Bussilla Pietariin - miten??

Loikoilija

Oon kuullu joskus, että Pietariin matkustaminen bussilla on junaa halvempaa. Mistä saisin tietää aikataulut?

Entä pitääkö lippu ostaa jostain matkatoimistosta etukäteen vai voiko vaan hypätä bussiin?

Saattaa kuulostaa tyhmiltä nää kysymykset, mutta viittiskö joku vastata?

10

3437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pietariin pääsee

      Ja mikseipä saman tien Kremliin asti
      jos on tiedossa muhkea öljylasti.

    • Enska

      Siinähän se matkahuollon ja Bussepressin linkki on Suomi24 etusivulla oik.alkulmassa. Siellä aikataulut ja puh. numerot katsoin juuri hyvää matkaa.

    • uula

      niin matkahuolto vie ja sitten esim. Nevatours järjestää matkoja, joihin voit ostaa pelkät bussiliput tai vaikkapa majoituksen kera. Lisäksi Helsingistä kulkee jatkuvasti venäläisiä busseja 8lienevät kaikkein halvimmat kyydit. Ja lisäksi ainakin Joensuusta ja Kuopiosta lähtee säännölliset bussivuorot Pietariin. Mutta kokemuksesta voin sanoa, että juna on mukavin, ei tarvitse odotella rajalla jonottamassa oman bussin vuoroa.

      • sep2

        Rajanylityksen ongelmia helposti liioitellaan. Toukokuun lopulla kävin Neva Toursilla Pietarissa. Uusi bussi, hyvä kuski, rajalla meni puolisen tuntia mennen tullen vaikka olikin viikonvaihde. Samalla voi katsella Kannaksen maisemia ja liikennettä.


      • fontanka
        sep2 kirjoitti:

        Rajanylityksen ongelmia helposti liioitellaan. Toukokuun lopulla kävin Neva Toursilla Pietarissa. Uusi bussi, hyvä kuski, rajalla meni puolisen tuntia mennen tullen vaikka olikin viikonvaihde. Samalla voi katsella Kannaksen maisemia ja liikennettä.

        hh-kuriirin kyydissä on hyvä pyyhkässä pietariin.nopiaan pääsee.


      • Kolja007
        fontanka kirjoitti:

        hh-kuriirin kyydissä on hyvä pyyhkässä pietariin.nopiaan pääsee.

        Kyyti HH:lla on hyvää, nopeaa ja varmaa, mutta itse HH ei oikein hallitse asiakaspalvelun saloja.

        Tilasin herralta kyydin sähköpostilla ja asiakkaan aikataulun muutoksesta johtuen jouduin perumaan diilin viisi päivää ennen lähtöä. Vastaus jonka sain HH:lta sähköpostilla oli aika pöyristyttävä joten jätän sen nyt tähän laittamatta.

        Kun vielä kehtasin kysyä HH:lta miksi moinen provo asikkaan suuntaan niin vastausta ei koskaan tullut.

        Jos muailmassa ei olisi HH-Kuriirin lisäksi muuta kyytiä Pietariin tai Viipuriin niin minä lähtisin tallaamaan jalkaisin kohti rajaa!


      • jjkkoo
        Kolja007 kirjoitti:

        Kyyti HH:lla on hyvää, nopeaa ja varmaa, mutta itse HH ei oikein hallitse asiakaspalvelun saloja.

        Tilasin herralta kyydin sähköpostilla ja asiakkaan aikataulun muutoksesta johtuen jouduin perumaan diilin viisi päivää ennen lähtöä. Vastaus jonka sain HH:lta sähköpostilla oli aika pöyristyttävä joten jätän sen nyt tähän laittamatta.

        Kun vielä kehtasin kysyä HH:lta miksi moinen provo asikkaan suuntaan niin vastausta ei koskaan tullut.

        Jos muailmassa ei olisi HH-Kuriirin lisäksi muuta kyytiä Pietariin tai Viipuriin niin minä lähtisin tallaamaan jalkaisin kohti rajaa!

        Tilasin kyydin tuttavalleni Viipuri -Lpr,HH-Kuriiri oli myöhässä paljon,sihteeri myönsi sen jälkeen päin puhelimessa.Tuttavani ei tiennyt tuleeko kyyti vai ei,hän tuli muulla kyydillä suomeen.Lasku tuli viikon päästä,yritin selvittää asiaa ,että olitte myöhässä aika paljon ,että en ole mielestäni velvollinen maksamaan,luuri lyötiin KORVAAN noin minuutin puhelun jälkeen.En olisi kyllä ikinä uskonut että tämmöistä asikas palvelua on SUOMESSA.Entisessä Neuvostoliitossa asiakas oli aina väärässä.En käytä ,enkä suosittele muille HH-Kuriiria.


    • tosiaan että et pysty tämmöistä asiaa selvittää paikallisen matkahuollon kanssa taikka katsomalla mh sivut netistä?

      • Loikoilija

        Haista *****!


    • Tanja

      Halusin säästää työmatkalla aikaa. Hieman ennen puoltayötä torstaina lähdettiin liikkeelle ja perillä oltiin marraskuisena aamuna niin aikasin ettei Pietarissa vielä kukaan muu ollutkaan liikenteessä. Päivä meni messuilla ja neuvottelussa ja kahvia kului. Onneksi pääsin kaverin luokse lämpimään nukkumaan pariksi tunniksi ennenku illalla oli aika lähteä paluumatkalle. Ja lauantaiaamuna pääsin suoraan jatkoille kun tulin kotiin ja tupa oli täynnä väkeä... Tehokas reissu, mutta en aio noin lyhyenä versiona enää tehdä uusiksi enkä suosittele kellekään ;) Järkevämmällä aikataululla tehtäville reissuille löytyy tiedot osotteesta http://www.savonlinja.fi/linjaliikenne/hkipietari.html . Liput saa ostaa bussissa, mutta hintaa en muista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      74
      2170
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1420
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe