Käsky kastaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen on katolisenkirkon tekemä myöhempi lisäys Raamattuun

Anonyymi-ap

Opetuslapset eivät koskaan kastaneet Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen vaan Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen, kuten Raamattu kertoo. Luukkaan evankeliumissa Jeesus käskee opetuslapsiaan julistamaan evankeliumia kaikille kansoille hänen nimessään, mitä opetuslapset toteuttivat kastamalla Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen. Markuksen evankeliumissa olevan kastekäskyn jälkeen kerrotaan, mitä Jeesuksen palvelijat tekevät hänen nimessään.

Eusebios on lainannut Matteuksen evankleliumissa olevaa lähetyskäskyä sanoilla, josta on puuttunut kolminaisuus kokonaan ja sen sijalla on ollut sanat "minun nimessäni". Professori James Dunn kertoo, että Matteuksen evankeliumissa oleva käsky kastaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen on lisätty myöhemmin Raamattuun. Tästä voimme tehdä johtopäätöksen, ettei kirkon omavaltaiseen lisäykseen perustuva kaste ole krillinen kaste ollenkaan ja kaikki sellaisella tavalla kastetut ovat jääneet ilman kastetta, minkä takia he eivät voi pelastua.

https://www.youtube.com/watch?v=x_DgzxwWeUQ&t=64s

Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,

Luuk 24:46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.

Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
...
10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.
...
19:4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.

Room 6:3 Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa.

114

433

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eusebios on lainannut eri sanoilla Matteuksen evankeliumissa olevaa lähetyskäskyä, jossa käskettiin vain menemään tekemään opetuslapsia "minun nimessäni", eikä lainauksessa puhuttu kastamisesta mitään.

      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        🍑 ­­­N­y­m­f­­o­m­­­a­a­­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        😍 ­­N­­y­­m­­f­o­­m­­­a­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Helluntailaisuuden lahkon perustajat Parhami ja Olseni oli kovia homoja.

      Helluntailaiset ylistävät heitä ja ja pitävät hengellisinä oppainaan.

      Charles Fox Parham was the FATHER of modern Pentecostalism.

      • Anonyymi

        Trolli valehtelee parhamistaan.


    • Anonyymi

      Olsen-Smidtin ohjauksessa yhä useammat omaksuivat aikuiskasteen näkemyksen. Helluntaiherätyksen ensimmäiset kasteet järjestettiin vuonna 1912 helluntaiherätyksen kesäjuhlilla Lempäälässä vuonna 1912. Lempäälän juhlilla puhuivat Gerhard Olsen-Smidt, Pekka Brofeldt sekä yhdysvaltalainen pastrori J. H. King.[10]

      Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä.

      Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22] Tuomio merkitsi helluntailiikkeelle huomattavaa kriisiä.[17]

      Wikipedia

      • Anonyymi

        Helluntailaisuudessa ei ole mitään tekemistä sinun "Anonyymi 2024-03-28 11:50:51" vihapuheittesi kanssa.

        Helluntailaisuus alkoi nimensä mukaisesti ensimmäisenä helluntaina Israelissa.


    • Anonyymi

      Pyhän hengen pössyttely on Suomessa kylläkin kielletty.

      • Anonyymi

        Jeesus oli tunnetusti pilviveikko. Suitsuttelu oli yleistä silloin temppeleissä.


    • Anonyymi

      Helluntailaiset ovat harhaoppisia (heresiaveikkoja) maallikoita, jotka löytävät kovasti niitä käännösvirheitä. Ja kun jokin kohta ei satu yhteen Parhamin oppeihin, niin siitä tehdään pelkkää vertauskuvaa ja symboolia.

      Kaikilla Jenkkilahkoilla (Jehovat,Hellarit,Mormonit, Advarit) on omat pyhät kirjat ja oppaat ja niihin laaditut selitysteokset eli novumit, mitä ne lukee.

      Joh. 16:29

      Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."

      • Anonyymi

        Professori James Dunn oli metodistipappi. Monet professorit ovat sitä mieltä, että Matteuksen evankeliumissa oleva kastekäsky on katolisen kirkon tekemä lisäys Nikean kirkolliskokouksessa. Sen takia ei ole mikään ihme, että apostolit kastoivat aina Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen, mikä lukee Uudessa testamentissa.


      • Anonyymi

        Lestat on harhoissa ja jehovat ihan pihalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Professori James Dunn oli metodistipappi. Monet professorit ovat sitä mieltä, että Matteuksen evankeliumissa oleva kastekäsky on katolisen kirkon tekemä lisäys Nikean kirkolliskokouksessa. Sen takia ei ole mikään ihme, että apostolit kastoivat aina Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen, mikä lukee Uudessa testamentissa.

        Apostolit kastoivat Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen
        koska Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimi on Herra Jeesus Kristus.

        Silloin käsitämme, että Isä on Herra Jeesus Kristus lihassa ihmisenä.
        Ja Pyhä Henki on Jumala, Herra Jeesus Kristus, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa.
        Poika on tietysti Herra Jeesus Kristus. Voimme siis kastaa uskoontulleita
        raamatullisesti Isän, Pyhän Hengen Pojan, Jeesuksen, nimeen.

        Näin ollen, jotta Raamattu ei olisi ristiriidassa itsensä kanssa,
        Jeesus Kristus on Herra Jumala, Kaikkivaltias, ilmestynyt ja
        ilmoitettu lihassa.

        Jumala on Henki ja Sana, Tämä Henki ja Sana ilmestyi lihassa.
        Lihassa Hän on Jumalan Poika, Herra Jeesus Kristus.

        Jotta asia ei jäisi pelkäksi minun mielipiteekseni, todistan sen
        Raamatulla. Oppi voidaan löytää ja todistaa Raamatussa.
        Mutta löytääkseen tämän opin Raamatussa, lukijalla täytyy
        olla kiinnostus Jumalaan ja tahtoa löytää Jumala Sanassa.
        Kaikki ihmiset eivät tahdo tietää Jumalasta, eivät tahdo
        löytää Häntä. Tahdotko sinä tietää ja löytää?

        https://www.jumala-kanssamme.se/439625207/439657387
        https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/440034901/

        Mvh J - K


    • Anonyymi

      Jeesus eli Joshua oli maanpäällinen miehen nimi.

      Jeesuksen kuoltua Saatana teki identiteettivarkauden ja otti nimekseen Jeesus.

      Siksi Jeesus pyysi rukoilemaankin suoraan isäänsä: Isä meidän, joka olet taivaassa.

      Samoin alkuperäinen, Jeesuks viimeisenä päiväkäskynä antama kastekäksy ja valtuutus on nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen, se on oikea muoto,
      eikä jälkikäteinen puhekielen lyhennetty muoto, mitä esiintyy apotolien teoissa.
      Pelkkiä huudahduksia esiintyy, lyhenteitä, kaikki lauseenjäenet ei ole mukana, sanat eivät ole kieliopillisesti oikeassa järjestyksessä jne. apostolien tekojen kirjojen ja muisteluiden muotoseikat eivät ole enää täydellisiä ja kieliopillisesti oikeita lauseita.

      Jeesus ei enää käytä maanpäällistä miehen nimeä "Joshua", vaan tullessaan takaisin hänellä on erilainen nimi.

      Ilm. 3:12

      Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.

      • Anonyymi

        Jaa, sinähän itse olet tehnyt identtiteettivarkauden ja esiinnyt Sanan opettajana, vaikka olet uskosta osaton maailman ihminen.


      • Anonyymi

        Jeesus Jesu Jeesus suomeksi käännettynä pelastaja toiselta nimeltä Immanuel ja kaikille kielille evankeliumi nimitys Nasaretilainen asuinpaikan mukaan betlehemissä syntyi.Älä sinä väännä kieroon historiaa tai nimiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, sinähän itse olet tehnyt identtiteettivarkauden ja esiinnyt Sanan opettajana, vaikka olet uskosta osaton maailman ihminen.

        Judet ei usko poikaan Jeesus messiaaseen. Jeesus ei perustanut armeijaa eikä tarttunut aseisiin.


    • Anonyymi

      Eksyttäjät käytää pelkkää "Jeesus" -nimeä, koska sillä on kaikista helpoin tapa eksyttää.

      Mark. 13:6

      Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.

      Turvallisempii nimi oli esim. Jeessus Kristus, jota monet käytti, sillä niitä Jeesus -nimisiä miehiä oli siihen aikaa satoja siellä Isreelissa, sillä se oli ihan tavallinen miehen nimi "Joshua".

      Toki riivaajatkin tiesivät ja tietävät kuka Jeesus on.
      Riivaajat ja ihmiset kun voi todistaa sitä mielen eli "sydämen" uskoa ja antaa sen suun tunnustuksen, mutta ei se palkästän kerro, missä aikeissa ihminen liikkuu.

      Jeesuksen nimen hokeminen ja todistaminen ei vielä takaa yhtään mitään.

      Luuk. 8:28

      Jeesuksen nähdessään hän parkaisi, heittäytyi hänen eteensä ja huusi kovalla äänellä: "Mitä sinä minusta tahdot, Jeesus, Korkeimman Jumalan poika?

      Ap. t. 16:17

      Tyttö lähti Paavalin ja meidän muiden perään ja huusi: "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!"

    • Anonyymi

      Matteuksen evankeliumin: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", on mitä ilmeisemmin Sanan väännös tai lisäys. Apostolit eivät kastaneet ketään hokemalla: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", vaan opetuslapset toimivat aivan kuin Sana opettaa: kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa. Jeesuksen seuraajat olivat tottuneet käyttämään Jeesuksen nimeä jo Herran vaeltaessa maan päällä: Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden.
      Pietarin mennessä temppeliin hän kohtasi ramman: Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy." Pietari käytti Jeesuksen nimeä: "Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä".
      Samoin Pietari käski kastaa Jeesuksen nimeen Korneliuksen perheväen: "hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen."
      Herran Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen Pietari oli kaiken aikaa Jeesuksen kanssa. Näin ollen Pietari tunsi Jeesuksen opetukset. "ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta". Sanan perusteella voi päätellä ja voi pitää varmana, ettei Jeesus käskenyt kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.

      Miksi minulta kysyt? Kysy niiltä, jotka ovat kuulleet, mitä minä olen heille puhunut; katso, he tietävät, mitä minä olen sanonut."

    • Anonyymi

      Jeesuksen viimeinen päiväkäksy omille opetuslapille Galilean vuorella.

      Matt.28
      18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

      Svenska Bibeln 1917
      18 Då trädde Jesus fram och talade till dem och sade: »Mig är given all makt i himmelen och på jorden.
      19 Gån fördenskull ut och gören alla folk till lärjungar, döpande dem i Faderns och Sonens och den helige Andes namn,
      20 lärande dem att hålla allt vad jag har befallt eder. Och se, jag är med eder alla dagar intill tidens ände.»

      King James
      18 And Jesus came and spake unto them, saying, All power is given unto me in heaven and in earth.
      19 Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Ghost:
      20 Teaching them to observe all things whatsoever I have commanded you: and, lo, I am with you alway, even unto the end of the world. Amen.

      Kyllä Jeesus käski kastaa kaikkien Jumalan kolmen eri Persoonan omaksi ja haltuun ihmisen, joiden haltuun kastettava luovutetaan. Jeesus: Kastataa kaikki ihmiset nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi. Kasteessa Jumala tunnustaa isyytensä.

      Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat yhdessä ja pitävät yhtä. Ei kyse ole pelkästä nimestä, vaan siihen mihin termeillä viitataan.

      1.Joh.5
      5 Kuka siis on, joka voittaa maailman, mutta se joka uskoo, että Jesus on Jumalan Poika?
      6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
      7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
      8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
      9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todistat..

      • Anonyymi

        Kriistillisessä yhdessä Kasteessa on kysymys koko Jumalan pelastussuunnitelmasta,
        ei mistään pelkistä nimistä.

        Know ye not, that so many of us as were baptized into Jesus Christ were baptized into his death.

        1.Piet.3
        20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun ARKKIA rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui ARKISSA veden kantamana.

        21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."


      • Anonyymi

        On turha siteerat suomalaista, ruotsalaista ja englantilaista Raamattua, koska se on kehäpäätelmä siinä suhteessa, että kaikki perustuvat niihin Matteuksen evankeliumin kreikkalaisiin käsikirjoituksiin, joihin katolinen kirkko lisäsi kastekäskyn. Sen takia Raamattuun tuli ristiriita, koska apostolit kastoivat aina Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen, mikä löytyy monista kohdista Uudesta testamentista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kriistillisessä yhdessä Kasteessa on kysymys koko Jumalan pelastussuunnitelmasta,
        ei mistään pelkistä nimistä.

        Know ye not, that so many of us as were baptized into Jesus Christ were baptized into his death.

        1.Piet.3
        20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun ARKKIA rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui ARKISSA veden kantamana.

        21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."

        >>>Kyllä Jeesus käski kastaa kaikkien Jumalan kolmen eri Persoonan omaksi<<<

        Ei käskenyt. Kreikkalaissa käännöksessä on kielioppivirhe, joka paljastaa lisäyksen. Sana "nimeen" on yksikössä, kun sen pitäisi olla monikossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Kyllä Jeesus käski kastaa kaikkien Jumalan kolmen eri Persoonan omaksi<<<

        Ei käskenyt. Kreikkalaissa käännöksessä on kielioppivirhe, joka paljastaa lisäyksen. Sana "nimeen" on yksikössä, kun sen pitäisi olla monikossa.

        Kreikkalaisessa käännöksessä? Oletko sinä joku judaisti pelle joka kuvittelee kreikkalaisen tekstin olevan käännös?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kreikkalaisessa käännöksessä? Oletko sinä joku judaisti pelle joka kuvittelee kreikkalaisen tekstin olevan käännös?

        Sinulla on todella asenteellinen kommentti. Et kykene rakentavaan keskusteluun, jota huitaiset vyön alle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kreikkalaisessa käännöksessä? Oletko sinä joku judaisti pelle joka kuvittelee kreikkalaisen tekstin olevan käännös?

        Matteuksen evankeliumin kreikkalaiset käsikirjoituksen ovat heikkolaatuisia käännöksiä. Käännösprosessin aikana kreikkalainen teksti on korruptoitunut, minkä takia siinä on lukuisia virheitä. Kastekäskyssäkin on kielioppivirhe. Kaste pitäisi antaa kolmella nimellä monikossa, mutta kreikkalaisessa tekstissä sana on yksikössä "nimeen".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kreikkalaisessa käännöksessä? Oletko sinä joku judaisti pelle joka kuvittelee kreikkalaisen tekstin olevan käännös?

        On! Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa väittää että alkuteksti oli arameaa ja se on käännetty kreikaksi!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kriistillisessä yhdessä Kasteessa on kysymys koko Jumalan pelastussuunnitelmasta,
        ei mistään pelkistä nimistä.

        Know ye not, that so many of us as were baptized into Jesus Christ were baptized into his death.

        1.Piet.3
        20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun ARKKIA rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui ARKISSA veden kantamana.

        21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."

        1 Pietari 3:21 tarkoittaa ei sun omaatuntoa vaan jeesuksen. Tämä kohta kannattaa oikein sisäistää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On turha siteerat suomalaista, ruotsalaista ja englantilaista Raamattua, koska se on kehäpäätelmä siinä suhteessa, että kaikki perustuvat niihin Matteuksen evankeliumin kreikkalaisiin käsikirjoituksiin, joihin katolinen kirkko lisäsi kastekäskyn. Sen takia Raamattuun tuli ristiriita, koska apostolit kastoivat aina Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen, mikä löytyy monista kohdista Uudesta testamentista.

        Ihan vaan tiedoksi Ruotsi Suomi Englanti viro Ranska Espanja Italia on LATINASTA ja koko alue oli italiaa siihen aikaan vain Kreikan kulttuuria oli mutta muuten hallitsijat oli Italiasta.Muut pää apostolit oli latinaa ja hebreaa osaavia vain Lukas oli Kreikan lääkäri myös osasi latinaa ja Paulus puhui italiaa latinaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Kyllä Jeesus käski kastaa kaikkien Jumalan kolmen eri Persoonan omaksi<<<

        Ei käskenyt. Kreikkalaissa käännöksessä on kielioppivirhe, joka paljastaa lisäyksen. Sana "nimeen" on yksikössä, kun sen pitäisi olla monikossa.

        Ei ole mikään persoona 3 vaan yksi eri muodossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kreikkalaisessa käännöksessä? Oletko sinä joku judaisti pelle joka kuvittelee kreikkalaisen tekstin olevan käännös?

