Oletteko valinneet ex kanssa, että olette ystäviä vai olettwko päätyneet ettei yhteyttä pidetä? Miksi olette valinneet niin kuin olette valinneet? Puolesta ja vastaan ajatuksia.
Miten irtoaminen on onnistunut eron jälkene? Entä ex-kumppanilla? Onko näkymätön pallo ja puolin sun toisin stalkkaus arkea? Onko liian tiivis suhde ex:ään aiheuttanut ongelmia uudessa suhteessa ja miksi?
Irtipäästäminen eron jälkeen
80
692
Vastaukset
No tuohon stalkkaamiseen en voi ottaa kantaa, kun ei kuulu kummankaan "harrastuksiin".
Eksän kanssa hoidetaan lasten asiat ja niihin liittyvät keskustelut. Toki haluan, että hän voi hyvin ja pysyy elämässä kiinni lasten ja itsensä vuoksi, eli joskus kysyn kuulumisia ja hän hoitaa edelleen autoihin liittyvät asiat, mutta that's it.- Anonyymi
Väittäsin että joudut saat niihin yhdenillan kivoihin tyytyä ajatteleppa ittes vastaavaan tilanteeseen esmerkkinä että tapailemasi miehen exä hoitaa tämän sisustukseen liittyvät asiat
Anonyymi kirjoitti:
Väittäsin että joudut saat niihin yhdenillan kivoihin tyytyä ajatteleppa ittes vastaavaan tilanteeseen esmerkkinä että tapailemasi miehen exä hoitaa tämän sisustukseen liittyvät asiat
Mikäli näin, niin en alkaisi millekään. Yhteistä kotia sisustaisi vain minä ja mies. Yhteen kotiin ei mahdu monta sisua eikä visua. Enkä harrasta yhden illan kivoja.
- Anonyymi
🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑
🍑 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Kyllä kuule sen tietää, kenen kanssa voi ehkä pitää yhteyttä suhteen jälkeen ja kenen ei.
Joskus jossain oli meemi, että exän takaisinottaminen on kuin p.skan takaisin tunkeminen hanuriin...
Ja se on totta. Ja exässä roikkuminen ja entisten haaveilu jne. Kyllä pitää päästää irti ja mennä eteenpäin. Se on ainoa fiksu teko.
Ei exän kanssa tarvitse olla riitaa ja pitää inhottavana ihmisenä, mutta jokin syy siinä jokatapuksessa on, että hän on exä. Joko se, ettet itse pystynyt olemaan hänen kanssaan tai hän sinun...luultavammin ei kumpikaan...jotrn...kannattaa miettiä muuta...- Anonyymi
Rehellinen vastaus varmaan useimmilla tähän olis et sexi exän kanssa sujui vaikka muuten seurustelu ei sopinu ehkä noista asioista olis syytä keskustella uuden kanssa ennen kuin edes harkitsee seurustelua tämän kanssa
Anonyymi kirjoitti:
Rehellinen vastaus varmaan useimmilla tähän olis et sexi exän kanssa sujui vaikka muuten seurustelu ei sopinu ehkä noista asioista olis syytä keskustella uuden kanssa ennen kuin edes harkitsee seurustelua tämän kanssa
No existä ei kannata puhua uudelle ihmiselle mitään, jos hän ei kysy.
Ihmiset yleensä vertaavat itseään muihin.Anonyymi kirjoitti:
Sanottakoot, että kahta edellistä exääni rakastan vieläkin, mihinkä se rakkaus siitä pois katoaisi, mutta en minä sitä ala mainostamaan seuraavalle. En tiedä ymmärtäisikö hän sitä, että en rakasta silleen, että tarvitsisi olla yhteyksissä, tai haikailisin heitä takaisin. Me ei vaan voitu olla yhdessä enää ja se siitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka on niin alistetussa asemassa, että haluaisi kumppanin, joka vielä panee eksäänsä? Parempiakin kumppaniehdokkaita on tarjolla.
Jos ex pari vielä panee toisiaan, on ero vielä pahasti kesken. WT. Disseisback kirjoitti:
Sanottakoot, että kahta edellistä exääni rakastan vieläkin, mihinkä se rakkaus siitä pois katoaisi, mutta en minä sitä ala mainostamaan seuraavalle. En tiedä ymmärtäisikö hän sitä, että en rakasta silleen, että tarvitsisi olla yhteyksissä, tai haikailisin heitä takaisin. Me ei vaan voitu olla yhdessä enää ja se siitä.
Minä kyllä ymmärrän tuon tunteen. - En ehkä osaa sanoittaa sitä noin, että rakastaisin exääni, siis lasten isää, mutta on hän minulle tärkeä ihminen, kuin veli. Haluan, että hänellä on kaikki hyvin ja niin tiedän hänenkin minusta ajattelevan.
Me ollaan kyllä vielä yhteyksissäkin (lähinnä toki nuorten aikuisten lapsiemme asioihin liittyen) ja autellaan toisiamme joissakin pikkuasioissa. Tietenkin niin, ettei se loukkaa hänen kumppaniaan.Xena-183 kirjoitti:
Minä kyllä ymmärrän tuon tunteen. - En ehkä osaa sanoittaa sitä noin, että rakastaisin exääni, siis lasten isää, mutta on hän minulle tärkeä ihminen, kuin veli. Haluan, että hänellä on kaikki hyvin ja niin tiedän hänenkin minusta ajattelevan.
Me ollaan kyllä vielä yhteyksissäkin (lähinnä toki nuorten aikuisten lapsiemme asioihin liittyen) ja autellaan toisiamme joissakin pikkuasioissa. Tietenkin niin, ettei se loukkaa hänen kumppaniaan.Niin. Jotenkin kun ei yhdessäolosta mitään tule, niin mihin se rakkaus siitä pois häviäisi?
Lasten äitiä kohtaan taas ei ole mitään erityisemmin lämpimiä fiiliksiä, mutta se olikin eri tapaus. 😁Disseisback kirjoitti:
Niin. Jotenkin kun ei yhdessäolosta mitään tule, niin mihin se rakkaus siitä pois häviäisi?
Lasten äitiä kohtaan taas ei ole mitään erityisemmin lämpimiä fiiliksiä, mutta se olikin eri tapaus. 😁Niin muistan, että hän on vähän hankalampi tapaus.. - Totta, kyllä ihmistä kohtaan voi olla lämpimiä tunteita, vaikka ei ole edellytyksiä yhdessä asumiseen eikä varsinaisesti parisuhteeseen.😊
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka on niin alistetussa asemassa, että haluaisi kumppanin, joka vielä panee eksäänsä? Parempiakin kumppaniehdokkaita on tarjolla.
Jos ex pari vielä panee toisiaan, on ero vielä pahasti kesken. WT.Sitä mietin itsekin, kun puolisoa ei kiinnostanut yhdessä ollessa vaan ruoho oli aina vihreämpää siellä toisella puolella. Hyi saatana, ei tulis edes mieleenkään.
- Anonyymi
Ei olla valittu kumminkaan päin.
- Sheena - Anonyymi
Ei mulla ole mitään suhdetta exiin. Välillä nään jompaa kumpaa exää porukoillani käydessä, kun ovat yh väleissä vanhempieni kanssa. Mutten minä heihin mitään yhteyksiä pidä eikä he minuun. Ei ole mitään syytä, kun ei oo yhteisiä lapsiakaan.
Lapset tekis heti poikkeuksen, kun minusta lapsilla on aina oikeus kumoaankin vanhempaan, silloin kun se on mahdollista. Kun molemmat on tiedissa, elossa ja kykenee turvalliseen kanssakäymiseen.
Muuten en näe mitään syytä hengailla exien kanssa.
Jasu- Anonyymi
Yh = yhä..tippu ä pois. Ja sellasta..
Jasu - Anonyymi
Exäsi mitä luultavammin toivovat vanhempiesi kautta pääsevänsä takaisin sun suosioon itse en ymmärrä tuota exien vanhempiinkaan yhteyden pitämistä eron jälkeen jos ei kerran ole yhteisiä lapsia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Exäsi mitä luultavammin toivovat vanhempiesi kautta pääsevänsä takaisin sun suosioon itse en ymmärrä tuota exien vanhempiinkaan yhteyden pitämistä eron jälkeen jos ei kerran ole yhteisiä lapsia
Ei toivo, kumpikaan. Kummallakin on uusi elämä ja kumppanit. Toinen on vanhempieni naapurikin, niin mahdoton olla kuin ei oliskaan. Yhteisiä tietä koskevia asioitakin. Maalla.
Ja toinen on vain aina tykännyt vanhemmistani. Ja minusta aikuiset ihmiset ei tartte sohia kaikkea rikki, vaikka pari eroaa. Eikä siinä ole mitään outoa.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei toivo, kumpikaan. Kummallakin on uusi elämä ja kumppanit. Toinen on vanhempieni naapurikin, niin mahdoton olla kuin ei oliskaan. Yhteisiä tietä koskevia asioitakin. Maalla.
Ja toinen on vain aina tykännyt vanhemmistani. Ja minusta aikuiset ihmiset ei tartte sohia kaikkea rikki, vaikka pari eroaa. Eikä siinä ole mitään outoa.
JasuKyllä minäkin juttelen kummankin exäni kanssa sujuvasti, kun jossain nään ja moikkaan. Vaikken heihin muuten yhteyksissä olekkaan. En ole mitenkään vihoittelija tms.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minäkin juttelen kummankin exäni kanssa sujuvasti, kun jossain nään ja moikkaan. Vaikken heihin muuten yhteyksissä olekkaan. En ole mitenkään vihoittelija tms.
JasuJa juttelee muuten nykyinenkin kumppanini kummankin kanssa, eikä tunne oloaan mitenkään uhatuksi. Hän tietää, että ohi on. Eikä takas tule. Tietää oman asemansa mun elämässä ja sydämessä, silloin ei pelkää turhia uhkakuviakaan.
Jasu Olin myös ystävä exäni äidin kanssa oli mulle vähän kuin toinen äiti.🥰 Exää ei haitannut että kävin kylässä, välillä törmättiin samaan aikaan paikalle. Se oli sellaista hei ja moi meininkiä.
- Anonyymi
Haaveilija39 kirjoitti:
Olin myös ystävä exäni äidin kanssa oli mulle vähän kuin toinen äiti.🥰 Exää ei haitannut että kävin kylässä, välillä törmättiin samaan aikaan paikalle. Se oli sellaista hei ja moi meininkiä.
Mojoo, niin meilläkin mun isä on kuin toinen isä. Kaveri nyt ainakin ja minua se ei ole koskaan haitannut. Saa minun puolesta jokainen olla väleissä entisten sukulaisten ja tuttavien kanssa, jos heistä ihmisinä tykkää. Eihän se mitään haittaa. Kaikilla on ollut elämää ennen muakin, mä ajattelen. Ja on minun jälkeenkin. 😊
Ei kaverillisia välejä tarvitse tuhota, kunhan ei syrjäytä uutta kumppania niillä tai loukkaa. Että ottaa huomioon teoissaan. 🙂👍
Liian mustasukkainen kumppani on rasite..
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mojoo, niin meilläkin mun isä on kuin toinen isä. Kaveri nyt ainakin ja minua se ei ole koskaan haitannut. Saa minun puolesta jokainen olla väleissä entisten sukulaisten ja tuttavien kanssa, jos heistä ihmisinä tykkää. Eihän se mitään haittaa. Kaikilla on ollut elämää ennen muakin, mä ajattelen. Ja on minun jälkeenkin. 😊
Ei kaverillisia välejä tarvitse tuhota, kunhan ei syrjäytä uutta kumppania niillä tai loukkaa. Että ottaa huomioon teoissaan. 🙂👍
JasuToisen exän kanssa en ole ollut 21 vuoteen ja toisen kanssa pian 14 vuoteen. Joten eivät ne enää peräänikään haikaile, vaikka joku niin arveli.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisen exän kanssa en ole ollut 21 vuoteen ja toisen kanssa pian 14 vuoteen. Joten eivät ne enää peräänikään haikaile, vaikka joku niin arveli.
JasuNämä on ne kaksi viimeisintä exääni siis ennen nykyistä kumppaniani. 🙂
Jasu Anonyymi kirjoitti:
JasuEx puolisolle tämä oli outoa, että käyn anoppilassa.. Tottui toki siihen. Että silloin tällöin käyn.
Ehkä oli jollain lailla mustis kyllä..
Juurikin noin että elämää on ollut aiemmin ja on myös jatkossa.😊🙏
Muksaa viikonloppua Jasu🤗- Anonyymi
Haaveilija39 kirjoitti:
Ex puolisolle tämä oli outoa, että käyn anoppilassa.. Tottui toki siihen. Että silloin tällöin käyn.
Ehkä oli jollain lailla mustis kyllä..
