Voiko moderoimaton ja anonyymi palsta pysyä siistinä ryönästä?

Anonyymi-ap

Voiko palstaan iskeä inflaatio? Tarkoitan, että juttujen taso laskee niin alas, että järkevä yleisö kaikkoaa ja jäljelle jäävät vain keskenään mölisevät mielipuolet, joilla ei ole mitään järkevää sanottavaa kuinnjotain tyyliin älyghyrokjt rajoissa y66jgr TY jjhfrffjkix. Vyffhh67!!! Tai jotain vastaavaa samaa rataa jatkuvaa toistoa viestistä viestiin...

Vai voiko anonyymi moderoimaton palsta pysyä asiallisena ja siistinä, jossa on kiva vaihtaa älykkäitä ajatuksia fiksusti käyttäytyvien ihmisten kanssa? Mitäs luulette, voiko?

28

259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Liika sensurointi voi kuihduttaa palstan, turhat mölinät taas kuolee itsestään, kun ketään ei kiinnosta niitä jatkaa.

    • Anonyymi

      Sälää sen sijaan.

    • Fiksujen pitäisi yrittää olla kärsivällisiä ja osata igonorata ne ölisevät trollit yms...

      • Anonyymi

        Trollolloo pikimusta hukkainen. Trolllollooo. 😇

        Sori. En tiedä mistä tämäkin idea tuli. Laitetaan aivovaurion syyksi.
        Tosin wanha isäni kerran sanoi:
        -Poika prk! Et sä voi aina kaikkea laittaa aivovamman syyksi. 🤣

        >simiti<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Trollolloo pikimusta hukkainen. Trolllollooo. 😇

        Sori. En tiedä mistä tämäkin idea tuli. Laitetaan aivovaurion syyksi.
        Tosin wanha isäni kerran sanoi:
        -Poika prk! Et sä voi aina kaikkea laittaa aivovamman syyksi. 🤣

        >simiti<

        😅😂


    • Anonyymi

      Onhan täällä teoriassa moderointi. Siitä voidaan olla montaa mieltä, että onko se poliittisesti painottunut oikealle ja toimii ideologiansa mukaan.

      Ainakin ennen moderointifirman omistajat olivat perussuomalaisia. Voihan se nykyään ollut muuttunut en tiedä, eikä oikeastaan kiinnosta, kunhan kohtuudessa pysyvät propagandassaan.

      Ja tuosta aiheen sivusta kirjoittelevasta, huomattavasti kirjoitusvirheitä tekeväästä kanssakulkijasta.

      En lähtisi tuomitsemaan, koska en tiedä kuinka vaikeita vammoja hänellä voi olla. Jos joku haluaa trollata, niin ei kirjoita erittäin vaikeasti luettavia viestejä.

      >simiti<

      • Anonyymi

        "moderointifirma"😂
        Kun lukee täältä jatkuvaa persuttelu itkuasi ja uhoasi, niin ei tarvi olla edes "persufirma" kun uhosi moderoidaan.😅


    • No mennään suoraan faktoihin niin se, että voi ostaa täysin anonyymisti mille palstalle tahansa koska tahansa on kuin hunajaa kärpäsille... ei kun trolleille.

    • Ei pysy, inflaatio on jo iskenyt

    • Anonyymi

      Pitäisi olla järjestelmä, jos lukijat voisivat äänestää kirjoituksia. Esim. viisi miinusmerkkistä ääntä tarkoittaisi automaattista kirjoituksen poistamista. Sen sijaan yläpeukut nostaisivat kirjoitusta ylöspäin.

      • Eihän tuossa ole mitään järkeä.

        Mitens eriävät mielipiteet?
        Pitääkö meidän kaikkien olla samanmielisiä? Mitens keskustelu jos kaikki vaan komppaa toisiaan? Haetraisiin jotakin hitsin suosituimmuuttaa?

        Äh.. ehdotuksesti tukee massoja ja siten ajatuksettomuutta..


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Eihän tuossa ole mitään järkeä.

        Mitens eriävät mielipiteet?
        Pitääkö meidän kaikkien olla samanmielisiä? Mitens keskustelu jos kaikki vaan komppaa toisiaan? Haetraisiin jotakin hitsin suosituimmuuttaa?

        Äh.. ehdotuksesti tukee massoja ja siten ajatuksettomuutta..

        No miten itse siivoaisit ryönän?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No miten itse siivoaisit ryönän?

        Ei sitä tarvitse siivota. Ilmaisun vapaus kaikille.

        Ratkaisu ongelmaan on sivuuttaminen.. ignooraaminen, ohittaminen, skippaaminen..

        Olen sen verran älykäs, että siihen pystyn, vaikka tyhmä olenkin.

        Takaan, että toimii.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Eihän tuossa ole mitään järkeä.

        Mitens eriävät mielipiteet?
        Pitääkö meidän kaikkien olla samanmielisiä? Mitens keskustelu jos kaikki vaan komppaa toisiaan? Haetraisiin jotakin hitsin suosituimmuuttaa?

        Äh.. ehdotuksesti tukee massoja ja siten ajatuksettomuutta..

        Niinpä niin. Kyllä ne tietyt peukuttajat äkkiä liittyisivät hiljaisempaa enemmistöä vastaan.

        Ihmisluonto vain on sellainen. Tai monesti on. Ne jotka ovat nähneet ja kokeneet vähän enemmän, eivät sorru siihen, että väkisin yrittävät runnoa mielipiteensä läpi.

        Tämä koskee niin keskustelupalstoja, kuin alle puolet äänistä saanutta rakasta hallitustamme.

        Jos joku ei vielä tiennyt, niin Orpon hallitus ei saanut äänten enemmistöä, vaikka paikoista saikin enemmistön.

        Itselleni on vaikutuksia ainoastaan hallituksen ruo'an veron ja alv:n nostolla.

        Joillakin kuitenkin nämä heikennykset hyvinvointiin ja verojen korotus on todella tuhoisaa.

        Populistien uhrit eivät vain välitä, miten muille käy, kunhan itse jotenkuten pärjäävät.

        Mites se velkaantuminen?? Suurin osa on edelleen oikeiston ottamaa ja tahti kiihtyy. Siitä huolimatta, vaikka edellinen hallitus sai luotsattua meidät pahimpien sodan jälkeisen kriisien läpi Euroopan parhaiten.

        >simiti<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä niin. Kyllä ne tietyt peukuttajat äkkiä liittyisivät hiljaisempaa enemmistöä vastaan.

        Ihmisluonto vain on sellainen. Tai monesti on. Ne jotka ovat nähneet ja kokeneet vähän enemmän, eivät sorru siihen, että väkisin yrittävät runnoa mielipiteensä läpi.

        Tämä koskee niin keskustelupalstoja, kuin alle puolet äänistä saanutta rakasta hallitustamme.

        Jos joku ei vielä tiennyt, niin Orpon hallitus ei saanut äänten enemmistöä, vaikka paikoista saikin enemmistön.

        Itselleni on vaikutuksia ainoastaan hallituksen ruo'an veron ja alv:n nostolla.

        Joillakin kuitenkin nämä heikennykset hyvinvointiin ja verojen korotus on todella tuhoisaa.

        Populistien uhrit eivät vain välitä, miten muille käy, kunhan itse jotenkuten pärjäävät.

        Mites se velkaantuminen?? Suurin osa on edelleen oikeiston ottamaa ja tahti kiihtyy. Siitä huolimatta, vaikka edellinen hallitus sai luotsattua meidät pahimpien sodan jälkeisen kriisien läpi Euroopan parhaiten.

        >simiti<

        Populistit.. en voi sietää sellaista suosituimmuutta sit ollenkaan. Yksilöllisyys katoaa ja epäoikeudenmukaisuus kukoistaa. Ei kiitti. Ei mulle.

        Politiikkaan en ota kantaa, mutta hallituksemme on ihan pyllystä. Ja syvältä pukamien takaa..


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Populistit.. en voi sietää sellaista suosituimmuutta sit ollenkaan. Yksilöllisyys katoaa ja epäoikeudenmukaisuus kukoistaa. Ei kiitti. Ei mulle.

        Politiikkaan en ota kantaa, mutta hallituksemme on ihan pyllystä. Ja syvältä pukamien takaa..

        Et sitten ottanut kantaa, mutta... 🤣 Käsittääkseni suurin osa on samaa mieltä. Myös minä.

        >simiti<


      • Anonyymi

        Miten sitten estät, että niitä sinulle mieleisiä vihervasemmistolaisia feministiöyhötyksiäsi ei sitten alapeukutettaisi?
        Putinlandianko tästä haluat?😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä niin. Kyllä ne tietyt peukuttajat äkkiä liittyisivät hiljaisempaa enemmistöä vastaan.

        Ihmisluonto vain on sellainen. Tai monesti on. Ne jotka ovat nähneet ja kokeneet vähän enemmän, eivät sorru siihen, että väkisin yrittävät runnoa mielipiteensä läpi.

        Tämä koskee niin keskustelupalstoja, kuin alle puolet äänistä saanutta rakasta hallitustamme.

        Jos joku ei vielä tiennyt, niin Orpon hallitus ei saanut äänten enemmistöä, vaikka paikoista saikin enemmistön.

        Itselleni on vaikutuksia ainoastaan hallituksen ruo'an veron ja alv:n nostolla.

        Joillakin kuitenkin nämä heikennykset hyvinvointiin ja verojen korotus on todella tuhoisaa.

        Populistien uhrit eivät vain välitä, miten muille käy, kunhan itse jotenkuten pärjäävät.

        Mites se velkaantuminen?? Suurin osa on edelleen oikeiston ottamaa ja tahti kiihtyy. Siitä huolimatta, vaikka edellinen hallitus sai luotsattua meidät pahimpien sodan jälkeisen kriisien läpi Euroopan parhaiten.

        >simiti<

        Saanen huomauttaa Jälleen, että edellisen hallituskauden aikana kyseinen roskasakki ei saanut enemmistöä, vaan vaalijärjestelmämme takasi hävinneelle vihervasemmistollekin voiton, kun riittää vain että yksi öyhöpuolue voittaa. Ette viime vaaleissakaan enemmistöä saaneet. Ethän vain laske keskustaa vasemmistoon sillä se se ei ole ja muistamme miten haukuitte heitäkin viime kaudella vastarannan kiiskeiksi. Te demarit, vihreät ja vassarit ette saa hädintuskin edes 35% kasaan.😂


    • Anonyymi

      ryönä-Pettttrri?

      muty66aq haqddua kun niin näin jotain untaqkin oli joku haaveilija unessa tipahdsin melkein jo sängygä

    • Anonyymi

      Palsta voisi teoriassa pysyä siistinä, muttei käytännössä, moderointia tarvitaan kokoajan enemmän.

      - Sheena

      • Kuka sen muuten määrittelee mikä on siistiä?
        Täällä kun on siitäkin erimielisyyttä.

        Onko kaksimielisyydet sopimattomia? Esmes..


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kuka sen muuten määrittelee mikä on siistiä?
        Täällä kun on siitäkin erimielisyyttä.

        Onko kaksimielisyydet sopimattomia? Esmes..

        Minä 🙋‍♀️! No esimerkiksi minä 😂.

        Siistiä on selkeät ytimekkäät asialliset kirjoitukset, joista ymmärtää asian sisällön, juonen ja jopa vielä sen pointin - ja jotka on laadittu palstan lukijoita kunnioittaen. Siistiä ei ole esimerkiksi haukkua toisia, heidän uskontoaan, sukupuoltaan, kansalaisuuttaan, seksuaalista suuntautumistaan, eikä käydä muutenkaan toisen kirjoittajan kimppuun henkilökohtaisesti ja iskeä ns. vyön alle.

        Kaksimielisyydet ovat aika paljon makuasia, elleivät ne ole kirjoitettu tarkoituksella provosti, tai vi**uillen.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä 🙋‍♀️! No esimerkiksi minä 😂.

        Siistiä on selkeät ytimekkäät asialliset kirjoitukset, joista ymmärtää asian sisällön, juonen ja jopa vielä sen pointin - ja jotka on laadittu palstan lukijoita kunnioittaen. Siistiä ei ole esimerkiksi haukkua toisia, heidän uskontoaan, sukupuoltaan, kansalaisuuttaan, seksuaalista suuntautumistaan, eikä käydä muutenkaan toisen kirjoittajan kimppuun henkilökohtaisesti ja iskeä ns. vyön alle.

        Kaksimielisyydet ovat aika paljon makuasia, elleivät ne ole kirjoitettu tarkoituksella provosti, tai vi**uillen.

        - Sheena

        Heh.. alatko palstapoliisiksi.. ?

        Se, mitä joku pitää epäkohteliaana, ei välttämättä ole sitä. Palstapoliisina joutuisit ensin opettamaan kaikki kirjoittamaan samalla tavalla kuin sinä haluat, sitten lukemaan samalla tavalla kuin sinä, minkä jälkeen vielä ymmärtämään asiat kuten sinä...

        Joten keskustelulta katoaa pohja, kun kaikki noudattaisivat samaa kaavaa. Erimielisyyksiä ei tulisi, mutta keskustelu olisi kuin monologia.

        Ja jos oikein olen ymmärtänyt niin koko ajatus samanmielisyydestä vie perustan vastavuoroisesta keskustelusta. Sama sit jutella vain itsensä kanssa jos ei kestä muuta kuin oman kaavansa mukaista keskustelua.

        Siitä olen samaa mieltä, että haukkuminen on ala-arvoista. Mutta se kertoo enemmän haukkujasta itsestään kuin kohteesta.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Heh.. alatko palstapoliisiksi.. ?

        Se, mitä joku pitää epäkohteliaana, ei välttämättä ole sitä. Palstapoliisina joutuisit ensin opettamaan kaikki kirjoittamaan samalla tavalla kuin sinä haluat, sitten lukemaan samalla tavalla kuin sinä, minkä jälkeen vielä ymmärtämään asiat kuten sinä...

        Joten keskustelulta katoaa pohja, kun kaikki noudattaisivat samaa kaavaa. Erimielisyyksiä ei tulisi, mutta keskustelu olisi kuin monologia.

        Ja jos oikein olen ymmärtänyt niin koko ajatus samanmielisyydestä vie perustan vastavuoroisesta keskustelusta. Sama sit jutella vain itsensä kanssa jos ei kestä muuta kuin oman kaavansa mukaista keskustelua.

        Siitä olen samaa mieltä, että haukkuminen on ala-arvoista. Mutta se kertoo enemmän haukkujasta itsestään kuin kohteesta.

        Ei ei, en todellakaan halua kaikkien kirjoittavan samalla tavalla, sehän olisi tylsää. Mutta mielipiteitään, myös eriäviä sellaisia, voi esittää asiallisesti. Kunnon keskusteluun tarvitaan eri näkemyksiä. Suomi24:n säännöissä sanotaankin vähän laveammin mikä ei ole ok.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ei, en todellakaan halua kaikkien kirjoittavan samalla tavalla, sehän olisi tylsää. Mutta mielipiteitään, myös eriäviä sellaisia, voi esittää asiallisesti. Kunnon keskusteluun tarvitaan eri näkemyksiä. Suomi24:n säännöissä sanotaankin vähän laveammin mikä ei ole ok.

        - Sheena

        Juu.. asiallisesti. Siinäpä se sana. Asiat asioina. Mutta ajoittain mielipiteen ilmaisu tarvitsee vähän räväkämpiä kielikuvia.. ja jokainen tulkitsee ihan itse kielikuvat.

        Tulkinta riippunee hyvinkin vastaanottajasta. Jos lukija on itse kaavamainen, hän tulkitsee kaiken kaavamaisesti. Negatiivinen persoona negaatioiksi ja positiivinen posena. Neutraali ehkä osaa katsoa kirjaimellisuuksien ohi.

        Minut tulkitaan hyvinkin väärin, mikä ei haittaa minua pätkääkään. Olen useasti ilmaissut, etten ole kirjanoppinut ja että olen jopa pikkuisen tyhmä. Käytän ilmaisussani paljon kielikuvia, jotka luovat ilmaisuuni rajapintaa.

        Se, kuitenkin miten minut tulkitaan - vastuu on lukijalla. Jos en ole osannut ilmaista itseäni ymmärrettävästi, syy ei ole minussa, vaan vastaanottajassa, joka ei halua ymmärtää. Jokainen asiallisuuteen pyrkivä keskustelija osaa kyllä kysyä tarkennuksia väärinkäsitysten välttämiseksi.

        Tässäkin asianyhteydessä täytyy todeta, että mekin ymmärrämme asiallisuuden eri tavalla. Se, mikä mielestäni on sopimatonta on häilyvä käsite. Yksilöpohjainen keskusteleminen ja kommunikointi on hyvin haastavaa näin suppeassa kommunikaatiossa mitä palstalla on.

        Ja kovasti tuntuu olevan tulkinnan varaa myös palstan virallisissa säännöissäkin. Joku esimerkiksi jaksaa rutista siitäkin, että keskustelemme sinkut-palstalla muustakin kuin sinkkuudesta...
        Virallisestihan sekin on säännöissä..


    • Näköjään voi...

      Joku höpöttäjä spämmää kaikki aloitukset täyteen höpöjä, mutta siinä se sivussa menee. 😄

    • Anonyymi

      Ei voi. Mutta moderoitu palsta ei voi olla vapaa, kiinnostava ja totuudellinen vaan se heijastaa aina eturyhmänsä intressejä.

      Et voi valita syödä kakkua ja säästää sitä.

    • Anonyymi

      Periaatteessa voi, mutta se tarvis 'kirjoittajiston' lukumääräistä jalostumista. Nythän 2/3 aloituksista on noteerattavaa sisältöä vailla tai mainittua ryönää. Yhdentekevillä tarkoitan vaikkapa julkkisjuoruja, ulkonäköjen pohdintaa, nikkien keskinäisiä nokitteluja, arvailuja kuka kirjoittaa toisensa nimellä tai keskustelee itsekseen ym.vastaavaa shittiä, joutavia "suuria sex.kalluppeja", joutavia yhden rivin aloituksia joihin tulee vastaavasti keskimäärin 1-4 noin 1:n rivin joutavaa vastausta jne...
      Piti muuten vilkaista n.5 edellistä sivua, noita viime mainittuja on todella paljon! Siten asialliset vierivät pian taustalle. Palstahistoriassa ennen nuo olivat usein ns.ätmien avauksia, millä pilkittiin jotain palautetta tylsään päivään. Ellei ole tarkoitus 'terapoida' trollia aidosti, viestit on syytä ignoorata, palstasanastoa käyttääkseni :)

      Tarkoituksellisten provojen poistamiseen tarttis oikeastaan inhimillistä moderointia.
      Noiden 'kielettömien' kirjainsotkujen osalta luulisi, että on helppo opettaa robotti poistamaan automaattisesti, mutta jostain syystä niin ei ole tehty.
      Näyttää, että lievät/peitetyt provot voivat joskus houkutella jopa vasta-argumenttien hakemiseen pelkkien mielipiteitten lisäksi, ja sellaista oikean keskusten soisi olevankin. Sitkeä aloittaja voi yrittää uudestaankin, jos teesinsä tulee kovin teilatuksi
      Viitaten ed.olevaan kommenttiin, että sen verran talo voisi pitää ns.rotia aiheluokittelusta, että poliittiset väittelyt sallitaan vain ao.palstoilla, koska siellä on annettava 'provoillakin' ilman sanktioita.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1937
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      19
      1733
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1326
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1226
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1203
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1192
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe