Suomalaiset maailman innokkaimpia Firefoxin käyttäjiä

Suomi24toimitus

Ranskalainen XiTi-tutkimusyhtiö julkaisi raportin, jonka mukaan Firefoxin markkinaosuus on Suomessa yli 30 prosenttia. Digitodayssa julkaistun artikkelin mukaan seuraavaksi suurin käyttäjämaa on Saksa, jossa selain on 24 prosentilla internet-käyttäjistä. Uusi-Seelanti on Euroopan ulkopuolella suurin Firefoxin käyttäjä, siellä selaimen osuus on noin 20 prosenttia.

XiTin tiedot Euroopan osalta perustuvat jopa 148 000 www-sivuston kävijätilastoon.

Lue koko artikkeli:
http://www.digitoday.fi/showPage.php?page_id=11&news_id=45022

Mitä internet-selainta sinä käytät ja miksi?

82

29344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Rat

      Foxiahan minä nykyään.

      Miksikö? Käytin pitkään operaa, mutta kyllästyin kaatuiluun. Sitten löysin pari laajennusta joilla saa lisäominaisuuksia joita operasta ei löytynyt (ainakaan silloin) ja jymähdin. Flashblock on ehkä parhaasta päästä...

      • Nopea surf

        Kyllä Firefox on ehdottomasti paras nettiselain tällähetkellä. Tuossa muutamia kikkoja, millä surffailu on todella nopeaa:

        Firefox yrittää hakea IPV6 osoitteita turhan päiten vaikka melkein kaikki liikenne tapahtuu vielä IPV4:n piirissä.

        Avaa firefox ja kirjoita osoitekenttään: about:config

        etsi network.dns.disableIPv6

        Tuplaklikkaa valikkoa niin että saat 'true' asetuksen päälle ja käynnistä selain uudelleen. Pitäisi sivujen aueta selkeästi nopeammin.
        1. kirjoita "about:config" osoiteriville ja paina return. etsi seuraavat kohdat:

        network.http.pipelining
        network.http.proxy.pipelining
        network.http.pipelining.maxrequests

        Normaalisti firefoxi tekee yhden pyynnön/avattava sivu. Noita muokkaamalla se tekee useampia pyyntöjä heti kerralla, joka nopeuttaa sivujen aukeamista.

        2. Muuta asetukset seuraavasti (hiiren oikealla pääsee muutteleen )

        laita "network.http.pipelining" --> "true"

        laita "network.http.proxy.pipelining" --> "true"

        laita "network.http.pipelining.maxrequests" luvuksi n. 30. Tämä tarkoittaa pyyntöjen määrää kerralla.

        3. Viimeiseksi klikkaa hiiren oikealla missä vaan, valitse "uusi" -> "kokonaisluku"(Integer lontooksi). Nimeä set "nglayout.initialpaint.delay" ja arvoksi laita "0". Tämä on aika jonka selain odottaa ennenkuin reagoi saamaansa informaatioon.

        Hyvällä kaistalla surffaavat saavat sivunsa aukemamaan 2-3 x nopeammin


      • jaaahas
        Nopea surf kirjoitti:

        Kyllä Firefox on ehdottomasti paras nettiselain tällähetkellä. Tuossa muutamia kikkoja, millä surffailu on todella nopeaa:

        Firefox yrittää hakea IPV6 osoitteita turhan päiten vaikka melkein kaikki liikenne tapahtuu vielä IPV4:n piirissä.

        Avaa firefox ja kirjoita osoitekenttään: about:config

        etsi network.dns.disableIPv6

        Tuplaklikkaa valikkoa niin että saat 'true' asetuksen päälle ja käynnistä selain uudelleen. Pitäisi sivujen aueta selkeästi nopeammin.
        1. kirjoita "about:config" osoiteriville ja paina return. etsi seuraavat kohdat:

        network.http.pipelining
        network.http.proxy.pipelining
        network.http.pipelining.maxrequests

        Normaalisti firefoxi tekee yhden pyynnön/avattava sivu. Noita muokkaamalla se tekee useampia pyyntöjä heti kerralla, joka nopeuttaa sivujen aukeamista.

        2. Muuta asetukset seuraavasti (hiiren oikealla pääsee muutteleen )

        laita "network.http.pipelining" --> "true"

        laita "network.http.proxy.pipelining" --> "true"

        laita "network.http.pipelining.maxrequests" luvuksi n. 30. Tämä tarkoittaa pyyntöjen määrää kerralla.

        3. Viimeiseksi klikkaa hiiren oikealla missä vaan, valitse "uusi" -> "kokonaisluku"(Integer lontooksi). Nimeä set "nglayout.initialpaint.delay" ja arvoksi laita "0". Tämä on aika jonka selain odottaa ennenkuin reagoi saamaansa informaatioon.

        Hyvällä kaistalla surffaavat saavat sivunsa aukemamaan 2-3 x nopeammin

        jepujee, toimiiko ehkä pikkase nopeempaa :O


    • Antti

      >Mitä internet-selainta sinä käytät ja miksi?<

      Firefoxia. Turvallinen ja nopea, paras.

    • Kishu

      Internet Exploreaa. Nopea ja paras!!

      • Zeebo

        Internet explorer on nyt viimeinen selain jota kannattaa käyttää! Windows päästä viirukset suoraan sitä kautta sisään, kysymättä asua sinulta! Ja ie:stä et vo edes säätä sitä kuinka isolla kaistalla imutat nimittäin jos sinulla jokin toinen kone samassa verkossa niin se alkaaa heti tökkiä!


      • ...
        Zeebo kirjoitti:

        Internet explorer on nyt viimeinen selain jota kannattaa käyttää! Windows päästä viirukset suoraan sitä kautta sisään, kysymättä asua sinulta! Ja ie:stä et vo edes säätä sitä kuinka isolla kaistalla imutat nimittäin jos sinulla jokin toinen kone samassa verkossa niin se alkaaa heti tökkiä!

        oon käyttäny pitkää jo exolorea ja ei oo tullu viruksii. katokku osaan sentää suojata koneen viruksilta ja ei oo tökkiny mul vaik ollaa 3 koneel samas verkos samaa aikaa joten kanattas harkita mitä sanoo nobo!!!


      • Shadow
        Zeebo kirjoitti:

        Internet explorer on nyt viimeinen selain jota kannattaa käyttää! Windows päästä viirukset suoraan sitä kautta sisään, kysymättä asua sinulta! Ja ie:stä et vo edes säätä sitä kuinka isolla kaistalla imutat nimittäin jos sinulla jokin toinen kone samassa verkossa niin se alkaaa heti tökkiä!

        jep oon samaa mieltä


      • fljkalfalf
        ... kirjoitti:

        oon käyttäny pitkää jo exolorea ja ei oo tullu viruksii. katokku osaan sentää suojata koneen viruksilta ja ei oo tökkiny mul vaik ollaa 3 koneel samas verkos samaa aikaa joten kanattas harkita mitä sanoo nobo!!!

        anteeksi tietämättömyyteni , mutta mitä tarkoittaa lol?
        ja mitä on kasari musiikki?


      • joo...
        ... kirjoitti:

        oon käyttäny pitkää jo exolorea ja ei oo tullu viruksii. katokku osaan sentää suojata koneen viruksilta ja ei oo tökkiny mul vaik ollaa 3 koneel samas verkos samaa aikaa joten kanattas harkita mitä sanoo nobo!!!

        "   oon käyttäny pitkää jo exolorea ja ei oo tullu viruksii. katokku osaan sentää suojata koneen viruksilta "

        Hei hienoa!!!

        Muilla selaimilla ei tule viruksia. Explorer tarvitsee virustutkat ettei virukset tule!!! Kyllä se IE on vaan paras!!!!


    • Pirtamo

      Opera täysin omaa luokkaansa.Hakkaa firefoxin nopeudessa 6-0.

    • Firefox tietysti. Vuosina 2003-04 käytin Internet Exploreria, mutta lukuisien aukkojen vuoksi vaihdoin Netscape 7.2/Mozilla 1.7.-selaimeen, jolla surffasin siihen asti, kunnes tympiinnyin selainten huonoihin ominaisuuksiin ja siirryin Firefoxiin, enkä kadu vaihdosta.

      Olen käyttänyt monia muitakin selaimia, mutta tässä ne, joita eniten olen käyttänyt. Olen myös käyttänyt Operaa, Avantia (IE), MYIE2:sta (IE), Netscape 8.0:sta....jne...

    • Esku40

      Operaa tällä hetkellä,koska se on turvallisin selain tällä hetkellä. Huomasitteko että firefoxsissa ilmeni eilen taas uusi aukko ja myös Mozilla 1.7x sekä Camino selaimessa. http://www.tietoturva.biz/

      Turvallista nettiselailua

      Toivoo: Esku

      • Jpp

        Firefoxia, tuli linuxin mukana, ja samaa windowssissakin.

        --
        http://haetaan.net
        Linkkihakemisto laadukkaille suomenkielisille sivustoille.


      • muutteeksi
        Jpp kirjoitti:

        Firefoxia, tuli linuxin mukana, ja samaa windowssissakin.

        --
        http://haetaan.net
        Linkkihakemisto laadukkaille suomenkielisille sivustoille.

        Ennen pelkästään firefoxia mutta nyttemmin opera tuntuu mukavammalta.

        Ie.tä olen nähnyt viimeksi joulun tienovilla kun laitoin päivityksiä siihen.


      • Patu

        ...ja vielä kapellimestarin tahtiin. Opera on minulla tähän asti toiminut erittäin vakaasti ja pidän siitä että sen toimintoja voi muokata oman mielensä mukaan lähes loputtomiin. Parasta ovat palkkeihin asetettavat hakutyökalut ja se että tarpeettomat ikonit saa pois alta. Opera on lisäksi nopea ja hyvin rakennettu - suosittelen!


    • Ihmiset

      Miten saan Firefoxiini päivitettyä adbockin? Ei suostu esim. linkistä adblock.mozdev.org/adblock-0.5-dev.xpi asentumaan...kone ei vaan lataa sitä. Onko kyse jostain asetuksesta mitä en osaa laittaa kohdalleen?

      • onnistuuko

      • kokeillut

      • adblock plus 0.5.7

      • .....
        kokeillut kirjoitti:

        sieltäkin. Avaa kyllä asennusikkunan, mutta kun klikkaan painiketta: "Asenna heti" niin ei tapahdu mitään...

        Työkalut->Laajennukset

        Listasta valkkaat Adblockin.


      • Työkalut/ asetukset/ sivutoiminnot/ salli sivustojen asentaa ohjelmia. Latauksessa siinä pitää olla ruksi, latauksen jälkeen ruksi pois.


      • no kun
        ..... kirjoitti:

        Työkalut->Laajennukset

        Listasta valkkaat Adblockin.

        ei aukea laajennuksetkaan...


      • on jo
        oldengine kirjoitti:

        Työkalut/ asetukset/ sivutoiminnot/ salli sivustojen asentaa ohjelmia. Latauksessa siinä pitää olla ruksi, latauksen jälkeen ruksi pois.

        ruksi...joku toiminto nyt estää laajennusten käytön...olen asentanut selaimenkin uudelleen ohjeiden mukaan, mutta mikään ei auta...


    • Ape

      Olen käyttänyt IE:tä,Netscapea,operaa,firefoxia ja olen huomannut että Firefox on kyllä noista parhain.

    • bag_gie

      oma näkemyksensä ja mielipiteensä mikä on paras.
      Ja mihin on tottunut.

      IE julistettiin pannaan meillä jo monta vuotta sitten, hidas tökittäjä kun on eikä järin turvallinenkaan.
      Operaa käytin sen sijaan. Hyvä ja nopea. Erityisesti se että kykenee jättämään useamman välilehden auki ja opera osaa jatkaa siitä mihin jäi edellisellä kerralla on suuri plussa.
      Mutta kaatuilee monkoma välillä suljettaessa joten jotain sanomista siis siinäkin ;)

      Tällä hetkellä kyllä tulikettu jyllää, nopeampi ainakin miulla kuin opera. Ja kun tähänkin saa nuita välilehtiä jätettyä auki niin ei tarvitse joka kerta ehtiä ja merkata kirjanmerkkejäkään.

      Fedorassa tuli kettu mukana joten käyttö jatkuu =D

      Ja mitä turva-aukkoihin tulee niin päivitykset on edelleen tärkeitä oli mikä selain tahansa käytössä;)

    • -Jenkka-

      ..Internetistä mitään tietämättömät ja ylipäätään sellaiset puolipelokkaat turtiaiset.

      • Jaskan marja

        Siis olen käyttänyt firefoxia vuoden eikä mitään valittamista ja firefoxiin on myös mahdollista saada erittäin hyödyllisiä laajennuksia


      • Jusu

        Eikös ie ole tumpeloita,ja tietämättömiä varten,kun sitä ei tarvi edes itse asentaa.Minkä takia etsiä vaikeuksia ie:llä,kun ne voi sujuvasti kiertää Firefoxilla?


      • tietämättömille

        kelpaa yleensä se, mitä on tullut ostaneeksi PC-paketin mukana, nimittäin IE. Nämä mitään tietämättömät eivät luultavasti edes käsitä joutuvansa maksamaan tuosta haittaohjelmasta!;)


      • eugen af

        Mitä sitten?


    • Georgij

      Ihmetyttää tuo tilasto sikäli, että meillä on web-sivusto, jossa käy reilut 10000 kävijää kuukaudessa pääosin Suomesta kun sivut ovat suomenkielisiä ja viimeisen kuukauden aikana on Firefoxia käyttänyt noin 14% kävijöistä. Hyvä saavutus tietysti sekin.

      • Jpp

        Mulla taas yhdellä tietokoneisiin liittyvällä sivustolla 76% firefox.

        Tuolla sivustolla, ei oikeen kyllä aloittelioita ole...



        --
        http://haetaan.net


    • faefef

      Täytyy ihmetellä. Miksi ihmeessä ootte menneet vaihtamaan tuollaiseen selaimeen? Mulla se ei ainakaan pelaa kunnolla. Enkä sitä uudelleen käytä.

      • Big-Brother

    • Anttonen

      INTERNET EXBROILERIA TIETENKIN, SE ON PARAS JOKA SUHTEESSA VÄITTÄKÖÖN KUKA TAHANSA TUTKIJA MUUTA, PISTE. MENIKO PERILLE?

      • ja älykkäästi perusteltu.

        Taidanpa siirtyä takaisin IE:n käyttäjäksi. Kiitoksia valosta, jonka tuot maailmaan!


      • Gogitus
        ja älykkäästi perusteltu. kirjoitti:

        Taidanpa siirtyä takaisin IE:n käyttäjäksi. Kiitoksia valosta, jonka tuot maailmaan!

        Niin, tässä näyttää olevan niin, että toi Firefox on jommimmoinen itsetehostus-selain eli on niinkus kova juttu, kun ei käytä IE:a, kun sitä niin paljon käytetään. No, kyllähän se voi olla nopeempi, mutta so what? IE on meitsille riittänyt ja virusongelma ei riipu selaimesta, vaan niistä muista tekijöistä. Ja sitä paitti, Windows on Microsoft tuote kuten IE:kin eli on todennäköisempää, että ne sopivat paremmin yhteen kuin joku vieras selain. Ei Volvon ja Toyotankaan osat keskenään toimaa hyvin. No joo, käyttäköön kukin sitä mistä autuaaksi tulee, mutta mollaaminen on ihan syvältä. Nää on makuasioita ja kaikki riippuu käyttäjän tavoitteista ja tarpeista.


      • se on

        Internet EXPLODER!!! Emmä sitä käytä kuin joskus.


      • volvossakaan :-)
        Gogitus kirjoitti:

        Niin, tässä näyttää olevan niin, että toi Firefox on jommimmoinen itsetehostus-selain eli on niinkus kova juttu, kun ei käytä IE:a, kun sitä niin paljon käytetään. No, kyllähän se voi olla nopeempi, mutta so what? IE on meitsille riittänyt ja virusongelma ei riipu selaimesta, vaan niistä muista tekijöistä. Ja sitä paitti, Windows on Microsoft tuote kuten IE:kin eli on todennäköisempää, että ne sopivat paremmin yhteen kuin joku vieras selain. Ei Volvon ja Toyotankaan osat keskenään toimaa hyvin. No joo, käyttäköön kukin sitä mistä autuaaksi tulee, mutta mollaaminen on ihan syvältä. Nää on makuasioita ja kaikki riippuu käyttäjän tavoitteista ja tarpeista.

        Toyotan osat on sentään keskenään toimivia(viittaan uusimpaan TM:n, jossa oli Ruotsalaisen katsatustilaston 3 ja 7 vuotiaiden autojen hylkäysprosentit ja ajokilometrit)


    • Firefox:a

      käytän koska se on helppokäyttöinen, nopea ja kaiken lisäksi turvallinen selain.

    • Piippari

      Firefox pysyi selaimena, vaihtaessani käyttöjärjestelmän.
      Tuttu ja luotettavaksi osoittautunut.

      Muista selaimista ei ole kokemusta.
      Lukuunottamatta IE:tä.

      Firefox on toiminut moitteetta.
      Ei kaatumisia, eikä muita ongelmia.

      • likka

        firefoxia käytän ja tyytyväinen oon siihen ollu. ei temppuile vaan tottelee hyvin. hyvät laajennukset ja teemat.
        muitakin selaimia oon kokeillu, mutta tämä on se paras mulle.


    • tinyfox

      koska se vaan on paras, ja helposti trimmattavissa omaan makuun sopivaksi.

    • Ossi

      User-Agent: Nutscrape/1.0 (CP/M; 8-bit)

    • ymmärtämätön

      minullakin oli firefox, kun kaikki sitä niin kehuivat.

      eräänä päivänä kuitenkin foxi jumitti, eikä enää käynnistynyt vaan kysyi jotain kirjautumista??? yritin siihen omaa kirjautumis-tunnustani mutta ei toimi. kirjainmerkitkin hävisivät.

      mitä siis tehdä, nykyisin käytän explorerii, joka on toiminut aina.

    • tässä järjestyksessä....

      Sivustosta riippuen ;

      1. Firefox, mutta jumittuu joillain sivuilla ja jumittaa koko koneen (oiskohan java tms -ongelma?)

      2. Opera, jos ei ff suostu yhteistyöhön. ei kuitenkaan näytä kaikki sivuja 'oikein', jolloin seuraavaksi:

      3. IE. jos ei muu auta. Varma, vaikki riski on rikoona ruma... tai miten se nyt meni...

    • xxx

      töissä virallinen selain on MS Internet Explorer.
      Käytän mieluimmin Firefoxia turvallisuuden vuoksi melkein kaikilla sivuilla. Jos sivu on turvallinen ja ei toimi (sivu tehty IE:n ehdoilla) käytän IE:a.
      Kotona on Mozilla versio 1.6, en ole jaksanut vielä vaihtaa tilalle Firefoxia. Voisihan senkin tehdä.
      Mozilla sekoaa jollain poikien internet-pelisivuilla niin, että mikään ohjelma ei enää käynnisty (WIN 98).
      Sekoilu sotkee muistin.
      Sitten on pakko käynnistää PC uudelleen.

    • antti_70

      Tuo ranskalaisten tutkimus on ehket hiukan epäilyttävä? Itselläni on Firefox ja Opera, mutta käytän enimmäkseen Operaa. Tietysti meikäläinenkin on noissa tilastoissa vaikka satunaisestin käytän Firefoxsia.

      Löytyyköhän tutkimusta vakikäyttäjistä Firefoxsilla?

      Mitä enemkmän on käyttäjiä Firefoxsilla sitä enemmän riskit aina kasvaa. Tosin myönnetään että nopeesti Firefox korjasi ongelmansa.

      Operassa en ole vielä huomannu ongelmia :)

    • Vannoutunut käyttäjä

      Opera 8.0 oletusselaimena tietysti. Turvallinen ja hyvä. Firefoxia käytän satunnaisesti ja IE:tä kerran kuussa päivitysten hakemiseen. Olen Helsingin Yliopistossa opiskelemassa ja siellä löytyy myös Firefox selain koneilta. Hienoa editystä verrattuna IE selaimeen.

      • mpd

        kertokaas mistä tän operan saa????
        FF käytös mutvähä tökkii joten vois koittaa sitä operaa


      • saat
        mpd kirjoitti:

        kertokaas mistä tän operan saa????
        FF käytös mutvähä tökkii joten vois koittaa sitä operaa

        Täältä Opera

        http://www.opera.com/


    • Juzu.89

      Firefoxia käytän, koska IE:stä kerrottiin, että siitä pääsee helposti koneeseen vakoilemaan. Samainen IE päästeli mainoksia samalla kun pelailin ostamiani PC-pelejä (esim. Counter-Strike, Serious Sam). Ei se muuten, mutta aina kun tuli mainos, se pienensin pelin tehtäväpalkille. Estin IE:n pääsyn nettiin, ja ongelma lakkasi! Firefox rulaa!

      • Tahvo..

        Kannattaiskos joskus ajaa vaikka jonkilainen Adwaren/Spywaren poistamiseen tarkoitettu ohjelma.. Tosin siirryttyäni Firefoxiin tuonkin skeidan määrä on laskenut..


    • Joo

      Yleensä sitten Firefoxia ja Operaa välillä..

    • jeespoksis

      Firefox selainta minäkin käytän. Siksi koska oon todennu sen aika ykköseks. estää ponnahdusikkunat ja muun paskan mitä koneisiin hyökkää. Turvallisempi kun joku explorer.

      • Yksinkertaisuus on hyve ! ^^

        No jaa. kyl jos osaa suojata koneen hyvi ja hankkii vaa sellasen ohjelman mikä estää ponnahdus ikkunat( monia ) nii aivan sama onko FireFox, explorer tai opera. ^^


      • totuudellisuus
        Yksinkertaisuus on hyve ! ^^ kirjoitti:

        No jaa. kyl jos osaa suojata koneen hyvi ja hankkii vaa sellasen ohjelman mikä estää ponnahdus ikkunat( monia ) nii aivan sama onko FireFox, explorer tai opera. ^^

        Exploder ei ole muunneltavissa kuten Firefox ja Opera. Ja Operassa on rumia mainoksia (ei waretukselle!)
        => Firefox on ainut vaihtoehto näistä kolmesta

        Sitten muista selaimista:
        Netscape: raskas. Turhaa shittiä mukana. Ehkä jopa pahempi kuin IE omasta mielestäni. IE:ssä on sentään FTP-client-työkalu mukana hyvittämässä puutteita ja vikoja. Netscapessa ei taida olla? En ole aikoihin NetEscapea käyttänyt.

        Conqueror: tällä selaimella on oma näkemys websivuista. Toisin sanoen se näyttää jotkin sivut aivan p*rseelleen.

        Mozilla: turhaa shittiä mukana. Muutoin sama kuin Firefox.

        Lynx: epäkäytännöllinen. Tekstipohjaisen selaimen voi toteuttaa näppärämminkin.

        Ja viimeisenä:

        Links: ainut kokeilemani selain, joka pystyy kunnolla haastamaan Firefoxin. Erittäin hyvä valinta!


      • jrz
        totuudellisuus kirjoitti:

        Exploder ei ole muunneltavissa kuten Firefox ja Opera. Ja Operassa on rumia mainoksia (ei waretukselle!)
        => Firefox on ainut vaihtoehto näistä kolmesta

        Sitten muista selaimista:
        Netscape: raskas. Turhaa shittiä mukana. Ehkä jopa pahempi kuin IE omasta mielestäni. IE:ssä on sentään FTP-client-työkalu mukana hyvittämässä puutteita ja vikoja. Netscapessa ei taida olla? En ole aikoihin NetEscapea käyttänyt.

        Conqueror: tällä selaimella on oma näkemys websivuista. Toisin sanoen se näyttää jotkin sivut aivan p*rseelleen.

        Mozilla: turhaa shittiä mukana. Muutoin sama kuin Firefox.

        Lynx: epäkäytännöllinen. Tekstipohjaisen selaimen voi toteuttaa näppärämminkin.

        Ja viimeisenä:

        Links: ainut kokeilemani selain, joka pystyy kunnolla haastamaan Firefoxin. Erittäin hyvä valinta!

        Itse olen käyttänyt Operaa Exlporerin jälkeen, kun hermot meni kun aina sai olla poistelemassa kaiken maailman kökköjä mitä se päästi läpi.Opera on selkeä ja hyvin muokattavissa, turhat valikot ja painikkeet saa poistettua ja mainoksetkin häviää kun rekisteröi ohjelman, joten kaikki kunnia operalle!


      • lisäystä
        jrz kirjoitti:

        Itse olen käyttänyt Operaa Exlporerin jälkeen, kun hermot meni kun aina sai olla poistelemassa kaiken maailman kökköjä mitä se päästi läpi.Opera on selkeä ja hyvin muokattavissa, turhat valikot ja painikkeet saa poistettua ja mainoksetkin häviää kun rekisteröi ohjelman, joten kaikki kunnia operalle!

        olen ihmetelly miksi muut selaimwet ovat sillä tasolla ,että niihin täytyy aina raapustaa tuo turha www....


      • Operaa
        lisäystä kirjoitti:

        olen ihmetelly miksi muut selaimwet ovat sillä tasolla ,että niihin täytyy aina raapustaa tuo turha www....

        >...täytyy aina raapustaa tuo turha www....

        Et ole sitten Operaa kokeillut vai ?

        Paitsi tuon www:n niin etuliitteeksi voi panna ihan mitä uskoo tarvisevansa, samoin loppuliitteeksi .com, .fi, .net jne.


    • Itselläni tuli exploore koneen mukana, mutta käytän firefox:ia rinnalla. Pääasiassa käytän fire:ä mutta joskus mys IE:tä kun fire ei meillä joskus toimi, mutta en enää melkein lainkaan.

    • Näin:

      Ei sitä mielestäni voi laskea tuolla tavalla sen mukaan millä selaimella on käyty sivustoilla. Sehän tutkimustapa suosii selvästi niitä jotka käyttävät paljon internetiä (ja niillä on useammin Firefox). Vähemmän nettiä käyttävät, vain töissä työkäyttöön käyttävät, vain kirjastossa tai koulussa käyttävät, käyttävät varmaan useammin IE:tä.

      Siis se, kuinkas paljon mitäkin selainta käytetään, ei ole sama, kuin se, kuinka moni sitä käyttää.

      • moimies

        Tuo on totta. Itselläni on käytössä Firefox kotona, mutta työpaikoilla ei yleensä voi valita mitä selainta käytetään. Useimmat firmat ostavat Windowsin käyttöjärjestelmän, jonka myötä selain on sitten Explorer. Harvemmin (fiksun) työnantajan koneeseen pääsee itse lataamaan muita ohjelmia.

        Eipä se Explorer mikään mahdottoman huono selain ole. Käytössä vain Firefox on osoittautunut helpommaksi ja varmemmaksi. Lisäksi monet sivustot ovat huomanneet Firefoxin kasvavan käyttäjämäärän ja sitä myötä ovat kehitelleet/antaneet kehitellä erilaisia Firefox-selainta tukevia lisäelementtejä sivustoilleen. Tämä taas on omiaan lisäämään käyttöviihtyvyyttä entisestään. Sanoisinpa, että nykyisellään Explorer on jäänyt jo kauas taakse.


      • Joo..

        Jos mä asentaisin vaikka Firefoxin tai Mozilla 1.7.8 tai Operan niiden koneelle, taisiko se edes onnistua ?


    • on mulla

      Käytän firefoxia. Kyllähän se nyt on turvallisempi ja nopeampi kuin IE.

    • matti

      Käytän Safari 2:sta, koska se oli tietokoneessani valmiiksi asennettuna. Selaimen rss-uutissähkeeet on myös mukava ominaisuus.

    • vihreä

      Sanon heti etten ole mikään tietokone nörtti enkä tiedä tietokoneista juurukaan mitään, mutta minä käytän firefoxia sekä internet exploreria.
      Tämä siitä syystä että meidän koneella firefoxilla selailtaessa ei kaikki sivun kohdat välttämättä aina aukea (esim. sivujen kohdat mitkä on tehty esim. Flashillä).
      Kuten sanoin en teidä tietokoneista juurikaan mutta asia voi johtua jostain asetuksistakin eikä itse selaimesta.
      Selailkaa millä selailette ja sillä hyvä!
      :)

      • puuttuu

        Flash-liitännäinen.


    • on kiva!

      Käytän operaa eikä mitään ongelmia ole tullut, ei viruksia jnejne..
      Rupes vaan häiritsee kun kaverin poikaystävä tosiaan sano mulle että mun kannattaa mielummin käyttää internet exploreria ku operaa, mut eihän se nyt oikeessa ollu??

      Tai sen takianhan mä just vaihdoin operaan ku ie:tä ei kannattais enää kuulemma kauheesti käyttää.

      No, en kauheesti näistä mitään tiedä/ymmärrä mutta olenkin tyttö :)

      Mutta opera on tosi hyvä, kun sitä voi muokata melkein miten vaan mielensä mukaan.

    • fire up my arse!

      joopajoo..itse en käytä bugista firefoxia :P

      ie toimii mainiosti :D

      • fire up my arse!

        yhtä nopea se ie o ku firefox tai opera...jos eroa o ni se o tod. pieni...muutama kymmenen millisekuntia sinne tai tänne..


    • The Mustinmestaaja

      Minunkin tiedossa on 5 takaporttia mistä voi nuuskia virefoksin tietoja. Vaikkakin olen halukas harrastaja en toki esittelisi maailman laajuisia provokaatioita täällä kuten meidän fuherikin historiassa teki ...... krpl een lapinpolttaja

    • JUUUUUUUUUU
    • oona

      minä käytän opera:a.. :D se on hyvä

    • Jukka-27

      Käytän ehdottomasti Firefoxia, koska se on turvallinen ja nopea selain. Liittännäiset ovat todella kätevä lisä, sekä pop-uppien esto.
      IE:tä käytän Windowsin päivitysten hakemiseen.

    • Firefox
    • rsdtrghtr

      kyllä firefox on paljonkin parempi kuin IE tai opera. jotenkin sivut aukeaa nopeammin ja on paremmassa turvassa viruksilta.

      enpä muista milloin olisin viimeksi painanut tuota Internet explorerin pikakuvaketta tosta työpöydältä.

      • frogman

        tyytyväinen Foxin käyttäjä.


      • kettu
        frogman kirjoitti:

        tyytyväinen Foxin käyttäjä.

        TuliKettu ja Linux.


      • virheet

        >...sivut aukeaa nopeammin..

        Opera on kyllä tunnetusti nopeampi.

        >...paremmassa turvassa viruksilta.

        Operan tietoturva on tämänhetkisten kokemusten pohjalta ylivoimainen.

        Loput sitten pitääkin paikkansa eli IE:stä olen saamaa mieltä kanssasi.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin pyöräili jalkakäytävällä. Aikuinen ihminen! Vai onko?

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/hups-sanna-marin-ja-joni-rakas-kaahasivat-fillareilla-jalkakaytavalla-paljonkertova
      Maailman menoa
      246
      3626
    2. TULI PALO HAAPAVEELLÄ

      Omakotitalo tuhoutui tulipalossa Haapavedellä varhain torstaiaamuna, pelastuslaitos kertoo. Palokunnan saapuessa kohtee
      Haapavesi
      21
      2601
    3. Toivon vain

      Ettet enää välittäisi. Kun näet niin ohitatko. Ettei silmissäsi loistaisi enää mikään minut nähdessäni. Ei sitä pilkettä
      Ikävä
      5
      1625
    4. Jenni Haukio ja Sauli Niinistö

      Ero. Näinhän se menee kun ikäeroa on riittävästi. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/1c94ff48-185d-4d95-aff5-3e93
      Maailman menoa
      35
      1504
    5. Tampereella Hämeenkadulla Silmäaseman edustalla on ammuttu

      Tampereen(kin) keskusta alkaa olemaan menetettyä aluetta, samoin lähiöt. Väkivaltaa ja huumeita ym häiriötä. En ihmettel
      Tampere
      93
      1473
    6. Miten sua nyt

      Pitäisi lähestyä tai ylipäätään suhtautua mihinkään. Kyselenkö kuulumisia vai juttelenko päivän säästä. Vai hymyilenkö p
      Ikävä
      82
      1219
    7. Harmailla autoilla liikkuvat vorot

      Keitäs sankareita nämä ovat? https://www.kainuunsanomat.fi/artikkeli/harmailla-autoilla-liikkuvat-vorot-ovat-tehneet-us
      Suomussalmi
      21
      1185
    8. Niina Lahtinen avautuu erikoisesta "krapula-metodista" ennen suoraa lähetystä: "Kuin mulla olisi..."

      Kiitos, Niina! Upeasti vedit TTK-parketilla. Tsemppiä tuleviin tansseihin vaikkapa tuolla "krapulametodilla"! Lue Lahti
      Tanssii tähtien kanssa
      25
      1162
    9. Kuka on tämä henkilö

      jonka pullukkaprinsessa kertoilee haisevan? Ennen nykyistä se oli erään seksuaalirikoksesta tuomitun tyypin kanssa, muit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      1116
    10. Minä näen sinut

      Näen kuka olet. Osaan laskea. Olen todella, siis todella hämmentynyt, ihastunut, vaivautunut ja ehkä eniten todella epäu
      Ikävä
      31
      1020
    Aihe