Siperia opettaa jo ensiviikolla

Anonyymi-ap

40

402

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

Sinä nyt varmasti uskot ilmastonmuutokseenkin?

• Nissanissa on Webasto. Mökissä puulämmitys ja voihan sitä varata ruokaa pidemmäksikin ajaksi. Työtkin varmaan vaihtuu lomaksi, joten kerkeän hyvin pitämään huolta itsestäni ja läheisistä. :o)

Ei huolta.

• Anonyymi

Samat hahaa! Hyvin pyyhkii!

• Anonyymi kirjoitti:

Samat hahaa! Hyvin pyyhkii!

Joo, antaa pakkasen tappaa vaan pöpöt. :oD

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Näi o. On niitä miinuslukemia ollu ennenkin; Kittilässä -51 c vuonna 1999 :D

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Toivottaan eteläänkin Helsinkiin -37 :)

• Anonyymi kirjoitti:

Toivottaan eteläänkin Helsinkiin -37 :)

No sais pistää kunnolla vaan kerralla koko maahan. Mä voin istua torpassa, vetää vaikka jotain viskiä ja laitella puuta kattilaan, uuneihin ja kiukaaseen.
        Välillä joku hiillosmakkara hiilloksella lämmittää ja katsella ikkunasta keliä. :o)

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No sais pistää kunnolla vaan kerralla koko maahan. Mä voin istua torpassa, vetää vaikka jotain viskiä ja laitella puuta kattilaan, uuneihin ja kiukaaseen.
        Välillä joku hiillosmakkara hiilloksella lämmittää ja katsella ikkunasta keliä. :o)

Mulla on ihan samat hommat, kuka tässä on nyt kenenkin tuvassa :”D !

• Anonyymi kirjoitti:

Mulla on ihan samat hommat, kuka tässä on nyt kenenkin tuvassa :”D !

No pitää tuossa sunnuntaina käydä maalta hakemassa sellaista "tikkupuuta". Ukki joskus tehnyt sellaista pirun pientä uunipuuta ja sitä ei normaalisti jaksa kantaa mihinkään uuniin, mutta mä voisin ne lomilla poltella omassa kattilassa, niin saa sen nurkkauksen siistiksi...joku motti niitä löytyy. :o) Nyt sit on tulossa sopiva kelikin siihen. :oD

• Disseisback kirjoitti:

No pitää tuossa sunnuntaina käydä maalta hakemassa sellaista "tikkupuuta". Ukki joskus tehnyt sellaista pirun pientä uunipuuta ja sitä ei normaalisti jaksa kantaa mihinkään uuniin, mutta mä voisin ne lomilla poltella omassa kattilassa, niin saa sen nurkkauksen siistiksi...joku motti niitä löytyy. :o) Nyt sit on tulossa sopiva kelikin siihen. :oD

No älä nyt riehaannu, vaikka saatkin laittaa kattilan kunnon pöhinälle 😄
        Kivat sulle 👍

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Joo! Kuulostaa hyvältä. Mulla kans alkaa sopivasti lomat, ahkiolla vedän puuta tupaan, tarvittaessa kahdesti päivässä lämmitys ja hiillosta ostin tänään :

Viime yönä olin metsässä. Myös siellä kuutamossa paistoin makkarat. Koivuhalkotulilla.

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Käytä puut tarkkaan. Hyvää lomaa ja oleilua!
        Nautitaan pakkasista, ainakin myö :)

• Xena-183 kirjoitti:

No älä nyt riehaannu, vaikka saatkin laittaa kattilan kunnon pöhinälle 😄
        Kivat sulle 👍

No ihana kattila...kaikki palaa. :oD

• Anonyymi kirjoitti:

Joo! Kuulostaa hyvältä. Mulla kans alkaa sopivasti lomat, ahkiolla vedän puuta tupaan, tarvittaessa kahdesti päivässä lämmitys ja hiillosta ostin tänään :

Viime yönä olin metsässä. Myös siellä kuutamossa paistoin makkarat. Koivuhalkotulilla.

Joo, kyllä puulla lämmittämisessä on sitä jotain. :o)

• Anonyymi kirjoitti:

Käytä puut tarkkaan. Hyvää lomaa ja oleilua!
        Nautitaan pakkasista, ainakin myö :)

No tuo kattila kyllä käyttää puut todella tarkkaan...tulee vain tuhkaa...kiinteää, mutta tasaista tuhkaa. :o) Ei muruakaan jää polttamatta. :o)

• Anonyymi

Peruna on makarylliä parempaa kaikissa suhteissa! En ole koskaan ymmärtänyt sitä, miksi ihmiset syövät makaronia, sanovat sitä pastaksi tai spagetiksi myös. Miksi makaroonille annetaan peitenimiä, miettikää sitä.
      '
      Inhottavaa vehnäjauhovelliähän makarooni on!

• Anonyymi

Tuo on kyllä ihan totta. Aika harvoin tulee makaronia laitettua, silloin jos laittaa se on makaronilaatikkoa ja ihan hyvää toisinaan. Kyllä minäkin varmaan kriisioloissakin lataan ranuja airfryeriin ja selviän pahimman yli :D

-harmiseikirj-

• Anonyymi

Saisi tulla kahdenviikon pituinen -50 pakkasjakso, saataisiin sähkön hinta taas kohdalleen, sijoitussalkun sisälle lisää rahaa.

• Mutta mistä tollanen kylmä ilmamassa edes tulis. Ei oo siperiassakaan noin kylmä. Ei se nyt ihan tyhjästä synny. Keski euroopassakin on epätavallisen lämmintä, ei oo talvesta tietoakaan.

• Anonyymi

Polaaripyörre hajoaa.

Ja kyllä Jakutskissa on suurin piirtein aina noin kylmä.

• Anonyymi

Perehdy polaaripyörteeseen. Ilmiönä ja vaikutuksiin.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Keltaisen lehdistön (tai MTV3:n tapauksessa pitäisi kai puhua keltaisesta mediasta) mukaan kaikki suomalaiset asuvat Lapissa.

Pääkaupunkiseudulle ennustavat torstaiksi -19 ℃.

• Anonyymi

Panhaan kolmonen etheen.

• Anonyymi

:D

• Ensi viikolla teen etätöitä koko viikon. Pakasteessa on ruokaa niin paljon, ettei sinne juuri nyt mahtuisi edes oravannahkaa..
      Viikon päästä perjantaina ajelen omalla autolla keskustaan, mutta voin silloinkin ajaa auton Koskikeskuksen parkkihalliin. - Tullessa voin ajaa auton vaikka Prisman parkkihalliin sulamaan lisää ja käydä alennusmyynneillä 👍

• Anonyymi

Öljypoltin päälle ja dieseliä öljytankit täyteet ja hakenut tyhjiin öljytynnyreihin 800 litraa dieselii lisää saa huoltsikalta firman piikkiin makso mitä maksaa olen sanonut sukulaisille pitäkää öljylämmitystä tankataan firman piikkiin eli lämmitys o ilmast ja kaikilla o diesel autot

• Anonyymi

Asun iglussa jossa on kamiinalämmitys, koivuhalkoa kymmen mottia sisällä lämpenemässä. Ruokakin tulee lattian läpi pilkkimällä, no hätä.

• Anonyymi

Kyllä se on nyt kuolema tulossa. Itämeri jäätyy pohjia myöten, autot ja lentokoneet jäätyvät paikoilleen, tuulivoimalathan eivät tyynessä pakkassäässä pyöri ja ydinvoimaloiden jäähdytys ei toimi kun meri vetää umpijäähän.

Luulen, että joditabletteja kannattaisi myös varata, voi tulla vaikka -70C pakkasta!

Kyllä se on nyt sillä lailla että pakkashelvetti iskee ja jatkuu toukokuuhun saakka etelässäkin!

Sitten alkavat koko kesän kestävät +50C jäätävät helteet, jotka kestävät kuukausia!

