Eri henki ja eri Jeesus

2.Kor.11:4 "Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte". Mietityttää, että missä on raja, että on toinen henki ja toinen Jeesus?....Ilmeisesti silloin kun tarpeeksi pahaa harhaoppia...Onko jo silloin kun kieltää ja vesittää armonvälineet Raamatussa, joita me kutsumme sakramenteiksi?

37

248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ainakin Matt.7 nämä luulivat olevansa uskovaisia, mutta eivät olleet: 20 "Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi

Mikä tuossa tekstikohdassa viittaa, että kysymys olisi uskovaisia, Jeesuksessa Kristuksessa pyhitettyjä?

Rinnakkainen tekstikohta Luukkaan evankeliumin 13. luvussa todistaa ..

24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.
        25 Sen jälkeen kuin perheenisäntä on noussut ja sulkenut oven ja te rupeatte seisomaan ulkona ja kolkuttamaan ovea sanoen: 'Herra, avaa meille', vastaa hän ja sanoo teille: 'En minä tunne teitä enkä tiedä, mistä te olette'.
        26 Silloin te rupeatte sanomaan: 'Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi, ja meidän kaduillamme sinä opetit'.
        27 Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.'

Kysymys on Jeesuksen aikalaisista, " 'Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi, ja meidän kaduillamme sinä opetit'.

Jeesus tuntee omansa ja Hänen omansa tuntevat Herran Jeesuksen.

14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
        ( Joh 10)

Esim Johanneksen evankeliumin 6. luvusta voimme lukea, mikä on Jumalan tahto.

35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
        36 Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko.
        37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
        38 Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
        39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä. ( Joh 6)

Nämä ihmiset ovat nähneet Jeesuksen, kuulleet Hänen opetuksensa, ovat olleet mukana syömässä ruokintaihmeissä, mutta he eivät usko Herraan Jeesukseen.

Jeesus ei tunne, kuin omansa.

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi kirjoitti:

Mikä tuossa tekstikohdassa viittaa, että kysymys olisi uskovaisia, Jeesuksessa Kristuksessa pyhitettyjä?

Rinnakkainen tekstikohta Luukkaan evankeliumin 13. luvussa todistaa ..

24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.
        25 Sen jälkeen kuin perheenisäntä on noussut ja sulkenut oven ja te rupeatte seisomaan ulkona ja kolkuttamaan ovea sanoen: 'Herra, avaa meille', vastaa hän ja sanoo teille: 'En minä tunne teitä enkä tiedä, mistä te olette'.
        26 Silloin te rupeatte sanomaan: 'Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi, ja meidän kaduillamme sinä opetit'.
        27 Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.'

Kysymys on Jeesuksen aikalaisista, " 'Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi, ja meidän kaduillamme sinä opetit'.

Jeesus tuntee omansa ja Hänen omansa tuntevat Herran Jeesuksen.

14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
        ( Joh 10)

Esim Johanneksen evankeliumin 6. luvusta voimme lukea, mikä on Jumalan tahto.

35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
        36 Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko.
        37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
        38 Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
        39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä. ( Joh 6)

Nämä ihmiset ovat nähneet Jeesuksen, kuulleet Hänen opetuksensa, ovat olleet mukana syömässä ruokintaihmeissä, mutta he eivät usko Herraan Jeesukseen.

Jeesus ei tunne, kuin omansa.

Usko Toivonen

Sama: Matt.24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

• Anonyymi
        Luterilainen kirjoitti:

Sama: Matt.24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

Matteus 24.

4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

Tässä eräs, joka väittää olevansa uusi Jeesus.

Siperian Jeesus.

"Venäjän viranomaiset pidättivät Siperian Jeesuksen"

https://www.lansi-savo.fi/uutissuomalainen/3116378

Myöskin putin vertasi itseään Jeesukseen.

https://www.suomenmaa.fi/uutiset/putin-vertasi-itseaan-jeesukseen/

Jeesus puheessaan viittaa luopumuksen aikaan.

( Suomihan on luopumuksen kärkimaita )

Mutta et vastannut, mikä Matteus 7. luvun tekstikohdassa viittaa siihen, että kyseessä on uskovaiset, Jeesuksen pyhät?

Usko Toivonen

• Hilja Konttinenhan näki paljon epäraamatullisia näkyjä. En voi ymmärtää mitään unissapuhujaa, vaan olisi syytä puhua selkeästi, koska me ihmiset olemme taipuvaisia sekoilemaan. On hyvä pyytää Jumalalta, että hän yhä puhuisi meille selkeästi seurakunnassa, Raamatun sanan ja sakramenttien, ynnä virsien ja laulujen kautta. Tietysti on myös seurakunnan opillinen ja muu kirjallisuus tätä tukemassa.
      1.Kor.14:8. "Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun?" laki ja evankeliumi sekoitetaan, niin silloin menee terä kummaltakin viralta. Väärä kasteopetus vesittää myös evankeliumin. On syytä olla valveilla ja pyytää Pyhän Hengen silmävoidetta, ettemme eksyisi. 2.Tim.2:2. "Ja minkä olet kuullut minulta ja minkä monet ovat todistaneet, usko se luotettaville miehille, jotka sitten ovat soveliaita muitakin opettamaan.
      3. Kärsi vaivaa niinkuin ainakin jalo Kristuksen Jeesuksen sotamies".
      Apt.20:28. "Niin ottakaat siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät piispoiksi pannut, kaitsemaan Jumalan seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä ansainnut.

• Anonyymi

Daniel ja Johannes meni horrokseen kun näkivät niitä suuria Jumalan ilmoituksia.

Helluntailailaisuudesta on oikeat profeetat varoittaneet useita kertoja, mutta ne varoitukset eivät näytä menevän perille.

• Anonyymi

Kristityksi lapsena kastettu jos menee helluntailaisten epäkristilliselle anabaptistiselle lahkokasteelle, niin tapahtuu kauheita asioita. Pyhä Henki poistuu ihmisestä ja paha viekas hurmoshenki tulee tilalle.

"tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet"

• Anonyymi

toinen helluntai - toinen henki - toinen kaste - toinen herra

• Anonyymi kirjoitti:

toinen helluntai - toinen henki - toinen kaste - toinen herra

Sinä yhä kiellät sakramentit, vaikka tuossa luki, että kaste antaa synnit anteeksi ja Pyhän Hengen lahjan. "Tuon esikuvan mukaan, teidät pelastaa nyt kaste"(1.Piet.3:21); Kaste pelastaa; Tämä on Raamatun sanaa!!! Kasteessa tapahtuu se sama, kuin Jeesus ns lasten evankeliumeissa Otti lapset syliinsä ja siunasi ja antoi heille omakseen Jumalan Valtakunnan. Sitä Jeesuksen tykö meneminen aina tarkoittaa. Samaa tapahtuu nyt kasteessa, jossa Kaste pukee Kristuksen päällemme ja olemme siinä Aabrahamin siementä perillisiä lupauksen mukaan(Gal.3:27-29). Se kuuluu lapsillekin.

• Anonyymi
        Luterilainen kirjoitti:

Sinä yhä kiellät sakramentit, vaikka tuossa luki, että kaste antaa synnit anteeksi ja Pyhän Hengen lahjan. "Tuon esikuvan mukaan, teidät pelastaa nyt kaste"(1.Piet.3:21); Kaste pelastaa; Tämä on Raamatun sanaa!!! Kasteessa tapahtuu se sama, kuin Jeesus ns lasten evankeliumeissa Otti lapset syliinsä ja siunasi ja antoi heille omakseen Jumalan Valtakunnan. Sitä Jeesuksen tykö meneminen aina tarkoittaa. Samaa tapahtuu nyt kasteessa, jossa Kaste pukee Kristuksen päällemme ja olemme siinä Aabrahamin siementä perillisiä lupauksen mukaan(Gal.3:27-29). Se kuuluu lapsillekin.

"Kirkon tutkimuskeskuksen mukaan 15-24-vuotiaista suomalaisista vain 15 prosenttia sanoo uskovansa kristinuskon opettamaan jumalaan."

http://yle.fi/uutiset/jumalaan_uskomattomuus_yleistyy_aatteena/6346462

Ei kukaan Pyhässä Hengessä saata Herraa Jeesusta kieltää.
        Siis ei kukaan Jeesuksessa Kristuksessa oleva saata Herraa Jeesusta kieltää.

