Mahan ympärysvero

Anonyymi-ap

Mites palstalaiset suhtautuisi, jos verottaja tulisi mittanauhan kanssa ja alkaisi mittaamaan palstalaisen mahan ympärysmittaa ja hoilottaisi samalla, että jokaisesta ylimääräisestä sentistä tulee mahaveroa 100€
Sehän olisi kansanterveydellisesti kannustava vero, eivät palstalaiset ahmisi herkkuja, kun se tietäisi tuhansien eurojen mätkyjä.

49

638

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tee kansalaisaloite! Inhoan läskejä, jotka eivät kykene hallitsemaan himojaan ruokaa. Läski saattaa olla tuhansien tapettujen eläinten hauta, inhottavaa, että sellaisia kulkee vapaana.

• Anonyymi

Täyyyysin samaa mieltä!!!

• Anonyymi

Joo, säädetäänpä tosiaan laki kun jollain mitättömyydellä on perustelematon tuntemus.

• Anonyymi

Kummasti nämä itseään kasvissyöjinä pitävät näkyy usein olevan tolkuttomia tonnikeijuja.😂

• Anonyymi

Minä taas inhoan haudasta nousseen näköisiä kurttunaamoja. Tekee pahaa katsella kun luut törröttää kalpean ihon keskeltä. Pitäisi heidänkin hillitä laihduttamissairauttaan. Sellaiset ei saisi liikkua vapaana lapsia pelottelemassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä taas inhoan haudasta nousseen näköisiä kurttunaamoja. Tekee pahaa katsella kun luut törröttää kalpean ihon keskeltä. Pitäisi heidänkin hillitä laihduttamissairauttaan. Sellaiset ei saisi liikkua vapaana lapsia pelottelemassa.

Voitais kehittää laihuusvero. Syömishäiriö kustannuksineen tuottaa turhaa kulua yhteiskunnalle.
        Jos menee sähköpylvään taakse ja näkyy vaan korvat sitä suurempi vero.

• Anonyymi

Ai että eläinproteiini lihottaisi? Päinvastoin Proteiinit pitävät hoikkana mutta hiilihydraatit lihottavat. Kutsuit läskeiksi ylipainoisia? Jos nyt itse painat noin 42 kg eli yhtä paljon kuin minä 26 vuotiaana ja pähkäilin mistä saisin kunnon vaatteita ettei tarvitsi mennä lastenvaate kauppaan niin odota, muutaman , kymmenen vuoden kuluttua sun paino on yli 50 kg ja pahimmassa tapauksessa jos sairastut kilpirauhasen vajaatoimintaan, painat jo lähes 60 kg ja siitä vielä ylöspäin 65 kg asti. Joten oleppa varovainen niiden läskipuheittesi kanssa, koska jonain päivänä olet se läski itse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olisin mielelläni laihan lainen, tällä hetekellä muutamaylimääräinen kilo jotka rassaavat todella paljin enkä sa painoa alas vaikka käyn kuntosalilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai että eläinproteiini lihottaisi? Päinvastoin Proteiinit pitävät hoikkana mutta hiilihydraatit lihottavat. Kutsuit läskeiksi ylipainoisia? Jos nyt itse painat noin 42 kg eli yhtä paljon kuin minä 26 vuotiaana ja pähkäilin mistä saisin kunnon vaatteita ettei tarvitsi mennä lastenvaate kauppaan niin odota, muutaman , kymmenen vuoden kuluttua sun paino on yli 50 kg ja pahimmassa tapauksessa jos sairastut kilpirauhasen vajaatoimintaan, painat jo lähes 60 kg ja siitä vielä ylöspäin 65 kg asti. Joten oleppa varovainen niiden läskipuheittesi kanssa, koska jonain päivänä olet se läski itse.

Valehtelet, olen kaupan kassalla töissä ja tiedän siksi mitä läskit syö, makkaraa ja jauhelihaa niillä on aina hihnalla.

Minulla on luonnetta ja järkeä, siksi minusta ei koskaan tule sinun kaltaista läskiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valehtelet, olen kaupan kassalla töissä ja tiedän siksi mitä läskit syö, makkaraa ja jauhelihaa niillä on aina hihnalla.

Minulla on luonnetta ja järkeä, siksi minusta ei koskaan tule sinun kaltaista läskiä.

Makkara on suurimmaksi osaksi jauhoa, rasvaa ja eläimen osia jotka eivät muuhun kelpaa. Jauheliha on toki eläinproteiinia,muttakai siellä hihnalla on muutakin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kateus mitä muut syövät ei ole peruste verotukseen ylipäätään.
        Vihaa täynnä olevista kommenteistasi huomaa muutenkin, että et osaa syödä oikein.

• Anonyymi

Toihan on melkein realismia jo myt, koska "terveydenhuollon ammattilainen" jos mittaa niin sen PITÄÄ kirjailla kaikki tiedot kantaan.

Siis pitää.

Sinä et voi asiaan itse vaikuttaa - sinulta ei kysytä.

Näin valtio on väkisin ja sinulta kysymättä sosialisoinut terveystietosi.

• Anonyymi

Entä jos väittää olevansa nainen ja raskaana?

• Anonyymi

Harvakarvainen pujoparta todistaa valehtelusi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harvakarvainen pujoparta todistaa valehtelusi.

Ja kiiltävä kalju.z

• Anonyymi

Saataisi taas valtava määrä julkisen sektorin turhia "työntekijöitä", ja verotusta pitäisi entisestään kiristää.
      Sokeriveron lisääminen ajaisi saman asian, lisäämättä kuluja yhteiskunnalle. Vasemmiston tavoite tietenkin on yhteiskunnan kulujen lisääminen, joten se ei heille sovi.

• Anonyymi

Niin tai voisi näitä mittaajia kadota yllättävästi ?

• Anonyymi

Joskus näytettiin telkussa nälkää näkeviä lapsia. Kaikilla oli maha turvoksissa. Eivät varmasti olleet ahmineet liikaa tai herkkuja.
      Mutta voihan sitä yksinkertaistaa asioita, jos on itsekin yksinkertainen.

• Anonyymi

Maksaisin jäännösveroni.

• Anonyymi

Palstakamu menee konkurssiin.

• Anonyymi

Vyötärölihavuus johtuu usein väärästä ruokavaliosta. Halpa ruoka lihottaa, vie voimat ja elimistö huutaa nälkää kun ei saa riittävästi vitamiineja eikä hivenaineita. Toisin päin tulkitsen mittanauhan tulokset. Köyhälle vyötärölihavalle ruoka-apua terveeliseen ruokaan. Perimän ja sairauksien lisäksi köyhyys aiheuttaa liikalihavuutta. Sairas voi olla syömättä, mutta silti lihava elimistön toimimattomuudesta johtuen. Esim munuaissairaudet, kilpirauhaen vajaatoiminta ym. Lääkäriin ei köyhä pääse ja jos pääaee, niin lääkäri ei tutki vaan ehdottaa laihduttamista ja elämäntapojen korjaamista.

• Anonyymi

Kilpirauhassairaus todelakin lihottaa, aineenvaihdunta ei toimi kuten pitäisi.samoin sydämen - ja munuaisten vajaatoimintakerryttää kehoon nestettä.
        Leivän syönti, hiilihydraatit ne lihottavat tolkuttomasti.

• Anonyymi

Pidän muodokkaista naisista kunhan läskit menevät tissiin ja peffaan!

• Anonyymi

Mutta jos läskiä on kertynyt näkyviin paikkoihin niin sitä enemmän sisäelimet lilluvat rasvassa.

• Anonyymi

Kaikki mikä ei koske minua ja saadaan verotettua poliittisia ja ideologisia vastustajiani runsaasti sopii minulle.

• Anonyymi

Sinänsä joku tuon kaltainenhan olisi hyvin yleishyödyllinen vero. Ylipainohan on haitallista terveyden lisäksi ainakin ympäristölle. Ylipainon ylläpitäminen vaatii valtavasti energiaa, jota ihminen saa ruoasta, ja ruoan tuotannon sekä kulutuksen hiilijalanjälki ja muut ympäristövaikutuksethan ovat huomattavat. Noin yleisesti voisi siis ajatella hoikan ihmisen kuormittavan vähemmän sekä terveydenhuoltoa että luontoa kuin ylipainoisen. Ongelmallinen tuossa ovat kyllä mm. urheilijat, erityisesti kehonrakentajat, sillä heidän energiankulutuksensa on todella suurta, mutta vyötärönympärys välttämättä ei ole.

• Anonyymi

Tyhmyysverokin voitas säätää. Kohdistuu täällä moneen ja erityisesti MIEHIIN.

• Anonyymi

Samoin feministivero. Etenkin palstalla miesvihaa lietsoviin femakko naisiin kohdistuen.

• Anonyymi

Ylipainovwro ruokaveroon, mitä enemmän ylipainoa sitä kalliimpi ruoka.

• Anonyymi

En avaa ovea tuntemattomille. Ongelma ratkaistu.

• Anonyymi

Kauppojen eteisessä vaaka joka määrää ruoan hinnan jokaiselle asiakkaalle erikseen painosta riippuen.

• Anonyymi

Hauska :))

• Anonyymi

Alipainoisen makkarapketti maksaa 5 senttiä, ylipainoisen sama paketti 123 euroa.

• Anonyymi

Luultavasti olis täysin ok. Maksaisin vähemmän veroja kuin nyt.

• Ei jäis mulle paljoo maksettavaa.

• Anonyymi

Jollain tavalla sen ehkä ymmärtäisin, jos myös laihduttamisesta saisi yhtä lailla hyvitystä? Sillä olisi myös työllistävä vaikutusta yhteiskunnalle, kun vaatisi henkilökuntaa tämän ylläpitämiseen.

• Anonyymi

Kansakunnan terveyskin paranisi jos olisi tuollainen lihavuusvero, paljon tulisi säästöä

• Anonyymi

Ei tarvitakuin lihavuuden hoitoon , sen estämisen siis , tarkoitettujalääkkeitä kaikille haluaville. Itse ottaisin heti reseptin mutta kun en saa. Ikävä kyllä. En ole tarpeeksi lihava.

• Anonyymi

Jättikö sinut joku mielestäsi ylipainoinen? Ottiko noin koville? Elämä on. 🤷‍♀️

• Anonyymi

Ei huono ajatus! Eli siis sentit olisivat tavallaan tuloa ns.pääomaa. joten ravinto olisi silloin kai tulon hankkimiskustannus! Ei kovin tuottavaa mutta varsin kannattavaa jos nyt sattuisi olemaan vähän tukeva😆

• Luonnollisesti, olen luonnollisten syiden takia tuota lakia vastaan.

• Ja jos ehdotettaisiin kakkuveroa, niin olisit jyrkästi asiaa vastaan. :D

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Ja jos ehdotettaisiin kakkuveroa, niin olisit jyrkästi asiaa vastaan. :D

Ehdottomasti olisin ja näyttää pahasti siltä, että sellainen on oikeasti tulossa.
        (ryhtyvät verottamaan sokeria, suolaa ja rasvaa)

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Ehdottomasti olisin ja näyttää pahasti siltä, että sellainen on oikeasti tulossa.
        (ryhtyvät verottamaan sokeria, suolaa ja rasvaa)

Ihan niin kuin tupakan kanssa, ensin nousee verotus sitten tulee totaalikielto.

• Asiat ovat kyllä hieman monimutkaisia, jos näitä terveysasioita rupeaa miettimään. Olen käynyt läpi mm. suolistoon liittyviä mikrobitutkimuksia. Se että joku on lihava, johtuu mm. suoliston mikrobeista, mitä laatua ne ovat. Myös suolistotulehdus itsessään (esim. IBS) voi aiheuttaa turvotusta ja painnonnousua normaalia vähemmillä kalorimäärillä. Sitten on suoliston ulkopuolella olevan läskin tulehdus, sielläkin voi olla paljon mikrobeja, jotka aiheuttavat tulehdusta ja painonnousua.

Vaikka tietysti jos vähentää syömistä, niin paino laskee. Se voi olla vaikeaa toteuttaa käytännössä. Pitäisi mieluummin palkita niitä jotka pysyvät hoikkina, kuin antaa sakkoja lihaville. Mutta sehän vaatisi sitten päinvastoin rahaa.

• Tuota pitää tarkentaa siltä osin, ettei rasvakudoksessa normaalitilanteessa ole mikrobeja, mutta liiallisena se silti aiheuttaa elimistössä tulehdusrasitusta.

• buddy-love kirjoitti:

Tuota pitää tarkentaa siltä osin, ettei rasvakudoksessa normaalitilanteessa ole mikrobeja, mutta liiallisena se silti aiheuttaa elimistössä tulehdusrasitusta.

Kyllä tutkimukset puhuvat sen puolesta että rasvakudos voi infektoitua erilaisilla mikrobeilla. Ja että infektio myös liittyy liikalihavuuteen. Puhutaan "infectobesitystä". Se että tulehdus liittyy liikalihavuuteen on varmaan jo yli 20 vuotta vanha havainto.

"Lisäksi viimeaikaiset kliiniset ja kokeelliset löydökset ovat osoittaneet yhteyden liikalihavuuden ja joidenkin infektioiden etenemisen sekä rasvakudosten toimintojen välillä, joihin kuuluu muun muassa solujen aineenvaihdunta ja adipokiinien vapautuminen. Lisäksi äskettäin on raportoitu, että rasvasolut voisivat joko olla näiden patogeenien varastoja tai niillä voi olla aktiivinen rooli tässä prosessissa."

Tässä tutkimuksessa myös mainitaan joitakin mikrobeja, joiden tiedetään voivan infektoida rasvasoluja. Siinä tulee sitten se ongelma että kun makrofagit metsästävät mikrobeja rasvasolujen seasta, ne aiheuttavat paljon tulehdusta (M1-makrofagit).

The Immune Response in Adipocytes and Their Susceptibility to Infection: A Possible Relationship with Infectobesity
        https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9181511/

• Anonyymi

Mulla on pyykkilautavatsa eli mulle kuuluu tulonsiirtoja läskimahoilta kun olen kunnossa ja hyvä esimerkki.

• Anonyymi

🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

😍 K­­­u­u­­­m­a­­t­­ ­­­t­­­y­t­­­ö­­t­­ ­o­­d­­o­t­­­t­a­v­­­­a­t­ ­s­i­­­n­­­u­­a­ -> https://us4.fun/kissgirl?18354149

🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      16
      2320
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      168
      2249
    3. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1818
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      149
      1789
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      479
      1399
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      92
      1215
    7. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      55
      1011
    8. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      423
      942
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      921
    10. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      237
      881
    Aihe