Kuka Teistä uskoo

Tahtoo tietää

...että elämä ei pääty kuolemaan? Syntyykö ihminen uudestaan? Miten? Minne?

13

911

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uudestaan

      Se miten olet elänyt tämän elämän määrittelee sen missä ja minkälaisena ihmisenä tulet uuden elämän elämään.

    • Marion.T

      siihen että synnymme tänne tai jonnekin muualle uudestaan "vanhoina sieluina".
      Uskon siihenkin että ne jotka nyt ovat läheisiämme, ovat sitä myös seuraavassa elämässämme.
      En ole mikään uskovainen ihminen, mutta en ihan ateistikaan - no jotain siltä väliltä :))

    • mamma

      mä en usko että syntyisimme jonakin "ihmisenä" takaisin tai eläimenä niinkun lintuna tai jotai!
      mutta elämää on kuoleman jälkeen jossakin,olen saanut viestiä rakkailtani "jostakin"

    • mie

      sen tiiän sen paremmin kuin sinäkään. Ruumis menee joko tuhkattuna maahan tai semmosenaan maan poveen kaikkien matojen syötiksi.
      Jos ihmisessä sielu on niin sehän menee sitten johonkin, en vaan osaa sulle sitä kertoa.
      no, voidaanhan me kuvitella kukakin mitä halutaan, tuskin sitä kukaan tietää:)

      • mirham

        Raamatun sanaan,niin henki palajaa Jumalan tykö joka on sen antanutkin ja ruumis maatuu maahan josta se on otettukin....Eli hyvä on pitää lyhyet tilivälit ylöspäin...


      • conzuela
        mirham kirjoitti:

        Raamatun sanaan,niin henki palajaa Jumalan tykö joka on sen antanutkin ja ruumis maatuu maahan josta se on otettukin....Eli hyvä on pitää lyhyet tilivälit ylöspäin...

        mutta en haluaisi silloin kun minut siunataan hautaan, että siunaustilaisuudessani luetaan nuo Raamatussa olevat kirouksen sanat, jotka Jumaja lausui Aadamille.
        "Kirottu olkoon maa sinun tähtesi, orjantappuroita ja oddakkeita se
        on sinulle kasvava, sillä maasta sinä olet ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."
        Muistaakseni menee jotenkin noin.Tallennettu Mooseksen ensimmäisen kirjan kolmanteen lukuun.


      • mirham
        conzuela kirjoitti:

        mutta en haluaisi silloin kun minut siunataan hautaan, että siunaustilaisuudessani luetaan nuo Raamatussa olevat kirouksen sanat, jotka Jumaja lausui Aadamille.
        "Kirottu olkoon maa sinun tähtesi, orjantappuroita ja oddakkeita se
        on sinulle kasvava, sillä maasta sinä olet ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."
        Muistaakseni menee jotenkin noin.Tallennettu Mooseksen ensimmäisen kirjan kolmanteen lukuun.

        Jumala langetti kirouksen ihmisen tottelemattomuuden seurauksena...mutta Jeesus on tullut vapauttamaan tästä kirouksesta...


      • conzuela
        mirham kirjoitti:

        Jumala langetti kirouksen ihmisen tottelemattomuuden seurauksena...mutta Jeesus on tullut vapauttamaan tästä kirouksesta...

        minutkin on vapautettu (Jeesuksen sovitustyön kautta) synnin kirouksesta, koska olen nöyrtynyt ottamaan vastaan armon, haluaisin erilaiset hautaan siunaamis sanat uskovien sukulaisteni ja omanikin hautaan siunaamistilaisuudessa.


    • ggnojoP

      Miten asiaa voisi tarkastella niin, että siitä
      saisi ulos uskottavuutta?

      Re-inkarnaatio joissakin uskonnoissa.

      Paratiisi Allahin tykönä neitsyeiden ympäröimänä
      (entä naiset)?

      Kristinuskossa sielu palajaa Taivaallisen isän
      tykö.

      Nyt on pakko kysyä, mistä nämä sielut tulevat?
      Intiassa oli vuosisadan (1900) alussa jokunen
      kymmenen miljoona ihmistä, nyt yli miljardi.
      Myös aasian maissa ylipäätään on tapahtunut
      järjetön väestön kasvu. Väli- ja etelä-Amerikassa
      kasvu jatkuu myös.

      Joukossa on siis tolkuttomasti "tyhjiä sieluja"?

      • olen itsekkin miettinyt.Joku kertoi, että kehittyneempien eläinten sieluista tulee aikanaan ihmissieluja.

        Minunkin sieluni voisi siis olla peräisin vaikka kanoilta...joskus ihan tuntuu kuin olisikin..:))))
        ai mutta onko kana kehittynyt eläin ..ei varmaankaan


      • Marion.T
        guassiN kirjoitti:

        olen itsekkin miettinyt.Joku kertoi, että kehittyneempien eläinten sieluista tulee aikanaan ihmissieluja.

