Toistuuko Tarjan vappupuhe tammikuussa

Anonyymi-ap

Tarja piti Hakaniemen torilla 1976 rajun vappupuheen ja valittiin sittemmin Suomen presidentiksi. Pitääköhän Jutta vastaavan tai jopa saman tammikuussa 2024 pyrkiessään presidentiksi.

18

478

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vappusataspuheen se pitää.

      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        ❤️ ­N­y­­m­­­f­o­­­m­­­a­­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18180968l

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      En tiedä miten siitä tulee mieleen jotkut Saksan bordellit jonne isoisälle ostetaan joululahjaksi tunnin aika.

    • Anonyymi

      Kommunistilait toteutuivat nyt Ukrainassa, ja demarit ovat niitä aina kannattaneet ...

      • Anonyymi

        Pystyykö kehityksen vielä pysäyttämään vai joko ollaan liian pitkällä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pystyykö kehityksen vielä pysäyttämään vai joko ollaan liian pitkällä

        Ryssiä riittää vaikka Tavja lähti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ryssiä riittää vaikka Tavja lähti.

        Demari siellä joka hyppäsi ensin kansankiihkossa persuihin ja nyt kiukuissaan takaisin demareihin yrittää esittää viisasta.


    • Anonyymi

      Mun faijakin on syntynyt vasta 1976 eli täällä kirjoittelee joku tosi vanha tyyppi. Ei tosin varmaan enää kauaa. Onneksi.

      • Anonyymi

        Eli sinunkin ehkä kannattaa lukea mitä demarit ja muu vasemmisto ovat vuosilymmeniä piiloyrittäneet hövelin tukipolitiikkansa kautta.


      • Anonyymi

        Saattaa tämä old timer olla vaikka tyyppi, joka ei edes tiedä missä kelan luukku sijaitsee??


    • Anonyymi

      (FASISMI. Part 1)

      DEMOKRATIA, DIKTATUURI JA 30-LUVUN FASISMI-SUOMI

      Kirjoitetaan muutama rivi tästä niin kovasti ylistetystä demokratiasta, joka syntyi sääty-yhteiskunnan säätyjen kauhuksi 1900-luvun alkupuolella edustamansa yhtäläisen koko kansaa koskettavan valtiopäivä- eli eduskunta- ääni ja vaali-kelpoisuuden muodossa.

      Tämän periaatteen mukaan, de-jure, kaikki aatteet, ideologiat ja pyrkimykset ovat tervetulleita päätöksentekoon.
      Tämä periaate on kirjattu demokraattisen valtion alku-valtiosääntöön, jota demokratian alku-valtiosääntöä voidaan sen omien sääntöjen mukaan muuttaa niin sanottua perustuslain säätämisen järjestystä noudattaen.

      Kun alku-demokraattinen valtiosääntö muutetaan sen omien sääntöjen mukaan epä-demokraattiseksi - vaalikelpoisuus rajataan koskemaan vain osaa aatteista ja ideologioista - tulee valtio valtiosääntönsä mukaisesti epä-demokraattiseksi ja edustamiensa ideoiden näyttämöksi, de-jure. Toki näin tapahtuu myös demokraattisessa valtiossa, kun demokratian periaatteen mukainen enemmistövalta asettuu edustamiensa ideain sanansaattajaksi, de-fakto.

      Epä-demokraattisen valtiosäännön omaavaa valtiota on tapana kutsua totalitaariseksi tai diktatuuriksi, jossa muulla kuin vallitsevalla aatteella, ideologialla tai pyrkimyksillä ei ole vaalikelpoisuutta valtion päätöksentekoon.

      Meidän ei tarvitse mennä kovinkaan kauas historiassa, eikä edes valtiomme rajojen ulkopuolelle, hakeaksemme esimerkin totalitaarisesta epä-demokraattisesta valtiosäännöstä. Sellainen diktatuurinen valtiosääntö pantiin toimeen maassamme 30-luvun alussa 14% kansansuosiota [1] nauttineen hallituksen [2] toimesta niin sanottujen kommunisti-lakien [3] muodossa, rajaamalla sosialismin aate vaalikelpoisuuden ulkopuolelle.

      30-luvun - edeltäen sosialismin vastaista eurooppalaista fasistista maailmansotaa - Suomea voidaan valtiosääntönsä perusteella kutsua de-fakto vähintäänkin oikeisto-totalitaariseksi [4], ja anti-sosialistisena fasistiseksi, kokonaisuudessaan oikeisto-ääri-oikeistolaiseksi fasistiseksi koalitioksi [5][6][7], johon lopulta myös Suomen sosiaalidemokraattinen puolue yhtyi [8] juuri ennen suurta anti-sosialistista maailmansotaa.
      Samalla valtiosääntönsä mukaisesti perustuslaillis-fasistisessa Suomessa Sosiaalidemokraattien kannatus oli koko 30-luvun eduskuntavaaleissa 22-27% äänioikeutetuista [9], Sosiaalidemokraattien ollessa koko 30-luvun eduskuntavaalien suurin puolue, äänestysprosentin ollessa 60-70% välillä.

      Ennen 30-luvun alun "kommunistilakeja" sosialistien [10] kannatus oli 20-luvun eduskuntavaaleissa 6-9%, sosiaalidemokraattien kannatuksen ollessa 14-17%, ja näiden vasemmisto-sosialistien ja oikeisto-sosialistien yhteenlasketun kannatuksen ollessa tasaisesti 23% äänioikeutetuista [11], äänestysprosentin pysyessä koko 20-luvun alle 60%:ssa.

    • Anonyymi

      (FASISMI. Part 2)

      30-LUVUN FASISMI-SUOMEN VALTIOSÄÄNTÖ

      Käytettyjen termien kertauksena, perustuslain yhteydessä ennen käytetyt erilliset hallitusmuoto ja valtiopäiväjärjestys periytyvät, Suomen valtion kyseessä ollessa, sekä Ruotsin että Venäjän hallitsijoiden neuvonantajina toimineista Ruotsin [12] ja autonomisen Suomen [13] sääty-valtiopäivistä, ja vuodesta 1906 eteenpäin Suomen eduskunta-valtiopäivistä [14], Venäjän keisarikunnan vuoden 1906 perustuslaista [15], jossa määriteltiin Venäjän keisarikunnan hallitusmuoto, sekä itsenäisen Suomen vuoden 1919 hallitusmuodosta [16].
      Vasta vuonna 2000 erilliset lait Suomen hallitusmuodosta ja valtiopäiväjärjestyksestä eli lainsäätämisjärjestyksestä yhdistettiin yhdeksi Suomen perustuslaiksi eli kokonaiseksi valtiosäännöksi [17].

      Kun Suomen Suuriruhtinaanmaan vuoden 1906 [18], itsenäisen Suomen vuoden 1928 [19], ja vielä uudelleen vuoden 1999 Suomen perustuslakiin sisältyvässä valtiopäiväjärjestyksessä todetaan valtiollis-demokratian mukaisesti "vaalikelpoisen olevan jokaisen äänioikeutetun", mitätöitiin Suomen valtion demokratia 30-luvun fasisti-Suomessa anti-sosialistisilla kommunistilaeilla, muuttamalla valtiopäiväjärjestyksen yleinen vaalikelpoisuus vaalikelpoisuuden määrittelyn valtaa käyttävästä riippuvaksi [20][21]:

      "Vaalikelpoinen ei kuitenkaan ole se, joka kuuluu sellaiseen yhdistykseen, järjestöön tai muuhun yhteenliittymään, joka toimii Suomen valtio- ja yhteiskuntajärjestyksen väkivaltaiseksi kumoamiseksi tahi tarkoittaa tällaisen toiminnan edistämistä tai tukemista välillisesti tai välittömästi, taikka joka kolmen lähinnä edellisen vuoden kuluessa on työskennellyt sellaisen yhteenliittymän hyväksi tai muulla tavoin edistänyt mainittuun tarkoitukseen tähtäävää toimintaa."

      Tasavallan Presidentti LAURI KR. RELANDER,
      Maalaisliitto ja Kallion III hallitus [2],
      Helsingissä, kesäkuun 30 päivänä 1930.

      Perustuslainsäätämisjärjestyksessä [22],
      Oikeistopuolueet ja Svinhufvudin II hallitus [7],
      Helsingissä 15 päivänä heinäkuuta 1930.

      Vahvistanut,
      Tasavallan Presidentti LAURI KR. RELANDER,
      Helsingissä 18 päivänä marraskuuta 1930

      Se että fasismisoituneen Suomen anti-sosialistinen kommunistilaki valtiopäiväjärjestyksen de-demokratisoimisessaan sekoittaa de-fakto vallankumouksen de-jure demokraattiseen parlamentaariseen lainsäädäntötyöhön, kaiken logiikan vastaisesti, on seuraus läsnäolleesta enemmistövallan mahdollistamasta diktatuurista ja tekosyystä [23] anti-sosialismiin, edustaen asiassaan loogista assosaatiovirhettä [24], virheellistä yleistystä [25] ja epä-vastaavuutta [26], sekä opponentin demonisointia [27], sekä yleensäkin demokraattisen järjestelmän läsnäollessa mahdotonta väärää syytöstä [28], samalla omassa paradoksaalisuudessaan itsensä kumoten, ja tehden tämän prediktiivisesti vastoin kaikkea yleistä oikeudellista syyttömyysolettamaa; Ei incumbit probatio qui dicit, non qui negat [29].

      Ja vielä täsmällisemmin, asiayhteydessään ilmeisesti esitetyn viittauksen mukainen, vallankumous ei käsitteellisesti sisällä poliittisia tai aatteellisia arvolatautumia, eikä myöskään sosialismin aate itsessään sisällä de-fakto vallankumousta.
      Mitä tulee itse vallankumouksiin, ei sellainen ole mahdollinen hajautettua valtaa edustavassa eduskuntalaitoksessa, joka edustaa ainoastaan valtajärjestelmän vallan pientä toimeenpanevaa keskusta, toisin kuin harvainvaltaisessa keskitetyssä valtajärjestelmässä, kuten autokratiassa eli itsevaltiuudessa 30], monarkiassa eli yksinvaltiuudessa [31] tai oligarkiassa eli harvainvaltaisuudessa [32], joissa "palatsivallankumouksella" on mahdollista kaapata valta [33][34][35].

      Sama anti-sosialistinen fasismi-kehitys tapahtui Natsi-Saksassa 30-luvulla Suomen fasismi-kehityksen rinnalla, kuten Saksan historiaa käsittelevistä artikkeleista voidaan lukea [36][37]:
      "SA toteutti väkivaltaisen kommunistien tukahduttamisen valtakunnallisesti ja 4000 Saksan kommunistisen puolueen jäsentä pidätettiin (1933)."
      "Uusi natsihallitus kielsi sosiaalidemokraattisen puolueen kesällä 1933. Monet sen jäsenistä vangittiin tai lähetettiin natsien keskitysleireille."
      "Saksasta tuli yksipuoluevaltio 14. heinäkuuta 1933 puolueiden muodostamisen vastaisen lain myötä, jolloin natsipuolue määrättiin ainoaksi lailliseksi puolueeksi Saksassa."

      Sama kehitys tapahtui myös Virossa 30-luvulla, kun maassa kiellettiin kaikki puoluetoiminta ja maasta tuli oikeisto-autoritaarinen [38].

      • Anonyymi

        Ja mitä tulee keskitettyjen ja hajautettujen valtajärjestelmien vallankumouksiin, Keisarinvallanaikaisen Suomen rikoslakiin oli keskitettyä autokratiaa turvaamaan laadittu valtiopetos-rikos eli vallankumous-rikos sisältäen de-fakto "palatsivallankumoukset" [39], joka rikoslain de-fakto rikos muutettiin 1995 koskemaan itsenäisen Suomen hajautettua eduskuntavaltaa [40][41], vaikka edellä esitetyn mukaisesti hajautetun valtajärjestelmän valtaa ei voida kumota de-fakto "palatsivallankumouksella", eikä lainlaatija mitä ilmeisimmin ole ollut selvillä de-fakto vallankumouksen käsitteellisestä perustasta, kuten eivät olleet trumpilaiset republikaanitkaan vallatessaan Yhdysvaltojen kongressitalon 2021 [42].


    • Anonyymi

      (FASISMI. Part 3)

      PITÄISIKÖ MEIDÄN TIETÄÄ JOTAIN MUIDEN MAIDEN SISÄPOLITIIKASTA - EU-SOLIDAARISUUTTA 30-LUVUN HENGESSÄ

      Nyt Ukrainan, "vapauduttuaan" "sosialismin ikeestä" vasta 30-vuotta sitten, länsi-oikeisto-populistinen hallinto kitkee maasta tilaisuuden tullen "väärinajattelevia" vasemmistopuolueita, mitä ilmeisimmin sekä putsatakseen maata Euro-kuntoon että maan Keisarillisten säätyjen haamujen traumaattisena esiinmarssina.

      Vuoden 2022 Venäjä-konfliktin jälkeen, maa kielsi 11 vasemmistopuolueen toiminnan, mukaan lukien sosiaalidemokraattisen parlamentin toiseksi suurimman puolueen. Asiaa on kommentoitu mediassa esim. [43]:
      "Ukrainan hallituksen päätöksellä keskeyttää vasemmisto- ja oppositiopuolueiden toiminta ei ole juurikaan tekemistä Ukrainan objektiivisten sodanaikaisten turvallisuustarpeiden kanssa."
      "Raportit opposition ja vasemmiston bloggaajien ja aktivistien etsinnöistä ja pidätyksistä Ukrainassa ovat jo nyt huolestuttavassa kasvussa."

      30-luvun Suomeen verratuna, tämä anti-sosialistinen toiminta ei perustunut perustuslaillisen valtiosäännön muuttamiseen, vaan Ukrainan perustuslain poliittisen oikeuksien artiklaan 36 kirjattuun "kansallisen turvallisuuden" etuun [44]:
      "Kansalaisilla on oikeus yhdistymisvapauteen poliittisissa puolueissa ja julkisissa järjestöissä oikeuksiensa ja vapauksiensa käyttämiseksi ja suojelemiseksi sekä poliittisten, taloudellisten, sosiaalisten, kulttuuristen ja muiden etujensa tyydyttämiseksi, lukuun ottamatta lain asettamia rajoituksia kansallisen turvallisuuden ja yleisen järjestyksen, väestön terveyden tai muiden oikeuksien ja vapauksien suojelemiseksi."

      Maa on siten säilyttänyt perustuslaillisen demokratian statuksen, pitäessään voimassa yhtäläisen vaalikelpoisuuden, jonka maan Euroopan unionin jäsenyyden tavoittelu vaatii.

      Saman artiklan perusteella Ukraina kielsi kommunisti-puolueiden toiminnan vuoden 2015 kommunismi-laeilla [45], osana de-kommunismikaatiota ja pyrkimystä pyyhkiä pois oma kommunismi-historia ja sen muistomerkit [46].
      Vaikka wikipedian de-kommunismikaatiota koskevassa artikkelissa todetaan [47]:
      "Vuonna 2015 Venetsian komissio totesi, että Ukrainan de-kommunisaatiolainsäädäntö ei ollut eurooppalaisten lainsäädäntöstandardien mukainen. Se oli erityisen kriittinen kommunististen puolueiden kieltämisen suhteen."
      näyttää Euroopan neuvoston perustuslaki-valiokunta [48], Venicen valiokunta, vihreää valoa de-kommunismikaatiolle, anti-demokraattiselle oikeisto-totalitarismille sekä historian pois pyyhkimiselle [49, kohdat 119 a - e].

      YK:n Kansalais- ja poliittisten-oikeuksien yleissopimuksessa (YKPS) [50] ja Euroopan ihmisoikeussopimuksessa (EIS) [51] turvataan sanan- (YKPS 19 Art., EIS 10 Art.), yhdistymis- (YKPS 22 Art., EIS 11 Art.) ja vaali- (YKPS 25 Art., EIS 1 Prot. 3 Art.) vapaus.
      Sanan- tai yhdistys- vapautta voidaan rajoittaa valtion järjestyksen tai kansalaisten oikeuksien turvaamiseksi (YKPS 19, 22 Art. kohdat 3, 2. EIS 10, 11 Art. kohdat 2, 2). Vaalivapautta ei voida näiden sopimusten mukaisesti rajoittaa.
      Sosialismi ei sisällä aatteena ja ideologiana seikkoja jotka olisivat valtion järjestetyksen status quo tai ihmisoikeuksien vastaisia, päin vastoin, ihmisoikeussopimukset [50][51][52] itsessään ilmentävät sosialismin sanomaa.
      Siksi on päällisin puolin hämmentävää, että Euroopan perustuslaki-valiokunta esittää kyseisenlaista hölynpölyä, mutta kun otetaan huomioon länsimaiden yleinen viimeisen sadan vuoden aikainen anti-sosialistinen ja luokka-yhteiskuntainen lähestymistapa sosialismiin, jota ilmentää esimerkiksi NL:n vastapainoksi luodun NATO:n viimeisimmän maailmansodan jälkeen Euroopassa harjoittama anti-sosialistinen toiminta [53], ei poliittisten oikeuksien totalitaristinen yläluokkais-oikeistolainen mitätöinti ole lainkaan hämmentävää, vaan väistämätön kausaliteetti, jota kaksinaamaisuuden muka-sopimusten savuverholla yritetään peitellä.

      Yhtälailla Suomen poliittinen perustuslaki-valiokunta tekee poliittisia kannanottoja ihmisoikeuskysymyksistä, vaikka ihmisoikeudet eivät ole poliittisia kysymyksiä, vaan ne ovat olemassa ilman politiikkaa, yhdistyneiden kansakuntien ihmisoikeuksien yleismaailmallisen julistuksen [54] mukaisesti:
      "ihmiskunnan kaikilla jäsenillä on luonnollinen arvo ja yhtäläiset ja luovuttamattomat oikeudet".

    • Anonyymi

      (FASISMI. Part 4)

      LOPPUJEN LOPUKSI

      Aikaamme kuvaavaa on, että tälläisiä perustavan laatuisia demokraattisen järjestelmän kysymyksiä, joita aiemmin on pidetty itsestään selvyytenä, joudutaan käsittelemään, fasismin nostaessa päätään yhteiskunnissa ja sen pyrkiessä horjuttamaan demokraattisia valtioita valtiosääntöineen, de-javu, kuten jo 30-luvulla tapahtui, lopputuleman oltua miljoonia kuolonuhreja vaatinut maailmansota.

      Muistetaan vielä loppujen lopuksi että, diktatuuri sinänsä ei ole hyvän tai pahan kysymys, sillä yhtälailla yksipuoluejärjestelmä kuin monipuoluejärjestelmä tuottaa lopputulemanaan lakeja ja päätöksiä, kyse on vain näiden lakien ja päätösten sisällöstä, fasismin diktatuurin edustaessa pahuutta, ja sosialismin ollessa vapauden, veljeyden ja tasa-arvon aate.

    • Anonyymi

      (FASISMI. Lähteet ja viitteet)

      [1] https://fi.wikipedia.org/wiki/Eduskuntavaalit_1929
      [2] https://fi.wikipedia.org/wiki/Kallion_III_hallitus
      [3] https://fi.wikipedia.org/wiki/Kommunistilait
      [4] https://fi.wikipedia.org/wiki/Totalitarismi
      [5] https://fi.wikipedia.org/wiki/Yksipuoluejärjestelmä
      [6] https://en.wikipedia.org/wiki/Fascism
      [7] https://fi.wikipedia.org/wiki/Svinhufvudin_II_hallitus https://fi.wikipedia.org/wiki/Sunilan_II_hallitus https://fi.wikipedia.org/wiki/Kivimäen_hallitus https://fi.wikipedia.org/wiki/Kallion_IV_hallitus
      [8] https://fi.wikipedia.org/wiki/Cajanderin_III_hallitus
      [9] https://fi.wikipedia.org/wiki/Eduskuntavaalit_1930 https://fi.wikipedia.org/wiki/Eduskuntavaalit_1933 https://fi.wikipedia.org/wiki/Eduskuntavaalit_1936 https://fi.wikipedia.org/wiki/Eduskuntavaalit_1939
      [10] https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_Sosialistinen_Työväenpuolue https://fi.wikipedia.org/wiki/Sosialistisen_Työväen_ja_Pienviljelijäin_Vaalijärjestö
      [11] https://fi.wikipedia.org/wiki/Eduskuntavaalit_1922 https://fi.wikipedia.org/wiki/Eduskuntavaalit_1924 https://fi.wikipedia.org/wiki/Eduskuntavaalit_1927 https://fi.wikipedia.org/wiki/Eduskuntavaalit_1929
      [12] https://en.wikipedia.org/wiki/Riksdag_of_the_Estates
      [13] https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_suuriruhtinaskunnan_valtiopäivät
      [14] https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_valtiopäivät
      [15] https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_Constitution_of_1906
      [16] Suomen Hallitusmuoto 94/1919 https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1919/19190094001
      [17] Suomen perustuslaki 731/1999 https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1999/19990731
      [18] Suomen Suuriruhtinaanmaan Valtiopäiväjärjestys 26/1906 https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1906/19060026001
      [19] Valtiopäiväjärjestys 7/1928 https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1928/19280007
      [20] Laki valtiopäiväjärjestyksen 7 §:n muuttamisesta 337/1930 https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1930/19300337
      [21] Hallituksen esitys 1930 vuoden Valtiopäivät N:o 55 https://avoindata.eduskunta.fi/digitoidut/web/viewer.html?file=https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/eduskunta-asiakirja-original-documents-prod/suomi/1930/ASK_1930_I_V.pdf#page=583
      [22] https://fi.wikipedia.org/wiki/Lain_säätäminen_Suomessa#Perustuslainsäätämisjärjestys
      [23] https://en.wikipedia.org/wiki/Pretext
      [24] https://en.wikipedia.org/wiki/Association_fallacy
      [25] https://en.wikipedia.org/wiki/Faulty_generalization
      [26] https://en.wikipedia.org/wiki/False_equivalence
      [27] https://en.wikipedia.org/wiki/Demonizing_the_enemy
      [28] https://en.wikipedia.org/wiki/False_accusation
      [29] https://en.wikipedia.org/wiki/Presumption_of_innocence#Roman_law
      [30] https://fi.wikipedia.org/wiki/Itsevaltius
      [31] https://fi.wikipedia.org/wiki/Monarkia
      [32] https://fi.wikipedia.org/wiki/Oligarkia
      [33] https://fi.wikipedia.org/wiki/Ranskan_suuri_vallankumous (1789 - 1799)
      [34] https://fi.wikipedia.org/wiki/Helmikuun_vallankumous_(Ranska) (1848)
      [35] https://fi.wikipedia.org/wiki/Lokakuun_vallankumous (1917)
      [36] https://en.wikipedia.org/wiki/Nazi_Germany#Nazi_seizure_of_power
      [37] https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Social_Democratic_Party_of_Germany#Nazi_era_and_SoPaDe_(1933–1945)
      [38] https://fi.wikipedia.org/wiki/Viron_historia#Konstantin_Pätsin_autoritaarinen_hallinto
      [39] Rikoslaki 1889, valtiopetoksesta https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1889/18890039001
      [40] HE 94/1993 Rikoslaki, Valtiopetosrikoksista, Yksityiskohtaiset perustelut 1.5. https://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/1993/19930094
      [41] Rikoslaki 1995, Valtiopetosrikoksista https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L13
      [42] https://fi.wikipedia.org/wiki/Yhdysvaltain_kongressitalon_valtaus_2021
      [43] https://www.aljazeera.com/opinions/2022/3/21/why-did-ukraine-suspend-11-pro-russia-parties
      [44] https://en.wikisource.org/wiki/Constitution_of_Ukraine,_2004#Article_36
      [45] https://en.wikipedia.org/wiki/Ukrainian_decommunization_laws
      [46] https://en.wikipedia.org/wiki/Decommunization_in_Ukraine
      [47] https://en.wikipedia.org/wiki/Decommunization_in_Ukraine#Criticism
      [48] https://en.wikipedia.org/wiki/Venice_Commission
      [49] Euroopan neuvoston perustuslaki-valiokunnan lausunto 823/2015, Ukrainan kommunismi-lait https://www.venice.coe.int/webforms/documents/default.aspx?pdffile=CDL-AD(2015)041-e
      [50] YK:n Kansalais- ja poliittisten-oikeuksien yleissopimus, ratifioitu Suomessa 8/1976 https://www.finlex.fi/fi/sopimukset/sopsteksti/1976/19760008/19760008_2
      [51] Euroopan ihmisoikeussopimus, ratifioitu Suomessa 439/1990 https://finlex.fi/fi/sopimukset/sopsteksti/1999/19990063
      [52] YK:n TSS-sopimus, ratifioitu Suomessa 6/1976 https://www.finlex.fi/fi/sopimukset/sopsteksti/1976/19760006
      [53] Kansan uutiset 2009 https://www.ku.fi/artikkeli/2087574-nato-soti-salaa-vasemmistoa-vastaan
      [54] YK:n ihmisoikeuksien yleismaailmallinen julistus 1948 https://www.ohchr.org/en/human-rights/universal-declaration/translations/finnish

      • Anonyymi

        Kaikkien hienojen demulinkkien jälkeen yksinkertainen kysymys: Miksi Suomi sitten on taloudellisesti tässä tilanteessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkien hienojen demulinkkien jälkeen yksinkertainen kysymys: Miksi Suomi sitten on taloudellisesti tässä tilanteessa?

        https://www.ts.fi/uutiset/1074094995
        Halonen torjuu väitteet 1970-luvun vappupuheestaan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

      Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      426
      3350
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

      Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      138
      1880
    3. Ruumis kanavassa

      Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      21
      1710
    4. Suurimman myrskyilyn jälkeen

      vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1440
    5. Pieni nainen, paras nainen

      Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      90
      1276
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

      Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      34
      1191
    7. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

      Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      66
      1185
    8. En sano tätä pahalla

      Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      1104
    9. Ei mitään menetettävää

      Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      155
      1050
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

      Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      209
      960
    Aihe

    Tarvitsemme suostumuksesi tarjotaksemme personoitua palvelua

    Palvelu ja sen kolmannen osapuolen toimittajat (71) keräävät henkilötietoja (esim. IP-osoite tai laitetunniste) käyttäen evästeitä ja muita teknisiä keinoja tietojen tallentamiseen ja lukemiseen laitteellasi tarjotakseen sinulle tarkoituksenmukaisia mainoksia ja parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen.

    Palvelu ja sen kumppanit tarvitsevat suostumuksesi seuraaviin:

    Tarkoitukset

    Tarkkoja sijaintitietoja ja laiteominaisuuksia koskevia tietoja voidaan käyttää.

    Mainonta voidaan yksilöidä profiilin perusteella. Toimintaasi tässä palvelussa voidaan käyttää sinua koskevan profiilin luomiseen tai parantamiseen yksilöityä mainontaa varten. Mainonnan suorituskykyä voidaan mitata.

    Sisältö voidaan yksilöidä profiilisi perusteella. Toimintaasi tässä palvelussa voidaan käyttää sinua koskevan profiilin luomiseen tai parantamiseen yksilöityä sisältöä varten. Sisällön tehokkuutta voidaan mitata. Raportit voidaan luoda oman ja muiden toiminnan perusteella. Toimintasi tässä palvelussa voi auttaa kehittämään ja parantamaan tuotteita ja palveluita.

    Evästeet, laitteet tai vastaavat verkkotunnisteet (esimerkiksi kirjautumisperusteiset tunnisteet, satunnaisesti määritetyt tunnisteet, verkkopohjaiset tunnisteet) sekä muut tiedot (esimerkiksi selaimen tyyppi ja tiedot, kieli, näytön koko, tuetut tekniikat jne.) voidaan tallentaa laitteellesi tai lukea laitteellasi laitteen tunnistamiseksi joka kerta, kun se muodostaa yhteyden sovellukseen tai verkkosivustoon yhdessä tai useammassa tässä esitetyssä tarkoituksessa.

    Erityisominaisuudet

    Hyväksynnälläsi tarkkaa sijaintiasi (alle 500 metrin säteellä) voidaan käyttää tässä ilmoituksessa kuvattujen tarkoitusten tueksi.

    Hyväksynnälläsi tiettyjä laitettasi koskevia ominaisuuksia saatetaan pyytää ja käyttää erottamaan se muista laitteista (kuten asennetut fontit tai laajennukset, näyttösi resoluutio) tässä ilmoituksessa kuvattujen tarkoitusten tueksi.

    Hyväksymällä sallit tietojesi käsittelyn. Suostumuksesi koskee tätä palvelua, hyväksymättä jättäminen voi vaikuttaa asiakaskokemukseesi. Jotkut teknologiat saattavat perustella tietojen käsittelyä oikeutetulla edulla, voit vastustaa tätä tai muuttaa muita asetuksia klikkaamalla Asetukset linkkiä.

    Tietosuoja