Kovia

nopeuksia

Joensuun lentokentällä oli tänään MC 88:n järjestämä
nopeusmittaus päivä.Poliisit mittasivat huippunopeuksia n. 1,5 km kiihdytyspätkällä.Nopein oli MC EXPRESS turbolla ryyditetty hayabusa 322 km/h.Puolenkymmentä kuskia ylitti maagisen 300 km/h
joista yksi oli vapaastihengittävällä kalustolla.Mutta täällä näki mitä on se todellinen vauhti ja mitä se vaatii.Se vaatii tosi tehokkaan pyörän ja taitavan kuskin jolla on pieni pelkokerroin.Kai se jotain sanoo kun kovimmat kehujat parkkipaikoilla loistivat poissaolollaan ja jotkut jäivät uusilla R1:llä tms. tykeillä kuussatasten jalkoihin.On kai se hienoa ostaa joku uusi 1000 pyörä ja liruutella sillä kaupungille parkkiin ja kehua kaikille tutuille ja tuntemattomille kuinka lujaa taas ajoin.Mutta sitten kun on näytön paikka ei yllättäin päästäkkään mihinkään;)Ja vika useimmin löytyy sieltä satulan päältä...
Mutta toivottavasti lentokenttäajojen tulokset tulee mahdollisimman pian nettiin niin jokainen voi käydä siellä vertailemassa.

15

4353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lisäys

      Turbottomien pyörien parhaasta tuloksesta vastasi nainen,307 km/h!
      Onpa kyllä erittäin kunnioitettava suoritus!!!

    • cevy

      jos löytyy tapahtumasta kuvia ja tuloksia jostain.

      • täällä

        rhead.org sivuilla on ainakin edellisvuosien tapahtumista kuvia...


      • löytyy

        pistäppä googleen haku lentokenttäajot.sitä kautta löytyy viralliset sivut lentokenttäajoista.myös tämän vuoden tulokset siellä.joskus sivut on "jumissa",mut tänään toimi ainakin loistavasti:)


    • .....

      Elokuussa vielä on uusi yritys rikkoja rajojaan tai sitten raajojaan Joensuun kentällä.Minusta on erittäin hyvä että tälläisia tapahtumia järjestetään suljetuille alueille.Ainut vaan että pientä kilpavarustelu henkeä on aistittavissa ilmassa.Koskaan ei turbo pyöriä ole ollut näin paljoa eikä tälläisia nopeuksia ajettu.Mutta jo nyt on monelta paikkakunnalta kielletty näiden ajojen järjestäminen.Mut sithän "kisat" siirtyvät maantielle...

    • Jönssi

      Ja ohi meni taas kuten lähes kaikki auto/mp-tapahtumat... Mikseivät mainokset osu silmiin, mainostetaanko näitä edes? Joku rivi-ilmoitus tietysti... Karjalaisen luen kyllä päivittäin, oliko siellä ilmoitus? Ja MC-88 järjestäjänä? Seuralla ei ole edes nettisivuja, olen luullut sitä ihan kuolleeksi.

      • -Devil-

        Kuulin tästä tapahtumasta kaverin kaverilta hehe,
        eli ilmottelu ei kyllä ollut mitenkään tehokasta (liekö tarkoituksellista)
        Harmittaa vain kun ei ollu aikaa katsoa toista kiekkoa jos vielä kerran noin hyvin petrasivat =(


      • 3.kierros
        -Devil- kirjoitti:

        Kuulin tästä tapahtumasta kaverin kaverilta hehe,
        eli ilmottelu ei kyllä ollut mitenkään tehokasta (liekö tarkoituksellista)
        Harmittaa vain kun ei ollu aikaa katsoa toista kiekkoa jos vielä kerran noin hyvin petrasivat =(

        Osa porukasta ajoi vielä kolmannenkin vedon...
        Esim. se naisen ajama 307 km/h tuli kolmannessa yrityksessä.


    • -Vance-

      Vai kovat jätkät uskaltaa ajaa vaa lentokentällä tupit nurin jotain suoranpätkää hehehe =)
      Kyllähän asia on sillee että jokainen joka vähänkin on moottoripyörällä ajanut, pystyy pyörästään huiput ottamaan lentokentän tapaisella pitkällä suoralla.
      Olen itse ajanut 7-8 vuotta harrastuksekseni rataa, en ikinä kilpaa eikä ole tarvinnut vielä ikinä lähteä kyseisenlaiseen tapahtumaan mitään todistelemaan. Hyvä että tollaisia tapauksia järjestetään, Ei tarvii liikenteessä kokeilla mitä se pyörä kulkee. Suosittelen kaikille pyöräilijöille käyntiä radalla, siellä oppii yllättävän paljon pyörästään ja itsestään.
      Eikun hyvät pyöräilykesät kaikille! =)

      • kumin käryä

        mutta kyllä hyvän varttimailin ajan saaminen tehokkaalla pyörällä vaatii varmasti taitoa.