        Minunkin sieluni voisi siis olla peräisin vaikka kanoilta...joskus ihan tuntuu kuin olisikin..:))))
        ai mutta onko kana kehittynyt eläin ..ei varmaankaan

        uusia sieluja syntyy jatkuvasti. Mistä ne sitten tulevat on suuri mysteeri, oliskohan niin että me voitas ensin olla vaikka mäkäräisiä (niitähän on niin julmetusti) ja siitä pikku hiljaa noustais ravintoketjussa ylöspäin.

        Se selittäs joittenkin ihmisten jatkuvan ininän joka asiasta :DD

        Kyllä mä jotenkin tähän suuntaan uskon, mitäs sitten ihmisenä olon jälkeen - paremmaksi ihmiseksikö ja vanhat "synnit" maksetaan seuravassa elämässä, on se sitten missä ja mikä hyvänsä. Ja ainahan voidaan siirtyä jonnekin muuhun galaksiin - henkihän on ajaton ja matka sille on sen takia yks sekunnin miljoonasosa. Aika on suhteellinen käsite, ja joskus varman pysytytään sitä jopa muuttamaan. Aikamatkailu vois olla mielenkiintoista :))

        Kukaan ei oo kertoon tullu, mutta jotenkin sitä vaan uskoo itsensä kuolemattomaksi jossakin määrin.

        En mä taivaaseen ja helvettiin oikein usko, eiköhän joillekin ihmisille se helvetti ole jo täällä maan päällä.


      • mirham
        Marion.T kirjoitti:

        uusia sieluja syntyy jatkuvasti. Mistä ne sitten tulevat on suuri mysteeri, oliskohan niin että me voitas ensin olla vaikka mäkäräisiä (niitähän on niin julmetusti) ja siitä pikku hiljaa noustais ravintoketjussa ylöspäin.

        Se selittäs joittenkin ihmisten jatkuvan ininän joka asiasta :DD

        Kyllä mä jotenkin tähän suuntaan uskon, mitäs sitten ihmisenä olon jälkeen - paremmaksi ihmiseksikö ja vanhat "synnit" maksetaan seuravassa elämässä, on se sitten missä ja mikä hyvänsä. Ja ainahan voidaan siirtyä jonnekin muuhun galaksiin - henkihän on ajaton ja matka sille on sen takia yks sekunnin miljoonasosa. Aika on suhteellinen käsite, ja joskus varman pysytytään sitä jopa muuttamaan. Aikamatkailu vois olla mielenkiintoista :))

        Kukaan ei oo kertoon tullu, mutta jotenkin sitä vaan uskoo itsensä kuolemattomaksi jossakin määrin.

        En mä taivaaseen ja helvettiin oikein usko, eiköhän joillekin ihmisille se helvetti ole jo täällä maan päällä.

        Jos kaikki kuilkee lakiensa mukaan..niin ihminen syntyessään saa persoonallisuuden ,geenit ..perintötekijät vanhemmiltaan....ymmärrän että sielu on yhtä kuin persoonallisuus...siihen jumala antaa hengen ..elämän,tätä sielua joka raamatun mukaan on kuolematon ..jumala on tullut pelastamaan että elämä jonka Hän on anatanut ei joutuisi ikuisesti eroon Hänestä...Se kuvaa suurta rakkautta joka hänellä on luotujaan kohtaan...


    • Tapsako

      uskon. Se minne kukin täältä jatkaa on varmaan jokaisen itsensä kerran kohdattava, mutta se on ainakin varmaa, ettei sitä ns. taivasta ole olemassakaan jos ei helvettiäkään, ne molemmathan on jo täällä maapallukalla joka on kuin kärpäsen pa..a valtameressä verrattuna avaruuteen.
      Miksi pitäs esim. "syntyä" eikö tämä törttöily ja toistensa tappaminen jo yhden vaiheen osalta riitä? Minä itse en ainakaan ole yhtään kiinnostunut tästä elämän muodosta enää tämän urakan jälkeen, kaikella on jonkinlainen jatkumo olemassa ja tällainen vajaa sata vuotta tällaista töppäilyä pitäs kyllä jokaiselle riittää, täytyy olla sen verran utelias "sielu", ettei jää odottamaan johonkin kuppaseen monttuun jotain urbaanilegendan hemmoa, että se tulee joskus ja nostaa sinun maatuneet luut ja hiissaa ne jonnekkin taivaaseen? Älytöntä hömppää koko huhu.
      Eläkää ihmiset tämä vaihe täällä maapallo nimisellä planeetalla, niin kyllä se sitten jokaiselle selviää minne se seuraava komennus tulee aikanaan, suotta siitä on etukäteen spekuloida ja kättä vääntää.
      Terveisin Uskova,Ateisti ja Ennenkaikkea Utelias "mato matkamies maan"

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe