Ilmainen vinkki sikana hikoileville palstalaisille

Anonyymi-ap

Koska palstalaiset kuitenkin hikoilee kuin siat, ja vaikka harmis ei juuri hikoilekaan ja harmiksen hiki haisee hyvältä voi silti harmiksenkin kamppeisiin tällaisilla helteillä hieman pinttyä hienhajua kuten oli käynyt harmiksen parille pyyhkeelle. Harmispa googlasi ongelmaan ratkaisun ja pesi pyyhkeet etikalla, siis laittoi pesukoneeseen valkopesuohjelmalle ja lorautti pari desiä etikkaa pesuainekoteloon, hommahan toimi h..in hyvin ja nyt on taas kliiniset pyyhkeet :)

-harmiseikirj-

13

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On ihan kaupoissa myytävänä pyykkietikkaa . Voi valita jopa peräti kahta eri tuoksua. Mutta aika laimeaksi jää perinteisen tuoksuvan pyykinpesunesteen rinnalla. T. Kokemuksen pullea rintaääni.✌🤷‍♀️

    • Tää on vanha resepti, mutta iäisesti toimiva.

      Olen pessyt pyykkini viimeiset 25 tms. vuotta käyttäen etikkaa huuhteluaineena, pääsee hajuista, myös pesuaineen hajusta, pyykki ei tuoksahda oikeastaan millekään.
      Toimii todella hyvin myös villavaatteiden käsipesussa tai jos kangasrunkoisia kenkiä vesipesee. Ei haise tennarit tuhnulta peruspesu+etikkahuuhtelun jälkeen.
      Myös roska-astiat kannattaa kerran vuoteen tms. hetkellisesti liottaa etikkavedellä, niin lähtee muoviin kertynyt aromi.

      • Anonyymi

        Vaikka olen hieman harmistakin kosmisempi ilmestys, enkä hikoile lainkaan suomen "helteissä", niin vanha vinkki on silti tuttu ja käytössä.
        Pyykkietikkaa nimenomaan huuhteluaineeksi, pesuaineena ihan normi nestemäinen kuulassa.
        Harmis hieman johti harhaan tuossa aloituksessaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka olen hieman harmistakin kosmisempi ilmestys, enkä hikoile lainkaan suomen "helteissä", niin vanha vinkki on silti tuttu ja käytössä.
        Pyykkietikkaa nimenomaan huuhteluaineeksi, pesuaineena ihan normi nestemäinen kuulassa.
        Harmis hieman johti harhaan tuossa aloituksessaan.

        No en mä tiiä johtiko nyt harhaan sinällään, mutta etikka on kyllä pahuksen kätevä liemi moneen asiaan. Sillä saa muun muassa teurastettua rikkakasveja helposti, kunhan ei nyt sitten rikkakasvit ole rakkaan ruusupuskan juuressa, muuten menee sekin samalla.


    • Anonyymi

      Monta sikaa on meillä kotieläimenä ollut, mutta yksikään niistä ei ole hikoillut. On sinulla, aloittaja, ollut harvinaisia sikoja!

    • Noh.. kannattaa harmiksenkin vaihtaa niitä pyyhkeitä pikkuisen aikaisemmin kuin vasta kun ne haisevat. Ja pesu 90-95° niin ei tarvii etikoida.

      Etikka haisee pahalta.

    • Anonyymi

      Mun kaikki vaatteet pyörivät aina 60°. Tasaisin väliajoin pyyhkeet, lakanat ja reenivehkeet 90°, jos on epäilystäkään että alkais haista.

      Ei haise.

      xLiner

      • Sama.. mustat ja punaiset 60° ja valkopyykki aina 95°.
        Paita vaihtuu päivittäin kuten myös alusvaatteet. Ei haise.

        Olen aina sanonut, ellei tekstiilini kestä pesulämpötiloja, niin se tekstiili ei ole minua varten.
        Se, mikä saa tekstiilit haisemaan, on juurikin bakteerit. Bakteerit kuollakseen tarvii lämpötiloja. 82° on maaginen raja, jossa kuolee kaikki elävä pieneliöstö.

        Se, että ihmiset säästävät ja laskevat lämpötiloja pyykinpesussa on vakava virhe. Varsinkin jos on kyseessä orgaaniset tekstiilit. Esimerkiksi pyyhkeet.. puuvillaa.. mainio ravinnonlähde bakteereille. Pyyhkeet ovat pöpöpesäkkeitä ja niitä tulee vaihtaa usein. Ja pestä korkeissa lämpötiloissa.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Sama.. mustat ja punaiset 60° ja valkopyykki aina 95°.
        Paita vaihtuu päivittäin kuten myös alusvaatteet. Ei haise.

        Olen aina sanonut, ellei tekstiilini kestä pesulämpötiloja, niin se tekstiili ei ole minua varten.
        Se, mikä saa tekstiilit haisemaan, on juurikin bakteerit. Bakteerit kuollakseen tarvii lämpötiloja. 82° on maaginen raja, jossa kuolee kaikki elävä pieneliöstö.

        Se, että ihmiset säästävät ja laskevat lämpötiloja pyykinpesussa on vakava virhe. Varsinkin jos on kyseessä orgaaniset tekstiilit. Esimerkiksi pyyhkeet.. puuvillaa.. mainio ravinnonlähde bakteereille. Pyyhkeet ovat pöpöpesäkkeitä ja niitä tulee vaihtaa usein. Ja pestä korkeissa lämpötiloissa.

        Monesti mietin, että siksikö jotkut haisevat pyykinpesuaineille jo käytävän toisesta päästä, kun ekopesevät lumppunsa 30°. Yäk..

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Monesti mietin, että siksikö jotkut haisevat pyykinpesuaineille jo käytävän toisesta päästä, kun ekopesevät lumppunsa 30°. Yäk..

        xLiner

        Juu.. ja kuvittelevat vaatteensa puhtaiksi kun ne haisevat pyykinpesuaineelle tai huuhteluaineelle. Hyi..

        Onhan toki niitäkin, jotka korvaavat päivittäisen peseytymisenkin kemikaaleilla. Hajustetuilla sellaisilla. Hyi.

        Ehkä nenäni on tarkentunut vuosien saatossa, mutta se pohjalemu mikä useimmista ihmisistä lähtee.. se ei houkuta.

        Ei se minua haittaa jos ihminen lemuaa, se on jokaisen oma asia. En vällää siitä, mutta en itse haluaisi lemuta.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Juu.. ja kuvittelevat vaatteensa puhtaiksi kun ne haisevat pyykinpesuaineelle tai huuhteluaineelle. Hyi..

        Onhan toki niitäkin, jotka korvaavat päivittäisen peseytymisenkin kemikaaleilla. Hajustetuilla sellaisilla. Hyi.

        Ehkä nenäni on tarkentunut vuosien saatossa, mutta se pohjalemu mikä useimmista ihmisistä lähtee.. se ei houkuta.

        Ei se minua haittaa jos ihminen lemuaa, se on jokaisen oma asia. En vällää siitä, mutta en itse haluaisi lemuta.

        Mutta esimerkiksi N*** merkkiset vaatteet on kaikki merkattu 30 astetta. En tiedä painatus vai mikä sen estää. Mutta jos miettii jotain t paitaa, joka on hikisellä iholla, niin aika huono, jos ei voi kuumemmassa pestä


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Mutta esimerkiksi N*** merkkiset vaatteet on kaikki merkattu 30 astetta. En tiedä painatus vai mikä sen estää. Mutta jos miettii jotain t paitaa, joka on hikisellä iholla, niin aika huono, jos ei voi kuumemmassa pestä

        Yleensä ne merkinnät on laitettu alakanttiin, varman päälle. Eikä sellaisilla vaatteilla mitään tee joita ei voi pestä puhtaaksi, kuten Pirppiskin vähän meinasi.

        xLiner


    • Anonyymi

      Olisihan mukava hikoilla. Silloin kait termostaatti olisi kunnossa.
      En hikoile edes saunassa.
      Muutun punaiseksi.
      Entisen elämän mohikaani ilman sulkaa.
      Vilma

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      252
      18515
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3175
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2171
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1735
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      272
      1426
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1282
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1101
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe