Ei koske köyhää

"Näin hallituksen ratkaisut iskevät eri kohteisiin: alkoholi, lääke­korvaukset, makeiset, opinto­tuki, eläkkeet, hoitaja­mitoitus.."

On se hyvä olla köyhä eläkeläinen ja raitis.
Vielä suhteellisen terve.
Ei paljoa kosketa hallituksen päättämät leikkaukset.

Rikkaat maksavat enemmän veroja.
Juopot maksavat pullostaan kohta maltaita.
Ja leipäjonot kasvavat.

23

605

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Olen miettinyt ja luulen ymmärtäväni.

• Anonyymi

Katselin että jos eroaisin kirkosta, se vero kompensoisi kruunun veronkorotukset.

• Anonyymi

Samaa minäkin miettinyt - paljonkohan säästöä se toisi vuodessa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Senhän näkee omaverosta. Minä maksan kirkolle yli 600 e vuodessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tästä näet eri seurakuntien veroprossat.

https://www.vero.fi/syventavat-vero-ohjeet/paatokset/47465/kuntien-ja-seurakuntien-tuloveroprosentit-vuonna-2024/

• Minä taas en missään tapauksessa eroa kirkosta.
        Käymme sunnuntaisin hoitokoiran kanssa kirkon nurkilla lenkillä.
        Pyydämme viikon synnit anteeksi.
        Koira juo vettä ja minä juon pillimehun
        Taas on kevyt olo.
        En kyllä tiedä mitä syntiä koira on tehnyt.
        Minä olen kiroillut ja tuittuilut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Senhän näkee omaverosta. Minä maksan kirkolle yli 600 e vuodessa.

Kirkollisvero on 1%
        Sinulla on hurjat ansiot ;)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirkollisvero on 1%

3500 e eläkettä. Meillä taitaa olla ahne seurakunta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös esitäytetystä veroilmoituksesta näy paljonko on kirkollisverosi osuus? Minulla on viimeisenä kohta jossa lukee: Veroihin ja maksuihin tehtävät lisäykset ja niistä tehtävät vähennykset (Kunnallisvero, kirkollisvero, sairaanhoitomaksu, yleisradiovero ja Ahvenanmaan mediamaksi) . Kirkollisveroa en ole koskaan maksanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirkollisvero on 1%

Eri seurakunnilla eri prosentti eli älä anna väärää tietoa. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös esitäytetystä veroilmoituksesta näy paljonko on kirkollisverosi osuus? Minulla on viimeisenä kohta jossa lukee: Veroihin ja maksuihin tehtävät lisäykset ja niistä tehtävät vähennykset (Kunnallisvero, kirkollisvero, sairaanhoitomaksu, yleisradiovero ja Ahvenanmaan mediamaksi) . Kirkollisveroa en ole koskaan maksanut.

Minä olen kyllä maksanut.
        Mutta joka sunnuntaina otan omani takaisin kolehtihaavista ja laitan tilalle vanhoja housunnappeja.

• Anonyymi

Veron korotus keskieläkkeensaajalle on 8e kuukaudessa. ALV on paljon merkitsevämpi tavalliselle suomalaiselle. Hallituksen määräämät pakot hyvinvointialueille rassaa meitä pahiten. Monella matkat kasvaa pitkäksi ja hoidon saanti vaikeutuu. Se merkitsee mulle paljon enemmön kuin muutama kymppi.

• Anonyymi

Kaikkien makeisten, keksien, pullien ja epäterveellisten tuotteiden verotusta voisi kiristää huomattavasti. Ei ihminen roskaa tarvitse syödä niin paljon, kuin nyt tehdään.

• Anonyymi

Pullaa, keksejä yms epäterveellistä on helppo tehdä itsekin ja reseptejäkin löytyy pilvin pimein. Itse en ole ostanut kyseisiä tuotteita kaupasta vuosiin, vain kahvilasta joskus kahvilla käydessäni kakkupalan.

• Anonyymi

On hyvä, kun on tuo kuningaskunta lähellä. Sieltä saa halpaa olutta ja karkkia muunmuassa. Sinne ei Purran sakset yletä

• Ja matkat ovat ihan ilmaiset?

• Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

Ei kiinnosta demaripopulisteja

• Anonyymi

Antti Rinne aloitti pääministerinä 2019, niin ensimmäisen vuoden budjettivaje oli 2 miljardia. Kun Sanna Marin lopetti 2023, niin seuraavan vuoden budjettivaje oli 14 miljardia. Sitten vasemmisto itkee leikkauksista. Omat näytöt talouden hoidossa ovat ala-arvoiset

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      270
      2282
    2. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      83
      1001
    3. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      55
      979
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      960
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      81
      921
    6. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      42
      854
    7. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      21
      838
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      736
    9. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      299
      684
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      677
    Aihe