      • GSXR 1000
        kumin käryä kirjoitti:

        mutta kyllä hyvän varttimailin ajan saaminen tehokkaalla pyörällä vaatii varmasti taitoa.

        vaa tos lentokenttäajossa olla pari kilometrii suoraa, siinä ei taia paljon taitoo vaatii. Kaasu pohjaan ja tutkan kohalla höllää.
        Kiihdytysajot onki jo asia erikseen.


      • nopeuksia

        Kovia nopeuksia jutun kirjoittaja vastaa:
        Kyllä yhdyn täysin siihen mitä sanoit tosta radalla ajamisesta.Mutta enpä verratnutkaan näihin "hissukseen" köröttelijöihin ketään ns. tosi kuskia vaan näitä jotka kehuvat tuolla torikahvioissa ym. paikoissa päivät miten nopeita heidän pyörät on ja kuinka kovia kuskeja ovatkaan.Ja sitä paitsi kaikki jotka ajoivat näitä lähemmäksi 300 km/h tai jopa yli
        ovat erittäin kokeneita rata/kiihdytys kuskeja.Osa harrastus mielessä ja osa taas kilpailee.Vaikka tollanen reilu 1.5 km kiihdytys matkaa tuntuu pitkältä matkalta niin nämä jotka meinaavat/pystyvät ajamaan huippunokeuksia lähtevät myös hana-auki.ja sekään ei äkkinäisiltä onnistu,sano mitä sano.Viime vuonna Lappeenrannassa vastaavanlaisessa tapahtumassa kellottivat samalla varttimailin.Nopeimmille kuskeilla varttimaili taittui n. 10 sekuntiin ja 1.5 km päässä oli 300 km/h.Eli ei se ihan niin vain ole ajettu.Mutta elokuussa on mahdollisuus tulla kokeilemaan.
        Painotan edelleen, olen myös sitä mieltä että radalla kuskit tehdään mutta myös lentokentällä ajaminen äärirajoilla vaatii kuskin:)


      • Kumin käryä
        nopeuksia kirjoitti:

        Kovia nopeuksia jutun kirjoittaja vastaa:
        Kyllä yhdyn täysin siihen mitä sanoit tosta radalla ajamisesta.Mutta enpä verratnutkaan näihin "hissukseen" köröttelijöihin ketään ns. tosi kuskia vaan näitä jotka kehuvat tuolla torikahvioissa ym. paikoissa päivät miten nopeita heidän pyörät on ja kuinka kovia kuskeja ovatkaan.Ja sitä paitsi kaikki jotka ajoivat näitä lähemmäksi 300 km/h tai jopa yli
        ovat erittäin kokeneita rata/kiihdytys kuskeja.Osa harrastus mielessä ja osa taas kilpailee.Vaikka tollanen reilu 1.5 km kiihdytys matkaa tuntuu pitkältä matkalta niin nämä jotka meinaavat/pystyvät ajamaan huippunokeuksia lähtevät myös hana-auki.ja sekään ei äkkinäisiltä onnistu,sano mitä sano.Viime vuonna Lappeenrannassa vastaavanlaisessa tapahtumassa kellottivat samalla varttimailin.Nopeimmille kuskeilla varttimaili taittui n. 10 sekuntiin ja 1.5 km päässä oli 300 km/h.Eli ei se ihan niin vain ole ajettu.Mutta elokuussa on mahdollisuus tulla kokeilemaan.
        Painotan edelleen, olen myös sitä mieltä että radalla kuskit tehdään mutta myös lentokentällä ajaminen äärirajoilla vaatii kuskin:)

        minäkin koitin sanoa.Yleensähän siellä mitataan varttimailin aika.Rapiat 10 sekuntia,siihen ei joka gixerin poika pysty.


      • El Bandito
        GSXR 1000 kirjoitti:

        vaa tos lentokenttäajossa olla pari kilometrii suoraa, siinä ei taia paljon taitoo vaatii. Kaasu pohjaan ja tutkan kohalla höllää.
        Kiihdytysajot onki jo asia erikseen.

        Jos se pari kilometriä on kiihdytysmatkaa ennen jarrutusmerkkiä, niin sitten ollaan samaa mieltä. Aika helppo nakki.

        Mutta jos tapahtuma on kahden kilometrin kiitoradalla, josta laskeutumisaluetta on riittävästi hieman uniselle kuskille ja tehokkaalle 60-luvun muskelijenkille vakiojarruin, ei kiihdytysmatkaa enää välttämättä olekaan kovin ruhtinaallisesti. Tämä johtaa pelimiesten / -naisten esiintymiseen kärkipaikoilla.

        307 km/h ei muuten kuulosta vakiolta, vaikka vapari olikin?


      • weekend
        Kumin käryä kirjoitti:

        minäkin koitin sanoa.Yleensähän siellä mitataan varttimailin aika.Rapiat 10 sekuntia,siihen ei joka gixerin poika pysty.

        Joo ei ne huonoja kuskeja todellakaan olleet jotka lentokentällä paukuttivat kärkituloksia.Yksi yli 300 km/h ajaneista voitti -05 bomberweekendin street bike kiihdytys kisan ajalla 9.41 ja loppunopeus 261.8 km/h.Eipä taida kaikilta onnistua.....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      83
      727
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      673
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      28
      540
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe