Kokemukseni Sastamalan osastoista osa 2

Anonyymi-ap

Kun itse on vakavasti masentunut, niin on raskasta olla toisen ihmisen kanssa samassa huoneessa. Minua häiritsi myös se, että kuka tahansa saattoi tulla huoneeseen koska tahansa. Oveen koputettiin ja sisään saattoi tulla siivoojat tai lauma opiskelijoita auttamaan tuota toista potilasta.

Sairaalamiljöö ei tue paranemista. Huoneet ovat todella ankeita ja niissä ei ole muita kalusteita kuin surkeat sängyt ja joissakin saattaa olla kirjoituspöytä. Miksi ei saada kunnon sänkyjä ja vaikka sohvaa huoneeseen. Huoneet voisi olla myös maalattu esimerkiksi vaalealla keltaisella tai jollain muulla värillä. Valkoiset seinät ovat ankeat.

Tärkein hoito on siis lääkkeet, joita tupataan jokaiselle niin paljon kuin mahdollista. Ihmisistä näkee todellakin että heidät on lääkitty. He kulkevat siellä lasittunein katsein ja ovat lamaantuneita. He viettävät aikansa puhelimella tai televisiota katsellen. Lääkityksen takia he eivät jaksa ja kykene mihinkään.. vaikka ei siellä osastolla juuri mitään tekemistä olekaan.

Yksikin nuori nainen oli ollut 5 vuotta vakavasti masentunut. Hän oli kokeillut 10 masennuslääkettä ja mikään ei ollut auttanut. Ei ne lääkkeet paranna ketään! Älkää kukaan käyttäkö niitä lääkkeitä, jos ei ole ihan pakko. Mikä se pakko on? Se on jos lääkkeen lyhytaikaisella käytöllä voi sen hengen pelastaa. Mutta silloinkin sen käytön pitäisi olla vain kuukausia. Masennus ja muiden lääkkeiden pitkäaikainen käyttö TUHOAA IHMISEN KOKONAAN! Ne tuhoavat ihmisen normaalin aivokemian, normaalin kyvyn tuntea tunteita. Ne tuhoavat hermoston, jonka toiminta ylettyy kaikkeen ihmisessä. Lääkkeiden tuhoavat vaikutukset ovat todella laaja-alaisesti ja niistä on täälläkin kirjoitettu.

Osaston ruoka ei tue parantumista. Ruoka on pelkkää hiilihydraattia. Ruuasta puuttuu kokonaan hyvät rasvat, marjat ja tuoreet kasvikset. Ruoka on erittäin proteiiniköyhää ja kuollutta ravintoa. Ja kun tähän yhtälöön lisätään se lääkitys, niin ihmisen keho saatetaan sellaiseen tilaan, että siitä on hyvin vaikeaa nousta. Miksi toimitaan näin, vaikka nykypäivänä ymmärretään että suolistossa sijaitsee niin sanotusta toiset aivot ja suolistolla on valtava merkitys muun muassa mielenterveyteen. Tuntuu kun ihminen haluttaisin pitää sairaana. Kyse on myös rahasta. Potilaille syötetään mahdollisimman halpaa ruokaa.

Hoitajat on koulutettu uskomaan lääkkeisiin. Heidät on koulutettu hoitamaan ihmistä sillä tavalla kuin he hoitavat. He tekevät parhaansa sen mukaan mitä heillä on antaa. He tekevät raskasta ja vaativaa työtä. Itse en jaksaisi tehdä tuollaista työtä.

Minä paranin masennuksesta ja itsetuhoisuudesta. Lopetin masennuslääkkeet 1,5 kuukautta sen jälkeen kun kotiudun osastolta. Otin käyttöön luontaistuotteet. Ryhdyin liikkumaan pikkuhiljaa ja tekemään tavallisia asioista. Kävin edelleen psykiatrisella sairaanhoitajalla, rosen-terapiassa ja menin koko kehon vyöhyketerapiaan. Laitoin myös ravintoasiat kuntoon.

Oli todella vaikeaa ja raskasta, mutta menin eteenpäin. Sain turvaa ja tukea kavereilta ja sisaruksilta.

Menin kokopäivätöihin puolen vuoden jälkeen siitä kun olin ollut kuukauden osastolla. Eihän se helppoa ollut, mutta jokainen viikko kuntouduin lisää. Nyt olen ollut töissä 3 kuukautta ja voin todella hyvin. Tuntuu että uusi elämä on alkanut minulle. Rakennun uudelleen terveellä tavalla. Minuun rakentuu se turva ja luottamus elämään, joka ei lapsena rakentunut.

Kerron tämän rohkaisuna kaikille, että vakavasta masennuksesta voi todellakin täysin parantua. Se vaatii että ne traumat pystyy käymään läpi. Traumoista vapautuminen johtaa eheytymiseen ja täysin uuteen elämään.

Rakkautta, iloa ja valoa kaikille! Te kaikki ansaitsette onnellisen ja hyvän elämän. Olette siunattuja!

5

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Anteeks, että näin vakavaa masennusta sairastaneena sellanen kolmen kuukauden pikaparaneminen, ja sairaalan sohvat kuulostaa vähän siltä, että ei olla kyllä ihan samaa vakavaa masennusta sairastettu. Mutta hieno stoori, ja onneksi voit hyvin kun vihdoin työnteko maistaa.

      • Anonyymi

        Olin ollut lievemmin masentunut jo vuosia. Olin ollut vakavasti masentunut reilu 3 kuukautta ennen kuin menin viikko-osastolle. Sen jälkeen oli välissä noin 2 kuukautta ennen kuin suostuin menemään suljetulle osastolle. Olin siis siellä vapaaehtoisesti, mutta en sinne kuitenkaan olisi halunnut mennä. Tilanne oli se vain, etten kestänyt olla yksin kämpässäni ja muuta vaihtoehtoa ei siinä tilanteessa ollut.

        Ihmettelen kyllä että joku viitsis tämmöisen tarinan tänne päästään keksiä.. mutta kai sellaisiakin löytyy. Tarinan on kyllä täyttä totta, mutta ymmärrän että kun se tuosta lukee, niin voi se kuulostaa keksityltä. Kirjoitettu teksti on siitä hankalaa, että jokainen tulkitsee sitä omalla tavallaan.

        Minun prosessiin liittyy paljon paljon enemmän kuin tuossa mitä kirjoitin, mutta ei tänne palstalle voi sitä romaania kirjoittaa.


    • Anonyymi

      🎯 oikein kirjoitit

      • Anonyymi

        Sen verran tuoksuu trolli, että ihan itekkö käyt ittees kehumassa?


    • Anonyymi
      UUSI

      Alkup. sai varmaan apua traumojen purkamiseen jostain muualta kuin sastamalan sairaalalta. Silti tuli suuri lasku siitä että siellä syötettiin valtava määrä lääkkeitä jotka pahensivat vain oloa eikä mitään parantumista tapahtunut.
      Onneksi tajusit lopetta ne huumelääkkeet ennen kuin elimistösi olisi alkanut toden teolla lamaantua ja psyykkinen toimintakyky heiketä.
      Kun lääkkeet loppu ja paraneminen tapahtui sen jälkeen, kertoo että mitään todellista mielen sairautta ei ole ollut vaikka lääkkeet olivat juuri siihen tarkoitettuja. Mutta tällainen hoitosysteemi on psykiatrisessa hoitojärjestelmässä. joka paikassa. Tätä systeemiä pyörittämään ja ylläpitämään on koulutettu henkilökunta ja lääkärit jotka luulevat parantavansa ihmisiä vaikka todellisuudessa sairastuttavat heidän lääkkeillään.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      613
      4533
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3499
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      150
      3183
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      168
      2449
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2299
    6. 249
      1839
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1457
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1349
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1340
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1130
    Aihe