Mitä mieltä olet siitä, että Jeesus todistaa syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen saamisen olevan uskosta Häneen.

37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
        38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
        39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu ( Joh 7)

16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

Usko Toivonen

• Anonyymi

Kirkon tutkimuseskuksen tekemän tutkimuksen mukaan.

"Kirkon tutkimuskeskuksen mukaan 15-24-vuotiaista suomalaisista vain 15 prosenttia sanoo uskovansa kristinuskon opettamaan jumalaan."

http://yle.fi/uutiset/jumalaan_uskomattomuus_yleistyy_aatteena/6346462

Tässä on kysymys armovälineistyteistä lapsista ja nuorista.

Voidaanko siis ajatella, että suurimmalla osasta heillä on eri Jeesus, vaiko niin että heillä ei ole Jeesusta ollenkaan?

Jeesushan ei todista, että joka kieltää armovälineet, vaan että joka kieltää ..

33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa. ( Matt 10)

Usko Toivonen

• Anonyymi

Ei helluntailaisuus muutu terveeksi kristinuskoksi muita herjaamalla.

Pentecostalismi on Amerikkalaisen sodomiahomon perustama eksytys ja heresia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei helluntailaisuus muutu terveeksi kristinuskoksi muita herjaamalla.

Pentecostalismi on Amerikkalaisen sodomiahomon perustama eksytys ja heresia.

En herjaa.

Eihän kirkkokaan tuossa ketään herjaa, vaan on huolissaan nykysuuntauksesta.

Ja esitin tuon huolestuttavan kysymyksen, myöskin itse huolestuneena.

Jospa siis vastaisit esittämaani kysymykseen.

Kuinka armovälineistä osalliseksi tullut saattaisi kieltää Herranaan Jeesuksen Kristuksen?

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En herjaa.

Eihän kirkkokaan tuossa ketään herjaa, vaan on huolissaan nykysuuntauksesta.

Ja esitin tuon huolestuttavan kysymyksen, myöskin itse huolestuneena.

Jospa siis vastaisit esittämaani kysymykseen.

Kuinka armovälineistä osalliseksi tullut saattaisi kieltää Herranaan Jeesuksen Kristuksen?

Usko Toivonen

Jumala näkee sydämeen, kuka on kukin, eikä tee päätöksiä calluppien perusteella.

• Matt.24:24 "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala näkee sydämeen, kuka on kukin, eikä tee päätöksiä calluppien perusteella.

Raamatun ilmoituksen mukaan kuitenkin pitäisi aina olla valmis vastaamaan ..

15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,
        16 pitäen hyvän omantunnon, että ne, jotka parjaavat teidän hyvää vaellustanne Kristuksessa, joutuisivat häpeään siinä, mistä he teitä panettelevat. ( 1Piet 3)

Ja eihän kukaan Pyhässä Hengessä voi Herraa Jeesusta kieltää, eikä kirota.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Unohtakaa lakihenkisyys ja seuratkaa Jeesuksen esimerkkiä

• Anonyymi

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

Jeesusta meidän on uskominen eikä helluntailaisten vieraita riettaita hurmoshenkiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

Jeesusta meidän on uskominen eikä helluntailaisten vieraita riettaita hurmoshenkiä.

Helluntailaisuus on henkivalta. Paha eksytys ja heresia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisuus on henkivalta. Paha eksytys ja heresia.

Miksi Weha kopioi tuota samaa roskaa jonka hän oli postannut luterilaisuuspalstalle?
        Weha on tyypillinen kasteenpalvoja, joka uskoo veden pelastavaan voimaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi Weha kopioi tuota samaa roskaa jonka hän oli postannut luterilaisuuspalstalle?

Siihen uskoo koko pertinteinen kristikunta - vesi pelastaa kasteena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli ennen vettä uskosta osaton ja luterilaisen kasteen jälkeen olet vielä pahempi ja häijympi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli ennen vettä uskosta osaton ja luterilaisen kasteen jälkeen olet vielä pahempi ja häijympi!

Ei luterilaisilla ole omaa kastetta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.

Näköjään täällä pilkataan luterilaisia. Katsopa mitä haukkumanimiä heistä täällä käytetään

• Anonyymi kirjoitti:

Tässä on hyvä esimerkki armonvälineestä, jonka sinä kiellät: apt.2:37 Tämän kuultuaan he saivat piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tehdä?"
        38 Pietari sanoi heille: "Muuttakaa mielenne ja tulkoon jokainen teistä kastetuksi Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksiantamiseksi, niin saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu, myös kaikille kaukana oleville, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

• Anonyymi
        Luterilainen kirjoitti:

Tässä on hyvä esimerkki armonvälineestä, jonka sinä kiellät: apt.2:37 Tämän kuultuaan he saivat piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tehdä?"
        38 Pietari sanoi heille: "Muuttakaa mielenne ja tulkoon jokainen teistä kastetuksi Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksiantamiseksi, niin saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu, myös kaikille kaukana oleville, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

Usko tuli helluntaipäivänäkin kuulemisesta.

Pietarin puhehan ei ollut kastekeskeinen, vaan kuten pelastuksen evankeliumi aina on, syntiemme tähden itsensä ristiinnaulittavaksi antanut ja kuolleista ylösnoussut Herra Jeesus.

Ja nämä sanat vastaanottaneet kastettiin:

14 Niin Pietari astui esiin niiden yhdentoista kanssa, korotti äänensä ja puhui heille: "Miehet, juutalaiset ja kaikki Jerusalemissa asuvaiset, olkoon tämä teille tiettävä, ja ottakaa minun sanani korviinne.
        15 Eivät nämä ole juovuksissa, niinkuin te luulette; sillä nyt on vasta kolmas hetki päivästä.
        16 Vaan tämä on se, mikä on sanottu profeetta Jooelin kautta:
        17 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.
        18 Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat.
        19 Ja minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta ja tulta ja savupatsaita.
        20 Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja julkinen.
        21 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
        22 Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,
        23 hänet, joka teille luovutettiin, Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan, te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristille ja tapoitte.
        24 Hänet Jumala herätti ja päästi kuoleman kivuista, niinkuin ei ollutkaan mahdollista, että kuolema olisi voinut hänet pitää.
        25 Sillä Daavid sanoo hänestä: 'Minä näen alati edessäni Herran, sillä hän on minun oikealla puolellani, etten horjahtaisi.
        26 Sentähden minun sydämeni iloitsee ja kieleni riemuitsee, ja myös minun ruumiini on lepäävä toivossa;
        27 sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta.
        28 Sinä teet minulle tiettäviksi elämän tiet, sinä täytät minut ilolla kasvojesi edessä.'
        29 Te miehet, veljet, on lupa teille rohkeasti sanoa, mitä kantaisäämme Daavidiin tulee, että hän on sekä kuollut että haudattu; onhan hänen hautansa meidän keskellämme vielä tänäkin päivänä.
        30 Koska hän nyt oli profeetta ja tiesi, että Jumala oli valalla vannoen hänelle luvannut asettavansa hänen kupeittensa hedelmän hänen valtaistuimelleen,
        31 niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta.
        32 Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.
        33 Koska hän siis on Jumalan oikean käden voimalla korotettu ja on Isältä saanut Pyhän Hengen lupauksen, on hän vuodattanut sen, minkä te nyt näette ja kuulette.
        34 Sillä ei Daavid ole astunut ylös taivaisiin, vaan hän sanoo itse: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni,
        35 kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi.'
        36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
        37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
        38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
        41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua. ( Apt 2)

Ja pian uskovien miesten määrä lisääntyi n. viiteen tuhanteen evankeliumin kuultuaan ja vastaanotettuaan.

19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
        ..
        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."
        1 Mutta kun he puhuivat kansalle, astuivat papit ja pyhäkön vartioston päällikkö ja saddukeukset heidän eteensä,
        2 närkästyneinä siitä, että he opettivat kansaa ja julistivat Jeesuksessa ylösnousemusta kuolleista.
        3 Ja he kävivät heihin käsiksi ja panivat heidät vankeuteen seuraavaan päivään asti, sillä oli jo ehtoo.
        4 Mutta monet niistä, jotka olivat kuulleet sanan, uskoivat, ja miesten luku nousi noin viiteentuhanteen. ( Apt 3:19-20, 26, Apt 4:1-4)

Usko T

• Anonyymi

Mikä henki laittaa pakkovauvakastetut vihkimään homoja?
      Mikä henki laittaa arkkipiispan kehoittamaan vihkiä homoja?

• Anonyymi

Mikä henki laittaa useamman kerran kylvetetyn raiskaamaan lapsia?
        Mikäs henki laittaa uudestikastajat nimittämään kolmiyhteistä Jumalaa saatanaksi?

• Anonyymi

Jeesus on kuulema tapettu.

• Anonyymi

Eiköhän nimim "luterilainen" sovita, että pysyt siellä luterilaisten palstalla harhaoppisi kanssa.
        Sinussa on selvästi eri henki, kun uskot sakramenttien taikavoimaan.

Me Jeesukseen uskovat luotamme Pyhän hengen voimaan.
        "Henki on se, joka eläväksi tekee,"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän nimim "luterilainen" sovita, että pysyt siellä luterilaisten palstalla harhaoppisi kanssa.

Eiköhän soomipoika sovita etä pysy sinä täällä helluntailaisetn palstalla harhaoppisi ja taikavoimiesi kanssa

Me Jeesukseen uskovat luotamme siihen että Jumalan Pyhä Henki toimii myös materian kautta

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ne sakramentit ihan pyhä asetus on. Jumala jo vanhan testamentin aikaan teki jumalanpalveluksesta insitutionaalisen. Helluntailaisille (monesti törmännyt) kaikenlaiset instituutiot uskon yhteydessä ovat iso yök.

• Olen sitä mieltä että kaikki kuvat, krusifiksit, pyhimys,-enkelipatsaat ja alttariltaulut mitä korkeat kirkkopytingit kantavat ovat näitä vääriä Jeesuksia.

• Anonyymi

Ihan kirkasta puhetta asiasta on Galatalaiskirjeessä: "Galatalaiskirje 3
      3 LUKU.
      Apostoli nuhtelee galatalaisia siitä, että he kääntyvät lain tekoihin, vaikka ovat uskon saarnasta saaneet Hengen 1-6, osoittaa, Aabrahamiin viitaten, vanhurskauden tulevan uskosta 7-14 ja näyttää, että jäljestäpäin tullut laki ei voi kumota ennen annettua lupausta 15-18 ja että lain tarkoitus on johdattaa Kristuksen tykö, johon uskoen me tulemme vanhurskaiksi 19-29.
      1Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna? 2Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta? 3Niinkö älyttömiä olette? Te aloititte Hengessä, lihassako nyt lopetatte? 4Niin paljonko olette turhaan kärsineet? — jos se on turhaa ollut. 5Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta, 6samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?
      7Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia. 8Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi". 9Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa. 10Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee". 11Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta". 12Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä". 13Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme — sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" — 14että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon..."

"Hullukaan ei eksy tieltä", mutta näköjään viisaat ja järkevät eksyvät.

https://www.kotimaa.fi/blogit/jumala-risti-ihminen/

• Anonyymi

Ihminen pelastuu ainoastaan uskon kautta Jeesuksen evankeliumiin ja jonka uskon ja vanhurskauden Jeesus Itse vaikuttaa.

Pelastukseen nähden kaikki muut uskon kohteet ovat epäjumalia.

• Anonyymi

Ainakin luterilaiselle uskovalle sakramenttien halveksiminen on todella vaarallista. Orjallisesti ehtoollisella käymistä ei ole pakko harrastaa, mutta halveksiminen kadottaa.
      Jos on saanut sydämeensä sovituksen ja lunastuksen Jeesuksessa Kristuksessa oikein, niin ei sakramenttien ymmärtämättömyys kadota eikä, jos ei ole paikkaa missä niitä oikein nauttisi.
      Raamattu esittää kasteen välttämättömäksi pelastukselle. mutta ihan aina sekään ei ole mahdollista. Usko syntiensä anteeksisaamiseen Kristuksessa sitä vastoin on pakollinen. Pelastusta ei löydy mistään muualta. Teoillaan ja muka synnittömyydellään ei voi pelastua. Hyvät teot seuraavat oikeaa uskoa!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7669
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1915
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1880
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1623
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1545
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      978
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      910
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      819
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      810
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      33
      783
    Aihe