Evoluutio ja muut mahdottomuudet

Silmä ja muut evoluutio mahdottomuudet

Täällä kirjoittavat monet siitä kuinka silmä olisi kehittynyt evoluutiossa miljoonissa vuosissa. Kuinka tämä olisi kuinkaan edes mahdollista. Jos ihminen saisi edes jonkun alun silmässä, mutta ei se sitten seuraisi ihmisen kuoltua pois. Ei se periydy tuleville sukupolville. Se olisi aina uusi alku lapsilla, mikä sitten heidän kuoltua katoaisi pois. Kuinka ihmiselle on tullut kaksi reikää silmiä varten? Tai uskovatko nuo evoluutio uskovaiset, että jossain olisi alkanut kehittyä miljardeja erilaisia silmiä ihmisille ja kaikille eläimille? Ja sitten ne olisivat pompanneet valmiisiin silmän reikiin ja kytkeytyivät aivoihin, jotta ihminen voisi refleksin omaisesti toimia näkö havaintojen mukaan.
Samoin myös muut esim. korva. Kuinka se on voinut alkaa kehittymään, kun ei ääniä eikä melua eikä muuta lähtökohtaa ole. Korva on erittäin monimutkainen aisti. Myös siinä on sama mikä on silmässä, että ihmisen kuoltua pysähtyy evoluutio siihen. Ei heidän lapsiin tule sitä mikä on ollut heidän vanhemmillaan. Kaikki muut evoluutio ihmeet pysähtyvät aina esim. ihmisen kuoltua ei jatku siitä mihinkään. Evoluutiolla ei ole ollut eikä ole eikä tule olemaan mitään mahdollisuuksia ei ihmisiin eikä eläimiin eikä kasveihin ym.

8

195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maa on 6,000 vuotta vanha.
      Mahdollisesti litteä.
      Varmasti liikkumaton.
      Mikäli uskomme Raamattua.

• Anonyymi

Jumala loi maapallon noin 4154 eaa. Aadam luotiin noin 4150 eaa.

• Anonyymi

Aloituksesi on kopioitu Evoluutio-palstalle. Mene sinne keskustelemaan.

• Evoluutioon ja luomiseen on omat palstansa. Täällä voi keskustella siitä, mitä mormonit ajattelevat evoluutiosta.

Minun kantani on selkeä. Evoluutioteoria on hyvä tieteellinen teoria. Siihen vaan pitää tietysti liittää luominen. Sitä ei tunnu oikein osaavan kukaan. Minä olen myös yritellyt. Kirjoissani ja kotisivuillani on asiasta artikkeleita https://www.santavuori.com

• Olli sanoo evoluution olevan tieteellinen. Mutta tiede ei voi selittää evoluutiota.

• Arto777 kirjoitti:

Olli sanoo evoluution olevan tieteellinen. Mutta tiede ei voi selittää evoluutiota.

Joo, tiede ei voi ollenkaan kaikkea selittää. Fundamentalistinen kreationismi on silti vielä surkeampi yritys kaiken selittämiseen.

Luomisen lisääminen oikealla tavalla evoluutioteoriaan on se ratkaisu. Sitä ei kukaan osaa vielä kovinkaan hyvin. Minun yritykseni ovat kotisivuilla.

Ensimmäiseksi: Pitää ymmärtää Raamatun sanat ja tarkoitus oikein. Se edellyttää ensin muinaisen tekstin kääntämisen nykykielelle, sitten vasta sen voi tulkita kirjaimellisesti.

Esim. luominen tarkoittaa tämän maapallomaailman ja sen nykyisen järjestyksen luomista. Luomiskertomus on kertomus tästä maasta ja sen taivaasta. Ei universumista muuta kuin että muuallakin on luotu maailmoja.

Silloin luominen on olemassa olevien asioiden järjestämistä, ja niiden luomista ensin henkimaailmassa ja sitten tuomista maailmaan.

Ja auringon "luominen" on sen saattaminen näkyviin taivaankannelle, eli savun ja pilvien poistamista jonkun katastrofin jälkeen. Uudestaan näkyviin tulemista tai ensimmäisen kerran esiin tulemista.

Tämä selviää, kun tutkitaan millainen oli muinainen maailmankatsomus ja kun selvitetään tarkkaan käytettyjen sanojen merkitys alkukielessä.

Toiseksi siis: Maailma oli maan pinta ja taivaan kupoli sen päällä. Ylhäällä taivas, ja manala maan alla.

• Anonyymi

Silmä on oikeasti piirroskuva, joka ilmenee kaikkeudessa litteänä kaksiulotteisena muotona ja esim. perhosen siivissä.

Silmä pyöristyi munaksi samalla tavalla kuin syntyi muutkin munat. Eli maa on siis litteä, kuin solu.

Kolmiulotteinen pallomainen kupera näkevä silmä syntyy, kun Aurinko ilmenee horisontin yläpuolella. Koverat silmäkuopat syntyy alapuolelta, kun Aurinko on horisontin alapuolella ja maasta, josta nousee savi, josta ihminen on muotoiltu.

Ihmisen saisi helposti litistettyä entiseen kaksiulotteiseen kuvan muotoon.

• Anonyymi

Kerrohan Arto, että miksi Jumala loi joillekin eläimille niin onnettomia silmiä, että niillä ei näe kunnolla? Ja miksi Jumala loi luolakaloille (sokkokalat) silmät, vaikkei niissä ole näkökykyä ollenkaan?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      114
      1946
    2. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1244
    3. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1065
    4. Pyhäjärvi -kuntaliiton LISTALLA - ajautuu kriisikunnaksi

”Vaaravyöhykkeessä” Kuntaliiton erityisasiantuntija Olli Riikonen nostaa esille Punakallion listalta todennäköisistä kri
      Pyhäjärvi
      145
      874
    5. Vieläkään nainen ei mitään tunnistettavaa sinusta

ei minusta, ei meistä, eikä meidän historiasta. Voisit kyllä kirjoittaa jotain spesifistä mitä meidän välillä on tapahtu
      Ikävä
      69
      797
    6. Miten menee omasta mielestä?

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6e1e5b9-dd40-4eaf-ac96-036894307db5 Listan kärjessä Ähtäri
      Ähtäri
      27
      762
    7. Nainen, olet minun makuuni joka suhteessa

Siksi tämä on mennyt niin vaikeaksi, ja ei tahdo ajatukset millään pysyä arjessa, vaan ne karkaa koko ajan unelmiin sinu
      Ikävä
      22
      721
    8. Jos en enää

sinua näkisi, tekisinkö jotain toisin? Kertoisinko sinulle kaiken? Sen miten paljon minulle merkitset ja kuinka kaipaan
      Ikävä
      36
      702
    9. Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden

Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i
      Ikävä
      49
      700
    10. Ei mene kauaa että kaikki vedätykset

Selviää.. Moni täältä on syytteessä.. Mahdollisesti palsta menee kiinni.. Tällä hetkellä jokainen viesti kiertää sup
      Ikävä
      56
      649
    Aihe