NOJATUOLI !!

Kaunis päivä aluillaan ja viikkokin taas vaihtui, loppukuu heinäkuusta häämöttää.
Ajattelin jo, että uutta en aloita, mutta mihinkäs näitä kommentteja sitten kirjoittaisitte?
Itse en jaksa pitkiä ketjuja selata, siis oman hyvän vuoksi uutta pukkaa..
Paljon oli kysymyksiä edellisessä ketjussa, vastauksia en osaa sanoa, jokainen omalta kohdaltaan harkitkoon oman osuutensa.

Sänkyni vastapäätä seinällä on kaikkein epäonnistunein tauluni, sitä joka aamu tuijotan ja koetan virheihin löytää keinoja, korjannutkin olen, mutta aina vaan silmä jotain löytää.
Tuli mieleen elämäni, noita virheitä olen tehnyt ja aina vaan jatkan, en ymmärrä lopettaa tätä kirjoitteluakaan,.
Ehkä siksi, että kaipaan kanssaihmisten mietteitä kuulla ja elämisen vaikeutta joskus miettiä samoin ajattelevien kanssa.
Yksin eläen, melkein kaikesta vieraantuneena, tämä tapa on yksi tärkeäksi muodostunut kanava.
Tiedän monta kirjoittajaa ärsyttäväni, mutta sellainen mahdollisuus on, otsikon huomatessa voi jättää huomiotta.
Ilokseni on heitäkin, jotka ovat miellyttävästi viestejä laittanut, siitä kiitän.

Toivomusta en edes esitä, tunnette tapani, jos halu on jatkuvasti jotain ikävää saada aikaan, siitä vaan, en pysty estämään.
Jokaisella on kyky arvioida viestinsä, mihin se on tarkoitettu, mukavaan rupatteluun, tai johonkin muuhun.
Kiitos kaikille ja hyvää päivää.

214

1585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huomenta uuteen aamuun.

      Kirjoitellessamme tänne päiviemme kulusta, on meidän oltava realistisia ja ymmärrettävä, että olemme erilaisia, erilaisista taustoista lähteneitä.
      Tämäkin päivä koostuu kaikille meille erilaisista tekemisistä, niistä mitä kykenemme vielä toteuttaamaan.

      Ruusuilla ei kukaan enää tanssi, eikä elämisen onni ole jokapäiväistä. Kateus ja
      kehuminen, ei sovi elämämme vertailuun.

      Jos meistä joku on kykenevä menemään mustikka metsään, kannustetään häntä. Jos joku nauttii kesästä mökillä ja uskaltaa uimaan iloitaan siitä.

      Jos jollain on iso suku ja paljon jälkeläisiä ei vertailla sitä heihin, joilla ei ole enää ketään.

      Jos joku asuu omassa kiinteistössä tai vuokralla muistetaan, että kaikilla meillä on asumisen ylläpitokustannuksia.

      Olemme surullisia, pettyneitä, kipujen vaivaamia, mutta jaksamme myös iloita, sehän on merkki, että elämme.

      Kirjoitellaan sovussa.

      • Anonyymi

        Itsellesi annat luvan hehkuttaa mökkiraatamisella ja suorituksilla, muut eivät saisi kertoa onnestaan isovanhempina ja isoisovanhempina koska itselläsi ei sitä onnea ole. Itse tuota monessa paikassa asumistakin tuot esiin koko ajan, vaikka omistat vain sen mökin. Kaikkien ilo ei ole suorituksissa ja oman elämän esille tuomisessa.ei sitä tarvitse palstoilla julistaa , eikä pidä muita opastaa mistä ilon löytää. Monen meidän ikäisen elämä on jo niin seestynyttä, päällimmäisenä kiitollisuus elämän lahjoista ja ennen kaikkea elämän jatkumisesta jälkipolvissa.


      • Anonyymi

        Ketkä me?????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketkä me?????

        Korppis siis puhuu että me sitä ja me tätä. Keitä hän meillä tarkoittaa?


      • Anonyymi

        Itse tekopyhyys ja kaksinaamaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse tekopyhyys ja kaksinaamaisuus.

        No mutta sinähän kirjoitat ihan Sellan toivomalla tavalla: sopuisasti ja muita haukkumatta.

        No tuo oli vitsi. Sinähän kylvät tänne riitaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta sinähän kirjoitat ihan Sellan toivomalla tavalla: sopuisasti ja muita haukkumatta.

        No tuo oli vitsi. Sinähän kylvät tänne riitaa.

        Niinpä tietenkin.
        Mutta niinkin voi käydä, että riidan kylvämisen lisäksi viestissä riidankylväjä samalla kiittää Sellaa hyvistä kirjoituksista ja laittaa vielä muutaman tulipunaruusun kuvan perään, niin saa Sellalta lämpimät kiitokset.
        No, tämän kiitosten saaja tulkitsee samalla riidan hyväksynnäksi - ja niin kierre vain jatkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta sinähän kirjoitat ihan Sellan toivomalla tavalla: sopuisasti ja muita haukkumatta.

        No tuo oli vitsi. Sinähän kylvät tänne riitaa.

        Ja aina on niitä, joihin kylvö osuu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppis siis puhuu että me sitä ja me tätä. Keitä hän meillä tarkoittaa?

        Valheellisuus ja kierous on toisilla kehittynyt huippuunsa, narsistiparka ei taida
        edes itse tajuta sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta sinähän kirjoitat ihan Sellan toivomalla tavalla: sopuisasti ja muita haukkumatta.

        No tuo oli vitsi. Sinähän kylvät tänne riitaa.

        Kaunatar puskista ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä tietenkin.
        Mutta niinkin voi käydä, että riidan kylvämisen lisäksi viestissä riidankylväjä samalla kiittää Sellaa hyvistä kirjoituksista ja laittaa vielä muutaman tulipunaruusun kuvan perään, niin saa Sellalta lämpimät kiitokset.
        No, tämän kiitosten saaja tulkitsee samalla riidan hyväksynnäksi - ja niin kierre vain jatkuu.

        pitkä haravanvarsi paistinpannun jatkoksi ja pannulla päähän . uskokaa jo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pitkä haravanvarsi paistinpannun jatkoksi ja pannulla päähän . uskokaa jo.

        Teikäläisillä muisti pelaa ja vihjailuja riittää. Uusille tulokkaille aina ihmetyksen aihe. Vuosien takaiset suukovut ovat olleet joillekin niin mieluisat ja tärkeät, että niitä muistellaan lämmöllä viikottain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teikäläisillä muisti pelaa ja vihjailuja riittää. Uusille tulokkaille aina ihmetyksen aihe. Vuosien takaiset suukovut ovat olleet joillekin niin mieluisat ja tärkeät, että niitä muistellaan lämmöllä viikottain.

        täällä mitään uusia tulokkaita ole. täällä on kova vääntö nyt. tuo korppuksen puskutraktori yrittää jyrätä kaikki. voimapari yhdessä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Korppis siis puhuu että me sitä ja me tätä. Keitä hän meillä tarkoittaa?

        Aikoinaan Englannin kuningatar Elisabeth käytti sanontaa
        Me Elisabeth


      • Anonyymi
        70Lesken kirjoitti:

        Aikoinaan Englannin kuningatar Elisabeth käytti sanontaa
        Me Elisabeth

        Se Hyasinth ihaili Elisabettiä ja jäejesti omasta mielestään hienoja kutsuja hienoille vieraille.. Poikaansa Sheridania jumaloi ja ylisti, vaikka tämä oli homo luuseri, ikuinen opiskelija ei miksikään valmistunut. H jyräsi ukkoaan,siskojaan , jopa pappia ja postikantajaa. Ksikki inhosi ja pelkäsi Hyasinthia.


      • Anonyymi
        UUSI

        Kirjoittaa 20 vuotta riitaa provosoinut.


      • Anonyymi
        UUSI
        70Lesken kirjoitti:

        Aikoinaan Englannin kuningatar Elisabeth käytti sanontaa
        Me Elisabeth

        Elisbetiksi tuo yksikin luulee itseään ja hänen kaverinsa, joka on häipynyt
        palstalta. Yhdessä jyräsivät muita ylimielisesti.


    • Anonyymi

      Sella. Et vaikuta yhtään elämästä vieraantuneelta! Sinullahan on paljon sukua ja elämää ympärillä, käyt harrstuksissa ja itse hoidat kauppa asiasi ja huushollisi. Kirjoituksesi ovat teräviä hyvässä mielessä, seuraat aikaa ja olet tosi sosiaalinen. . Kiitos Sella!

    • Anonyymi

      Hyvin ja sovinnollisesti Korppis kirjoitti.
      Hänen paha arvostelu ei ole muuta kuin ilkeilyä.

      • Anonyymi

        Juu, tuskinpa Sella tuollaisia ilkeilijöitä puolustajikseen kaipaa, koska nämä ns puolustajat tuovat vain epäsopua ketjuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, tuskinpa Sella tuollaisia ilkeilijöitä puolustajikseen kaipaa, koska nämä ns puolustajat tuovat vain epäsopua ketjuun.

        Miksi asenne on se, että joku parikymmentä vuotta palstalla kommentoinut tarvitsee puolustajia?
        Mitkä joukot täällä ottavat yhteen ja millä perusteella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi asenne on se, että joku parikymmentä vuotta palstalla kommentoinut tarvitsee puolustajia?
        Mitkä joukot täällä ottavat yhteen ja millä perusteella?

        Jotkut ottaa turhan vakavasti nämä kirjoittelut ja näkee kaikkialla piikittelyä ja jopa vainoa, Sella varmasti pärjää., nuo puolustajat vaan etsii aihetta tärkeillä. Ei ole joukkoja, vain muutama hörhö, jotka luulee olevansa hyvinkin päteviä ojentamaan ja opettaman muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut ottaa turhan vakavasti nämä kirjoittelut ja näkee kaikkialla piikittelyä ja jopa vainoa, Sella varmasti pärjää., nuo puolustajat vaan etsii aihetta tärkeillä. Ei ole joukkoja, vain muutama hörhö, jotka luulee olevansa hyvinkin päteviä ojentamaan ja opettaman muita.

        Mistä lähtien keskustelupalsta on muuttunut koulutuskeskukseksi?
        Mihin pyritään toisten kouluttamisella Mitä odotetaan uudelta tulijalta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä lähtien keskustelupalsta on muuttunut koulutuskeskukseksi?
        Mihin pyritään toisten kouluttamisella Mitä odotetaan uudelta tulijalta?

        Esimerkki koulutuksesta. Lentokenttää käyttänyt olettaa että muut vanhukset ei tiedä mitä palveluja sieltä saa ja valistaa pikkutarkasti antaen esimerkinpyörätuolin käytöstä. Kielen käutössä annetaan koulutusta vaikka oma kieli sisältää outoja vanhan kansan sanontoja. Oikean vanhenemisen opetuksen kurssia on käyty, luokalle jäämisiä tapahtunut varsinkin säälipisteiden keruun takia.Ja meidän pitää ymmärtää että me olemne eri taustausia. Ja eri lähtökohdista. Ja ei saa puhua siitä mitä minulta puuttuu, etten tunne itseäni osattomaksi.


      • Anonyymi

        Oletko ihan uusi täällä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ihan uusi täällä ?

        'puoli vuotta' tuo on ollut väittää.totuus on toinen


      • Anonyymi

        Ei tarvitse puolustelijaa.on todettu tarpeettomaksi tääĺä.sinäkin olet suojston.


      • Anonyymi

        korppiksen puolustajat, nuo pienet tepat, aiheuttavat tahallisedti pahimmat riidat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkki koulutuksesta. Lentokenttää käyttänyt olettaa että muut vanhukset ei tiedä mitä palveluja sieltä saa ja valistaa pikkutarkasti antaen esimerkinpyörätuolin käytöstä. Kielen käutössä annetaan koulutusta vaikka oma kieli sisältää outoja vanhan kansan sanontoja. Oikean vanhenemisen opetuksen kurssia on käyty, luokalle jäämisiä tapahtunut varsinkin säälipisteiden keruun takia.Ja meidän pitää ymmärtää että me olemne eri taustausia. Ja eri lähtökohdista. Ja ei saa puhua siitä mitä minulta puuttuu, etten tunne itseäni osattomaksi.

        Harva meistä pyörätuolilla liikkuu lentokentillä. Hyvähän se on jos tietää, miten toimia.
        Esim. minä olen käynyt lentokentällä n. 15 v. sitten viimeksi. Helsinki-Vantaakin on remontoitu sen jälkeen uuteen uskoon, varmaan olisin aika hukassa siellä ilman opasta, vaikka en pyörätuolilla liikukaan.
        Täältä en kyllä lähtisi neuvoja pyytämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harva meistä pyörätuolilla liikkuu lentokentillä. Hyvähän se on jos tietää, miten toimia.
        Esim. minä olen käynyt lentokentällä n. 15 v. sitten viimeksi. Helsinki-Vantaakin on remontoitu sen jälkeen uuteen uskoon, varmaan olisin aika hukassa siellä ilman opasta, vaikka en pyörätuolilla liikukaan.
        Täältä en kyllä lähtisi neuvoja pyytämään.

        Täällähän tuputetaan neuvoja pyytämättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        korppiksen puolustajat, nuo pienet tepat, aiheuttavat tahallisedti pahimmat riidat.

        Itse ihmettelen, että palstan pahiksesta on yhtäkkiä tullut hyvis, eikä muodonmuutos oikein vakuuta. Tai vakuuttaa ehkä niitä, joille kuvio ei ole tuttu.
        Itse voi häärätä rekattuna, puskista, miehenä, naisena, ihan vain leikkimielellä - eihän elämää pidä vakavasti ottaa - ellei kuvio kulje, sohaistaan muurahaispesää niin saadaan kunnon rähinä päälle, pakka sekaisin.
        Sitten on hyvä häärätä kapellimestarina ja nauttia omasta "ylivertaisuudestaan", ilkkua muille, halpaan menivät taas, huumorintajuttomat...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ihmettelen, että palstan pahiksesta on yhtäkkiä tullut hyvis, eikä muodonmuutos oikein vakuuta. Tai vakuuttaa ehkä niitä, joille kuvio ei ole tuttu.
        Itse voi häärätä rekattuna, puskista, miehenä, naisena, ihan vain leikkimielellä - eihän elämää pidä vakavasti ottaa - ellei kuvio kulje, sohaistaan muurahaispesää niin saadaan kunnon rähinä päälle, pakka sekaisin.
        Sitten on hyvä häärätä kapellimestarina ja nauttia omasta "ylivertaisuudestaan", ilkkua muille, halpaan menivät taas, huumorintajuttomat...

        Luin just edellisen ketjun. Jyrääjä puskasta hyökkää ja syyttää, että häntä jahdataan!!!
        Sellan kanssa ei saa olla samaa mieltä, se on puolustusta. ei saa kiittää sellaa, se on pyllistystä.Ainoa jyrääjää miellyttävä lie olla Sellan kanssa eri mieltä ja vaatia selvitys kaikista sanoista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        korppiksen puolustajat, nuo pienet tepat, aiheuttavat tahallisedti pahimmat riidat.

        Paloma on pannassa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        korppiksen puolustajat, nuo pienet tepat, aiheuttavat tahallisedti pahimmat riidat.

        Leimautuu samanlaiseksi kun kieroa puolustaa.


    • Anonyymi

      Loppu viikosta tulee helteisen kuuma. Vanhan ihmisen pitää välttää iltapäivän tunteja ulkona.
      Kymmenen päivän päästä alkaa jo elokuu. Päivän paahteisimmat tunnit vähenevät.

    • Anonyymi

      Hups heijakkaa-todella sivistyneesti ja älykkäästi Korppis kirjoitti. Kiitos siitä!

      Mutta, eikös vaan pari tyyppiä alkoi nälviä ja kiukutella hänelle-lopettakaa ja hävetkää taas!

      • Anonyymi

        eikös korppis ole ollut myös sen 20 v palstoilla.tuskin hän tarvitsee puolustajia kuten ei sellakaan.kirjoitat ihan höpöjä haastaaksesi riitaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        eikös korppis ole ollut myös sen 20 v palstoilla.tuskin hän tarvitsee puolustajia kuten ei sellakaan.kirjoitat ihan höpöjä haastaaksesi riitaa.

        Korppis on ollut jo 50 vuotis palstalla.


      • Anonyymi
        UUSI

        Ei ole mahdollista.

        Pitää olla sivistynyt ja älykäs voidakseen kirjoittaa sivistyneesti ja älykkäästi.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mahdollista.

        Pitää olla sivistynyt ja älykäs voidakseen kirjoittaa sivistyneesti ja älykkäästi.

        ""Hups heijakkaa-todella sivistyneesti ja älykkäästi Korppis kirjoitti. Kiitos siitä!""

        Ei ole mahdollista.

        Pitää olla sivistynyt ja älykäs voidakseen kirjoittaa sivistyneesti ja älykkäästi.


    • Anonyymi

      No voi hyvänen aika, jatkuuko se tälläkin iällä sama ,kuin koululaisilla, että ,jos jotakin kiusataan, niin kukaan ei uskalla puolustaa kiusattua. Ei voi olla todellista! 2024 luku ja 80-vuotiaat ihmiset näin toimii.

      • Anonyymi

        miten niin 'jotakin'?


      • Anonyymi

        Samaa minäkin ihmettelen. Olisi jo aika saada jyrääjäkiusaaja kuriin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa minäkin ihmettelen. Olisi jo aika saada jyrääjäkiusaaja kuriin!

        Nimenomaan jyrääjä ja pari hänen 'rekkal...' hyökkääjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan jyrääjä ja pari hänen 'rekkal...' hyökkääjää.

        Hyökkäyaseena myös muistin menetys.


      • Anonyymi

        Mikä hän oikein luulee olevansa? Tahtipuikkoa heiluttava ketjun vetäjä, jonka ohjeiden mukaan kaikkien tulisi toimia. Rakkikoira vierellään tarttumassa kiinni, kos jyrääjää ei aio lipoa. Hyi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miten niin 'jotakin'?

        Yksi kiusaa koko palstaa.


      • Kuinka monta 80-vuotiasta tällä palstalla on?


      • Anonyymi
        70Lesken kirjoitti:

        Kuinka monta 80-vuotiasta tällä palstalla on?

        No sinä et ainakaan, äläkä tulekaan tänne kertomaan "elämän tarinaasi", juoposta raittiuteen teemalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No sinä et ainakaan, äläkä tulekaan tänne kertomaan "elämän tarinaasi", juoposta raittiuteen teemalla.

        Täysin vapaa alusta kirjoittaa mitä vain.
        Ota nyt ihan rauhallisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No sinä et ainakaan, äläkä tulekaan tänne kertomaan "elämän tarinaasi", juoposta raittiuteen teemalla.

        Olen nyt 70 vee. Se tarina on menneen talven lumia.
        Tai jos joku kysyy, minä vastaan.
        En piiloudu anonyymin taakse.


      • Anonyymi
        70Lesken kirjoitti:

        Olen nyt 70 vee. Se tarina on menneen talven lumia.
        Tai jos joku kysyy, minä vastaan.
        En piiloudu anonyymin taakse.

        Älä viitsi narrata.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi kiusaa koko palstaa.

        Se on niin hirveän lapsellinen, se tykkäisi olla kaiken keskipiste.


    • Huomenta ja kesäistä päivää Savon suunnasta.
      Katselin marjojen kauppiaita Facessa, löysinkin muutaman, jotka kotiin asti tuovat, en vielä tilannut, kun aina mehukkaampia ovat täysin kypsinä.
      Mustikkaa taidan muutaman litran ostaa torilta, ei ole oikein minulle maistuva marja, kaipaan hapokkaampaa.
      Kolme rasiaa on vanhaa varastoa, taidan mustikkapiirakan tehdä, saan tuoreita tilalle sopimaan.
      Elokuun puolella on toinen pakkanen käyntiin pantava, alkaa kaikenlaista kertymään, kurpitsaakin jo pakastin muutaman rasian.
      Kaupasta varmaan läpi talven saa kurpitsaakin, mutta minusta on kiva mieliteon tullen rasia esiin ottaa, juustolla tai kermalla maustettuna maistuu helposti valmistuva keitto.
      Tämäpä säilömisestä;)

      Maailma pullistelee kaiken maailman tapahtumia, eihän niitä jaksa jatkuvasti seurailla, varsinkin, kun ei mitenkään voi mihinkään vaikuttaa.
      Niinhän se on, että tämän oman minän kanssa sitä pitää jotain kivaa löytää, ettei aivan mitättömyyteen vajoa.

      Vanhemmat kirjoittajakaverit on kai jo periksi antaneet ja harventaneet kirjoitteluaan, harmi mielestäni ja ikävöinkin heidän viestejään, jollakin tapaa elämän jatkuvuutta ja iloa viesteillään toivat.
      No jospa taukoa pitävät, olen monta kertaa kertonutkin, miten tärkeänä koen tämän palstaystävyyden, jokapäiväisten asioiden seurannassa.
      Myönteistä tarinointia kaipaan, se vaan tuntuu olevan joillekin vaikea ymmärtää.

      Jospa jaksaisitte ihan tavan asiaa haastella ja keskustelua aikaan saada arkisistakin asioita, niihin kuuluu oman elämisen vaikeudetkin, kuin myös kaikki ilotkin.
      Ei luulisi vaikea pysyä näiden asioiden ympärillä, laaja on kirjo monen ihmisen kertomana.
      Minun jaaritukset varmaan ärsyttää, pitkine lauseineen, mutta muutakaan en osaa.
      Neuvojakaan en anna, kerron vaan päivittäisiä elämääni liittyviä asioita, jos se on vaikeaa luettavaa, valitan.

      Näin tänä aamuna, hyvä jos loppuun pääset lukemalla tyhjänpäiväistäkin, mutta muutosta voit lukija itse antaa.
      Nojatuoli on vain yksi ketju monen muun lisänä, kai tälle tilaa lienee?
      Iloa päiväänne.

      • Aurinkoista huomenta korvesta@

        Olen päättänyt viettää nämä ihanat hellepäivät mökin riippukeinussa löhöten ja järvessä rypien.

        Kesäni jatkuu alkukesän mökkityörupeaman ja juhlien järjestelyiden jälkeen laiskottelemalla. Marjoja en poimi, enkä taida ostaakaan. Kaupoista saa kun tarvetta ilmenee. Pieni poikkeus oli kun napsin puutarhavadelmia kodin pihalta. Puhdistin ne ja laitoin pakkaseen.

        Enhän minä tänne kirjoittaisi ilman Sellan ketjua. Lueskelen joskus muitakin ketjuja, mutta en juurikaan ota osaa. Elämä on tässä ja nyt ja muidenkin arki kiinnostaa.

        Tietty maailman menokin kiinnostaa, mutta ei katastrofit. Jännitystä tuo Amerikan pressavaalit, niiden kommentointeja seuraan.

        Tiistaita🏄


      • Anonyymi

        Huomenta, hyvää tiistaita.
        Mukava päivä ja aamu, kun huomaa, että terveys palaa vähitellen, yöunet virkistävät, eikä uupumus ole kaiken aikaa päällä. Tänään on ihan hyvä olo.
        Nyt pitää herätä tavalliseen arkeen nojatuolin pohjalta, missä on rypenyt väsyneenä ja kyllästyneenä pari viikkoa. Miten se huushollikin voi mennä sekasortoon. vaikka ei itse tee mitään. Ei ole säilynyt periaate vie mennessäs, tuot tullessas". Kaikki on leväällään kuin Jokisen eväät., kuten sanonta kuuluu.
        Nyt pitää terhentyä. Huoh.
        Yritin kirjoittaa jo aamun koitossa puhelimen kautta iloiset terveiset, mutta puhelimeni on oikukas laite, se hävittää usein tekstini maailmalle. juuri kun olen sen saanut kirjoitetuksi. Onkohan syy sormissani?
        Jaarituksiin tässä jokainen lankeaa, Sel-la, mutta ehdotan, että sovitaan näin porukalla, että kyllä nojatuolissa saa jaaritella.
        Nyt päivään!
        Mkr.


      • Anonyymi

        Aamupäivää. Mökkimaisemista kirjoittelen, oudolla koneella. Mustikkaa keräämässä ollaan.
        Eilinen oli elämys minun mieleeni: upea, monimuotoinen metsä, mustikkatarjonta niin runsas, etten muista sellaista nähneeni vuosikymmeniin..)) Maasto oli helppokulkuista, hyvin pärjäsin.
        Kun marjaseura on sellaista, että kaikki viihtyivät, osaasivat virittäytyä luonnon harmoniaan, parempaa terapiaa ei minulle juuri löydy. Erityisen iloinen olen tietysti tästä lapsenlapsesta, jota ei luontoon tarvitse houkutella, marjastajakin on ollut pienestä saakka.

        Sovittiin, että otetaan reissu uusiksi, jos päivänkin verran marjastetaan saadaan hyvinkin talven marjat kerätyiksi, näiltä seuduilta. Totta, mustikka ei välttämättä ole monienkaan suosikkimarja, vasta viime vuosina sen ravintoarvo on tunnistettu ja siitä on tullut kotimaista "superfoodia". Ihan surettaa, jos noinkin runsas sato jää metsiin, kun thaipoimijoita ei tule. Eivätkös he joihinkin byrokratian koukeroihin juuttuneet ?

        Samoja tuntoja, mitä Sel-la eilen kuvasi, kelaan itsekin tämän palstakirjoittelun kohdalla ja kaipaan sitä aikaa, jolloin Nojatuoli oli tuttu ja kodikas, mukava paikka vaihtaa kuulumisia ikätovereiden, vertaisten kesken. Eli en ole kotonani nykyisessä ilmapiirissä, tuntuu kuin olisi synkeä kuokkavieras reippaiden ilonpitäjien keskuudessa.
        Vaikuttaa kuitenkin siltä, että hollitupameininki on "enemmistön" mieleen, koska se on vallannut lähes kaiken tilan ja enemmistön diktatuuriahan demokratia on.

        Itseäni harmittaa siksikin, että myös pitkään toiminut lukupiirini loppui kun vetäjä väsyi eikä uutta saatu. Vetäjistä vaikuttaisi olevan pulaa joka puolella, täällä on vielä hyvin niin kauan kuin Sel-la jaksaa...
        Itse olen ajatellut hakeutua potilasjärjestön (kilpirauhassairaudet) vertaisryhmään. Jos osallistujilla on yhteisenä vaikka jokin sairaus, jo se karsii osallistujia ja ehkä pitää nämä maalittajatkin loitolla. Olisin toivonut, että myös sama ikä, vanhuus, olisi yhdistänyt kirjoittajia täällä, mutta niin ei sitten tainnut olla.

        No. Etsivä löytää - vaikka kolkuttajalle ei aina avata..)) - ja onhan hyväksyttävä sekin, että elämä autioituu vähitellen, kun ystävät ja tutut siirtyvät "toiseen ulottuvuuteen" ja maailma käy yhtä vieraammaksi. Päivä kerrallaan mennään ja uskotaan siihen, että "niinkuin päiväs, on myös voimas".
        Hyvää kesäpäivää kaikille,
        demeter1


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Aurinkoista huomenta korvesta@

        Olen päättänyt viettää nämä ihanat hellepäivät mökin riippukeinussa löhöten ja järvessä rypien.

        Kesäni jatkuu alkukesän mökkityörupeaman ja juhlien järjestelyiden jälkeen laiskottelemalla. Marjoja en poimi, enkä taida ostaakaan. Kaupoista saa kun tarvetta ilmenee. Pieni poikkeus oli kun napsin puutarhavadelmia kodin pihalta. Puhdistin ne ja laitoin pakkaseen.

        Enhän minä tänne kirjoittaisi ilman Sellan ketjua. Lueskelen joskus muitakin ketjuja, mutta en juurikaan ota osaa. Elämä on tässä ja nyt ja muidenkin arki kiinnostaa.

        Tietty maailman menokin kiinnostaa, mutta ei katastrofit. Jännitystä tuo Amerikan pressavaalit, niiden kommentointeja seuraan.

        Tiistaita🏄

        Oletko siis koko palstahistoriasi aikana kirjoittanut vain tämän Sellanin ketjuihin?

        Miksi nyt sitten moinen häslinki?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko siis koko palstahistoriasi aikana kirjoittanut vain tämän Sellanin ketjuihin?

        Miksi nyt sitten moinen häslinki?

        Ikäryhmiin olen kirjoittanut, en juuri muualle ja 80+ ensisijaisesti Nojatuoliin.

        Häslingistä en nyt jatka. Vetoan kirjoittajakollegan sanomaan: ellei viestisi sisältö aukea toiselle heti, se ei aukea selittämälläkään.
        demeter1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikäryhmiin olen kirjoittanut, en juuri muualle ja 80 ensisijaisesti Nojatuoliin.

        Häslingistä en nyt jatka. Vetoan kirjoittajakollegan sanomaan: ellei viestisi sisältö aukea toiselle heti, se ei aukea selittämälläkään.
        demeter1

        Eihän kysymys ollut sinulle tarkoitettu. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamupäivää. Mökkimaisemista kirjoittelen, oudolla koneella. Mustikkaa keräämässä ollaan.
        Eilinen oli elämys minun mieleeni: upea, monimuotoinen metsä, mustikkatarjonta niin runsas, etten muista sellaista nähneeni vuosikymmeniin..)) Maasto oli helppokulkuista, hyvin pärjäsin.
        Kun marjaseura on sellaista, että kaikki viihtyivät, osaasivat virittäytyä luonnon harmoniaan, parempaa terapiaa ei minulle juuri löydy. Erityisen iloinen olen tietysti tästä lapsenlapsesta, jota ei luontoon tarvitse houkutella, marjastajakin on ollut pienestä saakka.

        Sovittiin, että otetaan reissu uusiksi, jos päivänkin verran marjastetaan saadaan hyvinkin talven marjat kerätyiksi, näiltä seuduilta. Totta, mustikka ei välttämättä ole monienkaan suosikkimarja, vasta viime vuosina sen ravintoarvo on tunnistettu ja siitä on tullut kotimaista "superfoodia". Ihan surettaa, jos noinkin runsas sato jää metsiin, kun thaipoimijoita ei tule. Eivätkös he joihinkin byrokratian koukeroihin juuttuneet ?

        Samoja tuntoja, mitä Sel-la eilen kuvasi, kelaan itsekin tämän palstakirjoittelun kohdalla ja kaipaan sitä aikaa, jolloin Nojatuoli oli tuttu ja kodikas, mukava paikka vaihtaa kuulumisia ikätovereiden, vertaisten kesken. Eli en ole kotonani nykyisessä ilmapiirissä, tuntuu kuin olisi synkeä kuokkavieras reippaiden ilonpitäjien keskuudessa.
        Vaikuttaa kuitenkin siltä, että hollitupameininki on "enemmistön" mieleen, koska se on vallannut lähes kaiken tilan ja enemmistön diktatuuriahan demokratia on.

        Itseäni harmittaa siksikin, että myös pitkään toiminut lukupiirini loppui kun vetäjä väsyi eikä uutta saatu. Vetäjistä vaikuttaisi olevan pulaa joka puolella, täällä on vielä hyvin niin kauan kuin Sel-la jaksaa...
        Itse olen ajatellut hakeutua potilasjärjestön (kilpirauhassairaudet) vertaisryhmään. Jos osallistujilla on yhteisenä vaikka jokin sairaus, jo se karsii osallistujia ja ehkä pitää nämä maalittajatkin loitolla. Olisin toivonut, että myös sama ikä, vanhuus, olisi yhdistänyt kirjoittajia täällä, mutta niin ei sitten tainnut olla.

        No. Etsivä löytää - vaikka kolkuttajalle ei aina avata..)) - ja onhan hyväksyttävä sekin, että elämä autioituu vähitellen, kun ystävät ja tutut siirtyvät "toiseen ulottuvuuteen" ja maailma käy yhtä vieraammaksi. Päivä kerrallaan mennään ja uskotaan siihen, että "niinkuin päiväs, on myös voimas".
        Hyvää kesäpäivää kaikille,
        demeter1

        Arvoisa Demeter. "Reippaiden ilonpitäjien keskuudessa olo kuin kuokka vieraalla." hEikös sinulla itselläsikin ollut iloinen mieli kun olit ihanien ihmisten kanssa mustikassa? Ja vielä lapsenlapsikin kerää mustikoita ja ymmärtää luonnon päälle. Aika reipas tunnut olevan kun jaksat kuumassa metsässä kykkiä . Kaikkien pärstäkerroin ei sinua ilmeisesti miellytä, mutta voithan perustaa oma suljetun klubin kuten paloma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikäryhmiin olen kirjoittanut, en juuri muualle ja 80 ensisijaisesti Nojatuoliin.

        Häslingistä en nyt jatka. Vetoan kirjoittajakollegan sanomaan: ellei viestisi sisältö aukea toiselle heti, se ei aukea selittämälläkään.
        demeter1

        Ai sorry, huolimattomasti luin taas...
        demeter1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvoisa Demeter. "Reippaiden ilonpitäjien keskuudessa olo kuin kuokka vieraalla." hEikös sinulla itselläsikin ollut iloinen mieli kun olit ihanien ihmisten kanssa mustikassa? Ja vielä lapsenlapsikin kerää mustikoita ja ymmärtää luonnon päälle. Aika reipas tunnut olevan kun jaksat kuumassa metsässä kykkiä . Kaikkien pärstäkerroin ei sinua ilmeisesti miellytä, mutta voithan perustaa oma suljetun klubin kuten paloma.

        lopeta räksytys korppiksen rakkikoira.yrität raadella kaikki jotka ei korppista liehakoi.ällöttää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvoisa Demeter. "Reippaiden ilonpitäjien keskuudessa olo kuin kuokka vieraalla." hEikös sinulla itselläsikin ollut iloinen mieli kun olit ihanien ihmisten kanssa mustikassa? Ja vielä lapsenlapsikin kerää mustikoita ja ymmärtää luonnon päälle. Aika reipas tunnut olevan kun jaksat kuumassa metsässä kykkiä . Kaikkien pärstäkerroin ei sinua ilmeisesti miellytä, mutta voithan perustaa oma suljetun klubin kuten paloma.

        Noinko tuon nyt otit, Ano 12.03 ? "Viesti ei mene perille. Jos se menee, se ymmärretään väärin"..)) - puolin ja toisin...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Arvoisa Demeter. "Reippaiden ilonpitäjien keskuudessa olo kuin kuokka vieraalla." hEikös sinulla itselläsikin ollut iloinen mieli kun olit ihanien ihmisten kanssa mustikassa? Ja vielä lapsenlapsikin kerää mustikoita ja ymmärtää luonnon päälle. Aika reipas tunnut olevan kun jaksat kuumassa metsässä kykkiä . Kaikkien pärstäkerroin ei sinua ilmeisesti miellytä, mutta voithan perustaa oma suljetun klubin kuten paloma.

        Demeter oli aikoinaan 60 plus palstalla.
        Jättikö väliin 70 plus.
        On ilmesisesti 80 vuotias tai yli.
        Jaksaa olla hirvikärpästen syötävänä mustikassa.
        Hyvä on kunto.
        Itse en mene kulumallakaan mustikoita poimimaan.


      • Anonyymi
        70Lesken kirjoitti:

        Demeter oli aikoinaan 60 plus palstalla.
        Jättikö väliin 70 plus.
        On ilmesisesti 80 vuotias tai yli.
        Jaksaa olla hirvikärpästen syötävänä mustikassa.
        Hyvä on kunto.
        Itse en mene kulumallakaan mustikoita poimimaan.

        Mistä kukin tykkää. 70Lesken. Minua taas ei saa marketteihin shoppailemaan kuin pakotettuna..))
        Muistan sinut hyvin 60+:lta, kerran taisit kirjoittaa täälläkin...
        demeter1


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aamupäivää. Mökkimaisemista kirjoittelen, oudolla koneella. Mustikkaa keräämässä ollaan.
        Eilinen oli elämys minun mieleeni: upea, monimuotoinen metsä, mustikkatarjonta niin runsas, etten muista sellaista nähneeni vuosikymmeniin..)) Maasto oli helppokulkuista, hyvin pärjäsin.
        Kun marjaseura on sellaista, että kaikki viihtyivät, osaasivat virittäytyä luonnon harmoniaan, parempaa terapiaa ei minulle juuri löydy. Erityisen iloinen olen tietysti tästä lapsenlapsesta, jota ei luontoon tarvitse houkutella, marjastajakin on ollut pienestä saakka.

        Sovittiin, että otetaan reissu uusiksi, jos päivänkin verran marjastetaan saadaan hyvinkin talven marjat kerätyiksi, näiltä seuduilta. Totta, mustikka ei välttämättä ole monienkaan suosikkimarja, vasta viime vuosina sen ravintoarvo on tunnistettu ja siitä on tullut kotimaista "superfoodia". Ihan surettaa, jos noinkin runsas sato jää metsiin, kun thaipoimijoita ei tule. Eivätkös he joihinkin byrokratian koukeroihin juuttuneet ?

        Samoja tuntoja, mitä Sel-la eilen kuvasi, kelaan itsekin tämän palstakirjoittelun kohdalla ja kaipaan sitä aikaa, jolloin Nojatuoli oli tuttu ja kodikas, mukava paikka vaihtaa kuulumisia ikätovereiden, vertaisten kesken. Eli en ole kotonani nykyisessä ilmapiirissä, tuntuu kuin olisi synkeä kuokkavieras reippaiden ilonpitäjien keskuudessa.
        Vaikuttaa kuitenkin siltä, että hollitupameininki on "enemmistön" mieleen, koska se on vallannut lähes kaiken tilan ja enemmistön diktatuuriahan demokratia on.

        Itseäni harmittaa siksikin, että myös pitkään toiminut lukupiirini loppui kun vetäjä väsyi eikä uutta saatu. Vetäjistä vaikuttaisi olevan pulaa joka puolella, täällä on vielä hyvin niin kauan kuin Sel-la jaksaa...
        Itse olen ajatellut hakeutua potilasjärjestön (kilpirauhassairaudet) vertaisryhmään. Jos osallistujilla on yhteisenä vaikka jokin sairaus, jo se karsii osallistujia ja ehkä pitää nämä maalittajatkin loitolla. Olisin toivonut, että myös sama ikä, vanhuus, olisi yhdistänyt kirjoittajia täällä, mutta niin ei sitten tainnut olla.

        No. Etsivä löytää - vaikka kolkuttajalle ei aina avata..)) - ja onhan hyväksyttävä sekin, että elämä autioituu vähitellen, kun ystävät ja tutut siirtyvät "toiseen ulottuvuuteen" ja maailma käy yhtä vieraammaksi. Päivä kerrallaan mennään ja uskotaan siihen, että "niinkuin päiväs, on myös voimas".
        Hyvää kesäpäivää kaikille,
        demeter1

        Minua hiukan kirpaisi tuo, jos tunnet olosi täällä vieraaksi, Demeter. En osaa tarpeeksi eläytyä esimerkiksi palstalaisten sairauksiin ja murheisiin ja enimmäkseen ilmeisesti tuon elämän valoisia puolia kirjoituksissani esiin. Melkoisen tasaista tietä olen saanut taivaltaa, hyviä ihmisiä on tullut kohdalle, omassa kropassa en ole suurempia vaivoja vielä ole ollut. Ehkä tällainen voidaan kokea myös jonkinlaisena pinnallisuutena tai toisten vaikeuksien vähättelynä.

        Ainakin metsäsuhteesi ja elämyksesi jaan ilolla, ihanaa että lapsenlapsikin viihtyy luonnossa. Olenkin sanonut, että vaikka lähden metsästä, metsä jää minuun - ja kerranhan metsävierailu jää viimeiseksi. Rakkaus metsään , samoin kuin sen tuntemus, on isäni hieno perintö lapsilleen ja löysin myös samanhenkisen miehen - kyllä metsäläinen metsäläisen tunnistaa. Lapset puolisoineen ja lastenlapset suuntautuvat paljon vesille ja marjastuksen sijaan maastopyöräily ja vaellus kiinnostavat , mutta kyllä he ovat metsänistutuksissa mukana olleet, talousmetsistäkin jotain ymmärtävät. :)

        Kirjat on yhteinen kiinnostuksen kohde myös ja lukupiiri, jossa saa jakaa ja rikastua muiden näkökulmista. Harmi, jos piirisi loppuu, ehkä jotain korvaavaa voisi löytyä netistä, mutta se henkilökohtainen kontakti kasvoista kasvoihin jää puuttumaan. Meillä on nyt muutaman vuoden toiminut kansalaisopiston puitteissa ryhmä, jota palkattu ammattilainen vetää. Osallistujia saisi olla enemmänkin, sillä piirin jatkuvuus riippuu minimiosallistujamäärästä. Piiri kokoontuu illalla, joten mukana on työikäisiäkin.

        Ymmärrän hyvin vertaistuen tarpeen ja hedelmällisyyden, mutta hiukan vierastan sitä, jos ihminen aletaan nähdä liiaksi sairauden tai vamman kautta. Pelkkä ikäkään ei ole kovin merkittävä, sillä olemme kuitenkin hyvin erilaisia taustoiltamme ja luonteiltamme, jopa ammatti-identiteetti vaikuttaa yllättävän paljon. Itselleni tuottaa paljon iloa olla yhteyksissä eri-ikäisten kanssa, varsinkin nuorten aikuisten, näen sen hyvin rikastuttavana ja avarakatseisuutta vahvistavana.
        Uskon kaikesta huolimatta , että useimpien palstakirjoittajien kanssa voi jakaa samat perusarvot.

        Jatketaan harjoituksia!


      • korppis kirjoitti:

        Aurinkoista huomenta korvesta@

        Olen päättänyt viettää nämä ihanat hellepäivät mökin riippukeinussa löhöten ja järvessä rypien.

        Kesäni jatkuu alkukesän mökkityörupeaman ja juhlien järjestelyiden jälkeen laiskottelemalla. Marjoja en poimi, enkä taida ostaakaan. Kaupoista saa kun tarvetta ilmenee. Pieni poikkeus oli kun napsin puutarhavadelmia kodin pihalta. Puhdistin ne ja laitoin pakkaseen.

        Enhän minä tänne kirjoittaisi ilman Sellan ketjua. Lueskelen joskus muitakin ketjuja, mutta en juurikaan ota osaa. Elämä on tässä ja nyt ja muidenkin arki kiinnostaa.

        Tietty maailman menokin kiinnostaa, mutta ei katastrofit. Jännitystä tuo Amerikan pressavaalit, niiden kommentointeja seuraan.

        Tiistaita🏄

        Missä sinun aviomiehesi on? Makaat vain riippukeinussa, yksin.


      • 70Lesken kirjoitti:

        Missä sinun aviomiehesi on? Makaat vain riippukeinussa, yksin.

        Kirjoitit jossain vaiheessa, että et koskaan mene enää avioliittoon.
        Ihan turhaa touhua.
        Mieli on muuttunut.
        Onhan vaimolla oikeuksia joskin myös velvollisuuksia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä kukin tykkää. 70Lesken. Minua taas ei saa marketteihin shoppailemaan kuin pakotettuna..))
        Muistan sinut hyvin 60 :lta, kerran taisit kirjoittaa täälläkin...
        demeter1

        Metsä tai marketti. Siinäkö vaihtarit?
        Käyn pienessä kyläkaupassa, josta saa kaikki tarvittava.

        Joskus eksyin tänne.

        Kun toitotetaan että ikä on vain mumeroita.


      • Anonyymi
        Ramoona kirjoitti:

        Minua hiukan kirpaisi tuo, jos tunnet olosi täällä vieraaksi, Demeter. En osaa tarpeeksi eläytyä esimerkiksi palstalaisten sairauksiin ja murheisiin ja enimmäkseen ilmeisesti tuon elämän valoisia puolia kirjoituksissani esiin. Melkoisen tasaista tietä olen saanut taivaltaa, hyviä ihmisiä on tullut kohdalle, omassa kropassa en ole suurempia vaivoja vielä ole ollut. Ehkä tällainen voidaan kokea myös jonkinlaisena pinnallisuutena tai toisten vaikeuksien vähättelynä.

        Ainakin metsäsuhteesi ja elämyksesi jaan ilolla, ihanaa että lapsenlapsikin viihtyy luonnossa. Olenkin sanonut, että vaikka lähden metsästä, metsä jää minuun - ja kerranhan metsävierailu jää viimeiseksi. Rakkaus metsään , samoin kuin sen tuntemus, on isäni hieno perintö lapsilleen ja löysin myös samanhenkisen miehen - kyllä metsäläinen metsäläisen tunnistaa. Lapset puolisoineen ja lastenlapset suuntautuvat paljon vesille ja marjastuksen sijaan maastopyöräily ja vaellus kiinnostavat , mutta kyllä he ovat metsänistutuksissa mukana olleet, talousmetsistäkin jotain ymmärtävät. :)

        Kirjat on yhteinen kiinnostuksen kohde myös ja lukupiiri, jossa saa jakaa ja rikastua muiden näkökulmista. Harmi, jos piirisi loppuu, ehkä jotain korvaavaa voisi löytyä netistä, mutta se henkilökohtainen kontakti kasvoista kasvoihin jää puuttumaan. Meillä on nyt muutaman vuoden toiminut kansalaisopiston puitteissa ryhmä, jota palkattu ammattilainen vetää. Osallistujia saisi olla enemmänkin, sillä piirin jatkuvuus riippuu minimiosallistujamäärästä. Piiri kokoontuu illalla, joten mukana on työikäisiäkin.

        Ymmärrän hyvin vertaistuen tarpeen ja hedelmällisyyden, mutta hiukan vierastan sitä, jos ihminen aletaan nähdä liiaksi sairauden tai vamman kautta. Pelkkä ikäkään ei ole kovin merkittävä, sillä olemme kuitenkin hyvin erilaisia taustoiltamme ja luonteiltamme, jopa ammatti-identiteetti vaikuttaa yllättävän paljon. Itselleni tuottaa paljon iloa olla yhteyksissä eri-ikäisten kanssa, varsinkin nuorten aikuisten, näen sen hyvin rikastuttavana ja avarakatseisuutta vahvistavana.
        Uskon kaikesta huolimatta , että useimpien palstakirjoittajien kanssa voi jakaa samat perusarvot.

        Jatketaan harjoituksia!

        Kiitos vastauksestasi, Ramoona. Toivottavasti tuota tilitystäni ei nyt otettu "suosion" mittaamistoimenpiteenä..))
        Kyllä kai turhautuminen on ensi sijassa turhautumista itseensä, omiin puutteisiin, omiin elämisen reunaehtoihin, mitkä tässä iässä voivat muuttua paljonkin.
        Toisessa ketjussa joku kirjoittikin, että jos oma liikuntakyky rajoittuu, se vaikuttaa merkittävästi muuhunkin aktiivisuuteen. Allekirjoitan tämän.

        Uutta lukupiiriä olen etsinyt, mutta autottomuuskin voi muodostua osallistumisen esteeksi. Tuttuni toisesta kunnasta on kyllä luvannut "noutaa ja palauttaa", mutta jos oma kokemus on pitkään toimineesta ryhmästä, ei oikein jaksaisi alkaa uuttakaan.

        Mutta kiva jos tutut, tunnistettavat kirjoittajat vielä jatkavat täällä, läheiseksi on moni tullut ja heidän kuulumisiaan tahtoo kyllä seurata, ihan jo oman mielen virkistykseksi...

        Muistelen sinun Ramoona, lyhyesti esitelleen Sirpa Kähkösen 39 uurnaa. En ymmärrä, mikä siinä tökkii niin pahasti, että olen lukenut kirjaa innottomasti silloin tällöin, mutta vieläkin se on kesken. Suorastaan ärsyynnyn kerronnasta, jossa Tuonen tytti kuiskii omiaan ihan tiiviin tarinan keskellä... Eihän kirja tietenkään huono ole, ja arvostelu kertoo paljon myös lukijasta..))

        Hyvää kesänjatkoa sinullekin. Sinun kirjoituksiasi on aina ilo lukea, enkä taida olla ainoa, joka näin kokee...
        demeter1


      • 70Lesken kirjoitti:

        Missä sinun aviomiehesi on? Makaat vain riippukeinussa, yksin.

        Terveiset mökiltä Leski, upea päivä. Leikkasin ruohikon ja uin. Käyn joka päivä pulikoimassa järvessä.

        Tänään en maata "röhöttänyt" keinussa, oli muuta puuhaa. Niin kysyit miehestäni, tuossaha hän, mutta eihän siihen riippukeinuuni mahdu kuin yksi kerrallaan ; ))

        Tervetuloa tänne plus 80 palstalle elämän opettamien, toisia arvostavien ja onnellisten ihmisten joukkoon.

        Sinä jos kuka tiedät, että ihminen voi muuttua. Meillä on mahdollisuus kasvaa ihan aikuisten oikeasti aikuisiksi.


      • korppis kirjoitti:

        Terveiset mökiltä Leski, upea päivä. Leikkasin ruohikon ja uin. Käyn joka päivä pulikoimassa järvessä.

        Tänään en maata "röhöttänyt" keinussa, oli muuta puuhaa. Niin kysyit miehestäni, tuossaha hän, mutta eihän siihen riippukeinuuni mahdu kuin yksi kerrallaan ; ))

        Tervetuloa tänne plus 80 palstalle elämän opettamien, toisia arvostavien ja onnellisten ihmisten joukkoon.

        Sinä jos kuka tiedät, että ihminen voi muuttua. Meillä on mahdollisuus kasvaa ihan aikuisten oikeasti aikuisiksi.

        Onnee nyt sitten vaan avioliittosi johdosta.

        Kyllä ihminen voi muuttua, kun tarpeeksi haluaa. Muutettava asennetta.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Terveiset mökiltä Leski, upea päivä. Leikkasin ruohikon ja uin. Käyn joka päivä pulikoimassa järvessä.

        Tänään en maata "röhöttänyt" keinussa, oli muuta puuhaa. Niin kysyit miehestäni, tuossaha hän, mutta eihän siihen riippukeinuuni mahdu kuin yksi kerrallaan ; ))

        Tervetuloa tänne plus 80 palstalle elämän opettamien, toisia arvostavien ja onnellisten ihmisten joukkoon.

        Sinä jos kuka tiedät, että ihminen voi muuttua. Meillä on mahdollisuus kasvaa ihan aikuisten oikeasti aikuisiksi.

        "Tervetuloa tänne plus 80 palstalle elämän opettamien, toisia arvostavien ja onnellisten ihmisten joukkoon."

        Ei uskoisi, kun lukee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tervetuloa tänne plus 80 palstalle elämän opettamien, toisia arvostavien ja onnellisten ihmisten joukkoon."

        Ei uskoisi, kun lukee.

        Osaat lukea, mutta et ymmärrä. Ei se ole tarkoitettu huumorintajuttomalle. Löyhää pipoa ;)


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Osaat lukea, mutta et ymmärrä. Ei se ole tarkoitettu huumorintajuttomalle. Löyhää pipoa ;)

        Narsisti ei pystyy huumoriin.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Osaat lukea, mutta et ymmärrä. Ei se ole tarkoitettu huumorintajuttomalle. Löyhää pipoa ;)

        Mörssäri siinä taas uutta uhria jyräämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tervetuloa tänne plus 80 palstalle elämän opettamien, toisia arvostavien ja onnellisten ihmisten joukkoon."

        Ei uskoisi, kun lukee.

        Pilkka verhoillaan huumorilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lopeta räksytys korppiksen rakkikoira.yrität raadella kaikki jotka ei korppista liehakoi.ällöttää

        Mistä sanakirjasta ja puhekielestä poimitaan näitä sanojakuten 'liehakoida", ja 'lipoa' jne.
        Käytetäänkö niitä puhekielessä jossakin päin Suomea?


    • Mökkijärveen pulikoimaan mekin olemme taas lähdössä meriveden vaihteluksi. Täällä meren rannalla uimapaikkoja täytyy välillä hiukan haeskella, koska sinilevä helteillä lisääntyy. Onneksi tuuli hajottaa lauttoja avarsinkin ulompana ja uimme myös veneeltä käsin raikkaissa vesissä. Veneen perässä on kunnolliset uimaportaat (katsastusvaruste myös pelastautumisen kannalta). Jos on liian vilpoisaa, märkäpuku auttaa ja veneilyliivitkin on päällä syvissä vesissä, eikä isoon aallokkoon tietenkään mennä. Monia asioita voi vielä vanhanakin tehdä, kunhan on kunnolla varautunut, ja tietenkin jos ne kokee tärkeiksi. Mutta onhan se ihanaa pulahtaa aaltojen lempeään syliin löylyistä tai muuten virkistäytymään ja nauttimaan luonnon omasta upeasta spa-osastosta. Nivelille ja lihaksille uinti on parasta , hellivää lääkettä. Vaikka uin ja vesijumppaan ympäri vuoden altaissa , luonnonvedet ovat aivan toinen elementti, tulee ikiaikainen tunne luonnon ja ihmisen yhteensulautumisesta. Kyllä sitä varten muutaman sataa kilometriä mökillekin ajelee ja onhan joka järvikunnassa yleinen uimaranta. Katsoin ihaillen lehtikuvia presidenttiparistamme, kun tekivät mahtavan kymmenien kilometrien uimaurakan.

      Puutahasta olen viime päivinä poiminut vadelmia, kypsyvät nopeasti näin lämpimällä. Herukoiden pektiini on jo vähissä, kerään pakkaseen sellaisenaan meheviä mustaherukoita ja myöhemmin keitän punaherukoista vattujen kanssa hiukan mehua. Mustikoista en voi näppejäni irti pitää, kun niitä mökkitontilla silmien edessä mättäät notkuu. Mies metsäkatselmuksillaan pitää aina jotain marja-astiaa mukanaan ja paremmin maastokelpoisena tuo tuliaisina mustikoita, metsävadelmia ja kanttarelleja. Puolukkakankaat ovat niin tasaisen helppoja ja hyttysetkin syksyllä poissa, nautin puolukoiden poiminnasta ihan käsin.

      Loput pakkasen mustikat minäkin tein piirakaksi, hillosokerilla saa liian kosteuden pois. Vanhoista resepteistä olen sokerimääriä kunnolla vähentänyt, rasvana käytän paistamiseen ja leipomiseen tarkoitettua juoksevaa kasviöljyvalmistetta ( Flora Culinesse) . Jauhoista osan korvaan vaihteeksi mantelijauholla, antaa täyteläistä makua ja hyvää proteiinia. Mustikoista teen joskus savolaista perinneherkkua rättänää eli mustikakukkoa, johon tulee ruisjauhoja. Meillä käy aika paljon vieraita, vierasvaraa pitää olla, ei kaksi vanhaa paljoa leivonnaisia kuluta. Martta-henki siis elää, ottakaapa vaikka opiksi. ;)))

    • Anonyymi

      Helteet senkun jatkuu, mutta siitä huolimatta kävimme hillasuolla. Ei tarvinnut pitkälle kävellä, ensin ei ollut yhtään kypsiä ( joku oli ehtinyt varmaan kerätä pois ) no sitten mentiin ihan pikku matka reunamille ja siellähän niitä oli ja paljon.
      Kauan ei uskallettu mun pumpulla olla siellä. Ei se niin kivaa olisi ollut mediheliä kutsua.
      Soudettiin sieltä sitten kotiin ja nyt senkun nautitaan.
      Syödään kerralla lakkoja niin paljon, ettei kohta enää kelpaakkaan.
      Vadelmat ovat lempimarjojani, mutta meilläpäin ei ole vatukoita.

      Täytyy uiminen jättää huomiselle, ette yllättäen vajoa rantaveteen-se pumppuvika.
      Moni ikäihminen hukkuu ihan rantaansa.

    • 80-vuotispäivä lähestyy.
      Enää pari viikkoa. Suunnittelin pitäväni juhlat kaikille tutuilla ja sukulaisille.
      Onneksi en sentään ole laittanut kutsukortteja, tuntuu että en jaksakaan alkaa sellaiseen vaivaan. Tietenkin olisin ottanut apua valmisteluihin.
      En ole koskaan ollut mikään synttärien juhlija.
      Olen kaikkein onnellisin mökillä kissani ja virkkauksieni kanssa.
      Kaverilla on loma joten on täällä mökillä kanssamme.
      Ollaan kissani kanssa totuttu hänen käyntiinsä joten hän on tervetullut.
      Tytär tulee käymään synttäreiden aikaan, on mukava nähdä ja vaihtaa kuulumisia.
      Saa nähdä mitä teen, ei vanhenemisessa ole mitään juhlimista jos vain minun mielipidettäni kysyttäisiin.
      Parempi kun ei mieti ajan rajallisuutta, pitäisiköhän elää kuin viimeistä päivää.
      Olen ihmetellyt tuota viimeistä päivää sanontaa, on se hyvä että ei ole selvillä siitä päivästä.
      Synnyinseudulle tekisi mieli lähteä käymään, mutta on niin pitkä matka täältä susirajalta rannikolle.

    • Anonyymi

      Niinhän se on , että joku tahtoo juhlia kaikkea hänelle tärkeätä ja jollekkin on juhlaa ihan tavallinen arki, kun on hyvä olla. Kuulun itse noihin jälkimmäisiin. Koskaan en ole halunnut juhlia synttäreitäni. Ei ole kiva mielestäni järjestää ja passata.
      No, toki vois ostaa palveluita siihenkin, mutta kun on iloinen introvertti, niin ei käy.
      Kiitos tästä tavallisesta kauniista mukavasta päivästä!

      • Aurinkoista huomenta, mikäpä on elellessä, kun lämmintä piisaa;)
        Hiostava päivä taas tulossa, onneksi on tuo hyrrä, mikä viileyttää pyörittelee.
        Eipä nuo työt paljon rasita, voi vapaasti nauttia ja vaan olla, odotella lenkkisaunan löylyjä.
        Huomenissa matkustan Porvooseen, suvun nuorinta katsomaan, (yhden kuukauden) viidenpolven kuva on aikomus ottaa, se on jo aiheena asiallinen.
        Historian havinaa tuleville polville.

        Keskustelua on kaivattu, mikähän on se aihe mikä sitä aikaan saisi.
        Mielestäni nojatuolissa puhutaan päivien tapahtumista, kuluttamisista, eikä niistä keskustelun aiheita synny.
        Olemme vuosia niistä kertoneet, sivuten sairauksia, iloja ja suruja, on eletty myötäelämistä silloin, kun tarvetta tulee.
        Tehty ruokia eri maakuntien mukaan, niistä kertoiltu, on puhuttu kodin sisustuksista, taiteista, kirjoista, milloin kenenkin esiin tuomista, musiikkikin on ollut puheena, eikö tämä ole keskustelua.
        Myös kannanottoja päivänpolitiikkaan, varsinainen politiikasta puhuminen ei innosta, sille on omat ketjunsa.
        Uskonto on myös aihe, joka ei kuulu nojatuolin keskustelujen aiheeksi, kunnioitus jokaisen omaan mielipiteeseen tämän estää.
        Nojatuolin keskustelu on jo vuosia ollut suosittu, nimenomaan toisten kunnioittamisen suhteen, jokaiselle on suotu oma mielipide, sitä sen pahemmin tuomitsematta.
        Nojatuolissa keskustellaan ja se on hyväksi huomattu lukijoidenkin taholla, sopuisasti kuten puhe on ollut.
        Ainahan kaikkeen löytyy lieveongelmia, ne yritämme sivuuttaa, siis minä ja samanhenkiset.

        Olen juhlinut 50, 60, 70,75, 80 jäi väliin, sitten85 viimeisenä, ystävät on ilahduttaneet ja mukavia muistoja on kaikista jäänyt.
        Nyt taitaa juhlat olla loppuun kulutettu.
        Kovin suuri ei vieraiden määrä ole ollut, mutta aikataulutoivomusten kanssa kaikki on sujunut, kaikille on tuoli istua löytynyt ja miten hauskoja yllätyksiä sainkaan kokea, ne niitä muistoja jotka mielessä pysyy.

        Ostin lakkarasian minäkin torilta ja sen havainnon tein, että enpä suolle lähtisi, ei minun makuinen marja. makeutta kaipaa.
        Metsävadelmat ovat makoisia, mutta hilloksi keitettynä en tykkää, kovin paljon niitä kiviä, pitäisi kai siilata kivet pois.
        Mansikkakaan ei enää niin hyvältä maistu, kuin aiemmin, mustikka liian hapoton, jää vain puolukka mikä suosiota minun mieleisenä saa, siis metsämarjoista.
        Taitaa olla minussa vika, kun en osaa hyvää arvostaa.

        Niin kovin eritavoin ihmiset aikaansa viettää, joku nauttii metsistä ja luonnosta, joku shopailee ja joku makoilee riippukeinossa, no kaikki sallittua.
        Nostan hattua demeter, että jaksat, nauti siitä mikä hyvän mielen antaa ja kertoile meille metsään kykenettömille terveiset.
        Jaksetaan tahoillamme.
        Mkr pikkuhiljaa niitä paikkojakin voi kohennella, ja lopuksi kaikki paikoilleen löytyy, muista kuitenkin rauhaisasti touhuta, ettei tauti uusi.

        Mökkinaapurini, silloinen kaupunginjohtaja mökkirantaansa hukkui, sai tauti kohtauksen ja se oli siinä, varoa sopii kaikkien, mutta jo vaivoja omaaville on tuiki tärkeää.
        Ramoona sinun kesääsi mahtuu noita kohteita ja mahdollisuuksia moneen asiaan. meressä olen kerran uinut ja se meinasi jäädä viimeiseksi, kun pohja lähti jalkojen alta.

        Nytpä tuli asiaa, jaksaakohan monikaan loppuun lukea, mutta itselleni teki hyvää, aivot sai vauhtia;)
        Kaikkea mukavaa päiväänne.


      • Anonyymi
        Sel-la kirjoitti:

        Aurinkoista huomenta, mikäpä on elellessä, kun lämmintä piisaa;)
        Hiostava päivä taas tulossa, onneksi on tuo hyrrä, mikä viileyttää pyörittelee.
        Eipä nuo työt paljon rasita, voi vapaasti nauttia ja vaan olla, odotella lenkkisaunan löylyjä.
        Huomenissa matkustan Porvooseen, suvun nuorinta katsomaan, (yhden kuukauden) viidenpolven kuva on aikomus ottaa, se on jo aiheena asiallinen.
        Historian havinaa tuleville polville.

        Keskustelua on kaivattu, mikähän on se aihe mikä sitä aikaan saisi.
        Mielestäni nojatuolissa puhutaan päivien tapahtumista, kuluttamisista, eikä niistä keskustelun aiheita synny.
        Olemme vuosia niistä kertoneet, sivuten sairauksia, iloja ja suruja, on eletty myötäelämistä silloin, kun tarvetta tulee.
        Tehty ruokia eri maakuntien mukaan, niistä kertoiltu, on puhuttu kodin sisustuksista, taiteista, kirjoista, milloin kenenkin esiin tuomista, musiikkikin on ollut puheena, eikö tämä ole keskustelua.
        Myös kannanottoja päivänpolitiikkaan, varsinainen politiikasta puhuminen ei innosta, sille on omat ketjunsa.
        Uskonto on myös aihe, joka ei kuulu nojatuolin keskustelujen aiheeksi, kunnioitus jokaisen omaan mielipiteeseen tämän estää.
        Nojatuolin keskustelu on jo vuosia ollut suosittu, nimenomaan toisten kunnioittamisen suhteen, jokaiselle on suotu oma mielipide, sitä sen pahemmin tuomitsematta.
        Nojatuolissa keskustellaan ja se on hyväksi huomattu lukijoidenkin taholla, sopuisasti kuten puhe on ollut.
        Ainahan kaikkeen löytyy lieveongelmia, ne yritämme sivuuttaa, siis minä ja samanhenkiset.

        Olen juhlinut 50, 60, 70,75, 80 jäi väliin, sitten85 viimeisenä, ystävät on ilahduttaneet ja mukavia muistoja on kaikista jäänyt.
        Nyt taitaa juhlat olla loppuun kulutettu.
        Kovin suuri ei vieraiden määrä ole ollut, mutta aikataulutoivomusten kanssa kaikki on sujunut, kaikille on tuoli istua löytynyt ja miten hauskoja yllätyksiä sainkaan kokea, ne niitä muistoja jotka mielessä pysyy.

        Ostin lakkarasian minäkin torilta ja sen havainnon tein, että enpä suolle lähtisi, ei minun makuinen marja. makeutta kaipaa.
        Metsävadelmat ovat makoisia, mutta hilloksi keitettynä en tykkää, kovin paljon niitä kiviä, pitäisi kai siilata kivet pois.
        Mansikkakaan ei enää niin hyvältä maistu, kuin aiemmin, mustikka liian hapoton, jää vain puolukka mikä suosiota minun mieleisenä saa, siis metsämarjoista.
        Taitaa olla minussa vika, kun en osaa hyvää arvostaa.

        Niin kovin eritavoin ihmiset aikaansa viettää, joku nauttii metsistä ja luonnosta, joku shopailee ja joku makoilee riippukeinossa, no kaikki sallittua.
        Nostan hattua demeter, että jaksat, nauti siitä mikä hyvän mielen antaa ja kertoile meille metsään kykenettömille terveiset.
        Jaksetaan tahoillamme.
        Mkr pikkuhiljaa niitä paikkojakin voi kohennella, ja lopuksi kaikki paikoilleen löytyy, muista kuitenkin rauhaisasti touhuta, ettei tauti uusi.

        Mökkinaapurini, silloinen kaupunginjohtaja mökkirantaansa hukkui, sai tauti kohtauksen ja se oli siinä, varoa sopii kaikkien, mutta jo vaivoja omaaville on tuiki tärkeää.
        Ramoona sinun kesääsi mahtuu noita kohteita ja mahdollisuuksia moneen asiaan. meressä olen kerran uinut ja se meinasi jäädä viimeiseksi, kun pohja lähti jalkojen alta.

        Nytpä tuli asiaa, jaksaakohan monikaan loppuun lukea, mutta itselleni teki hyvää, aivot sai vauhtia;)
        Kaikkea mukavaa päiväänne.

        Miksi uskonto ei kuulu nojatuoliin? Kyllä uskonto on suurelle osalle vanhoja ihmisiä tärkeä osa elämää, miten voit rajata sen pois?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi uskonto ei kuulu nojatuoliin? Kyllä uskonto on suurelle osalle vanhoja ihmisiä tärkeä osa elämää, miten voit rajata sen pois?

        Yksinkertaiset höppänät, joilla on aivot narikassa kuvittelevat, että yksi ihminen
        voisi määrätä mitä tällä kaikille avoimella palstalla saa kirjoittaa. Suuret on luulot
        ressukoilla ja paljon vääriä käsityksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi uskonto ei kuulu nojatuoliin? Kyllä uskonto on suurelle osalle vanhoja ihmisiä tärkeä osa elämää, miten voit rajata sen pois?

        Ei sitä pois rajata, jos kirjoitat uskostasi. Kirjoita pois vain. Jotenkin vain on vaikuttanut siltä, että ei kovin moni uskovainen Nojatuolissa kirjoittele.
        Kuten Sel-la sanoo: "kunnioitus jokaisen omaan mielipiteeseen tämän estää."

        Palstalaiset eivät voi poistaa toistensa mielipidekirjoituksia. Sananvapaus vallitsee täälläkin.
        Kaikille aiheille on omat ryhmänsä, uskonnolle on oma palstansakin "Uskonnot ja uskomukset".
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksinkertaiset höppänät, joilla on aivot narikassa kuvittelevat, että yksi ihminen
        voisi määrätä mitä tällä kaikille avoimella palstalla saa kirjoittaa. Suuret on luulot
        ressukoilla ja paljon vääriä käsityksiä.

        Onhan tääll uskonnostakin puhuttu, ei nuo rajoitus yritykset vaikuta. Miten sinä viitsit tutkia näitä yksinkertaisten höppänöiden kirjoituksia? Menisit jollekkin Mensan palstalle tärkeilemään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksinkertaiset höppänät, joilla on aivot narikassa kuvittelevat, että yksi ihminen
        voisi määrätä mitä tällä kaikille avoimella palstalla saa kirjoittaa. Suuret on luulot
        ressukoilla ja paljon vääriä käsityksiä.

        ja sinä höppänä et taida tietää edes sitä mikä on palsta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä pois rajata, jos kirjoitat uskostasi. Kirjoita pois vain. Jotenkin vain on vaikuttanut siltä, että ei kovin moni uskovainen Nojatuolissa kirjoittele.
        Kuten Sel-la sanoo: "kunnioitus jokaisen omaan mielipiteeseen tämän estää."

        Palstalaiset eivät voi poistaa toistensa mielipidekirjoituksia. Sananvapaus vallitsee täälläkin.
        Kaikille aiheille on omat ryhmänsä, uskonnolle on oma palstansakin "Uskonnot ja uskomukset".
        Mkr.

        Siis, että jos en pidä ruokakeskusteluista voisitteko kunnioittaa minun mielipidettäni
        ja olla kirjoittamatta ruuasta !?!

        Ruualle on oma palstansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis, että jos en pidä ruokakeskusteluista voisitteko kunnioittaa minun mielipidettäni
        ja olla kirjoittamatta ruuasta !?!

        Ruualle on oma palstansa.

        Kirjoillekkin on oma palsta ja täällä 80 plussallakin omia ketjuja. Minua ärsyttää kun itse en kirjoja lue, miin ei niistä saa keskustell muuta kuin OMISSA ketjuissaan. Johan täällä joku yritti rajoittaa, ettei saa lastenlapsista puhua, koska kaikilla ei niitä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä pois rajata, jos kirjoitat uskostasi. Kirjoita pois vain. Jotenkin vain on vaikuttanut siltä, että ei kovin moni uskovainen Nojatuolissa kirjoittele.
        Kuten Sel-la sanoo: "kunnioitus jokaisen omaan mielipiteeseen tämän estää."

        Palstalaiset eivät voi poistaa toistensa mielipidekirjoituksia. Sananvapaus vallitsee täälläkin.
        Kaikille aiheille on omat ryhmänsä, uskonnolle on oma palstansakin "Uskonnot ja uskomukset".
        Mkr.

        Kyllä vaan tapahtuu sitä, että palstalaiset poistaa kirjoituksia niitä ilmiantamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoillekkin on oma palsta ja täällä 80 plussallakin omia ketjuja. Minua ärsyttää kun itse en kirjoja lue, miin ei niistä saa keskustell muuta kuin OMISSA ketjuissaan. Johan täällä joku yritti rajoittaa, ettei saa lastenlapsista puhua, koska kaikilla ei niitä ole.

        Minua ärsytti, kun joku ohjeisti miten vanhusten pitäisi matkustellessa toimia. Täällä on MATKAILUlle oma palstansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ärsytti, kun joku ohjeisti miten vanhusten pitäisi matkustellessa toimia. Täällä on MATKAILUlle oma palstansa.

        Taisi olla sama "joku" joka pitää sairaskertomuksenaan tätä Nojatuolia. On saatu kuulla tyrät, divertukkelit, nikamamurtumat, tehohoidot, lonkkajonot. TERVEYS-palstakin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vaan tapahtuu sitä, että palstalaiset poistaa kirjoituksia niitä ilmiantamalla.

        Miksi ei sitten ruokottomia törkeyksiä poisteta, vaikka niistä ilmoitetaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisi olla sama "joku" joka pitää sairaskertomuksenaan tätä Nojatuolia. On saatu kuulla tyrät, divertukkelit, nikamamurtumat, tehohoidot, lonkkajonot. TERVEYS-palstakin on.

        Kokemuksia käsittelemme, arkeamme ja siinä selviytymistä. Monelle kirjoituspalsta(t) on tärkeä ikkuna maailmaan, kun ikätovereistakin on aika jättänyt.
        Olemme vuosia täällä kirjoitelleet ja tutustuneet toisiimme. Monille tärkeä yhteydenpito.
        Tarvitsemme tätä yhteydenpitoväylää.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisi olla sama "joku" joka pitää sairaskertomuksenaan tätä Nojatuolia. On saatu kuulla tyrät, divertukkelit, nikamamurtumat, tehohoidot, lonkkajonot. TERVEYS-palstakin on.

        Sama moitti Demeä että tämä kerää säälipisteitä kun kertoo sairauksistaan. Kyllä aikanaan ” jonkun” rintasyöpäkin tuli tarkkaan rabortoiduksi, sekin että hänellä oli aina parhaat lääkärit ja paras kannustusjoukko ja paras positiivinen asenne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama moitti Demeä että tämä kerää säälipisteitä kun kertoo sairauksistaan. Kyllä aikanaan ” jonkun” rintasyöpäkin tuli tarkkaan rabortoiduksi, sekin että hänellä oli aina parhaat lääkärit ja paras kannustusjoukko ja paras positiivinen asenne.

        Hänellä on oma terveydenhoitotiiminsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hänellä on oma terveydenhoitotiiminsä.

        Kajaanin komeimmet ja korkeimmalle opiskelleet asiantuntia lääkärit, varmasti tulevat Helsingin hienoimmasta yksityissairaalasta paikan päälle. Fysioterapeutit, hierojat , psykolookit, toimintaterapeutit, ravintoekspertit. Ja onhan tuo joka alan asiatuntija itekkii. Mutakylpyjä ja tisusavottaa päivittäin puolukan lisäksi ja taitaa kaivoksen saadtuttamassa järvessä olla paljon kaikenmaailman hivenaineita ja lannotteita.
        Ihan vaan huumorilla sanon, pidetään pipot väljällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kajaanin komeimmet ja korkeimmalle opiskelleet asiantuntia lääkärit, varmasti tulevat Helsingin hienoimmasta yksityissairaalasta paikan päälle. Fysioterapeutit, hierojat , psykolookit, toimintaterapeutit, ravintoekspertit. Ja onhan tuo joka alan asiatuntija itekkii. Mutakylpyjä ja tisusavottaa päivittäin puolukan lisäksi ja taitaa kaivoksen saadtuttamassa järvessä olla paljon kaikenmaailman hivenaineita ja lannotteita.
        Ihan vaan huumorilla sanon, pidetään pipot väljällä.

        Juuri niin. Ja tiimin lääkäri antoi palautteen henkilökohtaisesti harvinaisen diagnoosin jälkeen. Ajatella!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin. Ja tiimin lääkäri antoi palautteen henkilökohtaisesti harvinaisen diagnoosin jälkeen. Ajatella!

        Ajatella, pitää olla kyseessä todellinen VIP henkilö!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis, että jos en pidä ruokakeskusteluista voisitteko kunnioittaa minun mielipidettäni
        ja olla kirjoittamatta ruuasta !?!

        Ruualle on oma palstansa.

        Mielestäni voi kirjoittaa ruuasta, uskonnosta tai mistä vain. Itse ohitan aiheen joka ei kiinnosta. Mikä minä olen määräämään aiheet vain omien mieltymysteni mukaan. Ihan samassa ketjussa voi olla erilaisia mielipiteitä.


      • liekko kirjoitti:

        Mielestäni voi kirjoittaa ruuasta, uskonnosta tai mistä vain. Itse ohitan aiheen joka ei kiinnosta. Mikä minä olen määräämään aiheet vain omien mieltymysteni mukaan. Ihan samassa ketjussa voi olla erilaisia mielipiteitä.

        Minullakin on sellainen periaate, että kun itse en tee aloituksia, en moiti toistenkaan tekemiä. Onnittelut sinulle liekko. Siltä varalta ellei "nähdä" ennen merkkipäivääsi...


      • demeter1 kirjoitti:

        Minullakin on sellainen periaate, että kun itse en tee aloituksia, en moiti toistenkaan tekemiä. Onnittelut sinulle liekko. Siltä varalta ellei "nähdä" ennen merkkipäivääsi...

        Niinpä, kun en olisi julistanut kaikille merkkipäivääni. Olin niin varma että haluan juhlia sitä kun ole elänyt näin kauan.
        Nyt kaduttaa, olenko tullut vanhaksi ??


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Niinpä, kun en olisi julistanut kaikille merkkipäivääni. Olin niin varma että haluan juhlia sitä kun ole elänyt näin kauan.
        Nyt kaduttaa, olenko tullut vanhaksi ??

        Onnea paljon liekolle🌹Pidä vaan juhlat ja ota rennosti. Osta valmiit tarjottavat ja pyydä jotain kaatelemaan kahvia. Et ole vanha , olet ainakin tosi nätti ja nuorekas.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onnea paljon liekolle🌹Pidä vaan juhlat ja ota rennosti. Osta valmiit tarjottavat ja pyydä jotain kaatelemaan kahvia. Et ole vanha , olet ainakin tosi nätti ja nuorekas.

        Sain paljon voimaa vastauksestasi.
        Tiedät varmaan kuinka epävarma on voimistaan näillä kymmenillä.
        Voi kun olisin niin voimissani kun täytin 50v. Varasin kunnon puitteet ja juhlittiin niitä kunnolla.
        Kiitos sinulle .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnea paljon liekolle🌹Pidä vaan juhlat ja ota rennosti. Osta valmiit tarjottavat ja pyydä jotain kaatelemaan kahvia. Et ole vanha , olet ainakin tosi nätti ja nuorekas.

        Onnittelut myös minulta liekolle 💐
        Olen samaa mieltä kuin 20:46. Lisään vielä, että "terävä katseesi" kertoo viisaudesta. Tuon katseen analyysin olen jostain lukenut, en muista mistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onnittelut myös minulta liekolle 💐
        Olen samaa mieltä kuin 20:46. Lisään vielä, että "terävä katseesi" kertoo viisaudesta. Tuon katseen analyysin olen jostain lukenut, en muista mistä.

        Kiitos. En osaa sanoa muuta <3
        Kun sanon tunteeni tällä hetkellä niin sain pljon voimaa viestistäsi.
        Mutta tiedän kuinka paljon ikä rajoittaa jaksamista.
        Nelikymppinen rakas sukulaiseni sanoi tänään että nyt juhlitaan kunnolla. Hän on rakas ja haluaisin niin tehdä. He ovat tottuneet minuun energisenä, sanoin sen hänelle suoraan, en ole enää viisikymppinen joka kertoi teille kummitusjuttuja kun muut meni nukkumaan. Kyllä hän ymmärsi nopeasti mitä tarkoitin.


    • Anonyymi

      Mielestäni näillä ikäryhmäpalstoilla voi kirjoittaa mistä vain.
      Tärkeintä kai on tuo ikäryhmään kuuluminen, eikä sekään ole niin tärkeätä.
      Keskusteluahan täällä kaivataan, ei asettumista johonkin erityisasemaan.

      • Anonyymi

        Niin on. Myös ikääntyneillä on näkemyksiä ja mielipiteitä, joiden käsittely on mielekästä samanikäisten kesken.


      • Anonyymi

        Korppiksen eilistä 19:11 tekstiä lainatakseni
        "Osaat lukea, mutta et ymmärrä. Ei se ole tarkoitettu huumorintajuttomalle. Löyhää pipoa ;)"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppiksen eilistä 19:11 tekstiä lainatakseni
        "Osaat lukea, mutta et ymmärrä. Ei se ole tarkoitettu huumorintajuttomalle. Löyhää pipoa ;)"

        Siinäpä näyte sivistyneestä sopuisasta kirjoittajasta. Joku anonäin kehui.


    • Huomenta Korvesta@

      Eilen illalla olin aikeissa mennä mökille yöksi. En lähtenytkään ja hyvä niin, minuun iski suunnaton väsymys. Liekö nesteen puutos, vatsakin oireili. Olisi voinut käydä huonosti rantavedessä pulikoidessa.

      No, nyt olo jo hyvä pitkän yöunen jäljiltä. Illalla ennen nukkumaan menoa muistin, että passi-ja henkilökorttihakemus pitää täyttää. Sekin on nyt tehty, joten syksyllä jos vaikka käytäis jossain kauempana.

      Itämaiseen ruokaan olen hurahtanut ja kasviksia käytän paljon. Liha on jäänyt vähemmälle. Samoin hiiva-,ja sekaleipä, jotka ovat vaihtuneet peruna-ja kaurarieskoihin. Ovat vatsaystävällisiä.

      Marjoista puolukka pysyy lempimarjanamme. Syömme sitä päivittäin. Sitähän saa edullisesti kauppaketjujen pakkasista.

      Ostin viikko sitten kivan mekon, en ole vielä päälläni pitänyt. Huomasin yhden mokan ostoksessani. Kaula-aukkoa pitää isontaa. Minulla ei kaula-aukko saa olla kireä.
      Liekö syynä kilpirauhanen.

      No, nyt tuli monen eri keskusteluaiheen aiheita.

      Nousen nyt aamiaiselle, jo on aikakin.

      Ja muistakaa lukea tekstejä myös pikle silmäkulmassa ; )

      • Anonyymi

        Ihan vaan pilke silmäkulmassa sanon, että paksu kaula ja monet leuat ei ole kilpirauhasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan vaan pilke silmäkulmassa sanon, että paksu kaula ja monet leuat ei ole kilpirauhasta.

        Hyvin sanottu 👍😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan vaan pilke silmäkulmassa sanon, että paksu kaula ja monet leuat ei ole kilpirauhasta.

        Pilke silmäkulmassa sanon, että onneksi ei ole iso nenä ja ohut tukka, paksut jalat ja iso pylly; )


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Pilke silmäkulmassa sanon, että onneksi ei ole iso nenä ja ohut tukka, paksut jalat ja iso pylly; )

        Kyllä pyöreä pylly on naisellinen. Ihan vakavissani sanon, että on kiva olla pieni ja siro, naisellisin kurvein.

        Eihän se nenä tai muukaan kohta kropassa erikseen kovin isolta näytä, kun kaikki muukin on kokoa XXXL.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pyöreä pylly on naisellinen. Ihan vakavissani sanon, että on kiva olla pieni ja siro, naisellisin kurvein.

        Eihän se nenä tai muukaan kohta kropassa erikseen kovin isolta näytä, kun kaikki muukin on kokoa XXXL.

        😊👍🌹💃


    • Anonyymi

      Toimiiko tämä tänään, kun eilenillalla ei toiminut.

    • Iltaa Korvesta@

      Kovin on innolla panostettu ikäihmisten keskustelujen aiheisiin. Mitä saa kirjoittaa ja mitä ei saa.

      Korppis, saa mielestäni luvattoman paljon palstatilaa, no, en pistä pahakseni mielikuvituksen juoksua, johon olen kirjoituksillani lukijoita inspiroinut.
      Aiheita nousee kuin sieniä sateella. Kirjoitetaan opastetuista ikäihmisten matkaohjeista, ikään kuin niitä ei tiedettäisi. Divertikkeleiden ja kilpirauhasen paikkakin on löydetty ohjeistuksen ansiosta kaularunttujen alta.

      Puhe on myös rönsyillyt valurautapaistinpannuista haravanvarsiin. Valurautawokkipadassa kypsyi eilen grillihampurilaisia. Aivan ihania, piti tietenkin valokuvata. Paistovaihe ja lautanen puoliksi syötynä.
      Sitten postata kuvat mediaan.

      Korppis on myös suosittu "etsi Jallu" piiloleikistä. Muistatte varmaan, oliko se Apu-lehdessä, näin muistelen.

      No, ei minusta tule vaatimatonta, narsisti diagnoosikin on otsaani leimattu. Mikäpä hänessä.


      .

      • Anonyymi

        Ainakin olet vaatimattoman näköinen ja elät vaatimatonta elämää. Jopa köyhältä näyttää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin olet vaatimattoman näköinen ja elät vaatimatonta elämää. Jopa köyhältä näyttää.

        Huomenta, eilinen päivä meni matkustaessa, Porvoossa kävin, viiden polven kuva otettiin ja uupuneena sänkyyn löysin.
        Ei ole tuollaiset matkat enää mukavia, vaikka mieleinen olisikin kohtaaminen, no selvisin hengissä.

        Nuo keskustelun aiheet on puhuttaneet, kaikkihan tietysti sopii, mutta monikin aihe antaa tilaa loukkaaville kirjoitteluille.
        Kuitenkin toivoin ja toivon, että nojatuoli olisi mukava jutustelupaikka, vaikka aina saa huomata, että ei sitä ole.
        On mukavia tutuksi tulleita kirjoittajia ja sitten heitä joilla on ketun häntä jatkuvasti kainalossa.
        Pilke silmässäkin olisi syytä miettiä sanomisiaan.
        Olen ajatellut testamentata nojatuolin korpikirjailijalle, hänellä sana hallussa, niin hyvässä kuin pahassakin,
        Aloittajaa nojatuolikin tarvitsee, no katsellaan mihin suuntaan kirjoituset kulkee.
        Häneltä löytyy asiaa ja asian vierestäkin osaa itsensä ilmaista.

        Minun aivotoimintani ei välkkyä ole ollut, mutta kohta en löydä voimia jatkaa tätä kirjoittajaväkeä.
        Kovasti olen toivonut, että tämä ketju voisi olla mukava ketju, mutta aina löytyy riidan aiheita, haluten tai haluttomasti.
        Enpä tästäkään lisää ketjua sotke, kirjoitellaan ja ollaan ihan arkisia, mukavia ihmisiä, unohdetaan poikkeavat ja viestitellään arjen puuhista.
        Mukavaa viikonlopun alkua.


      • Anonyymi
        Sel-la kirjoitti:

        Huomenta, eilinen päivä meni matkustaessa, Porvoossa kävin, viiden polven kuva otettiin ja uupuneena sänkyyn löysin.
        Ei ole tuollaiset matkat enää mukavia, vaikka mieleinen olisikin kohtaaminen, no selvisin hengissä.

        Nuo keskustelun aiheet on puhuttaneet, kaikkihan tietysti sopii, mutta monikin aihe antaa tilaa loukkaaville kirjoitteluille.
        Kuitenkin toivoin ja toivon, että nojatuoli olisi mukava jutustelupaikka, vaikka aina saa huomata, että ei sitä ole.
        On mukavia tutuksi tulleita kirjoittajia ja sitten heitä joilla on ketun häntä jatkuvasti kainalossa.
        Pilke silmässäkin olisi syytä miettiä sanomisiaan.
        Olen ajatellut testamentata nojatuolin korpikirjailijalle, hänellä sana hallussa, niin hyvässä kuin pahassakin,
        Aloittajaa nojatuolikin tarvitsee, no katsellaan mihin suuntaan kirjoituset kulkee.
        Häneltä löytyy asiaa ja asian vierestäkin osaa itsensä ilmaista.

        Minun aivotoimintani ei välkkyä ole ollut, mutta kohta en löydä voimia jatkaa tätä kirjoittajaväkeä.
        Kovasti olen toivonut, että tämä ketju voisi olla mukava ketju, mutta aina löytyy riidan aiheita, haluten tai haluttomasti.
        Enpä tästäkään lisää ketjua sotke, kirjoitellaan ja ollaan ihan arkisia, mukavia ihmisiä, unohdetaan poikkeavat ja viestitellään arjen puuhista.
        Mukavaa viikonlopun alkua.

        Ei tarvii testamentata,se on ominut jo aikoja sitten tämän paikan . Kas kun ei sano meidän nojstuoliMME ja kohta se muuttuu muotoon minun nojatuoliNI. Onhan se julistanut koko palstankin omakseen. Toiset luulee voivansa omia muitten omaa ja yhteistä omaa ja käyttäytyä kuin Euroopan omistaja.


    • Anonyymi

      Huomenta!
      Oudolta tuntui, kun palsta oli suljettu jonkin aikaa.
      Nyt ilmeisesti on rattaat öljytty ja jatketaan uusin innoin.
      Tämä Nojatuoli on siitä erikoinen tapaus, että monilla on siitä tarkka mielipide. Toiset ketjut ovat eri pituisia, niihin osallistutaan, jos aihe kiinnostaa. Aina aloitus ei herätä kiinnostusta, eikä se huolestuta ketään. Mutta Nojatuolin aiheet herättävät intohimoja joka päivä. Neuvoja satelee niin kirjoittajille kuin heidän kommenteilleenkin. Ei päivääkään ilman ohjeistuksia!
      Siitä näet Sel-la, että Nojatuoli on tärkeä osa tätä 80+ palstaa.
      Aina tulee uusia aiheita käsittelyyn, eikä vanhojakaan unohdeta. Niihin palataan vuosienkin jälkeen.
      Nojatuoli kutsuu kaikkia. :)
      Mkr

      • Anonyymi

        Onko se niin paha asia, jos jokujoskus neuvookin, esimerkiksi etttä miten hauras vanhus saa lentokentällä rullatuolikyydin?


      • Anonyymi

        "Tämä Nojatuoli on siitä erikoinen tapaus, että monilla on siitä tarkka mielipide."

        Aivan niin ja sen mielipiteen sinäkin annoit.

        Oletteko panneet merkille, että tämän ketjun aloittaja on ainut rohkea rekattu nikki, joka uskaltaa tehdä aloituksen, joten mielestäni hän on tarpeeksi rohkea puolustamaan omaa aloitustaan. Muistanette sen, kuinka olitte tumput suorina, kun Sel-ka piti taukoa. Kukaan ei jatkanut Nojatuolia silloin.

        Toivotan jaksamista ketjun aloittajalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tämä Nojatuoli on siitä erikoinen tapaus, että monilla on siitä tarkka mielipide."

        Aivan niin ja sen mielipiteen sinäkin annoit.

        Oletteko panneet merkille, että tämän ketjun aloittaja on ainut rohkea rekattu nikki, joka uskaltaa tehdä aloituksen, joten mielestäni hän on tarpeeksi rohkea puolustamaan omaa aloitustaan. Muistanette sen, kuinka olitte tumput suorina, kun Sel-ka piti taukoa. Kukaan ei jatkanut Nojatuolia silloin.

        Toivotan jaksamista ketjun aloittajalle.

        Sel-laa tukevat/puolustajat ajetaan Nojatuolista pois. Täytyy olla tilaa korppiksen/Korpikirjoittajan raborteille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tämä Nojatuoli on siitä erikoinen tapaus, että monilla on siitä tarkka mielipide."

        Aivan niin ja sen mielipiteen sinäkin annoit.

        Oletteko panneet merkille, että tämän ketjun aloittaja on ainut rohkea rekattu nikki, joka uskaltaa tehdä aloituksen, joten mielestäni hän on tarpeeksi rohkea puolustamaan omaa aloitustaan. Muistanette sen, kuinka olitte tumput suorina, kun Sel-ka piti taukoa. Kukaan ei jatkanut Nojatuolia silloin.

        Toivotan jaksamista ketjun aloittajalle.

        Eihän tauon aikana mennä kenenkään paikkaa valtaamaan!
        Kyllä Sella on saanut sekä rekattujen että anojen puolelta paljon kannustusta ja puolustusta tuota tuolin valtaajaa vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sel-laa tukevat/puolustajat ajetaan Nojatuolista pois. Täytyy olla tilaa korppiksen/Korpikirjoittajan raborteille.

        Hänen tekemisistään ja sanomisistaan INSPIROIDUTAAN palstalla 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tämä Nojatuoli on siitä erikoinen tapaus, että monilla on siitä tarkka mielipide."

        Aivan niin ja sen mielipiteen sinäkin annoit.

        Oletteko panneet merkille, että tämän ketjun aloittaja on ainut rohkea rekattu nikki, joka uskaltaa tehdä aloituksen, joten mielestäni hän on tarpeeksi rohkea puolustamaan omaa aloitustaan. Muistanette sen, kuinka olitte tumput suorina, kun Sel-ka piti taukoa. Kukaan ei jatkanut Nojatuolia silloin.

        Toivotan jaksamista ketjun aloittajalle.

        Minä olen samaa mieltä. Jokaisella olkoon, ja on, oma mielipide.
        Aloituksia tehdään. Ei Nojatuoli ole ainoa. Mutta me osallistujat toivomme, että se pysyy Sel- lan ketjuna.
        Tilaahan on vaikka kuinka, kaikkihan voimme aloittaa oman.
        Opastusta on annettu ja saatu.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen samaa mieltä. Jokaisella olkoon, ja on, oma mielipide.
        Aloituksia tehdään. Ei Nojatuoli ole ainoa. Mutta me osallistujat toivomme, että se pysyy Sel- lan ketjuna.
        Tilaahan on vaikka kuinka, kaikkihan voimme aloittaa oman.
        Opastusta on annettu ja saatu.
        Mkr.

        eli kaikki ohjeistamaan Sel-lanin ketjua, vaikka toive onkin, että se pysyisi Sel-lan ketjuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eli kaikki ohjeistamaan Sel-lanin ketjua, vaikka toive onkin, että se pysyisi Sel-lan ketjuna.

        Se nyt vaan on niin, että keskustelut Nojatuolissa ovat mahdottomuus, ollut jo pitkään. Mielipiteiden vaihto tyrehtyy siihen, kun alkaa rabortointi ja rabortoinnista inspiroituneiden vuolasvirtainen sanojen tulva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se nyt vaan on niin, että keskustelut Nojatuolissa ovat mahdottomuus, ollut jo pitkään. Mielipiteiden vaihto tyrehtyy siihen, kun alkaa rabortointi ja rabortoinnista inspiroituneiden vuolasvirtainen sanojen tulva.

        Mitä sitten tuolla rabortoinnilla tarkoittanet?

        Mielestäni täällä kaikki tunnetut nikit kertoilee päivästään. (vain minun mielipide)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten tuolla rabortoinnilla tarkoittanet?

        Mielestäni täällä kaikki tunnetut nikit kertoilee päivästään. (vain minun mielipide)

        Jos tarkoitat raporttia, niin miksi käytät sanaa rabortti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tarkoitat raporttia, niin miksi käytät sanaa rabortti?

        Minähän kysyin mitä tuolla tarkoitetaan?

        Tässä on taas yksi palstan ongelma, että on niin kiire vastaamaan, ettei edes katsota kelle vastauksensa heittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sel-laa tukevat/puolustajat ajetaan Nojatuolista pois. Täytyy olla tilaa korppiksen/Korpikirjoittajan raborteille.

        Nojatuolista lähdetään vapaaehtoisesti, jos halutaan, Ketään et pysty pois ajamaan, vaikka haluaisit.
        Nojatuoli on lepotuoli. Siinä ei sodita, eikä puolustajia kaivata. Jokainen aikuinen 80+ kirjoittaja vastaa itse omista kirjoituksistaan.

        On muuten erikoista, että aina mainitaan "puolustajat". Ketä vastaan puolustetaan? Hyökkääjiä ei mainita koskaan. Miksei?
        kummastelee Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eli kaikki ohjeistamaan Sel-lanin ketjua, vaikka toive onkin, että se pysyisi Sel-lan ketjuna.

        Kaipaatko itse ohjeistusta?
        Kovin epävarmoja ovat palstan kirjoittajat, eivät uskalla omana itsenään kirjoittaa, kun pelkäävät syytöksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tarkoitat raporttia, niin miksi käytät sanaa rabortti?

        Täällä ei pidä olla humoristinen, se ei sovi ikäihmisten balstoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä ei pidä olla humoristinen, se ei sovi ikäihmisten balstoille.

        VIP-henkilölle huumori sallittu, tottakai.
        Ketjusta lainattu:
        ""Osaat lukea, mutta et ymmärrä. Ei se ole tarkoitettu huumorintajuttomalle. Löyhää pipoa ;)""


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä ei pidä olla humoristinen, se ei sovi ikäihmisten balstoille.

        Rabortti on korppiksen käyttämä sana, hänellä on kun niin tärkeää asiaa. Muille riittä raportti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaipaatko itse ohjeistusta?
        Kovin epävarmoja ovat palstan kirjoittajat, eivät uskalla omana itsenään kirjoittaa, kun pelkäävät syytöksiä.

        12.05 ethän itsekkään uskalla omana itsenäsi kirjoittaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nojatuolista lähdetään vapaaehtoisesti, jos halutaan, Ketään et pysty pois ajamaan, vaikka haluaisit.
        Nojatuoli on lepotuoli. Siinä ei sodita, eikä puolustajia kaivata. Jokainen aikuinen 80 kirjoittaja vastaa itse omista kirjoituksistaan.

        On muuten erikoista, että aina mainitaan "puolustajat". Ketä vastaan puolustetaan? Hyökkääjiä ei mainita koskaan. Miksei?
        kummastelee Mkr.

        Et suostu näkemään, kuka se hyökkääjäjyrääjä on. Juuri tänä aamunakin Sella mainitsee hänen nikkinsä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rabortti on korppiksen käyttämä sana, hänellä on kun niin tärkeää asiaa. Muille riittä raportti.

        Kiitos selvennyksestä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hänen tekemisistään ja sanomisistaan INSPIROIDUTAAN palstalla 😂

        Minä en kyllä inspiroidu yhtään kiven murikkaa vierittämään enkä alkeellisella mökillä raatamaan vaikka kuinka hehkutettaisiin. Ruokaani en nuotiolla tuherra kun on kunnon keittiö ihan omassa osakkeessani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et suostu näkemään, kuka se hyökkääjäjyrääjä on. Juuri tänä aamunakin Sella mainitsee hänen nikkinsä,

        Oli tämä poissa pelistä kuukausikaupalla vuosi sitten, mutta eipä eroa stalkkaamisessa huomannut , vaan kohteet muuttuivat.
        Eipä hyökkääjiä mainita, niillä ei ehkä ole nimmaria.
        Ihan vaan huvin vuoksi jutustelen. Näitä näkemyksiä kun on niin monenlaisia.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nojatuolista lähdetään vapaaehtoisesti, jos halutaan, Ketään et pysty pois ajamaan, vaikka haluaisit.
        Nojatuoli on lepotuoli. Siinä ei sodita, eikä puolustajia kaivata. Jokainen aikuinen 80 kirjoittaja vastaa itse omista kirjoituksistaan.

        On muuten erikoista, että aina mainitaan "puolustajat". Ketä vastaan puolustetaan? Hyökkääjiä ei mainita koskaan. Miksei?
        kummastelee Mkr.

        Aika usein täällä käsketään pysymään pois Nojatuolista milloin ketäkin. Onko nuo "puolustajat" sitten samaa mieltä olevia? Edellisessä ketjussa tuota "käsiteltiin". Sieltä tuo tulkinta 09:29


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli tämä poissa pelistä kuukausikaupalla vuosi sitten, mutta eipä eroa stalkkaamisessa huomannut , vaan kohteet muuttuivat.
        Eipä hyökkääjiä mainita, niillä ei ehkä ole nimmaria.
        Ihan vaan huvin vuoksi jutustelen. Näitä näkemyksiä kun on niin monenlaisia.
        Mkr.

        Hyökkääjä on jyrääjä ja hän itse anona häätämässä pois tai hänen lakeijansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli tämä poissa pelistä kuukausikaupalla vuosi sitten, mutta eipä eroa stalkkaamisessa huomannut , vaan kohteet muuttuivat.
        Eipä hyökkääjiä mainita, niillä ei ehkä ole nimmaria.
        Ihan vaan huvin vuoksi jutustelen. Näitä näkemyksiä kun on niin monenlaisia.
        Mkr.

        Miten sinä makriina voit muistaa vuoden takaisia asioita ja kaivella niitä? Muita haukut ettri mitään vanhoja saa kaivella. ei edes viime viikkoisia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en kyllä inspiroidu yhtään kiven murikkaa vierittämään enkä alkeellisella mökillä raatamaan vaikka kuinka hehkutettaisiin. Ruokaani en nuotiolla tuherra kun on kunnon keittiö ihan omassa osakkeessani.

        No kaikilla kun ei voi olla omaa osaketta ja omaa keittiötä.


    • Kaunista aurinkoista huomenta Korvesta.

      Hellepäivät ovat kohta ohi, ajattelin viettää ensi yön mökillä, silla tummenevat yöt ja auringonlaskut kiehtovat valokuvaamaan luontoa. Kynttilöiden valoakin jo kaipaan.

      Lasikuistini on jäänyt vähemmälle käytölle tänä kesänä kun olen ajellut kaupunkiin yöksi. Lasikuisti on paras auringonlaskun bongauspaikka.

      Tykkään valokuvata ja jakaa kuvia eri muodoissa mediaan.

      Saan m palautta mikä tekee kuvaamisharrastuksesta yhteistä hupaa ystävieni kanssa.

      "Vaatimatonta" ulkonäköänikin uskallan kuvata esim. sup-laudalla seilaillen tai grillitulen ääressä tuleen tuijottaen.

      Sel-la nojatuoli on sinun tuote, eikä sitä kukaan voi korvata.

      Jatketaan, niin kauan kuin jaksat, ei vielä lannistuta, nuoremmille ei ehkä tavan elämä maistu, haluavat aktionia "äksöniä".

      Seuraan.lehdistöä ja maailman menoa, mutta omalla ajalla tykkään jutella
      tavallisesta arjesta. Nojatuoli kuuluu päiväni ohjelmaan, usein näin aamusta.

      Mitähän sitä tänään. No, ainakin lakanapyykki on jo pesty, odottaa koneessa ulos narulle laittoa, siispä sinne.

      • Anonyymi

        EVVK


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EVVK

        Kiva että sinäkin osallistut jutustelemaan.

        Kirjoituksesi vaan on suoraan sanoen tylsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva että sinäkin osallistut jutustelemaan.

        Kirjoituksesi vaan on suoraan sanoen tylsä.

        Jatketaan. Eipä tuo sinunkaan kommenttisi paljon tylsyydestä poikkea.
        Seuraava.


      • Anonyymi

        Määrä ( iso massa ja luut) ei korvaa laatua ihmiskropassakaan.


    • Anonyymi

      Sellan tämänaamuisesta viestistä saa helposti sen käsityksen, että hänellä on mennyt "virka päähän". Hän, kun on ajatellut testamentata nojatuolin korpikirjalijalle.
      Minusta tällaista luomusta ei halua monikaan ottaa vastaan, koska sen otsikko ei ole kunkin ketjun aloituksen kohdalla erikseen mainittuun asiaan (teemaan) kohdistuva, niin kuin säännöissä edellytetään. Erityisasemaan asettuminen yleisellä somepohjalla ja siinä uurastaminen ei ole ymmärtääkseni kenellekään "elämän ja kuoleman" kysymys.
      Keskustella voi eri ketjuissa ja eri teemojen ympärillä asiallisesti, ei kirjoittajaan kohdistuen.
      .

      • Anonyymi

        Samaa mieltä!
        Nimimerkkien käytön vois kokonaan poistaa, koska se johtaa "kuppikuntien" syntymiseen.
        Joidenkin toisten nimimerkkien mielipiteistä pidetään enemmän kuin toisten.
        Jopa esitetää toiveita mistä ja miten hienovaraisesti pitäisi kirjoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä!
        Nimimerkkien käytön vois kokonaan poistaa, koska se johtaa "kuppikuntien" syntymiseen.
        Joidenkin toisten nimimerkkien mielipiteistä pidetään enemmän kuin toisten.
        Jopa esitetää toiveita mistä ja miten hienovaraisesti pitäisi kirjoittaa.

        ..... kuten?
        Tottelevatko he, ja kirjoittavatko anojen toiveitten mukaan?
        Siitäkö johtuu tämä epäsopu että anojen hyväntahtoisia ohjeita ei pidetä mielessä?


      • Anonyymi

        Aika mini näyttää olevan tässä ketjussa.
        Oli kiva, jos saisi nähdä sinun aloituksen vai riittääkö kykysi vain arvosteluun?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika mini näyttää olevan tässä ketjussa.
        Oli kiva, jos saisi nähdä sinun aloituksen vai riittääkö kykysi vain arvosteluun?

        Mkr nimim. kirjoittaa näin"
        Jokainen aikuinen 80+ kirjoittaja vastaa itse omista kirjoituksistaan.
        Mkr."

        Nämä nikit eivät ole 80+
        Eliaana
        Demeter
        Liekko
        Korppis
        Mistä nämä 70+ porukat vastaa tässä ketjussa?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mkr nimim. kirjoittaa näin"
        Jokainen aikuinen 80 kirjoittaja vastaa itse omista kirjoituksistaan.
        Mkr."

        Nämä nikit eivät ole 80
        Eliaana
        Demeter
        Liekko
        Korppis
        Mistä nämä 70 porukat vastaa tässä ketjussa?

        Alle 80 on myös ainakin paloma ja ramona.
        Jostain syystä moni jätti 70 palstan väliin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Alle 80 on myös ainakin paloma ja ramona.
        Jostain syystä moni jätti 70 palstan väliin.

        70 + on pelkkää persupolitiikkaa, kuka siellä viihtyy?


    • UUSI

      Keskustellaanko rentoutumisesta, makoilusta taivasalla, katse kohti isojen koivujen latvuksia.
      Ajatukset hahmottamassa poutapilvien kuvioita.

      Tuo tuli mieleeni kun loikoilin riippukeinussani mökin pihalla. Se ei ole Ikean eikä Maskun keinu. Se on matkamuisto Curacaosta. Kaunis, kudottu monivärisistä langoista. Vilpoinen helteellä ja lämpöinen viileillä keleillä, sellainen inkkarimatto.

      Otan tämän päivän rennosti, olen nyt kotona, syötiin, palaan kohta takaisin mökille.
      Kaupunkiasunnon partsi on liian kuuma illan viettoon. Kävin päivällä järvessä pulahtamassa ja uiskentelen vielä nyt illalla.

      Varasin susheja ja roseeta, ehkäpä lämmitän saunan myöhemmällä.

      Rentoudutaan, unohdetaan kaunat ja eletään nyt ja tässä.

      • Anonyymi
        UUSI

        No elä itse ohjeesi mukaan eli tässä ja nyt. Pitikö joku ikivanha matkamuisto ympätä tähänkin ettei kukaan vaan unohtaisi että olet ukkosi siivellä reissunnut. Keskittyisit siihen vastavihittyyn puolisoosi , eikö se ole tässä ja nyt? Ei kai teilläkään niin kovin paljon yhteisiä vuosia ole, että kannattaisi huomiota palstan kaunaan tuhlata Miksi ruokalistakin pitää levitellä ihan vieraille, vai oletko kutsunut palstan syömään?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        No elä itse ohjeesi mukaan eli tässä ja nyt. Pitikö joku ikivanha matkamuisto ympätä tähänkin ettei kukaan vaan unohtaisi että olet ukkosi siivellä reissunnut. Keskittyisit siihen vastavihittyyn puolisoosi , eikö se ole tässä ja nyt? Ei kai teilläkään niin kovin paljon yhteisiä vuosia ole, että kannattaisi huomiota palstan kaunaan tuhlata Miksi ruokalistakin pitää levitellä ihan vieraille, vai oletko kutsunut palstan syömään?

        Kylläpä on v-mäistä kommentointia edellinen. Kirjoitti tänne mistä hyvänsä, saa tämän pahansuovan henkilön kimppuunsa! Mistä täällä voi keskustella? Useimmat ovat vaan kk:n kommenttien ympärillä pyöriviä ja ilkeyksiä ladellaan, mitä vain keksitään. Tääkö on palstan ja Nojatuolin tarkoitus?
        Kyselee palstaa seurannut mummeli


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä on v-mäistä kommentointia edellinen. Kirjoitti tänne mistä hyvänsä, saa tämän pahansuovan henkilön kimppuunsa! Mistä täällä voi keskustella? Useimmat ovat vaan kk:n kommenttien ympärillä pyöriviä ja ilkeyksiä ladellaan, mitä vain keksitään. Tääkö on palstan ja Nojatuolin tarkoitus?
        Kyselee palstaa seurannut mummeli

        Kas mummeli, viimeksi olit ukkeli.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä on v-mäistä kommentointia edellinen. Kirjoitti tänne mistä hyvänsä, saa tämän pahansuovan henkilön kimppuunsa! Mistä täällä voi keskustella? Useimmat ovat vaan kk:n kommenttien ympärillä pyöriviä ja ilkeyksiä ladellaan, mitä vain keksitään. Tääkö on palstan ja Nojatuolin tarkoitus?
        Kyselee palstaa seurannut mummeli

        jos nojatuolissa ei pyöritä kk:n ympärillä, niin hän tekee huvikseen provoja.vastaa kaikkiin kommentteihin.parempi vaan hyrränä olla, muuten kalikka kalahtaa.jotkut ovat altistuneet kk-virukseen jo yli 20 v sitten.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        jos nojatuolissa ei pyöritä kk:n ympärillä, niin hän tekee huvikseen provoja.vastaa kaikkiin kommentteihin.parempi vaan hyrränä olla, muuten kalikka kalahtaa.jotkut ovat altistuneet kk-virukseen jo yli 20 v sitten.

        Sääli sitä Kainuun mörssäriä, sen elämä on täysin selllan ketjun varassa.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        No elä itse ohjeesi mukaan eli tässä ja nyt. Pitikö joku ikivanha matkamuisto ympätä tähänkin ettei kukaan vaan unohtaisi että olet ukkosi siivellä reissunnut. Keskittyisit siihen vastavihittyyn puolisoosi , eikö se ole tässä ja nyt? Ei kai teilläkään niin kovin paljon yhteisiä vuosia ole, että kannattaisi huomiota palstan kaunaan tuhlata Miksi ruokalistakin pitää levitellä ihan vieraille, vai oletko kutsunut palstan syömään?

        Elän tässä js nyt. Taivas Nuaksen yllä pinkin väreissä. Kuvasin illan hämärtymistä ja odotan vielä jos pimeneis. Sytytin ledkynttilöitä lasikuistin ilkunoille. . Elämäni on tässä janyt.


      • Anonyymi
        UUSI

        Onko syrjäseudulla kaupunkeja ?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä on v-mäistä kommentointia edellinen. Kirjoitti tänne mistä hyvänsä, saa tämän pahansuovan henkilön kimppuunsa! Mistä täällä voi keskustella? Useimmat ovat vaan kk:n kommenttien ympärillä pyöriviä ja ilkeyksiä ladellaan, mitä vain keksitään. Tääkö on palstan ja Nojatuolin tarkoitus?
        Kyselee palstaa seurannut mummeli

        Jyrääjä saa mitä on tilannut.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        No elä itse ohjeesi mukaan eli tässä ja nyt. Pitikö joku ikivanha matkamuisto ympätä tähänkin ettei kukaan vaan unohtaisi että olet ukkosi siivellä reissunnut. Keskittyisit siihen vastavihittyyn puolisoosi , eikö se ole tässä ja nyt? Ei kai teilläkään niin kovin paljon yhteisiä vuosia ole, että kannattaisi huomiota palstan kaunaan tuhlata Miksi ruokalistakin pitää levitellä ihan vieraille, vai oletko kutsunut palstan syömään?

        Kommenttisi on silkkaa ilkeilyä.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sääli sitä Kainuun mörssäriä, sen elämä on täysin selllan ketjun varassa.

        Johan ollaan yksisilmäisiä!
        Sellan ketjun varassa on suuri joukko anoja, joiden ainoa ilo on tyrmätä jokainen kommentti, jonka joku rekattu kirjoittaa. Tietysti helpoin kohde on kk, mutta onhan muitakin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä on v-mäistä kommentointia edellinen. Kirjoitti tänne mistä hyvänsä, saa tämän pahansuovan henkilön kimppuunsa! Mistä täällä voi keskustella? Useimmat ovat vaan kk:n kommenttien ympärillä pyöriviä ja ilkeyksiä ladellaan, mitä vain keksitään. Tääkö on palstan ja Nojatuolin tarkoitus?
        Kyselee palstaa seurannut mummeli

        Erittäin hyvin sanottu!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas mummeli, viimeksi olit ukkeli.

        22:07. Tietääkseni olen koko ikäni ollut naispuolinen. Nyt olen jo mummeli:).


    • Anonyymi
      UUSI

      Hei Korppis, kirjoitit taas mukavasti olotilojasi. Älä välitä noista joistakin änkyröistä ,kun aina ovat kiukuttelemassa! Et varmaan välitä, en minäkään.
      Luulen vaan ,että on ihmistyyppi , lienee negatiivisesti kaikkiin asioihin suhtautuva , eikä siedä meitä postiivisesti ajattelevia ihmisiä.
      Meidänlaisiakin täällä on monta. Jotka ei koskaan kiukuttele .

      Olipahan taas tänäänkin lupsakka päivä. Ihana oli uida ,kun kerrankin vesi täällä on kuin linnun maito.
      Vasta nyt ,tällä iällä hokasin , että ohdakkeen lehdet/juuret saa pois nurtsilta, ja tod näk pidemmäksi aikaa. Kyllä piti sen eteen tehdä kaikenlaista extraa, mutta vielä riitti energiaa.
      Ei mutta, nyt pää tyynyyn ja kaikille hyviä unia.

      • Anonyymi
        UUSI

        Miten olisi, jos te positiivisesti ajattelevat tekisitte oman iloisen ketjunne, vaan onko teilläkin kiusaaminen tärkeintä elämässänne.


      • Anonyymi
        UUSI

        Korppis siinä itselleen unia toivottaa . Vai että ”me positiiviset”!😂


    • Anonyymi
      UUSI

      "....meitä postiivisesti ajattelevia ihmisiä" ? siis keitä ?
      Onko 20 vuotta jyrännyt ja manipuloinut positiivisesti ajatteleva ihminen ?

      • UUSI

        Huomenta, vapaapäivä monella ja mökeille, marjaan tai kyläilemään mieli halajaa.
        Mitäpä tekee eläkkeellä oleva, no samoja asioita hieman hitaammin edeten, meillähän tätä aikaa riittää.

        Mieleni tekee vastailemaan joihinkin "heittoihin" mitä on kohdalleni osunut.
        Ensiksi sinulle ano, joka aina jaksat moittia viestejäni pitkiksi, joskus oli kommentointi alassa, merkki 5000 sanaa lupa kirjoittaa, koskaan ei ole poistoja kohdallani tarvittu tehdä.
        Keskustelun synnyttämää tarvetta vastata useinkin toteutan, en koko päivää jouda tällä jakkaralla istumaan, joten vastaan samaan monen ihmisen aiheeseen, kun tarvetta siihen tulee.

        Sitten tuo "viran nousu" päähän, hymyillen tuota ajattelen, että täälläkin voi joku noin ajatella.
        Olen kauan palstoilla ollut ja suurimman aikaa olen iloa kokenut, ei pienintäkään tuon kaltaista ole kenellekään aiemmin päähän pälkähtänyt.
        Voiko joku noin ajatella, minä aloitan ketjun, jolle nimi on annettu, takuu siitä, että avatessaan ketjun tietää mitä odottaa.
        Joskus näitä ketjuja alottaissani olen ajatellut, että yksi ketju voisi olla pelkästään arjen asioiden täyttämä, mitä siihen sitten kuuluukaan.
        Olipa sitten mitä tahansa, en koskaan ole itseäni keulakuvaksi nimennyt, ei ole tarvettakaan, joten unohda tuo " virka" kokonaan.
        Tämä nojatuoli on otsikosta helppo tunnistaa ja antaa kuvan myös sisällöstä, arvaa kiertää jos ei voi hyväksyä.

        Vielä voisin kertoa uusille tulokkaille, että olen noin 20 vuotta "jyrännyt" uskon kuitenkin, että enemmän on kiittäviä kommentteja tullut, en niitä kerjää en halua, vaan hyvää mieltä kaikille.
        Alkuun olin noin 10 vuotta 70+ :ssa, mutta sieltä komennettiin tähän ryhmään, Kahvipirtti mikä silloin oli kirjoitusalusta oli koko pitkän elämänsä ajan iloisten viestien paikka. siellä ei mitään tähän verrattavaa ollut.
        Se että tämä nojatuoli on tumpattu minun ketjukseni ei hyvältä kuulosta, akusta asti on mukavia kirjoittajia ollut, mille on kelvannut vastailla ihmisyyden nimissä, ei keljuillen.
        Sitten jostakin syystä alkoi toisenlainen aika ja siitä nyt sitten nämä hankalat asiat johtuvat.
        Tässä hieman historiaa ja ymmärrystä pyydän, vanhat ei jaksa muokkautua kaikessa nuorempien ajatusten mukaisesti, mutta tämä on nimenomaan 80+ palsta ja joskus luki, tule keskustelemaan leppoisasti samanikäisten kanssa.

        Nojatuoli on nimenomaan tämän ikäisten tapaamispaikka ja jatkuvuuden johdosta olen aina aloittanut uuden ketjun.
        Kiitos kaikille asian oikein ymmärtäneille, koetetaan vaan pyristellä entiseen tapaan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Sel-la kirjoitti:

        Huomenta, vapaapäivä monella ja mökeille, marjaan tai kyläilemään mieli halajaa.
        Mitäpä tekee eläkkeellä oleva, no samoja asioita hieman hitaammin edeten, meillähän tätä aikaa riittää.

        Mieleni tekee vastailemaan joihinkin "heittoihin" mitä on kohdalleni osunut.
        Ensiksi sinulle ano, joka aina jaksat moittia viestejäni pitkiksi, joskus oli kommentointi alassa, merkki 5000 sanaa lupa kirjoittaa, koskaan ei ole poistoja kohdallani tarvittu tehdä.
        Keskustelun synnyttämää tarvetta vastata useinkin toteutan, en koko päivää jouda tällä jakkaralla istumaan, joten vastaan samaan monen ihmisen aiheeseen, kun tarvetta siihen tulee.

        Sitten tuo "viran nousu" päähän, hymyillen tuota ajattelen, että täälläkin voi joku noin ajatella.
        Olen kauan palstoilla ollut ja suurimman aikaa olen iloa kokenut, ei pienintäkään tuon kaltaista ole kenellekään aiemmin päähän pälkähtänyt.
        Voiko joku noin ajatella, minä aloitan ketjun, jolle nimi on annettu, takuu siitä, että avatessaan ketjun tietää mitä odottaa.
        Joskus näitä ketjuja alottaissani olen ajatellut, että yksi ketju voisi olla pelkästään arjen asioiden täyttämä, mitä siihen sitten kuuluukaan.
        Olipa sitten mitä tahansa, en koskaan ole itseäni keulakuvaksi nimennyt, ei ole tarvettakaan, joten unohda tuo " virka" kokonaan.
        Tämä nojatuoli on otsikosta helppo tunnistaa ja antaa kuvan myös sisällöstä, arvaa kiertää jos ei voi hyväksyä.

        Vielä voisin kertoa uusille tulokkaille, että olen noin 20 vuotta "jyrännyt" uskon kuitenkin, että enemmän on kiittäviä kommentteja tullut, en niitä kerjää en halua, vaan hyvää mieltä kaikille.
        Alkuun olin noin 10 vuotta 70 :ssa, mutta sieltä komennettiin tähän ryhmään, Kahvipirtti mikä silloin oli kirjoitusalusta oli koko pitkän elämänsä ajan iloisten viestien paikka. siellä ei mitään tähän verrattavaa ollut.
        Se että tämä nojatuoli on tumpattu minun ketjukseni ei hyvältä kuulosta, akusta asti on mukavia kirjoittajia ollut, mille on kelvannut vastailla ihmisyyden nimissä, ei keljuillen.
        Sitten jostakin syystä alkoi toisenlainen aika ja siitä nyt sitten nämä hankalat asiat johtuvat.
        Tässä hieman historiaa ja ymmärrystä pyydän, vanhat ei jaksa muokkautua kaikessa nuorempien ajatusten mukaisesti, mutta tämä on nimenomaan 80 palsta ja joskus luki, tule keskustelemaan leppoisasti samanikäisten kanssa.

        Nojatuoli on nimenomaan tämän ikäisten tapaamispaikka ja jatkuvuuden johdosta olen aina aloittanut uuden ketjun.
        Kiitos kaikille asian oikein ymmärtäneille, koetetaan vaan pyristellä entiseen tapaan.

        Sinua sella ei kukaannole jyrääjäkssi sanomut, se jyrääjä on korppis. Korppis itse aikanaan uhkasi armotta jyrätä ja sen hän on myös tehnyt.


      • Anonyymi
        UUSI
        Sel-la kirjoitti:

        Huomenta, vapaapäivä monella ja mökeille, marjaan tai kyläilemään mieli halajaa.
        Mitäpä tekee eläkkeellä oleva, no samoja asioita hieman hitaammin edeten, meillähän tätä aikaa riittää.

        Mieleni tekee vastailemaan joihinkin "heittoihin" mitä on kohdalleni osunut.
        Ensiksi sinulle ano, joka aina jaksat moittia viestejäni pitkiksi, joskus oli kommentointi alassa, merkki 5000 sanaa lupa kirjoittaa, koskaan ei ole poistoja kohdallani tarvittu tehdä.
        Keskustelun synnyttämää tarvetta vastata useinkin toteutan, en koko päivää jouda tällä jakkaralla istumaan, joten vastaan samaan monen ihmisen aiheeseen, kun tarvetta siihen tulee.

        Sitten tuo "viran nousu" päähän, hymyillen tuota ajattelen, että täälläkin voi joku noin ajatella.
        Olen kauan palstoilla ollut ja suurimman aikaa olen iloa kokenut, ei pienintäkään tuon kaltaista ole kenellekään aiemmin päähän pälkähtänyt.
        Voiko joku noin ajatella, minä aloitan ketjun, jolle nimi on annettu, takuu siitä, että avatessaan ketjun tietää mitä odottaa.
        Joskus näitä ketjuja alottaissani olen ajatellut, että yksi ketju voisi olla pelkästään arjen asioiden täyttämä, mitä siihen sitten kuuluukaan.
        Olipa sitten mitä tahansa, en koskaan ole itseäni keulakuvaksi nimennyt, ei ole tarvettakaan, joten unohda tuo " virka" kokonaan.
        Tämä nojatuoli on otsikosta helppo tunnistaa ja antaa kuvan myös sisällöstä, arvaa kiertää jos ei voi hyväksyä.

        Vielä voisin kertoa uusille tulokkaille, että olen noin 20 vuotta "jyrännyt" uskon kuitenkin, että enemmän on kiittäviä kommentteja tullut, en niitä kerjää en halua, vaan hyvää mieltä kaikille.
        Alkuun olin noin 10 vuotta 70 :ssa, mutta sieltä komennettiin tähän ryhmään, Kahvipirtti mikä silloin oli kirjoitusalusta oli koko pitkän elämänsä ajan iloisten viestien paikka. siellä ei mitään tähän verrattavaa ollut.
        Se että tämä nojatuoli on tumpattu minun ketjukseni ei hyvältä kuulosta, akusta asti on mukavia kirjoittajia ollut, mille on kelvannut vastailla ihmisyyden nimissä, ei keljuillen.
        Sitten jostakin syystä alkoi toisenlainen aika ja siitä nyt sitten nämä hankalat asiat johtuvat.
        Tässä hieman historiaa ja ymmärrystä pyydän, vanhat ei jaksa muokkautua kaikessa nuorempien ajatusten mukaisesti, mutta tämä on nimenomaan 80 palsta ja joskus luki, tule keskustelemaan leppoisasti samanikäisten kanssa.

        Nojatuoli on nimenomaan tämän ikäisten tapaamispaikka ja jatkuvuuden johdosta olen aina aloittanut uuden ketjun.
        Kiitos kaikille asian oikein ymmärtäneille, koetetaan vaan pyristellä entiseen tapaan.

        Kehotatko sella siis kaikki alla 80 v poistumaan ketjustasi? Heitä taitaa olla suurin osa tänne kirjoittavista koska 70+ on pilalla.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehotatko sella siis kaikki alla 80 v poistumaan ketjustasi? Heitä taitaa olla suurin osa tänne kirjoittavista koska 70 on pilalla.

        En nähnyt tuossa mitään kehoitusta poistumaan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        En nähnyt tuossa mitään kehoitusta poistumaan.

        Eikä ole valtuuksiakaan kehottaa ketään poistumaan. Ei täällä henkkareita kysellä ylläpidon toimesta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinua sella ei kukaannole jyrääjäkssi sanomut, se jyrääjä on korppis. Korppis itse aikanaan uhkasi armotta jyrätä ja sen hän on myös tehnyt.

        Huomenta!
        Katsoitteko Olympialaisten avausjuhlan?
        Pitkästyin jo ennen kuin Suomen joukko lipui ohi. Ennen porukat marssi tahdissa lipun perässä, mars mars. Kokoontuivat kentälle ja seurasivat, kuin tuli sytytettiin ja liput liehuivat.
        Kyllä se monelle olisi kelvannut vieläkin-
        Menin Netflixiin ja katsoin muutaman osan eräästä vanhasta sarjasta, ikääntynyt ei uusiin kotkotuksiin ihastu.
        Hyvää viikonloppua.'
        Mkr.


      • Anonyymi
        UUSI
        Sel-la kirjoitti:

        Huomenta, vapaapäivä monella ja mökeille, marjaan tai kyläilemään mieli halajaa.
        Mitäpä tekee eläkkeellä oleva, no samoja asioita hieman hitaammin edeten, meillähän tätä aikaa riittää.

        Mieleni tekee vastailemaan joihinkin "heittoihin" mitä on kohdalleni osunut.
        Ensiksi sinulle ano, joka aina jaksat moittia viestejäni pitkiksi, joskus oli kommentointi alassa, merkki 5000 sanaa lupa kirjoittaa, koskaan ei ole poistoja kohdallani tarvittu tehdä.
        Keskustelun synnyttämää tarvetta vastata useinkin toteutan, en koko päivää jouda tällä jakkaralla istumaan, joten vastaan samaan monen ihmisen aiheeseen, kun tarvetta siihen tulee.

        Sitten tuo "viran nousu" päähän, hymyillen tuota ajattelen, että täälläkin voi joku noin ajatella.
        Olen kauan palstoilla ollut ja suurimman aikaa olen iloa kokenut, ei pienintäkään tuon kaltaista ole kenellekään aiemmin päähän pälkähtänyt.
        Voiko joku noin ajatella, minä aloitan ketjun, jolle nimi on annettu, takuu siitä, että avatessaan ketjun tietää mitä odottaa.
        Joskus näitä ketjuja alottaissani olen ajatellut, että yksi ketju voisi olla pelkästään arjen asioiden täyttämä, mitä siihen sitten kuuluukaan.
        Olipa sitten mitä tahansa, en koskaan ole itseäni keulakuvaksi nimennyt, ei ole tarvettakaan, joten unohda tuo " virka" kokonaan.
        Tämä nojatuoli on otsikosta helppo tunnistaa ja antaa kuvan myös sisällöstä, arvaa kiertää jos ei voi hyväksyä.

        Vielä voisin kertoa uusille tulokkaille, että olen noin 20 vuotta "jyrännyt" uskon kuitenkin, että enemmän on kiittäviä kommentteja tullut, en niitä kerjää en halua, vaan hyvää mieltä kaikille.
        Alkuun olin noin 10 vuotta 70 :ssa, mutta sieltä komennettiin tähän ryhmään, Kahvipirtti mikä silloin oli kirjoitusalusta oli koko pitkän elämänsä ajan iloisten viestien paikka. siellä ei mitään tähän verrattavaa ollut.
        Se että tämä nojatuoli on tumpattu minun ketjukseni ei hyvältä kuulosta, akusta asti on mukavia kirjoittajia ollut, mille on kelvannut vastailla ihmisyyden nimissä, ei keljuillen.
        Sitten jostakin syystä alkoi toisenlainen aika ja siitä nyt sitten nämä hankalat asiat johtuvat.
        Tässä hieman historiaa ja ymmärrystä pyydän, vanhat ei jaksa muokkautua kaikessa nuorempien ajatusten mukaisesti, mutta tämä on nimenomaan 80 palsta ja joskus luki, tule keskustelemaan leppoisasti samanikäisten kanssa.

        Nojatuoli on nimenomaan tämän ikäisten tapaamispaikka ja jatkuvuuden johdosta olen aina aloittanut uuden ketjun.
        Kiitos kaikille asian oikein ymmärtäneille, koetetaan vaan pyristellä entiseen tapaan.

        "Sitten jostakin syystä alkoi toisenlainen aika"

        Ehkä moni oli kyllästynyt siihen, että pakkomielteinen "jyrääjä" ja "suuri kirjailija"
        olivat ottaneet elämäntehtäväkseen manipuloida palstaa joka ikinen päivä.

        Joillekin (esim. henkisesti vaatimattomalle tasolle jääneelle) voi tuottaa infantiilia
        iloa yrittää pilata jokaisen päivä itseään kehumalla ja korostamalla.

        "Toisenlainen aika" saattoi alkaa niihin aikoihin, kun palstalla oltiin kurkkua myöten
        kyllästytty narsistiseen käyttäytymiseen ja alettiin ilmaista mitä mieltä siitä oltiin. (Narsisteilta kritiikki menee tietysti "ohi", narsistihan ei näe itseään)

        Jos on koko ajan tarve olla ylimielinen muita kohtaan ja kehua itseään
        onkohan ihmisen mielessä jotain pielessä vai mitä se on ?

        Uskomattominta on, että tällaiset ihmiset lisäksi kaiken päälle uskovat oikeasti
        olevansa muita parempia ja uskovat jopa olevansa suosittuja.


      • UUSI
        Sel-la kirjoitti:

        Huomenta, vapaapäivä monella ja mökeille, marjaan tai kyläilemään mieli halajaa.
        Mitäpä tekee eläkkeellä oleva, no samoja asioita hieman hitaammin edeten, meillähän tätä aikaa riittää.

        Mieleni tekee vastailemaan joihinkin "heittoihin" mitä on kohdalleni osunut.
        Ensiksi sinulle ano, joka aina jaksat moittia viestejäni pitkiksi, joskus oli kommentointi alassa, merkki 5000 sanaa lupa kirjoittaa, koskaan ei ole poistoja kohdallani tarvittu tehdä.
        Keskustelun synnyttämää tarvetta vastata useinkin toteutan, en koko päivää jouda tällä jakkaralla istumaan, joten vastaan samaan monen ihmisen aiheeseen, kun tarvetta siihen tulee.

        Sitten tuo "viran nousu" päähän, hymyillen tuota ajattelen, että täälläkin voi joku noin ajatella.
        Olen kauan palstoilla ollut ja suurimman aikaa olen iloa kokenut, ei pienintäkään tuon kaltaista ole kenellekään aiemmin päähän pälkähtänyt.
        Voiko joku noin ajatella, minä aloitan ketjun, jolle nimi on annettu, takuu siitä, että avatessaan ketjun tietää mitä odottaa.
        Joskus näitä ketjuja alottaissani olen ajatellut, että yksi ketju voisi olla pelkästään arjen asioiden täyttämä, mitä siihen sitten kuuluukaan.
        Olipa sitten mitä tahansa, en koskaan ole itseäni keulakuvaksi nimennyt, ei ole tarvettakaan, joten unohda tuo " virka" kokonaan.
        Tämä nojatuoli on otsikosta helppo tunnistaa ja antaa kuvan myös sisällöstä, arvaa kiertää jos ei voi hyväksyä.

        Vielä voisin kertoa uusille tulokkaille, että olen noin 20 vuotta "jyrännyt" uskon kuitenkin, että enemmän on kiittäviä kommentteja tullut, en niitä kerjää en halua, vaan hyvää mieltä kaikille.
        Alkuun olin noin 10 vuotta 70 :ssa, mutta sieltä komennettiin tähän ryhmään, Kahvipirtti mikä silloin oli kirjoitusalusta oli koko pitkän elämänsä ajan iloisten viestien paikka. siellä ei mitään tähän verrattavaa ollut.
        Se että tämä nojatuoli on tumpattu minun ketjukseni ei hyvältä kuulosta, akusta asti on mukavia kirjoittajia ollut, mille on kelvannut vastailla ihmisyyden nimissä, ei keljuillen.
        Sitten jostakin syystä alkoi toisenlainen aika ja siitä nyt sitten nämä hankalat asiat johtuvat.
        Tässä hieman historiaa ja ymmärrystä pyydän, vanhat ei jaksa muokkautua kaikessa nuorempien ajatusten mukaisesti, mutta tämä on nimenomaan 80 palsta ja joskus luki, tule keskustelemaan leppoisasti samanikäisten kanssa.

        Nojatuoli on nimenomaan tämän ikäisten tapaamispaikka ja jatkuvuuden johdosta olen aina aloittanut uuden ketjun.
        Kiitos kaikille asian oikein ymmärtäneille, koetetaan vaan pyristellä entiseen tapaan.

        Huomenta. Tuntuupa hyvältä kohdata Sel-la tutulla paikalla haastelemassa tuttuun tapaan - kuin majakka myrskyn keskellä...

        Minulle tämä Nojatuolin "uudistushalukkuus" toi mieleen Vihreän liikkeen alkuajat, joista Pentti LInkola totesi: vihreässä liikkeessä on tuhat johtajaa eikä yhtään työntekijää.
        Nojatuolin vetäjä saattaisi tässä kuviossa olla se työntekijä..))

        Arki ja siitä selviytyminen olisi minunkin mielestäni aina ajankohtainen ja yhteinen aihe meille kaikille. Arjen sisältöä saamme itse suunnitella voimavarojemme mukaan ja eikö sisältöä anna myös se, että on yhteys toisiin ihmisiin, vaikka virtuaalinenkin.

        Jatkuvuus tässä pirstalaiessa ajassa on myös arvo sinänsä, ainakin minulle.
        Siihen sain taas vahvistusta eilen kun tapasin vanhat naapurini, pariskunnan, jonka elämänvaiheita olen saanut seurata kohta puoli vuosistaa. Tyyntä ja myrskyä, ehkä enempi sitä myrskyä, on liitto sisältänyt, mutta nyt voi jo todeta, että "myrskyn jälkeen on poutasää" - kuten laulussa luvattiin.
        Ihana seurata, miten ovat oppineet kuuntelemaan ja arvostamaan toisiaan niin, että säteilevat myös ympärilleen syvää harmoniaa. Jos oli aikoja jolloin heidän seurassaan kului, nyt siinä karttui..."Ihmeitten aika on aina"...

        Hyvää kesäpäivää itse kullekin,
        demeter1


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sitten jostakin syystä alkoi toisenlainen aika"

        Ehkä moni oli kyllästynyt siihen, että pakkomielteinen "jyrääjä" ja "suuri kirjailija"
        olivat ottaneet elämäntehtäväkseen manipuloida palstaa joka ikinen päivä.

        Joillekin (esim. henkisesti vaatimattomalle tasolle jääneelle) voi tuottaa infantiilia
        iloa yrittää pilata jokaisen päivä itseään kehumalla ja korostamalla.

        "Toisenlainen aika" saattoi alkaa niihin aikoihin, kun palstalla oltiin kurkkua myöten
        kyllästytty narsistiseen käyttäytymiseen ja alettiin ilmaista mitä mieltä siitä oltiin. (Narsisteilta kritiikki menee tietysti "ohi", narsistihan ei näe itseään)

        Jos on koko ajan tarve olla ylimielinen muita kohtaan ja kehua itseään
        onkohan ihmisen mielessä jotain pielessä vai mitä se on ?

        Uskomattominta on, että tällaiset ihmiset lisäksi kaiken päälle uskovat oikeasti
        olevansa muita parempia ja uskovat jopa olevansa suosittuja.

        Kehtaakin tulla opettamaan elämää, miten täytyy elää ” tässä ja nyt” Itse ei siihen pysty, kun koko ajan täytyy monille foorumeille kuvata ja lähettääitsekehuja mitä MINÄ nyt syön, juon ja valokuvaan joka syömiseni ja lähetän palstoille, katson pilviä, valokuvaan auringonlaskua ja lähetän rabortin monelle foorumille . Tämäkö on muka rentoutumista ja luonnosta nauttimista? Tämäkö on itsensä ja kumppaninsa kunnioitusta kun ei mitään voi jakaa vain lähimpien ja sen elämänkumppanin kanssa? Riippukeinukin on tietysti parempi kuin muilla, varmaan se taivaan värikin hienompi kuin muualla Suomessa. Meillä vanhoilla on aikaa enää vähän, onko järkeä käyttää se palstoilla jatkuvaan roikkumiseen, itsekorostukseen ja riitelyyn. Korppis on tosi jyrä, kova suustaan ei kukaan hänelle pärjää sanasodassa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehtaakin tulla opettamaan elämää, miten täytyy elää ” tässä ja nyt” Itse ei siihen pysty, kun koko ajan täytyy monille foorumeille kuvata ja lähettääitsekehuja mitä MINÄ nyt syön, juon ja valokuvaan joka syömiseni ja lähetän palstoille, katson pilviä, valokuvaan auringonlaskua ja lähetän rabortin monelle foorumille . Tämäkö on muka rentoutumista ja luonnosta nauttimista? Tämäkö on itsensä ja kumppaninsa kunnioitusta kun ei mitään voi jakaa vain lähimpien ja sen elämänkumppanin kanssa? Riippukeinukin on tietysti parempi kuin muilla, varmaan se taivaan värikin hienompi kuin muualla Suomessa. Meillä vanhoilla on aikaa enää vähän, onko järkeä käyttää se palstoilla jatkuvaan roikkumiseen, itsekorostukseen ja riitelyyn. Korppis on tosi jyrä, kova suustaan ei kukaan hänelle pärjää sanasodassa.

        "...ei kukaan hänelle pärjää sanasodassa."
        Kukaan ei alennu niin alas kuin hän.


      • Anonyymi
        UUSI
        Sel-la kirjoitti:

        Huomenta, vapaapäivä monella ja mökeille, marjaan tai kyläilemään mieli halajaa.
        Mitäpä tekee eläkkeellä oleva, no samoja asioita hieman hitaammin edeten, meillähän tätä aikaa riittää.

        Mieleni tekee vastailemaan joihinkin "heittoihin" mitä on kohdalleni osunut.
        Ensiksi sinulle ano, joka aina jaksat moittia viestejäni pitkiksi, joskus oli kommentointi alassa, merkki 5000 sanaa lupa kirjoittaa, koskaan ei ole poistoja kohdallani tarvittu tehdä.
        Keskustelun synnyttämää tarvetta vastata useinkin toteutan, en koko päivää jouda tällä jakkaralla istumaan, joten vastaan samaan monen ihmisen aiheeseen, kun tarvetta siihen tulee.

        Sitten tuo "viran nousu" päähän, hymyillen tuota ajattelen, että täälläkin voi joku noin ajatella.
        Olen kauan palstoilla ollut ja suurimman aikaa olen iloa kokenut, ei pienintäkään tuon kaltaista ole kenellekään aiemmin päähän pälkähtänyt.
        Voiko joku noin ajatella, minä aloitan ketjun, jolle nimi on annettu, takuu siitä, että avatessaan ketjun tietää mitä odottaa.
        Joskus näitä ketjuja alottaissani olen ajatellut, että yksi ketju voisi olla pelkästään arjen asioiden täyttämä, mitä siihen sitten kuuluukaan.
        Olipa sitten mitä tahansa, en koskaan ole itseäni keulakuvaksi nimennyt, ei ole tarvettakaan, joten unohda tuo " virka" kokonaan.
        Tämä nojatuoli on otsikosta helppo tunnistaa ja antaa kuvan myös sisällöstä, arvaa kiertää jos ei voi hyväksyä.

        Vielä voisin kertoa uusille tulokkaille, että olen noin 20 vuotta "jyrännyt" uskon kuitenkin, että enemmän on kiittäviä kommentteja tullut, en niitä kerjää en halua, vaan hyvää mieltä kaikille.
        Alkuun olin noin 10 vuotta 70 :ssa, mutta sieltä komennettiin tähän ryhmään, Kahvipirtti mikä silloin oli kirjoitusalusta oli koko pitkän elämänsä ajan iloisten viestien paikka. siellä ei mitään tähän verrattavaa ollut.
        Se että tämä nojatuoli on tumpattu minun ketjukseni ei hyvältä kuulosta, akusta asti on mukavia kirjoittajia ollut, mille on kelvannut vastailla ihmisyyden nimissä, ei keljuillen.
        Sitten jostakin syystä alkoi toisenlainen aika ja siitä nyt sitten nämä hankalat asiat johtuvat.
        Tässä hieman historiaa ja ymmärrystä pyydän, vanhat ei jaksa muokkautua kaikessa nuorempien ajatusten mukaisesti, mutta tämä on nimenomaan 80 palsta ja joskus luki, tule keskustelemaan leppoisasti samanikäisten kanssa.

        Nojatuoli on nimenomaan tämän ikäisten tapaamispaikka ja jatkuvuuden johdosta olen aina aloittanut uuden ketjun.
        Kiitos kaikille asian oikein ymmärtäneille, koetetaan vaan pyristellä entiseen tapaan.

        Aivan, itsekin myönnät, että olet noin 20 vuotta "jyrännyt".
        Olet siis aloittanut uusia ketjuja samalla otsikolla, joissa ei ole tarkoituskaan keskustella otsikossa mainitusta asiasta, vaan melkein kaikesta maan ja taivaan välillä. Tämähän ei ole tälle somepohjalle annettujen sääntöjen mukaista, otsikossa pitää mainita teema, josta siinä keskustellaa. On luonnollista, että tällaisen "yleisketjun" pitäminen lisää ketjun pituutta. Siksi olet aloittanut sen aina uudelleen.
        Se on paha tapa. Vanhoissa tuomariohjeissa muistaakseni sanotaa: Paha tapa ei ketään pelasta. "Paksulta puheelta" kuulosti, kun eilen vielä kirjoitit, että olet ajatellut testamentata nojatuolin korpikirjailijalle.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sitten jostakin syystä alkoi toisenlainen aika"

        Ehkä moni oli kyllästynyt siihen, että pakkomielteinen "jyrääjä" ja "suuri kirjailija"
        olivat ottaneet elämäntehtäväkseen manipuloida palstaa joka ikinen päivä.

        Joillekin (esim. henkisesti vaatimattomalle tasolle jääneelle) voi tuottaa infantiilia
        iloa yrittää pilata jokaisen päivä itseään kehumalla ja korostamalla.

        "Toisenlainen aika" saattoi alkaa niihin aikoihin, kun palstalla oltiin kurkkua myöten
        kyllästytty narsistiseen käyttäytymiseen ja alettiin ilmaista mitä mieltä siitä oltiin. (Narsisteilta kritiikki menee tietysti "ohi", narsistihan ei näe itseään)

        Jos on koko ajan tarve olla ylimielinen muita kohtaan ja kehua itseään
        onkohan ihmisen mielessä jotain pielessä vai mitä se on ?

        Uskomattominta on, että tällaiset ihmiset lisäksi kaiken päälle uskovat oikeasti
        olevansa muita parempia ja uskovat jopa olevansa suosittuja.

        "Toisenlainen aika" on aika nätisti sanottu tästä nykymenosta. Minustakin kaksi aikaa, omine arvoineen ja tapoineen, ottavat mittaa toisistaan eikä vain täällä vaan myös muualla.
        Arvoliberaali ja arvokonservatiivi ?
        Tietysti ne sekoittuvat jossain määrin toisiinsa, mutta määrä kai lopulta ratkaisee, kumpaan leiriin kuulut, kenen lippua kannat, kenen lauluja laulat.
        Suotavaa kai olisi, että tässä elämänvaiheessa nuo vastakohdat eivät enää aiheuttaisi suurta eripuraa, mutta niin ei taida olla. En minäkään suopein silmin katsele surutonta kuluttamista enkä luonnonvarojen vastuutonta käyttöä. Ainoa puolustukseni on se, että en julista, pysyn kaapissa, enkä meuhkaa vaan suren. Väärin sekin kuulemma on, kun pitäisi olla "positiivinen"..))


      • Anonyymi
        UUSI

        Älä vaan tukehdu omaan katkeruuteesi.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "...ei kukaan hänelle pärjää sanasodassa."
        Kukaan ei alennu niin alas kuin hän.

        Hyvän itsetunnon omaava ei tosiaan alennu tuollaiseen jyrämörssärinä olemiseen.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, itsekin myönnät, että olet noin 20 vuotta "jyrännyt".
        Olet siis aloittanut uusia ketjuja samalla otsikolla, joissa ei ole tarkoituskaan keskustella otsikossa mainitusta asiasta, vaan melkein kaikesta maan ja taivaan välillä. Tämähän ei ole tälle somepohjalle annettujen sääntöjen mukaista, otsikossa pitää mainita teema, josta siinä keskustellaa. On luonnollista, että tällaisen "yleisketjun" pitäminen lisää ketjun pituutta. Siksi olet aloittanut sen aina uudelleen.
        Se on paha tapa. Vanhoissa tuomariohjeissa muistaakseni sanotaa: Paha tapa ei ketään pelasta. "Paksulta puheelta" kuulosti, kun eilen vielä kirjoitit, että olet ajatellut testamentata nojatuolin korpikirjailijalle.

        Hetkinen ( Ano 27.7). Puhuuko nyt ITSE kk vai hänen lakeijansa? Jos jälkimmäinen niin täysinoppineelta vaikuttaa, ilkeydellä mitaten.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, itsekin myönnät, että olet noin 20 vuotta "jyrännyt".
        Olet siis aloittanut uusia ketjuja samalla otsikolla, joissa ei ole tarkoituskaan keskustella otsikossa mainitusta asiasta, vaan melkein kaikesta maan ja taivaan välillä. Tämähän ei ole tälle somepohjalle annettujen sääntöjen mukaista, otsikossa pitää mainita teema, josta siinä keskustellaa. On luonnollista, että tällaisen "yleisketjun" pitäminen lisää ketjun pituutta. Siksi olet aloittanut sen aina uudelleen.
        Se on paha tapa. Vanhoissa tuomariohjeissa muistaakseni sanotaa: Paha tapa ei ketään pelasta. "Paksulta puheelta" kuulosti, kun eilen vielä kirjoitit, että olet ajatellut testamentata nojatuolin korpikirjailijalle.

        Lukaisin uudelleen eilen laittamani kommentoinnin ja kyllä siellä sanoin "ajattelevani" jättää ketju korpikirjailijalle,
        No muuttuisiko mitään, aina vaan nojatuoli olisi palstalla.
        Korpikirjailija vastasi aika yksiselitteisesti mitä ajattelee.

        Ihmettelen, ettei ylläpito ole kertaakaan maininnut sääntöjä rikkovani, ei kirjoituskieltoa minua ja ketjua estänyt.

        Aika outoja aloituksia näkee, en aina oikein huomaa aihetta antavaa ?
        Tämä Nojatuoli on sinulle ärsytys jota et näköjään voi unohtaa ja hypätä yli,
        Minä olen tavan vanha mummo, en hallitse mitään fiksua, sen parempaa keskustelun aihetta, kuin muutakaan, anteeksi olemassa oloni.
        Kirjoitteluni jatkuu, jos niin haluan ja estoa ei anneta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, itsekin myönnät, että olet noin 20 vuotta "jyrännyt".
        Olet siis aloittanut uusia ketjuja samalla otsikolla, joissa ei ole tarkoituskaan keskustella otsikossa mainitusta asiasta, vaan melkein kaikesta maan ja taivaan välillä. Tämähän ei ole tälle somepohjalle annettujen sääntöjen mukaista, otsikossa pitää mainita teema, josta siinä keskustellaa. On luonnollista, että tällaisen "yleisketjun" pitäminen lisää ketjun pituutta. Siksi olet aloittanut sen aina uudelleen.
        Se on paha tapa. Vanhoissa tuomariohjeissa muistaakseni sanotaa: Paha tapa ei ketään pelasta. "Paksulta puheelta" kuulosti, kun eilen vielä kirjoitit, että olet ajatellut testamentata nojatuolin korpikirjailijalle.

        Hanakkaasti tulet tähän ketjuun "sääntöjä" kertomaan. Et varmaankaan ole ylläpidosta vai oletko?
        Missä viipyy sinun sääntöjen mukainen aloituksesi vai tyydytätkö kirjoitustarpeesi toisia arvostelemalla?


      • Anonyymi
        UUSI
        Sel-la kirjoitti:

        Lukaisin uudelleen eilen laittamani kommentoinnin ja kyllä siellä sanoin "ajattelevani" jättää ketju korpikirjailijalle,
        No muuttuisiko mitään, aina vaan nojatuoli olisi palstalla.
        Korpikirjailija vastasi aika yksiselitteisesti mitä ajattelee.

        Ihmettelen, ettei ylläpito ole kertaakaan maininnut sääntöjä rikkovani, ei kirjoituskieltoa minua ja ketjua estänyt.

        Aika outoja aloituksia näkee, en aina oikein huomaa aihetta antavaa ?
        Tämä Nojatuoli on sinulle ärsytys jota et näköjään voi unohtaa ja hypätä yli,
        Minä olen tavan vanha mummo, en hallitse mitään fiksua, sen parempaa keskustelun aihetta, kuin muutakaan, anteeksi olemassa oloni.
        Kirjoitteluni jatkuu, jos niin haluan ja estoa ei anneta.

        Äläpäs vähättele sella itseäsi. Olet todellinen moniosaaja ja sosiaalinen ihminen, sanallinenkin lahjakkuus! Onhan näistä sinua kiitelty aina. Kenenkään ei tarvitse olla kiinnostunut joka asiasta keskustelemaan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        En nähnyt tuossa mitään kehoitusta poistumaan.

        Selkeä vihjaus siihen oli.


      • Anonyymi
        UUSI
        Sel-la kirjoitti:

        Lukaisin uudelleen eilen laittamani kommentoinnin ja kyllä siellä sanoin "ajattelevani" jättää ketju korpikirjailijalle,
        No muuttuisiko mitään, aina vaan nojatuoli olisi palstalla.
        Korpikirjailija vastasi aika yksiselitteisesti mitä ajattelee.

        Ihmettelen, ettei ylläpito ole kertaakaan maininnut sääntöjä rikkovani, ei kirjoituskieltoa minua ja ketjua estänyt.

        Aika outoja aloituksia näkee, en aina oikein huomaa aihetta antavaa ?
        Tämä Nojatuoli on sinulle ärsytys jota et näköjään voi unohtaa ja hypätä yli,
        Minä olen tavan vanha mummo, en hallitse mitään fiksua, sen parempaa keskustelun aihetta, kuin muutakaan, anteeksi olemassa oloni.
        Kirjoitteluni jatkuu, jos niin haluan ja estoa ei anneta.

        Jos jätät ketjun, silloin suurin osa kirjoittajista lähteez Varmaan mkr kuitenkin jää. Ovat sellaisia ” tässä ja nyt” ihmisiä.


    • UUSI

      Huomenta ylisiltä@

      Katsoitteko Pariisin olympialaisten avajaisia?

      Katsoin jonkin aikaa, mutta uni voitti ja kömmin ylisille
      Onneksi kaikki sujui hyvin, eikä terrori iskuja tapahtunut. Turvatoimet olivat hyvin kattavat.

      Pitänee laskeutua alas kahvin keittoon. Miniä on kohta tulossa tervehtimään. Tänään on luvassa epävakaata säätä, jopa ukkosta ilmassa.

      • Anonyymi
        UUSI

        Eikö se ole aika kurjaa, kun miniä yksin tulee, ei ole lastenlapsia lainkaan? Makriina jo olympialaisten avajaisista aloitti keskustelun.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se ole aika kurjaa, kun miniä yksin tulee, ei ole lastenlapsia lainkaan? Makriina jo olympialaisten avajaisista aloitti keskustelun.

        Eipä anoja olympialaiset kiinnostaneet, oli ja on muut asiat mielessä.
        Miksipä puheenaihetta vaihtaisikaan!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä anoja olympialaiset kiinnostaneet, oli ja on muut asiat mielessä.
        Miksipä puheenaihetta vaihtaisikaan!

        Olen ano ja minua nuo kisat kiinnostaa, mutta vain yleisurheilun osalta eli miksi et tuota kirjoittanut, kun noin hyvin olet tietävinäsi.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä anoja olympialaiset kiinnostaneet, oli ja on muut asiat mielessä.
        Miksipä puheenaihetta vaihtaisikaan!

        Eipä näyttänyt rekattujakaan kiinnostavan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä anoja olympialaiset kiinnostaneet, oli ja on muut asiat mielessä.
        Miksipä puheenaihetta vaihtaisikaan!

        Siinä taas todellinen ANO.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä näyttänyt rekattujakaan kiinnostavan.

        Kahta en vaihda . . .


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahta en vaihda . . .

        Voi monia kiinnostaakkin, mutta kaikki ei ole joka päivä heti aamusta palstalla.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se ole aika kurjaa, kun miniä yksin tulee, ei ole lastenlapsia lainkaan? Makriina jo olympialaisten avajaisista aloitti keskustelun.

        Muistan nuorena aviovaimona ne kyselyt ja huomautukset, joita minuun kohdistettiin, kun avioliittomme oli lapseton vuosikausia. Jostakin syystä ihmisillä on mielestään oikeus sanoa mielipiteensä toisten lapsista ja lapsettomuudesta.
        Harva lapseton avautuu arvostelijoilleen lapsettomuutensa syistä. Usein lapsettomat tuomitaan itsekkäiksi ja ymmärtämättömiksi pintaliitäjiksi. Monella heistä on murheellisia kokemuksia epäonnistuneista raskauksista, joista ei ole halukas kertomaan kenelle tahansa. Lapsen menetys kun on monien mielestä ohimenevä murhe.
        Harva tulee ajatelleeksi, että menetettyä lasta voidaan surra vuosia. Surun vähätteleminen on törkeää käytöstä.
        Mkr.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se ole aika kurjaa, kun miniä yksin tulee, ei ole lastenlapsia lainkaan? Makriina jo olympialaisten avajaisista aloitti keskustelun.

        Miksi sinä näykit korppista koko ajan?
        Jos et muuta kirjoitettavaa keksi, niin jätä palsta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä näykit korppista koko ajan?
        Jos et muuta kirjoitettavaa keksi, niin jätä palsta.

        Oletko koskaan kysynyt miksi korppiksen luonteeseen kuuluu muitten näykkiminen ?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä näykit korppista koko ajan?
        Jos et muuta kirjoitettavaa keksi, niin jätä palsta.

        Onko korppis ainoa jolla on oikeus näykkiä ja jyrätä? Sitä saa mitä tilaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ano ja minua nuo kisat kiinnostaa, mutta vain yleisurheilun osalta eli miksi et tuota kirjoittanut, kun noin hyvin olet tietävinäsi.

        Onneksi sinä kirjoitit.
        Mitä tänään seurasit?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko korppis ainoa jolla on oikeus näykkiä ja jyrätä? Sitä saa mitä tilaa.

        Kuka kuulutti asemaansa tällä palstalla ?
        "Tämä palsta on minun. Siinähän itkette armoa. Minä jatkan jyräämistäni"


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi sinä kirjoitit.
        Mitä tänään seurasit?

        En mitään. Yleisurheilun osalta kisat alkaa vasta elokuussa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka kuulutti asemaansa tällä palstalla ?
        "Tämä palsta on minun. Siinähän itkette armoa. Minä jatkan jyräämistäni"

        Ja itkethän sinä. Viesti meni perille ja parku jatkuu yhä.
        Ettekö koskaan ihmettele, kun kukaan ei lohduta?


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      257
      18736
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      84
      3324
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2195
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1870
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      137
      1778
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      277
      1497
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1312
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      84
      1170
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      136
      1040
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      235
      995
    Aihe