Nasa julkaisi valokuvan galaksista nimeltään MCG-01.24-014 (?!). Kuvan oli ottanut avaruusluotain Hubble.
Galaksin sanottiin olevan 275:n miljoonan valovuoden etäisyydellä...!
Kysynkin millainen kamera luotaimella on kun se kykenee moista tarkentamaan?
Etäisyyden pohdinnan jätin matemaatikkojen selvitettäväksi.
Pyydän apuanne hyvät valokuvauksien ystävät..!
7
384
Vastaukset
- Anonyymi
En minä tiedä.
Hubble laukaistiin jo vuonna 1990.
Ei sillä voi olla käytössään kuin Kodakin taskukamera?- Anonyymi
Ei kun Fuji SunFun.
- Anonyymi
🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑
🍒 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18186549j
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
Objektiivin polttovälistä riippuu, minkä kokoisena sen näkee. Jokaisella kameralla näkee äärettömään, mutta ei erota yksityiskohtia, koska jäävät niin pieneksi.
Ilmakehä ja sen epäpuhtaudet tuottaa vaikeuksia maanpinnalta katsottaessa.
Jos katsota tähtiä normaalilla kiikarilla ne näyttää vain pienemmiltä, kuin paljaalla silmällä.
Pääsen 1200 mm:n polttoväliin kinokameralla, mutta täysikuukaan ei ole läheskään ruudun kokoinen.- Anonyymi
Tässä yhteydessä ilmakehän vaikutukset kai voidaan sulkea pois?
Pidän Nasan väitteitä aiheesta umpihulluina valeina.
"Kysynkin millainen kamera luotaimella on kun se kykenee moista tarkentamaan?
Etäisyyden pohdinnan jätin matemaatikkojen selvitettäväksi."
Verrattain normaalilla joskin erikoisuutena teleskoopeissa on lähinnä vain laaja alue jolta kerätään valoa, näin kaukaisia kohteita kuvatessa tarvitaan vain kaukausuuteen fokusoinnin (infinity focus) ja suurinpiirtein kaikki näkyy melko hjyvin.
Etäisyys on suurempi ongelma vain silloin jos yritetään ottaa kuvaa paksun ilma- ja vesikerroksen tai muun massan lävitse.- Anonyymi
Tämä palsta on tismalleen oikea paikka kysellä tuollaisia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201185
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 85741
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 91675
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276675- 107614
- 29555
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110497