T: Foreca

• Anonyymi

Huom.

"Pakkashelvetti"

"Jäätävä helle"

"Lumi-Inferno"

• Anonyymi

Lunta tiedossa heti kun hellittää.

• Anonyymi

Mites Hesan sähköbussit lämpenevät jos -10 C tuottaa jo vaikeuksia?!

• Anonyymi

Ei ne kiinalaiset paskat mitään lämpene.
        Lumisateessa jäävät haitarisähköbussit sutimaan kun veto on siellä takimmaisella akselilla ja jos mittariin pamahtaa yöllä -25C ja päiväsaikaankin jotain -15-20C välillä, niillä ritsoilla ei tee mitään.
        Tosin eipä lämpene nykyiset dieselbussitkaan, niissä on kulutus painettu niin alas, ettei hukkalämpö riitä 14-metrisen kajuutan lämmittämiseen.

Tätä ongelmaa oli jo 20 vuotta sitten. 1990-luvulla hukkalämpö vielä riitti useimmissa bussimalleissa. Tosin vuosikymmenen lopulla oli jo muutamia, joissa oli kylmä kovemmilla pakkasilla.

Talvella 1986 oli -33 parin viikon ajan silloin jäätyi sähköjunatkin, dösissä ei nähnyt kuin kuski ulos, kaikki muu oli jäässä.

• Ajattelin mennä Elokapina-kavereideni kanssa koko viikoksi piknikille Mannerheikintielle.

• Anonyymi

Olis kyllä hauska nähdä kuinka homot viihtyy yli 50asteen pakkases :D

• Tuskinpa tänne etelämpään niin järisyttävän kylmää tulee, mutta ajattelin silti tehdä ensi viikon etänä eli hankin vain riittävästi ruokaa ja sitten pysyttelen viltin alla villasukat jalassa. Ei ole ihmiselle sopivia lämpötiloja tuollaiset 30, saati 50 pakkasasteen lukemat.

• Anonyymi

Moni kolmekymppinen etelän asukki ei ole eläessään kokenut -30C pakkasta.

Rovajärven ampumaleirillä olin intissä talvella 1986. Ulkona oli öisin -39-44C pakkasta.
      Ei se siellä niin pahalta tuntunut, ilma oli kuivaa eikä tuullut.

Kaksi joukkuetelttaa päällekkäin laitettuna ja kamiinassa tuli, niin teltassa tarkeni erinomaisesti pelkissä alusvaatteissa.

Vittumaista oli ajaa isoilla Neuvostoliittolaisvalmisteisilla maastokuorma-autoilla, niissä 15-litraisesta dieselkasista ei riittänyt lämpöä hyttiin.

Riukupaskalla käyminen revontulien alla oli kokemus sekin. Kun useamman teltan kamiinoista oli tyhjennetty hiillokset ja tuhkat siihen sontakuoppaan, perse pysyi hyvin lämpimänä toimituksen aikana.

• Anonyymi

Vankila opettaa KRP:n tutkijoitakin josta sittenmieleen eräs sarj netlix: lukkojen takana... naisvankilan juttuja..

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      157
      4950
    2. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      81
      3606
    3. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      35
      2607
    4. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      40
      2253
    5. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      96
      2149
    6. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      28
      2056
    7. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      63
      2043
    8. Mitä saa sanoa?

Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja
      80 plus
      87
      2003
    9. Onko olemassa miehiä, jotka haluavat yhteydenpitoa?

Silloin tällöin viestiä, puntarointeja arkielämästä, ikäänkuin pientä viihdettä ilman sen kummallisempaa. Tällaista miet
      Sinkut
      21
      1516
    10. Mitä Trump itse pitäisi siitä, jos häntä solvattaisiin

Kuten hän solvasi muita mm. Macronia? Kyllä ei huumori enää kukkisi. White house on nykyään pelkkä vitsi vain, ei mitään
      Maailman menoa
      105
      1416
    Aihe