Käsky kastaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen on katolisen kirkon tekemä lisäys Raamattuun

Anonyymi-ap

Opetuslapset eivät koskaan kastaneet Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen vaan Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen, kuten Raamattu kertoo. Luukkaan evankeliumissa Jeesus käskee opetuslapsiaan menemään kaikkien kansojen luokse hänen nimessään julistamaan evankeliumia, mitä opetuslapset toteuttivat kastamalla Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen. Markuksen evankeliumissa olevan kastekäskyn jälkeen kerrotaan, mitä Jeesuksen palvelijat tekevät hänen nimessään.

Professori James Dunn kertoo, että Matteuksen evankeliumissa oleva käsky kastaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen on lisätty myöhemmin Raamattuun. Tästä voimme tehdä johtopäätöksen, ettei kirkon omavaltaiseen lisäykseen perustuva kaste ole krillinen kaste ollenkaan ja kaikki sellaisella tavalla kastetut ovat jääneet ilman kastetta, minkä takia he eivät voi pelastua.

https://www.youtube.com/watch?v=x_DgzxwWeUQ&t=61s

Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,

Luuk 24:46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.

Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
...
10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.
...
19:4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.

62

404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eusebios on siteerannut eri sanoilla Matteuksen evankeliumissa olevaa lähetyskäskyä, jossa käskettiin vain menemään tekemään opetuslapsia "minun nimessäni", eikä siteerauksessa puhuttu kastamisesta mitään.

      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        🔞 ­N­­­y­m­f­­o­­m­­a­­­a­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        😍 ­­N­­­y­m­­­f­­o­­­m­­­a­­­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Tuntuu siltä, että luterilainen kirkko tekee kaiken väärinpäin. Kun ei saisi palkata naisia papeiksi, kirkko palkkaa. Kun ei saisi vihkiä homopareja, kirkko niin tekee. Kun ei saisi kastaa kuin uskonsa tunnustaneita, kirkko kastaa uskosta osattomia sylilapsia. Aloituksessa mainittu seikka on uusi haara tähän keskusteluun, joka koskee myös helluntailaisia, koska hekin kastavat Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

    • >>Tästä voimme tehdä johtopäätöksen, ettei kirkon omavaltaiseen lisäykseen perustuva kaste ole krillinen kaste ollenkaan ja kaikki sellaisella tavalla kastetut ovat jääneet ilman kastetta, minkä takia he eivät voi pelastua.>>

      Menkööt sitten helvettiin.

      😄😄😄😄😄

      • Anonyymi

        Mitä hauskaa tässä on???


      • Anonyymi

        Pasi Toivonen, miksi sinun profiilikuvassasi on Venäjän lippu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pasi Toivonen, miksi sinun profiilikuvassasi on Venäjän lippu?

        Jumala on kolmiyhteinen siten, että jo pelkkä yksi persoona siitä edusta koko jumaluutta, kuten Jeesus ilmoittaa. Siksi opetuslapset eivät aina maininneet kaikkea kolmea:
        Joh 14
        "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen. Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa;
        "Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja ME tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan"
        "Isä ja minä olemme yhtä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on kolmiyhteinen siten, että jo pelkkä yksi persoona siitä edusta koko jumaluutta, kuten Jeesus ilmoittaa. Siksi opetuslapset eivät aina maininneet kaikkea kolmea:
        Joh 14
        "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen. Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa;
        "Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja ME tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan"
        "Isä ja minä olemme yhtä."

        Kolminaisuus löytyy kyllä Raamatusta muualta, mutta Jeesus ei käskenyt kastamaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen vaan "minun nimessäni".

        Roomalaiskirje sanoo, että meidät on kastettu Jeesuksen Kristuksen kuolemaan. Vain Jumalan Poika kuoli ja nousi kuolleista.

        "Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa. Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista." (Room 6:3,4)


    • Anonyymi

      "Opetuslapset eivät koskaan kastaneet Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen vaan Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen, kuten Raamattu kertoo. "

      Höppölööröö ja hölmölän logiikka. Raamatussa ei kerrota kaikesta kaikki. Raamatussa ei sanota, että Jeesus pieraisi, yskäisi, kävi heittämässä vettä, jne. Silti Jeesus on aivan hyvin saattanut tehdä näitä asioita.

      Raamatussa ei ole mitään sellaista kohtaa, että opetuslapset eivät kastaneet Isän ja Pojan ja Pyhän hengen nimeen. Miksi sinä keksit näitä höppölöörön aloituksia ja ihmeellisiä väitteitä.

      • Anonyymi

        Ei uskoa voi perustaa sen varaan, mitä ei ole kielletty! Kun on selvät ohjeet siitä, miten pitää toimia, niin miksi se ei kelpaa?
        Eihän UT:ssa ole kielletty sitäkään, etteikö mopolla ajamalla pääse taivaaseen.


      • Anonyymi

        Olipa törkeä, asiaton ja ivallinen kommentti.

        Sattuiko sinuun, kun luit aloituksessa olevan totuuden?


      • Anonyymi

        Kumma kun luterilaisuuden tärkeimpiä opin kappaleita ei löydy Raamatusta. Näin ollen luterilaisuus on vain oletusta, luuloa ja arvausta. Oletteminen ei ole uskoa, sillä usko on luja luottamus, siihen mitä toivotaan ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa törkeä, asiaton ja ivallinen kommentti.

        Sattuiko sinuun, kun luit aloituksessa olevan totuuden?

        Mikä siinä oli ivallista?

        Ei kai oppia voi rakentaa sen varaan, mitä ei ole kielletty. Siitähän
        tulisi sellainen sekasoppa, että oksat pois. Siksihän Raamattu on olemassa Jumalan meille annettuna ohjeena..
        "Tämä on annettu teille ohjeeksi
        San 22
        "Kolmekymmentä ohjetta olen kirjoittanut
        sinulle neuvoksi ja opastukseksi,
        jotta oppisit totuutta, oikeita sanoja,"


    • Anonyymi

      Matteuksen evankeliumin: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", on mitä ilmeisemmin Sanan väännös tai lisäys. Apostolit eivät kastaneet ketään hokemalla: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", vaan opetuslapset toimivat aivan kuin Sana opettaa:kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa. Jeesuksen seuraajat olivat tottuneet käyttämään Jeesuksen nimeä jo Herran vaeltaessa maan päällä: Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden.
      Pietarin mennessä temppeliin hän kohtasi ramman: Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy." Pietari käytti Jeesuksen nimeä: "Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä".
      Samoin Pietari käski kastaa Jeesuksen nimeen Korneliuksen perheväen: "hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen."
      Herran Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen Pietari oli kaiken aikaa Jeesuksen kanssa. Näin ollen Pietari tunsi Jeesuksen opetukset. "ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta". Sanan perusteella voi päätellä ja voi pitää varmana, ettei Jeesus käskenyt kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.
      LUTERILAINEN, ET PYSTY ITSE PERUSTELEMAAN KASTEOPPIASI, ET EDES YHDELLÄ RAAMATUN JAKEELLA, ETKÄ PYSTY OSOITTAMAAN JEESUKSEN OPETTANEEN KASTAMAAN ISÄN JA POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN.
      JEESUKSEN OMIEN SANOJEN MUKAAN PIETARI TIESI, MITÄ JEESUS OLI OPETTANUT:
      Miksi minulta kysyt? Kysy niiltä, jotka ovat kuulleet, mitä minä olen heille puhunut; katso, he tietävät, mitä minä olen sanonut."

    • Anonyymi

      Sana puhuu yhdestä ainoasta Jumalasta. Itse asiassa kolminaisuusoppi on Jumalan pilkkaamista, sillä Jumalan kolminaisuus on se, mihin kiusaaja pyrki kiusatessaan Jeesusta.
      On vain yksi Jumala ja yksi Jumalan luonne ja Jumalan tahto, Isän tahto.
      Jeesus rukoili sanoen: "Isä, jos sinä tahdot, niin ota pois minulta tämä malja; älköön kuitenkaan tapahtuko minun tahtoni, vaan sinun".
      Jeesus on Jumalan olemuksen kuva, Isän Jumalan persoona. Pyhä Henki on Jeesus.

    • Anonyymi

      "Käsky kastaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen on katolisen kirkon tekemä lisäys Raamattuun"

      Tietenkin. Eipä tainnut edes Paavali pohdiskella kolmiyhteyden ongelmaa Raamatussa olevissa kirjoituksissaan.

      Vasta kun kirkko oli suuri ja järjestäytynyt, asiasta saatiin kunnon oppiriita. liekö siitä vähän sodittukin.

      Kolmiyhteyden teologia muistuttaa keskustelu EU:n kolmesta peruspilarista: tavaroiden, pääomien ja ihmisten vapaa liikkuvuus. Epäuskottavia selityksiä toisensa perään ...

    • Anonyymi

      "Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."

      Mark 16:15 sijoittuu ajallisesti Jeesuksen kuoleman jälkeen. Jeesushan kuoli ristiinnaulitsemisessa, ja on varmaa faktaa ettei hän seuraavina päivinä ole pystynyt antamaan kastekäskyä.

      Jos Jeesus olisi halunnut kastekäskyn antaa, hän olisi antanut sen eläessään kun kiersi opettamassa ja saarnaamassa, tai viimeistään viimeisellä aterialla. Viimeisen aterian jälkeen Jeesus oli opettanut opetuslapsilleen kaiken, mitä piti tärkeänä opettaa. Ei hänellä ollut mitään tarvetta nousta haudasta zombiena ylös kertomaan vielä unohtuneita asioita.

      • Anonyymi

        Jeesus kylläkin nousi "kolmantena päivänä ylös haudasta"

        Ja Jeesus ilmestyi opetuslapsilleen ja kansalle kokonaiset kokonaiset neljäkymmentä
        päivää Jeesus oli maan päällä YLÖSNOUSEMUKSENSA JÄLKEEN ja VIIMEISINÄ sanoinaan antoi kastekäskyn , ennekuin nousi ylös taivasiiin.

        "Tämä Jeesus , joka teiltä otettiin ylös taivaaseen , on tuleva samalla tavalla , kuin te näitte
        hänen taivaaseen menevän." Apt: 1: 9-11


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus kylläkin nousi "kolmantena päivänä ylös haudasta"

        Ja Jeesus ilmestyi opetuslapsilleen ja kansalle kokonaiset kokonaiset neljäkymmentä
        päivää Jeesus oli maan päällä YLÖSNOUSEMUKSENSA JÄLKEEN ja VIIMEISINÄ sanoinaan antoi kastekäskyn , ennekuin nousi ylös taivasiiin.

        "Tämä Jeesus , joka teiltä otettiin ylös taivaaseen , on tuleva samalla tavalla , kuin te näitte
        hänen taivaaseen menevän." Apt: 1: 9-11

        "Jeesus kylläkin nousi "kolmantena päivänä ylös haudasta" "

        Kyllä kaikki ymmärtävät, että tuo on 100% varmasti pelkkää satua.
        Raamatussa on myös aitoja Jeesuksen opetuksia jotka ovat verifioitavissa raamatun ulkopuolisista lähteistä (esim. Tuomaan evankeliumista yhteneväisiä opetuksia), joten ei raamattu pelkkä satukirja ole, mutta ihan selkeisiin valheisiin ei ole kenelläkään velvollisuutta uskoa.

        Varsinkaan Jeesuksen seuraajat eivät usko mihinkään sellaiseen, mitä Jeesuksen vain väitetään käskeneen ja jota Jeesus varmuudella ei ole käskenyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesus kylläkin nousi "kolmantena päivänä ylös haudasta" "

        Kyllä kaikki ymmärtävät, että tuo on 100% varmasti pelkkää satua.
        Raamatussa on myös aitoja Jeesuksen opetuksia jotka ovat verifioitavissa raamatun ulkopuolisista lähteistä (esim. Tuomaan evankeliumista yhteneväisiä opetuksia), joten ei raamattu pelkkä satukirja ole, mutta ihan selkeisiin valheisiin ei ole kenelläkään velvollisuutta uskoa.

        Varsinkaan Jeesuksen seuraajat eivät usko mihinkään sellaiseen, mitä Jeesuksen vain väitetään käskeneen ja jota Jeesus varmuudella ei ole käskenyt.

        >>>"nousi kolmantena päivänä ylös haudasta"<<<

        "Naiset lähtivät nopeasti haudalta pelon ja suuren ilon valtaamina ja juoksivat viemään
        sanaa Jeesuksen opetuslapsille.
        Mutta Jeesus tuli heitä vastaan ja sanoi: "Rauha teille !" He menivät hänen luokseen , ja
        syleilivät hänen jalkojaan ja kumartuivat palvomaan häntä." Matt: 28: 8-9

        kuolleista heräämisen jälkeen:
        "Älä minuun koske , sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö. Mutta mene veljieni luo , ja sano heille, että minä menen ylös minun Isäni ja teidän Isänne luo , minun Jumalani ja
        teidän Jumalanne luo." Joh: 20: 17


    • Anonyymi

      Matt. 28:19
      Jeesus ennen taivaaseen nousemistaan antoi käskyn:

      Matt. 28:19
      Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

      Jeesus Herramme käski meitäkin pitämään kaikki, mitä Hän on käskenyt pitää.

      • Anonyymi

        Jeesuksen käskemää evankeliumia ei ole julistettu vielä päivääkään, vaan juutalaisen syntien evankeliumia, jonka syntiopin vastustamisesta Jeesus surmattiin. Saatte nyt ilolla juhlia tuota surmaa tänäkin pääsiäisenä, että pelastuitte palvelemaan lihalla synnin lakia (Room.7).


    • Anonyymi

      Lukekaapa nyt se Apostolien tekojen 19 luku, joka myös kumoaa Jeesuksen ylösnousemuksen.

      • Anonyymi

        ei mitenkään kumoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei mitenkään kumoa.

        Kumoaa.


      • Anonyymi

        Ei todellakaan kumoa, mutta siinä kastettiin UUDESTAAN sellaiset uskovat, jotka oli kastettu Johanneksen kasteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan kumoa, mutta siinä kastettiin UUDESTAAN sellaiset uskovat, jotka oli kastettu Johanneksen kasteella.

        Mitä opetuslapset sanovat Paavalille? Ollaan vuodessa 53.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan kumoa, mutta siinä kastettiin UUDESTAAN sellaiset uskovat, jotka oli kastettu Johanneksen kasteella.

        Eikö Johannes kuollutkaan ennen Jeesusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö Johannes kuollutkaan ennen Jeesusta?

        Mutta pointti - mitä opetuslapset sanoivat Paavalille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta pointti - mitä opetuslapset sanoivat Paavalille?

        Paavali tiesi, mitä Johannes Kastaja oli opettanut alun perin. Hän kastoi syntien anteeksisaamiseksi ennen Messiaan tuloa, mutta sanoi, että hänen jälkeensä tulee Messias, jonka nimeen tulee ottaa kaste. Sen mukaan Johannes, Jeesus ja apostolit opettivat.

        "Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen." Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen," (Ap.t 19:4,5)

        Raamatussa ei ole mitään kieltoa kastaa uudesti, joten nämäkin opetuslapset ottivat kasteen uudesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali tiesi, mitä Johannes Kastaja oli opettanut alun perin. Hän kastoi syntien anteeksisaamiseksi ennen Messiaan tuloa, mutta sanoi, että hänen jälkeensä tulee Messias, jonka nimeen tulee ottaa kaste. Sen mukaan Johannes, Jeesus ja apostolit opettivat.

        "Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen." Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen," (Ap.t 19:4,5)

        Raamatussa ei ole mitään kieltoa kastaa uudesti, joten nämäkin opetuslapset ottivat kasteen uudesti.

        uudelleen kastamista raamattu ei opeta:

        "yksi Herra , yksi usko , YKSI kaste" Ef: 4: 5


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        uudelleen kastamista raamattu ei opeta:

        "yksi Herra , yksi usko , YKSI kaste" Ef: 4: 5

        Siteeraamassasi lauseessa ei puhuta mitään uudestikastamisesta.

        Se lause tarkoittaa, koska on olemassa vain yksi Herra ja yksi oikea usko, niin silloin on olemassa vain yksi oikea kasteoppi. Sana yksi on hebreaksi ECHAD, joka tarkoittaa yhtä tai yksimielistä. Sen takia on olemassa vain yksi oikea nimi, jolla kaste otetaan ja annetaan.

        Ef 4:3 Pyrkikää rauhan sitein säilyttämään Hengen luoma ykseys.
        4 On vain yksi ruumis ja yksi Henki, niin kuin myös se toivo, johon teidät on kutsuttu, on yksi.
        5 Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        uudelleen kastamista raamattu ei opeta:

        "yksi Herra , yksi usko , YKSI kaste" Ef: 4: 5

        Luterilainen kirkko on kopioinut lähes kaikki opin kappaleensa katoliselta kirkolta. Luterilaisuus on täyttä valhetta alusta loppuun ja täyttä potaskaa alun ja lopun välillä. Luterilaisen kirkon harhoja ovat mm. kolminaisuusoppi, se on, oppi kolmesta jumalasta ja kolmesta eri Jumalan tahdosta ja luonteesta. Oppi kymmenestä käskystä ja Mooseksen lain sekoittaminen kristilliseen opetukseen. Kirkon harhoja ovat myös kolmen vesitipan kasteen kautta saava usko ja ikuinen elämä, perisyntioppi ja ehtoollinen syntien anteeksi saamiseksi ja viinin muuttuminen ihmisen vereksi. lisäksi joulu Jeesuksen syntymäjuhlana ja pääsiäisen tapahtumien ajoituksen vääristely.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        uudelleen kastamista raamattu ei opeta:

        "yksi Herra , yksi usko , YKSI kaste" Ef: 4: 5

        Johannes Kastajan ainoa herra oli Jahve. Jeesus sai kasteen eri herran nimeen kuin myöhemmät kristityt, mutta se kaste oli toimiva ja sai kyyhkysen laskeutumaan vastoin kuin kristilliset kasteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johannes Kastajan ainoa herra oli Jahve. Jeesus sai kasteen eri herran nimeen kuin myöhemmät kristityt, mutta se kaste oli toimiva ja sai kyyhkysen laskeutumaan vastoin kuin kristilliset kasteet.

        Jeesuksen kaste oli ensimmäinen uuden liiton kaste, ja läsnä olivat Isä, Poika ja Pyhä henki.
        Niin ei ollut Johanneksen kasteessa.
        Jeesus antoi meille esikuvan kristillisestä kasteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johannes Kastajan ainoa herra oli Jahve. Jeesus sai kasteen eri herran nimeen kuin myöhemmät kristityt, mutta se kaste oli toimiva ja sai kyyhkysen laskeutumaan vastoin kuin kristilliset kasteet.

        Johannes Kastajan Herra ei ollut Jahve vaan Jehovah.

        Johanneksen nimi on hebreaksi Jehochanan, joka tulee sanoista Jehovah ja chanan, Jehova on armollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen kaste oli ensimmäinen uuden liiton kaste, ja läsnä olivat Isä, Poika ja Pyhä henki.
        Niin ei ollut Johanneksen kasteessa.
        Jeesus antoi meille esikuvan kristillisestä kasteesta.

        Jeesuksen kaste oli vanhurskauden täyttämsien kaste, ei uuden liiton kaste.

        Jeesus ei antanut esimerkkiä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen suoritettavasta kasteesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen kaste oli vanhurskauden täyttämsien kaste, ei uuden liiton kaste.

        Jeesus ei antanut esimerkkiä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen suoritettavasta kasteesta

        Totta
        Aina siellä missä Jeesus on läsnä, on myös Isä ja Pyhä Henki. Niin se kolminaisuus toimii. Joten näiden persoonien konkreettisen ilmestymisen perusteella ei Johanneksen suorittamasta kasteesta voi tehdä uuden liiton kastetta (Kristuksen kuolemaan), jota ei tuolloin vielä ollut olemassakaan sillä Jeesus ei ollut vielä kuollut!


      • Anonyymi

        Eivät sanoneet, vaan sanoivat, että eivät
        ole edes koskaan kuulleet, että mitään Pyhää henkeä on olemassakaan.

        Jeesuksen ylösnousemisen piti liittyäPyhän hengen vuodattamiseen.

        Todellisuudessa Jeesus lupasi lähettää totuuden Hengen.

        Mutta kun Jumalana on Saatana ja kaiken valheen isä, Jeesuksen sanoin, niin se on tätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta
        Aina siellä missä Jeesus on läsnä, on myös Isä ja Pyhä Henki. Niin se kolminaisuus toimii. Joten näiden persoonien konkreettisen ilmestymisen perusteella ei Johanneksen suorittamasta kasteesta voi tehdä uuden liiton kastetta (Kristuksen kuolemaan), jota ei tuolloin vielä ollut olemassakaan sillä Jeesus ei ollut vielä kuollut!

        Näin on - kirottuna, teurastettuna ja syötynä.
        Gal.3:13, 2, 1.Kor.5:7 ja 1.Kor.11:23, että saa ikuisen elämän helvetissä valheineen 1.Kor.3:13.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on - kirottuna, teurastettuna ja syötynä.
        Gal.3:13, 2, 1.Kor.5:7 ja 1.Kor.11:23, että saa ikuisen elämän helvetissä valheineen 1.Kor.3:13.

        Rienatkaa nyt Jeesusta sydämenne kyllyydestä niin kauan kuin vielä voitte tehdä.


    • Anonyymi

      Saahän näitä satuja väärennöksistä uskoa mutta kaikki seurakunnat kastavat Jeesuksen ohjeen mukaisesti Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

      • Anonyymi

        Kuka on väittänyt, ettei kaikissa seurakunnissa olisi Jumalana juutalaisten Jahve, jonka Jeesus sanoo okevan Saatana ja kaiken valheen isän ja joka on ilmestyskirjan puhuma pedon kuva?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on väittänyt, ettei kaikissa seurakunnissa olisi Jumalana juutalaisten Jahve, jonka Jeesus sanoo okevan Saatana ja kaiken valheen isän ja joka on ilmestyskirjan puhuma pedon kuva?

        Juuri näin - kyllä te juutalaista Pasvalia uskotte, mutta ette sitä mitä Jeesus on sanonut, ja mikä on myös Rasmatusta ja arkeologisin todistein todistettavissa.

        Teidän jumalanne on Saatana VT:sta Pyhällä hengellä, joka todellisuudessa onkin Paha henki, mikä nousee helvetistä jonne Paavali Jeesuksen kirosi tosi Jumalana KIROUKSEKSI, joka saa uudesrisyntymällä demonit uskovaisten kimppuun - heidän itsensä todistamana.

        Löytyy Gal.3:13


      • Anonyymi

        >>Saahän näitä satuja väärennöksistä uskoa mutta kaikki seurakunnat kastavat Jeesuksen ohjeen mukaisesti Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.<<

        Missä niin sanotaan, että Jeesus olisi käskenyt kastamaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimillä?

        Kristityt uskovat, että koko Raamattu on Jumalan sanaa ja siellä on myös käsky kastaa Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen.

        "Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."
        (Ap.t 2:38)

        Meillä on kaksi täysin ristiriidassa olevaa kastekäskyä, joista toinen on väärennös. Jos ongelma ratkaistaisiin laskemalla, kumpi käsky on yleisempi Raamatussa, niin kastekäsky Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen on noin kymmenen kertaa yleisempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin - kyllä te juutalaista Pasvalia uskotte, mutta ette sitä mitä Jeesus on sanonut, ja mikä on myös Rasmatusta ja arkeologisin todistein todistettavissa.

        Teidän jumalanne on Saatana VT:sta Pyhällä hengellä, joka todellisuudessa onkin Paha henki, mikä nousee helvetistä jonne Paavali Jeesuksen kirosi tosi Jumalana KIROUKSEKSI, joka saa uudesrisyntymällä demonit uskovaisten kimppuun - heidän itsensä todistamana.

        Löytyy Gal.3:13

        Uskomatonta taas edeltä: Johanneksen Jumala ei ollut Jahve vaan Jehova, kun kyseessä on täsmälleen sama tulivuorijumala, eikä tarvitse kuin lukea wikisivu Jahve tämän tietääkseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskomatonta taas edeltä: Johanneksen Jumala ei ollut Jahve vaan Jehova, kun kyseessä on täsmälleen sama tulivuorijumala, eikä tarvitse kuin lukea wikisivu Jahve tämän tietääkseen.

        Jumalan nimeä JHVH ei siirtokirjoiteta Jahve vaan Jehovah.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan nimeä JHVH ei siirtokirjoiteta Jahve vaan Jehovah.

        jehovat ei ole kristinuskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jehovat ei ole kristinuskoa.

        So what?

        Jumalan nimi JHVH ei ole Jahve vaan Jehovah. Tällä asialla ei ole mitään tekemistä Jehovan todistajien kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        So what?

        Jumalan nimi JHVH ei ole Jahve vaan Jehovah. Tällä asialla ei ole mitään tekemistä Jehovan todistajien kanssa.

        jehoville on valikossa oma palstansa , löytyy : >uskonnot uskomukset ,
        jehovat ei ole kristinuskon valikossa.

        miksi tänne tuppaudutte , eikö oma uskontonne riitä . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jehoville on valikossa oma palstansa , löytyy : >uskonnot uskomukset ,
        jehovat ei ole kristinuskon valikossa.

        miksi tänne tuppaudutte , eikö oma uskontonne riitä . . .

        Sinä et näytä tajuavan kristinuskon perusasioitakaan. Nimi Jehova ei liity mitenkään Jehovan todistajien uskontoon.

        Jehovan todistajien uskonto syntyi Yhdysvalloissa 1890-luvulla ja he ottivat Jehovan nimen 1600-luvulla julkaistuista Raamatuista mm. Kuningas Jaakon käännöksestä.

        Jumalan nimi ei ole Jahve, koska Jumalan hebrealaisessa nimessä JHVH tulee olla kolme vokaalia ja keskimmäisen tulee olla O-vokaali. Sen takia nimi ei voi olla Jahve, koska siinä on vain kaksi vokaalia. Juutalaiset ovat kirjoittaneet nimen Jehovah.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et näytä tajuavan kristinuskon perusasioitakaan. Nimi Jehova ei liity mitenkään Jehovan todistajien uskontoon.

        Jehovan todistajien uskonto syntyi Yhdysvalloissa 1890-luvulla ja he ottivat Jehovan nimen 1600-luvulla julkaistuista Raamatuista mm. Kuningas Jaakon käännöksestä.

        Jumalan nimi ei ole Jahve, koska Jumalan hebrealaisessa nimessä JHVH tulee olla kolme vokaalia ja keskimmäisen tulee olla O-vokaali. Sen takia nimi ei voi olla Jahve, koska siinä on vain kaksi vokaalia. Juutalaiset ovat kirjoittaneet nimen Jehovah.

        Aina siellä, missä on Jeesus, on myös Isä ja Pyhä henki.
        Joh 13
        "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän,(Pyhän hengen) se ottaa vastaan minut; mutta joka ottaa vastaan minut, se ottaa vastaan hänet, joka on minut lähettänyt.(Isän)."

        Eli siinä on silloin Pyhä henki, Isä ja Poika! Jeesus yksin edustaa niitä kaikkia.
        Se on näin yksinkertaista sille, joka uskoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et näytä tajuavan kristinuskon perusasioitakaan. Nimi Jehova ei liity mitenkään Jehovan todistajien uskontoon.

        Jehovan todistajien uskonto syntyi Yhdysvalloissa 1890-luvulla ja he ottivat Jehovan nimen 1600-luvulla julkaistuista Raamatuista mm. Kuningas Jaakon käännöksestä.

        Jumalan nimi ei ole Jahve, koska Jumalan hebrealaisessa nimessä JHVH tulee olla kolme vokaalia ja keskimmäisen tulee olla O-vokaali. Sen takia nimi ei voi olla Jahve, koska siinä on vain kaksi vokaalia. Juutalaiset ovat kirjoittaneet nimen Jehovah.

        Jehova on eri jumala. Ei mitään tekemistä juutalaisten ja kristinuskon Jumalan kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et näytä tajuavan kristinuskon perusasioitakaan. Nimi Jehova ei liity mitenkään Jehovan todistajien uskontoon.

        Jehovan todistajien uskonto syntyi Yhdysvalloissa 1890-luvulla ja he ottivat Jehovan nimen 1600-luvulla julkaistuista Raamatuista mm. Kuningas Jaakon käännöksestä.

        Jumalan nimi ei ole Jahve, koska Jumalan hebrealaisessa nimessä JHVH tulee olla kolme vokaalia ja keskimmäisen tulee olla O-vokaali. Sen takia nimi ei voi olla Jahve, koska siinä on vain kaksi vokaalia. Juutalaiset ovat kirjoittaneet nimen Jehovah.

        Jumalan nimen ensimmäisen tavun jah ääntämisasu on säilynyt esim. sanassa hallelujah. "Jehova" ei mitenkään voi olla oikein. Kyseessä on jo eri uskonto joka on luopunut juutalais-kristillisten sanojen käytöstä, ettei tarvitsisi lausua jah.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan nimen ensimmäisen tavun jah ääntämisasu on säilynyt esim. sanassa hallelujah. "Jehova" ei mitenkään voi olla oikein. Kyseessä on jo eri uskonto joka on luopunut juutalais-kristillisten sanojen käytöstä, ettei tarvitsisi lausua jah.

        >>>Jumalan nimen ensimmäisen tavun jah ääntämisasu on säilynyt esim. sanassa hallelujah.<<<

        Olet väärässä.

        Hebrean kielessä ei sanoja lyhennetä samalla tavalla kuin Suomessa.

        Koska Jehovah nimen paino on viimeisellä tavulla, nimi lynennetään ensimmäisen ja kahden viimeisen kirjaimen mukaan J-aH. Sana HALLELUJAH itse asiassa todistaa, että JHVH lausutaan JehovAH.

        Kun Jehovan nimi liitetaan teoforisen nimen alkuun, niin sanat alkavat joko Je- tai Jeho-. Kun Jehovan nimi liitetaan teoforisen nimen loppuun, silloin sanat päättyvät (J)aH(u). Näin on kaikissa hebrealaisissa teoforisissa nimissä, mikä todistaa, että JHVH lausutaan JeHo-VaH.

        Esim. sanat Netanjahu ja Jehonathan tarkoittavat kummatkin "Jehova on antanut", mutta Jehovan nimi on vain liitetty nimen eri puolille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jehoville on valikossa oma palstansa , löytyy : >uskonnot uskomukset ,
        jehovat ei ole kristinuskon valikossa.

        miksi tänne tuppaudutte , eikö oma uskontonne riitä . . .

        Martti Lutherin mukaan nimi on Jehovah.

        Oliko Luther joku tunnettu Jehovan todistaja? No ei tietenkään ollut vaan teologian professori, joka perusti luterilaisen kirkon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Martti Lutherin mukaan nimi on Jehovah.

        Oliko Luther joku tunnettu Jehovan todistaja? No ei tietenkään ollut vaan teologian professori, joka perusti luterilaisen kirkon.

        Ei muuten perustanut mitään kirkkoa! Tutkipa historiaa tarkemmin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten perustanut mitään kirkkoa! Tutkipa historiaa tarkemmin!

        Luther käytännössä perusti kirkon, koska hänen seuraajansa omaksuivat uuden kultin ja opin, mistä myöhemmin syntyi kansalliset luterilaiset kirkot. Kuninkaat ottivat vallan paavilta, koska Lutherin mielestä se valta heille kuului, mikä kovasti miellytti kuninkaita, jotka himoitsivat kirkon omaisuutta ja valtaa.


    • Anonyymi

      Eusebius kirjoittaa historiassaan sen jakeen yli 20 kertaa muodossa:

      "kastakaa MINUN NIMEENI"

      ja tämä on alkuperäinen versio.

      • Anonyymi

        Itse asiassa Eusebiuksen tekstistä puuttui kokonaan kastekäsky. Jeesus käski julistamaan evankeliumia kaikille kansoille "MINUN NIMESSÄNI", jota apostolit toteuttivat myös kasteessa sen mukaan. Tämä rakenne on säilynyt Luukkaan evankeliumissa ja Luukkaan kirjoittamassa Apostolien teoissa.

        Luuk 24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.

        Ap.t 16 Henki näet ei ollut vielä laskeutunut kehenkään heistä; heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen.
        ...
        10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.
        ...
        19:4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
        5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.

        Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa Eusebiuksen tekstistä puuttui kokonaan kastekäsky. Jeesus käski julistamaan evankeliumia kaikille kansoille "MINUN NIMESSÄNI", jota apostolit toteuttivat myös kasteessa sen mukaan. Tämä rakenne on säilynyt Luukkaan evankeliumissa ja Luukkaan kirjoittamassa Apostolien teoissa.

        Luuk 24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.

        Ap.t 16 Henki näet ei ollut vielä laskeutunut kehenkään heistä; heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen.
        ...
        10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.
        ...
        19:4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
        5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.

        Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Ap.t 16 on Ap.t 8:16.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1234
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      61
      788
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      730
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      695
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      646
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    10. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      628
    Aihe