Psykopatiasta ja narsismista

Ennen puhuttiin pääasiassa psykopatiasta, nykyisin narsismista, mutta itse asiassa on kyse samasta ilmiöstä, aivojen kehittymisen erilaisuudesta keskiväestöön verrattuna. Tila ei johdu kasvatuksesta, vaan siitä, että eräitä hermoratoja ei ollenkaan ole tai niiden synapsit välittävät puutteellisesti kemiallista viestiä.

Psykopaatti tai narsisti ei voi tuntea empatiaa eikä ystävällisyyttä, niin kuin keskimääräinen väestö. Täydellisiä psykopaatteja on n. 2 %, lievempiä joilla on psykopaattisia piirteitä, suurempi mutta kuitenkin pieni määrä.

Tunnettua lienee, että psykopaatit pääsevät keljuiksi ja tunteettomiksi johtajiksi tai heikkolahjaisimmat joutuvat vankilaan, mutta todellisuudessa valtaosa on tavallisten ihmisten joukossa.

Tuntevat samat SANAT kuin muut, mutta antavat niille oman tunnekokemuksensa mukaisen sisällön. Keskiväestö puhuu YSTÄVÄLLISYYDESTÄ herttailuna, miellyttävän ANTAMISENA. Mitä enemmän on psykopaattisia piirteitä, sitä enemmän ymmärtää sen VAIHTOKAUPPANA. Ystävällisyys on keino saada vastalahja. Psykopaatti voi olla hyvin miellyttävä, jos siitä on hänelle hyötyä.

Palstalla liikkuu paljon enemmän ns. trolleja kuin todellisessa elämässä. Heistä useimmat ymmärtävät ystävällisyyden kaupankäyntinä. He siis ovat joko psykopaatteja tai heillä on runsaasti psykopaattisia piirteitä.

Vaikka kuinka yrittäisi saada heitä käsittämään, että on olemassa altruistista ystävällisyyttä ja antamista ilman vastikkeen toivoa, heidän on TÄYSIN mahdotonta koskaan ymmärtää. Ja kuten sanoin, ei ole olemassa mitään hoitokeinoa. 🌹👀

48

409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Osaatko tehdä vähän kevyempiä aloituksia? Vähän positiivisempia? Enemmän leikkisyyttä ja kevyttä huumoria, kiitos 🙏

      • Anonyymi

        Oletko tyhmä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko tyhmä?

        En tiedä. Oletko sinä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä. Oletko sinä?

        Kaikki on tyhmyyttä.


    • Anonyymi

      Ei tämän palstan "trollit" ole psykopaatteja (kuin vaan ne 2 %), kaipaavat vain "ikävissään" jotain edes virtuaalista yhteisyyttä, tekstin sisällöillä ei niinkään väliä ja anonyymipalstalla tuota on helppo toteuttaa. Enemmistö mieshenkilöitä.
      Tuo "ikävissään" juontaa kyllä siihen nykyajan olemisen ja asumisenkin malliin, ettei ympärillä ole aina toimeliaisuutta ylläpitävää luontaista face to face -elämää. Toimeentulokin on monesti julkisen sektorin tukemaa, joten aikaa eri pohdinnoille ja ajankuluaskareille yleensä on.
      Töissä käyvilläkin voi oll tiukkaa, mutta he eivät ajankulukseen "trollaa".

      • Olen saanut vaikutelman, että monet trollit ovat niin tosissaan, etteivät todellakaan voi käsittää, mitä olisi ystävällisyys ilman vastiketta. Täällä palstalla, heidän edustuksensa on paljon suurempi kuin koko väestön keskuudessa.


      • Anonyymi
        Kynis.mi kirjoitti:

        Olen saanut vaikutelman, että monet trollit ovat niin tosissaan, etteivät todellakaan voi käsittää, mitä olisi ystävällisyys ilman vastiketta. Täällä palstalla, heidän edustuksensa on paljon suurempi kuin koko väestön keskuudessa.

        Tarkoitatko trolleilla jotain muuta, ehkä Sinun kanssasi eri mieltä olevia?

        Minä tarkoitan samoista aiheista loputtomiin toistuvia yksi rivisiä pikku aloituksia, joihin jaksaa vastata one linereilla korkeintaan n.10 kommentia
        Noista kuitenkin sivut täyttyvät nopeasti.


      • Anonyymi

        Itsekin olen tavallaan yhteiskunnan elätti ja eräänlainen "sosiaalipummi" kun olen julkisella sektorilla töissä, mutta käytännössä en tuo yhtään mitää,, euron euroa yhteiseen kassaan toisin kuin ne yksityisen sektorin tehdasduunarit, jotka valmistavat tavaraa ulkomaanvientiin ja maksavat veronsa Suomeen. Tosin meitä siivellä matkustajia on tässä maassa aika paljon. Julkisen sektorin työntekijöiden lisäksi mm. maanviljelijät hehtaaritukineen, yrittäjät jotka saavat yritystukia, taitelijat jotka saavat avustuksia jne. jne. Kaipa näilläkin töillä on jokin 'mitattavissa' oleva arvo, jos näitä puhtaasti ajattelisi toteutettavan markkinaehtoisesti, mutta paljonko on sellaista työtä, jota ei tehtäisi lainkaan, mikäli yhteiskunta ei sitä tukisi? Se on se suuri kysymys ja asia erikseen!


      • Anonyymi

        Kaikki on tyhmyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko trolleilla jotain muuta, ehkä Sinun kanssasi eri mieltä olevia?

        Minä tarkoitan samoista aiheista loputtomiin toistuvia yksi rivisiä pikku aloituksia, joihin jaksaa vastata one linereilla korkeintaan n.10 kommentia
        Noista kuitenkin sivut täyttyvät nopeasti.

        Oletko tyhmä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsekin olen tavallaan yhteiskunnan elätti ja eräänlainen "sosiaalipummi" kun olen julkisella sektorilla töissä, mutta käytännössä en tuo yhtään mitää,, euron euroa yhteiseen kassaan toisin kuin ne yksityisen sektorin tehdasduunarit, jotka valmistavat tavaraa ulkomaanvientiin ja maksavat veronsa Suomeen. Tosin meitä siivellä matkustajia on tässä maassa aika paljon. Julkisen sektorin työntekijöiden lisäksi mm. maanviljelijät hehtaaritukineen, yrittäjät jotka saavat yritystukia, taitelijat jotka saavat avustuksia jne. jne. Kaipa näilläkin töillä on jokin 'mitattavissa' oleva arvo, jos näitä puhtaasti ajattelisi toteutettavan markkinaehtoisesti, mutta paljonko on sellaista työtä, jota ei tehtäisi lainkaan, mikäli yhteiskunta ei sitä tukisi? Se on se suuri kysymys ja asia erikseen!

        Missä olet julkisella työssä? Tuota ei usko kukaan! Taidat esiintyä jonain toisena!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsekin olen tavallaan yhteiskunnan elätti ja eräänlainen "sosiaalipummi" kun olen julkisella sektorilla töissä, mutta käytännössä en tuo yhtään mitää,, euron euroa yhteiseen kassaan toisin kuin ne yksityisen sektorin tehdasduunarit, jotka valmistavat tavaraa ulkomaanvientiin ja maksavat veronsa Suomeen. Tosin meitä siivellä matkustajia on tässä maassa aika paljon. Julkisen sektorin työntekijöiden lisäksi mm. maanviljelijät hehtaaritukineen, yrittäjät jotka saavat yritystukia, taitelijat jotka saavat avustuksia jne. jne. Kaipa näilläkin töillä on jokin 'mitattavissa' oleva arvo, jos näitä puhtaasti ajattelisi toteutettavan markkinaehtoisesti, mutta paljonko on sellaista työtä, jota ei tehtäisi lainkaan, mikäli yhteiskunta ei sitä tukisi? Se on se suuri kysymys ja asia erikseen!

        rahaa kierrätetään valtion kukkaroon ja takaisin, näinhän se meillä on, kunhan pysyisi valtakunnan sisällä, ääritapauksessa vähäväkisin yleisö suurelta osin kustantaa itse kierrätyksen, jopa vapaaehtoisesti
        esimerkkinä vaikka veikkaus ja lotto tyyppiset pelit , totopeleissä voittojen palautus kiertoon lienee > 70% ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsekin olen tavallaan yhteiskunnan elätti ja eräänlainen "sosiaalipummi" kun olen julkisella sektorilla töissä, mutta käytännössä en tuo yhtään mitää,, euron euroa yhteiseen kassaan toisin kuin ne yksityisen sektorin tehdasduunarit, jotka valmistavat tavaraa ulkomaanvientiin ja maksavat veronsa Suomeen. Tosin meitä siivellä matkustajia on tässä maassa aika paljon. Julkisen sektorin työntekijöiden lisäksi mm. maanviljelijät hehtaaritukineen, yrittäjät jotka saavat yritystukia, taitelijat jotka saavat avustuksia jne. jne. Kaipa näilläkin töillä on jokin 'mitattavissa' oleva arvo, jos näitä puhtaasti ajattelisi toteutettavan markkinaehtoisesti, mutta paljonko on sellaista työtä, jota ei tehtäisi lainkaan, mikäli yhteiskunta ei sitä tukisi? Se on se suuri kysymys ja asia erikseen!

        Maataloustuki on hinnanalennuskorvausta.


    • Anonyymi

      Oletko tyhmä? Kaikki on tyhmyyttä. Oletko? Oletko? Oletko? Oletko tyhmä? Ei se mitään, jos et kiero. Kaikki on tyhmyyttä.

    • Anonyymi

      Olet väärässä kuten tavallisesti syyttäessäsi geenejä milloin mistäkin. Narsismi on eri asia kuin psykopatia. Psykopatiassa geenien osuus on suurempi, mutta tästä huolimatta kaikki psykopaatit eivät ole murhaajia eivätkä päädy edes vankilaan.

      Psykopaattien ja narsistien lisäksi on macchiavellisteja, jotka ovat juonittelijoita, manipuloijia, häikäilemättömiä ja kyynisiä oman edun tavoittelijoita. Macchiavellistin empatia on valikoivaa: hän huomioi toiset silloin, kun se on hänelle hyödyksi. Tästä tulee aivan ehdottamasti mieleen palstalta sinä kynis. Naiset ovat ihania, suorastaan jumallisia olentoja, kunhan ajattelevat asioista kuten sinä, ja vilauttelevat pimpsaansa tuntemattomillekin miehille missä ikinä liikkuvat.

      • Anonyymi

        Oletko tyhmä? Oletko? Oletko? Oletko? Oletko tyhmä? Kaikki on tyhmyyttä.


    • Luulisi että välitminen/rakastaminen on psykologisessa muodossakin hoitokeino. Tämä koe lapsien kehityksessä kun apinalapset joka kone hoisi oli nartisia ongelmia enemmän kuin apinalapset jotka imetettiin joille kehittyi enemmän empatia taitoja.

      • ”kone hoisi ”
        Siis kone imetti .


      • valtakunta kirjoitti:

        ”kone hoisi ”
        Siis kone imetti .

        En osannut edes narsistisia kirjoittaa plääh.


      • valtakunta kirjoitti:

        Vuorovaikutus lähtee jo imetyksestä.
        https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/789901/Fontell_Tuohisaari.pdf;jsessionid=93C369FDE279732E1C019F07A111B10F?sequence=2

        Pyydän nöyrimmästi anteeksi, että olen hyvin huonossa kunnossa ja erittäin väsynyt. En kerta kaikkiaan jaksa uudelleen ja uudelleen ryhtyä keskusteluun psykologisen näkemyksen omaksuneitten kanssa, jotka uskovat, että ympäristötekijöillä on ratkaiseva merkitys.

        Ota huomioon, että olen palstalla melkein ainoa, joka noudatan luonnontieteellistä tutkimusta. Joutuisin keskustelemaan valtavan ihmismäärän kanssa, kun he vain yhden, minun. 🌹👀


      • Kynis.mi kirjoitti:

        Pyydän nöyrimmästi anteeksi, että olen hyvin huonossa kunnossa ja erittäin väsynyt. En kerta kaikkiaan jaksa uudelleen ja uudelleen ryhtyä keskusteluun psykologisen näkemyksen omaksuneitten kanssa, jotka uskovat, että ympäristötekijöillä on ratkaiseva merkitys.

        Ota huomioon, että olen palstalla melkein ainoa, joka noudatan luonnontieteellistä tutkimusta. Joutuisin keskustelemaan valtavan ihmismäärän kanssa, kun he vain yhden, minun. 🌹👀

        Kyllä on merkitystä ominaisuuksien, perinnöllisyydellä myös kyvyllä oppia sekä ympäristöllä vaikutukset.
        Esim kulttuurikin on vaikuttava, olosuhteet onko hyvinvoinva valtio, uskotko ja muut.

        https://x.com/aussiesceptic/status/1768077428558364879?s=46&t=IXGNEWcn7osgd1GJ7Ht_CA


      • Kynis.mi kirjoitti:

        Pyydän nöyrimmästi anteeksi, että olen hyvin huonossa kunnossa ja erittäin väsynyt. En kerta kaikkiaan jaksa uudelleen ja uudelleen ryhtyä keskusteluun psykologisen näkemyksen omaksuneitten kanssa, jotka uskovat, että ympäristötekijöillä on ratkaiseva merkitys.

        Ota huomioon, että olen palstalla melkein ainoa, joka noudatan luonnontieteellistä tutkimusta. Joutuisin keskustelemaan valtavan ihmismäärän kanssa, kun he vain yhden, minun. 🌹👀

        Ääriajattelu ja muut. Mutta niin kauan lapsi/nuori saa elää turvallisen tasapainoisen elämän myös tulevaisuus on turvattu eikä ole näin ollen kehittynyt traumoja ja huomiin otetaan erimääri ajatteluna naisella ei ole mitään oikeuksia eikä kehokaa olla pyhä. Myös narsistisuus voi olla opetettua miten kohdella esim, vääräuskoisia.


      • valtakunta kirjoitti:

        Ääriajattelu ja muut. Mutta niin kauan lapsi/nuori saa elää turvallisen tasapainoisen elämän myös tulevaisuus on turvattu eikä ole näin ollen kehittynyt traumoja ja huomiin otetaan erimääri ajatteluna naisella ei ole mitään oikeuksia eikä kehokaa olla pyhä. Myös narsistisuus voi olla opetettua miten kohdella esim, vääräuskoisia.

        Esimerkkinä ” huomioon otetaan erimäärin ajatteluna naisella ei ole mitään oikeuksia eikä kehokaa saa olla pyhä.

        Kannattaa muistaa kaikella on vaikutuksia myös ympäröimällä pahoinvointiin.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kyllä on merkitystä ominaisuuksien, perinnöllisyydellä myös kyvyllä oppia sekä ympäristöllä vaikutukset.
        Esim kulttuurikin on vaikuttava, olosuhteet onko hyvinvoinva valtio, uskotko ja muut.

        https://x.com/aussiesceptic/status/1768077428558364879?s=46&t=IXGNEWcn7osgd1GJ7Ht_CA

        uskotko=uskonnot taas kirjoitusvirheitä


      • valtakunta kirjoitti:

        Esimerkkinä ” huomioon otetaan erimäärin ajatteluna naisella ei ole mitään oikeuksia eikä kehokaa saa olla pyhä.

        Kannattaa muistaa kaikella on vaikutuksia myös ympäröimällä pahoinvointiin.

        Armoa! En todellakaan jaksa loputonta nature-nurture -keskustelua. Olen v.ä.s.y.n.y.t, loppuun väsynyt.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Luonto_vastaan_kasvatus 🌹👀


      • Kynis.mi kirjoitti:

        Pyydän nöyrimmästi anteeksi, että olen hyvin huonossa kunnossa ja erittäin väsynyt. En kerta kaikkiaan jaksa uudelleen ja uudelleen ryhtyä keskusteluun psykologisen näkemyksen omaksuneitten kanssa, jotka uskovat, että ympäristötekijöillä on ratkaiseva merkitys.

        Ota huomioon, että olen palstalla melkein ainoa, joka noudatan luonnontieteellistä tutkimusta. Joutuisin keskustelemaan valtavan ihmismäärän kanssa, kun he vain yhden, minun. 🌹👀

        ”Narsistinen persoonallisuushäiriö voi syntyä lapsen kehityksen varhaisessa vaiheessa ensimmäisinä ikävuosina. Häiriö syntyy siten, että lapsi on jäänyt vaille normaaliin kehitykseen tarvitsemaansa huolenpitoa, rakkautta ja arvostusta. Yhtenä syynä voi olla se, ettei lapsella ole ollut aikuista, joka olisi antanut hänelle turvallisuuden tunnetta. Toisena syynä narsismiin voi olla ankara kotikasvatus. Lapsi saattaa kokea olevansa riittämätön vanhemmilleen ja ottaa samanlaisen mallin käyttöönsä myöhemmässä elämässään. Kolmantena syynä voi olla liian vapaa ja rajaton kasvatus, jolloin lapsi saattaa kuvitella, että muut ihmiset ovat tarkoitettu vain hyötykäyttöön. Tämän vuoksi henkilö saattaa elää loppuelämänsä vääristyneellä minäkuvalla samalla paikaten huonoa itsetuntoaan.
        Joidenkin käsitysten mukaan narsismi voi saada alkunsa varhaiskehityksen vaiheessa myös siten, että lapsen huoltaja toimii ylihuolehtivaisesti. On kuitenkin muistettava, että psyykkinen sairaus on aina monen eri tekijän summa. Ei voida olettaa automaattisesti, että kaikille, joilla on ollut lapsuudessaan ongelmia, tulisi vaikeuksia vanhempana.”

        https://www.narsisminuhrientuki.fi/tietoa-narsismista/narsismista_yleisesti/narsistisen_persoonallisuushairi/

        Tuossa on hyvä esimerkki myös opistusta narsismista.


      • Kynis.mi kirjoitti:

        Armoa! En todellakaan jaksa loputonta nature-nurture -keskustelua. Olen v.ä.s.y.n.y.t, loppuun väsynyt.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Luonto_vastaan_kasvatus 🌹👀

        Oletpas suloinen, en ole tehnyt aloitusta.

        Toin ilmi asioita ja tottakai luonne vaikuttaa esim miten helposti tai vaikeesti oppii, tunteet ne vaikuttaa oppimiseen


      • Anonyymi
        Kynis.mi kirjoitti:

        Armoa! En todellakaan jaksa loputonta nature-nurture -keskustelua. Olen v.ä.s.y.n.y.t, loppuun väsynyt.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Luonto_vastaan_kasvatus 🌹👀

        Vanhentunut, liian pelkistetty, mustavalkoinen kysymyksenasettelu !?
        Pelkän biologian varassa tutkimusten hyötytuotto hidastuu, kulttuurievoluutiota ei ole syytä ohittaa ?

        "Armoa", tottahan toki...
        ei isosta kysymys, on vain tullut havaituksi puolin jos toisinkin, että yksipuoliseen näkemykseen pitäytyen ajanvietteellinenkin "keskustelu"... on niinku nuoskalumi, puusuksi voiteetta ei luista


    • Anonyymi

      Vaikka aivojen poikkeavuudet ja geenit voivat altistaa rikolliselle käyttäytymiselle, niin rikollisuus ei kuitenkaan ole pelkkää perimää. Paljon vaikuttaa se, mitä lapselle ja nuorelle tapahtuu varttumisen aikana. Ympäristötekijät säätelevät geenien toimintaa. Aivojen rakenne ja toiminta kehittyvät ympäristötekijöiden ohjaamaan suuntaan. Rikollinen käyttäytyminen siirtyy myös osaksi mallioppimisen kautta. Kognitiiviset ongelmat altistavat myös häiriökäyttäytymiselle.

    • Anonyymi

      Mikä on mainittu Ystävällisyyden rooli tässä.
      haluamassa vai tarjoamassa ?
      Töksyistä vastauksista päätellen ei tarjoamassa

    • Anonyymi

      Kaikki narsistit eivät ole psykopaatteja. Sen sijaan kaikki psykopaatit ovat narsisteja. He näkevät itsensä parempana kuin muut.

    • Ei liene uutta, että usean kerran olen sanonut täysin sallituksi herttailun toisellekin, naisen ITSE valitsemalle miehelle, esimerkiksi saunassa, vilvoitellessa tai uidessa, sievää vittua selkeästi levittämällä ja emätintä supistelemalla. Suunnattoman herttaista!

      Ajatus lienee useallekin EI, koska takana on kyse kulttuurin istuttamasta tiedostamattomasta asenteesta, yksiavioisuudesta. Moni siksi ajattelee, että vain OMALLE miehelle voi avata vittua, mutta ei muille, vaikka nainen pyrkisi olemaan kuinkakin ystävällinen.

      Valtaosa kuitenkin ymmärtää, mitä TARKOITAN: koska vitun avaaminen on tarkoitettu olemaan ystävällisyyttä ilman pienintäkään korvausvelvollisuutta, kyse on silkasta altruismista. Kysymys on siis siitä, että jos tietää, miten miellyttävää miehelle on katsoa vapaasti naisen vittua aivan sisälle asti, nainen saa, jos haluaa, tehdä sellaista, mikä miehelle on erityisen mieluista.

      Sen sijaan runsaat käymäni väittelyt paljastavat, että ns. trollien mielestä nainen ei näin tee, "koska nainen ei saa siitä mitään". Ystävällisyys voi siis olla enintään vastikkeellista kaupankäyntiä. Ajatus hyväntahtoisesta altruismista ei ole trollille mahdollinen.

      Jo nelisenkymmentä vuotta sitten juttelin vitun näyttämisen ystävällisyydestä erään sisaren kanssa. Ei tullut mieleenikään, että olisin kehottanut häntä avaamaan vittuansa. Mutta hänen lauseensa oli sama, minkä nyt olen kuullut jo monelta: "En saisi siitä mitään itse."

      Siis huomaamaton taka-ajatus: "Se on vastikkeellista kaupankäyntiä." Eri ihmiset ovat eri määrin altruistisia ja kaupankävijöitä. Kaupankäynnin äärimuoto on psykopatia ja narsismi, oman hyödyn tavoittelu.

      Jos vielä pysytään seksissä, omasta puolestani ei olisi ollut pienintäkään estettä, että vaimoni olisi myös saanut valitsemansa miehen kyrpää vittuunsa. Miksi? En voisi ajatellakaan, että kieltäisin silmittömästi rakastamaltani tytöltä mitään nautintoa.

      Niinpä monta kertaa hyväilin hänen suloisia sukupuolielimiään, kun hän keskittyi ajattelemaan nautintoa, kun mainittu mies työntää edestakaisin ihanoitteellisesti hierovaa ja kovaa kyrpäänsä hänen sulovittuunsa. Minähän rakastan häntä ja toivon hänelle suurinta iloa ja nautintoa, mitä vain voi olla. 🌹👀

    • Katosi minun kirjoittamani viesti, jossa käsittelin ns. trollien taipumusta olkiukko-todisteluun. Rakentelevat mielikuvituksellisia ajatuksia ja väittävät niitä minun muka sanomikseni.

      Kun hyökkäävät itse tekemäänsä olkiukkoa vastaan, kuvittelevat oikeastikin sanomani kumotuksi. Täysjärkiset ihmiset, joiden määrä on toki moninkertainen, eivät näe mitään syytä hyökätä oikeasti sanomaani vastaan. 🌹👀

    • Anonyymi

      Levität väärää tietoa. He kykenevät kognitiiviseen empatiaan halutessaan, mutteivät koe affektiivista empatiaa.

      • Myös erityisesti roomalaiskatolisessa teologiassa harrastetaan samaa, mitä nykyisessä psykologismissa. Käsitteitä halkaistaan kahdeksi eri tavalla vivahtavaksi käsitteeksi, ja taas uudestaan puolikkaat halkaistaan ad absurdum. Tällaista toimintaa nimitetään 'tutkimukseksi'.


      • Anonyymi
        Kynis.mi kirjoitti:

        Myös erityisesti roomalaiskatolisessa teologiassa harrastetaan samaa, mitä nykyisessä psykologismissa. Käsitteitä halkaistaan kahdeksi eri tavalla vivahtavaksi käsitteeksi, ja taas uudestaan puolikkaat halkaistaan ad absurdum. Tällaista toimintaa nimitetään 'tutkimukseksi'.

        Ehkäpä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä.

        Eräässä itäisessä maakunnassa, jonka nimeä turvallisuussyistä ei kantsi mainita, ilmaisu 'ehkäpä' korvataan perinteisellä sanonnalla: "Voep se olla niinnii, mutta voep se olla toesinnii." Et näytä olevan sieltäpäin kotoisin.


    • Anonyymi

      En osaa tuohon mitään tyhjentävää, tuskin siihen saa koskaan selitystä miksi joku päättää ottaa jonkun täysin tuntemattoman ja omaa elämää koskemattomia yksilön ajojahdin kohteeksi. Näitä sekundäärisiä syitä ja uskomuksia joihin ei välttämättä edes uskota voi kehitellä ja jalostaa, mutta mikä on se oikea ydin syy, se jää varmaan arvoitukseksi

      • Olen ollut huomaavinani että varsinkin mt-potilaat saattavat vainota ja inhota yhtä määräistä ihmistä, mutta muiden seurassa jopa heittäytyä niin terveeksi, ettei äkkinäinen heidän sairauttaan edes heti huomaa.


      • Anonyymi
        Kynis.mi kirjoitti:

        Olen ollut huomaavinani että varsinkin mt-potilaat saattavat vainota ja inhota yhtä määräistä ihmistä, mutta muiden seurassa jopa heittäytyä niin terveeksi, ettei äkkinäinen heidän sairauttaan edes heti huomaa.

        Nii, yksi oire voi olla, että tyrkyttää kaikille muille kuin itselleen tätä diagnoosia, pätee ainaki sinuun ätmi


    • Anonyymi

      Wau efekti tähän

    • Anonyymi

      Hallitus alas!

    • Suurta iloa tuntien olen kertonut, kuinka suloisen vaimoni kanssa olemme löytäneet vapautuksen menneen ajan ahdistavasta seksuaalimoraalista, jonka alla kasvoimme. Se herättää joissakin trolleissa myös kateutta ja suoranaista vihaa.

      Mutta suurin osa ymmärtää, että kateus on väärä tunne ja vain taakaksi kantajalleen. Pyydän kiittää kaikkia, jotka ymmärtävät, mitä on ilo ja vapaus ilman turhien taakkojen kantoa. Ja mitä on suunnaton ja loputon rakkaus. 🌹👀

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8086
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      39
      2905
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2213
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      13
      1624
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1493
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1425
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    Aihe