Ei koske köyhää

2lesken

"Näin hallituksen ratkaisut iskevät eri kohteisiin: alkoholi, lääke­korvaukset, makeiset, opinto­tuki, eläkkeet, hoitaja­mitoitus.."

On se hyvä olla köyhä eläkeläinen ja raitis.
Vielä suhteellisen terve.
Ei paljoa kosketa hallituksen päättämät leikkaukset.

Rikkaat maksavat enemmän veroja.
Juopot maksavat pullostaan kohta maltaita.
Ja leipäjonot kasvavat.

23

790

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Olen miettinyt ja luulen ymmärtäväni.


    • Anonyymi

      Katselin että jos eroaisin kirkosta, se vero kompensoisi kruunun veronkorotukset.

      • Anonyymi

        Samaa minäkin miettinyt - paljonkohan säästöä se toisi vuodessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa minäkin miettinyt - paljonkohan säästöä se toisi vuodessa?

        Senhän näkee omaverosta. Minä maksan kirkolle yli 600 e vuodessa.


      • Anonyymi

      • Minä taas en missään tapauksessa eroa kirkosta.
        Käymme sunnuntaisin hoitokoiran kanssa kirkon nurkilla lenkillä.
        Pyydämme viikon synnit anteeksi.
        Koira juo vettä ja minä juon pillimehun
        Taas on kevyt olo.
        En kyllä tiedä mitä syntiä koira on tehnyt.
        Minä olen kiroillut ja tuittuilut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Senhän näkee omaverosta. Minä maksan kirkolle yli 600 e vuodessa.

        Kirkollisvero on 1%
        Sinulla on hurjat ansiot ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkollisvero on 1%
        Sinulla on hurjat ansiot ;)

        3500 e eläkettä. Meillä taitaa olla ahne seurakunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa minäkin miettinyt - paljonkohan säästöä se toisi vuodessa?

        Eikös esitäytetystä veroilmoituksesta näy paljonko on kirkollisverosi osuus? Minulla on viimeisenä kohta jossa lukee: Veroihin ja maksuihin tehtävät lisäykset ja niistä tehtävät vähennykset (Kunnallisvero, kirkollisvero, sairaanhoitomaksu, yleisradiovero ja Ahvenanmaan mediamaksi) . Kirkollisveroa en ole koskaan maksanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkollisvero on 1%
        Sinulla on hurjat ansiot ;)

        Eri seurakunnilla eri prosentti eli älä anna väärää tietoa. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös esitäytetystä veroilmoituksesta näy paljonko on kirkollisverosi osuus? Minulla on viimeisenä kohta jossa lukee: Veroihin ja maksuihin tehtävät lisäykset ja niistä tehtävät vähennykset (Kunnallisvero, kirkollisvero, sairaanhoitomaksu, yleisradiovero ja Ahvenanmaan mediamaksi) . Kirkollisveroa en ole koskaan maksanut.

        Minä olen kyllä maksanut.
        Mutta joka sunnuntaina otan omani takaisin kolehtihaavista ja laitan tilalle vanhoja housunnappeja.


    • Anonyymi

      Veron korotus keskieläkkeensaajalle on 8e kuukaudessa. ALV on paljon merkitsevämpi tavalliselle suomalaiselle. Hallituksen määräämät pakot hyvinvointialueille rassaa meitä pahiten. Monella matkat kasvaa pitkäksi ja hoidon saanti vaikeutuu. Se merkitsee mulle paljon enemmön kuin muutama kymppi.

    • Anonyymi

      Kaikkien makeisten, keksien, pullien ja epäterveellisten tuotteiden verotusta voisi kiristää huomattavasti. Ei ihminen roskaa tarvitse syödä niin paljon, kuin nyt tehdään.

      • Anonyymi

        Pullaa, keksejä yms epäterveellistä on helppo tehdä itsekin ja reseptejäkin löytyy pilvin pimein. Itse en ole ostanut kyseisiä tuotteita kaupasta vuosiin, vain kahvilasta joskus kahvilla käydessäni kakkupalan.


    • Anonyymi

      On hyvä, kun on tuo kuningaskunta lähellä. Sieltä saa halpaa olutta ja karkkia muunmuassa. Sinne ei Purran sakset yletä

      • Ja matkat ovat ihan ilmaiset?


    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei kiinnosta demaripopulisteja


    • Anonyymi

      Antti Rinne aloitti pääministerinä 2019, niin ensimmäisen vuoden budjettivaje oli 2 miljardia. Kun Sanna Marin lopetti 2023, niin seuraavan vuoden budjettivaje oli 14 miljardia. Sitten vasemmisto itkee leikkauksista. Omat näytöt talouden hoidossa ovat ala-arvoiset

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      134
      959
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      302
      772
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe