päivänsäde vai menninkäinen...::?
Oletko
21
1470
Vastaukset
- n52
ei tuo ole kompa niin kyllä mä taidan olla enemmän tuo menninkäinen vaikka mä sen pojaksi laulussa miellänkin...=)
Onko sun tauluissa tänään aurinko.
Sulla niitä päivänsäteitä taitaa asustaa siellä montakin....=)- Pirre*
onhan meillä päivänsäteitä ja menninkäisiä on heissäkin..
Kimaltaa ja kimmeltää tauluni tällähetkellä, ihan silmiin koskee tuo kauneus...
- Koo.P
Kysäsitpäs syvällistä asiaa.Muistaakseni siinä
tarinassa oli kaksi,jotka eivät voineet saada
toisiaan ilman toisen kuolemaa.Virtuaalimaailmaan
kysymys sopii hyvin,täällä voi tuntea jonkin nikin jotenkin läheisemmäksi,ihastuakin voi,mutta
siihen se onkin parempi jäädä,voi säilyttää oman
mielikuvansa toisesta ja parannella vielä mieleisekseen.Harmittaa kun tätä konetta ei
keksitty jo 50-luvulla,on tämä niin mukava vehe,
voi turista niitä näitä ja jos tyrii pahasti,nii
ei ko vaihtaa nikkisä ja taas höpöttämään.Se
murre,mistä aikasemmin oli puhetta on ainakin
osaksi kymenlaakson murretta oli meinaan äitimuori sieltä lähtösin. :TTT- Pirre*
liian myöhään, että olin jättänyt vahingossa tuosta lauseesta sanan "tänään" pois, mutta en viitsinyt sitten ruveta sitä korjaamaan vaan ajattelin, että on mukavaa nähdä kuinka immeiset noita kahta tuttua sanaa tulkitsevat ja käsittelevät...*olinkohan ilmimys*, olin kai utelias..:)
Voi ihme, jos olisikin ollut tällainen vekotin joskus "silloin ennen jne.." :), olisipa ollut mukavaa tutustua ihmiseen ensin kunnolla sanojen kautta.
- taikis
on vain nuo kaksi vaihtoehtoa niin....... päivänsäteen puolelle menee. Olen valon lapsi, pimeys lamaannuttaa, kevät tuo ilon kun valon määrä lisääntyy...syksyllä taas ankeus alkaa hiipiä mieleen...
Toisaalta, pienet siivet on aina selässä, mielikuvitus lentelee ennemmin yläilmoissa kuin luolastossa. voisin mielelläni olla viimeistään elokuussa.
Kaikki viitteet minulle vieraaseen elokuvaan ovat tahattomia.;)- Pirre*
montaa menninkäistä mukaan..:)
Minulla oli menninkäisolo aaamulla; sellainen riittämättömyyden tunne ja itselleen asetettujen tavoitteiden täyttymättä jäämisen jättämä pettymysolo...
Yksinkertaisesti sanottuna tunsin itseni huonoksi "äidiksi" ..:( ja se tunne on kai vielä monelle meistä äideistä muistissa - luulisin.
Ammutohinoistamme selvittyämme ryhdyin imuroimaan lattioita ja silloin kuulin yhden meillä tilapäisesti hoidossa olevan, ei kehitysvammaisen, n.ikäiseni naisen sanovan, että "sinä olet kuin päivänsäde kun teet noita askareitasi"..:))..arvatkaapas hävisikö menninkäisoloni sen siliän tien.... - zero-point
menkää sivulle: www.freewebs.com/lakai_man
- Pirre*
ymmärrä näitä osoitteiden ja linkkien änkeämisiä tänne ketjujen sekaan, mäne muualle esittämään "taitojasi"...
- yopollo
yöeläin mutta myös kevät- ja kesäihminen, pieni ristiriita. En kyllä mikään päivänsäde, koskaan ollut...
- Pirre*
vain vertauskuvallisesti yöeläin, vai kukkujapöllö...:)?
- Suvi2
siitä, että olin aamulla menninkäinen. Mutta kampaaja loihti minut sellaiseksi menninkäiseksi jolla on siivet kantapäissään ja kädessään taikasauva. Sillä kaikki maailman menninkäiset muuttuvat päivänsäteiksi.
- Kakku
Joka ikinen aamu olen menninkäinen. Olen pirun pahalla päällä heti herättyäni. Pahinta mitä silloin voi tapahtua, on että joku erehtyy naama hangon keksinä sanomaan iloisesti "huomenta". En ikinä vastaa...siis ikinä. Sitten kun saa teetä ja voileivän naamaansa, kaikki muuttuu kuin taikaiskusta. Johtuu varmaan alhaisesta verensokerista. Eli siis menninkäinen, joka on viimeiset kaksi viikkoa muuttunut loppupäiväksi päivänsäteeksi.
- Pirre*
Kakku kirjoitti:
Joka ikinen aamu olen menninkäinen. Olen pirun pahalla päällä heti herättyäni. Pahinta mitä silloin voi tapahtua, on että joku erehtyy naama hangon keksinä sanomaan iloisesti "huomenta". En ikinä vastaa...siis ikinä. Sitten kun saa teetä ja voileivän naamaansa, kaikki muuttuu kuin taikaiskusta. Johtuu varmaan alhaisesta verensokerista. Eli siis menninkäinen, joka on viimeiset kaksi viikkoa muuttunut loppupäiväksi päivänsäteeksi.
menninkäisaamuissa on se jos ei saa olla ihan rauhassa menninkäinen..:)
- sirkku:)
Kysyitpä mielenkiintoisen kysymyksen!
Vastaan: Olen.
Ei vaan; ajattelinkin asiaa heti siltä 'syvällisemmältä kantilta'... Vastaukseni pitää siinä mielessä paikkansa, että minunkin luonteestani löytyy sekä sitä päivänsädettä että sitä menninkäistä... Aamuisin ainakaan päivänsäteestä luonteessani ei useimmiten löydy merkkiäkään... En välttämättä kiukkuinen ja huonotuulinen ole, mutta juttu ei vain luista... Nooo; joskus harvoin ehkä, mutta yleensä vasta kasvoni ja hampaani pestyäni ja sen kofeiiniannokseni saatuani päästelen ääntäkään...
Lisäksi tuo ristiriita, että niin paljon kuin kevättä ja kesää rakastankin, rakastan tämän valoisan ajan jälkeen myös niitä elokuun tummia iltoja, kuutamoöitä ja jopa syyskuun pimeitä iltoja... Yöihminenkin vielä olen; juuri illalla ja yöllä siis usein se päivänsäde olen... Pelkästään luolaani käpertyä haluaisinkin siis kai vain pimeimpään talviaikaan... Ja silloinkin silloin tällöin luolan suuaukosta päivänsäteenä käväisisin loistamassa...
Jaksaakohan meistä muuten kukaan koko aikaa olla joko pelkästään päivänsäteenä tai pelkästään menninkäisenä...?;)- Pirre*
jaksakaan, mutta oletko huomannut, että on olemassa ihmisiä joiden kasvoilta ikäänkuin paistaa ihmeellinen hyväntuulisuuden valo..?
Lieneekö se sitten sitä hyväsydämisyyttä vai vain perittyä perus positiivisuutta.
Sitten on niitä ihmisiä jotka saavat toiset, ne enempi menninkäiset, aina iloiseksi hyväntuulisella olemuksellaan ja luontevalla naurullaan ja hymyllään.
En minä niin naiivi *tulikohan nyt iitä tarpeeksi:)* ole että luulisin, että näillä päivänsäde tai valon lapsilla ei olisi koskaan menninkäishetkiä, mutta heillä ne on luultavasti vain matalia laaksoja, ei epätoivon alhoja.. - sirkku:)
Pirre* kirjoitti:
jaksakaan, mutta oletko huomannut, että on olemassa ihmisiä joiden kasvoilta ikäänkuin paistaa ihmeellinen hyväntuulisuuden valo..?
Lieneekö se sitten sitä hyväsydämisyyttä vai vain perittyä perus positiivisuutta.
Sitten on niitä ihmisiä jotka saavat toiset, ne enempi menninkäiset, aina iloiseksi hyväntuulisella olemuksellaan ja luontevalla naurullaan ja hymyllään.
En minä niin naiivi *tulikohan nyt iitä tarpeeksi:)* ole että luulisin, että näillä päivänsäde tai valon lapsilla ei olisi koskaan menninkäishetkiä, mutta heillä ne on luultavasti vain matalia laaksoja, ei epätoivon alhoja..En minä ainakaan toki sinua naiivina pitänytkään; ymmärsin minä ainakin lyhyestä aloituskysymyksestäsi, että ajoit takaa asiaa hieman syvällisemmin ajateltuna. Myöskään itse en tuota viimeistä kommenttiani kirjaimellisesti tarkoittanut ajateltavan. Olen varma minäkin, että jokaisella päivänsäteellä on niitä menninkäishetkiäkin silloin tällöin, kuten on jokaisella menninkäisellä niitäkin päivänsädehetkiä...;)
Jokainen meistä pystyy myös vaikuttamaan toinen toisensa hetkiin mitä erilaisimmin tavoin... Niin moni asia riippuu niin monesta asiasta... Itse esimerkiksi saatan joskus tuntikausiakin kärsiä menninkäisolosta, joka saattaa muuttua päivänsädeoloksi joko toisen henkilön lausuman yhden hauskan, lyhyenkin kommentin ansiosta tai toisen henkilön lausumien ystävällisten sanojen ansiosta - ja joskus jopa ikään kuin itsestään... yhtäkkiä tai pikkuhiljaa... milloin milläkin tavoin... Mahdoitko pysyä jutustelussani kärryillä...?;) Ajattelen kuitenkin, että suurin osa meistä ihmisistä lienee pitkälti saman tyyppisiä kuin minä; vaikka asiat sujuisivat hienosti, joskus se menninkäisolo vain tulee, iskee, lyö... ja vastaavasti taas joskus menninkäisenä ollessaankaan ei suostu ajattelemaankaan minkäänlaisia ikäviä asioita... Voi tätä ihmisluonteen monimutkaisuutta... Ihanaa monimutkaisuutta...!?;)
Tuosta ensimmäisestä kysymyksestäsi... Olenko huomannut, että on olemassa ihmisiä, joiden kasvoilta ikään kuin paistaa se hyväntuulisuuden valo...? Olen huomannut. Itse asiassa olen tuntenutkin monia. Muistan jo lapsuudestani ja nuoruudestani muutamia sellaisia henkilöitä. Nyt tarkoitan sitä sellaista hyväntuulisuuden valoa, jonka näkee tulevan aitona sieltä ihmisen sisimmästä... Seesteinen, tyyni, rauhallinen, tasapainoinen, iloinen ja onnellinen hyväntahtoisuuden ja hyväntuulisuuden tunne. Näiden henkilöiden kohdalla kysymys oli uskovaisuudesta. Etenkin yksi näistä henkilöistä on jäänyt lähtemättömästi mieleeni. Ottamatta sen koommin kantaa uskonnollisiin asioihin, ajattelin jo silloin nuorena likkana, että jos uskominen saa ihmisen noin tasapainoisen onnelliseksi, auttavaksi ja ystävälliseksi kaikkia muita ihmisiä kohtaan, minun mielestäni on aivan sama mikä se kyseisen henkilön uskonto on. Eräänä tärkeänä piirteenä jo silloin aikoinaan tuon hyvänolon lisäksi noissa henkilöissä pidin sitä tosiasiaa, että heistä kukaan ei uskontoaan kenellekään tuputtanut - ei edes uskovaisuuttaan muille korostanut. He olivat yksinkertaisesti sisimmissään onnellisia ja tasapainoisia - tasapainossa oman itsensä kanssa, ja siten siis kaikkien muidenkin ihmisten kanssa. Tästä asiasta olen joskus täällä muussakin yhteydessä puhunut... Kukin on oma yksilönsä, uskoo aivan mihin ja miten haluaa, elää tavallaan, käyttäytyy tavallaan... Kun vain oppisimme itse kukin sen päivänsädeolomme valloillaan ollessa jakamaan siitä edes hiukan ympärillemmekin...!
- Maalaismies*
Sanon näin, että koen itseni päivänsäteeksi lukiessani tekstejäsi. Olet valoisa, positiivinen, hyvä ihminen!
- Pirre*
, olet kultainen ja viisas mies..! :)
- sinulle
MÖRKÖ ! ! ! Miksi et voi rekata ? Ihmettelen vain koko ajan...paljon juttelet, mutta...?
- Pirre*
elä pelottele..huiiiiiiiiiii! * :)*
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381289
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä35820Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46587- 14580
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad27576Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26538Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30526- 24511
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .15472Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver15472