Pekka toverista/lle

Anonyymi-ap

Aiheesta:
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010263190.html

Kyllähän hän tietää..Mutta sanotaan nyt silti.

Vertauksilla kun moderaattorit ei tykkää.

Vertauskuva alkaa. Myyrät, ihmiset ja toismaalaiset tarina ei kerro mistä maasta, kokoontuivat paikkaan x. He olivat vähän erilaisia ulkoisesti kaikki. Myyrät, jotka elivät maan alla, ihmiset joita pidettiin joskus orjinakin, ja sitten toismaalaiset jotka olivat vähän riitaisia... No myyräklaaniin kuului paljon hyvin, no vaikka myyrä ei itsessään ole kaunis eläin, aika rumakin, jostain syystä nämä Myyrät olivat saaneet kauniin ulkokuoren, sisältä he olivat kuitenkin myyriä. No myyrillä oli luonnollisestikin niin kuin orjilla ja toismaalaisillakin keskinäinen hierarkia. Jne... orjia edusti esimiehet markkinapäivilillä kun orjia kaupattiin... myyrillä oli omat edustajansa ja toismaalaisillakin jokin seinähullu tai sentapainen...

No myyrät oli kuitenkin saanut ujutettua jalkaansa vähän maan päälle ehkä niinkin pitkälle että ehkä joku myyristä pääsi edustamaan orjia..tavallaan siis heidän kasvoiksi..

No myyrät sitten keksivät idean että jos me laitamme toismaalaiset ja orjat keskenään kinaamaan ja tappelemaan, asia ei ole niin yksinkertainen paljastaa. Koska myyriä saattaa olla toismaalaisten joukossakin..

No myyrät eivät ehkä keksineet sitä. Ehkä se on oletus.

Mutta jos me katsommekin sellaista "orjaa" (mahdollisesti myyrä klaanista) kenellä on suuri voimavara. Ja hän on arvovaltainen kaikkien keskellä. Ja hän ei kuitenkaan millään tavalla tai keinolla osallistu sen toismaalaisten ja orjien tappelun keskeyttämiseen vaikka hänellä olisi siihen resurssit.

No miksi hän ei sitten tee sitä? Koska jos hypoteettisesti ajattelemme että myyrät itse järjestivät tappelun orjien ja toismaalaisten välille niin miksi myyrien korkea arvoisin mr prosentti veljeskunnan itse päämies euromyyrien mantereerelta jotenkin sitten niinkuin omaa muroonsa kusisi?

En tiedä ymmärrätkö Pekka jos joskus luet. Vertauskuva päättyy.

Tämähän olin vain hypoteettinen olettamus ja fiktiivinen tarina.

45

585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tietyn maan tietyt "osallistujat" kuvittelevat olevansa ovelia ja ohjailevansa "hölmöjä" suvereenisti miten ja mihin vaan. MUTTA he erehtyvät. " Hölmön"- maan asukkaat ovat fiksumpia kuin ... tiedät kyllä minkä maan manipulaattorit.

      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        🔞 ­­N­­­y­­m­­­f­­o­­­m­­­a­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Juu ja muutama sana uskosta ja puhtaasta omastatunnnosta. Järjen kautta. Kun Henki on pois kuollut.

      Mutta se vaan tietäkää, että lampusta voimme ja voitte kyllä tapella tuomiopäivään asti. Mutta öljy on vakio. Ja puhun siitä öljystä jonka voi nähdä ja tuntea siitä mustasta öljystä mitä porataan jostain. Se on vakio se ei muutu. Lampun eli kattovalaisin tai pöytälamppu sitä voi muuttaa mutta öljy on aina vakio.

      Siksi jos joku saarnaa teille uskosta, niin saarnatkaa te hänelle puhtaasta omastatunnnosta.

      Mutta jos joku saarnaa teille puhtaasta omastatunnnosta, niin saarnatkaa te hänelle uskosta.

      Ettei se joka uskosta saarnaa, tekisi elämän tiestä laveaa tai avaraa ja myös polkisi Jeesuksen verta eli pitäisi sitä halpana joka puhdistaa omantunnon.

      Mutta ettei myöskään se joka saarnaa parannuksen tekemisestä ja omantunnon puhtaudesta sanoisi että hän itse on jotakin tehnyt ja syntejä tunnustanut ripissä ja lue armoa omaksi ansioksi. Niin tulee hänelle saarnata uskosta.

      Ja niin varmaan ennen opettajat opettivatkin että sielunviholliselle pitää saarnata päinvastoin mitä hän saarnaa.

      Jos siis joku tulee saarnaamaan uskosta poisleikatakseen jotakin elävän viinipuun oksilta niin tulee hänelle saarnata puhtaasta Jeesuksen verellä puhdistetusta omastatunnnosta.

      Ja niin myös tulee saarnata uskosta omanparannuksen tekijöille ettei armo ole siksi armoa että kävit saarnaajan kaulassa vaan uskon kautta omistettu ettei armo ole siinä että sinä teit parannusta vaan siinä että sait armon uskoa synnit anteeksi eli sait uskon voiman armosta. Eli se kun jaksat uskoa syntisi anteeksi ei ole sen takia tullut että kävit parannusta tekemässä vaan jos Jumala antaa sen uskon. *

      Mutta tiedän että Karhun Seppo tulkitsee tämän niin ainakin ennen olen siitä aika varma vaikka laitan nyt sanoja hänen suuhunsa. Mutta että Jeesuksen veren kautta se usko syttyy. Mutta se on silti mielestäni väärin sanoa että se joka ottaa vastaan Jeesuksen verta saa uskon ja sitten lukee sen uskonsa omaksi ansiokseen koska kävi ottamassa Jeesuksen verta itse itseensä. Koska ei Jeesuksen sovintoveri vaikka kuinka kävisi parannusta tekemässä ei se kaikissa vaikuta elämää.

      Ja jos jossain vaikuttaa niin hän voi ottaa sen omaksi ansioksi "minä tein parannuksen/sta" . Mutta on myös niitä jotka pyytävät syntejä anteeksi ja eivät saa. Niin miten heidän suhteensa sitten tällainen Jeesuksen sovitustyön omaksi ansioksi lukeva ajattelee joka kieltää uskon eli armon ja tahtoo Jeesuksen veren lukea omanvanhurskauden työksi?

      Sana sanoo kääntykää "te" tehkää "te" parannus. Eli ihminen itse kääntyy. Mutta ei vanhurskauta itse itseänsä ainoastaan tulee Jumalaa vastaan.

      Niin siksi Jumalansana asettaa uskon ja puhtaan omantunnon yhtä suureen painoarvoon. Sen todistaa mm Timoteuksen kirjeet.

      Koska mikään raamatun paikka ei tue sitä että lavean tien kulkija pääsisi taivaaseen vaikka olisi kuinka uskossa (vaikka minä en ole tuomari).

      Vai väitättekö te että ne joilla ei ollut ÖLJYÄ, ETTEIVÄT HE OLISI USKONEET? NIINKÖ? Miksi he sitten ajoivat perkeleitä pois ihmisistä ja rakensivat temppeleitä, Jumalan huoneita ja antoivat köyhille rahaa jne..ilman uskoako? Ilman kristillisyyttäkö he ajoivat perkeleitä pois toisista. Ja Jeesus ei tunne heitä. "En minä koskaan teitä tuntenut!"

      Elämän tie on suora ja kaita, ja se tie joka on lavea ja portti avara se vie jumalansanan mukaan kadotukseen. Koska Jeesus ei ole pahuuden peite. Ei vaan jokainen joka rikkoo Jumalan tahtoa vastaan tulee palata takaisin ja tehdä rikkomuksistaan parannus ja puhdistaa itsensä niin kuin lamppu valaisee itsensä öljyllä niin myös tulee kristityn voidella itsensä Karitsan veren kautta sovinveren kautta tulee puhdistaa itsensä. Niin ettei ole mitään tunnon päällä eli lavea tie, joka kadotukseen vie.

      Niin tiivistetysti uskon apostoleille tulee saarnata puhtaasta omastatunnnosta Jeesuksen verellä puhdistetusta ja omantunnon puhtaudesta saarnaaville tulee saarnata uskosta eli armosta ettei yksikään tule vanhurskaaksi teoista. Silloin pysyy kristillisyys oikealla tiellä. Vaikka minä en pysyisi. Mutta voin silti kirjoittaa silti sitä ihannekuvaa jolta kristillisyyden tulisi näyttää.

      • Anonyymi

        Jos kristillisyydessä puhutaan ainoastaan uskosta, silloin helposti eksyy kristillisyys lavealle tielle kun millään muulla ei ole merkitystä kuuletko sinä lahtelainen jonka Isä on on opettanut sinulle, että ainoastaan usko riittää joka monesti sen kanssa kipuilet ettet ymmärrä kristillisyydestä, minulla taas on ymmärrystä muttei sovintoverta mutta voin antaa sinulle ymmärrystä. Jos vahingossa luet tämän.
        Se sana että pelkkä usko riittää, se koskee vanhurskauttamista ainoastaan että usko sinun syntisi anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä jne...Mutta se ei koske kristityn elämää ja vaellusta Matteuksen evankeliumissa selkeästi sana sanoo että elämän tie on kaita ja suora. Siksi myös apostoli Paavali sanoo timoteukselle niistä vahingollista miehistä jotka puhtaan omantunnon hylkäsivät ja menivät uskossaan haaksirikkoon ja sen jälkeen alkoivat kristillisyyttä vainoamaan.

        Niin käy jos ajattelee että pelkkä usko riittää, tulee helposti yhtä ja toista synnin luvallisuutta aina Jumalansanan ja pyhien profeettojen sanojen väärentämiseen ja muuttamiseen asti jopa sinne asti etteivät lopulta usko edes apostolien kaikkia sanoja koskaan sanoneen ja kirjoittavat saarnat ja kirjoitukset uusiksi tähän aikaan ja tapaan sopivaksi ihmisten halujen jälkeen lihallisen himojen mukaan.

        Mutta yhtä vaarallista on se opetus että pelkkä omantunnon puhtaus riittää, siinä tulee musta omanvanhurskauden perkele saarnaamaan että Kuinkas sinä nytten kelpaat noin likaisena Jumalalle ja Kuinkas nyt noin likaisena voisit pukea Kristuksen häävaatteet päällesi, mutta kuinka? Uskon kautta. (Puhun tiedosta en omasta kristillisyydestäni joka on jo kuollut)

        Niin älä unohda koskaa että usko kulkee edellä ja heti perässä puhdas omatunto ja kumpikaan niistä ei saa uupua kristillisyyden vaelluksesta ja jos uupuu niin silloin tulee lankeemus joko maailman mielisyyteen lavealle tielle tai sitten omanvanhurskauden perkeleen orjaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kristillisyydessä puhutaan ainoastaan uskosta, silloin helposti eksyy kristillisyys lavealle tielle kun millään muulla ei ole merkitystä kuuletko sinä lahtelainen jonka Isä on on opettanut sinulle, että ainoastaan usko riittää joka monesti sen kanssa kipuilet ettet ymmärrä kristillisyydestä, minulla taas on ymmärrystä muttei sovintoverta mutta voin antaa sinulle ymmärrystä. Jos vahingossa luet tämän.
        Se sana että pelkkä usko riittää, se koskee vanhurskauttamista ainoastaan että usko sinun syntisi anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä jne...Mutta se ei koske kristityn elämää ja vaellusta Matteuksen evankeliumissa selkeästi sana sanoo että elämän tie on kaita ja suora. Siksi myös apostoli Paavali sanoo timoteukselle niistä vahingollista miehistä jotka puhtaan omantunnon hylkäsivät ja menivät uskossaan haaksirikkoon ja sen jälkeen alkoivat kristillisyyttä vainoamaan.

        Niin käy jos ajattelee että pelkkä usko riittää, tulee helposti yhtä ja toista synnin luvallisuutta aina Jumalansanan ja pyhien profeettojen sanojen väärentämiseen ja muuttamiseen asti jopa sinne asti etteivät lopulta usko edes apostolien kaikkia sanoja koskaan sanoneen ja kirjoittavat saarnat ja kirjoitukset uusiksi tähän aikaan ja tapaan sopivaksi ihmisten halujen jälkeen lihallisen himojen mukaan.

        Mutta yhtä vaarallista on se opetus että pelkkä omantunnon puhtaus riittää, siinä tulee musta omanvanhurskauden perkele saarnaamaan että Kuinkas sinä nytten kelpaat noin likaisena Jumalalle ja Kuinkas nyt noin likaisena voisit pukea Kristuksen häävaatteet päällesi, mutta kuinka? Uskon kautta. (Puhun tiedosta en omasta kristillisyydestäni joka on jo kuollut)

        Niin älä unohda koskaa että usko kulkee edellä ja heti perässä puhdas omatunto ja kumpikaan niistä ei saa uupua kristillisyyden vaelluksesta ja jos uupuu niin silloin tulee lankeemus joko maailman mielisyyteen lavealle tielle tai sitten omanvanhurskauden perkeleen orjaksi.

        Kumpaan minä olen langennut? Molempiin. Kuinka tummaihoinen oppi että hän on alempiarvoinen ihminen? Opettiko joku hänelle sen? Ei, mutta hän oppi sen olemalla tummaihoinen.

        Niin myös jokainen joka Jumalansanaa taitaa jotenkin opettaa, puhuu periaatteessa vain omista lankeemuksista.

        Jos siis joku ajattelee onpas tuolla jollainen olevinaan jotain lahjoja (kauneus on katsojan silmässä) Niin muista sitten vähempilahjainen että se kallis lahjaisempi puhuu vain omista lankeemuksista ei onnistumisista.. loppujen lopuksi on parempi olla vähempi lahjainen...Se tarkoittaa helpompaa elämää..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpaan minä olen langennut? Molempiin. Kuinka tummaihoinen oppi että hän on alempiarvoinen ihminen? Opettiko joku hänelle sen? Ei, mutta hän oppi sen olemalla tummaihoinen.

        Niin myös jokainen joka Jumalansanaa taitaa jotenkin opettaa, puhuu periaatteessa vain omista lankeemuksista.

        Jos siis joku ajattelee onpas tuolla jollainen olevinaan jotain lahjoja (kauneus on katsojan silmässä) Niin muista sitten vähempilahjainen että se kallis lahjaisempi puhuu vain omista lankeemuksista ei onnistumisista.. loppujen lopuksi on parempi olla vähempi lahjainen...Se tarkoittaa helpompaa elämää..

        Eli jos on joku vähälahjainen (En tarkoita kömpelöä kieltä joka on synnynnäinen vika)

        Niin ei se tarkoita sitä että tuolla toisella saarnaajalla joka olevinaan saarnaa hyvin ainakin omasta mielestään, että hänellä olis syntymästään paremmat lahjat,

        Vaan se tarkoittaa sitä, että hän on koeteltu enemmän, hän on vuodattanut enemmän kyyneleitä kuin sinä kristillisyytensä tähden, hän on huoannut enemmän Jumalan puoleen kuin sinä, hän on joutunut enemmän saatanan kiusaamaksi kuin sinä(tai ehkä sinäkin joudut, mutta et ymmärrä sen olevan saatanasta) jne...Ja sitten kun työmies kaivaa hiellä kultansa ja vuodattaa kyyneleensä kalliolle mistä louhi kultansa niin tulee työkaveri kaivaa räkää viereen ja toteaa kalliimpa olet sinä lahjan saanut kalliosta. Armosta tosin niin kuin minäkin mutta minä en saanut yhtä paljon vaikka olen koko päivän levollisena istunut auringon alla ja ihaillut maisemia...kummahan se on..Mutta kristillisyydessä ei ole lahjoja on vain kristillisyyden kokemuksia. Ja koeteltuja neuvoja. Minun neuvoni ei ole koeteltuja. Ainoastaan kokemuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli jos on joku vähälahjainen (En tarkoita kömpelöä kieltä joka on synnynnäinen vika)

        Niin ei se tarkoita sitä että tuolla toisella saarnaajalla joka olevinaan saarnaa hyvin ainakin omasta mielestään, että hänellä olis syntymästään paremmat lahjat,

        Vaan se tarkoittaa sitä, että hän on koeteltu enemmän, hän on vuodattanut enemmän kyyneleitä kuin sinä kristillisyytensä tähden, hän on huoannut enemmän Jumalan puoleen kuin sinä, hän on joutunut enemmän saatanan kiusaamaksi kuin sinä(tai ehkä sinäkin joudut, mutta et ymmärrä sen olevan saatanasta) jne...Ja sitten kun työmies kaivaa hiellä kultansa ja vuodattaa kyyneleensä kalliolle mistä louhi kultansa niin tulee työkaveri kaivaa räkää viereen ja toteaa kalliimpa olet sinä lahjan saanut kalliosta. Armosta tosin niin kuin minäkin mutta minä en saanut yhtä paljon vaikka olen koko päivän levollisena istunut auringon alla ja ihaillut maisemia...kummahan se on..Mutta kristillisyydessä ei ole lahjoja on vain kristillisyyden kokemuksia. Ja koeteltuja neuvoja. Minun neuvoni ei ole koeteltuja. Ainoastaan kokemuksia.

        Mutta silloin kuin sinä vähempilahjainen istuit levollisena auringon alla ja ihailit maisemia Kristuksen lahjaa ehkä..samaan aikaan tuo toinen oli korvessa ja joi vettä purosta ja söi mitä söi jos mitään, mahtoikohan aurinkokaan koskaan sinne korpeen paistaa? Mutta kun Johannes tuli korvesta niin hän saarnasi voimalla parannusta. Varmaan Johannes oppi siellä korvessa jotakin mitä sinä et auringon jatkuvassa paisteessa ja ihanassa levossa ole silleen oppinut. Mutta ei Johannes tullut aurinkoa vastaan saarnaamaan eikä Jeesusta vastaan. Mutta Johannes valmisti sydämiä ottamaan vastaan Jeesuksen armon kovan parannussaarnan kautta. Sen saarnan Johannes oppi korvessa. Se ei oppinut sitä levollisten tuulien alla. Vaan korvessa. Jos joku sitten tuntee Johannesta vastaan kateutta niin mene korpeen ja paastoa. Tule pois sieltä jatkuvasta armosta ja ihanuudesta ja astu korpeen ja syö sitä samaa ruokaa mitä Johannes söi ja ota vettä purosta juodaksesi niin ehkä sitten sinullekin tulee parempi lahja saarnata.

        Mutta jos työmies ei kaiva kultaa niin eipä hän kultaa sitten kanna tykönänsä. Ei siinä ole lahjalla mitään tekemistä. Johannes oli korvessa kun te muut huorasitte maailmassa ja piditte hauskaa maailmassa.

        Hengellinen korpimaa. Siellä voi joskus olla joku kristitty. Ja saada jotain kokemusta kristillisyydestä.

        Johannes oli varmaan valittu. Mutta ei kaikki sananselittäjät ole valittuja.

        Niin eli kauniimmin sanottuna, jos joku vaeltaa korvessa niin ei se tarkoita että sinun tulee opettaa...Mutta Johanneksen elämä oli vertauskuvaa kristityn elämästä.

        Ja jos kristitty on aina levollisin mielin eikö koskaan tule sellaista korpivaellusta niin silloin voi lakata se tarve esimerkiksi käsittää elävän ja kuolleen kristillisyyden ero. Mutta kun saa vähän koettelemuksia niin ne saattaa laittaa koettelemaan kristillisyyttä. Ja kun kristillisyyttä koetellaan niin silloin perustus vahvistuu.

        Mutta onko se sitten lahjaa jos...mikä sitten on lahjaa... Jos Johannes voi kertoa korpia vaelluksen jälkeen että rietas seisoo maailmassa ja tulee tehdä parannus niin onko se lahjaa. Jos korvessa oleminen avasi vähän niin kuin näön? Samalla tavalla kuin joku muu asia voi avata tai valaista. Jos vaikka näkee jotain. Eihän se ole lahjaa vaan kokemusta.

        Ja jos joltain uupuu kokemusta niin silloin on päässy helpolla. Ei ole tarvinnut käydä niin syvällä korvessa.


    • Anonyymi

      No Pekka ei varmaan lue. Jos lukisi ei varmaan ymmärtäisi. Sen takia Pekalle pitäisi jonkun kohteliaasti sanoa ettei ole liian kärkäs mihinkään suuntaan niin kauan kun ei tiedä mitä kulisseissa tapahtuu. Voi vahingossa kävellä suuremman "pelin" varpaille....

      Vaikka Häkkänen varmaan on lähellä totuutta jos unohdamme hypoteesit ja fiktiot...

      Jos kuitenkin annoit ajatuksen laukata ja ehkä tavallaan haluaisit uskoa tarinaan myyristä ja orjista jne...

      Niin palataan vielä Staliniin...Niin Stalin on lännen mediassa paha mies...katsokaa kuitenkin Stalinin kuva...Se kertoo enemmän kuin tuhat sanaa..Stalin oli yksi myyrä siinä missä euromyyräkin... pelin härskiyden kun ymmärtää niin jos oikeasti esim armeijaa kiinnostaisi tietää jotain...Niin ei ainakaan sillä olettamuksella kannata lähteä penkomaan että luottaa lähtökohtaisesti johonkin...

      Kaskummaa kun herroja käsi povessa tai nyrkissä tai ristissä löytyy kummaltakin puolelta tiedä vaikka hullu setäkin olisi loosin jäsen...

      • Anonyymi

        Niin niin. Mutta ei puhuta siitä lapset. Uskotaan vain että meillä on tällainen sota koska on tullut joku erimielisyys asiasta jota kukaan ei tiedä...niin niin. Ja kuulkaa avatkaa nyt korvanne te jotka ette vielä usko. Luuletteko te ihmiset että Eurooppa ei yhtenäisenä voisi torjua venäjää? Luuletteko todella että Venäjä voi yksin koko Euroopan voittaa? Öö niin siinä kysymyksessä on tavallaan vastaus jota en ehkä jaksa kirjoittaa...

        Palaan vain lauseeseen "Miksi hän omiin muroihinsa kusisi?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin niin. Mutta ei puhuta siitä lapset. Uskotaan vain että meillä on tällainen sota koska on tullut joku erimielisyys asiasta jota kukaan ei tiedä...niin niin. Ja kuulkaa avatkaa nyt korvanne te jotka ette vielä usko. Luuletteko te ihmiset että Eurooppa ei yhtenäisenä voisi torjua venäjää? Luuletteko todella että Venäjä voi yksin koko Euroopan voittaa? Öö niin siinä kysymyksessä on tavallaan vastaus jota en ehkä jaksa kirjoittaa...

        Palaan vain lauseeseen "Miksi hän omiin muroihinsa kusisi?"

        Jos taikinan sekoittaja sekoittaa taikinan ja taikina kohoo ja paisuu astiasta yli niin heittääkö taikinan sekoittaja taikinan roskiin jonka eteen hän työtä teki?

        Ei varmaankaan vaan hän kerää ylimääräiset ja sekoittaa uuden taikinan. Ja jos joku tahtoo taikinan heittää pois sen happamuuden takia niin ei ainakaan taikinan tekijä.

        Jos emme tiedä taikinan tekijää muuten niin kuule Pekka katso sitä joka ei tahdo taikinaa pois heittää se on sen tekijä.

        Ja kysymys oli miksi joku jolla on resurssit ei tahdo auttaa?

        Eli heittääkö taikinan sekoittaja happaman taikinan pois jonka hän itse sekoitti?

        Ja jos taikina on niin hapan että kaikki kuolevat siihen, niin eikö jokainen kynnelle kykenevä osallistu sen pois heittämiseen paitsi taikinan sekoittajat?

        Halutessaan Eurooppa voisi ja Amerikka lopettaa sodan yhdessä viikossa.

        Mutta ei savenvalaja riko saviastiaa jonka hän itse valoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos taikinan sekoittaja sekoittaa taikinan ja taikina kohoo ja paisuu astiasta yli niin heittääkö taikinan sekoittaja taikinan roskiin jonka eteen hän työtä teki?

        Ei varmaankaan vaan hän kerää ylimääräiset ja sekoittaa uuden taikinan. Ja jos joku tahtoo taikinan heittää pois sen happamuuden takia niin ei ainakaan taikinan tekijä.

        Jos emme tiedä taikinan tekijää muuten niin kuule Pekka katso sitä joka ei tahdo taikinaa pois heittää se on sen tekijä.

        Ja kysymys oli miksi joku jolla on resurssit ei tahdo auttaa?

        Eli heittääkö taikinan sekoittaja happaman taikinan pois jonka hän itse sekoitti?

        Ja jos taikina on niin hapan että kaikki kuolevat siihen, niin eikö jokainen kynnelle kykenevä osallistu sen pois heittämiseen paitsi taikinan sekoittajat?

        Halutessaan Eurooppa voisi ja Amerikka lopettaa sodan yhdessä viikossa.

        Mutta ei savenvalaja riko saviastiaa jonka hän itse valoi.

        "Mutta ei savenvalaja riko saviastiaa jonka hän itse valoi."
        Suom.huom.

        Älkää sekoittako taivaan Jumalaa sotiinne. Hullut. Maailma on ihan sekaisin kaikessa. Ja te saatte tuomion kaikesta.

        Tuomio on jo läsnä. Seisoo oven takana. Jokainen joka ei tee Jumalan tahtoa hukutetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta ei savenvalaja riko saviastiaa jonka hän itse valoi."
        Suom.huom.

        Älkää sekoittako taivaan Jumalaa sotiinne. Hullut. Maailma on ihan sekaisin kaikessa. Ja te saatte tuomion kaikesta.

        Tuomio on jo läsnä. Seisoo oven takana. Jokainen joka ei tee Jumalan tahtoa hukutetaan.

        Muistan alakoulussa kun kouluun piti tuoda savea ja valettiin savusta joku ruukku siis jokainen oman. Tai sellainen kulho. Olisko ollut niin että sai tehdä mitä haluaa. Itse en osannut mitään tein vain jonkun ruman kulhon/ruukun.. Siitä tuli aika ruma, mutta en silti halunnu rikkoa sitä. Koska olin itse tehnyt sen. Ja sitä kautta tulee myös kiintymys/rakkaus Jumalalla lapsiaan kohtaan. Ei savenvalaja riko astioitaan joita hän itse valaa.

        Ja tavallaan sen vertauksen voi ymmärtää myös ettei rikollinen tee työtä rikkomuksiaan vastaan. Eli ne tai he jotka pitävät sotaa yllä, eivät he toimi sodan lopettamista edistävällä tavalla.

        Vaikka tavallaan se ajatus ei se meille kuulu on myös läsnä. Mutta siinä vaiheessa kun koko talous sakkaa Euroopassa alkaa tavallaan vähän niinkuin kuulumaan jokaiselle maalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta ei savenvalaja riko saviastiaa jonka hän itse valoi."
        Suom.huom.

        Älkää sekoittako taivaan Jumalaa sotiinne. Hullut. Maailma on ihan sekaisin kaikessa. Ja te saatte tuomion kaikesta.

        Tuomio on jo läsnä. Seisoo oven takana. Jokainen joka ei tee Jumalan tahtoa hukutetaan.

        Mikä se sellainen te saatte tuomion on? Myös sinä saat tuomion.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä se sellainen te saatte tuomion on? Myös sinä saat tuomion.

        Niin kauan kun laki sallii loosi toiminnan niin meno jatkuu samanlaisena.

        Kannattaa muistaa mitä tapahtui keskiajalla kun ns käännekohdan aikoihin... loosilaisia ja noitia poltettiin roviolla... Siitä se kukoistus alkoi pikkuhiljaa...Kun kristittyjen sijaan poltettiin saatanan palvojia...

        Kun ei näillä loosilaisilla eli myyrillä ole kuin yksi agenda tuhota ja hallita.

        Ja orjat vaan katsoo sivusta kun kourallinen myyriä tekee mitää lystää. Pitäisiköhän meidänkin kaivaa tulitikut kohta? Vai menemmekö ristille niin kuin apostolit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kauan kun laki sallii loosi toiminnan niin meno jatkuu samanlaisena.

        Kannattaa muistaa mitä tapahtui keskiajalla kun ns käännekohdan aikoihin... loosilaisia ja noitia poltettiin roviolla... Siitä se kukoistus alkoi pikkuhiljaa...Kun kristittyjen sijaan poltettiin saatanan palvojia...

        Kun ei näillä loosilaisilla eli myyrillä ole kuin yksi agenda tuhota ja hallita.

        Ja orjat vaan katsoo sivusta kun kourallinen myyriä tekee mitää lystää. Pitäisiköhän meidänkin kaivaa tulitikut kohta? Vai menemmekö ristille niin kuin apostolit?

        Pitäisi polttaa kaikki loosit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi polttaa kaikki loosit.

        Valaa bensalla ja paskantaa tuhkan päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valaa bensalla ja paskantaa tuhkan päälle.

        Sen verran vaan tiedoksi että sitten kun loppuu työt ja periaatteessa sitä myöten elämä menettää merkityksensä kun ei ole vaimoa eikä lapsiakaan eikä seurakuntaa eikä varsinaisesti Jumalaakaan ainakaan aina...Niin sitten. Voi tapahtua kiva juttu looseille ympäri Suomea. Toivottavasti ne on tulen kestäviä. Poltan ne kaikki maan tasalle ja kusen päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran vaan tiedoksi että sitten kun loppuu työt ja periaatteessa sitä myöten elämä menettää merkityksensä kun ei ole vaimoa eikä lapsiakaan eikä seurakuntaa eikä varsinaisesti Jumalaakaan ainakaan aina...Niin sitten. Voi tapahtua kiva juttu looseille ympäri Suomea. Toivottavasti ne on tulen kestäviä. Poltan ne kaikki maan tasalle ja kusen päälle.

        Näin siinä käy kun en ottanut rokotteita alkaa pikkuhiljaa vanha minä tulee takaisin.

        Rokotteet on työnnetty täyteen jotain aineita mitkä tekee ihmisestä tottelevan lampaan.

        Luuletteko oikeasti että 8 miljardia ihmistä on mahdollista hallita näin niinkuin nykyään hallitaan ilman vippas konsteja?

        Rokotteet tekee ihmisistä seniilejä.

        Ei ole edes salaliitto. Bill Gates on myöntänyt sen ääneen yhdellä videolla että rokotteilla hallitaan massoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin siinä käy kun en ottanut rokotteita alkaa pikkuhiljaa vanha minä tulee takaisin.

        Rokotteet on työnnetty täyteen jotain aineita mitkä tekee ihmisestä tottelevan lampaan.

        Luuletteko oikeasti että 8 miljardia ihmistä on mahdollista hallita näin niinkuin nykyään hallitaan ilman vippas konsteja?

        Rokotteet tekee ihmisistä seniilejä.

        Ei ole edes salaliitto. Bill Gates on myöntänyt sen ääneen yhdellä videolla että rokotteilla hallitaan massoja.

        Siis se kaikki aivosumu yms paska se tulee piikeistä se pohjaton väsymys aivo sumu yms se tekee ihmisestä tottelevan lampaan kun ei ole energiaa taistella vastaakaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis se kaikki aivosumu yms paska se tulee piikeistä se pohjaton väsymys aivo sumu yms se tekee ihmisestä tottelevan lampaan kun ei ole energiaa taistella vastaakaan...

        Auts paljastinko sen? No ei se mitään, ei tuo viesti tuossa pitkään seiso.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auts paljastinko sen? No ei se mitään, ei tuo viesti tuossa pitkään seiso.

        Oletko sinä ottanut rokotteen? Tuo aivosumu ai muuten ole mahdollista, vai onko?


    • Anonyymi

      Ei se ole Pekka yhden miehen hulluutta sen enempää Stalinin, Laestadiuksen tai Putininkaan, tai Yhdysvaltojen tai Ranskan presidentin että "hajoita ja hallitse*"

      *vaan se on loosilaisten eli saatanan tekniikka ollut jo vuosisatoja ehkä maailman alusta asti!

      Sen takia on oleellista tunnistaa loosilaisia esimerkiksi valokuvista niin ymmärtää pelin Hengen.

      Miksi minä mainitsin Laestadiuksen? No sen Laestadiuksen kuvan takia. Mutta jos unohdamme Laestadiuksen ja keskitymme aiheeseen "hajoita ja hallitse" joka on saatanan tapa toimia!

      Niin sitten me tulemme sen kysymyksen ääreen; kuinka saatana toimii kristinuskossa?

      No se toimii sillä samalla tavalla kuin maailmassakin "hajoita ja hallitse".

      Ja sitten tulee kysymys, kuinka kristillisyydessä tapahtuu se hajoittaminen?

      No se voi tapahtua esimerkiksi niin, että julistaa paavin yksin vallan itselle ja taivaan valtakunna avaimet yksin paavilla jotka avaimet ovat jokaisella elävätuntoisella kristityllä jotka Pyhän Hengen tulikaste on saanut synnyttää sisälle taivaan valtakuntaan ja Jumalan lapseksi.

      Mutta paavin yksinvalta ei olekaan Pyhässä Hengessä vaan kivisissä tauluissa ja kivisissä rakennuksissa ja Jumalan temppeleissä ja jossakin nimessä minä olen siitä ja siitä seurakunnasta. Mutta Jumalan antamatä taivaan valtakunna avaimet ovat sidottu Pyhään Henkeen ja elävään uskoon, ja ei seurakuntarakennuksiin ja nimeen.

      Mutta nämä saatanalliset seurakunnat jotka ovat siinneet jostakin loossista, he ajavat samaa agendaa kuin saatana ajaa sodissa palvelijoidensa kautta hajoita ja hallitse tuhoa ja hallitse ja rakenna ja hallitse.

      Joo ja me olemme ainoa oikea seurakunta maan päällä ja muualla ei ole pelastusta. Siis he asettavat pelastuksen seurakuntaan. Mutta pelastus ei seurakunnassa vaan Jumalan voimassa!! Ja ilman Jumalan voimaa ei ole yhtäkään autuaaksi tekevää seurakuntaa. Siinä on järjestys.
      Ja jos Luther sanoi että etsikää ensin seurakuntaa ja sitten taivaan valtakuntaa. Niin varmaan hän ajatteli että yhdessä seurakunnassa on oltava eläviä kiviä eli eläviä ja totisia kristityitä. Mutta jos Luther ei ollut loossilainen niin sitten ei kuitenkaan tarkoittanut että seurakunta rakennukseen tai nimeen olisi sidottu pelastus ja iankaikkinen elämä! Ja jos niin olisi, niin me näkisimme alkuseurakunnan kukoistuksessaan vielä tänäkin päivänä sillä samalla nimellä kuin se oli aluksi. Mutta koska niin ei ole, niin se myös todistaa ettei yksikään seurakuntaa tee autuaaksi vaan elävät kristityt jotka muodotavat kyllä seurakunnan jos heitä on useampi mutta pelastus on Jumalan voimassa jonka kristityt omistavat elävän uskon kautta. Ja sen kun käsittää. Ei silloin ole tarvetta korostaa niin paljon seurakunnan nimeä ja korostaa omaa oikeellisuutta, vaan silloin on tarve saada pysyä Jumalaa ja Jumalan Poikaa lähellä Hengessä ja totuudessa.

      Ja asiasta kolmanteen. Huutavan ääni korvessa kirjassa siinä luki luin sitä lapsena, siinä luki suurinpiirtein näin; että oli joku kristitty matkamies (jos minä nyt muistan väärin ja olen tämän lukenut jostain muualta niin tämä tarina kuitenkin koskee alku laestaadiolaista heräystä)
      Ja tämä kristitty oli sitten kysynyt toiselta kristityltä että mitä he puhuvat meistä tuolla kylillä?
      Ja siitä kirjoittaja sitten totesi ettei tämä mies ollut vielä koskaan oikein herännyt koska hän oli niin kiinnostunut vielä siitä mitä maailman lapset ajattelee hänestä!

      Ja tämän minä tahdoin sanoa sentähden, että myös muutama esikoislestaadiolainen ja esikoinen ja ehkä vanhoillinen ehkä jostain toisesta uskon suunnasta, he sanovat itsensä oikein heränneeksi ja kristityiksi ja sitten on kuitenkin vielä kova kiinnostus mitä maailmassa puhutaan heitä, ehkä vaivaa joku kunnia vielä. Onko sellainen ihminen oikein herännyt, jota kiinnostaa mitä maailman ihmiset ajattelee hänen kristillisyydestään? Vai onko sen ihmisen sydän vielä kiinni maailmassa?

      No sitä saatte koetella itse. Kyllähän minä vastauksen tiedän, mutta tahdoin käyttää niitä sanoja joita saatte lukea omista kirjoistanne erityisesti esikoislestaadiolaiset. Mutta myös esikoiset jotka ajattelevat ehkä edustavansa alkuperäistä suuntausta. Alkuheräyksessä ei ollut niin paljon rakkautta maailmaan että olisi kiinnostanut mitä maailman huorat ja juopot ajattelevat siitä kristillisyydestä joka on ehkä syttynyt jos se ei syttynyt loossista(jos kuva on virheellinen johdattaja...jos)

      Siis kaikilla kristityillä. Ja voihan se kunnian perkele mennä niinkin pitkälle että täytyy viimein muuttaa Laestadiuksen saarnatkin. Jotka maailman ihmiset eivät ajattelisi niin ja niin. Mutta sellaiset ihmiset eivät ole koskaan heränneet, koskaan ei ole Johanneksen parannussaarna saanut leikata sellaisten huoruutta rakastavien perkeleiden orjien sydämiä irti maailmasta, ja kun maailman rakkaus ja huoruuden perkele asuu sydämessä silloin se käy kunnian päälle kun Johannes kastaja saarnaa parannusta seurakunnassa. Ja kun Johanne kuolee sitten niin kunnian perkele kirjoittaa Johanneksen saarnat uusiksi!

      • Anonyymi

        Mutta kyllä heräämättömätkin pakenevat Johanneksen kasteelle ja Pietarin siunattavaksi niin kuin noita Simon tai ne fariseukset tai saddukeukset Johanneksen kasteella.

        Mutta ahdas portti on siinä kun synnin unesta herännyt pakenee Jeesuksen veri haavoihin.

        Mutta sitä kristillisyyttä minä en tunne! Jossa heräämätön perkeleen orja pakenee elävän viinipuun oksien suojaan ja sieltä suojasta tahtoo muuttaa elävää kristillisyyttä!

        Sellaiselle huoralla pitää sanoa; käänny ja tee parannus sinun huoruudestasi ja maailman rakkaudesta ja kunnian perkeleen kumartamisesta.

        Mutta Johannes Kastajan parannussaarna se on kuulunut voimalla myös viimeisen etsikon ajan iltana, vaikka muutamat heräämättömät huorat jotka tosin ovat paenneet viinipuun suojiin tahtoisivat sieltä suojista vähän muuttaa sitä Johannes Kastajan ääntä!

        Mutta kirjoitettu on, että Johannes kastaja saarnasi parannusta ennen Jeesuksen tulemista, ja sellainen usko ja toivo minulla myös on, että Johannes Kastajan ääni se kuuluu vielä ennen kuin Jeesus saapuu toisen kerran niin kuin edeltä veisaava huuto joka valmistaa tietä Herralle ja Hänen sotajoukolleen. Ottivatpa ihmiset sen saarnan vastaan tai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kyllä heräämättömätkin pakenevat Johanneksen kasteelle ja Pietarin siunattavaksi niin kuin noita Simon tai ne fariseukset tai saddukeukset Johanneksen kasteella.

        Mutta ahdas portti on siinä kun synnin unesta herännyt pakenee Jeesuksen veri haavoihin.

        Mutta sitä kristillisyyttä minä en tunne! Jossa heräämätön perkeleen orja pakenee elävän viinipuun oksien suojaan ja sieltä suojasta tahtoo muuttaa elävää kristillisyyttä!

        Sellaiselle huoralla pitää sanoa; käänny ja tee parannus sinun huoruudestasi ja maailman rakkaudesta ja kunnian perkeleen kumartamisesta.

        Mutta Johannes Kastajan parannussaarna se on kuulunut voimalla myös viimeisen etsikon ajan iltana, vaikka muutamat heräämättömät huorat jotka tosin ovat paenneet viinipuun suojiin tahtoisivat sieltä suojista vähän muuttaa sitä Johannes Kastajan ääntä!

        Mutta kirjoitettu on, että Johannes kastaja saarnasi parannusta ennen Jeesuksen tulemista, ja sellainen usko ja toivo minulla myös on, että Johannes Kastajan ääni se kuuluu vielä ennen kuin Jeesus saapuu toisen kerran niin kuin edeltä veisaava huuto joka valmistaa tietä Herralle ja Hänen sotajoukolleen. Ottivatpa ihmiset sen saarnan vastaan tai ei.

        Se Jeesuksen veri se kuului alunperin heränneille ja katuville murheellisille jumalanlapsille.. nyt sen omistaa lauma heräämättömiä synnin unta rakastavia pieni itseensä käpertynyt joukko. Niin.


        Jos siis noita Simon sanoisi Pietarille, Pietarin lankeemuksen jälkeen, ja joku olis nyt Simon noidan armahtanut joku toinen kristitty ja Simon noita saarnaisi nyt langenneelle apostolille; älä Pietari noin soimaa etkös sinä näe että minä olen elävän viinipuun oksilla, ei ole ollenkaan sopivaa saarnata noin...

        Mutta minä luulen Simon noita, että taivaassa Pietarin enkeli näkee Jumalan kasvot joka hetki, mutta Simon noidan enkeli taitaa olla itse perkele, älä kerskaa Simon noita varastetulla armollasi, pian tulee aika että sinä itket sitä aikaa kun sinä et herännyt etkä itkenyt syntejäsi niin kuin syntinen nainen fariseuksen huoneesta ja kastellut kyyneleilläsi Jeesuksen jalkoja.

        Pian tulee aika että katumattomia tuomitsee perkele ja katuvia itse Jumala, vaikka tässä ajassa katuvia tuomitsee perkele ja katumattomia Jumala armolla ja laupeudella.

        Ei ole enään sellaisia apostoleita kuin apostoli Pietari joka saattaa nähdä Simon noidan sydämeen eikä anna Pyhää sialle, vaan tänä aikana Pyhän tavaran saavat kaikki ketkä sitä pyytävät katumattomat heräämättömät ja maailman rakastajat yhtä lailla heränneiden kanssa, ei ole siis ihme jos seurakunta on pirstoutunut moneen kertaan kun apostoli Pietari nukkuu seurakunnassa ja Johannes Kastajan ääni on vaimennut!

        Mutta pian tulee aika että katumattomia ei tuomita enään armolla ja laupeudella vaan perkele tuomitsee katumattomat synnin rakastajat helvetin hirmuisessa pätsissä tulisessa järvessä ja väärät kristityt ja villihenget, murheelliset ja alaspainetut joita saatana ja maailma syyttää yötä ja päivää, heitä tuomitsee Jumala armolla ja laupeudella.

        Voi jos vielä tänä aikana Jeesuksen veri priiskuu heräämättömien sydämiin ja heränneet käyvät kuivia korpia ja laaksoja erämaassa harhaillen ja eivät löydä sijaa kuhunka polvensa laskee levätäksensä, vaan käärme makaa jokaisella levähdys paikalla valmiina pistämään, niin pian tulee kuitenkin toinen aika, että ne jotka ovat täällä kerskanneet varastetulla armollaan ilman heräystä ja luopumusta maailman rakkaudesta ja elämän hekumasta, he saavat kerskata helvetin tulisilla hiilillä Simon noidan kanssa armosta jonka he ovat ostaneet rahaa vastaan joka on maailman kunnia, mutta ne raukat joita maailma ja väärä kristillisyys ylönkatsoo joilla ei kunniaa eli rahaa ole tässä maailmassa saavat pian toisen kunnian kun heidät puetaan Jumalan Pojan kunnialla korkeudessa ja temmataan taivaaseen niin kuin kirjoitettu on ja puetaan päähän elämän kruunu ja sormus sormeen ja seppeleet kaulaan kun morsian kaunistetaan monella kaunistuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se Jeesuksen veri se kuului alunperin heränneille ja katuville murheellisille jumalanlapsille.. nyt sen omistaa lauma heräämättömiä synnin unta rakastavia pieni itseensä käpertynyt joukko. Niin.


        Jos siis noita Simon sanoisi Pietarille, Pietarin lankeemuksen jälkeen, ja joku olis nyt Simon noidan armahtanut joku toinen kristitty ja Simon noita saarnaisi nyt langenneelle apostolille; älä Pietari noin soimaa etkös sinä näe että minä olen elävän viinipuun oksilla, ei ole ollenkaan sopivaa saarnata noin...

        Mutta minä luulen Simon noita, että taivaassa Pietarin enkeli näkee Jumalan kasvot joka hetki, mutta Simon noidan enkeli taitaa olla itse perkele, älä kerskaa Simon noita varastetulla armollasi, pian tulee aika että sinä itket sitä aikaa kun sinä et herännyt etkä itkenyt syntejäsi niin kuin syntinen nainen fariseuksen huoneesta ja kastellut kyyneleilläsi Jeesuksen jalkoja.

        Pian tulee aika että katumattomia tuomitsee perkele ja katuvia itse Jumala, vaikka tässä ajassa katuvia tuomitsee perkele ja katumattomia Jumala armolla ja laupeudella.

        Ei ole enään sellaisia apostoleita kuin apostoli Pietari joka saattaa nähdä Simon noidan sydämeen eikä anna Pyhää sialle, vaan tänä aikana Pyhän tavaran saavat kaikki ketkä sitä pyytävät katumattomat heräämättömät ja maailman rakastajat yhtä lailla heränneiden kanssa, ei ole siis ihme jos seurakunta on pirstoutunut moneen kertaan kun apostoli Pietari nukkuu seurakunnassa ja Johannes Kastajan ääni on vaimennut!

        Mutta pian tulee aika että katumattomia ei tuomita enään armolla ja laupeudella vaan perkele tuomitsee katumattomat synnin rakastajat helvetin hirmuisessa pätsissä tulisessa järvessä ja väärät kristityt ja villihenget, murheelliset ja alaspainetut joita saatana ja maailma syyttää yötä ja päivää, heitä tuomitsee Jumala armolla ja laupeudella.

        Voi jos vielä tänä aikana Jeesuksen veri priiskuu heräämättömien sydämiin ja heränneet käyvät kuivia korpia ja laaksoja erämaassa harhaillen ja eivät löydä sijaa kuhunka polvensa laskee levätäksensä, vaan käärme makaa jokaisella levähdys paikalla valmiina pistämään, niin pian tulee kuitenkin toinen aika, että ne jotka ovat täällä kerskanneet varastetulla armollaan ilman heräystä ja luopumusta maailman rakkaudesta ja elämän hekumasta, he saavat kerskata helvetin tulisilla hiilillä Simon noidan kanssa armosta jonka he ovat ostaneet rahaa vastaan joka on maailman kunnia, mutta ne raukat joita maailma ja väärä kristillisyys ylönkatsoo joilla ei kunniaa eli rahaa ole tässä maailmassa saavat pian toisen kunnian kun heidät puetaan Jumalan Pojan kunnialla korkeudessa ja temmataan taivaaseen niin kuin kirjoitettu on ja puetaan päähän elämän kruunu ja sormus sormeen ja seppeleet kaulaan kun morsian kaunistetaan monella kaunistuksella.

        He sanovat että perkele ei anna orjiensa pyytää apua. Mutta Jumalanlapset pakenevat elävän viinipuun suojaan.

        Ja vai niin. Mutta jos Simon noita olisi ainoa Jumalanlapsi maan päällä, joka olisi heräyksen alussa varastanut armoa kristityiltä ja muut kristityt olisivat kuolleet ja Simon noita yksinänsä jäljellä olis, ja tulisi yksi ja toinen herännyt jostakin nousisi Jumalan voiman kautta. Niin kenen luokse Herra minä kysyn sinulta, kenen luokse heidän pitäisi mennä? Sen noidan luokseko joka kauppaa armoa ja laupeutta synnin unta nukkuville, ja Jumalansanan väärentäjille, ja Johannes Kastajan parannussaarnan ylönkatsojille, senkö luokse pitäisi armoa mennä heränneiden kerjäämään?

        Missä on Herra sinun vanhurskaasi, he jotka ottavat opin vastaan sellaisena kuin se on saarnattu aluksi?

        Eli minä kysyn yksinkertaisesti Jumalalta, sieltäkö pitää heränneiden Jeesuksen verta korjata jossa asuu huoruuden rakkaus? Jossa on Johannes Kastajan saarna katsottu ylön ja Simon noidan hopea penninki asetettu kunniaan joka on maailman lasten kunnia jumalattomien ihmisten silmäin edessä?

        Jaa en minä Herra tiedä minne pitäisi mennä ja mistä pitäisi kerjätä, koska sinun vanhurskaaksi ovat harvenneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He sanovat että perkele ei anna orjiensa pyytää apua. Mutta Jumalanlapset pakenevat elävän viinipuun suojaan.

        Ja vai niin. Mutta jos Simon noita olisi ainoa Jumalanlapsi maan päällä, joka olisi heräyksen alussa varastanut armoa kristityiltä ja muut kristityt olisivat kuolleet ja Simon noita yksinänsä jäljellä olis, ja tulisi yksi ja toinen herännyt jostakin nousisi Jumalan voiman kautta. Niin kenen luokse Herra minä kysyn sinulta, kenen luokse heidän pitäisi mennä? Sen noidan luokseko joka kauppaa armoa ja laupeutta synnin unta nukkuville, ja Jumalansanan väärentäjille, ja Johannes Kastajan parannussaarnan ylönkatsojille, senkö luokse pitäisi armoa mennä heränneiden kerjäämään?

        Missä on Herra sinun vanhurskaasi, he jotka ottavat opin vastaan sellaisena kuin se on saarnattu aluksi?

        Eli minä kysyn yksinkertaisesti Jumalalta, sieltäkö pitää heränneiden Jeesuksen verta korjata jossa asuu huoruuden rakkaus? Jossa on Johannes Kastajan saarna katsottu ylön ja Simon noidan hopea penninki asetettu kunniaan joka on maailman lasten kunnia jumalattomien ihmisten silmäin edessä?

        Jaa en minä Herra tiedä minne pitäisi mennä ja mistä pitäisi kerjätä, koska sinun vanhurskaaksi ovat harvenneet.

        X: "Kun me olimme nuoria, me emme puhuneet pahaa meidän saarnaajistamme"

        Mutta kuule .... (henkilön nimi)

        Alkuseurakunnan aikaan armoa ei annettu noidille. Simon noita oli heräämätön ihminen joka nukkui synnin unta.

        Ja kun tällaiselle noidalle sitten antaa armon, niin kuulkaa mitä siitä seuraa! Siitä seuraa sellaista että tämä noita alkaa elävän viinipuun oksien suojista armoitetun Jumalanlapsen äänellä muuttamaan kristillisyyttä ja kristillisyyden opetusta SENTÄHDEN alkuseurakunnassa Pyhää tavaraa EI annettu sioille ei omanvanhurskauden sioille eikä heräämättömille synnin unta nukkuville noidille, oli YKSI oppi ja yksi armonjärjestys ja YKSI ovi armoon ja se kulki elävän synnintunnon ja Jeesuksen Kristuksen uskon kautta ja siitä seurasi yksi Kristillisyys, ja siihen kristillisyyteen kuuluu myös Johannas Kastajan parannussaarna vaikka armonvarkaat nämä Simon noidat ja saddukeukset ja farisealaiset jotka ovat ensiheräyksen jälkeen päässeet varastamaan armoa kun Pietari on nukkunut seurakunnassa, niin he tahtoisivat nyt muuttaa kristillisyyttä ja OTTAA POIS siitä Johannes Kastajan parannussaarnan!

        Mutta kuule Tauno. Vaikka Johanneksen päälle syljettäisiin ja Johanneksen pää vietäisiin vadille niin Johanneksen ääni kuuluu silti vaikka maailma ja väärät saarnaajat eivät pidäkään siitä. Ja se joka sorkkii Johanneksen saarnaa se tekee tuttavuutta maailman eli huoruuden kanssa ja tahtoo lihassa vapautta ja elämän hekumaa elävän kristillisyyden rinnalla kahtalaista tietä kulkea samaan aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        X: "Kun me olimme nuoria, me emme puhuneet pahaa meidän saarnaajistamme"

        Mutta kuule .... (henkilön nimi)

        Alkuseurakunnan aikaan armoa ei annettu noidille. Simon noita oli heräämätön ihminen joka nukkui synnin unta.

        Ja kun tällaiselle noidalle sitten antaa armon, niin kuulkaa mitä siitä seuraa! Siitä seuraa sellaista että tämä noita alkaa elävän viinipuun oksien suojista armoitetun Jumalanlapsen äänellä muuttamaan kristillisyyttä ja kristillisyyden opetusta SENTÄHDEN alkuseurakunnassa Pyhää tavaraa EI annettu sioille ei omanvanhurskauden sioille eikä heräämättömille synnin unta nukkuville noidille, oli YKSI oppi ja yksi armonjärjestys ja YKSI ovi armoon ja se kulki elävän synnintunnon ja Jeesuksen Kristuksen uskon kautta ja siitä seurasi yksi Kristillisyys, ja siihen kristillisyyteen kuuluu myös Johannas Kastajan parannussaarna vaikka armonvarkaat nämä Simon noidat ja saddukeukset ja farisealaiset jotka ovat ensiheräyksen jälkeen päässeet varastamaan armoa kun Pietari on nukkunut seurakunnassa, niin he tahtoisivat nyt muuttaa kristillisyyttä ja OTTAA POIS siitä Johannes Kastajan parannussaarnan!

        Mutta kuule Tauno. Vaikka Johanneksen päälle syljettäisiin ja Johanneksen pää vietäisiin vadille niin Johanneksen ääni kuuluu silti vaikka maailma ja väärät saarnaajat eivät pidäkään siitä. Ja se joka sorkkii Johanneksen saarnaa se tekee tuttavuutta maailman eli huoruuden kanssa ja tahtoo lihassa vapautta ja elämän hekumaa elävän kristillisyyden rinnalla kahtalaista tietä kulkea samaan aikaan.

        Siveät huorat katsovat Johannes Kastajan saarnan ylön!

        Ja jos Tauno ei ymmärtänyt mitä tarkoitin Johannes Kastajan äänellä niin se tarkoitti Lars Levi Laestadiuksen ensimmäistä saarnoja joita siveät huorat eivät vielä olleet muuttaneet kauniimmaksi jotta siveä huora saa olla omantuntonsa kanssa rauhassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siveät huorat katsovat Johannes Kastajan saarnan ylön!

        Ja jos Tauno ei ymmärtänyt mitä tarkoitin Johannes Kastajan äänellä niin se tarkoitti Lars Levi Laestadiuksen ensimmäistä saarnoja joita siveät huorat eivät vielä olleet muuttaneet kauniimmaksi jotta siveä huora saa olla omantuntonsa kanssa rauhassa.

        Mutta kuulkaa te siveät huorat jotka pakenette tulevaista tuomiotanne Jeesuksen Kristuksen priiskoitusveren suojaan ilman totista ja oikeaa Jumalan Hengen vaikuttamaan heräystä, kuulkaa te katumattomat saddukeukset ja siveät synnittömät fariseukset mitä Johannes Kastaja saarnaa teille; te kyykäärmeen sikiöt, kuka käski teitä pakenemaan tulevaista tuomiota!

        Siveälle huoralle ja synnittömälle fariselaiselle on kova paikka kuunella kun Johannes kastaja saarnaa kovaa parannussaarnaa, mutta kuule siveä huora ja synnitön fariseus viimein sinä saat kuunella sitä saarnaa helvetissä mutta silloin sitä ei saarnaa enään Johannes Kastaja eikä Jeesus Kristus vaan helvetissä saarnaa Rietas samaan aikaan kun upottaa jumalattomia tuliseen järveen.

        Täällä kun nämä itsekkäät kiusaajat saarnaavat parannusta niin he osoittavat myös tietä anteeksi antamukseen mutta oikean armonjärjestyksen kautta Pyhyyteen.

        No ei tarvitse Laestadiuksen saarnoja kuunella alkuperäisenä. Eikä tarvitse kulkea molemmin jaloin kristillisyydessä. Riittää kuin toinen jalka on kristillisyydessä ja toinen maailmassa. Mutta nämä lavean tien kulkijat saavat kyllä viimein kuunella parannussaarnaa riettaan suusta helvetissä iankaikkisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kuulkaa te siveät huorat jotka pakenette tulevaista tuomiotanne Jeesuksen Kristuksen priiskoitusveren suojaan ilman totista ja oikeaa Jumalan Hengen vaikuttamaan heräystä, kuulkaa te katumattomat saddukeukset ja siveät synnittömät fariseukset mitä Johannes Kastaja saarnaa teille; te kyykäärmeen sikiöt, kuka käski teitä pakenemaan tulevaista tuomiota!

        Siveälle huoralle ja synnittömälle fariselaiselle on kova paikka kuunella kun Johannes kastaja saarnaa kovaa parannussaarnaa, mutta kuule siveä huora ja synnitön fariseus viimein sinä saat kuunella sitä saarnaa helvetissä mutta silloin sitä ei saarnaa enään Johannes Kastaja eikä Jeesus Kristus vaan helvetissä saarnaa Rietas samaan aikaan kun upottaa jumalattomia tuliseen järveen.

        Täällä kun nämä itsekkäät kiusaajat saarnaavat parannusta niin he osoittavat myös tietä anteeksi antamukseen mutta oikean armonjärjestyksen kautta Pyhyyteen.

        No ei tarvitse Laestadiuksen saarnoja kuunella alkuperäisenä. Eikä tarvitse kulkea molemmin jaloin kristillisyydessä. Riittää kuin toinen jalka on kristillisyydessä ja toinen maailmassa. Mutta nämä lavean tien kulkijat saavat kyllä viimein kuunella parannussaarnaa riettaan suusta helvetissä iankaikkisesti.

        Onko pääsi sekoittanut lestadiolaisuus, koronarokotteen ottamattomuus vai oletko ihan vaan muuten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko pääsi sekoittanut lestadiolaisuus, koronarokotteen ottamattomuus vai oletko ihan vaan muuten?

        P.S. tuo tuntuu todella pahalta tai siis vaikealta tilanteelta. Olen puolellasi, toivon kaikkea hyvää sinulle.

        Voisitko yrittää ammattiapua, sitä ei ehkä ole nykyisinä aikoina kovin helposti tarjolla, mutta sydämestäni toivon, etä selviät. Kaikkea hyvää Sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        P.S. tuo tuntuu todella pahalta tai siis vaikealta tilanteelta. Olen puolellasi, toivon kaikkea hyvää sinulle.

        Voisitko yrittää ammattiapua, sitä ei ehkä ole nykyisinä aikoina kovin helposti tarjolla, mutta sydämestäni toivon, etä selviät. Kaikkea hyvää Sinulle.

        Kun Pietari nukkuu seurakunnassa ehkä langenneella tilalla jossakin huoruuden himossa, niin silloin pääsee Simon noita sujuttautumaan sisälle elävään seurakuntaan ja tahtoo elävän viinipuun oksien suojista muuttaa kristillisyyden opetusta! Herää nyt Pietari nukkumasta ja lakkaa himoitsemasta huoran persettä ja palaa sille hyvälle puhtaan omantunnon tielle kasteen armoliittoon , ettei Simon noita pääse sisälle seurakuntaan ennen kuin herää katkerasta vääryyden solmusta ja sapesta.

        Mutta kun valot sammuttaa, niin passiivinen tila on pimeys, niin on luonnollisesti mutta niin ON myös Hengellisesti, ja sen takia on kirjoitettu se vertaus kynttilästä ettei sitä panna vakan alle vaan kynttilän jalkaan valaisemaan huonetta, huone on tänä maailma ja kynttilän jalka on seurakunta. Niin uskon. Mutta jos valoa ei pidä yllä, passiivinen tila on aina pimeys. Sen voi jokainen itse havainnollistaa omassa kodissaan sammuttamalla illalla valot huoneesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun Pietari nukkuu seurakunnassa ehkä langenneella tilalla jossakin huoruuden himossa, niin silloin pääsee Simon noita sujuttautumaan sisälle elävään seurakuntaan ja tahtoo elävän viinipuun oksien suojista muuttaa kristillisyyden opetusta! Herää nyt Pietari nukkumasta ja lakkaa himoitsemasta huoran persettä ja palaa sille hyvälle puhtaan omantunnon tielle kasteen armoliittoon , ettei Simon noita pääse sisälle seurakuntaan ennen kuin herää katkerasta vääryyden solmusta ja sapesta.

        Mutta kun valot sammuttaa, niin passiivinen tila on pimeys, niin on luonnollisesti mutta niin ON myös Hengellisesti, ja sen takia on kirjoitettu se vertaus kynttilästä ettei sitä panna vakan alle vaan kynttilän jalkaan valaisemaan huonetta, huone on tänä maailma ja kynttilän jalka on seurakunta. Niin uskon. Mutta jos valoa ei pidä yllä, passiivinen tila on aina pimeys. Sen voi jokainen itse havainnollistaa omassa kodissaan sammuttamalla illalla valot huoneesta.

        Olkaa rehellisiä, pitääkö minun selittää kaikki puheeni? En tahtoisi selittää, koska en voi olla 100% sen varma kaikesta puheestani. Monesti olen ollut väärässä useammin kuin 1000 kertaa.


        "Mutta kun valot sammuttaa, niin passiivinen tila on pimeys, niin on luonnollisesti mutta niin ON myös Hengellisesti, ja sen takia on kirjoitettu se vertaus kynttilästä ettei sitä panna vakan alle vaan kynttilän jalkaan valaisemaan huonetta, huone on tänä maailma ja kynttilän jalka on seurakunta. Niin uskon. Mutta jos valoa ei pidä yllä, passiivinen tila on aina pimeys. Sen voi jokainen itse havainnollistaa omassa kodissaan sammuttamalla illalla valot huoneesta."

        Ja kynttilä on se kristillisyys.

        Mutta jos saarnaaja ei puhu, silloin ei ole valkeutta maailmassa. Mutta jos saarnaaja avaa suunsa ja puhuu silloin on kynttilän kynttilän jalan päällä ja valaisee huonetta eli maailmaa.

        Mutta jos illalla katkaiset siitä valokatkaisimesta valon pois. Niin silloin ei ole valoa on vain pimeys. Valkeus on vain niin kauan kun valkeutta pidetään yllä. Sentähden on täytynyt vielä muistuttaa vertauksen kautta kynttilästä ja kynttilän kalasta ettei valkeutta laitettaisi piiloon, silloin paistaa pimeys joka on tässä maailmassa hallitseva tila niin kauan kun valkeutta ei ole mutta kun valkeus syttyy niin silloin on pimeydessä valkeus koska valkeus on suurempi voima kuin pimeys silloin kuin valkeus paistaa. Mutta se ei tässä maailmassa paista itsestään vaan se täytyy sytyttää ja sitä ei tule sammuttaa. Mutta jos valkeutta ei sytytä niin pimeys vallitsee maan piirin päällä. Sentähden tulee saarnaajan avata suunsa ja puhua valkeudesta että maailmassa olisi valkeus pimeys peittyisi valkeuden alle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olkaa rehellisiä, pitääkö minun selittää kaikki puheeni? En tahtoisi selittää, koska en voi olla 100% sen varma kaikesta puheestani. Monesti olen ollut väärässä useammin kuin 1000 kertaa.


        "Mutta kun valot sammuttaa, niin passiivinen tila on pimeys, niin on luonnollisesti mutta niin ON myös Hengellisesti, ja sen takia on kirjoitettu se vertaus kynttilästä ettei sitä panna vakan alle vaan kynttilän jalkaan valaisemaan huonetta, huone on tänä maailma ja kynttilän jalka on seurakunta. Niin uskon. Mutta jos valoa ei pidä yllä, passiivinen tila on aina pimeys. Sen voi jokainen itse havainnollistaa omassa kodissaan sammuttamalla illalla valot huoneesta."

        Ja kynttilä on se kristillisyys.

        Mutta jos saarnaaja ei puhu, silloin ei ole valkeutta maailmassa. Mutta jos saarnaaja avaa suunsa ja puhuu silloin on kynttilän kynttilän jalan päällä ja valaisee huonetta eli maailmaa.

        Mutta jos illalla katkaiset siitä valokatkaisimesta valon pois. Niin silloin ei ole valoa on vain pimeys. Valkeus on vain niin kauan kun valkeutta pidetään yllä. Sentähden on täytynyt vielä muistuttaa vertauksen kautta kynttilästä ja kynttilän kalasta ettei valkeutta laitettaisi piiloon, silloin paistaa pimeys joka on tässä maailmassa hallitseva tila niin kauan kun valkeutta ei ole mutta kun valkeus syttyy niin silloin on pimeydessä valkeus koska valkeus on suurempi voima kuin pimeys silloin kuin valkeus paistaa. Mutta se ei tässä maailmassa paista itsestään vaan se täytyy sytyttää ja sitä ei tule sammuttaa. Mutta jos valkeutta ei sytytä niin pimeys vallitsee maan piirin päällä. Sentähden tulee saarnaajan avata suunsa ja puhua valkeudesta että maailmassa olisi valkeus pimeys peittyisi valkeuden alle.

        Mutta jos saarnaaja pelkää pimeyttä eikä pimeyden tähden uskalla suutansa avata ettei uskalla valkeuteen niin paljon että uskoo sen vaikuttavan pimeydessä niin saarnaaja silloin vielä tunne valkeutta oikein, sillä ei ole maailmassa vielä tähän päivään asti valkeutta nähty joka ei pimeyttä peittäisi allensa ja johdattaisi pimeän sokeita takaisin tielle.

        Vaan kun aurinko nousee niin pimeys peittyy auringon paisteen alle. Ja sen takia puhutaan Jumalansanaa, ei sentähden että pitäisi jotain uutta tuoda Mutta aurinko nousee idästä ja laskee länteen jokainen vuoden päivä samalla tavalla ja siinä saa saarnaja myös olla turvassa ettei tarvitse uutta aurinkoa ja uutta kuuta. Mutta pimeyden sokaisema matkamies tarvitsee yhden auringon säteen ja se peittää jo pimeyttä niin paljon että se näyttää matkamiehelle tietä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos saarnaaja pelkää pimeyttä eikä pimeyden tähden uskalla suutansa avata ettei uskalla valkeuteen niin paljon että uskoo sen vaikuttavan pimeydessä niin saarnaaja silloin vielä tunne valkeutta oikein, sillä ei ole maailmassa vielä tähän päivään asti valkeutta nähty joka ei pimeyttä peittäisi allensa ja johdattaisi pimeän sokeita takaisin tielle.

        Vaan kun aurinko nousee niin pimeys peittyy auringon paisteen alle. Ja sen takia puhutaan Jumalansanaa, ei sentähden että pitäisi jotain uutta tuoda Mutta aurinko nousee idästä ja laskee länteen jokainen vuoden päivä samalla tavalla ja siinä saa saarnaja myös olla turvassa ettei tarvitse uutta aurinkoa ja uutta kuuta. Mutta pimeyden sokaisema matkamies tarvitsee yhden auringon säteen ja se peittää jo pimeyttä niin paljon että se näyttää matkamiehelle tietä.

        Mutta sitä joskus mietin. Että kuka saarnaajista on se Simon noita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sitä joskus mietin. Että kuka saarnaajista on se Simon noita?

        Simon noita joka saarnasi jumalansanaa ja tahtoi rahaa eli kunniaa vastaan kristillisyyden omistaa.

        Heitä nyt Simon rahasi eli kunniasi maailman edessä maahan ja katso kun Jumalan Poika ryömii maassa niin kuin mato ja hikoilee verta getsemaanessa siinä on kristityn kunnia maailman silmien edessä ja muuta kunniaa ei varmaan taida kristityillä olla?

        Simon noita ei tahdo tulla köyhäksi ja tyhjäksi kaikesta omasta. Simon tahtoo kunniaa ostaa kristillisyyden kautta ja mainetta ihmisten silmäin edessä. Parantajan lahjaa ja nimeä ihmisten huulilla. Mutta sydän ei huokaa anteeksi antamuksen perään.


    • Anonyymi

      Kirjoittaja(minä) on tehnyt syntiä armon päälle ja ehkä siksi osaton Jumalan Hengestä. Mutta kokemuksien kautta avautuu ymmärrys. Ja älkää te rakkaat lapset tehkö syntiä tahalleen, sillä ajatuksella että minä joudun kuitenkin tähän syntiin myöhemmin vastoin tahtoani jos en nyt sitä tee, niin miksi en nyt sitä tekisi kun on hyvä tilaisuus!

      Mutta kuule rakas lapsi, se on aivan eri asia että sinä joudut syntiin vastoin tahtoasi kuin synnin tulvat ne lyövät ylitsesi kuin perkele käy päälle kuin ärjyvä jalopeura, kuin että sinä tee tahalleen syntiä vaikka sinulla olisi ollut voima olla tekemättä ettei synnin kiusaus niin suuri ollut ettetkö tai ettenkö olisi voinut olla tekemättä.

      Siinä käy nimittäin niin, kun syntiä tekee tahalleen, niin Jumala EI ANNA KATUMISEN ARMOA! Mutta sellainen ihminen jota perkele on ylitse hänen voimiensa rääkännyt ja on vastoin tahtoaan syntiin joutunut, sellaiselle Jumala antaa vielä katumisen armon.

      1.Ja mitä on tämä katumus, kun sitä niin paljon hoetaan elävässä kristillisyydessä?
      2.Miksi omanvanhurskauden perkele ei kiusaa niitä joilla synti on luvalliseksi tullut joiden omatunto ei soimaa heitä, 3. miksi omanvanhurskauden perkele kiusaa vain murheellisia ja alaspainettuja ja synniltä raskaita?

      1.Katumus on sisäinen kääntyminen Jumalan puoleen? Jos me emme lampun ja öljyn vertauksesta voi sanoa 100% varmuudella että lamppu on se ja öljy merkitsee sitä, niin sen voimme sanoa varmuudella että lamppu kuvaa ulkoista ja öljy sisäistä eli se vertaus puhuu sisäisestä kristillisyydessä ja niillä joilla on pelkkä lamppu on pelkkä ulkoinen kristillisyys mutta sisäinen kristillisyys se on kylmettynyt ja kuollut maailman hekumassa synnin luvallisuuksissa.

      2. Perkele ei kiusaa niitä kuolleen uskon tunnustajia joiden kristillisyydestä on jäljellä vain ulko kuori ja tapa kristillisyys, onhan rietas voittanut jo heidän sydämensä palvelemaan rietasta. Ei siellä ole Jeesusta eli öljyä on vain lamppu eli ulkokuori. "En minä koskaan teitä tuntenut(sanoo Jeesus tyhmille)" Eli ei ollut sisäistä suhdetta Jumalan Pojan kanssa joka muodostuu ensimmäisen kerran silloin kuin kiusattu matkamies kohottaa jonkun avun huudon taivaaseen päin, silloin ulkoinen se muuttui ensimmäisen kerran sisäiseksi; "auta Jeesus minua syntistä..."jne..

      3. Kuule nyt sinä murheellinen matkamies ja synniltä vaivattu joka niin monesti mietit että kuuluuko Jumalan armo sinulle! Mutta se synnin tuska ja murhe joka sinussa on, se ON Israelin kuninkaan Daavidin merkki että sinä olet Jumalan lapsi. Ja vaikka Daavid lankesi raskaaseen syntiin, niin Daavid sai katumisen armon ja sentähden Jumala armahti Davidin! Ja sinä joka kannat sitä Davidin merkkiä sinua rinnassasi niin älä enään epäile vaan nosta pääsi ja usko lujemmin että Jumalan armo se kuuluu katuville ja murheellisille ja vaikka omanvanhurskauden musta perkele saarnaa järkeä vastaan, mutta sinä kannat Israelin kuninkaan Daavidin merkkiä sinun rinnassasi ja parempaa merkkiä sinä et saa siitä, että Jumalan armo kuuluu sinulle yhtä lailla kuin kuningas Daavidille.

      • Anonyymi

        En jaksa nyt lukea viestejäni uudestaan. Muistaakseni kirjoitin ylempänä että "minun neuvoni ei ole koeteltuja vaan ainoastaan kokemuksia." Jos en muista väärin.

        Tarkoitin sillä, .... Vaikka Risto Helsingistä ehkä ajattelee, "ehkä" että kokemukset on juuri niitä koeteltuja...ainakin joskus kauan sitten kun vielä kuuntelin seuroja niin sanoi nuortenillassa että Timo on jo koetellut tämän asian ei minun tarvitse koetella sitä uudestaan, ja Timo puhui ymmärtääkseni vain kokemuksestaan jos en väärin ymmärtänyt..

        Minun ajatus on aina ollut että neuvot koetellaan juurikin Pyhän Hengen valossa ja ei yksittäinen saarnaaja vaan mitä Henki seurakunnalle kirkastaa..eli yksittäinen henkilö voi kyllä kokemuksensa jakaa minkä seurakunta sitten koettelee Pyhän Hengen valossa...voin olla väärässäkin, siis heidän eli es seurakunnan käytännöistä, en silti muuta omaa ajatustani.

        Koeteltu neuvo ei ole yksittäinen kristityn kokemus. Se on vain mun ymmärrys. Totuus on sitten jotain mitä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En jaksa nyt lukea viestejäni uudestaan. Muistaakseni kirjoitin ylempänä että "minun neuvoni ei ole koeteltuja vaan ainoastaan kokemuksia." Jos en muista väärin.

        Tarkoitin sillä, .... Vaikka Risto Helsingistä ehkä ajattelee, "ehkä" että kokemukset on juuri niitä koeteltuja...ainakin joskus kauan sitten kun vielä kuuntelin seuroja niin sanoi nuortenillassa että Timo on jo koetellut tämän asian ei minun tarvitse koetella sitä uudestaan, ja Timo puhui ymmärtääkseni vain kokemuksestaan jos en väärin ymmärtänyt..

        Minun ajatus on aina ollut että neuvot koetellaan juurikin Pyhän Hengen valossa ja ei yksittäinen saarnaaja vaan mitä Henki seurakunnalle kirkastaa..eli yksittäinen henkilö voi kyllä kokemuksensa jakaa minkä seurakunta sitten koettelee Pyhän Hengen valossa...voin olla väärässäkin, siis heidän eli es seurakunnan käytännöistä, en silti muuta omaa ajatustani.

        Koeteltu neuvo ei ole yksittäinen kristityn kokemus. Se on vain mun ymmärrys. Totuus on sitten jotain mitä on.

        Ainakin apt voimme lukea kun tuli kiistaa lain pitämisestä kuinka" me ja Pyhä Henki päätimme".

        Tietenkin ymmärrän sen jos Pyhä Henki puuttuu niin sitten koeteltu neuvo on täytyy olla pelkkä kokemus.

        En silti väheksy kenenkään kokemuksia koska niissä kokemuksissa saattaa olla Pyhä Henki mukana. Ja tavallaan se on silloin koeteltu Pyhän Hengen valossa. Silti se on vaan yksittäisen saarnaajan ajatus.

        En minäkään kirjoita sillä ajatuksella että kirjoittaisin 100% oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En jaksa nyt lukea viestejäni uudestaan. Muistaakseni kirjoitin ylempänä että "minun neuvoni ei ole koeteltuja vaan ainoastaan kokemuksia." Jos en muista väärin.

        Tarkoitin sillä, .... Vaikka Risto Helsingistä ehkä ajattelee, "ehkä" että kokemukset on juuri niitä koeteltuja...ainakin joskus kauan sitten kun vielä kuuntelin seuroja niin sanoi nuortenillassa että Timo on jo koetellut tämän asian ei minun tarvitse koetella sitä uudestaan, ja Timo puhui ymmärtääkseni vain kokemuksestaan jos en väärin ymmärtänyt..

        Minun ajatus on aina ollut että neuvot koetellaan juurikin Pyhän Hengen valossa ja ei yksittäinen saarnaaja vaan mitä Henki seurakunnalle kirkastaa..eli yksittäinen henkilö voi kyllä kokemuksensa jakaa minkä seurakunta sitten koettelee Pyhän Hengen valossa...voin olla väärässäkin, siis heidän eli es seurakunnan käytännöistä, en silti muuta omaa ajatustani.

        Koeteltu neuvo ei ole yksittäinen kristityn kokemus. Se on vain mun ymmärrys. Totuus on sitten jotain mitä on.

        Ihan vaan sillä.kun mäki oon joskus kirjoittanut sellaisia kokemuksia mitä en enään edes tyyliin muista mutta voisin olettaa tämän hetken kristillisyyden tilastani että puutaa heinää ja olkia tais olla...Vai niin tilanteet vaihtuu...saatana tulee aina uudesta suunnasta...

        Niinkun aika vaarallista minun mielestäni jos osa saarnaajista ajattelee että yksittäisen kristityn kokemus on koeteltu neuvo. Kaikella kunnioituksella.

        Voi lähtee yleiseen jakoon sellaisia puoliksi koeteltuja neuvoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan vaan sillä.kun mäki oon joskus kirjoittanut sellaisia kokemuksia mitä en enään edes tyyliin muista mutta voisin olettaa tämän hetken kristillisyyden tilastani että puutaa heinää ja olkia tais olla...Vai niin tilanteet vaihtuu...saatana tulee aina uudesta suunnasta...

        Niinkun aika vaarallista minun mielestäni jos osa saarnaajista ajattelee että yksittäisen kristityn kokemus on koeteltu neuvo. Kaikella kunnioituksella.

        Voi lähtee yleiseen jakoon sellaisia puoliksi koeteltuja neuvoja.

        Mutta mikä on tarkoitus keskustella julkisella palstalla tai saarnata? No varmaan herättää ajatuksia ja keskustelua. Mutta jos ei ole omia ajatuksia ja saarnaa jotain vaikka auringosta en minä ole koskaan elämässäni kuullutkaan että aurinko nousee idästä ja laskee länteen sen tarkistin Googlesta vielä Mutta jos se tuli ajatukseen silloin niin sitten sanoin sen..sen enempää ymmärtämättä mitään..esimerkki vaan.

        Täytyy lukijan ymmärtää ettei kaikkea voi ottaa suodattamatta/koettelematta Hengen valossa vastaan.

        Minä haluan herättää vain ajatuksia ja jotain...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mikä on tarkoitus keskustella julkisella palstalla tai saarnata? No varmaan herättää ajatuksia ja keskustelua. Mutta jos ei ole omia ajatuksia ja saarnaa jotain vaikka auringosta en minä ole koskaan elämässäni kuullutkaan että aurinko nousee idästä ja laskee länteen sen tarkistin Googlesta vielä Mutta jos se tuli ajatukseen silloin niin sitten sanoin sen..sen enempää ymmärtämättä mitään..esimerkki vaan.

        Täytyy lukijan ymmärtää ettei kaikkea voi ottaa suodattamatta/koettelematta Hengen valossa vastaan.

        Minä haluan herättää vain ajatuksia ja jotain...

        "Täytyy lukijan ymmärtää ettei kaikkea voi ottaa suodattamatta/koettelematta Hengen valossa vastaan.
        "

        Ja muutenkin vaihdan moodia välillä ihan lennosta eli toinen lause saattaa olla tavallaan lievää sanan profetoimista tavallaan eli sanaa mikä ei tuu omasta ajatuksesta ja sitten heti seuraava lause joku oma ajatus...

        Siinä pitää osaa suodattaa mikä on kokemusta mikä profetoimista mikä on omaa ajattelua mihin ei liity kokemuksetkaan jne... Mun jutut on ihan random settii...tavallaan osaan puhua 3 eri tavalla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Täytyy lukijan ymmärtää ettei kaikkea voi ottaa suodattamatta/koettelematta Hengen valossa vastaan.
        "

        Ja muutenkin vaihdan moodia välillä ihan lennosta eli toinen lause saattaa olla tavallaan lievää sanan profetoimista tavallaan eli sanaa mikä ei tuu omasta ajatuksesta ja sitten heti seuraava lause joku oma ajatus...

        Siinä pitää osaa suodattaa mikä on kokemusta mikä profetoimista mikä on omaa ajattelua mihin ei liity kokemuksetkaan jne... Mun jutut on ihan random settii...tavallaan osaan puhua 3 eri tavalla...

        eiköhän sullakin olisi öljyjen vaihdon paikka koht siltään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eiköhän sullakin olisi öljyjen vaihdon paikka koht siltään

        No keskustelu meni aiheesta. Sinulle oli tuo numero 2.

        "Kirjoittaja(minä) on tehnyt syntiä armon päälle ja ehkä siksi osaton Jumalan Hengestä. Mutta kokemuksien kautta avautuu ymmärrys. Ja älkää te rakkaat lapset tehkö syntiä tahalleen, sillä ajatuksella että minä joudun kuitenkin tähän syntiin myöhemmin vastoin tahtoani jos en nyt sitä tee, niin miksi en nyt sitä tekisi kun on hyvä tilaisuus!

        Mutta kuule rakas lapsi, se on aivan eri asia että sinä joudut syntiin vastoin tahtoasi kuin synnin tulvat ne lyövät ylitsesi kuin perkele käy päälle kuin ärjyvä jalopeura, kuin että sinä tee tahalleen syntiä vaikka sinulla olisi ollut voima olla tekemättä ettei synnin kiusaus niin suuri ollut ettetkö tai ettenkö olisi voinut olla tekemättä.

        Siinä käy nimittäin niin, kun syntiä tekee tahalleen, niin Jumala EI ANNA KATUMISEN ARMOA! Mutta sellainen ihminen jota perkele on ylitse hänen voimiensa rääkännyt ja on vastoin tahtoaan syntiin joutunut, sellaiselle Jumala antaa vielä katumisen armon.

        1.Ja mitä on tämä katumus, kun sitä niin paljon hoetaan elävässä kristillisyydessä?
        2.Miksi omanvanhurskauden perkele ei kiusaa niitä joilla synti on luvalliseksi tullut joiden omatunto ei soimaa heitä, 3. miksi omanvanhurskauden perkele kiusaa vain murheellisia ja alaspainettuja ja synniltä raskaita?

        1.Katumus on sisäinen kääntyminen Jumalan puoleen? Jos me emme lampun ja öljyn vertauksesta voi sanoa 100% varmuudella että lamppu on se ja öljy merkitsee sitä, niin sen voimme sanoa varmuudella että lamppu kuvaa ulkoista ja öljy sisäistä eli se vertaus puhuu sisäisestä kristillisyydessä ja niillä joilla on pelkkä lamppu on pelkkä ulkoinen kristillisyys mutta sisäinen kristillisyys se on kylmettynyt ja kuollut maailman hekumassa synnin luvallisuuksissa.

        2. Perkele ei kiusaa niitä kuolleen uskon tunnustajia joiden kristillisyydestä on jäljellä vain ulko kuori ja tapa kristillisyys, onhan rietas voittanut jo heidän sydämensä palvelemaan rietasta. Ei siellä ole Jeesusta eli öljyä on vain lamppu eli ulkokuori. "En minä koskaan teitä tuntenut(sanoo Jeesus tyhmille)" Eli ei ollut sisäistä suhdetta Jumalan Pojan kanssa joka muodostuu ensimmäisen kerran silloin kuin kiusattu matkamies kohottaa jonkun avun huudon taivaaseen päin, silloin ulkoinen se muuttui ensimmäisen kerran sisäiseksi; "auta Jeesus minua syntistä..."jne..

        3. Kuule nyt sinä murheellinen matkamies ja synniltä vaivattu joka niin monesti mietit että kuuluuko Jumalan armo sinulle! Mutta se synnin tuska ja murhe joka sinussa on, se ON Israelin kuninkaan Daavidin merkki että sinä olet Jumalan lapsi. Ja vaikka Daavid lankesi raskaaseen syntiin, niin Daavid sai katumisen armon ja sentähden Jumala armahti Davidin! Ja sinä joka kannat sitä Davidin merkkiä sinua rinnassasi niin älä enään epäile vaan nosta pääsi ja usko lujemmin että Jumalan armo se kuuluu katuville ja murheellisille ja vaikka omanvanhurskauden musta perkele saarnaa järkeä vastaan, mutta sinä kannat Israelin kuninkaan Daavidin merkkiä sinun rinnassasi ja parempaa merkkiä sinä et saa siitä, että Jumalan armo kuuluu sinulle yhtä lailla kuin kuningas Daavidille. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No keskustelu meni aiheesta. Sinulle oli tuo numero 2.

        "Kirjoittaja(minä) on tehnyt syntiä armon päälle ja ehkä siksi osaton Jumalan Hengestä. Mutta kokemuksien kautta avautuu ymmärrys. Ja älkää te rakkaat lapset tehkö syntiä tahalleen, sillä ajatuksella että minä joudun kuitenkin tähän syntiin myöhemmin vastoin tahtoani jos en nyt sitä tee, niin miksi en nyt sitä tekisi kun on hyvä tilaisuus!

        Mutta kuule rakas lapsi, se on aivan eri asia että sinä joudut syntiin vastoin tahtoasi kuin synnin tulvat ne lyövät ylitsesi kuin perkele käy päälle kuin ärjyvä jalopeura, kuin että sinä tee tahalleen syntiä vaikka sinulla olisi ollut voima olla tekemättä ettei synnin kiusaus niin suuri ollut ettetkö tai ettenkö olisi voinut olla tekemättä.

        Siinä käy nimittäin niin, kun syntiä tekee tahalleen, niin Jumala EI ANNA KATUMISEN ARMOA! Mutta sellainen ihminen jota perkele on ylitse hänen voimiensa rääkännyt ja on vastoin tahtoaan syntiin joutunut, sellaiselle Jumala antaa vielä katumisen armon.

        1.Ja mitä on tämä katumus, kun sitä niin paljon hoetaan elävässä kristillisyydessä?
        2.Miksi omanvanhurskauden perkele ei kiusaa niitä joilla synti on luvalliseksi tullut joiden omatunto ei soimaa heitä, 3. miksi omanvanhurskauden perkele kiusaa vain murheellisia ja alaspainettuja ja synniltä raskaita?

        1.Katumus on sisäinen kääntyminen Jumalan puoleen? Jos me emme lampun ja öljyn vertauksesta voi sanoa 100% varmuudella että lamppu on se ja öljy merkitsee sitä, niin sen voimme sanoa varmuudella että lamppu kuvaa ulkoista ja öljy sisäistä eli se vertaus puhuu sisäisestä kristillisyydessä ja niillä joilla on pelkkä lamppu on pelkkä ulkoinen kristillisyys mutta sisäinen kristillisyys se on kylmettynyt ja kuollut maailman hekumassa synnin luvallisuuksissa.

        2. Perkele ei kiusaa niitä kuolleen uskon tunnustajia joiden kristillisyydestä on jäljellä vain ulko kuori ja tapa kristillisyys, onhan rietas voittanut jo heidän sydämensä palvelemaan rietasta. Ei siellä ole Jeesusta eli öljyä on vain lamppu eli ulkokuori. "En minä koskaan teitä tuntenut(sanoo Jeesus tyhmille)" Eli ei ollut sisäistä suhdetta Jumalan Pojan kanssa joka muodostuu ensimmäisen kerran silloin kuin kiusattu matkamies kohottaa jonkun avun huudon taivaaseen päin, silloin ulkoinen se muuttui ensimmäisen kerran sisäiseksi; "auta Jeesus minua syntistä..."jne..

        3. Kuule nyt sinä murheellinen matkamies ja synniltä vaivattu joka niin monesti mietit että kuuluuko Jumalan armo sinulle! Mutta se synnin tuska ja murhe joka sinussa on, se ON Israelin kuninkaan Daavidin merkki että sinä olet Jumalan lapsi. Ja vaikka Daavid lankesi raskaaseen syntiin, niin Daavid sai katumisen armon ja sentähden Jumala armahti Davidin! Ja sinä joka kannat sitä Davidin merkkiä sinua rinnassasi niin älä enään epäile vaan nosta pääsi ja usko lujemmin että Jumalan armo se kuuluu katuville ja murheellisille ja vaikka omanvanhurskauden musta perkele saarnaa järkeä vastaan, mutta sinä kannat Israelin kuninkaan Daavidin merkkiä sinun rinnassasi ja parempaa merkkiä sinä et saa siitä, että Jumalan armo kuuluu sinulle yhtä lailla kuin kuningas Daavidille. "

        Ja se täytyy jokaisen kristityn tietää, älä nyt katso minua ja minun kristillisyyttäni. Minä voin olla väärä, mutta minun asiani on silti hyödyllinen.

        Kun Jeesus saapuu maan päälle toisen kerran, tarkistakaa raamatuistanne TE jotka tunnette raamatun. Minä en niin hyvin tunne. Mutta eikö ole kirjoitettu että kuolleet nousevat ylös haudoistaan?

        Ja JOS käy niin että VÄÄRÄ KRISTUS TULEE! VÄÄRYYDEN LAPSI JOKA ITSENSÄ ASETTAAJUMALAN TEMPPELIIN JA NIMITTÄÄ ITSENSÄ JUMALAKSI jne...

        Niin muistakaa silloin että vääräs Kristus EI VOI herättää kuolleita ylös haudoistaan! Muistakaa muistakaa..

        Minä en tiedä mitä tällä hetkellä perkele suunnittelee. Mutta muistakaa kuolleitten ylösnousemista siitä tuntekaa Kristusta. Ei Jumalan Poika saavu enään toista kertaa elämään tänne vaan toinen kerta on ylösnousemus.


        Miksi te odotatte ylösnousemusta ennen kuin vääryyden lapsi ilmaantuu, se ensimmäinen Kristus joka tulee on se vääryyden lapsi.

        Mutta kun Jumalan Poika tulee niin elementit repee irti liitoksistaan jne...kuolleet nousee ylös haudoistaan.

        Eksyykö joku oikeasti? Joku oikea kristitty? Siihen vääryyden lapseen kuka saa nousemaan korkeintaan munansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se täytyy jokaisen kristityn tietää, älä nyt katso minua ja minun kristillisyyttäni. Minä voin olla väärä, mutta minun asiani on silti hyödyllinen.

        Kun Jeesus saapuu maan päälle toisen kerran, tarkistakaa raamatuistanne TE jotka tunnette raamatun. Minä en niin hyvin tunne. Mutta eikö ole kirjoitettu että kuolleet nousevat ylös haudoistaan?

        Ja JOS käy niin että VÄÄRÄ KRISTUS TULEE! VÄÄRYYDEN LAPSI JOKA ITSENSÄ ASETTAAJUMALAN TEMPPELIIN JA NIMITTÄÄ ITSENSÄ JUMALAKSI jne...

        Niin muistakaa silloin että vääräs Kristus EI VOI herättää kuolleita ylös haudoistaan! Muistakaa muistakaa..

        Minä en tiedä mitä tällä hetkellä perkele suunnittelee. Mutta muistakaa kuolleitten ylösnousemista siitä tuntekaa Kristusta. Ei Jumalan Poika saavu enään toista kertaa elämään tänne vaan toinen kerta on ylösnousemus.


        Miksi te odotatte ylösnousemusta ennen kuin vääryyden lapsi ilmaantuu, se ensimmäinen Kristus joka tulee on se vääryyden lapsi.

        Mutta kun Jumalan Poika tulee niin elementit repee irti liitoksistaan jne...kuolleet nousee ylös haudoistaan.

        Eksyykö joku oikeasti? Joku oikea kristitty? Siihen vääryyden lapseen kuka saa nousemaan korkeintaan munansa.

        Tää ei oo nyt mitään Jumalanpilkkaa tai mitään ehkä just siihen feikki Jeesukseen liittyen. Mut olis se kyl vähän noloo jos Jeesus saapui maan päälle pitäis kuolleet saada nousemaan haudasta ainut mikä nousis olis kyrpä vaan juu että tuota ei nyt menny ihan niinku elokuvissa...

        Juu älkää sit menkö halpaa ...feikki Jeesus ei sit herätä kuolleita henkiin


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1877
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1286
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1224
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1222
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1186
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1150
    Aihe