Juurikin noin että elämää on ollut aiemmin ja on myös jatkossa.😊🙏
Muksaa viikonloppua Jasu🤗Oisin minäkin voinut parikymppisenä olla mustis tollaisesta. Mutten enää näin lähemmäs viisikymppisenä. Älyän jo enemmän kun silloin. Ja suu on mukana, voi jutella kumppanin kanssa avoimesti ystävistään ja hälventää huolta, jos sellaisia ilmenee. Kiitos, sinulle myös. 🙂
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Oisin minäkin voinut parikymppisenä olla mustis tollaisesta. Mutten enää näin lähemmäs viisikymppisenä. Älyän jo enemmän kun silloin. Ja suu on mukana, voi jutella kumppanin kanssa avoimesti ystävistään ja hälventää huolta, jos sellaisia ilmenee. Kiitos, sinulle myös. 🙂
JasuNuorena ajattelee asioista vähän eri tavalla. Siinä mielessä on mukava vanheta😁
- Anonyymi
Haaveilija39 kirjoitti:
Nuorena ajattelee asioista vähän eri tavalla. Siinä mielessä on mukava vanheta😁
Totta, sitä on niin epävarma itsestään ja muistakin. Nyt jo tunnistaa paskanpuhujat ilmeestä. Eikä enää maailma kaadu, kun osaa varautua että ihmiset voi tehdä oikkuja ja ohareita.
Jasu
- Anonyymi
Aluksi ei pidetty yhteyttä. Lasten juhlissa oltiin yhdessä, muttei puhuttu toisillemme. Sitten minä aloin pitää yhteyttä kun oli lasten tiimoilta asiaa, tuntui järjettmältä ettei voitu keskustella asioista. Aika auttoi ja molempien uudet suhteet. Alettiin puhua pari smooltookkilausetta kauppareissuilla kaikki neljä. Katkeruudet kaikkosivat.
Olen tekemisissä ainoastaan lapseni isän kanssa lasta koskeviss asioissa. Ei minulla mitään ole exiäni vastaan, mutta ei ole tuntunut luontevalta jatkaa yhteydenpitoa eron jälkeen. Itseasiassa kaikki taitavat asua toisessa kaupungissakin, joten ei tule edes vahingossa törmättyä. Toivon heille hyvää elämää, mutta mielestäni näin on ihan hyvä. Enkä todellakaan stalkkaa ketään, ei heidän asiansa enää minulle kuulu.
Olen samoilla linjoilla Jasun ja Dissen kanssa. Ex on ex ja syystä. Arvostan ja kunnioitan kaikkia ex ja haluan antaa tilaa uusille suhteille, ilman että uusi puoliso alkaa hermostua liian läheiseen ex:ään.
Toivon omille ex:lle hyvää elämää ja onnellista elämää, vaikka meillä ei parisuhde jatkunut . Liika sotkeutuminen ja liika läheisyys varmasti vaikeuttaa uuden suhteen muodostamista kummallekin.
Lasten asiat hoituu hyvällä yhteistyöllä. Apua voidaan molemmin puolin antaa, jos on tarve. Tarvittaessa lasten juhlia voidaan viettää molemmat samassa juhlassa, lapsi haluaa todennäköisesti juhlia molempien vanhempiensa kanssa. En haluaisi laittaa lasta valitsemaan. Itse voin valita kenen seurassa juhlissa juttelen ja lapsen isän kanssa keskustelu jää tietoisesti peruskuulumisiin.
Ensimmäisestä pitkästä suhteestani ei ole lapsia. Hän on soittanut jo reilu 20v 3-5v välein ja kysynyt uudestaan treffeille. Joka kerta olen sanonut, että eroon oli syyt ja ne syyt on edelleen voimassa enkä halua antaa väärää toivoa. Se olisi julmaa ja väärin, eikä auta häntä elämässä eteenpäin. Menneeseen jumiutuminen ei auta millään tavalla. Enää en vastaa edes puheluun vaan laitan vain asiallisen tekstarin perään.- Anonyymi
Ei pahemmin olla puheväleissä, oli hieman rankka eroprosessi mulla, mutt pääsin tavoitteeseni. Enää Mimmin isä ei mun tontilleni tule, olen sen kieltänyt; oikeusprosensilla uhaten! Nykyään hakee Mimmin portilta, ja palauttaa portille.
Viimeeks mä vein itse jo flikan, ja myös hain hänet portilta. Moikattiin toisiamme, muttei pahemmin juteltu vieläkään, eikä ole väliksikään. Säilyy ainakin jonkin asteinen rauha maassa. Riitelemällä en eronnut enkä riitele nytkään, yhteiset lapset sitovat ja yhteistyössä asiat hoituvat edelleen, no problem. Uusi suhde? niin mitä tarkoitat, en ymmärrä 😁
- Anonyymi
Emme ole koskaan käyneet mitään keskustelua yhdenkään eksäni kanssa tuosta aiheesta. Viimeisimmän eksäni kanssa olen hyvissä väleissä ja näemmekin toisinaan tosiamme. Tosin en tiedä varmaksi mikä tilanne olisi, jos meillä ei olisi lasta. Oletan, että kyllä me varmaan silloinkin jossain määrin yhteyksissä oltaisiin, joskin vähemmän kuin tässä tilanteessa.
- Anonyymi
Piti olla ystäviä. n.3 vuotta pidettiin yhteyttä jotenkin tai minä yritin pitää. Soitti hän aluksi usein ja sitten kun äidilläni todettiin syöpä. Lopulta kyllästyin. Edes yrittämään.
- Anonyymi
Nyxältä ei saa seksii, exält saa aina.
- Anonyymi
Tuo on hyväksikäyttöä ja pettämistä, kertoo paljon minkälainen ihminen on kyseessä.
- Anonyymi
Pahimpia on ihmiset, jotka tietoisesti hyväksikäyttää ex tavalla tai toisella. Vaikka juoksuttaa tekemässä remppaa, koska tietävät, että toinen mieluilee takaisin tai on liian ja miellyttämisen haluinen sanoakseen ei. Hyväksikäyttää voi myös taloudellisesti tai seksillä.
Erottuani lasten isästä, meni melkein kaksi vuotta, ennen kuin hän päästi minusta irti.. Hän oli jo uudessa suhteessakin ja ilmeisesti siinä tuli säröä, koska hän seurasi minun tekemisiäni niin tarkasti.
Lapset olivat kuitenkin tuolloin vielä alaikäisiä, joten luonnollisesti olemme olleet säännöllisesti yhteyksissä myös avioeron jälkeen.
Miehilläni on ollut taipumusta aiheettomaan mustasukkaisuuteen. Joskus toinen mieheni kuitenkin totesi, että aluksi hän oli ollut mustasukkainen myös exästäkin, mutta ei ollut enää sen jälkeen, kun hän oli muutaman kerran kuullut meidän puhuvan keskenämme puhelimessa (puhuin ilmeisesti aika isoilla kirjaimilla).
Exä oli nykyisen puolisonsa kanssa ensimmäisten ihmisten joukossa tuomassa surukukkia ovellani, kun mieheni kuoli. - Pidän exää nykyään ihan hyvänä kaverina, mutta en mitenkään voisi enää asua hänen kanssaan saman katon alla, enkä tunne häneen minkäänlaista seksuaalista vetoa. Se tunne loppui jo ennen kuin avioliittomme.- Anonyymi
tuollaiin3en niin mit3n joku haaveiija ja coiai ainua pelottaa mukq, niin se itsenäisyys
laitan jotain nimiä muutan nimiä ohjelmalla jos tul44 hauskojakin
enrinases
Piraslukta
Mipunelnal
Au
Sesustoni
A Kaikista olen eronnut ystävinä. Valinta on ollut lähinnä myötäsyntyinen "näin vain tapahtui", kas kun ei kuitenkaan ollut mitään kummempia riitoja tai vihaa eron taustalla. Itselläni on toiminut, toisesta tavasta en osaa sanoa mitään.
Ystävinä ollessa irtoaminen on luultavasti hitaampaa ja mahdollisesti jossain mielessä kivuliaampaakin, mutta samalla joutuu oikeasti tekemään töitä itsensä kanssa irrottautuakseen, oppii asioita itsestä ja menneestä suhteestaan. Exien irtautumisesta en juurikaan tiedä, niistä asioista ei ole ihmeemmin puhuttu, vain sivuttu.
Stalkkauksia tai muuta vastaavaa ei tietääkseni ole tapahtunut, mikä sekin viittaa siihen, että eroaminen ystävinä on ollut ihan hyvä valinta. Uudessa suhteessa on toisinaan uudella kumppanilla ollut vaikeuksia niellä sitä tosiasiaa, että olen ollut hyvissä väleissä exien kanssa, vaikkei yhteyttä mitenkään tiiviisti pidetäkään. Monille se vaan on niin, että kun erotaan, niin sitten ollaan erossa kynsin ja hampain. Itse en tuota ymmärrä, mutta hyväksyn sen kyllä mukisematta.Juuri tuo joillain ongelmana, ymmärtää ja hyväksyä että exän kanssa voi olla joku väleissä.
Joku ero ollut ensin myrskyisäkin,
mutta jälkeenpäin kuitenkin ihan väleissä ollaan.
Helpottaa kun voi vuodattaa kun toinen tietää asioista ja tuntee mut..originalpieninainen kirjoitti:
Juuri tuo joillain ongelmana, ymmärtää ja hyväksyä että exän kanssa voi olla joku väleissä.
Helpottaa kun voi vuodattaa kun toinen tietää asioista ja tuntee mut..Ne se on juuri noin. Itse pidän sitä hiukan hölmönäkin, siis erota silleen ikuisesti jos sille ei ole todella hyvää syytä, kun onhan sitä sen toisen kanssa ehkä elänyt pitkäänkin yhdessä ja tunnetaan toisensa erittäin hyvin. Vähän sama kuin opiskelisi ensin ydinfyysikoksi ja sitten päättäisi mennä töihin Alepan kassalle, siis nimenomaan päättäisi, ei joutuisi. Mutta kaikilla on vapaus tehdä omia valintojaan omista syistään.
originalpieninainen kirjoitti:
Juuri tuo joillain ongelmana, ymmärtää ja hyväksyä että exän kanssa voi olla joku väleissä.
Helpottaa kun voi vuodattaa kun toinen tietää asioista ja tuntee mut..Eikö uutta kumppania tunne tai halua oppia tutustumaan? Miltä uudesta kumppanista tai kumppaniehdokkaasta tuntuu, jos henkinen suhde on edelleen kuin parisuhteessa tai vanhassa liitossa? Siihen on aika vaikea päästä väliin ja pitää valita nukkuuko sujuvasti samassa sängyssä samaan aikaan myös ex kanssa.
En puhu mustasukkaisuudesta, vaan siitä ettei vanhassa suhteessa kiinni oleva ole valmis luomaan uutta syvällistä suhdetta eikä ole valmis käsittelemään niitä sisempiä tuntojaan uuden kumppanin kanssa. Suhdeyritelmä jää väkisinkin aika kevyeksi ja merkityksettömäksi. Jos ihminen itse haluaa valita edelleen ex, se on samalla valinta olla aloittamatta tosissaan uutta. Kun kumarrat yhteen suuntaan, samalla pyllistät toiseen. Itse en tilanteessa, jossa huomaan riippuvuuden entiseen olevan, annan yleensä toiselle hieman aikaa itse tehdä valintansa. En taatusti sano mitään enkä arvostele milläänlailla, vain seuraan tilannetta. Jos asia ei kirkastu kohtuullisessa ajassa, niin itse tulkitsen ettei aineksia vakavampaan suhteeseen vaan ole olemassa. Eihän niin ole aina muistakaan syystä. Alku on tarkoitettu sen tunnustelemiseen onko yhteisiä aineksia vai ei. Aina ei ole ja alut on aina herkkää aikaa, mutta ex kuuluminen läheisesti samaan pakettiin ei ainakaan helposta onnistumista. Luulenpa, että miehille läheinen ex on vielä vaikeampi kohdattava kuin naisille.
En kyseenalaista asiallisia välejä ja ystävällisyyttä, en lapsien yhteishuoltajuutta tai auttamista vaikeassa tilanteessa. Eikä siitä, että joskus toimii ex olkapäänä. Kyse on isommasta kokonaisuudesta.randombypasser kirjoitti:
Ne se on juuri noin. Itse pidän sitä hiukan hölmönäkin, siis erota silleen ikuisesti jos sille ei ole todella hyvää syytä, kun onhan sitä sen toisen kanssa ehkä elänyt pitkäänkin yhdessä ja tunnetaan toisensa erittäin hyvin. Vähän sama kuin opiskelisi ensin ydinfyysikoksi ja sitten päättäisi mennä töihin Alepan kassalle, siis nimenomaan päättäisi, ei joutuisi. Mutta kaikilla on vapaus tehdä omia valintojaan omista syistään.
Sekin ois ikävää et ois joku sotatila välit, ja silti koska yhteinen ystäväpoppoo joutuis näkee.
Sitä vaan joskus huomaa kasvaneensa erilleen,
tai huomaa että oltaisiin kuitenkin täydellisiä ystäviä ennemmin ku pariskunta.
On hienoa sillei jos tietää että hädän tullen jossain on se joku joka 100% on valmis kun tarvii ystävää.randombypasser kirjoitti:
Ne se on juuri noin. Itse pidän sitä hiukan hölmönäkin, siis erota silleen ikuisesti jos sille ei ole todella hyvää syytä, kun onhan sitä sen toisen kanssa ehkä elänyt pitkäänkin yhdessä ja tunnetaan toisensa erittäin hyvin. Vähän sama kuin opiskelisi ensin ydinfyysikoksi ja sitten päättäisi mennä töihin Alepan kassalle, siis nimenomaan päättäisi, ei joutuisi. Mutta kaikilla on vapaus tehdä omia valintojaan omista syistään.
Apua Rande! Tiesin kyllä, että olet henkisesti aivan jumissa vanhassa, mutta en kyllä tajunnut että noin vaikeasti. 🙄 No huh!
Jos uusi suhde on Alepan kassan työtä ja ex ydinfysikon työtä, eikö silloin kannata palata vanhaan ja syyt eroon ei ollut riittäviä.Citrinella kirjoitti:
Eikö uutta kumppania tunne tai halua oppia tutustumaan? Miltä uudesta kumppanista tai kumppaniehdokkaasta tuntuu, jos henkinen suhde on edelleen kuin parisuhteessa tai vanhassa liitossa? Siihen on aika vaikea päästä väliin ja pitää valita nukkuuko sujuvasti samassa sängyssä samaan aikaan myös ex kanssa.
En puhu mustasukkaisuudesta, vaan siitä ettei vanhassa suhteessa kiinni oleva ole valmis luomaan uutta syvällistä suhdetta eikä ole valmis käsittelemään niitä sisempiä tuntojaan uuden kumppanin kanssa. Suhdeyritelmä jää väkisinkin aika kevyeksi ja merkityksettömäksi. Jos ihminen itse haluaa valita edelleen ex, se on samalla valinta olla aloittamatta tosissaan uutta. Kun kumarrat yhteen suuntaan, samalla pyllistät toiseen. Itse en tilanteessa, jossa huomaan riippuvuuden entiseen olevan, annan yleensä toiselle hieman aikaa itse tehdä valintansa. En taatusti sano mitään enkä arvostele milläänlailla, vain seuraan tilannetta. Jos asia ei kirkastu kohtuullisessa ajassa, niin itse tulkitsen ettei aineksia vakavampaan suhteeseen vaan ole olemassa. Eihän niin ole aina muistakaan syystä. Alku on tarkoitettu sen tunnustelemiseen onko yhteisiä aineksia vai ei. Aina ei ole ja alut on aina herkkää aikaa, mutta ex kuuluminen läheisesti samaan pakettiin ei ainakaan helposta onnistumista. Luulenpa, että miehille läheinen ex on vielä vaikeampi kohdattava kuin naisille.
En kyseenalaista asiallisia välejä ja ystävällisyyttä, en lapsien yhteishuoltajuutta tai auttamista vaikeassa tilanteessa. Eikä siitä, että joskus toimii ex olkapäänä. Kyse on isommasta kokonaisuudesta.Siis en ymmärrä miten muhun liittyi tuo uusi kumppani, ja miltä mahtaa uudesta tuntua, tai että olisin kiinni vanhassa, jos ollaan tekemisissä joskus.
Miten sä vedät tohon et mä valitsen exäni,
tai kumarran exän puoleen?
Sulla ei ole hajuakaan miten mun asiani ovat,
Tai että miten mä pyllistelen mihin suuntaan.
Tottakai jos mulla olisi uusi kumppani niin hän olis se kenet haluan.
Ei mun sängyssäni ainakaan exiä Nuku.
Eikä kyllä ketään muitakaan.
Ei ole 13v nukkunu.- Anonyymi
Siis en ymmärrä miten muhun liittyi tuo uusi kumppani, ja miltä mahtaa uudesta tuntua, tai että olisin kiinni vanhassa, jos ollaan tekemisissä joskus.
Ei ole 13v nukkunu.Citruunaelli o besserwisser kurppa
Siis en ymmärrä miten muhun liittyi tuo uusi kumppani, ja miltä mahtaa uudesta tuntua, tai että olisin kiinni vanhassa, jos ollaan tekemisissä joskus.
Ei ole 13v nukkunu.Jos olette tekemisissä joskus tai osutte suunnittelematta samoihin bileisiin, tuskin ongelmaa on tai jos joskus harvoin haet tukea ex:ltä. Kyse on kokonaisuudesta ja siitä onko uudelle suhteelle tilaa kasvaa syvemmäksi vai ei.
Moni kuitenkin pitää syvää henkistä suhdetta pahempana kuin fyysinen pettäminen. En itse kuulu heihin, mutta niin monen suusta olen sen kuullut, että tiedän sen useimpia ihan oikeasti loukkaavan. Olen myös kuunnellut vuosien aikana ystävää, jonka miesystävällä ex meni arvojärjestyksessä ja henkisenä tukena nyx edelle. Aika katkeraa tilitystä oli. Loukkasi todella pahasti. Yhden toisen ystävän ex, kävi kysymässä ex-puolisoaan monta kertaa takaisin ja vahti mustasukkaisena kaikkea kulkemista, vaikka oli jo asunut vuoden uuden kanssa (ei tullut uutta alkua, syyt eroon oli painavat).
Jos haluaa olla ex kanssa läheiset henkisesti tai jopa fyysisesti saa ihan vapaasti olla. Ihmiset ei vaan tajua, että siinä samalla heikentää omia ja myös sen ex mahdollisuudet uuteen. Sekin toki on osalla ihan tietoinen valinta eikä ihminen aina edes halua irroittaa.Citrinella kirjoitti:
Jos olette tekemisissä joskus tai osutte suunnittelematta samoihin bileisiin, tuskin ongelmaa on tai jos joskus harvoin haet tukea ex:ltä. Kyse on kokonaisuudesta ja siitä onko uudelle suhteelle tilaa kasvaa syvemmäksi vai ei.
Moni kuitenkin pitää syvää henkistä suhdetta pahempana kuin fyysinen pettäminen. En itse kuulu heihin, mutta niin monen suusta olen sen kuullut, että tiedän sen useimpia ihan oikeasti loukkaavan. Olen myös kuunnellut vuosien aikana ystävää, jonka miesystävällä ex meni arvojärjestyksessä ja henkisenä tukena nyx edelle. Aika katkeraa tilitystä oli. Loukkasi todella pahasti. Yhden toisen ystävän ex, kävi kysymässä ex-puolisoaan monta kertaa takaisin ja vahti mustasukkaisena kaikkea kulkemista, vaikka oli jo asunut vuoden uuden kanssa (ei tullut uutta alkua, syyt eroon oli painavat).
Jos haluaa olla ex kanssa läheiset henkisesti tai jopa fyysisesti saa ihan vapaasti olla. Ihmiset ei vaan tajua, että siinä samalla heikentää omia ja myös sen ex mahdollisuudet uuteen. Sekin toki on osalla ihan tietoinen valinta eikä ihminen aina edes halua irroittaa.Ei noi liity muhun mitenkään.
Mä oon bileissä käyny viimeks 13v sitten.
Ja henkisesti läheinen exän kanssa, niin jos ystäviä ollaan oltu lähes kakarasta asti, toinen on tukenut mua pahoäimpien asioiden jälkeen mitä voi tapahtua, ja oon sinkku ni mikä vttu sun ongelmasi on?Citrinella kirjoitti:
Eikö uutta kumppania tunne tai halua oppia tutustumaan? Miltä uudesta kumppanista tai kumppaniehdokkaasta tuntuu, jos henkinen suhde on edelleen kuin parisuhteessa tai vanhassa liitossa? Siihen on aika vaikea päästä väliin ja pitää valita nukkuuko sujuvasti samassa sängyssä samaan aikaan myös ex kanssa.
En kyseenalaista asiallisia välejä ja ystävällisyyttä, en lapsien yhteishuoltajuutta tai auttamista vaikeassa tilanteessa. Eikä siitä, että joskus toimii ex olkapäänä. Kyse on isommasta kokonaisuudesta.Itse koin ns kolmiodraaman ilman ”draamaa”.. Olisin hyväksynyt myös exän. En ollut mustasukkainen., Mutta juurikin se että siihen heidän väliin olisi ollut mahdotonta päästä. Ex siis vaikutti jollain lailla siellä taustalla. Vaikka toinen ei ehkä tätä ihan myöntänytkään.
Jälkikäteen kun punnitsee asioita. Niin hän tosiaan valitsi mielummin eksänsä. Kuin olisi halunnut antaa mahdollisuutta jollekin toiselle.
On varmasti hienoa olla ystävä ex puolison kanssa. Itse en tähän kykenisi. Tai siis että miksi? Yksi ero elämäni aikana harmittaa, oltiin ystäviä jonkun aikaa eron jälkeen, mutta jos häneen olisin pitänyt yhteyttä vielä myöhemmin, niin kyllä olisi ollut hirveän vaikea mennä eteenpäin.. jollain lailla tämä henkilö on kummitellut mielessäni useasti vielä vuosienkin jälkeen. Tekis mieli kysellä kuulumisia😁 mutta miksi? Eli siksi en kysele🙂- Anonyymi
Haaveilija39 kirjoitti:
Itse koin ns kolmiodraaman ilman ”draamaa”.. Olisin hyväksynyt myös exän. En ollut mustasukkainen., Mutta juurikin se että siihen heidän väliin olisi ollut mahdotonta päästä. Ex siis vaikutti jollain lailla siellä taustalla. Vaikka toinen ei ehkä tätä ihan myöntänytkään.
Jälkikäteen kun punnitsee asioita. Niin hän tosiaan valitsi mielummin eksänsä. Kuin olisi halunnut antaa mahdollisuutta jollekin toiselle.
On varmasti hienoa olla ystävä ex puolison kanssa. Itse en tähän kykenisi. Tai siis että miksi? Yksi ero elämäni aikana harmittaa, oltiin ystäviä jonkun aikaa eron jälkeen, mutta jos häneen olisin pitänyt yhteyttä vielä myöhemmin, niin kyllä olisi ollut hirveän vaikea mennä eteenpäin.. jollain lailla tämä henkilö on kummitellut mielessäni useasti vielä vuosienkin jälkeen. Tekis mieli kysellä kuulumisia😁 mutta miksi? Eli siksi en kysele🙂Ota yhteyttä häneen ja alatte oleen yhdessä se on elämäsi rakkaus muut on korvikkeita ja seksiseuraa eli nauti molemmista eli elämäsi rakkaudesta ja seksiseuralaisista
- Anonyymi
Citrinella kirjoitti:
En kyseenalaista asiallisia välejä ja ystävällisyyttä, en lapsien yhteishuoltajuutta tai auttamista vaikeassa tilanteessa. Eikä siitä, että joskus toimii ex olkapäänä. Kyse on isommasta kokonaisuudesta.Se että on väleissä exän kanssa ei tarkoita samaa kuin olla kiinni vanhassa suhteessa.
- Anonyymi
Citrinella kirjoitti:
Jos olette tekemisissä joskus tai osutte suunnittelematta samoihin bileisiin, tuskin ongelmaa on tai jos joskus harvoin haet tukea ex:ltä. Kyse on kokonaisuudesta ja siitä onko uudelle suhteelle tilaa kasvaa syvemmäksi vai ei.
Jos haluaa olla ex kanssa läheiset henkisesti tai jopa fyysisesti saa ihan vapaasti olla. Ihmiset ei vaan tajua, että siinä samalla heikentää omia ja myös sen ex mahdollisuudet uuteen. Sekin toki on osalla ihan tietoinen valinta eikä ihminen aina edes halua irroittaa.Hyvät välit exään on aina hyväksi. Uudessa suhteessa on myös uudet kujeet. Täysin eri asia onko takana oleva ex-suhde kestänyt 5, 10 vai 20 vai peräti 30 vuotta. Ihmisillä on erilaisia käsityksiä mitä tarkoittaa "syvä" suhde ja etenkin tarkoittaako se jostain luopumista tässä ajassa. Tosiasiahan on, että aika harvoin kumppani pystyy vastaamaan toisen kaikkiin tarpeisiin. Jos sitä odottaa, voi mennä pahasti pieleen juuri sen vuoksi.
Anonyymi kirjoitti:
Se että on väleissä exän kanssa ei tarkoita samaa kuin olla kiinni vanhassa suhteessa.
Olenko sanonut niin? Kannatan hyviä välejä, auttamista tiukoissa tilanteissa ja hyviä käytöstapoja yleensäkin ex kohtaan.
Se minkä näen vahingollisena on ex kontrolointi, yökyläilyt, seksi ex kanssa, nakusaunat, uusien kumppanien vahtiminen tai tupatarkastukset ja sotkeutuminen ex uusiin suhteisiin, yökyläilyt ja muu intiimi kanssakäyminen. Tunnetasolla vanhaan kiinni jäämiseen riittää useimmilla tiivis yhteys uskottuna riittää pitämään kiinni vanhassa. Ihminen saa toki itse valita ja myös jääminen jumiin on oma tietoinen valinta. Vahingollisuus tulee siitä, että ihminen ei pääse eteenpäin, suru jää helposti käsittelemättä ja löysässä hieressä roikkuminen tekee harvoin hyvää kenellekään.
Jos ero on harkittu ja oikeista syistä tehty, ei on-off tuota kuin rikkinäisiä ihmisiä. Vääristä syistä tehty ero taas vaatii korjaamista ja silloin ei ole tarvetta on-off.
Itse toivon ex:lle onnellista parisuhdetta ja onnellista elämää. Se, että annan heille siihen tilaa on välittämistä ja kunnioittamista.Citrinella kirjoitti:
Apua Rande! Tiesin kyllä, että olet henkisesti aivan jumissa vanhassa, mutta en kyllä tajunnut että noin vaikeasti. 🙄 No huh!
Jos uusi suhde on Alepan kassan työtä ja ex ydinfysikon työtä, eikö silloin kannata palata vanhaan ja syyt eroon ei ollut riittäviä.Täh? Mulla ja exilläni ei ole mitään kiinni toisissamme. Ei yhtään mitään. Ei ole ollut vuosiin, ei edes tiedostamattomalla tasolla, saati tunnetasolla. Me ollaan kavereita, vain ja ainoastaan, ja sitäkin miten sattuu syklillä. Mutta ollaan, kun toinen kaipaa ymmärtävää kaveria.
Jos nyt pitää vielä naulata teesit kirkon oveen, niin yhtäkään existäni en ottaisi uudelleen suhteeseen, se tie on kävelty ja katsottu, ihminen muuttuu kyllä, mutta perustukset eivät yleensä muutu joten no go. Mutta ystävinä en heistä automaattisesti luovu, yhteistä elettyä elämää on sen verran takana, olisi typerää heittää kaikki se roskiin vain siksi että satuttiin eroamaan. Jokseenkin sama kuin sanoisi pitkäaikaiselle ystävälleen vuoden hiljaisuuden jälkeen, että painupa hiiteen, meillä ei ole enää mitään tekemistä keskenämme.Anonyymi kirjoitti:
Citruunaelli o besserwisser kurppa
Pysytäänpä nyt kuitenkin asiassa, asiat riitelee, ei ihmiset, palstan tapauksessa hahmot.
randombypasser kirjoitti:
Täh? Mulla ja exilläni ei ole mitään kiinni toisissamme. Ei yhtään mitään. Ei ole ollut vuosiin, ei edes tiedostamattomalla tasolla, saati tunnetasolla. Me ollaan kavereita, vain ja ainoastaan, ja sitäkin miten sattuu syklillä. Mutta ollaan, kun toinen kaipaa ymmärtävää kaveria.
Jos nyt pitää vielä naulata teesit kirkon oveen, niin yhtäkään existäni en ottaisi uudelleen suhteeseen, se tie on kävelty ja katsottu, ihminen muuttuu kyllä, mutta perustukset eivät yleensä muutu joten no go. Mutta ystävinä en heistä automaattisesti luovu, yhteistä elettyä elämää on sen verran takana, olisi typerää heittää kaikki se roskiin vain siksi että satuttiin eroamaan. Jokseenkin sama kuin sanoisi pitkäaikaiselle ystävälleen vuoden hiljaisuuden jälkeen, että painupa hiiteen, meillä ei ole enää mitään tekemistä keskenämme.Itse tiedät parhaiten itsesi, en sitä kiistä. Se mitä kommentoin perustui VAIN ulkopuolelta saamaani mielikuvaan yhdistettynä tuohon vertauskuvaan ydinfysiikan ja Alepan kassan välillä. Sillä ei ehkä ole merkitystä mistä pienistä asioista olen vahvan mielikuvani muodostanut tässä parin vuoden aikana, mutta niitä on useita. Mielikuvat ei kuitenkaan ole automaattisesti totuuksia. Vain sinä tiedät sisälläsi mikä on totta.
En koe millään lailla riiteleväni, keskustelen ja kommentoin asioita asioina. Ja joskus ihan tarkoituksella haastan ajattelemaan ja katsomaan asioita eri kantilta. Tai reagoin epäkorrektisti esitettyihin mahdollisesti muita loukkaaviin asioihin (Alepa vertaus ei ole hyvien tapojen mukainen, kun olet kuitenkin treffannut tai virittellyt aika monia naisia täällä ihan suhteellisen tuoreeltaakin).
Kimpaantuminen ja muut tunnereagoinnit yleensä kertoo, että vahingossa osui vaikeaan kohtaan, vaikka se ei ollut mitenkään alkuperäinen tarkoitus.
- Anonyymi
Ei ole mitään aktiivista valintaa. Ex, jonka kanssa lapset on, on luotettu kaveri. Muut ovat jääneet vain pois kuvioista luonnollisista syistä. Kenellekään en löisi luuria korvaan, sillä ihminen se on exäkin.
jm - Anonyymi
mutta mikä plottaa jossain ihastumideessakin: vapaud3en me34netys... mutyta itaw olen haaveilijaan vähän ihastunut..
- Anonyymi
vaunib outröö najsaa jörweuszrö biub 2,4 miljoonaa euroa kät3eistä häissä
Ei niihin mitään saati jos kävelisi vastaan en varmaan edes muistaisi toista toisen yläkoulusta ehkä tunnistaisinkin kun sen kasvojakin näki yläkoulun ajan.
- Anonyymi
niin vaimon pirtää maksaa miljoonia wu4oja jorra päääsee naimisiini ollwnkaan..
joku kovwenmpi nwuvotthaq surtrb buub,,,¨ - Anonyymi
niin tuollainen juttu että mikä haaveilijassa oon pelottavaa jotain niin.. jos ihasastruu paljon sellainen pelotytss..
- Anonyymi
Liian tiivis suhde exään takuuvarmasti aiheutta ongelmia uuteen suhteeseen kun monelle aiheuttaa uusissa suhteissa jo sekin ongelmia että yhteisten lasten lapsen asioita täytyy pystyä sovussa hoitamaan ilman että kummankaan uusi puuttuu asiaan
- Anonyymi
Se on uuden ongelma jos ei kelpaa niin lähtekööt lätkimään
- Anonyymi
Ihan hyvä aloitus, monilta unohtuu vain se että moni on eronnut vaikka ovat ja asuvat yhdessä. Henkinen yhteys on katkennut, ollaan saman katon alla kun siihen on totuttu ja se tuntuu kaikesta huolimatta turvalliselta.
Iän kertyessä ja karttuessa ei enää niin paljon ajattele vakituista yhdessäoloa.
Antaa enemmän vapauksia ja mahdollisuuksia. Perinteinen ajattelu parisuhteessa jossa asutaan saman katon alla voi tuntua absurdilta.
Elämä on tunteita, tilanteita ja tapaamisia.
Jotkut itsestään epävarmat henkilöt haluavat yhteisasumista, haluavat kontrolloida ja hyötyä kontrollin kautta.
Nykypäivään ei päde enää entiset arvot edes parisuhteissa. Moni on vielä konservatiivinen, haluaa mennä kirkkohäiden kautta samaan omakotitaloon. Hyvin monelle taas riittää kun nähdään kaksi kertaa viikossa ja vietetään aikaa yhdessä.
Elämä on valintoja joihin ei pidä sotkea tiukkaa ajatusta edes siitä kuka tai mikä ex oli tai yhä on. Mustan ja valkoisen sekoituksesta tulee harmaa, joskus se on parempi väri mitä arvaisikaan.- Anonyymi
Ero on ero vasta kun siitä on yhdessä sovittu.
- Anonyymi
Näin keski-ikäisenä haluaa olla väleissä exien kanssa muttei se tarkoita menneeseen kaihoamista eikä uudelleen suhteen lämmittämistä.
Luonnollisesti on ollut paljon hyvää heidän kanssaan ja kun joskus on oltu nuoria sekä pöljiä on eron jälkeen katkaissut totaalisesti välit mikä ei aikuiseen päähän enää sovi tavaksi. Haluaa selvittää menneet asiat ettei ne jää kummitteleen. Eli haluaa pyytää anteeksi jos on loukannut toista.,olla kaveri(ei naimakaveri). Parisuhteissa ollaan oltu kuitenkin lähellä toista, annettu itsemme toiselle... Mitä en samaa sukupuolta olevien kanssa halunnut ikinä tehdä nii miksi heittää hukkaan niin itseä lähelle päässyt ihminen???
Varmaan aiheuttaa epävarmuutta uusissa ihastuksissa jos exän kanssa on tiivistä kanssa käymistä jos uusi ihastus on huonolla itsetunnolla varustettu henkilö.
T. n- Anonyymi
Tai uusi on hyvällä itsetunnolla varustettu ja realisti, siitä ettei vanha suhde ole käsitelty loppuun. Jos ei osaa valita jää aika helposti völitilaan ja uusista suhteista tulee on-off tai lyhyitä yritelmiä.
Kumpikin saa valita ja kummallakin on sama oikeus siihen. - Anonyymi
Totta uudet on vain ihastuksii ja ihastuksii tulee ja menee ja ex on ex ja sitä rakastaa ihminen rakastuu kerran tai pari muut on korvikkeita
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai uusi on hyvällä itsetunnolla varustettu ja realisti, siitä ettei vanha suhde ole käsitelty loppuun. Jos ei osaa valita jää aika helposti völitilaan ja uusista suhteista tulee on-off tai lyhyitä yritelmiä.
Kumpikin saa valita ja kummallakin on sama oikeus siihen.Jotkut osaa valita molemmat eikä vain toista.
- Anonyymi
Tiukasti kiinnipitävä tai kontrolloiva entinen on yhtä suuri este ja vaikeus oikealle suhteelle kuin äidin kiinnipitävä ja kontrolloiva aikuinen peräkammarin poika. Suhteessa ei ole kolmantena osapuolena anoppia vaan entinen. Yhteinen vanhemmuus ei ole kiinnipitämistä tai kontrolointia, mutta uusiin suhteisiin puuttuminen tai nuorikon mukaan tuppautuminen jo on.
- Anonyymi
Se ettei pysty päästämään irti aiheuttaa 10-15v sinkkuutta ja selibaattia. Oma valinta ja sen saa yksilö toki tehdä.
- Anonyymi
Parhaiten ex unohtuu matkustamalla ja puhumalla ilmastonmuutoksesta.
Sanna on vekkuli, nyt saanut vähän lokaa niskaansa.
Lehti nostaa esiin sen, miten ihmiset ovat kommentoineet Marinin julkaisuihin.
– Hän vain matkustelee, lehti siteeraa kommentteja.
Daily Mail kirjoittaa siitä, miten joidenkin mielestä Marinin matkustelu on tekopyhää, koska hän puhuu paljon ilmastonmuutoksesta.
– Kerro meille miten paljon olet tuottanut CO2-päästöjä matkustamalla melkein joka viikko eri mantereelle. - Anonyymi
Mitä pitempi liitto ,ja siihen liittyvät odotukset,sitä vaikeampaa,mutta ei mahdotonta. Jättäjäkin voi kamppailla omien pettymyksiensä kanssa ja syyllistää jopa omaa itseänsä. Syyllistää itseään jopa asioista,joihin ei edes syyllinen ole. Anna itsellesi aikaa. Ole armollinen ,ole rehellinen. Näe laajasti.💩
- Anonyymi
Ei missään tekemisissä, "päivää" sanon ja ero oli hrlppo. Perää rn huudellut enkä huutele.
- Anonyymi
Mjoo, kyllä useinkin ex on parempi mitä uusi mies tai nainen koskaan voi olla. Pääseehän niistä uusistakin eroon.
Moni vertaa uutta mielenkiintoista ilman syvää pidempää tutkimusta siihen vanhaan?
Ilmoittavat miten ihana se uusi on, mutta puolen vuoden jälkeen voivat todeta ettei se ollutkaan.
Miten ihmisten päät sekoavatkin, koska annamme siihen itse mahdollisuuden omilla toiveillamme mielikuvineen.
Arkista Lauantaita vain kaikille, näissäkin asioissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1212348Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2142000Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j611503Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1751314- 551238
Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä751036Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa63962Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36907- 52894
- 31855