Kysymys kepulaisille

Wiljami

Teillä näyttää olevan vainoharhainen suhtautuminen lähes kaikkiin tv-kanaviin ja lehtiin. Kertokaa nyt meille, missä medioissa kerrotaan totuudenmukaisia uutisia?

Wiljami

12

691

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • journalist

      ja Suomenmaa, lestoilla Päivämies...

      Kaikki on niissä totta, apulantamainoksetkin.

      • Oikiaa tietua

        ......


    • Iltalehti

      näyttää olevan tällä hetkellä journalistisesti korkeatasoisempi kuin nimeltä mainitsematon kilpailijansa.

      • kehuu tanjaa

        Kepulaisten mielestä journalistista korkeatasoisuuden mittari tänä päivänä on se, kuka kehuu Tanjaa.


    • Lalli

      Toistaiseksi ainoata oikiata tietoa on kerrottu saatavan seuraavista julkaisuista;

      Maaseudun tulevaisuus
      Suomenmaa
      Päivämies
      Ilikka


      Tosin nuokin kommentit on taidettu antaa vähän kieli poskessa.

      Mielelläni minäkin kuulisin jonkun saittikepulaisen kertomana, mistä lehdistä ja TV-kanavilta tulee se absoluuttinen totuus?

      Kun näyttää vähän siltä, että saittikepulaiset nimeävät (jopa ennen arvostamiaan) lehtiä valehteleviksi roskalehdiksi sitä mukaa kuin löytävät niistä yhdenkään poikkipuolisen sanan keskustalaisista poliitikoista.

      Mistä nämä saittikepulaiset sitä totuuden sanaa ammentavat?

      Vai onko se niin suuri salaiuus, ettei sitä voi kertoa täällä lainkaan, tupailloissako se "suuri totuus" aina paljastetaan peräkamarinpojille?

      Kertokaa saittikepulit nyt rehdisti vaan niitä TV-kanavia ja lehtiä, joiden kautta me vääräuskoisetkin voimme vihkiytyä "ainoan oikean puolueen" totuuksiin.   

      • Kepulit ovat varsin tarkkoja siitä, että vain heidän hyväksymäänsä tietoa julkaistaan lehdissä. Muistan joskus 90-luvulta, kun kepulaisten suosima, mutta sitoutumaton Kaleva, jota pidän kyllä aivan laatulehtenä ja Suomen lehdistä suorastaan aivan kärkisijoista ottelevana, julkaisi kahden oululaisen synnytysasioihin perehtyneen lääkärin kirjoituksen lehdessään.

        Lääkärien mielipiteen mukaan iäkkäänä synnyttäminen ja usean lapsen synnyttäminen on havaittu riskitekijä sekä äidille että lapselle. Lestadiolaiset suuttuivat vallan vimmatusti tästä ja uhkasivat panna sanan kiertämään ja joukolla lopettaa Kalevan tilaukset, elleivät tällaiset jutut lehdestä heti lopu. Niillä seuduin lestadiolaiset ovat hyvin merkittävä kepulaiskannattajaryhmä. Muistaaksen Kaleva joutui vähin äänin antamaan kiistassa periksi eikä ryhtynyt kovaäänisesti puolustamaan journalistiikan ja mielipiteen vapautta.

        Kepulit ovant niin nurkkakuntaisia, että he ottavat johonkin poliitikkoon kohdistuvan kritiikin itseensä. Siinä on vähän samaa kuin joissakin perheissä, ettei meidän poika vaan ne muut. Tästä hyvänä esimerkkinä on Kauko Juhantalo, jonka asettamista syytteeseen ja tuomitsemista lahjuksen vaatimisesta pidettiin epäoikeudenmukaisena poliittisena ajojahtina, vaikka todisteet kertoivat päivänselvästi aivan jotain muuta. Juhantalon nämä sitten palkitsivat äänivuoryllä seuraavissa vaaleissa. Myös Jäätteenmäen valehtelu palkittiin vähän samalla tavalla. Muiden puolueiden keskuudessa tällaiseen syyllistyvät tavallisesti häpeävät niin paljon, etteivät mistään hinnasta asetu ehdokkaiksi jo heti seuraavissa vaaleissa.


      • Leevi
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Kepulit ovat varsin tarkkoja siitä, että vain heidän hyväksymäänsä tietoa julkaistaan lehdissä. Muistan joskus 90-luvulta, kun kepulaisten suosima, mutta sitoutumaton Kaleva, jota pidän kyllä aivan laatulehtenä ja Suomen lehdistä suorastaan aivan kärkisijoista ottelevana, julkaisi kahden oululaisen synnytysasioihin perehtyneen lääkärin kirjoituksen lehdessään.

        Lääkärien mielipiteen mukaan iäkkäänä synnyttäminen ja usean lapsen synnyttäminen on havaittu riskitekijä sekä äidille että lapselle. Lestadiolaiset suuttuivat vallan vimmatusti tästä ja uhkasivat panna sanan kiertämään ja joukolla lopettaa Kalevan tilaukset, elleivät tällaiset jutut lehdestä heti lopu. Niillä seuduin lestadiolaiset ovat hyvin merkittävä kepulaiskannattajaryhmä. Muistaaksen Kaleva joutui vähin äänin antamaan kiistassa periksi eikä ryhtynyt kovaäänisesti puolustamaan journalistiikan ja mielipiteen vapautta.

        Kepulit ovant niin nurkkakuntaisia, että he ottavat johonkin poliitikkoon kohdistuvan kritiikin itseensä. Siinä on vähän samaa kuin joissakin perheissä, ettei meidän poika vaan ne muut. Tästä hyvänä esimerkkinä on Kauko Juhantalo, jonka asettamista syytteeseen ja tuomitsemista lahjuksen vaatimisesta pidettiin epäoikeudenmukaisena poliittisena ajojahtina, vaikka todisteet kertoivat päivänselvästi aivan jotain muuta. Juhantalon nämä sitten palkitsivat äänivuoryllä seuraavissa vaaleissa. Myös Jäätteenmäen valehtelu palkittiin vähän samalla tavalla. Muiden puolueiden keskuudessa tällaiseen syyllistyvät tavallisesti häpeävät niin paljon, etteivät mistään hinnasta asetu ehdokkaiksi jo heti seuraavissa vaaleissa.

        Tuon Kalevan jutun aikaan Suomen kaikkien lestadiolaisten johtajana toimi Oiva Savela, joka on tietääkseni vieläkin Oulun lestadiolaisten nokkamies. Mainittakoon, että Oiva Savela kuului 1990-luvulla kokoomuksen eduskuntaryhmään.

        Pohjois-Pohjanmaan kepulaisethan eivät kokoomuslaista äänestä, vaikka tämä kuuluisi samaan herätysliikkeeseenkin. Mutta ehkä juuri tuo Oulun tapaus innosti sikäläisiä kokoomuslaisia antamaan Oivalle jatkopestin tekemään tunnetusti "länsimaisia", "porvarillisia" ja "humaaneja" aloitteitaan eduskunnassa.

        Muuten, tosi kepulainen Pohjois-Pohjanmaalla on perinteisesti tilannut Liiton, joka nykyään omistaa puolueen pää-äänenkannattajan Suomenmaan. Kaleva tunnetaan maineeltaan Pohjois-Suomen ainoana demarilehtenä.


    • näin on näreet

      ...tuo itseään pakkomielteisesti esille.
      Kun itse kysyjä varsinaisesti on se vainoharhainen ja kun tämä harhainen sitten kysyy vainonsa kohteelta jotakin ja vielä itse vastaa saa mieluisia vastauksia.
      Olet jo aikaisemminkin tuonut ihan riittävästi typeryytesi arvioitavaksi.
      Menisit turisemaan johonkin elähtäneiden kerhoon vertaistesi seuraan.

      • Wiljami

        ...kepu vingahti. Osui ja uppos. :-D

        Wiljami


      • mustahattu
        Wiljami kirjoitti:

        ...kepu vingahti. Osui ja uppos. :-D

        Wiljami

        iltalääkkeet ottamatta, ja sen huomaa.
        Vedä myssy päähän ja käy äitin viekkuun,
        jos vaikka onnistuu( ei varmaankaan)
        mutta aina kannattaa kokeilla.


      • osui
        Wiljami kirjoitti:

        ...kepu vingahti. Osui ja uppos. :-D

        Wiljami

        Sattuiko pahastikin pikkuviljamiin, kun noin älyttömästi älähdit.Aivan kuin koira.


    • satraappi

      älkää unohtako Keskisuomalaista - ja Laatikaista.

      Siitä lehdestä olen saanut lukea totuuden Annelin tekemisistä, ja ennenkaikkea totuuden erkkolaisuudesta.

      Se lehti puhuu aina niin totta kuin osaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 54
      741
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      673
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      564
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe