Päätin säästää tänään armosta yhden elämän

Anonyymi-ap

Oli hämähäkki nurkassa ja me katsoimme toinen toisiamme mittaillen silmiin. Katseellamme luimme toistemme ajatuksia kuin avointa kirjaa ja pohdimme erilaisia lähituletulevaisuuden skeraarioita. Hämähäkki ymmärssi, että näennäisestä kokoonsa suhteutetusta nopeudestaan huolimatta hän ei mitenkään ehtisi luikahtaa lattialistan alle piiloon. Minä puolesti puntaroin vaihtoehtija, liiskaisinko hämähäkin sukkani alle, otanko kärpäslätkän ja lätkäisen vai kiikutanko hämähäkin ulos sanomalehden päällä vesisateeseen odottamaan poutaa. Hämähäkki puolestaan valitsi strategiaksen jähmettymisen paikoilleen ja selkeästi odotti, minkä liikkeen aikoisin hänen suhteensa tehdä!

Tunsin piston sydämessäni ja annoin armon käydä oikeudessa! Sen pienen hetken, kun ajattelin litistäväni tuon pikkuruisen luontokappaleen, ajattelin, mistä ihmeessä tuollainen inhotus ja pelko hämähäkkejä kohtaan kumpuaa?

Niinpä teimme hämähäkin kanssa diilin. Minä annan hänen elää ja vipeltää pitkin parkettilattioita, jos hän vastapalvelukseksi syö niitä inhottavia turkisihrakuoriaisia, joita täällä silloin tällöin vipeltää myös.

Kyllä minä tiedän, että eihän se kaksista purtavaa ole, enkä itsekkän niitä tykkäisi syödö, pahan makuisis ja kovakuoria, isoja ja rumia, mutta ei se nyt auta! Ei aina voi vaatia mehevää pölypunkkia, välillä on muutakin syötävä ja tämö oli sopimuksemme.

Niinpä jätin hämiksen rauhassa möllöttämään ja ihmettelemään, että eikö sieltä todellakaan tullut sitä lätkää, johon hänen isänsä, äitinsä, isoisänsä, murmurinsa, kälynsä ja appiukkonsa oli viime vuosina kuukahtanut jo kokenut viimeisen kohtalonsa? Nyt kävi näin ja toivottavasti tämä päätös kantaa hedelmää. Vähän kuin jumalroolissa nyt päätin elävistä ja kuolleista, mutta toisinkin olisi voinut käydä. Toivottavasti ymmärtää, kuinka onnekas olikaan!

14

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älkää hämähäkkejä tappako, ne on hyödyllisiä ja lisäksi hyvä merkki asunnon terveellisyydestä. muurahaiset taas huono, viestii kosteusongelmasta.

    • Anonyymi

      Kerran hämähäkki hyppäsi päälleni kun yritin liiskata sen seinään. Hämis voisi olla ihan mukava lemmikki koska sehän voi pyydystää pieniä ötököitä. Banaanikärpäsiä sun muita.

    • Anonyymi

      Hämähäkki on hyvä, muurahainen paha.
      Mitä isompi hämä sen parempi. Kesällä kerää kärpäset ja ampiaiset verkkoonsa. Syksyllä niitä eksyy kylppäriin, pitää vähän tarkkailla, ettei jää alle.

      • Ulkosalla muurhaiset ovat oikein hyödyllisiä, sillä pitävät punkkikannan kurissa.


    • Anonyymi

      Itse jätän kaikki alle kolme senttiset hämikset henkiin. Syövät näitä ällöttäviä paperitoukkia joita pimeässä vilistää lattioilla. Yök.

    • Anonyymi

      Hienosti toimittu 😀👍 Viimesyksynä päätin pyydystää lasilla röyhkeän hämähäkin, joka oli päättänyt tulla seikkailemaan sohvalle. Meni muuten hyvin, mutta nakattuani hämähäkin pihalle, huomasinkin että yksi sen jaloista oli jäänyt sohvalle. Järkytyin aika tavalla vahingosta. Siitä oli jäänyt vihreää verta, kuin jostain avaruusoliosta. Toivon oikeasti, että sen elämä oli vapaudessa sitäkin parempi.

    • Anonyymi

      Hämähäkin takia tarvitaan ratsuväki!

    • Anonyymi

      Siirrä se sitten kuusikkoon jos et kykene tappamaan sitä.

    • Anonyymi

      Olisin huutanut uaaa uaaaaaa uaaaaaaauaaaa!

    • Katsoitko tarkkaan... silmiä oli useampi...

      Ja sitten ötököinen koostumus ei liiemmin ole hämyhäkkiselle ongelma... se erittää jotain ainetta, mikä tekee syötävästä öttiäisestä smoothieta, minkä sitten joskus ajan päästä käy imuroimassa. 😃

      Mun poika opiskelee biologiaa yliopistossa. Se kävi tuossa viikonloppuna tyhjäämässä tekemiään linnunpönttöjä ja kun oltiin aamupalalla, joku öppiäinen kopsahti pöydälle... se kiikutti sen pelikortin svulls ulos. 😄 (saattoi paleltua polonen, mut idea hyvä) 😆

      Tänään yksi metrinen koivupölkky oli osittain laho... en saanut sitä ruuvihalkojalla halki... mietin, että tekee siitä pilkkeitä...poika näki sen ja pyöritti metsään... mutisi, että kuoriaisille hyvää lahoa...😄

      Pitää meidän muistaa kaikenlaisia pikku öppiäisiäkin. 😃 Kuuluvat tähän maailmaan. 🙂

    • Anonyymi

      Ite katselin kerran kanssa Brasiliassa sellaista kahdelle jalalle nousevaa ja sillain vihkeästi tanssivaa hämähäkkiä nurkassa. Peijakkaan nopea kaveri ja tykkäsi uhitella, kun harjanvarrella lähestyi. Kuulemma joku Brasilianvaeltajahämähäkki nimeltään. Tehtiin kanssa diili, että jätän hänet omaan rauhaansa!

      • Anonyymi

        Sillä olisit voinut jo ratsastaa. Mutta jos takajaloillaan ollut, se on ollut rodeohämy.


    • Mä kävin kesämökin huussissa, ja siellä oli jatkuvasti yks ikivanha kuivunu kärpäsen raato. Kummä taas istuin siellä, yks hämisressukka raahas sitä raatoo ku suurinta aarretta.

      Mua rupes kamaloittaan, niin mä sanoin sille hämikselle, et oottais vähän, niin mää tuon sille jotain tuoretta. Mää sain sit metsästettyy mehevän paarman, mut ku mä tulin takas sinne hyyskiin, nii se hämis oli jo kerinny jonnekin sen kuivelon kans.

      Kyl mua kamaloittaa viel vuosia myöhemmin, kummää muistan tuon jutun. 🌹👀

      • Anonyymi

        Hyvä ettei alempaa vienyt matoa!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1892
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1351
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1240
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1225
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      16
      1150
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1091
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1045
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1024
    10. 12
      1007
    Aihe