        Kreikan kieliset on myös käännöksiä tietysti sen historian ajan kreikkaa enää edes ole saati sen ajan latinaa mitä meillä opetettiin tuhat vuotta ainakin ne kaikki kielet on muuttunut tietysti aikojen saatossa.Ette edes huomaa että venäjän kielessä on hebrean kirjaimia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matteuksen evankeliumin kreikkalaiset käsikirjoituksen ovat heikkolaatuisia käännöksiä. Käännösprosessin aikana kreikkalainen teksti on korruptoitunut, minkä takia siinä on lukuisia virheitä. Kastekäskyssäkin on kielioppivirhe. Kaste pitäisi antaa kolmella nimellä monikossa, mutta kreikkalaisessa tekstissä sana on yksikössä "nimeen".

        Matteus oli kyllä kuitenkin ihan hebrean latinan kielen taitoinen ja verot maksettiin Italiaan. Opetuslapset oli lähinnä Genesaretin järven ja Jaffan juutalaista taustaa.


    • Anonyymi

      "Opetuslapset eivät koskaan kastaneet Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen vaan Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen, kuten Raamattu kertoo. "

      Höppölööröö ja hölmölän logiikka. Raamatussa ei kerrota kaikesta kaikki. Raamatussa ei sanota, että Jeesus pieraisi, yskäisi, kävi heittämässä vettä, jne. Silti Jeesus on aivan hyvin saattanut tehdä näitä asioita.

      Raamatussa ei ole mitään sellaista kohtaa, että opetuslapset eivät kastaneet Isän ja Pojan ja Pyhän hengen nimeen. Miksi sinä keksit näitä höppölöörön aloituksia ja ihmeellisiä väitteitä.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18336424/kasky-kastaa-isan-pojan-ja-pyhan-hengen-nimeen-on-katolisen-kirkon-tekema-lisays-raamattuun

      Ja eri palstoille samaa.

      • Anonyymi

        Olipa sinulla todella törkeä ja asiaton kommentti. Taisit loukkaantua siitä, että jouduit lukemaan aloituksesta totuuden. Taidat olla tämä surullisen kuuluista nimimerkki "Henki", josta on ollut tällä foorumilla paljon varoituksia.


      • Anonyymi

        Kumma kun Raamtussa ei ole halaistu sanaa luterisuuden tärkeimmistä opinkappaleista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumma kun Raamtussa ei ole halaistu sanaa luterisuuden tärkeimmistä opinkappaleista.

        Kyllä on, Jeesuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta on Raamatussa montakin halaistua sanaa!!!


      • Anonyymi

        Apostolien teot 19:5


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumma kun Raamtussa ei ole halaistu sanaa luterisuuden tärkeimmistä opinkappaleista.

        Ristiin NAULITUSta on aina SANAAAAAA


    • Anonyymi

      Aloitus on
      - helluntailais-areiolaista "Jeesus yksin"-harhaoppia,
      - joka siis kieltää Jumalan kolminaisuuden,
      - on suoraan suunnattu Isää ja Pyhää Henkeä vastaan ja
      - tunnustaa yksin Jeesuksen,
      - Hänetkin vain ihmisenä, ei jumaluutena.

      • Anonyymi

        >>Aloitus on - helluntailais-areiolaista "Jeesus yksin"-harhaoppia,<<

        Ei ole.

        Aloitus analysoi ansiokkaasti UT:ssa olevaa ilmiselvää ristiriitaa kahden erilaisen kastekäskyn välillä. Aloittaja myös viittaa teologian professori James Dunnin lausuntoon, joka oli metodistipastori.

        >>- joka siis kieltää Jumalan kolminaisuuden,<<

        Tällaistakaan ei ole aloituksessa. Aloitus käsittelee vain UT:n kastekäskyihin liittyvää proplematiikkaa.

        Aloituksessa ei ole myöskään mitään Jeesuksen jumaluuden kiistämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Aloitus on - helluntailais-areiolaista "Jeesus yksin"-harhaoppia,<<

        Ei ole.

        Aloitus analysoi ansiokkaasti UT:ssa olevaa ilmiselvää ristiriitaa kahden erilaisen kastekäskyn välillä. Aloittaja myös viittaa teologian professori James Dunnin lausuntoon, joka oli metodistipastori.

        >>- joka siis kieltää Jumalan kolminaisuuden,<<

        Tällaistakaan ei ole aloituksessa. Aloitus käsittelee vain UT:n kastekäskyihin liittyvää proplematiikkaa.

        Aloituksessa ei ole myöskään mitään Jeesuksen jumaluuden kiistämistä.

        Kolmiyhteinen jumala on saatana.


      • Anonyymi

        Sana puhuu yhdestä ainoasta Jumalasta. Itse asiassa kolminaisuusoppi on Jumalan pilkkaamista, sillä Jumalan kolminaisuus on se, mihin kiusaaja pyrki kiusatessaan Jeesusta.
        On vain yksi Jumala ja yksi Jumalan luonne ja Jumalan tahto, Isän tahto.
        Jeesus rukoili sanoen: "Isä, jos sinä tahdot, niin ota pois minulta tämä malja; älköön kuitenkaan tapahtuko minun tahtoni, vaan sinun".
        Jeesus on Jumalan olemuksen kuva, Isän Jumalan persoona. Pyhä Henki on Jeesus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sana puhuu yhdestä ainoasta Jumalasta. Itse asiassa kolminaisuusoppi on Jumalan pilkkaamista, sillä Jumalan kolminaisuus on se, mihin kiusaaja pyrki kiusatessaan Jeesusta.
        On vain yksi Jumala ja yksi Jumalan luonne ja Jumalan tahto, Isän tahto.
        Jeesus rukoili sanoen: "Isä, jos sinä tahdot, niin ota pois minulta tämä malja; älköön kuitenkaan tapahtuko minun tahtoni, vaan sinun".
        Jeesus on Jumalan olemuksen kuva, Isän Jumalan persoona. Pyhä Henki on Jeesus.

        Isän Jumalan nimi on Jeesus. Ilman esikoista, Jeesusta, ei ole Isää. Eikä Poikaa ole ilman Isää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isän Jumalan nimi on Jeesus. Ilman esikoista, Jeesusta, ei ole Isää. Eikä Poikaa ole ilman Isää.

        Jeesus on ihminen, ihmisen poika. Ei Jumala.

        Matt. 11:19

        Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.

        Mark. 10:18

        Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.

        1. Joh. 4:2

        Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmiyhteinen jumala on saatana.

        Helluntailaisten jumala on parhaimin ja olsenin henkijumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Aloitus on - helluntailais-areiolaista "Jeesus yksin"-harhaoppia,<<

        Ei ole.

        Aloitus analysoi ansiokkaasti UT:ssa olevaa ilmiselvää ristiriitaa kahden erilaisen kastekäskyn välillä. Aloittaja myös viittaa teologian professori James Dunnin lausuntoon, joka oli metodistipastori.

        >>- joka siis kieltää Jumalan kolminaisuuden,<<

        Tällaistakaan ei ole aloituksessa. Aloitus käsittelee vain UT:n kastekäskyihin liittyvää proplematiikkaa.

        Aloituksessa ei ole myöskään mitään Jeesuksen jumaluuden kiistämistä.

        NO KU LUOJA ILMESTYI IHMISENÄ MAAN PÄÄLLE JA LÄHETTI HENKENSÄ TODISTAMAAN IHMISEKSI SYNTYMISESTÄÄN NIIN TÄMÄ ON TEHTY TEOLOGIOISSA NIIN YLI VAIKEAKSI.JUMALA ELIKKÄ LUOJA JOKA ON HENKI TULI IHMISEKSI POJASSA JEESUKSESSA. TOISET USKOO TOISET EI USKO OLKAA USKOTTOMIA MUUT USKOO.JEESUS ihan itse ajoi ja ajaa teidän myyntijeesukset pois eksyttämästä terveitten tieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmiyhteinen jumala on saatana.

        OTAS TOSTA NYT TOI SANA YHTEINEN KÄSITTELYYN


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>Aloitus on - helluntailais-areiolaista "Jeesus yksin"-harhaoppia,<<

        Ei ole.

        Aloitus analysoi ansiokkaasti UT:ssa olevaa ilmiselvää ristiriitaa kahden erilaisen kastekäskyn välillä. Aloittaja myös viittaa teologian professori James Dunnin lausuntoon, joka oli metodistipastori.

        >>- joka siis kieltää Jumalan kolminaisuuden,<<

        Tällaistakaan ei ole aloituksessa. Aloitus käsittelee vain UT:n kastekäskyihin liittyvää proplematiikkaa.

        Aloituksessa ei ole myöskään mitään Jeesuksen jumaluuden kiistämistä.

        Kastekäskyssä ei ole mitään ristiriitaa. Raamatun ristiriitaisuuksia ei ole olemassakaan. Vänkääjillä on. Raamattu on hyvin yhtenäinen.

        Minut on kastettu lapsena Isän, Pojan ja Pyhän hengen nimeen. Ihan on toiminut aina.


    • Anonyymi

      Kristityt luovuttavat lapsensa kasteessa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen omaksi ja haltuun.

      6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
      7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
      8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

      Kannattaa varoa helluntailaisten irtohenkien tekemiä kosketuksia ja kasteita, taivasmatkoja ja pelastusvarmuuksia, erilaisia tuntemuksia.

      • Anonyymi

        Apost.t 19:5


    • Anonyymi

      Jeesuksen viimeinen päiväkäksy omille opetuslapille Galilean vuorella.

      Matt.28
      18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

      9 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.

      • Anonyymi

        Jeesus antoi vallan eli delegoi kastevallan omille oikeille apostoleilleen viimeisinä sanoinaan maan päällä ennen taivaaseen nousemista helatorstaina
        ja lupasi olla heidän kanssa joka päivän maailman loppuun asti.

        Huom.
        Jeesus ei hyväksy Paavalia omaksi Karitsan apostoliksi.

        Paavali ei kuulu joukkoon.

        Ilm. 21:14

        Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus antoi vallan eli delegoi kastevallan omille oikeille apostoleilleen viimeisinä sanoinaan maan päällä ennen taivaaseen nousemista helatorstaina
        ja lupasi olla heidän kanssa joka päivän maailman loppuun asti.

        Huom.
        Jeesus ei hyväksy Paavalia omaksi Karitsan apostoliksi.

        Paavali ei kuulu joukkoon.

        Ilm. 21:14

        Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

        Jumala ei ole asettanut sinua, saatanan asianajaja, Sanan opettajaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei ole asettanut sinua, saatanan asianajaja, Sanan opettajaksi.

        se piru rupee hermostuun , kun Jumalan "pysyvää ja elävää sanaa kirjoitettu" ,
        se on sille Jumalan vastustajalle saatanalle MYRKKYÄ !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus antoi vallan eli delegoi kastevallan omille oikeille apostoleilleen viimeisinä sanoinaan maan päällä ennen taivaaseen nousemista helatorstaina
        ja lupasi olla heidän kanssa joka päivän maailman loppuun asti.

        Huom.
        Jeesus ei hyväksy Paavalia omaksi Karitsan apostoliksi.

        Paavali ei kuulu joukkoon.

        Ilm. 21:14

        Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

        Apostolien teoissa on oikeastaan hyvää historiaa. Ai Paulus Paul Saul niin niin damaskon tiellä DAMASKON TIELLÄ PAAVALI KOHTASI JEESUKSEN KAATUEN TIELLE. TURHA TAISTELLA TUTKAINTA VASTAAN SAUL PAUL SINÄ OLET MINULLE VALITTU ASE. ÄLKÄÄ ENÄÄ VÄÄRENTÄKÖ SAATTE KOHTA KOKONAISEN SALAMAN ISKUN TAIVAASTA.


      • Anonyymi

        ELÄMÄN PUU JA ELÄMÄN KIRJAT. ELÄMÄN HENKI ELÄVÄKSI TEKEE.


      • Anonyymi

        Jeesus antoi käskyn kastaa Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä, kuten lukee useimmissa kohdissa Raamattua. Luukkaan evankeliumissa Jeesus lähettää opetuslapsensa saarnaamaan evankeliumia "minun nimessäni", mitä opetuslapset toteuttivat Apostolien tekojen kirjassa kastamalla Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen.

        Luuk 24:46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
        47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.

        Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        ...
        10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.
        ...
        19:4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
        5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus antoi vallan eli delegoi kastevallan omille oikeille apostoleilleen viimeisinä sanoinaan maan päällä ennen taivaaseen nousemista helatorstaina
        ja lupasi olla heidän kanssa joka päivän maailman loppuun asti.

        Huom.
        Jeesus ei hyväksy Paavalia omaksi Karitsan apostoliksi.

        Paavali ei kuulu joukkoon.

        Ilm. 21:14

        Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

        >>>Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä
        Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.<<<

        Paavali katsoi kuuluvansa Kristuksen apostolien joukkoon.
        Mattiaan valinta oli opetuslasten inhimillinen erehdys.
        He eivät odottaneet, kenet Jumala oli valinnut kavaltajan
        sijalle. He eivät jaksaneet odottaa Jumalan aikaa, jolloin Hän
        itse osoittaa, kenet Hän on valinnut, Jumala ei tarkoittanut,
        että arpa osoittaisi kenet Jumala on valinnut Kristuksen apostoliksi.
        Jumala tahtoi osioittaa sen itse, kunhan aika on täyttynyt.

        Sitäpaitsi apostolit asettivat Jumalalle kaksi vaihtoehtoa,
        joista Hänen tulisi nyt valita toinen. He eivät ottaneet huomioon,
        että ehkä näistä kahdesta ei kumpikaan ole Jumalan valinta.
        Asettaessaan esille kaksi vaihtoehtoa, he rajoittivat Jumalan
        valintaa.

        Tässä on myös huomattava se, että Raamattu on rehellinen
        Kirja. Se kertoo myös ihmisten erehdyksistä ja virheistä.

        Ehkä selvin todiste on tässä, jossa Paavali, Kristuksen apostolina,
        kertoo heidän apostolien työstä miten ovat toimineet. Hän kutsuu
        itseään(kin) Kristuksen apostoliksi. Hän siis lukee itsensä
        Kristuksen apostolien joukkoon. Ja Paavalin Sanat ovat Jumalasta
        Jumalan Sanaa. Näin siis Raamattu.

        1.Tessalonikalaiskirje:2:5-7 "Me emme ole koskaan esiintyneet
        imartelevin sanoin, sen te tiedätte, emmekä tekosyin ahnehtineet
        voittoa. Jumala on todistajamme. Emme myöskään ole etsineet
        kunniaa ihmisiltä, emme teiltä emmekä muilta, vaikka Kristuksen
        apostoleina olisimmekin voineet vaatia arvonantoa. Olimme sen
        sijaan teidän keskuudessanne lempeitä kuin imettävä äiti, joka
        hoivaa lapsiaan."

        https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=laajahaku&kaikki=Kristuksen+aposto&jokin=&eiole=&kirjat=kr&kaannos=fi-38

        Mvh J - K


    • Anonyymi

      Helluntailaiset herjaavat kristittyjen lapsien saamaa kastetta nimeen
      Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

      Nimimerkki "Mohikaani27" teki sitä jatkuvasti. Nyt Jumala on puuttunut asioihin. Mohikaanin kanootti on kaatunut lopullisesti.

      Jaak. 2:7

      Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

      Gal. 6:7

      Älkää pettäkö itseänne! Jumala ei salli itseään pilkattavan. Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.

      • Anonyymi

        Tässä ei ole kyse mistään herjaamisesta, vaan keskustelemme siitä, mikä on oikea kasteoppi.


    • Anonyymi

      Jeesus perusti katolisen eli yhden yleisen ja yhtenäisen kirkon. On vain yksi lauma ja yksi Paimen.
      Pahat rahanahneet apostolit perustivat kommunismiin perustuvia seurakuntia eri paikakunnille, mutta se ei ollut Jeesuksen tarkoitus. Yksi pariskuntakin tapettiin rahojen saamiseksi heiltä.

      Jeesus perusti yhden katolisen kirkon antamalla opetuslapille kastekäskyn sen tekemiseen.

      Ensin kaste opetuslapseksi ja vasta sitten opetetaan käskyt ja kehotus niiden pitämiseen.

      • Anonyymi

        Jeesu ei perustnut katoista kirkkoa, vaan
        väkevä eksytys on äiti-katolinen kirkko ja sen tytär, luterilainen kirkko, jotka väittävät omistavansa pelastavat sakramentit. Vanhojen kirkkokuntien ulkopuolella ei ole pelastusta.
        Kirkko on ainoa pelastaja, siis jumala kaikkivaltias ja kaiken jumalisuuden yläpuolelle itsensä korottanut, joka valheen kaikella tunnusteoilla ja ihmeillä johtaa harhaa.
        Kirkon opin mukaan vesi on ihmeitten tekijä, joka antaa ikuisen elämän pappien taikojen ja loitsujen kautta. Kirkoissa viini muuttuu synnit anteeksi antavaksi vereksi ja öylätti lihaksi. Raamattu edeltä nähden puhuu katolilais-luterilaisesta kirkosta: tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        ja kaikilla vääryyden viettelyksillä
        Kukaan ei pysty todistamaan juovansa verta luteriIaisen kirkon ehtoollisella. Eikä kukaan pysty todistaman uudesti syntymistä luonnollisesta, maailman vedestä.
        Luterilainen kirkko toimii: saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        ja kaikilla vääryyden viettelyksillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesu ei perustnut katoista kirkkoa, vaan
        väkevä eksytys on äiti-katolinen kirkko ja sen tytär, luterilainen kirkko, jotka väittävät omistavansa pelastavat sakramentit. Vanhojen kirkkokuntien ulkopuolella ei ole pelastusta.
        Kirkko on ainoa pelastaja, siis jumala kaikkivaltias ja kaiken jumalisuuden yläpuolelle itsensä korottanut, joka valheen kaikella tunnusteoilla ja ihmeillä johtaa harhaa.
        Kirkon opin mukaan vesi on ihmeitten tekijä, joka antaa ikuisen elämän pappien taikojen ja loitsujen kautta. Kirkoissa viini muuttuu synnit anteeksi antavaksi vereksi ja öylätti lihaksi. Raamattu edeltä nähden puhuu katolilais-luterilaisesta kirkosta: tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        ja kaikilla vääryyden viettelyksillä
        Kukaan ei pysty todistamaan juovansa verta luteriIaisen kirkon ehtoollisella. Eikä kukaan pysty todistaman uudesti syntymistä luonnollisesta, maailman vedestä.
        Luterilainen kirkko toimii: saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        ja kaikilla vääryyden viettelyksillä

        Harmittaako sinua kun helluntailaisilla ei ole pelastyavia sakramentteja vaan pelkkiä symbojela? Luterilaisuet ei opeta että vanhojen kirkkojen ulkopulella ei ole pelastusta. Sen sijaan uudestikastajat väittävät olevansa pelastuksen tuojia ohi Jeesuksen. Uudestikastajat toimivat saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        ja kaikilla vääryyden viettelyksillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmittaako sinua kun helluntailaisilla ei ole pelastyavia sakramentteja vaan pelkkiä symbojela? Luterilaisuet ei opeta että vanhojen kirkkojen ulkopulella ei ole pelastusta. Sen sijaan uudestikastajat väittävät olevansa pelastuksen tuojia ohi Jeesuksen. Uudestikastajat toimivat saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        ja kaikilla vääryyden viettelyksillä

        Joo siitä kertoo sekin että helluntailaisilla loitust ja taika on korvannut Jeesuksen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo siitä kertoo sekin että helluntailaisilla loitust ja taika on korvannut Jeesuksen

        Raamattu varoittaa: Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
        Luterilaisuus on maailman mielen mukainen uskonto eli pakanuutta. Suurin osa luterilaisista on maailman ihmisiä. Luterilaiset sakramentit ovat valhetta ja petosta eli maailmasta.
        Sana myös selkeästi varoittaa tekemästä yhteistyötä luterilaisten kanssa: Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu varoittaa: Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
        Luterilaisuus on maailman mielen mukainen uskonto eli pakanuutta. Suurin osa luterilaisista on maailman ihmisiä. Luterilaiset sakramentit ovat valhetta ja petosta eli maailmasta.
        Sana myös selkeästi varoittaa tekemästä yhteistyötä luterilaisten kanssa: Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?

        Kristityt tekevät yhteistyötä keskenään. Harmittaako?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu varoittaa: Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
        Luterilaisuus on maailman mielen mukainen uskonto eli pakanuutta. Suurin osa luterilaisista on maailman ihmisiä. Luterilaiset sakramentit ovat valhetta ja petosta eli maailmasta.
        Sana myös selkeästi varoittaa tekemästä yhteistyötä luterilaisten kanssa: Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?

        Helluntailaisuus on pakanuutta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesu ei perustnut katoista kirkkoa, vaan
        väkevä eksytys on äiti-katolinen kirkko ja sen tytär, luterilainen kirkko, jotka väittävät omistavansa pelastavat sakramentit. Vanhojen kirkkokuntien ulkopuolella ei ole pelastusta.
        Kirkko on ainoa pelastaja, siis jumala kaikkivaltias ja kaiken jumalisuuden yläpuolelle itsensä korottanut, joka valheen kaikella tunnusteoilla ja ihmeillä johtaa harhaa.
        Kirkon opin mukaan vesi on ihmeitten tekijä, joka antaa ikuisen elämän pappien taikojen ja loitsujen kautta. Kirkoissa viini muuttuu synnit anteeksi antavaksi vereksi ja öylätti lihaksi. Raamattu edeltä nähden puhuu katolilais-luterilaisesta kirkosta: tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        ja kaikilla vääryyden viettelyksillä
        Kukaan ei pysty todistamaan juovansa verta luteriIaisen kirkon ehtoollisella. Eikä kukaan pysty todistaman uudesti syntymistä luonnollisesta, maailman vedestä.
        Luterilainen kirkko toimii: saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        ja kaikilla vääryyden viettelyksillä

        Jeesus perusti vain yhden kristillisen eli katolisen kirkon antamalla kastekäskyn.

        On vain Yksi lauma ja Yksi Paimen.

        Jeesus tarkoitti itseään ja kastekäskyä, kun sanoi tälle Kalliolle minä perustan seurakuntani.

        Kasteessa ihmisen synnit pestään pois Kristuksen sovintoveren tähden ja sielu liitetän ikuisesti elävän Kristuksen ruumiin jäseneksi. Sitä helluntailaiset eivät ymmärrä ollenkaan, eivätkä tunnusta kasteen todellista iankaikkista merkitystä.

        Helluntailalaiset ovat repineet yhden kasteen merkityksen hajalle ja perustaneet kaksi erillistä kastetta, jotta yksi kaste menettäisi voimansa. Helluntailaisuus on Saatanasta.

        Room.6:3 "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?


    • Anonyymi

      Luterilaisuus perustuu katolilaiseen uskontoon ja luterilaisen kirkon katolinen äitikirkko on saanut alkunsa Sanan totuuden myymisestä eli luopumisesta Raamatun ilmoituksesta.
      Kirkko on jo aikoja sitten, syntynsä alussa myynyt totuuden uskoon tulosta, sovituksesta ja seurakunnasta saadakseen maailman hyväksynnän. Taas pitää myydä Totuutta, jotta maailman hyväksyisi; nyt vuorossa Raamatun mukainen avioliitto.

      • Anonyymi

        Ei vaan luterilaisuus perustuu Sanaan

        Helluntailaisuus on myynyt totuuden uskoontulosta eikä pidä sitä välttömättömänä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan luterilaisuus perustuu Sanaan

        Helluntailaisuus on myynyt totuuden uskoontulosta eikä pidä sitä välttömättömänä

        Luterilaisuus perustuu Martti Lutherin kirjoituksiin, jotka eivät perustuneet Raamattuun. Kun Luther itsekin tajusi, ettei hänen oppinsa olleet Raamatun mukaisia, hän vaati Raamatusta poistettavaksi useita kirjoja, mihin hänen oppilaansa eivät kuitenkaan suostuneet.

        Luterilaisuus perustuu suurimmaksi osaksi roomalaiskatolisuuteen, vaikka Luther halusi muuttaa joitain kohtia katolisesta opista. Luterilaisuus ei oikeasti puhdistanut uskoa, vaan toi markkoille toisen harhaopin.

        Lutherin paha hedelmä näkyi natsi-Saksan innossa kannattaa Lutheria suurena opettajanaa ja rotuopin kehittäjänä, mistä seurasi holokausti.

        Luterilaisuudessa villitsee edelleenkin eksyttävät henget, jotka ovat tuoneet kirkkoon naispappeuden, transsukupuolisuuden ja homoavioliitot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisuus perustuu Martti Lutherin kirjoituksiin, jotka eivät perustuneet Raamattuun. Kun Luther itsekin tajusi, ettei hänen oppinsa olleet Raamatun mukaisia, hän vaati Raamatusta poistettavaksi useita kirjoja, mihin hänen oppilaansa eivät kuitenkaan suostuneet.

        Luterilaisuus perustuu suurimmaksi osaksi roomalaiskatolisuuteen, vaikka Luther halusi muuttaa joitain kohtia katolisesta opista. Luterilaisuus ei oikeasti puhdistanut uskoa, vaan toi markkoille toisen harhaopin.

        Lutherin paha hedelmä näkyi natsi-Saksan innossa kannattaa Lutheria suurena opettajanaa ja rotuopin kehittäjänä, mistä seurasi holokausti.

        Luterilaisuudessa villitsee edelleenkin eksyttävät henget, jotka ovat tuoneet kirkkoon naispappeuden, transsukupuolisuuden ja homoavioliitot.

        Luterilaisuus perustuu Raamattuun

        Helluntailaisuus perustuu pakanuutee, Jeesuksen kieltämiseen

        Parhami oli lapsityöntekijä jonka kautta villitsevät henget pääsivät sinne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisuus perustuu Martti Lutherin kirjoituksiin, jotka eivät perustuneet Raamattuun. Kun Luther itsekin tajusi, ettei hänen oppinsa olleet Raamatun mukaisia, hän vaati Raamatusta poistettavaksi useita kirjoja, mihin hänen oppilaansa eivät kuitenkaan suostuneet.

        Luterilaisuus perustuu suurimmaksi osaksi roomalaiskatolisuuteen, vaikka Luther halusi muuttaa joitain kohtia katolisesta opista. Luterilaisuus ei oikeasti puhdistanut uskoa, vaan toi markkoille toisen harhaopin.

        Lutherin paha hedelmä näkyi natsi-Saksan innossa kannattaa Lutheria suurena opettajanaa ja rotuopin kehittäjänä, mistä seurasi holokausti.

        Luterilaisuudessa villitsee edelleenkin eksyttävät henget, jotka ovat tuoneet kirkkoon naispappeuden, transsukupuolisuuden ja homoavioliitot.

        vaan , kun helluntailaisille ei kelpaa MIKÄÄN kristillinen kirkko,
        ei luterilaisuus , ei katolilaisuus , ei ortodoksisuus , jotka on yleisimmät kristilliset kirkot Suomessa.
        ortodoksisuus ei ole luterilaisuudesta eikä katolilaisuudesta haarautunut kirkkokunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisuus perustuu Raamattuun

        Helluntailaisuus perustuu pakanuutee, Jeesuksen kieltämiseen

        Parhami oli lapsityöntekijä jonka kautta villitsevät henget pääsivät sinne

        Luterilaisuudessa ei juuri mikään perustu Raamattuun. Sinä olet täysin eksynyt, koska et osaa Raamattua. Se on sinun oma ongelmasi.


    • Anonyymi

      Helluntailaisuus on henkivalta, paha eksytys ja heresia.

    • Anonyymi

      Eikä Pietarin uskon varaan mitään seurakuntia voitu perustaa.

      Matt. 16:23

      Mutta hän kääntyi pois ja sanoi Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"

    • Anonyymi

      Room. 9:8

      Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

      Kristitut ovat kastaneet lapsensa Jeesuksen käksyn valtuutuksin nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen jo 2000 vuotta. Ja kastavat edelleen aina Ihmisen Pojan päivään asti. Silloin ei enää ketään ehditä kastaa Kristityksi sisälle Jumalan valtakuntaan, kun toinen korjataan talteen ja toinen jätetään.

      Heluntailaisuus ei ole oikeata kristinuskoa ollenkaan, vaan väkevä eksytys ja heresia.

      • Anonyymi

        >>Kristitut ovat kastaneet lapsensa Jeesuksen käksyn valtuutuksin nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen jo 2000 vuotta. <<

        Jeesus ei kyseistä käskyä antanut, koska se on katolisen kirkon tekemä omavaltainen lisäys Raamattuun.

        Jeesus käski julistaa evankeliumia "hänen nimessään" ja apostolit toteuttivat käskyä kastamalla Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen.

        Luuk 24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.

        Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        ...
        10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.
        ...
        19:4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
        5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.


    • Anonyymi

      Nokian pappi erehtyi ekumeniaan väärien ihmisten kanssa kun teki ekumeniaa helluntailaisten kanssa. Ei aikaakaan kun se Parham/Olsenin henki tarttui mieheen kiinni, ja oikea pappi meinasi menettää virkansakin niissä hurmostouhuissa hellareiden kanssa.

      • Anonyymi

        Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä.
        eväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22]
        Wikipedia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä.
        eväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22]
        Wikipedia

        Ei tehnyt parannusta.
        Gerhard Olsen-Smidt palasi laittomasti Suomeen saarnaamaan vuonna 1930, mutta hänet karkotettiin uudelleen.[17]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä.
        eväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22]
        Wikipedia

        Nuorilla hellapojilla ei tainnut enää paikat kestää niitä armolahjoja, mitä sillä helluntailiikkeen maajohtajalla oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuorilla hellapojilla ei tainnut enää paikat kestää niitä armolahjoja, mitä sillä helluntailiikkeen maajohtajalla oli.

        Suomi24 on osallinen ja suomi24 harjoittaa järjestelmällistä kiihottamista kansanryhmää vastaan. Suomi24 on laittomien hallussa ja alusta laittomuuksiin. Helluntaipalstalla rikotaan avoimesti Suomen lakeja ja pilkataan Jumalaa ja vainotaan helluntailaisia ja levitetään valheita anabaptisteista, joita helluntailaiset ovat.


    • Anonyymi

      Kun Johannes puhui kasteesta ei hän sanonut että kastetaan Pyhän Hengen nimeen, vaan Pyhällä Hengellä. Ei ole mitään hyötyä jorista Pyhästä Hengestä sitä ja tätä, vaan Pyhällä Hengellä kastetaan. Pyhä Henki kastaa ihmisen eikä se ole asia mitä ihminen voi tehdä että voi ottaa Pyhää Henkeä ja ripaista sitä ihmisen päälle eikä ihmistä voi upottaa Pyhään Henkeen. Se kaste tulee taivaasta Jumalan armon kautta.

      • Anonyymi

        Monet luulevat saaneensa kasteen Pyhässä Hengessä, mutta eivät ole kuitenkaan sitä saaneet. Pyhän Hengen hedelmä on kuuliaisuus Jumalan käskyille, mitä harvalla uskovalla on. Jos ihmisessä ei ole oikeuden eli lainkuuliaisuuden hedelmiä, hänessä ei ole Pyhää Henkeä.

        Ap.t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."

        Gal 5:22 Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus,
        23 lempeys ja itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki.

        Ef 5:9 Valo kasvattaa hyvyyden, oikeuden ja totuuden hedelmiä.

        Helluntailaiset puhuvat kielillä, profetoivat ja ylistävät Jeesusta, mutta se ei vielä takaa pelastusta. Väärät profeetat osaavat myös puhua kielillä. Ihmeet eivät aina ole Pyhän Hengen sinetti. Jeesus ei pelasta laittomuuden tekijöitä, koska heissä ei ollut Pyhää Henkeä, vaikka he olisivat puhuneet kielillä.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        ---
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet luulevat saaneensa kasteen Pyhässä Hengessä, mutta eivät ole kuitenkaan sitä saaneet. Pyhän Hengen hedelmä on kuuliaisuus Jumalan käskyille, mitä harvalla uskovalla on. Jos ihmisessä ei ole oikeuden eli lainkuuliaisuuden hedelmiä, hänessä ei ole Pyhää Henkeä.

        Ap.t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."

        Gal 5:22 Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus,
        23 lempeys ja itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki.

        Ef 5:9 Valo kasvattaa hyvyyden, oikeuden ja totuuden hedelmiä.

        Helluntailaiset puhuvat kielillä, profetoivat ja ylistävät Jeesusta, mutta se ei vielä takaa pelastusta. Väärät profeetat osaavat myös puhua kielillä. Ihmeet eivät aina ole Pyhän Hengen sinetti. Jeesus ei pelasta laittomuuden tekijöitä, koska heissä ei ollut Pyhää Henkeä, vaikka he olisivat puhuneet kielillä.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        ---
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

        Valhejuutalainen, sinun hedelmäsi ovat: epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
        kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
        Mooseksen lain käskyt ovat lihan sääntöjä, eli kiivaillessasi lain käskyjen noudattamista, todistat olevasi lihallinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valhejuutalainen, sinun hedelmäsi ovat: epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
        kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
        Mooseksen lain käskyt ovat lihan sääntöjä, eli kiivaillessasi lain käskyjen noudattamista, todistat olevasi lihallinen.

        >>>Mooseksen lain käskyt ovat lihan sääntöjä, eli kiivaillessasi lain käskyjen noudattamista, todistat olevasi lihallinen.<<<

        Tämä kommenttisi osoittaa, miten härskisti vääristelet Raamattua. Raamatussa ei sanota missään, että laki olisi lihallinen, mutta sanotaan laissa olevan käskyjä lihan puhtaudesta, minkä sinä ilmeisesti nyt sekoita tähän asiaan.

        Mooseksen lain käskyt eivät ole lihallisia vaan Pyhästä Hengestä.

        Room 7:12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
        ---
        14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valhejuutalainen, sinun hedelmäsi ovat: epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
        kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
        Mooseksen lain käskyt ovat lihan sääntöjä, eli kiivaillessasi lain käskyjen noudattamista, todistat olevasi lihallinen.

        Alias errrrooor!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Mooseksen lain käskyt ovat lihan sääntöjä, eli kiivaillessasi lain käskyjen noudattamista, todistat olevasi lihallinen.<<<

        Tämä kommenttisi osoittaa, miten härskisti vääristelet Raamattua. Raamatussa ei sanota missään, että laki olisi lihallinen, mutta sanotaan laissa olevan käskyjä lihan puhtaudesta, minkä sinä ilmeisesti nyt sekoita tähän asiaan.

        Mooseksen lain käskyt eivät ole lihallisia vaan Pyhästä Hengestä.

        Room 7:12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
        ---
        14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen

        Vai kirjoitti Jumala laintauluihin kymmenen käskyä "lihan sormella".

        Jumala on Henki.

        Paavali yritti pistää omia henkilökohtaisia syntejän epämääräisten lihojen ja vanhojen Aatamien syyksi, kun ei itse ottanut niistä vastuuta eikä tehtnyt parannusta.

        Lopulta Jumala heitti miehen Saatanan kuritetettavaksi lopun elämän ajaksi.

        Room. 7:20

        Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

        Eikä kaihtanut edes valehtelemista.

        Room. 3:7

        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

        Paavalin kirkastama totuus kihahtaa nopeasti päähän?

        Jeesus ei hyväksy Paavalia omaksi Karitsan apostoliksi.

        Ilm. 21:14

        Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.


    • Anonyymi

      Kun Herran sanassa sanotaan että ihminen kastetaan Pyhällä Hengellä, niin se on niin keksimme mitä tahansa sepustuksia ja herjoja muista ihmisistä. Ei se muuta Herran sanaa vaikka miten harjaamme muita ihmisiä. Herran sana luetaan kuten Herran sanassa lukee, että ihminen kastetaan uudessa liitossa Pyhällä Hengellä eikä sitä mikään eikä kenenkään ihmisen tekemisen miksikään muuta vaikka joku kastaisi vaikka kaasutoholla ihmisiä, niin ei Herran sana siitä miksikään muutu.

      Mutta ihminen on outo olio lukemaan Herran sanaa aivan kuin se olisi jotenkin riippuvainen ihmisten teoista mitä siellä lukee.

    • Anonyymi

      Jeesus ennusti minkälaiseksi seurakuntaelämä muodostuu hänen kuoltuaan.

      Matt.24:24 "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

    • "Professori James Dunn kertoo, että Matteuksen evankeliumissa oleva käsky kastaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen on lisätty myöhemmin Raamattuun. Tästä voimme tehdä johtopäätöksen, ettei kirkon omavaltaiseen lisäykseen perustuva kaste ole krillinen kaste ollenkaan ja kaikki sellaisella tavalla kastetut ovat jääneet ilman kastetta, minkä takia he eivät voi pelastua."

      Mielenkiintoinen salaliittoteoria.

    • Anonyymi

      Pyhällä Hengellä kastettu joskin tietää olevansa Pyhällä Hengellä kastettu eikä voi vain ajatella että menikö tämä nyt oikein vai käännösvirheen mukaan. Pyhän Hengen kaste on aivan tuntuva tapahtuma ihmisen elämässä sanan mukaan.

      Joskin senkin voi vääntää mielessään aivan millaiseksi haluaa kuten harhaoppinen tekeekin.

      • Anonyymi

        raamatun sana ei vääristele ,
        kaste kristukseen , "SILLOIN te saatte Pyhän Hengen lahjan" Apt: 2: 38


      • Anonyymi

        Useat helluntailaiset ovat erehtyneet siitä, että onko heillä Pyhä Henki, koska he eivät edes tiedä, mitä tarkoittaa olla kastettu Pyhässä Hengessä tai miten Pyhä Henki vaikuttaa ihmisessä.

        Pyhän Hengen hedelmä on kuuliaisuus Jumalan käskyille, mitä harvalla uskovalla on. Jos ihmisessä ei ole oikeuden eli lainkuuliaisuuden hedelmiä, hänessä ei ole Pyhää Henkeä.

        Ap.t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."

        Gal 5:22 Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus,
        23 lempeys ja itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki.

        Ef 5:9 Valo kasvattaa hyvyyden, oikeuden ja totuuden hedelmiä.

        Helluntailaiset puhuvat kielillä, profetoivat ja ylistävät Jeesusta, mutta se ei vielä takaa pelastusta. Väärät profeetat osaavat myös puhua kielillä. Jeesus ei pelasta laittomuuden tekijöitä, koska heissä ei ollut Pyhää Henkeä, vaikka he olisivat puhuneet kielillä.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        ---
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        raamatun sana ei vääristele ,
        kaste kristukseen , "SILLOIN te saatte Pyhän Hengen lahjan" Apt: 2: 38

        Kaste Kristuksen on uudesti syntyminern. Pitää uskoa Jeesuksen kuolleen sinun syntiesi Jeesuksen tähden.
        Tämän Sanan uskossa vastaan ottaminen on kaste Kristuksen kuolemaan: Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
        Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
        kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
        sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.


    • Anonyymi

      Sillä ei ole paljoa merkitystä, onko Matteuksen evankeliumin lopussa sanoja isänpojanjapyhänhengen nimeen. Asiasisällön ratkaisee apostolien käytäntö, koska he varmuudella tiesivät, mitä Jeesus tarkoitti lähetyskäskyllään. He eivät missään kohden käyttäneet kastaessaan tai rukoillessaan sanoja isänpojanjapyhänhengen nimeen. Raamatussa ei ole Matteuksen evankeliumin lisäksi muualla niitä sanoja.
      Pietari "käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen " Apt. 10:48. ja 2:38. sekä 8:16. ja 19:5.
      "Mitä teettekin, sanoin tai teoin, tehkää kaikki Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttaan " Kol. 3:17.

      Jumalan tahto siis on, että tästä lähtien kastaja lausuu kastettavan ylle oikean NIMEN:
      Kastan sinut ... Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen.

      • Anonyymi

        Pyhän Hengen kaste on toinen asia. Sitä ei pidä sekoittaa vesikasteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhän Hengen kaste on toinen asia. Sitä ei pidä sekoittaa vesikasteeseen.

        kaste Kristukseen:

        "Sillä kolme on jotka TODISTAVAT : Henki ja vesi ja veri , ja ne kolme YHDESSÄ ovat"
        1 Joh: 5: 8

        "yhdessä ovat" , niin siis sanoo raamattu , EI erillisenä huudeta ,
        ei siis raamatun mukaan erikseen henkeä ja erikseen vettä ja erikseen veri . . .
        Raamattu: "ja ne kolme YHDESSÄ ovat" . Piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaste Kristukseen:

        "Sillä kolme on jotka TODISTAVAT : Henki ja vesi ja veri , ja ne kolme YHDESSÄ ovat"
        1 Joh: 5: 8

        "yhdessä ovat" , niin siis sanoo raamattu , EI erillisenä huudeta ,
        ei siis raamatun mukaan erikseen henkeä ja erikseen vettä ja erikseen veri . . .
        Raamattu: "ja ne kolme YHDESSÄ ovat" . Piste.

        Yhdessä ovat, mutta et osaa lukea ja ymmärtää yksinkertaista suomen kielen lausetta. Henki ja vesi ja veri, ei lue niin kuin harhoissasi näet: isä ja poika ja pyhä henki.
        Siis Henki todisti Jeesuksen Jumalan Pojaksi ja vesi ja veri todistivat Jumalan Pojan kuolleen.
        Et häpeä pilkata Jumalaa, etkä Hänen todistustaan Pojastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdessä ovat, mutta et osaa lukea ja ymmärtää yksinkertaista suomen kielen lausetta. Henki ja vesi ja veri, ei lue niin kuin harhoissasi näet: isä ja poika ja pyhä henki.
        Siis Henki todisti Jeesuksen Jumalan Pojaksi ja vesi ja veri todistivat Jumalan Pojan kuolleen.
        Et häpeä pilkata Jumalaa, etkä Hänen todistustaan Pojastaan.

        "usko ny edes NIINKUIN RAAMATTU sanoo:

        "Sillä kolme on , jotka TODISTAVAT : Henki JA vesi JA veri , ja ne kolme YHDESSÄ ovat"
        1 Joh: 5: 8

        "todistavat" , Raamattu TODISTAA , ja siihen ei helluntailaisten ihmistodistuksia lisätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "usko ny edes NIINKUIN RAAMATTU sanoo:

        "Sillä kolme on , jotka TODISTAVAT : Henki JA vesi JA veri , ja ne kolme YHDESSÄ ovat"
        1 Joh: 5: 8

        "todistavat" , Raamattu TODISTAA , ja siihen ei helluntailaisten ihmistodistuksia lisätä.

        Raamattu TODISTAA , ja siihen ei luterilaisten ihmistodistuksia lisätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu TODISTAA , ja siihen ei luterilaisten ihmistodistuksia lisätä.

        1 Joh: 5: 8 on kylläkin Raamatun sanaa.

        Raamatun sana : "todistaa" !!


    • Anonyymi

      Kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen on Raamatussa selviö. Siihen ei tarvita vahvistukseksi mitään ihmistitteleitä. Asiaahan ei ratkaise ihminen.

    • Anonyymi

      Ei ole katolisen kirkon lisäys !

      Kannattaa lukea kunnolla se, mitä siinä lukee !

      Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

      Eli pakanat !

      Juutalaisilla oli jo entuudestaan tieto Isästä ja Pyhästä Hengestä, uutena heille ilmoitettiin Poika / Jeesus nimi, jossa pelastua.

      Pakanoilla taas ei ollut entuudestaan Isää eikä Pyhää Henkeä, joten siksi siis tämä muoto !

      • Anonyymi

        Sanaan on mahdollista lisätä omiaan. Siis toistat katolisen porttokirkon Sanaan lisäämään kohtaan:
        Jeesus opetti moneen kertaa seuraajiaan anomaan Hänen nimessään.
        Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
        Isän nimi on Jeesus ja Jeesuksen nimi on Jeesus. Selitä luterilainen, koska ja milloin kumottiin Jeesuksen opetus?
        Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
        Jeesus teki tunnetuksi vain ja ainoastaan oman nimensä ja Isän nimen, joka on Jeesus.
        Katolisen kirkon Sanaan lisäämä Matt. 28:19 onainoa kohta, jossa käytetään isä ja poika ja pyhä henki nimeä.
        Yksikään opetuslapsi ei koskaan käyttänyt isä ja poika ja pyhä henki nimeä. Toisin sanoen he eivät olleet kuulleetkaan ns. lähetyskäskyä. Näin ollen Matt. 28:19 on lisätty Raamattuun apostolien jälkeen.

        Herra Jeesus sanoo: "Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin" Matt. 28:19 ei ole Hyvän Paimenen ääni, vaan vieras ääni.
        Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."


      • Anonyymi

        "uutena heille ilmoitettiin Poika / Jeesus nimi, jossa pelastua" Valehtelet päin silmiä ja pilkaat Jumalaa.
        Sana kumoaa törkeät valheesi: Isä, kirkasta nimesi!" Niin taivaasta tuli ääni: "Minä olen sen kirkastanut, ja olen sen vielä kirkastava".


    • Anonyymi

      Juutalaisilla oli tieto Kolmiyhteisestä Jumalasta koko ajan. Luomistyöstä alkaen.

      Isä, Poika ja Pyhä Henki,

      Johanneksen kasteeseen liittyy Kolmiyhteinen Jumala.

      Isä, Poika ja Pyhä Henki oli paikalla kun kastetoiminta alkoi Jordanilla syntien anteeksisaamiseksi.

      KASTETOIMINTA on koko evankeliumin tärkein asia, ALKU ja juuri.

      Mark.1
      1 Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, EVANKELIUMIN ALKU.
      Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen KASTETTA syntien anteeksisaamiseksi.
      5 Ja koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa KUN HE TUNNUSTIVAT SYNTINSÄ.

      Isä Jumala ja Pyhä Henki oli paikalla kun Ihmisen Poika kastettiin ja kruunattiin ylipapin viralliseen tehtävään.
      Jeesus luotiin ja hän syntyi kasteessa uudeksi vedestä ja Hengestä, jotta voi nousta fyysisesti taivaaseen ihmisen hahmossa. Näin on kaikki muutkin ihmiset kastettava, jotta he syntyisivät kasteen vedestä ja Pyhästä Hengestä Jumalan sanan voimasta.

      Hepr. 1:5

      Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poika.

      Jordanilla kasteita tehtiin turvallisesti matalassa joen ylityspaikassa, jossa joki voitiin kävellen ylittää molempiin suuntiin.

      Vanhimmat säilyneet argeologiset piirrokset kuvaavat Jeesuksen kastetta Jordanilla.
      Jeesus seisoo matalassa vedessä kumartuneena eteenpäin kun Johannes valaa käsistään vettä Jeesuksen pään päälle.
      Pyhä Henki tuli Jeesuksen pään päälle.

      • Anonyymi

        >>>Vanhimmat säilyneet argeologiset piirrokset kuvaavat Jeesuksen kastetta Jordanilla. Jeesus seisoo matalassa vedessä kumartuneena eteenpäin kun Johannes valaa käsistään vettä Jeesuksen pään päälle.<<<

        Tällaista kuvaa ei ole missään, joka oikeasti perustuisi johonkin silminnäkijätodisteeseen. Kyse on jonkun taiteilijan omasta luulosta vastoin parempaa tietoa.

        Raamattu sanoo, että Jeesus upotettiin ja nousi vedestä. Kyse oli nimenomaan upotuskasteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Vanhimmat säilyneet argeologiset piirrokset kuvaavat Jeesuksen kastetta Jordanilla. Jeesus seisoo matalassa vedessä kumartuneena eteenpäin kun Johannes valaa käsistään vettä Jeesuksen pään päälle.<<<

        Tällaista kuvaa ei ole missään, joka oikeasti perustuisi johonkin silminnäkijätodisteeseen. Kyse on jonkun taiteilijan omasta luulosta vastoin parempaa tietoa.

        Raamattu sanoo, että Jeesus upotettiin ja nousi vedestä. Kyse oli nimenomaan upotuskasteesta.

        Nuo mainitut kuvat ovat vasta 300 jKr, jolloin katoliseen kirkkoon tuli kaikenlaisia muitakin harhaoppeja. Suurin harha oli Neitsyt Marian palvominen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Vanhimmat säilyneet argeologiset piirrokset kuvaavat Jeesuksen kastetta Jordanilla. Jeesus seisoo matalassa vedessä kumartuneena eteenpäin kun Johannes valaa käsistään vettä Jeesuksen pään päälle.<<<

        Tällaista kuvaa ei ole missään, joka oikeasti perustuisi johonkin silminnäkijätodisteeseen. Kyse on jonkun taiteilijan omasta luulosta vastoin parempaa tietoa.

        Raamattu sanoo, että Jeesus upotettiin ja nousi vedestä. Kyse oli nimenomaan upotuskasteesta.

        Raamattu ei kerro mitään Uuden liiton upotuskasteesta , helluntailainen kun ei osaa erottaa edes Vanhan liiton Mikve-kastetta Uuden liiton kaste Kristukseen.

        helluntailainen laittaa kaikki kasteet sikin sokin , on Mikve -kasteita ja Johanneksen kasteita sekotettuna Uuden liiton kaste Kristukseen.


    • Anonyymi

      Petri Paavolan opetusta on kuunneltu.

      • Anonyymi

        Oletko eksynyt entistä enemmän? Paavolan puheet eivät ole Raamatun mukaisia.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe