siinä se tulikin...että millon ne ostetaan?siis olen alottamassa ENS SYKSYNÄ LUKION JA LISTAT on tiedossa..(siis kirjalista..)voiko ne loppua kesken jos ei osta ajoissa?mä en tajua tosta listatsa mitään,voivko näyttää sitä myyjälle ja sanoo että ettis ne mulle?aivan kamalaa!asun yksin eikä äiti osaa auttaa ja kamut menee amikseen!apua!!
enkä ees tiedä vielä mitä kursseja mulla ees on!
millon ne kirjat ostetaan?
7
663
Vastaukset
- wanha
Näytä myyjälle se lista kirjakaupassa niin kyllä se ne löytää. Voit ostaa kirjoja myös käytettyinä vaikka osoitteesta http://www.lukiolaistenkirjakauppa.fi/. Jos tuolta ostat niin ne kirjat tulee koululle.
- marjukka 2
...koulussasi ole vielä ollut infopäivää jolloin tehdään ensimmäisen jakson lukujärjestys?
- ......
joissain kouluissaku lukujärjestykset tehään vasta ekana koulupäivänä, tyhmää, mutta mitenkäs meet rehtorille ulisee, et ne on pakko tehä kesällä...
- kiirehtiä
Voit ostaa ne joka kurssin kerrallaan. Kokovuoden kirjoja ei tarvi kerralla ostaa.
- Suzie
www.jamera.net
- abi05 nro 2 2nd edition
Ainakin Oulussa käymissäni kirjakaupoissa osaavat kyllä tuoda kirjan käteen, kun annat myyjille tiedot nimestä ja kirjasarjasta. Kannattaa tietysti varmuuden vuoksi tarkistaa myös kustantajan ja tekijöiden nimet.
Itse en pahemmin etukäteen kirjoja ostele, kun kurssisuunnitelmat vaihtuvat vähän väliä. Sinulla ei tarvitse olla ensimmäisenä lukiopäivänä vielä ainuttakaan kirjaa, mutta ainakin meillä suositellaan kirjojen hankkimista viimeistään jakson toisen viikon alkuun. Mitä pikemmin hankit, tietyti sen parempi.
Kaikilla kursseilla ei todellisuudessa käytännössä kirjaa tarvitse, vaikka ne on ilmoitettu tiedotteessa hankittaviksi. Etukäteen en tosiaan suosittele ostamaan kuin ensimmäisen jakson kirjat. Kannattaa varmaan odottaa koulun alkua ja mennä ostamaan kirjat vasta ekan päivän jälkeen, kun olet saanut lukujärjestyksen ja tiiät, mitä kursseja sulla on ekassa jaksossa. Tai sitten kannattaa ostaa kaikista aineista ykköskurssien kirjat valmiiksi, jolloin on varmasti kaikki tarvittavat kirjat ekalle ja mahdollisesti vielä tokalle jaksolle....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522601
- 1971870
- 701657
- 921628
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91331- 721008
- 80998
- 95989
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes190914- 67901