Jatketaanko rupatellen Nojatuolissa ?

Huomenta sateisesta Savosta, sama lienee sää muuallakin, syksy on nurkan takana.
Katselen puistikon vaahteroita niiden väri muuttuu, ensin ruskehtavaa ja sitten värit kirkkaammiksi muuttuvat, syksy maalaa virkistävän väriloiston nautittavaksemme
Nimi ei miestä pahenna totesi mdk-mdk, samaa mieltä, kirjoittajat sen tekivät.
Näin loppui hänen kirjoittelu palstalle, mikä mielestäni on harmi, vuosien takaa muistan hänen pirteän vaikutuksensan kirjoitteluun.
Istahdetaan Nojatuoliin ja sen uumenista mukavia viestejä aikaan saadaan, entiseen tapaan, sopuisasti ja rakentavasti. ?

Kaipaan kovin teitä kauan mukana olleita, tulkaa viestejä laittamaan ja tehdään palstasta kaikille sopiva, nimimerkeillä kirjoittaville, kuin Anoillekin.
Niin paljon kuin toivoisinkin nimimerkin käyttöä, en sille mitään voi, että näin on katsottu sopivaksi, luottamus olisi vahvempaa ja jokainen sanansa paremmin valitsisi.
Ainahan voi väärinkäsityksiä tulla, mutta korjaillen ja selityksin ne voidaan sivuuttaa.
Ehkä kirjoittaminen asiallisesti ei suurikaan vaiva olisi, kun sen sanoisi minkä voisi allekirjoittaa omalla nimellään.
Mielipide on muuta kuin loukkaus kanssakirjoittajalle.
Täällä normaali elämässäkin eletään ja suunnitellaan tulevaisuutta ja parannuksia tehdään, vanhat tavat unohdetaan, mikäli ei ne ole hyvin soveltuneet.
Vaikeaa se tuntuu olevan oikeassa elossakin, mutta yritys hyvä kumminkin, tummat pilvet ei saa vaikuttaa kehitykseen.

Yhteisesti sopien, että henkilökohtaisuuksiin ei mennä, olisi iso etu tälle mahdollisuudelle, mikä meillä on kirjoitella samaan ikäluokkaan kuuluvien kesken.
Mukavilla viesteillä voimme olla yksinäisyyden, turhautumisen karkottajina, itselleni ainakin kirjoittelu on kirjeenvaihtoa ystävien kanssa, ei naama tuttujen, vaan samanhenkisyyden turvin.

Mitä jos yrittäisimme yhdessä luoda kiva ilmapiiri palstalle, unohtaen vanhat ja uutta päin valoisin mielin;)D

270

2243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tätä on vuosia yritetty turhin tuloksin, ja yrittäjät on leimattu milloin miksikin.
      Kirjoittajat tarvitsevat "puolustajia".
      Palsta ei ole kirjoituspalsta, vaan paha mielen ja ahdistuksen purkupaikka. Ikäryhmät pitäisi lopettaa.
      Mielestäni on uskottava, että emme tarvitse toisiamme. Se on meille osoitettu monin eri tavoin.
      Miksi olisimme palstalla muita ärsyttämässä?
      Makriina

      • Anonyymi

        Makriina et voi muiden puolesta sanoa , että tämä on pahan mielen ja ahdistuksen purkupaikka. Voitko sanoa sitä Hillasta, joka on aina niin positiivinen ja jaksaa ilahduttaa aloituksillaan kaikesta piikittelystä huolimatta? Ja onhan täällä muitakin kivoja ja asiallisia kirjoittajia, mikset heitä koskaan huomioi? Ehkä meidän kaikkien pitää alkaa laittaa vain hymiöitä ja kuvia, ne kun kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Katsellaan kuvakirjoja, onhan oikean kirjan luku liian vaativaa.


      • Makriina@

        Huomenta@

        Ikävä kyllä olet oikeassa.

        Kun keskusteluun tulee noin 270 kommenttia se kerää kirjoittajia muistakin ryhmistä. Edellisessä ketjussa oli lukijoita noin 2350. Ketjun pituus, houkuttelee nuorempia mukaan, heidän tietonsa meidän vanhempien kyvyistä
        vaihtelevat.

        Olemme pohjimmiltamme niitä samoja tyyppejä joita olemme koko ikämme olleet. Joku enempi yksin viihtyvä introvertti, toinen touhukas ekstrovertti.

        No, hyvää alkavaa viikonloppua, minä aijon levätä. Olin alkuviikosta pari päivää kuopukseni kanssa mökillä, nautimme elokuun pimenevistä illoista, saunomisesta, uimisesta ja grillivalkeista.

        Nyt mökki on syyskunnossa, joten siirryin kaupunkielämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Makriina et voi muiden puolesta sanoa , että tämä on pahan mielen ja ahdistuksen purkupaikka. Voitko sanoa sitä Hillasta, joka on aina niin positiivinen ja jaksaa ilahduttaa aloituksillaan kaikesta piikittelystä huolimatta? Ja onhan täällä muitakin kivoja ja asiallisia kirjoittajia, mikset heitä koskaan huomioi? Ehkä meidän kaikkien pitää alkaa laittaa vain hymiöitä ja kuvia, ne kun kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Katsellaan kuvakirjoja, onhan oikean kirjan luku liian vaativaa.

        Juuri niin.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Makriina@

        Huomenta@

        Ikävä kyllä olet oikeassa.

        Kun keskusteluun tulee noin 270 kommenttia se kerää kirjoittajia muistakin ryhmistä. Edellisessä ketjussa oli lukijoita noin 2350. Ketjun pituus, houkuttelee nuorempia mukaan, heidän tietonsa meidän vanhempien kyvyistä
        vaihtelevat.

        Olemme pohjimmiltamme niitä samoja tyyppejä joita olemme koko ikämme olleet. Joku enempi yksin viihtyvä introvertti, toinen touhukas ekstrovertti.

        No, hyvää alkavaa viikonloppua, minä aijon levätä. Olin alkuviikosta pari päivää kuopukseni kanssa mökillä, nautimme elokuun pimenevistä illoista, saunomisesta, uimisesta ja grillivalkeista.

        Nyt mökki on syyskunnossa, joten siirryin kaupunkielämään.

        Hohhoijaa, niitten parin päivän väliin sopii yksi pimenevä ilta joka on jo sanoin ja kuvin moneen kertaan rabortoitu.


      • Anonyymi

        Minusta Makriinalla on täysi syy ja oikeus purkaa turhautumistaan palstan kirjoitusten tasoon.

        Häneen on kohdistunut erittäin ikävää ja loukkaavaa kirjoittelua useassakin ketjussa.

        Makriina on ollut kantava voima ja järjen ääni sarkaistista huumoria palstalle tuovana kirjoittajana, jonka viisautta ja elämänkokemusta varmasti minun lisäkseni moni muukin arvostaa.

        Makriina, älä vielä luovuta, sinua tarvitaan tässäkin ketjussa!
        tepa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hohhoijaa, niitten parin päivän väliin sopii yksi pimenevä ilta joka on jo sanoin ja kuvin moneen kertaan rabortoitu.

        Olet hän joka imartelee ja ilkeilee, yksi ja sama, aamusta iltaan.



        "Ehkä meidän kaikkien pitää alkaa laittaa vain hymiöitä ja kuvia, ne kun kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Katsellaan kuvakirjoja, onhan oikean kirjan luku liian vaativaa."

        Koettaisit edes peittää jälkesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta Makriinalla on täysi syy ja oikeus purkaa turhautumistaan palstan kirjoitusten tasoon.

        Häneen on kohdistunut erittäin ikävää ja loukkaavaa kirjoittelua useassakin ketjussa.

        Makriina on ollut kantava voima ja järjen ääni sarkaistista huumoria palstalle tuovana kirjoittajana, jonka viisautta ja elämänkokemusta varmasti minun lisäkseni moni muukin arvostaa.

        Makriina, älä vielä luovuta, sinua tarvitaan tässäkin ketjussa!
        tepa

        Olen aivan samaa mieltä.
        Miksi luovuttaisimme palstamme niille joilla ei ole mitään muuta asiaa kuin mollata ja yrittää häätää palstalta kirjoittajat joista eivät pidä?
        Mitä tulee sisällöntuottoon: arkipäivän kuvaukset, harrastukset, uutisaamun kommentointi, luonto, sää, ruokaohjeet, puutarhanhoito, kirjallisuus, kulttuuritapahtumat, terveydenhoito jne. tarjoavat rajattomia mahdollisuuksia tuottaa sisältöä keskustelupalstalle.
        Eripuraisuutta ja ongelmia saadaan aikaan kirjoittamalla MUISTA Kirjoittajista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hohhoijaa, niitten parin päivän väliin sopii yksi pimenevä ilta joka on jo sanoin ja kuvin moneen kertaan rabortoitu.

        Tiistaista torstaihin sisältää kaksi yötä ; ) Ole tarkkana, ymmärrät kommenttini omituisesti. Oletit jopa minun kommentoivan lasteni ja ystävieni kanssa täällä Suomo24 palstalla ; ))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Makriina et voi muiden puolesta sanoa , että tämä on pahan mielen ja ahdistuksen purkupaikka. Voitko sanoa sitä Hillasta, joka on aina niin positiivinen ja jaksaa ilahduttaa aloituksillaan kaikesta piikittelystä huolimatta? Ja onhan täällä muitakin kivoja ja asiallisia kirjoittajia, mikset heitä koskaan huomioi? Ehkä meidän kaikkien pitää alkaa laittaa vain hymiöitä ja kuvia, ne kun kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Katsellaan kuvakirjoja, onhan oikean kirjan luku liian vaativaa.

        Miksi minä en voi sanoa, voithan sinäkin. Jokaisellahan on oikeus mielipiteen ilmaisuun. Tällä palstalla vain on unohdettu ystävällinen keskustelun ilmapiiri.
        . Olen ollut mukana vuosikymmenet, ja on ikävää että minusta jää se mielikuva, että en koskaan ole huomioinut teitä asiallisia ja kivoja kirjoittajia.
        Hymiö oheisena. 😀
        Mkr.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi minä en voi sanoa, voithan sinäkin. Jokaisellahan on oikeus mielipiteen ilmaisuun. Tällä palstalla vain on unohdettu ystävällinen keskustelun ilmapiiri.
        . Olen ollut mukana vuosikymmenet, ja on ikävää että minusta jää se mielikuva, että en koskaan ole huomioinut teitä asiallisia ja kivoja kirjoittajia.
        Hymiö oheisena. 😀
        Mkr.

        Tiedät, että olen joutunut lukemaan mitä inhoittavimpia keksittyjä kommentteja nimimerkistäni. En anna sen vaikuttaa egooni, tiedän kuka olen.

        Sinä olet kirjoittaja, josta mimulla on vahva positiivinen mielikuva. A
        Et ole vietävissä. Ajattele siten, että olet joutunut tämän mielenterveysongelmaisen silmätikuksi koska olet ollut neutraali mielipiteissäsi nimimerkkiini.

        Hän säheltää jo tässä ketjussa. Harmi, että hilla kompastui hänen ruusukommenteihinsä.

        Emme voi häntä auttaa. Muistutan rekattuja, suhtautukaa neutraalisti ruusu emoilla kirjoitettuihin "Olet ihanaa, viesteihin.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Olen aivan samaa mieltä.
        Miksi luovuttaisimme palstamme niille joilla ei ole mitään muuta asiaa kuin mollata ja yrittää häätää palstalta kirjoittajat joista eivät pidä?
        Mitä tulee sisällöntuottoon: arkipäivän kuvaukset, harrastukset, uutisaamun kommentointi, luonto, sää, ruokaohjeet, puutarhanhoito, kirjallisuus, kulttuuritapahtumat, terveydenhoito jne. tarjoavat rajattomia mahdollisuuksia tuottaa sisältöä keskustelupalstalle.
        Eripuraisuutta ja ongelmia saadaan aikaan kirjoittamalla MUISTA Kirjoittajista.

        Hauska nähdä Paloma tauon jälkeen kirjoittelemassa ja kokosit tuohon näitä mukavia puheenaiheita. Palstatauot olen kokenut hyviksi , ne etäännyttävät sopivasti, mutta kyllä tänne vielä mieli palaa, vielä on kirjoittelun saldo pysynyt ilon puolella. Kokonaisvaltaiset sometauotkin onnistuvat esimerkiksi matkoilla, mutta WhatsApin kautta haluan jakaa elämyksiä sisäpiirilleni, kyllä siinä ihania ruoka-annoksiakin tulee esiteltyä. Minulla on erilaisia ryhmiä, kätevästi saa varsinkin perillisklaanille, tietysti haluavat tietää missä mummi ja vaari viilettää - mutta myös omille ja miehen sisaruksille maisemat, tunnelmat ja terveiset välitetyiksi. Alkaa vaan sidosryhmiä olla niin monta, että vain pari tärkeintä saavat ääneen hälyttää.

        Minäkin olen Makriinan puolesta pahoillani, aktiivista, sanavalmista osallistujaa varmasti arvostetaan, ajoittaisesta negatiivisesta palautteesta huolimatta. Korppiksen sanoin me olemme vanhoinakin omia luonteitamme, yksilöitä , joilla on erilainen historia ja uskon, että työidentiteettikin vielä vaikuttaa. Perhekeskeisyys on suuri voima, ja perhepiiriin voi kuulua jäseniä ydinperheen ulkopuoleltakin. Äidinrakkaus kestää läpi elämän mahtavana kantavana perustana , se tuli juuri meidän esikoisen 50-vuotissynttäreillä kauniisti juhlapuheessa esiin.

        Näin vanhemmiten annan yhä enemmän arvoa suvun yhteydenpidolle, vaikka itse olen aina omia pyöreitä synttäreitäni karkuun lähtenyt. Järjestin ennen koronaa usein elokuun "sadonkorjuujuhlat" puutarhaan illan hämyssä valojen tuikkeessa , pitopalveluun satsasin ja väkeä oli 30-40. Nyt en jaksa enää sellaisia kemuja järjestää, eivätkä kaikki rakkaat ystävät jaksa tulla. Mutta pienempiä porukoita käy kylässä, laitan mielelläni lounasta ja leivon kahville täytekakun. Koska lähisuvussa on paljon nuoria, juhlia kyllä riittää, ja juhlaa arjen keskelle kaipaakin. Ainakin juhlahetkiä : tuoreita kukkakimppuja, silitettyjä pöytäliinoja ja kauniisti tarjolle laitettua ruokaa, hyvää viiniä kimmeltävään lasiin. Fiilistely on kivaa.

        Tämä kesä on ollut oikea vanhanajan kesä, lämmintä, hellettä, sadetta, kukkarunsautta ja valtavasti perhosia vielä nytkin! Täällä rannikolla vielä syyskuukin on vielä lämmin, meri varastoi sitä kuin valtava patteri. Kesä jatkuu, kesän heleät ja vehreät värit elopeltojen vaaleuden rinnalla.

        Kesäterveisin!


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Tiedät, että olen joutunut lukemaan mitä inhoittavimpia keksittyjä kommentteja nimimerkistäni. En anna sen vaikuttaa egooni, tiedän kuka olen.

        Sinä olet kirjoittaja, josta mimulla on vahva positiivinen mielikuva. A
        Et ole vietävissä. Ajattele siten, että olet joutunut tämän mielenterveysongelmaisen silmätikuksi koska olet ollut neutraali mielipiteissäsi nimimerkkiini.

        Hän säheltää jo tässä ketjussa. Harmi, että hilla kompastui hänen ruusukommenteihinsä.

        Emme voi häntä auttaa. Muistutan rekattuja, suhtautukaa neutraalisti ruusu emoilla kirjoitettuihin "Olet ihanaa, viesteihin.

        Hilla ei ole kompastunut mihinkään ja ottaa terveellä tavalla hyvin ansaitsemansa ihailun vastaan. Montako ruusua olet itse palstalla saanut?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Tiedät, että olen joutunut lukemaan mitä inhoittavimpia keksittyjä kommentteja nimimerkistäni. En anna sen vaikuttaa egooni, tiedän kuka olen.

        Sinä olet kirjoittaja, josta mimulla on vahva positiivinen mielikuva. A
        Et ole vietävissä. Ajattele siten, että olet joutunut tämän mielenterveysongelmaisen silmätikuksi koska olet ollut neutraali mielipiteissäsi nimimerkkiini.

        Hän säheltää jo tässä ketjussa. Harmi, että hilla kompastui hänen ruusukommenteihinsä.

        Emme voi häntä auttaa. Muistutan rekattuja, suhtautukaa neutraalisti ruusu emoilla kirjoitettuihin "Olet ihanaa, viesteihin.

        Suhtaudu itsekkin neutraalisti muiden saamiin ruusuihin ja kehuihin! He ovat ne ansainneet. Tuo ” hän” säheltää vain omassa päässäsi. Aika monelta taholta. sinulle on aina kritiikkiä tullut.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Makriina@

        Huomenta@

        Ikävä kyllä olet oikeassa.

        Kun keskusteluun tulee noin 270 kommenttia se kerää kirjoittajia muistakin ryhmistä. Edellisessä ketjussa oli lukijoita noin 2350. Ketjun pituus, houkuttelee nuorempia mukaan, heidän tietonsa meidän vanhempien kyvyistä
        vaihtelevat.

        Olemme pohjimmiltamme niitä samoja tyyppejä joita olemme koko ikämme olleet. Joku enempi yksin viihtyvä introvertti, toinen touhukas ekstrovertti.

        No, hyvää alkavaa viikonloppua, minä aijon levätä. Olin alkuviikosta pari päivää kuopukseni kanssa mökillä, nautimme elokuun pimenevistä illoista, saunomisesta, uimisesta ja grillivalkeista.

        Nyt mökki on syyskunnossa, joten siirryin kaupunkielämään.

        "Olemme pohjimmiltamme niitä samoja tyyppejä joita olemme koko ikämme olleet."

        Vahinko joittenkin kohdalla, kuten sanonta kuuluu "huono viini tulee huonommaksi vanhetessaan, hyvä paranee".


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Olen aivan samaa mieltä.
        Miksi luovuttaisimme palstamme niille joilla ei ole mitään muuta asiaa kuin mollata ja yrittää häätää palstalta kirjoittajat joista eivät pidä?
        Mitä tulee sisällöntuottoon: arkipäivän kuvaukset, harrastukset, uutisaamun kommentointi, luonto, sää, ruokaohjeet, puutarhanhoito, kirjallisuus, kulttuuritapahtumat, terveydenhoito jne. tarjoavat rajattomia mahdollisuuksia tuottaa sisältöä keskustelupalstalle.
        Eripuraisuutta ja ongelmia saadaan aikaan kirjoittamalla MUISTA Kirjoittajista.

        Itsehän sinäkin olet täällä kaikentietävänä pönöttäjänä päällepäsmännyt muita.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Tiedät, että olen joutunut lukemaan mitä inhoittavimpia keksittyjä kommentteja nimimerkistäni. En anna sen vaikuttaa egooni, tiedän kuka olen.

        Sinä olet kirjoittaja, josta mimulla on vahva positiivinen mielikuva. A
        Et ole vietävissä. Ajattele siten, että olet joutunut tämän mielenterveysongelmaisen silmätikuksi koska olet ollut neutraali mielipiteissäsi nimimerkkiini.

        Hän säheltää jo tässä ketjussa. Harmi, että hilla kompastui hänen ruusukommenteihinsä.

        Emme voi häntä auttaa. Muistutan rekattuja, suhtautukaa neutraalisti ruusu emoilla kirjoitettuihin "Olet ihanaa, viesteihin.

        Jos joku laittaa ruusun muille kuin sinulle, ole ilmeisesti kade ?
        Et ole tainnut yhtään ruusua saadakaan etkä muutakaan positiivista
        palautetta koskaan. Mistä se kertoo sinun omasta mielestäsi ?


    • Minulle tulee hiki jo lukiessa kuinka ahkeria kirjoittajia täällä on.
      Olin minäkin nuorempana kova tekemään pihatöitä ja siivosinkin enemmän vaikka en ole koskaan tykännyt siivota.
      Olen koko viikon tehnyt ajatustyötä siitä että mökkiä pitäisi siivota. Olen rasittunut ajatuksesta niin että alan virkaamaan.
      Nyt vein matot ulos, jos se siitä viimein toteutuu.

    • Anonyymi

      Kuten huomaat Hil-la ei se sopu onnistu.

      Tähän astisista kirjoituksista vain Liekon kirjoitus on neutraali, muut taas arvostelee ja puolustelee.

      Minä myös ihmettelen sitä, että kuinka sinua kaivataan täällä, kun olet "tauolla", mutta missä ne kaipaajat ovat nyt.

      Hyvää syksyä sinulle!

      • Tässä ketjussa me ollaan, haluamme kirjoittaa arjestamme ja allekirjoituksella vastaamme kirjoituksistamme.


      • Anonyymi

        Sinä taas arvostelet kaikkia muita ja puolustelet liekkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä taas arvostelet kaikkia muita ja puolustelet liekkoa.

        Minäkin olen käsittänyt, että näissä ketjuissa kerrottaisiin arjesta ja elämästään, mutta ei se tässä ketjussa näy eli komppaan tuota anoa 11:32:59.

        Ehkä olen myös niitä mielenterveyspotilaita, jotka ei ymmärrä ketjujen tarkoitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä taas arvostelet kaikkia muita ja puolustelet liekkoa.

        Juuri tästä on kysymys. Kirjoittajat valitsevat kohteensa, ja sanokoon hän sitten mitä tahansa, kimppuun käydään.
        Sanna Marin aikoinaan kysyi, eikö teitä hävetä. Samaa kysymys voidaan esittää myös 80+ palstalla.
        Eikö pitkä ikä ole opettanut mitään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä taas arvostelet kaikkia muita ja puolustelet liekkoa.

        Olen pahoillani, jos kirjoituksestani sait sen käsityksen, että puolustan Liekkoa ja arvostelen muita.
        Lukiessani teksitini uudestaan, niin jopa ymmärrän kommenttisi.

        Tarkoitukseni oli vain ilmaista, että Liekko (ja nyt Ramoonakin) kirjoittivat siten, jonka olen käsittänyt ketjun aloittajan toiveeksi eli en halunnut arvostella ketään.

        Ano 11:32:59


    • Omassa kannanotossani en kyllä mielestäni osoitellut sormella ketään.
      Interaktiivisilla keskustelupalstoilla olemme itse vastuussa sisällöstä; vain kaikkein pahimmat yliampumiset voi saada poistettua ilmiantamalla ylläpidolle ja robotti bobocop poistaa algorytmin mukaan kommentit joissa on sanoja jotka ovat mustalla listalla.
      Nettietiketissä on kyllä selkeät säännöt miten säilytetään kirjoitusrauha foorumeilla ja yksi pääsäännöistä onkin että kirjoitetaan asioista, ei toisistamme.
      Kyllä minunkin mielestäni on sallittua pitää edes yksi ketju, kuten tämä Hil-lan, vain arkielämän kuvauksille, kuulumisten vaihdolle, otteille omasta elämästä ilman "sarvia ja hampaita", ilman että joka sanaa tai lausetta ruodittaisi ja analysoitaisi. Leppoisasti. Sopuisasti. Valoisasti.

      • Anonyymi

        Myös se on tyypillistä palstalle että tekstit otetaan henkilökohtaisina viesteinä, vaikka niitä ei olisi kohdistettu kehenkään. Epäsopu pääsee irti, kun jotkut Anot ei ymmärrä väistää kalikkaa, vaan se osuu nilkkaan.
        Alkuperäisen kommentin kirjoittaja joutuu ryöpyn kohteeksi.


      • Anonyymi

        Tämäkö oli sitten osoitus sinun arkielämästäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämäkö oli sitten osoitus sinun arkielämästäsi?

        Hyvä esimerkki kommenttiini. En kirjoittanut viestiäni juuri sinulle, en myöskään käyttänyt minä-sanaa.

        Mutta arkielämäänihän tietenkin on palstan ketjuihin tutustuminen, kuten itselläsikin.
        Ja nyt osoitan tekstini suoraan sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä esimerkki kommenttiini. En kirjoittanut viestiäni juuri sinulle, en myöskään käyttänyt minä-sanaa.

        Mutta arkielämäänihän tietenkin on palstan ketjuihin tutustuminen, kuten itselläsikin.
        Ja nyt osoitan tekstini suoraan sinulle.

        Tämä on sitten sitä nettietikettiä, josta kirjoitat?


    • Anonyymi

      Tässä ketjussa keskustellaan. Aihe ei ehkä ole ihanteellisin, mutta mielipiteitä ilmaistaan.
      Kiitos.
      Hillan ketju on joka aiheelle avoin, ja siksi sitä on kaivattu, kun se oli katkolla.
      Osallistujilta Hilla on pyytänyt malttia ja ymmärrystä, kuten monet muutkin vakituiset. Olisi toivottavaa, että toive toteutuisi.

      • Anonyymi

        Tähän toiveeseen on helppo yhtyä.
        tepa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän toiveeseen on helppo yhtyä.
        tepa

        Tepa sinä oletkin Hillanin toiveen toteuttanut🌹


    • Aurinkoinen aamupäivällä tuli esiin ja ulos houkutteli.
      Niinpä sitten sen sirkelin ja halkaisukoneen esille kaivoin.
      Rattoisasti on päivä mennyt ulkoilmassa.
      Väinökissakin tuli puol11 illalla sisälle ja kun puol9 aamulla nostin itseni sängystä ylös, kissakin heräsi. Yleensä tule jo aiemmin sisälle.
      Se on kyllä kiva kissa, tulee kun kutsun, eikä häiritse yöunia.
      Aurinko on paistanut koko päivän ja 21 astetta lämmintä, juuri minulle sopiva sää.

      2kurpitsaa on alhaalla vielä kasvamassa, saa nähdä kuinka kasvavat, riippuu tietysti keleistä.
      Kurkkujen kasvu on hidastunut. Muutama pieni siellä on.
      Puolukat alkavat olla kypsiä, josko ensiviikolla olisi sen homman aika. Pitää muistaa hillosokeria ostaa.

      Se tuo muisti on aikas monimuotoinen asia. Vanhemmiten ne aivotkin muuttuvat ihan meillä kaikilla.
      Muistimme unen aikan erittelee mikä on tärkeää ja jää pitkäaikaismuistiin.

      Mitä paremmin saa nukuttua ja mitä enemmän käyttää päätään ja yleensä liikkuu, sen paremmin se muistikin toimii.
      Asioita tutkineet sanovat, että ristisanojen teko ja vieraan kielen opiskelu ovat mannaa aivoille.

      Joten ilta saapuu ja yö koittaa, nukkukaa hyvin.

      • Kuopus huomautti olenko alkanut unohtelemaan kun muistin väärin hänen tuloaikansa Korpeen.

        Niin muisti tahtoo tehdä tepposia kun on monta asiaa rinnakkain muistettavana.

        No, tärkeysjärjestys, tai muistaako mikä oli päivän tärkeysjärjestys.

        Juttelin juuri puhelimessa siskoni kanssa muistista. Hänen miehensä täyttää samat pyöreät kuin minun mieheni keväällä. Lähimuisti on se joka itsekullakin heikkenee iän myötä. Vanhat asiat muistaa aika hyvin.

        Iltaisin ennen nukkumaan menoa täytän tabletilla olevat sudokon ja kolme solidarea. Pitäisi vielä ladata tablettiin ristisanapeli. Tosin tämä kirjoittelu edistää sanojen muistamista. Lisäksi englannin puhuminen pitää ajatukset skarppina varsinkin jos on muita ihmisiä paikalla. Kahdestaan ollessamme ei ole niin nuukaa voi seloittaa suomea ja englantia.

        Päiväni on mennyt laiskotellen, piipahdin mökillä, kaikki oli hyvin joten kaupan kautta kotiin.


      • korppis kirjoitti:

        Kuopus huomautti olenko alkanut unohtelemaan kun muistin väärin hänen tuloaikansa Korpeen.

        Niin muisti tahtoo tehdä tepposia kun on monta asiaa rinnakkain muistettavana.

        No, tärkeysjärjestys, tai muistaako mikä oli päivän tärkeysjärjestys.

        Juttelin juuri puhelimessa siskoni kanssa muistista. Hänen miehensä täyttää samat pyöreät kuin minun mieheni keväällä. Lähimuisti on se joka itsekullakin heikkenee iän myötä. Vanhat asiat muistaa aika hyvin.

        Iltaisin ennen nukkumaan menoa täytän tabletilla olevat sudokon ja kolme solidarea. Pitäisi vielä ladata tablettiin ristisanapeli. Tosin tämä kirjoittelu edistää sanojen muistamista. Lisäksi englannin puhuminen pitää ajatukset skarppina varsinkin jos on muita ihmisiä paikalla. Kahdestaan ollessamme ei ole niin nuukaa voi seloittaa suomea ja englantia.

        Päiväni on mennyt laiskotellen, piipahdin mökillä, kaikki oli hyvin joten kaupan kautta kotiin.

        Lauantaiaamu, kuuntelen toivekonserttia taustalla soivasta radiosta ja vanhaa musiikkia minunkin makuun sopivaa sieltä kuuluu.
        Harmaa sateinen päivä, ei haittaa, mukavahan on ikkunasta sadetta katsella ja iloita siitä, ettei ilman tätä kodin suojaa ole.
        Kaikilla ei näinkään hyvin ole kuin minulla, mutta sinnitellään, huominen voi toiselta näyttää, toivoa on ylläpidettävä.
        Omaa elämääni useinkin mietiskelen ja vilpittömän iloinen olen tästä, mitään en kaipaa, rahaa, en mainetta, on hyvä olla itseensäkin tyytyväinen.
        Takavuosina oli aina joku tavoite, kiirettä ja melkein työtä kaiken aikaa, jotain haluamaani keräilin, nyt kaikesta olen pikkuhiljaa luopumassa.
        Miten järjetöntä onkaan haalia kaikkea sellaista, mikä muka kuuluu onnelliseen elämään, paljon vähempään tyytyen voi mieli olla hyvä ja tyytyväinen.
        Omakoti, lapset joilla kaikki hyvin, he elävät niitä ruuhka vuosia, toivottavasti elämä heillekin hyvät puolet osoittaa, jos ei heti, niin elämän soljuessa päätös pisteeseen.
        Pohdinnaksi taas meni, jotain joutavalla.

        Kävin eilen terveydenhoitajan juttusilla, lähinnä kerrattiin lääkkeitäni ja ohjeita sain uusien lääkkeiden kokeiluun astamani sopivien lääkkeiden löytymisiin.
        Sain korvahuuhtelun, ja kuuloni parani heti, aikamoinen paukku korvaan vahaa olikin kertynyt.
        Ihana valoisa hoitaja, vastaili tyhmiin kysymyksiinikin, kerroin, että ehkä laulamiseni lopetan, sanoi älä ihmeessä, sehän keuhkojen hyvinvointia edistää.
        Puhaltelua taas kotona, sanoin inhoavani sitä, lohdutteli, että vasta kolmen kuukauden perästä se tehdään, sanoin vielä, että en millään tänne terveyskeskukseen tulisi, sanoi lähetä tulokset jonkun tuttavan mukana.
        Virkistävä tapaaminen, aikaakin meni liki puoli tuntia, mutta kiireen tunnetta ei ollut.

        Eliaana taas puuhaillen täytti päivänsä, on se mukava tunne, kun saa aikaan jotain vaikka pientäkin, tuo työrupeamasi pitkälti lämmittää mieltä ja olemista.
        Muistelen kaiholla aikaa, kun minäkin perunat pellosta kuokin ja muut juurekset talteen otin, silloin tunsi ja koki työnsä tulokset.
        Minä tappelen mielitekoni kanssa, otanko kissan vai en, seuraa kaipaisin.

        Tepa ja monet toisetkin kirjoittajat toivovat tämän kirjoittelun sopuisasti kulkevan, ilo olisi minullekin, kiitos anot mukavista kannanotoista ja hyvän syksyn toivotuksista, ne mieltä lämmittää.
        Rehellisiä mielipiteitä voi antaa kaikesta kannustavasta, kiitoksiakin, ei se kehumista tarkoita, kerrotaan jos tykätään, jätetään vastaiset mielipiteet unholaan.
        Ruusuista en tiedä mitään, minulla ei hymiöiden mahdollisuutta koneellani ole, tai en osaa käyttää, joten kellä tämänlainenkin mahdollisuus, piristäähän sekin ketjua.
        Kaipaan monia kirjoittajia ja toivon uusia mukaan tutustumaan, ehkä ketju pikkuhiljaa korjaantuu, kun tarpeeksi sitkeinä kirjoitellaan.

        Taas tuli pituutta, mutta en osaa tokaisemalla ymmärrettävää viestiä laittaa, ehkä loppuun jaksatte lukea, jos ette eihän sekään iso harmi ole,
        Oikein lupsakkaa päivää kaikille;)


      • Anonyymi
        Hil-la kirjoitti:

        Lauantaiaamu, kuuntelen toivekonserttia taustalla soivasta radiosta ja vanhaa musiikkia minunkin makuun sopivaa sieltä kuuluu.
        Harmaa sateinen päivä, ei haittaa, mukavahan on ikkunasta sadetta katsella ja iloita siitä, ettei ilman tätä kodin suojaa ole.
        Kaikilla ei näinkään hyvin ole kuin minulla, mutta sinnitellään, huominen voi toiselta näyttää, toivoa on ylläpidettävä.
        Omaa elämääni useinkin mietiskelen ja vilpittömän iloinen olen tästä, mitään en kaipaa, rahaa, en mainetta, on hyvä olla itseensäkin tyytyväinen.
        Takavuosina oli aina joku tavoite, kiirettä ja melkein työtä kaiken aikaa, jotain haluamaani keräilin, nyt kaikesta olen pikkuhiljaa luopumassa.
        Miten järjetöntä onkaan haalia kaikkea sellaista, mikä muka kuuluu onnelliseen elämään, paljon vähempään tyytyen voi mieli olla hyvä ja tyytyväinen.
        Omakoti, lapset joilla kaikki hyvin, he elävät niitä ruuhka vuosia, toivottavasti elämä heillekin hyvät puolet osoittaa, jos ei heti, niin elämän soljuessa päätös pisteeseen.
        Pohdinnaksi taas meni, jotain joutavalla.

        Kävin eilen terveydenhoitajan juttusilla, lähinnä kerrattiin lääkkeitäni ja ohjeita sain uusien lääkkeiden kokeiluun astamani sopivien lääkkeiden löytymisiin.
        Sain korvahuuhtelun, ja kuuloni parani heti, aikamoinen paukku korvaan vahaa olikin kertynyt.
        Ihana valoisa hoitaja, vastaili tyhmiin kysymyksiinikin, kerroin, että ehkä laulamiseni lopetan, sanoi älä ihmeessä, sehän keuhkojen hyvinvointia edistää.
        Puhaltelua taas kotona, sanoin inhoavani sitä, lohdutteli, että vasta kolmen kuukauden perästä se tehdään, sanoin vielä, että en millään tänne terveyskeskukseen tulisi, sanoi lähetä tulokset jonkun tuttavan mukana.
        Virkistävä tapaaminen, aikaakin meni liki puoli tuntia, mutta kiireen tunnetta ei ollut.

        Eliaana taas puuhaillen täytti päivänsä, on se mukava tunne, kun saa aikaan jotain vaikka pientäkin, tuo työrupeamasi pitkälti lämmittää mieltä ja olemista.
        Muistelen kaiholla aikaa, kun minäkin perunat pellosta kuokin ja muut juurekset talteen otin, silloin tunsi ja koki työnsä tulokset.
        Minä tappelen mielitekoni kanssa, otanko kissan vai en, seuraa kaipaisin.

        Tepa ja monet toisetkin kirjoittajat toivovat tämän kirjoittelun sopuisasti kulkevan, ilo olisi minullekin, kiitos anot mukavista kannanotoista ja hyvän syksyn toivotuksista, ne mieltä lämmittää.
        Rehellisiä mielipiteitä voi antaa kaikesta kannustavasta, kiitoksiakin, ei se kehumista tarkoita, kerrotaan jos tykätään, jätetään vastaiset mielipiteet unholaan.
        Ruusuista en tiedä mitään, minulla ei hymiöiden mahdollisuutta koneellani ole, tai en osaa käyttää, joten kellä tämänlainenkin mahdollisuus, piristäähän sekin ketjua.
        Kaipaan monia kirjoittajia ja toivon uusia mukaan tutustumaan, ehkä ketju pikkuhiljaa korjaantuu, kun tarpeeksi sitkeinä kirjoitellaan.

        Taas tuli pituutta, mutta en osaa tokaisemalla ymmärrettävää viestiä laittaa, ehkä loppuun jaksatte lukea, jos ette eihän sekään iso harmi ole,
        Oikein lupsakkaa päivää kaikille;)

        Hilla, mainitsit että taas tuli pituutta kirjoitukseen.

        Minulla tahtoo olla sama vika. äidinkielen opettajani jo aikoinaan laittoi ainekirjoitukseni perään "muuten hyvä, mutta TIIVISTÄ`. En ole vieläkään oppinut.

        Tuosta erilaisten tavaroitten keräilystä on minulla myös kaapeissani mielenkiintoisia kohteita joita olen joskus harrastanut.

        Pisimpään postimerkkeily, joka meni varsin pitkälle harrastuksena. Suomen ja Ruotsin kansiot lähes täydellisinä 2000-luvulle.

        Euroon siirtyminen lopetti keräilyn ja jäsenyyden Postimerkkikerhossa, jossa oli joka viikko kerhoilta kokoontuminen Päällystöopistolla.

        Meitä oli noin parikymmentä osallistujaa, lähinnä miehiä. Minun lisäkseni oli vain kaksi muuta naista.

        Se etu naiseudesta oli , että sai kädestä pitäen hyviä neuvoja vuosikymmeniä harrastuksessa olleilta veteraaneilta.

        Mieheni ei harrastanut postimerkkeilyä, hänen Rotary kerho-iltansa oli samana iltana ja kuljimme samalla autolla harrastuksiimme.

        Yhteinen harrastus mieheni kanssa oli kuorolaulu kirkkokuorossa. Miehelläni sen lisäksi myös mieskuorossa.

        Nyt tuli taas pitkä sepustus joten
        hyvää päivän jatkoa kaikille!
        tepa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hilla, mainitsit että taas tuli pituutta kirjoitukseen.

        Minulla tahtoo olla sama vika. äidinkielen opettajani jo aikoinaan laittoi ainekirjoitukseni perään "muuten hyvä, mutta TIIVISTÄ`. En ole vieläkään oppinut.

        Tuosta erilaisten tavaroitten keräilystä on minulla myös kaapeissani mielenkiintoisia kohteita joita olen joskus harrastanut.

        Pisimpään postimerkkeily, joka meni varsin pitkälle harrastuksena. Suomen ja Ruotsin kansiot lähes täydellisinä 2000-luvulle.

        Euroon siirtyminen lopetti keräilyn ja jäsenyyden Postimerkkikerhossa, jossa oli joka viikko kerhoilta kokoontuminen Päällystöopistolla.

        Meitä oli noin parikymmentä osallistujaa, lähinnä miehiä. Minun lisäkseni oli vain kaksi muuta naista.

        Se etu naiseudesta oli , että sai kädestä pitäen hyviä neuvoja vuosikymmeniä harrastuksessa olleilta veteraaneilta.

        Mieheni ei harrastanut postimerkkeilyä, hänen Rotary kerho-iltansa oli samana iltana ja kuljimme samalla autolla harrastuksiimme.

        Yhteinen harrastus mieheni kanssa oli kuorolaulu kirkkokuorossa. Miehelläni sen lisäksi myös mieskuorossa.

        Nyt tuli taas pitkä sepustus joten
        hyvää päivän jatkoa kaikille!
        tepa

        Sellainen valittaa viestien pituudesta , joka itse pystyy vain lyhyeen chattailun tapaiseen viestintään. Siinä vain luetellaan lyhyesti mitä tein ja söin ja missä istuin.
        Nautin pohtivista kirjoituksista, samaten kuin hienoista kuvauksista. Ei niitä parilla sanalla saa aikaan.
        Uskon myös vilpittömiin kiitoksiin, kyllä ne tulee ihan ansaitusti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hilla, mainitsit että taas tuli pituutta kirjoitukseen.

        Minulla tahtoo olla sama vika. äidinkielen opettajani jo aikoinaan laittoi ainekirjoitukseni perään "muuten hyvä, mutta TIIVISTÄ`. En ole vieläkään oppinut.

        Tuosta erilaisten tavaroitten keräilystä on minulla myös kaapeissani mielenkiintoisia kohteita joita olen joskus harrastanut.

        Pisimpään postimerkkeily, joka meni varsin pitkälle harrastuksena. Suomen ja Ruotsin kansiot lähes täydellisinä 2000-luvulle.

        Euroon siirtyminen lopetti keräilyn ja jäsenyyden Postimerkkikerhossa, jossa oli joka viikko kerhoilta kokoontuminen Päällystöopistolla.

        Meitä oli noin parikymmentä osallistujaa, lähinnä miehiä. Minun lisäkseni oli vain kaksi muuta naista.

        Se etu naiseudesta oli , että sai kädestä pitäen hyviä neuvoja vuosikymmeniä harrastuksessa olleilta veteraaneilta.

        Mieheni ei harrastanut postimerkkeilyä, hänen Rotary kerho-iltansa oli samana iltana ja kuljimme samalla autolla harrastuksiimme.

        Yhteinen harrastus mieheni kanssa oli kuorolaulu kirkkokuorossa. Miehelläni sen lisäksi myös mieskuorossa.

        Nyt tuli taas pitkä sepustus joten
        hyvää päivän jatkoa kaikille!
        tepa

        Tepa. Miehesi kuului siis paikkakunnan kermaan, Rotaryt on sellainen eliitin herrakerho.


    • Anonyymi

      Huomenta! Lämmin aamu ja sateeton, vähän pilviä taivaalla kulkee tuulen mukana, joka onkin aika voimakas.

      Katsoin aamulla TV:tä, siellä puhuttiin tärkeästä asiasta, nimittäin resistenssibakteereista, jotka lisääntyy jatkuvasti.
      Liian paljon pyydetään lääkäreiltä antibiootteja ja voidaan vielä kuuri kesken jättää, kun oireet poistuvat.
      Tämä edesauttaa sitä, että antibiotit ei enää tehoa ja bakteereista tulee sille resitenssejä.
      Antibiotit ovat hyviä, kun vakava sairaus uhkaa, mutta ei joka vaivaan niitä ole tarkoitettu.

      Eilen katsoin "Vain elämää" lähetyksen. Oi, kuinka se piristi, tuttuja kappaleita ja hyviä laulajia, täytyi itsekin nousta jammailemaan heidä mukanaan.

      Voidaan hyvin,
      Neeasa

      • Anonyymi

        Hyvä Neeasa että tuot esiin tällaisia yleishyödyllisiä asioita ja muutenkin aina hiillitysti ja positiivisesti kirjoitat.🌹


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä Neeasa että tuot esiin tällaisia yleishyödyllisiä asioita ja muutenkin aina hiillitysti ja positiivisesti kirjoitat.🌹

        Kiitos, ano, 11:56:28


    • Terkkuja nojatuoliin Daljoen alajuoksulta, ilman mutkia ja ilman hyttysiä. Viime yönä puhalsi myrskytuuli ja heitteli kaikki kukkaruukkuni ulkorapuilta nurin. Eipä nuo pienet loppukesän kukat paljon kärsineet, syysasterit jne. sietävät pientä ryöpytystäkin, mutta kesän viimeisistä ruusuistani tuuli ja sade olivat piiskanneet viimeisetki terälehdet nurmikolle.

      Eilen alkoi lentopallo ja mies kävi taas pelaamassa ja minä samalla pistäydyin tyttären luona syömässä rapuja ja lasillisella valkkaria. Pojatkin olivat kotona, vanhimmalla oli tyttöystäväntekele kylässä ja nuorempi lähti sitten rilluttelemaan luokkatoverinsa kanssa mopoautolla. Perheen isäntä ei ollut kotona, jossain konsertissa.

      Mukavaa seurata miten tytär vuosien varrella tulee aina vain enemmän mammansa kaltaiseksi. Nyt hän suunnittelee kesämökin hankkimista, ei tarvitse olla veden äärellä aivan, mutta suuri piha ja puutarha ja kasvimaakin olisi toivomuksissa. Ehkäpä he suunnittelevat viettävänsä lomiaan enemmän kotimaassa tulevaisuudessa, kun maailmaa on jo kierretty .

      Terveisiä myös ruotsinsuomalaisilta eläkeläisiltä Axevallan kansankorkeakoululta, jossa he taas kokoontuivat perinteiseen Axevallan kesään, kolmen päivän kesäleirille. Ohjelmaa oli paljon ja minäkin olin saanut kunnian tulla kertomaan kirjoistani eläkeläisille. (Profiilissani on kooste Axevallasta).
      Tämä oli nyt ihan ensimmäinen kerta kun olimme eläkeläisten tapahtumassa ja viihdyimme todella hyvin!

    • Anonyymi

      "Jatketaanko rupattelua nojatuolissa?"
      Harvinaisen tyhmä kysymys julkisella, yleisellä sosiaalisella alustalla.
      Passiivissa tuollaista kysellään - siis kaikille kai tarkoitettu.
      Kysellään jatketaanko, vaikka ei ole vielä aloitettukaan, eikä rupattelun teemaa edes ilmoiteta, kuten ohjeitten mukaan aina teemakohtaisesti rupatellaan.
      Tämä nyt on tällainen pikavisiitin tekijän kommentti.
      Voi jotkut närkästyä, jopa loukkaantua, mutta kirjoitin nyt vain mitä vilpittömästi tuli mieleeni.

      • Anonyymi

        Näyttäähän täällä niitä "rupattelijoita" olevan.
        Ilmeisesti kyseessä on jonkun vaikutusvaltaa haluavan manipulointi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttäähän täällä niitä "rupattelijoita" olevan.
        Ilmeisesti kyseessä on jonkun vaikutusvaltaa haluavan manipulointi.

        Ilmeisesti hänen raportteihinsa ei ole vastattu, vaan pitää yksinpuhelua.


      • Anonyymi

        "Kysellään jatketaanko, vaikka ei ole vielä aloitettukaan"

        Kyllä tämä on jo ties kuinka mones kymmenes nojatuoli, eli aloitettu on jo ajat sitten. Et ole sitten muita nojatuoleja nähnytkään?


      • Anonyymi

        2024-08-24 13:30:29.

        Voit toki aloittaa oman ketjunsa milloin ja mihin tahansa. Nojatuoli ei mua vanhaa mitenkän parja, ei haitta.
        Mun uistimeensa voi tarttua kaisla, Ei hän mitään, poistan sen.


      • Anonyymi

        Ihan yleinen palstahan tämä on. Jokainen kirjoittaa sen, mitä vilpittömästi on mieleen tullut.'
        Jatka pois vain. Nojatuoliin mahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan yleinen palstahan tämä on. Jokainen kirjoittaa sen, mitä vilpittömästi on mieleen tullut.'
        Jatka pois vain. Nojatuoliin mahtuu.

        Tämä on samanmielisten ketju.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan yleinen palstahan tämä on. Jokainen kirjoittaa sen, mitä vilpittömästi on mieleen tullut.'
        Jatka pois vain. Nojatuoliin mahtuu.

        Olen niin samaa mieltä. Yksihän siellä kerralla lekottelee. Ei kukaan syliin onneksi tule. Ihan vapaa ja kiva tässä on olla. Minua ei ole kukaan koskaan häirinnyt.
        Ja se vielä, että ihan hiljaista ja rauhallista on aina ,kun istukselen tässä nojatuolissa.


    • Anonyymi

      Tuossa joku kirjoitteli keräilystä. Itse olen keräillyt kiiltokuvia. Ne ovat hienossti järjestyksessä albumeissa. Ei suinkaan liimattuina ,kuin yhdessä 60-luvun muistovihossa. 1970-1990 luvulla hanki paljonin, todella kauniita, eikä vie hirmuisesti tilaa.
      Nyt 2000-luvulla olen aina kuikuillut tori.fi sivuilta jne, mutta en ole löytänyt mitään ,mitä minulla ei olisi.
      Jostain ,kun saisi vanhoja hyväkuntoisia. Ei niistä kyllä ole lapsenlapset olleet kiinnostuneita.

      • Anonyymi

        Oletko käynyt kirpputoreilla? Joskus kun harrastin kirppareiden kiertelyä näin vanhoja kiiltokuva albumeitakin muutamalla eurolla..
        Minullakin on vanha, tyttäreni (64v) aikainen albumi tallessa. Jospa hän joskus sitä kaipailisikin.
        Ainakin silloin varmaan tutkii kaappinsa, kun minusta aika jättää ja talo tyhjennetään.
        Tytär on liimannut ne suoraan vihkoon ja ei niitä saa ehjänä irti.
        tepa


    • Anonyymi

      Kymmenen vuotta sitten kuljeskelin kirppareilla,mutta nykyisin kierrän ne kaukaa. Olemme jutelleet lasten ja lastenlasten kanssa ja sopineet kaikkien tahdosta, siis tietysti minun myös, ette mitään ns vanhaa kamaa hankita mun kotiin. Kuolinsiivouksen olen tehnyt ajat sitten. Raikasta kaunista , siis todella kaunista rakastan. En osta mitään turhaa enää. Siitä tulee ihanan kevyt olo ,kun vie pois vaatteet, kipot ja kupit , joita ei ole kymmeneen vuoteen käyttänyt ja tiedän ettei ne myöskään ole arvokkaita.
      Pari upeaa kahvikalustoa on ,joita käytän juhlassa ja ruokakalusto.
      Kaapit on suh siistit.
      Samoin vanhat lakanat heitän hevon kuuseen ja tilalle uudet raikkaat petivaatteet ja pyyhkeet olen hankkinut aika ajoin.Netisä saa kauniita.

      • Anonyymi

        Onnittelut sinulle! Olet toteuttanut sen mistä minä vasta haaveilen. Aloittaminen on vain niin vaikeaa kun työtä on paljon, kaappeja, komeroita, kirjoja ym...

        Oikeasti tarvitsen siihen apua, nykyinen kuntoni on sellainen etten yksin pysty. Tyttäreni jää ensi vuonna eläkkeelle, jospa hän sitten tulisi avukseni. Ellei jouda, niin sitten joutuu veljensä kanssa tekemään minun kuolin siivoukseni kirjaimellisesti kun olen lopullisesti poissa.

        Minulla oli parikymmentä vuotta sitten käytäntönä jos en jotain vaatetta ollut käyttänyt kertaakaan vuoden aikana, niin pois vaan. Ei koskenut juhlavaatteita ja takkeja ja kenkiä.
        tepa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onnittelut sinulle! Olet toteuttanut sen mistä minä vasta haaveilen. Aloittaminen on vain niin vaikeaa kun työtä on paljon, kaappeja, komeroita, kirjoja ym...

        Oikeasti tarvitsen siihen apua, nykyinen kuntoni on sellainen etten yksin pysty. Tyttäreni jää ensi vuonna eläkkeelle, jospa hän sitten tulisi avukseni. Ellei jouda, niin sitten joutuu veljensä kanssa tekemään minun kuolin siivoukseni kirjaimellisesti kun olen lopullisesti poissa.

        Minulla oli parikymmentä vuotta sitten käytäntönä jos en jotain vaatetta ollut käyttänyt kertaakaan vuoden aikana, niin pois vaan. Ei koskenut juhlavaatteita ja takkeja ja kenkiä.
        tepa

        Rauhaisaa ja hiljaista on sunnuntaiaamun alku, ihmiset lepää ja nauttii vapaapäivästään, näin luulen.
        Melko tuulinen sää ja sateita varmaan tänäänkin saadaan, hyvä niin puolukat kasvua lisää, kohta punamarja parhaimmillaan.
        Jostakin luin, että kaksidesiä päivässä pitäisi puolukkaa syödä, jopa painon hallintaan vaikuttaa.
        Noita terveys vaikutteisia tietoja aina aamuisin koneeni näyttöön tulee ja niitä on mukava lukea.
        Tänä aamuna oli aivojen toimintaan vaikuttavia asioita esillä, kaikki toimimisemme vaikuttaa aivojen kautta terveyteemme.
        Lukeminen, kirjoittelu, käsityöt, ympäristön seuraaminen, kanssa käyminen ihmisten kanssa, ym. vastaava hoitaa kuntoamme, eli tärkeintä elimistöämme aivoja.
        Näiden toimintojen puuttuminen vaikuttaa muistiin ja se taas lisää monia muistisairauksia.
        Siis ystävät kirjoittakaa myönteisistä asioista ja yleensä kirjoittakaa, niinhän olen monasti toivonut;)

        Tuo tyhmäksi sanottu viesti on jo Anojen puolelta todettu ja selvitetty, kiitos siitä.
        Olen samaa mieltä viestien kanssa, onhan Nojatuoli ollut jo vuosia palstalla, jatkoa siihen pyydän.
        Ainahan näitä fiksuja löytyy jotka aiheen saavat närkästyä, mutta sekin on todettava, että lupa on niihinkin viesteihin, vaikka myös tästä kielteisestä ajattelusta aivot närkästyy;)

        En ole kirpputori ihmisiä ollenkaan, en juuri shopaile yleensäkään, usein jonkun vaatteen koppaan ruokaostoksilla.
        Kaappini muuton yhteydessä tyhjensin melko rankalla kädellä ja uusia ostoksianikin joskus harmittelen, kun jäävät käyttämättä.
        Olen toki kirpparilla käynyt, mutta jostakin syystä ei mitään käteen tartu, voi olla tyhmääkin näin kierrätyksen aikana.
        Takana on ne ajat, jolloin joka menoon oli uusi vaate hankittava, no nyt ei niitä menojakaan ole, kaapista tarvittava (vaatimaton ) vaate päälle löytyy.
        En myöskään ole keräilijä, jos ei lasketa kaiken kauniin kerääminen ja usein sellaista jota ei muilta löydy, vahva oman maun seurailija olen.
        En myöskään viihtyisi suunnittelijan kalustamasta kodista, itse haluan senkin asian toteuttaa, kai olen kaikelle normaalille vastarannankiiski.
        Liinavaatteet käytän tarkkaan pesen ja kulutan, pitäisi varmaan ostaa jotain uutta ja nauttia kauniista näkymästä, mutta sen suhteen olen tarkka ja nuuka.
        Minulla on vielä pyyheliinoja, jotka merkkasin kihloissa ollessa, aivan kuin uusia.
        Ne perinnöksi jää, muuten ei paljonkaan muuta.

        Paloma mainitsit tuosta tyttären samankaltaisista touhuista mitä sinäkin teet, saman havainnon teen minäkin omasta tyttärestä, tosin ne ikävät piirteetkin joiden soisin minuun jäävän, toistuvat.
        Nuo eläkeläisten menot ovat myös osa aivoja tehokkaasti toimiviksi tekeviä osasia, kaikki kanssakäyminen on hyvästä.
        Minäkin ajattelin lopettaa, mutta kai se on jollakin keinoin vaan mukaan raahaantua.

        Neeassan tietopaketti taas asioita selkeytti, lääkkeitä vain tarpeeseen ja ehkä pientä kipua on hyvä kokea, tuntee elävänsä, tuskaisiin vaivoihin sitten lääkitys mikä mahdollisesti apua antaa.
        Tepa kyllä sitä jää pakostakin kuolinsiivousta, vaikka yrittäisi vähällä selvitä, mutta eipä sitä murehdita, elettävä on miksi ei sitten tyytyväisenä siihen miten asiat ovat.

        Virkistävää päivää kaikille, sienien etsintään jokainen joka kykenee, on kuulemma ainakin kanttarellin lisäksi tatteja noussut.
        Minä teenkin kaupan herkkutateista kastikkeen tämän päivän ruokailuun, heppa!


      • Hil-la kirjoitti:

        Rauhaisaa ja hiljaista on sunnuntaiaamun alku, ihmiset lepää ja nauttii vapaapäivästään, näin luulen.
        Melko tuulinen sää ja sateita varmaan tänäänkin saadaan, hyvä niin puolukat kasvua lisää, kohta punamarja parhaimmillaan.
        Jostakin luin, että kaksidesiä päivässä pitäisi puolukkaa syödä, jopa painon hallintaan vaikuttaa.
        Noita terveys vaikutteisia tietoja aina aamuisin koneeni näyttöön tulee ja niitä on mukava lukea.
        Tänä aamuna oli aivojen toimintaan vaikuttavia asioita esillä, kaikki toimimisemme vaikuttaa aivojen kautta terveyteemme.
        Lukeminen, kirjoittelu, käsityöt, ympäristön seuraaminen, kanssa käyminen ihmisten kanssa, ym. vastaava hoitaa kuntoamme, eli tärkeintä elimistöämme aivoja.
        Näiden toimintojen puuttuminen vaikuttaa muistiin ja se taas lisää monia muistisairauksia.
        Siis ystävät kirjoittakaa myönteisistä asioista ja yleensä kirjoittakaa, niinhän olen monasti toivonut;)

        Tuo tyhmäksi sanottu viesti on jo Anojen puolelta todettu ja selvitetty, kiitos siitä.
        Olen samaa mieltä viestien kanssa, onhan Nojatuoli ollut jo vuosia palstalla, jatkoa siihen pyydän.
        Ainahan näitä fiksuja löytyy jotka aiheen saavat närkästyä, mutta sekin on todettava, että lupa on niihinkin viesteihin, vaikka myös tästä kielteisestä ajattelusta aivot närkästyy;)

        En ole kirpputori ihmisiä ollenkaan, en juuri shopaile yleensäkään, usein jonkun vaatteen koppaan ruokaostoksilla.
        Kaappini muuton yhteydessä tyhjensin melko rankalla kädellä ja uusia ostoksianikin joskus harmittelen, kun jäävät käyttämättä.
        Olen toki kirpparilla käynyt, mutta jostakin syystä ei mitään käteen tartu, voi olla tyhmääkin näin kierrätyksen aikana.
        Takana on ne ajat, jolloin joka menoon oli uusi vaate hankittava, no nyt ei niitä menojakaan ole, kaapista tarvittava (vaatimaton ) vaate päälle löytyy.
        En myöskään ole keräilijä, jos ei lasketa kaiken kauniin kerääminen ja usein sellaista jota ei muilta löydy, vahva oman maun seurailija olen.
        En myöskään viihtyisi suunnittelijan kalustamasta kodista, itse haluan senkin asian toteuttaa, kai olen kaikelle normaalille vastarannankiiski.
        Liinavaatteet käytän tarkkaan pesen ja kulutan, pitäisi varmaan ostaa jotain uutta ja nauttia kauniista näkymästä, mutta sen suhteen olen tarkka ja nuuka.
        Minulla on vielä pyyheliinoja, jotka merkkasin kihloissa ollessa, aivan kuin uusia.
        Ne perinnöksi jää, muuten ei paljonkaan muuta.

        Paloma mainitsit tuosta tyttären samankaltaisista touhuista mitä sinäkin teet, saman havainnon teen minäkin omasta tyttärestä, tosin ne ikävät piirteetkin joiden soisin minuun jäävän, toistuvat.
        Nuo eläkeläisten menot ovat myös osa aivoja tehokkaasti toimiviksi tekeviä osasia, kaikki kanssakäyminen on hyvästä.
        Minäkin ajattelin lopettaa, mutta kai se on jollakin keinoin vaan mukaan raahaantua.

        Neeassan tietopaketti taas asioita selkeytti, lääkkeitä vain tarpeeseen ja ehkä pientä kipua on hyvä kokea, tuntee elävänsä, tuskaisiin vaivoihin sitten lääkitys mikä mahdollisesti apua antaa.
        Tepa kyllä sitä jää pakostakin kuolinsiivousta, vaikka yrittäisi vähällä selvitä, mutta eipä sitä murehdita, elettävä on miksi ei sitten tyytyväisenä siihen miten asiat ovat.

        Virkistävää päivää kaikille, sienien etsintään jokainen joka kykenee, on kuulemma ainakin kanttarellin lisäksi tatteja noussut.
        Minä teenkin kaupan herkkutateista kastikkeen tämän päivän ruokailuun, heppa!

        "Paloma mainitsit tuosta tyttären samankaltaisista touhuista mitä sinäkin teet, saman havainnon teen minäkin omasta tyttärestä, tosin ne ikävät piirteetkin joiden soisin minuun jäävän, toistuvat.
        Nuo eläkeläisten menot ovat myös osa aivoja tehokkaasti toimiviksi tekeviä osasia, kaikki kanssakäyminen on hyvästä.
        Minäkin ajattelin lopettaa, mutta kai se on jollakin keinoin vaan mukaan raahaantua."

        Omat ikävät piirteeni eivät onneksi toistu tyttäressäni. Hänellä on ihan ikiomat ikävät piirteet, joita minulla ei ole koskaan ollut. Rakastamme silti toisiamme <3
        Olen maksanut jäsenmaksua paikalliseen eläkeläisten yhdistykseen varmaan kymmenen vuotta käymättä kertaakaan heidän riennoissaan tai harrastuksissaan. Nyt sanoin irti jäsenyyden, kun ei tule kuitenkaan käytyä. Koti, huusholli, perhe ja kirjoittaminen, lukupiirit ja kesäisin piha ja puutarha kesäisin vievät kaiken energiani.


    • Anonyymi

      Alkuiltapäivää aurinkoisesta Kymenlaaksosta. Piti ensin kuunnella Kansan Radion kuulumiset.
      Aikaisen aamupalan jälkeen menin vielä nukkumaan. Kävin postilaatikolla. Turhaa, koska alueellamme ei ole kannettu päivälehtiä sunnuntaisin kai kuukausiin.

      Kun näitä päiväposteja ei jaeta tiistainakaan, viikossa meillä jaetaan neljänä päivänä viikossa. Niilläkin ehtii hoitamaan asiansa.
      Etenkin aamulehtien jakajille tsemppaukseni. Kaikenlaisissa säissä ympäri vuoden on lähdettävä homma hoitamaan omissa kantopiireissä.

      Ylempänä Suomessa kuulin tänään paikoin satelevan. Kuitenkin on vielä kesäisen lämpimiä iltapäiviä luvassa.
      Mut ei maha mittää, loppukesältä tämä jo tuntuu lohtulämpimistä huolimatta.

      Pidetäh silti mielialan lippu korkeella huomenna alkavasta elokuun loppuviikosta huolimatta.
      @ topieläkeläinen.

    • Anonyymi

      Eilinen ilta meni kauhistelun merkeissä.
      Poikani naisystävä, joka on myös minun ystäväni, soitti ja itku kurkussa pyysi poikaa luokseen yöksi.
      Hän oli joutunut miesporukan pahoinpitelemäksi kadulla. Hän oli tulossa satamatorin yleisötapahtumasta kotiinsa keskustaan kun hän näki miesten tappelevan ja yhtä miestä hakattiin ja potkittiin. Hän meni sitten käskemään lopettamaan hakkaamisen ja siinä vaiheessa ne hyökkäsivät hänen kimppuunsa ja löivät kasvoihin ja kaatoivat maahan ja potkivat kunnes pakenivat paikalta. Joku muu kadulla kulkenut nainen auttoi hänet kotiinsa joka oli aivan lähellä tapahtumapaikkaa.
      Hän oli tutkinut vammojaan ja soittikin työpaikalleen sairaalaan ja sieltä kehotettiin tarkkailemaan tilannetta ja jos on hälyttävää tulla ambulanssilla heti, muussa tapauksessa seuraavana päivänä, koska päivystyksessä oli ollut ainakin kymmenen tunnin jonossa ihmisiä.
      Terveys ammattilaisena hän sitten hoiteli itseään ja soitti sitten meille, kun ei uskaltanut jäädä yöksi yksin, jos tarvitsisikin sairaalahoitoa.

      Poika on vielä hänen luonaan, enkä tiedä miten yö on sujunut.
      Jotenkin en pysty oikein mihinkään asiaan tarttumaan kun ajatukset pyörii tämän sisarhentoisen voinnissa.
      tepa

      • Anonyymi

        Kauhea tapahtuma tuo poikasi naisystävälle tapahtunut pahoinpitely. Poliisi on kyllä usein lehdissä valistanut, ettei pidä mennä väliin vaan seurata vähän kauempaa ja soittaa 112 ja odottaa paikalle saapuvaa virkavaltaa silminnäkijänä.

        Mira


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauhea tapahtuma tuo poikasi naisystävälle tapahtunut pahoinpitely. Poliisi on kyllä usein lehdissä valistanut, ettei pidä mennä väliin vaan seurata vähän kauempaa ja soittaa 112 ja odottaa paikalle saapuvaa virkavaltaa silminnäkijänä.

        Mira

        Poika tuli äsken kotiin. Oli vienyt ystävämme sairaalaan. yö oli ollut kivulias ja aamulla hän oli oksentanut verta. Maksa mahdollisesti vaurioitunut. Kylkiluita myös murtunut.
        Ystävämme sanoi ettei enää koskaan mene ketään auttamaan vastaavissa tilanteissa.
        tepa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poika tuli äsken kotiin. Oli vienyt ystävämme sairaalaan. yö oli ollut kivulias ja aamulla hän oli oksentanut verta. Maksa mahdollisesti vaurioitunut. Kylkiluita myös murtunut.
        Ystävämme sanoi ettei enää koskaan mene ketään auttamaan vastaavissa tilanteissa.
        tepa

        Ei pidä hennon naisen mennä väliin tappeluihin eikä ison miehenkään, koska voi olla puukkojakin pelissä. Tuohan on poliisiasia, todella ikävä tapaus. Sisäiset vammat on aina vakava asia. Toivotan kaikkea hyvää ystävällenne !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä hennon naisen mennä väliin tappeluihin eikä ison miehenkään, koska voi olla puukkojakin pelissä. Tuohan on poliisiasia, todella ikävä tapaus. Sisäiset vammat on aina vakava asia. Toivotan kaikkea hyvää ystävällenne !

        Kiitos myötätunnosta.
        Poikakaan ei tiennyt olivatko poliisit löytäneet tekijät, ainakaan ei paikalle virkavaltaa ilmestynyt ja nainen joka auttoi ystävämme kotiin ei ollut hänen tuttunsa, joten tapaus on epäselvä. Sairaalassa on kuitenkin tieto tästä pahoinpitelystä, joten ehkä jotain tekijöistä vielä selviääkin.
        tepa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poika tuli äsken kotiin. Oli vienyt ystävämme sairaalaan. yö oli ollut kivulias ja aamulla hän oli oksentanut verta. Maksa mahdollisesti vaurioitunut. Kylkiluita myös murtunut.
        Ystävämme sanoi ettei enää koskaan mene ketään auttamaan vastaavissa tilanteissa.
        tepa

        Voi ei, todella järkyttävää!Toivottavasti ystävänne vammat parantuvat ja pahoinpitelijät tuomitaan vankilaan pitkäksi aikaa. On todella huolestuttavaa, miten väkivaltaiseksi yhteiskuntamme on muuttunut ja sama koskee monia muitakin maita. Itse en uskalla pimeällä liikkua ollenkaan ulkona, en mielelläni mene edes lähikauppaan pimeällä ,vaikka se sijaitsee saman kadun varrella. Täällä uutisten mukaan liikkuu katujengejä. Ja nuorilla taitaa monella olla ne puukot taskussa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ei, todella järkyttävää!Toivottavasti ystävänne vammat parantuvat ja pahoinpitelijät tuomitaan vankilaan pitkäksi aikaa. On todella huolestuttavaa, miten väkivaltaiseksi yhteiskuntamme on muuttunut ja sama koskee monia muitakin maita. Itse en uskalla pimeällä liikkua ollenkaan ulkona, en mielelläni mene edes lähikauppaan pimeällä ,vaikka se sijaitsee saman kadun varrella. Täällä uutisten mukaan liikkuu katujengejä. Ja nuorilla taitaa monella olla ne puukot taskussa...

        Jokaisella on puhelin 112 on oikea osoite.ja huutaa aina voi!


    • Ihan kauhistutti tuo Tepan ketomus.
      Nykyään, kun on kaikenmailman huumehörhöjä ym. joille ei järkipuhe sano mitään, ei passaa mennä väliin.
      Toimia juuri niin kuinka Mira sanoi tuolla aiemmin.
      Ehkä se oli spontaani reaktio. Jos ihmisen mieli on erittäin oikeudentuntoinen, näin voi tapahtua.
      Toivottavasti kyseinen henkilö toipuu myös henkisistä vammoistaan. Myötätuntoa, vaikka ilmojen halki.

      Niin vain säätiedot menivät pieleen. Eilen oli paljon hienonpi ilta, kuin tänään.
      Tänään piti olla selkeää, vaan kuinkas kävi sadetta ja ukkosta viikon hehkutuksen jälkeen yhtäkkiä povattiin.
      No sadekuuroja tuli, alatalolla saunoin ja kyllä vaan pari kertaa järveäkin syleilin.

      Naapurissa kävin, ostin vähän yli pari mottia koivuklapela. Toi vähän päästä.
      Pitkään juteltiin niitä näitä hänen ja vaimonsa kanssa,
      Täällä maalla ovat nuo naapurit niin mukavia.

      Pari suurta lintua oli tiellä, kun kotimökille ajoin. Ilmeisessti metsoja.

      Tiemaksuistakin puhuttiin, huomasin itsekin, että kovin oli noussut.
      Ymmärrän sen, miinukselle oli jäänyt eräitä töitä, onneksi voi tuttujen urakoitsijoiden kanssa sopia.

      Maalaiselämässä on monta konkeloa. Talvinen kaupunkielämäni on paljon yksinkertaisenpaa, joskin joskus ajattelen, että helponpaa olisi asua vuokralla, kun omistusasunnossa.

      • Anonyymi

        Et tunne metsoja, jotka ovat suuria kookaita lintuja? Ja harvinaisia nähdä. Ehdottomasti kuvien arvoisia.
        Äkkiä känny kuvausasentoon.
        Mikä tekee kaupunkivuokra-asunnosta helpomman, kun pitää mainita, että omistusasunto?
        Vuokra-asunnonkin joku omistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tunne metsoja, jotka ovat suuria kookaita lintuja? Ja harvinaisia nähdä. Ehdottomasti kuvien arvoisia.
        Äkkiä känny kuvausasentoon.
        Mikä tekee kaupunkivuokra-asunnosta helpomman, kun pitää mainita, että omistusasunto?
        Vuokra-asunnonkin joku omistaa.

        Omistaja vastaa korjauksista ja remonteista, Omistusasunnossa on paljon pääomaa kiinni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Omistaja vastaa korjauksista ja remonteista, Omistusasunnossa on paljon pääomaa kiinni.

        Yhtiövastike muutaman satasen. Vuokra-asunnossa 700 eurosta ylöspäin kaksiossa.
        Kun on on mökki ja kämppä, ne pitää aina mainita.


      • Lesken70 kirjoitti:

        Yhtiövastike muutaman satasen. Vuokra-asunnossa 700 eurosta ylöspäin kaksiossa.
        Kun on on mökki ja kämppä, ne pitää aina mainita.

        Olenpa väärällä palstalla.
        Ja väärällä asialla tässä kohtaa.
        Sorry.


      • Anonyymi
        Lesken70 kirjoitti:

        Olenpa väärällä palstalla.
        Ja väärällä asialla tässä kohtaa.
        Sorry.

        Ihan oikealla asialla. Kyllä omistusasunto on hyvä turva, ei voi häätää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et tunne metsoja, jotka ovat suuria kookaita lintuja? Ja harvinaisia nähdä. Ehdottomasti kuvien arvoisia.
        Äkkiä känny kuvausasentoon.
        Mikä tekee kaupunkivuokra-asunnosta helpomman, kun pitää mainita, että omistusasunto?
        Vuokra-asunnonkin joku omistaa.

        ``mikä tekee kaupunkivuokra-asunnosta helpomman, kun pitää mainita, että omistusasunto.´´
        Juurise, että ei ole murheita mistään, asuu vaan.
        Tulee putkiremontit, kattoremontit, julkisivuremontit, parvekeremontit, ikkunaremontit ym. ym. Maksa sitä maksa tätä loputtomiin.
        Maksa laajakaistaa vaikket tarvitse, maksa luksussaunaa vaikket ikinä käytä.
        Yhtiövastike voi olla 300-400 ja lainavastikkeet yhtä paljon.
        Se on vaan sillai, että omistusasunnon omistamisessa ei ole mitään kadehdittavaa.
        Moni vanhahan on tehnytkin niin, että myy asuntonsa, siirtyy vuokralle ja käyttää pääomansa oman loppuelämänsä elämän helpottamisen ja myös nauttimiseen.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        ``mikä tekee kaupunkivuokra-asunnosta helpomman, kun pitää mainita, että omistusasunto.´´
        Juurise, että ei ole murheita mistään, asuu vaan.
        Tulee putkiremontit, kattoremontit, julkisivuremontit, parvekeremontit, ikkunaremontit ym. ym. Maksa sitä maksa tätä loputtomiin.
        Maksa laajakaistaa vaikket tarvitse, maksa luksussaunaa vaikket ikinä käytä.
        Yhtiövastike voi olla 300-400 ja lainavastikkeet yhtä paljon.
        Se on vaan sillai, että omistusasunnon omistamisessa ei ole mitään kadehdittavaa.
        Moni vanhahan on tehnytkin niin, että myy asuntonsa, siirtyy vuokralle ja käyttää pääomansa oman loppuelämänsä elämän helpottamisen ja myös nauttimiseen.

        Kalliisti vuokralla asuvalla ei ole mahdollisuutta realisoida omistusasuntoa, vaan pitää kituuttaa koppuun asti. Oman asunnon säästö kyllä siis kannattaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kalliisti vuokralla asuvalla ei ole mahdollisuutta realisoida omistusasuntoa, vaan pitää kituuttaa koppuun asti. Oman asunnon säästö kyllä siis kannattaa.

        Ensinnäkin se oman asunnon säästö vaatii myös monilta vyön kiristystä.
        Mutta kommentistasi tuli mieleeni se, että ehkäpä tuokin asia on eritavalla riippuen siitä, mistä alueesta on kysymys.
        Siis jos verrataan pääkaupunkialuetta muuhun Suomeen.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Ensinnäkin se oman asunnon säästö vaatii myös monilta vyön kiristystä.
        Mutta kommentistasi tuli mieleeni se, että ehkäpä tuokin asia on eritavalla riippuen siitä, mistä alueesta on kysymys.
        Siis jos verrataan pääkaupunkialuetta muuhun Suomeen.

        Pk seudulla ja kasvukeskuksissa asuntojen arvo nousee, muualla laskee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan oikealla asialla. Kyllä omistusasunto on hyvä turva, ei voi häätää.

        Kyllä voi omistusasunnostakin häätää. Yhtiövastikkeet maksamatta ja liian iloinen elämäntyyli.
        Tiedän tapayksia


      • Eliaana kirjoitti:

        ``mikä tekee kaupunkivuokra-asunnosta helpomman, kun pitää mainita, että omistusasunto.´´
        Juurise, että ei ole murheita mistään, asuu vaan.
        Tulee putkiremontit, kattoremontit, julkisivuremontit, parvekeremontit, ikkunaremontit ym. ym. Maksa sitä maksa tätä loputtomiin.
        Maksa laajakaistaa vaikket tarvitse, maksa luksussaunaa vaikket ikinä käytä.
        Yhtiövastike voi olla 300-400 ja lainavastikkeet yhtä paljon.
        Se on vaan sillai, että omistusasunnon omistamisessa ei ole mitään kadehdittavaa.
        Moni vanhahan on tehnytkin niin, että myy asuntonsa, siirtyy vuokralle ja käyttää pääomansa oman loppuelämänsä elämän helpottamisen ja myös nauttimiseen.

        Kun on käynyt niinkin, että et saa millään myytyä asuntoasi
        Joudut myymään sen pilkkahintaan, jos saat sittenkään.
        Paljonko sitä pääomaa jää loppuelämän nauttimiseen.
        Vuokrat ovat korkeat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan oikealla asialla. Kyllä omistusasunto on hyvä turva, ei voi häätää.

        Asuminen kaupungin omistamassa vuokratalossa on huoletonta. Kun maksan vuokrani, enkä häiriköi, niin häädöstä ei ole pienintäkään pelkoa.

        kylmätotuus


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pk seudulla ja kasvukeskuksissa asuntojen arvo nousee, muualla laskee.

        Muualla Suomessa kukaan ei tule edes katsomaan asuntoa ilmoituksen ollessa lehdessä tai netissä.
        Eivät maksa kuin murto-osan siitä, mitä asukas on itse maksanut.
        Jos kukaan maksaa mitään.
        Asuntokauppa on edelleen pysähtynyt monessa paikassa.


      • Eliaana kirjoitti:

        Ensinnäkin se oman asunnon säästö vaatii myös monilta vyön kiristystä.
        Mutta kommentistasi tuli mieleeni se, että ehkäpä tuokin asia on eritavalla riippuen siitä, mistä alueesta on kysymys.
        Siis jos verrataan pääkaupunkialuetta muuhun Suomeen.

        Mitä tarkoittaa vyön kiristäminen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Omistaja vastaa korjauksista ja remonteista, Omistusasunnossa on paljon pääomaa kiinni.

        Paljonko on 70-luvun kaksiossa pääomaa kiinni, ei pääkaupunkiseudulla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asuminen kaupungin omistamassa vuokratalossa on huoletonta. Kun maksan vuokrani, enkä häiriköi, niin häädöstä ei ole pienintäkään pelkoa.

        kylmätotuus

        Aniharva pääsee kaupunginasuntoon. Pitää olla lähes persaukinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aniharva pääsee kaupunginasuntoon. Pitää olla lähes persaukinen.

        Tässä kaupungissa tilanne ei ole tuollainen.
        Tässäkin talossa asuu hyvätuloisia perheitä, joilla varmaan olisi varaa ostaa omakin asunto, mutta he ovat valinneet vuokralla asumisen asumismuodokseen.
        Minäkin tulen rahallisesti toimeen kohtuullisen hyvin, mutta en ole koskaan halunnut ostaa omaa asuntoa.

        Esim. Helsingissä tilanne on kuvaamasi kaltainen.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Lesken70 kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa vyön kiristäminen?

        Katso netistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katso netistä.

        Täällä puhutaankin hevosesta.
        Hevosen satula pysyy paikoillaan vaikka satulavyötä ei ole kiristetty otsasuonet (ei hevosen eikä omat) pullollaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aniharva pääsee kaupunginasuntoon. Pitää olla lähes persaukinen.

        Ennenmuinoin Helsingissä oli pieni mahdollosuus päästä kaupunkiasuntoon, kun oli yh ja liuta lapsia.
        Tai vähintäin oli raskaustodistus ja pienet tulot.
        Ja avioliittokin oli jossain vaiheessa suotava.
        Susipari oli syntiä
        Silloin saattoi saada kutsun neukkukuutioon lähiöön.


    • Anonyymi

      Kun kerrostalokämpässä tehdään putki/säköremontti , se on 800e /m2. Jos on vai 80 m2 asunto, on yhtiövelka 64000e. Kyllä siinä vastike nousee. Kattoremppa on myös kallis. Moni köyhä joutuu myymään kotinsa.

      • Eikös se köyhä ole maksanut pientä yhtiövastiketta vuosikausia.
        Säästöön on siis jäänyt remppojen hinta.


      • Anonyymi

        Missä linjasaneeraus tehdään 800 eurolla neliö ?
        Jossain korvessa ?
        Pistä 500 euroa lisää niin hinta alkaa olla lähempänä totuutta.
        Noin 15 vuotta sitten hinta oli keskisuuressa kaupungissa 1300 euroa neliö.
        Saneerajat voivat periaatteessa määrätä hinnan,
        koska saneeraus on pakko tehdä.

        Kevyemmin toteutetut saneeraukset ovat edullisempia,
        mutta moni on joutunut pettymään niihin.
        On monentasoisia "saneeraajia".


      • Anonyymi
        Lesken70 kirjoitti:

        Eikös se köyhä ole maksanut pientä yhtiövastiketta vuosikausia.
        Säästöön on siis jäänyt remppojen hinta.

        "Pieni " yhtiövastike on asunnossani n. 700 e, eikä siihen kuulu lämmitys. Kaukolämpö maksetaan erikseen. Yhtiövastikkeella maksetaan taloyhtiön menot, lumenluonnit, korjaukset, julkisivuremontit ja muut rempat, joita jatkuvasti tulee framille. Kaikki asunnon korjaukset menevät omasta pussista, vaikka taloyhtiö ottaisikin jonkun asian hoitaakseen. Yhtiövastikkeestahan se joka tapauksessa maksetaan.


      • Anonyymi

        Ei pienellä eläkkeellä makseta suuria korjausvelkoja. Moni eläkeläinen on saattanut
        leskeytyä. Yksinelävälle remontit tulevat kalliiksi.


      • Anonyymi
        Lesken70 kirjoitti:

        Eikös se köyhä ole maksanut pientä yhtiövastiketta vuosikausia.
        Säästöön on siis jäänyt remppojen hinta.

        Eikö se köyhä ole maksanut asuntovelkaa vuosikausia. Miten hänelle olisi voinut jäädä mitään säästöön?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei pienellä eläkkeellä makseta suuria korjausvelkoja. Moni eläkeläinen on saattanut
        leskeytyä. Yksinelävälle remontit tulevat kalliiksi.

        Leski saa suurta leskeneläkettä.
        Yksineläjä on päässyt elämässä helpolla ja halvalla kun ei ole tarvinnut hoitaa kuin itseään.
        Ja moni on perinyt maat ja mannut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se köyhä ole maksanut asuntovelkaa vuosikausia. Miten hänelle olisi voinut jäädä mitään säästöön?

        Miten köyhä on saanut asuntovelkaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pieni " yhtiövastike on asunnossani n. 700 e, eikä siihen kuulu lämmitys. Kaukolämpö maksetaan erikseen. Yhtiövastikkeella maksetaan taloyhtiön menot, lumenluonnit, korjaukset, julkisivuremontit ja muut rempat, joita jatkuvasti tulee framille. Kaikki asunnon korjaukset menevät omasta pussista, vaikka taloyhtiö ottaisikin jonkun asian hoitaakseen. Yhtiövastikkeestahan se joka tapauksessa maksetaan.

        Omakotitalossa voi säästää tekemällä itse huoltotyöt ja remontteja harkintansa mukaan. Verovähennyksiä saa ulkopuolisilla teetetyistä töistä. Ei tarvitse muiden tuhlauksesta maksaa .


      • Anonyymi
        Lesken70 kirjoitti:

        Leski saa suurta leskeneläkettä.
        Yksineläjä on päässyt elämässä helpolla ja halvalla kun ei ole tarvinnut hoitaa kuin itseään.
        Ja moni on perinyt maat ja mannut.

        Leski saa leskeneläkettä puolet kuolleen puolison tuloista ja se ei ole suuri, mikäli kuolleen tulot eivät olleet suuret.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Leski saa leskeneläkettä puolet kuolleen puolison tuloista ja se ei ole suuri, mikäli kuolleen tulot eivät olleet suuret.

        Elämässä tehdään valintoja. Joskus jää luu valitsijan kouraan.


    • Anonyymi

      Jos samassa asunnossa asuu pitkään kaikki saneeraukset huomioonottaen asunnonomistaja voi joutua maksamaan tuplahinnan asunnostaan.
      Ensin raataa parhaat vuotensa, että saa asuntonsa maksetuksi ja vuosien
      varrella, kun ikää tulee ja saneeraukset
      maksaa asuntonsa toiseen kerran.
      Tämän ovat ekonomistit laskeneet.

      Suomessa ihmisillä on itsemääräämisoikeus,
      jokainen saa tehdä niinkuin viisaimmaksi olettaa tekevänsä.

      • Anonyymi

        Naapurin neuvominen on aina mielenkiintoista ja antoisaa.
        Osaamme aina kertoa, miten asia olisi pitänyt tehdä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Naapurin neuvominen on aina mielenkiintoista ja antoisaa.
        Osaamme aina kertoa, miten asia olisi pitänyt tehdä.

        Huomenta viikon alkuun ja kivan vilkasta on keskustelu ollutkin.
        Kaunis aurinkoinen sää houkuttaa omenan ostoon torille, kun tästä nousen ja pukeudun.

        Aivan kauhea tapaus tuo Tepan kertoma, ei sitä tiedä mihin tilanteeseen voikaan joutua, tuolla kaduilla kulkiessa.
        Vaikea on sivuuttaa asiaa, jos jotakin kaltoin kohdellaan, kyllä minäkin voisin väliin mennä en edes pelkoa tuntisi, tyhmyyttä saattaa olla, mutta apua on annettava jotain tekemällä.
        Paras tapa on tietysti tarttua puhelimeen, mutta uhri ehtii jo kuolla näiden roistojen käsiin, onneksi tuo pienin vaurioin kuitenkin ystävänne kannalta meni.
        Kai ne roistot kiinni saatiin ja rangaistuksen kärsivät.

        Olette myös asumisesta innostuneet, no minäkin omistan oman asunnon ja kaikista maksuista olen selvinnyt pienillä vyön kiristyksillä.
        Paljon riippuu asuminen minkälainen on talon kunto ja hoito, minulla onnisti, hyvä puheenjohtaja valvoo ja asiat korjataan heti, totta kai maksumiehenä minäkin kaiken kanssa, mutta yhtiövastike on kohtalaisen pieni ja näin jää rahaa korjauksiinkin.
        Kokemus pari vuotta sitten, kun höyrähdin vuokrataloon, missä vuokra oli melkein puolta suurempi kuin tässä nykyisessä ja en kotiutunut ollenkaan siihen asumismuotoon.
        Iso talo, paljon asukkaita, joilla erilaiset lähtökohdat ja talossa sääntöjä joita oli vaikea ymmärtää.
        Onneksi ei tämä asuntoni heti kaupaksi käynyt ja en olisi selvinnyt pitkää aikaa kahden asunnon loukossa, joten neljä kuukautta riitti ja palasin "kotiini", mistä joka hetki nautin.
        Olen tietenkin talon ylimääräisiin menoihin maksumieheksi joutunut, tontti ostettu omaksi, katon ja jotain pientä muutakin on korjattu, kaapeliasiat sun muut ylimääräisenä tulee maksettavaksi, mutta kaikesta olen selvinnyt.
        Talo on vanha ja läpi käynyt ennen taloon tuloani ikkuna ja parveke remontit tehty, joten mitään suurempaa ei ole tiedossa.
        Olen kuitenkin onnellinen, että katto pään päällä ja lattia jalkojen alla on minun hallussa, uskon että jaksan maksut maksaa elämäni loppuun.
        Joskus ylimääräisellä yhtiömaksulla selviämme pienistä rempoista, sekin harvoin tapahtuu.
        Tunne siitä, että on oma, ei hetikään häätöä tule ja ainahan joku sitten jälkeeni hoitaa asiat miten parhaaksi näkee.
        Tiukalla koko elämä on oltu, työtä tehty, säästetty, nyt sitten vähän tasapainoisempaa elämä on., olen tyytyväinen.
        Hyvällä onnellakin lienee osuus, ahkeruudella ja vaatimattomalla elämän tyylillä.
        Velkaa en ole kenellekään, pankkikin on niskasta pudotettu jo ennen mieheni kuolemaa.

        Tässäpä tuli kertomaa ja hyvän olon kehuskelua, kuka sen nyt siksi kokee, mitään en kadu, kaiken tulevan vastaan otan tyynellä mielellä.


      • Anonyymi
        Hil-la kirjoitti:

        Huomenta viikon alkuun ja kivan vilkasta on keskustelu ollutkin.
        Kaunis aurinkoinen sää houkuttaa omenan ostoon torille, kun tästä nousen ja pukeudun.

        Aivan kauhea tapaus tuo Tepan kertoma, ei sitä tiedä mihin tilanteeseen voikaan joutua, tuolla kaduilla kulkiessa.
        Vaikea on sivuuttaa asiaa, jos jotakin kaltoin kohdellaan, kyllä minäkin voisin väliin mennä en edes pelkoa tuntisi, tyhmyyttä saattaa olla, mutta apua on annettava jotain tekemällä.
        Paras tapa on tietysti tarttua puhelimeen, mutta uhri ehtii jo kuolla näiden roistojen käsiin, onneksi tuo pienin vaurioin kuitenkin ystävänne kannalta meni.
        Kai ne roistot kiinni saatiin ja rangaistuksen kärsivät.

        Olette myös asumisesta innostuneet, no minäkin omistan oman asunnon ja kaikista maksuista olen selvinnyt pienillä vyön kiristyksillä.
        Paljon riippuu asuminen minkälainen on talon kunto ja hoito, minulla onnisti, hyvä puheenjohtaja valvoo ja asiat korjataan heti, totta kai maksumiehenä minäkin kaiken kanssa, mutta yhtiövastike on kohtalaisen pieni ja näin jää rahaa korjauksiinkin.
        Kokemus pari vuotta sitten, kun höyrähdin vuokrataloon, missä vuokra oli melkein puolta suurempi kuin tässä nykyisessä ja en kotiutunut ollenkaan siihen asumismuotoon.
        Iso talo, paljon asukkaita, joilla erilaiset lähtökohdat ja talossa sääntöjä joita oli vaikea ymmärtää.
        Onneksi ei tämä asuntoni heti kaupaksi käynyt ja en olisi selvinnyt pitkää aikaa kahden asunnon loukossa, joten neljä kuukautta riitti ja palasin "kotiini", mistä joka hetki nautin.
        Olen tietenkin talon ylimääräisiin menoihin maksumieheksi joutunut, tontti ostettu omaksi, katon ja jotain pientä muutakin on korjattu, kaapeliasiat sun muut ylimääräisenä tulee maksettavaksi, mutta kaikesta olen selvinnyt.
        Talo on vanha ja läpi käynyt ennen taloon tuloani ikkuna ja parveke remontit tehty, joten mitään suurempaa ei ole tiedossa.
        Olen kuitenkin onnellinen, että katto pään päällä ja lattia jalkojen alla on minun hallussa, uskon että jaksan maksut maksaa elämäni loppuun.
        Joskus ylimääräisellä yhtiömaksulla selviämme pienistä rempoista, sekin harvoin tapahtuu.
        Tunne siitä, että on oma, ei hetikään häätöä tule ja ainahan joku sitten jälkeeni hoitaa asiat miten parhaaksi näkee.
        Tiukalla koko elämä on oltu, työtä tehty, säästetty, nyt sitten vähän tasapainoisempaa elämä on., olen tyytyväinen.
        Hyvällä onnellakin lienee osuus, ahkeruudella ja vaatimattomalla elämän tyylillä.
        Velkaa en ole kenellekään, pankkikin on niskasta pudotettu jo ennen mieheni kuolemaa.

        Tässäpä tuli kertomaa ja hyvän olon kehuskelua, kuka sen nyt siksi kokee, mitään en kadu, kaiken tulevan vastaan otan tyynellä mielellä.

        Tuo Hillan tyytyväisyys itse ahkeruudella ja vaatimattomalla elämäntyylillä saavutettuun riippumattomuuteen on ihailtavaa, saa siitä olla ihan ylpeäkin. Oma tupa, oma lupa. Itsellä samantapainen tilanne ja kyllä tämä oma osake antaa turvallisuuden tunteen.


      • Anonyymi

        Jotkut mennä porskuttaa läpi elämän niin, ettei maksa itse juuri mitään asumisestaan. Yhteiskunta antaa asumistukia tai asuu jonkun toisen asunnossa siivellä.


    • Terveiseni tuulisesta Korvesta@

      Asuminen on kirvoittanut mielenkiintoisen keskustelun, joten innostuin ottamaan kantaa.

      Olen elämäni aikana asunut vuokralla ja omistamissani asunnoissa.

      "Minä omistan tämän" lie tunnetila.

      Kun ajan mökkini pihaan, tunnetilani sanoo, tämä on "minun".

      Jos palaan ajassa taaksepäin, kun opiskelin ja tein töitä kaukana synnyin kodistani, asuin vuokralla. Jokainen asunto, jossa pääni tyynyyn pistin oli minun hallussa oleva asunto vuokraa vastaan. Kun lähdin asunnosta keräsin kimpsuni ja häivyin. Tunnesiteitä ei jäänyt.

      Luin juuri Hesarista, että nainen eron jälkeen muutti äitinsä luokse.

      Minäkin palasin muutaman kerran synnyinkotiini kunnes avioiduin ja muutin mieheni kanssa ostamaamme osakehuoneistoon. Lapseni syntyivät siihen kotiin, kun erosin, möin asunnon. Lapseni kertoivat myöhemmin, että oli vaikea luopua synnyinkodista.

      Lohdutin, tulette muuttamaan vielä monta kertaa elämänne aikana. Sen he ovat nyt ymärtäneet, eikä muutot aiheuta enää kaipuun tunnetiloja.

      Onko asunto omistus- tai vuokra-asunto, jokainen tekee siitä oman kodin jossa viihtyy.

      Kustannuksia tulee molemmista asumismuodoista, kuten olette jo kertoneet.

      • Anonyymi

        Aika erikoista että miehesi kanssa yhdessä ostitte osakehuoneiston, mutta sinä myit. Saitko kaikki rahat siitä myynnistä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika erikoista että miehesi kanssa yhdessä ostitte osakehuoneiston, mutta sinä myit. Saitko kaikki rahat siitä myynnistä?

        Möin asunnon noin kymmenen vuotta eromme jälkeen. Eroissahan jaetaan omaisuutta, joskus kompensoidaan kuluja eron jälkeen.


        Ostin rajoilla uuden isomman rivitaloasunnon, pojat tarvitsivat omat huoneet, tein myös velkaa.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Möin asunnon noin kymmenen vuotta eromme jälkeen. Eroissahan jaetaan omaisuutta, joskus kompensoidaan kuluja eron jälkeen.


        Ostin rajoilla uuden isomman rivitaloasunnon, pojat tarvitsivat omat huoneet, tein myös velkaa.

        Sittenkö myit sen rivarin ja ostit niillä rahoilla mökin ja menit poikiesi kanssa asumaan vuokralle?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sittenkö myit sen rivarin ja ostit niillä rahoilla mökin ja menit poikiesi kanssa asumaan vuokralle?

        En olin ostanut mökin aijemmin. Mutta kerro omista asumismuodoistasi?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        En olin ostanut mökin aijemmin. Mutta kerro omista asumismuodoistasi?

        Ja sittenhän muutit poikaystävän kierreportaan alle . Minne lie meni rivarirahat, olet joskus varmaan kertonut .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja sittenhän muutit poikaystävän kierreportaan alle . Minne lie meni rivarirahat, olet joskus varmaan kertonut .

        Jotta saisit faktatietoa et oletuksia, kerron rivarista saaduilla rahoilla maksoin kaikki velkani pois ja yritystoiminnan tappiot.

        Ostin kuitenkin kolmion, jonka myin kun poikani lähtivät opiskelemaan ja omilleen.

        Sitten siirryin vuokralaiseksi.

        Mieheni oli jo elämässäni. Muutin hänen luokseen kun hänen lapsensa muuttivat omilleen.

        Nyt jaamme 134 m2 rivitaloasunnon.
        Viisi huonetta ja keittiön, kaksi vessaa, sauna ja kylpyhuone. Ihan jees tilava asumismuoto.

        Kaksi ikäihmistä huolehtii toinen toisistaan eivätkä rasita veronmaksajia.

        Tämä on faktaa, en ole kateellinen kenellekään.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Jotta saisit faktatietoa et oletuksia, kerron rivarista saaduilla rahoilla maksoin kaikki velkani pois ja yritystoiminnan tappiot.

        Ostin kuitenkin kolmion, jonka myin kun poikani lähtivät opiskelemaan ja omilleen.

        Sitten siirryin vuokralaiseksi.

        Mieheni oli jo elämässäni. Muutin hänen luokseen kun hänen lapsensa muuttivat omilleen.

        Nyt jaamme 134 m2 rivitaloasunnon.
        Viisi huonetta ja keittiön, kaksi vessaa, sauna ja kylpyhuone. Ihan jees tilava asumismuoto.

        Kaksi ikäihmistä huolehtii toinen toisistaan eivätkä rasita veronmaksajia.

        Tämä on faktaa, en ole kateellinen kenellekään.

        No toivotaan että saatte paljon vielä yhteisiä vuosia ja tuo asumisjärjestely pysyy. . Eihän me kuitenkaan voida olla lääkäreitä toisillemme, kyllä pariskunnatkin monella tapaa yhteiskunnan palveluja käyttää. Molemmat voi olla sairaita ja väsyneitä, tarvitsevat apua. Eikä siinä mitään pahaa ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No toivotaan että saatte paljon vielä yhteisiä vuosia ja tuo asumisjärjestely pysyy. . Eihän me kuitenkaan voida olla lääkäreitä toisillemme, kyllä pariskunnatkin monella tapaa yhteiskunnan palveluja käyttää. Molemmat voi olla sairaita ja väsyneitä, tarvitsevat apua. Eikä siinä mitään pahaa ole.

        No kylläkin näin.
        Mieheni sairaskulut jos niitä syntyy menee hänen koko ikänsä maksamasta sairasvakuutuksesta Hollantiin. Minä käytän kunnallisia terveyspalveluja joten minun sairausosuuteni maksaa yhteiskunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika erikoista että miehesi kanssa yhdessä ostitte osakehuoneiston, mutta sinä myit. Saitko kaikki rahat siitä myynnistä?

        Uteliaisuus kukkii näissä ketjuissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uteliaisuus kukkii näissä ketjuissa.

        Mikä pakko on vastata uteluihin? Taitaa enemmän kukkia halu olla esillä.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Jotta saisit faktatietoa et oletuksia, kerron rivarista saaduilla rahoilla maksoin kaikki velkani pois ja yritystoiminnan tappiot.

        Ostin kuitenkin kolmion, jonka myin kun poikani lähtivät opiskelemaan ja omilleen.

        Sitten siirryin vuokralaiseksi.

        Mieheni oli jo elämässäni. Muutin hänen luokseen kun hänen lapsensa muuttivat omilleen.

        Nyt jaamme 134 m2 rivitaloasunnon.
        Viisi huonetta ja keittiön, kaksi vessaa, sauna ja kylpyhuone. Ihan jees tilava asumismuoto.

        Kaksi ikäihmistä huolehtii toinen toisistaan eivätkä rasita veronmaksajia.

        Tämä on faktaa, en ole kateellinen kenellekään.

        Eikö olisi parempi yksityiselämänsä omana tietonaan ? Sen tyrkyttäminen julkiselle
        palstalle on kiusallista muille. Enää puuttuikin tieto milloin te niissä kahdessa vessassa käytte.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö olisi parempi yksityiselämänsä omana tietonaan ? Sen tyrkyttäminen julkiselle
        palstalle on kiusallista muille. Enää puuttuikin tieto milloin te niissä kahdessa vessassa käytte.

        Olemme keskustelupalstalla.
        Otin kantaa, en tyrkyttänyt, kolmeen anon kysymyksen oikaisten väärää arkistotietoa.

        Kysymykset

        Ano kysyi 1.

        "Aika erikoista että miehesi kanssa yhdessä ostitte osakehuoneiston, mutta sinä myit. Saitko kaikki rahat siitä myynnistä?"

        Ano kysyi 2.
        "Sittenkö myit sen rivarin ja ostit niillä rahoilla mökin ja menit poikiesi kanssa asumaan vuokralle?"

        Ano kysyi 3
        "Ja sittenhän muutit poikaystävän kierreportaan alle . Minne lie meni rivarirahat, olet joskus varmaan kertonut ."

        Tyydyttikö vastaukseni sinua.

        Olit sinäkin utelias, kysyit, milloin käymme wc.ssä, niin meillä on kummallakin oma wc, käymme aina kun on hätä ; ))

        Yötä, Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olemme keskustelupalstalla.
        Otin kantaa, en tyrkyttänyt, kolmeen anon kysymyksen oikaisten väärää arkistotietoa.

        Kysymykset

        Ano kysyi 1.

        "Aika erikoista että miehesi kanssa yhdessä ostitte osakehuoneiston, mutta sinä myit. Saitko kaikki rahat siitä myynnistä?"

        Ano kysyi 2.
        "Sittenkö myit sen rivarin ja ostit niillä rahoilla mökin ja menit poikiesi kanssa asumaan vuokralle?"

        Ano kysyi 3
        "Ja sittenhän muutit poikaystävän kierreportaan alle . Minne lie meni rivarirahat, olet joskus varmaan kertonut ."

        Tyydyttikö vastaukseni sinua.

        Olit sinäkin utelias, kysyit, milloin käymme wc.ssä, niin meillä on kummallakin oma wc, käymme aina kun on hätä ; ))

        Yötä, Korppis

        Ei tuo uteliaisuutta ole. Selvää vedätystä.
        Varmaan nauraa kihertää joka kerta, kun saa sinut vastaamaan mitä pöhköimpiin kysymyksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olemme keskustelupalstalla.
        Otin kantaa, en tyrkyttänyt, kolmeen anon kysymyksen oikaisten väärää arkistotietoa.

        Kysymykset

        Ano kysyi 1.

        "Aika erikoista että miehesi kanssa yhdessä ostitte osakehuoneiston, mutta sinä myit. Saitko kaikki rahat siitä myynnistä?"

        Ano kysyi 2.
        "Sittenkö myit sen rivarin ja ostit niillä rahoilla mökin ja menit poikiesi kanssa asumaan vuokralle?"

        Ano kysyi 3
        "Ja sittenhän muutit poikaystävän kierreportaan alle . Minne lie meni rivarirahat, olet joskus varmaan kertonut ."

        Tyydyttikö vastaukseni sinua.

        Olit sinäkin utelias, kysyit, milloin käymme wc.ssä, niin meillä on kummallakin oma wc, käymme aina kun on hätä ; ))

        Yötä, Korppis

        Miten joku voi jaksaa jauhaa palstalla itsensä kanssa omia yksityisasioitaan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten joku voi jaksaa jauhaa palstalla itsensä kanssa omia yksityisasioitaan ?

        Oletko manipuloimassa kanssakirjoittajia, että Korppis "puskassa". No, hillalle se menee löpi, ei ehkä muille rekatuille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko manipuloimassa kanssakirjoittajia, että Korppis "puskassa". No, hillalle se menee löpi, ei ehkä muille rekatuille.

        Korppis kuittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko manipuloimassa kanssakirjoittajia, että Korppis "puskassa". No, hillalle se menee löpi, ei ehkä muille rekatuille.

        Lopeta jo toi nälviminen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta jo toi nälviminen.

        Niin kauan kuin minulle nälvitään pidän oikeuden nälviä takaisin. Ymmättetty?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Niin kauan kuin minulle nälvitään pidän oikeuden nälviä takaisin. Ymmättetty?

        Mikäli mielestäsi tämän ketjun aloittaja nälvii sinua, niin miksi hitossa roikut hänen ketjussaan?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Niin kauan kuin minulle nälvitään pidän oikeuden nälviä takaisin. Ymmättetty?

        Pallottelua. Kumpi jaksaa kauemmin? Muita ei kiinnostaisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli mielestäsi tämän ketjun aloittaja nälvii sinua, niin miksi hitossa roikut hänen ketjussaan?

        Miksi hitossa sinä roikut minun perässäni?


    • Anonyymi

      Mikä siinä sitten on, että mieluummin sitä asuu yksin veneen alla kuin riitaisan kaverin kanssa isossa kerrostaloasunnossa.
      Kun ei ole valmiuksia parisuhteeseen heterotapauksissa. Eräille naisille ei mikään riitä.

      Onneksi on vapaus valita. Onhan se eräänlaista kun sitä asuntosäästää ison osan elämästään. Sitten naisystävä sanoo, että haluaa asua mieluumin yksin kuin meikämannen kanssa.

      Jonneehan tätä erinärää on vaan purettava.
      # # #

    • Anonyymi

      Miksi joku haluaa repostella koko yksityiselämänsä tänne ?
      EVVK.

      • Anonyymi

        Käsittämätöntä miten joku on höynähtänyt lavertelemaan jopa avioeronsa ja raha-asiansa ja jopa tuo neliömäärä ja vessat joista ei itse omista edes yhtä nurkkaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käsittämätöntä miten joku on höynähtänyt lavertelemaan jopa avioeronsa ja raha-asiansa ja jopa tuo neliömäärä ja vessat joista ei itse omista edes yhtä nurkkaa.

        Olen tietoinen kaikkien rekattujen elämästä, he ovat kertoneet kommenteissaan. Luen kaikkien viestit tästä ketjussa.

        On se vaan kumma, että et seuraa muiden kuin minun kirjoituksia.


    • Kävin tänään kylässä tuttavan luona joka muutti rivitalokaksioon vuokralle.
      On siisti asunto, ei ole mitään huolehdittavaa kun maksaa vuokransa.
      Onhan se totta että vuokraa pitäisi maksaa enemmän kun nyt maksan vastiketta isommasta asunnosta, tai paljon enemmän.
      Mutta omassa asunnosssa ei ole tehty putkiremonttia, sen aika alkaa olla muutaman vuoden kuluttua.
      Kun täällä saisi asunnon myytyä niin menisin vuokralle.
      Jossain on asuttava, olen puolet vuodesta mökillä, joten pienikin asunto riittäisi.
      Mökki kaipaisi remonttia, mutta kyllä se kai minun elinikäni kestää, jälkikasvu ei ole kiinnostunut mökistä.
      Mitäpä tässä murehtimaan, päivä kerrallaan kissani kanssa.

      • Anonyymi

        Näillä vuosikymmenillä oppii ajattelemaan, ettei enää ole pakko. Pitäisi maksaa remontti ja pitäisi uusia sitä ja tätä, mutta rupeaa ajattelemaan, eikö näilläkin pärjää viimeiset vuodet.
        Minä olen ainakin tullut siihen tulokseen, että en enää rupea kohentamaan paikkoja vain sen vuoksi, että asunnon arvo säilyy. Ei se säily kumminkaan. Asuntojen myynti takkuilee.

        Kesämökit ovat monille perikunnille taakka.
        Meidän ikäisten mökit ovat mummonmökkejä ilman mukavuuksia, katot remonttia vailla. Mökkien ostajat etsivät vapaa-ajan asuntoa mukavuuksilla. Siellä pitää voida tehdä etätöitä, internetyhteys vaaditaan. Kuka huolisi saaresta hirsimökin, jossa on ulkohuussi, soutuvene ja öljylamppu
        Olemme menneen talven lumia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näillä vuosikymmenillä oppii ajattelemaan, ettei enää ole pakko. Pitäisi maksaa remontti ja pitäisi uusia sitä ja tätä, mutta rupeaa ajattelemaan, eikö näilläkin pärjää viimeiset vuodet.
        Minä olen ainakin tullut siihen tulokseen, että en enää rupea kohentamaan paikkoja vain sen vuoksi, että asunnon arvo säilyy. Ei se säily kumminkaan. Asuntojen myynti takkuilee.

        Kesämökit ovat monille perikunnille taakka.
        Meidän ikäisten mökit ovat mummonmökkejä ilman mukavuuksia, katot remonttia vailla. Mökkien ostajat etsivät vapaa-ajan asuntoa mukavuuksilla. Siellä pitää voida tehdä etätöitä, internetyhteys vaaditaan. Kuka huolisi saaresta hirsimökin, jossa on ulkohuussi, soutuvene ja öljylamppu
        Olemme menneen talven lumia.

        Erittäin hyvä kirjoitus sinulta. Noin se menee minullakin, vanha omakotitalo, jossa olisi remontin tarvetta enemmänkin, mutta vain pakolliset tulee tehtyä kuten itselläni vesijohtosaneeraus viime vuonna.
        Onneksi sain kesämökin myytyä 10 vuotta sitten kun se oli vielä hyvässä kunnossa.
        tepa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näillä vuosikymmenillä oppii ajattelemaan, ettei enää ole pakko. Pitäisi maksaa remontti ja pitäisi uusia sitä ja tätä, mutta rupeaa ajattelemaan, eikö näilläkin pärjää viimeiset vuodet.
        Minä olen ainakin tullut siihen tulokseen, että en enää rupea kohentamaan paikkoja vain sen vuoksi, että asunnon arvo säilyy. Ei se säily kumminkaan. Asuntojen myynti takkuilee.

        Kesämökit ovat monille perikunnille taakka.
        Meidän ikäisten mökit ovat mummonmökkejä ilman mukavuuksia, katot remonttia vailla. Mökkien ostajat etsivät vapaa-ajan asuntoa mukavuuksilla. Siellä pitää voida tehdä etätöitä, internetyhteys vaaditaan. Kuka huolisi saaresta hirsimökin, jossa on ulkohuussi, soutuvene ja öljylamppu
        Olemme menneen talven lumia.

        Ei kukaan huoli edes mantereelta huussillista mökkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan huoli edes mantereelta huussillista mökkiä.

        Ilman mukavuuksia olevan mökin hinnan määrää sen sijainti.

        Kaupungin liepeiltä vesistön ääreltä lähtee alkeellisimmatkin mökit hyvään hintaan.
        Mökki puretaan ja tilalle rakennetaan omakotitalo.

        Näin kävi meidän mökkinaapurustossa niemellä.

        Mieheni mökistä tosi korvesta ei saatu sitä mitä toivottiin, mutta se meni kohtuu hintaan ja nopeasti.

        Korppis


      • Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin hyvä kirjoitus sinulta. Noin se menee minullakin, vanha omakotitalo, jossa olisi remontin tarvetta enemmänkin, mutta vain pakolliset tulee tehtyä kuten itselläni vesijohtosaneeraus viime vuonna.
        Onneksi sain kesämökin myytyä 10 vuotta sitten kun se oli vielä hyvässä kunnossa.
        tepa

        Olemme lähdössä vierailulle Kotkaan. Arvon KaakkoisSuomen kaupunkeja missä pysähdyttäis. Lappeenranta kiehtoisi. Mitä hotellia suosittelisit ja mitä nähtävyyksiä siellä?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Olemme lähdössä vierailulle Kotkaan. Arvon KaakkoisSuomen kaupunkeja missä pysähdyttäis. Lappeenranta kiehtoisi. Mitä hotellia suosittelisit ja mitä nähtävyyksiä siellä?

        Tietysti tepa kutsuu yökylään.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Olemme lähdössä vierailulle Kotkaan. Arvon KaakkoisSuomen kaupunkeja missä pysähdyttäis. Lappeenranta kiehtoisi. Mitä hotellia suosittelisit ja mitä nähtävyyksiä siellä?

        Osaatko käyttää nettiä? Sieltä löytyy tietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaatko käyttää nettiä? Sieltä löytyy tietoa.

        Pitäähän tepaa mielistellä, jos vaikka liittyisi sotarintamaan Ainakin päiväkahville kutsu pitää saada.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Osaatko käyttää nettiä? Sieltä löytyy tietoa.

        Netistä löytää kaiken mitä haluaa tietää, mutta paikalliset voivat antaa neuvoja.

        Ano 15.19 pruukaamme majoittua hotelliin.

        Olen googlannut ja kerännyt tietoa kotimaan syyskierrokselle.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Netistä löytää kaiken mitä haluaa tietää, mutta paikalliset voivat antaa neuvoja.

        Ano 15.19 pruukaamme majoittua hotelliin.

        Olen googlannut ja kerännyt tietoa kotimaan syyskierrokselle.

        Älä nyt etukäteen sitä kierrosta täällä tee, kuten sinulla on kiusallisena tapana. Sitten joka päivä ainakin syömiset reissulta ja palattua jauhamiset ja kertaamiset. Kai nyt jokainen on Lappeenrannassa ja Kotkassa käynyt ja osaa googlettaa jos kiinnostaa. Itse aina kehotat käyttämään tietokoneen palveluita ja kehut some taidoillasi.
        Mitä ketään liikuttaa missä nukut ja mitä syöt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt etukäteen sitä kierrosta täällä tee, kuten sinulla on kiusallisena tapana. Sitten joka päivä ainakin syömiset reissulta ja palattua jauhamiset ja kertaamiset. Kai nyt jokainen on Lappeenrannassa ja Kotkassa käynyt ja osaa googlettaa jos kiinnostaa. Itse aina kehotat käyttämään tietokoneen palveluita ja kehut some taidoillasi.
        Mitä ketään liikuttaa missä nukut ja mitä syöt.

        Minä en ole käynyt Lappeenrannassa, joten en kuulu joukkoon jokainen.

        Kerron kyllä väliaikatietoja ja jos vaikka saisin maistaa jotain ennalta vierasta ruokaa.

        Kyllä on ihan turha urputtaa, että ketään liikuttaa, kovasti saan palstatilaa ; )

        Söimme juuri porsaansisfilettä pippurikastikkeessa, pottuja ja yhtä sun toista lisuketta 🫠


      • korppis kirjoitti:

        Minä en ole käynyt Lappeenrannassa, joten en kuulu joukkoon jokainen.

        Kerron kyllä väliaikatietoja ja jos vaikka saisin maistaa jotain ennalta vierasta ruokaa.

        Kyllä on ihan turha urputtaa, että ketään liikuttaa, kovasti saan palstatilaa ; )

        Söimme juuri porsaansisfilettä pippurikastikkeessa, pottuja ja yhtä sun toista lisuketta 🫠

        Olen sen verran käynyt Lappeenrannassa että voin sanoa käyneeni.
        Kun aikoinaan tuli käytyä entisessä Neuvostoliitossa mentiin rajalle joskus Lappeenrannan kautta, asun aika lähellä rajaa joten ei tullut pitkiä linja-automatkoja.
        Olihan ne 3-4 päivän reissut mukavaa vaihtelua arkeen.
        Moskova hotellissa yleensä asuttiin, siellä oli hyvää ohjelmaa iltaisin.
        Kauppojen hyllyt olivat tyhjät, mutta valuuttakkaupoissa oli tavaraa.
        Monesti ihmettelin tosi pitkiä jonoja kun jotain tavaraa tuli kauppoihin.


      • liekko kirjoitti:

        Olen sen verran käynyt Lappeenrannassa että voin sanoa käyneeni.
        Kun aikoinaan tuli käytyä entisessä Neuvostoliitossa mentiin rajalle joskus Lappeenrannan kautta, asun aika lähellä rajaa joten ei tullut pitkiä linja-automatkoja.
        Olihan ne 3-4 päivän reissut mukavaa vaihtelua arkeen.
        Moskova hotellissa yleensä asuttiin, siellä oli hyvää ohjelmaa iltaisin.
        Kauppojen hyllyt olivat tyhjät, mutta valuuttakkaupoissa oli tavaraa.
        Monesti ihmettelin tosi pitkiä jonoja kun jotain tavaraa tuli kauppoihin.

        Olen myös käynyt useamman kerran Venäjällä.
        Silloin kun se oli Neuvostoliitto.

        Kävin viikonloppureissun Moskovassa. X-mieheni oli siellä töissä.
        Tipolevin ikkunasta tihkui vettä, lentoemo vastasi kun kysyin miksi, nämä ovat vahvoja sotilaskoneita, ei syytä huoleen.
        Moskovasta muistan taxiajelun. Painoin esikoiseni itseäni vasten koska taxin (mosse) vauhti hirvitti.


    • Taas uuteen aamuun herätty ja mieli pitäisi virkeä olla, no onkin, ei kolota mitään paikkaa, aamukahvi maistui ja nyt sitten tämä aivovoimisteluosuus;)
      Radiosta taas kuulin uskomattoman uutisen, eläkerahoja maksamme työrupeaman ajalla peräti puolimiljoona, joten se siitä, että eläisimme nykyisten työssä käypien tekemisistä.
      Se ymmärsinkö oikein on epävarmaa, paljon muutakin on laskettu, myös tulevien eläkkeiden osuus.
      Maahanmuuttoa pitäisi tapahtua 27000 vuodessa jos kuluja voitaisiin eläkeikäisenä hyödyntää.

      Sitten tuohon asumiseen vielä, eihän vanhasta asunnosta tarvitsekaan saada voittoa, onhan se kulunut omistajan käytössä, kaikki kuluu, myös asunto.
      Emmehän autosta tai muistakaan käyttämistämme asioista voida saada voittoa, miksi asunnosta pitäisi saada,
      Kuluja tulee ajan myötä niin omistus kuin vuokra suhteessa asuville, se ettei vuokralaisen tarvitsisi kuluihin osallistua, on puppua.
      Olen seurannut taloa missä eläkeläisiä pääasiassa elää, asumiskorjausten jälkeen vuokra nousee.
      Joka pienestä viasta joutuvat maksamaan huoltomiehelle, esimerkkinä tuo talo, on Ara rahoituksella rakennettu, kaikessa säästetty, muun muassa ei parvikelasitusta ole, eikä mitään omaa viritystä saa laittaa.
      Melko turhana parvikkeet ovat, ei saa mitään toimintoja suorittaa, vesisateet ja lumet aina harmina.
      Omassa asunnossa voi lasituksen laittaa, jos niin haluaa ja aika moni sen tekee oman mukavuuden vuoksi, moni muukin asia aika itsenäisen ajattelun mukaista.
      Järjestyssääntöjä noudattaen aika oman elämän makuista on asua omistamassaan asunnossa.
      Ei kaikesta voi ajatella voittoa tavoittelevasti, oma turva ja siitä olen valmis kulut iloiten maksamaan.
      Vanhenemme ja elämässä apua tarvitsemme, kulut on jaksettava maksaa monesta asiasta, tappiot ei tässä mielessä mieleen tule.
      Näin ajattelen tästä olemisestani, mutta hyvä, että koti olisi kaikille rakas olisipa se omistus tai vuokra asunto.
      Tarkkaan rahan käyttöäni seurailen, mutta joka asiasta ei voi voittaa, en ole pahoillani asumiseni kuluista.

      Tässä taas näitä viisauksia, mitä aivoni pystyy vastaanottamaan, kaikkea tutkitaan, mikä onkaan sitten viisain ajatus?
      Minulle ihmettelyä riittää monen asian suhteen, mutta vaikka en kaikkea sisäistäkään, yritän seuraamista yllä pitää.
      Ihan oman elämiseni vuoksi näin teen, eihän minun sanani mihinkään kanna, ei tarvitsekaan, mutta onhan itseni kannalta asioita hyvä pohtia.
      Joskus tuntuu kivalta, kun joku kysyy mitä mieltä olet, ajatus siitä, että ihminen olen minäkin ja mielipideoikeus kuuluu myös minulle;)

      Tässäpä aihetta mielipiteen ilmaisuun itse kullekin, tilaa riittää.
      Kivaa tiistaipäivää ja nimipäivä onnittelut Rauli nimisille.

      • Anonyymi

        Asunnot tietysti kuluvat käytössä, mutta arvo säilyy kun niitä remontoidaan , laitetaan alkuperäistä hienommat keittiöt, kylppärir jne. Kaikkein eniten vaikuttaa sijinti. Teistäkin moni asuu pk seudun ulkopuolella missä asuntokauppa ei käy.
        Nuo tilastot eläkemaksujemme riittävyydestä on epäluotettavia, harva puolta miljoonaa eläkemaksuja on työaikanaan maksanut mutta hyvinkin voi sen kuluttaa jos on 30 v eläkkeellä. Ja saadanhan me lähes ilmainen terveydenhoito, teiden käyttö, poliisi, kirjasto ja paljon muuta minkä nykyiset veronmaksajat rahoittaa. Meitä vanhoja on vaan liikaa nuoriin suhtrutettuna. Päästiin aikaisin eläkkeelle, nykyisin täytyy pitempään olla töissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asunnot tietysti kuluvat käytössä, mutta arvo säilyy kun niitä remontoidaan , laitetaan alkuperäistä hienommat keittiöt, kylppärir jne. Kaikkein eniten vaikuttaa sijinti. Teistäkin moni asuu pk seudun ulkopuolella missä asuntokauppa ei käy.
        Nuo tilastot eläkemaksujemme riittävyydestä on epäluotettavia, harva puolta miljoonaa eläkemaksuja on työaikanaan maksanut mutta hyvinkin voi sen kuluttaa jos on 30 v eläkkeellä. Ja saadanhan me lähes ilmainen terveydenhoito, teiden käyttö, poliisi, kirjasto ja paljon muuta minkä nykyiset veronmaksajat rahoittaa. Meitä vanhoja on vaan liikaa nuoriin suhtrutettuna. Päästiin aikaisin eläkkeelle, nykyisin täytyy pitempään olla töissä.

        Me eläkeläiset olemme ,", nykyisiä veronmaksajia". Eläkeläisten veroprosentti on korkea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me eläkeläiset olemme ,", nykyisiä veronmaksajia". Eläkeläisten veroprosentti on korkea.

        Hirveän korkea. minullakin 14 %.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hirveän korkea. minullakin 14 %.

        Minulla oli työaikana 36-40, nyt 26%. Ja kulutan paljon terveyspaleluja, saan yhteiskunnalta paljon enemmän kuin olen maksanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hirveän korkea. minullakin 14 %.

        Minulla 21.
        Miten ne voivat olla nìin erilaiset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla 21.
        Miten ne voivat olla nìin erilaiset?

        1200 euron eläkkeesta maksatte vein 4 % veroa. Minilla on bruttoeläke yli 4000 ja kasan 30 % veroa. Ihan kohtuullista. Sitäpaitsi saatte asumistukia ja tpimeentulotukia.


      • Olen ajatellut samoin kun sin Hilla. Jos asunnossa asuu pitkään niin miksi siitä pitäisi saada voittoa myydessään.
        Mikäli asuisi vuokralla maksaisi enemmän kuukaudessa eikä jäi mitään myytävää.
        Onhan asunnon ostohintakin otettava huomioon jos vertaa vuokralla asumiseen.
        Myisin halvalla kolmioni kun joku ostaisi, ostin sen kalliimpaan aikaan mutta mitä tuota murehtimaan.
        Ostin asunnon siksi että on maan tasalla ja sain miehen pyörätuolissa sisälle. Ajattelin että saan sen myytyä kun haluan, mutta toisin kävi.
        Onhan se nyt hyvä kun ikäännyn, ei tarvitse kavuta portaiata.


    • Anonyymi

      Eläkeläisen verotus riippuu eläkkeen määrästä. Minulla veroprosentti on 24,5.

    • Anonyymi

      Muistakaa käyttää remonteissa ammattilaisia, joiden työstä saatte kotitalousvähennystä niin kauan kuin se on vielä mahdollista.

      Itse sain tämän kuun alussa yli 1400 euroa veronpalautusta, jotka koostuivat kotitalousvähennyksistä.

      Korppis

      • Anonyymi

        Kuka saa, kuka ei tuota kotitalousvähennystä?

        Pitää olla maksettuja veroja, jotta sen saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka saa, kuka ei tuota kotitalousvähennystä?

        Pitää olla maksettuja veroja, jotta sen saa.

        Jos tulot ovat niin pienet, ettei niistä makseta veroja, tuntuu siltä, että ei ko. eläkkeen saajalla ole varaa teettää työtä ulkopuolisilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tulot ovat niin pienet, ettei niistä makseta veroja, tuntuu siltä, että ei ko. eläkkeen saajalla ole varaa teettää työtä ulkopuolisilla.

        Luonnollisesti se on noin, ei yksi tunnu siltä.


      • Anonyymi

        No kaikilla ei ole riesana huonojuntoista mökkiä joka pitää koko ajan korjata.


      • Anonyymi

        Ei riitä että on ammattilainen. Palvelut pitää ostaa yritykseltä, joka on ennakkoperintärekisterissä. Tävä vuonna myös kotiin ostettujen hoito- ja hoivapalveluitten maksuja voi vähentää verotuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei riitä että on ammattilainen. Palvelut pitää ostaa yritykseltä, joka on ennakkoperintärekisterissä. Tävä vuonna myös kotiin ostettujen hoito- ja hoivapalveluitten maksuja voi vähentää verotuksessa.

        Minulla kävi aikoinaan siivooja 2 krt kuussa. En saanut kotitalousvähennystä koska hänen Y-tunnuksensa ei ollut voimassa. En tiedä miksi, ei vastannut koskaan viesteihini. Sen jälkeen olen kyllä tarkistanut asian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei riitä että on ammattilainen. Palvelut pitää ostaa yritykseltä, joka on ennakkoperintärekisterissä. Tävä vuonna myös kotiin ostettujen hoito- ja hoivapalveluitten maksuja voi vähentää verotuksessa.

        Kotiin ostetuista hoiva- ja hoitopalveluista on saanut kotitalousvähennystä jo vuosien ajan. Hoiva oltava ostettu alv-velvolliselta yritykseltä. Se on hassua, ettei kotitalousvähennystä saa esim jalkahoidoista, mutta jos jaloissa on haavoja niin haavahoidoista saa. Normaali jalkahoito ei ole siis sairaudenhoitoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotiin ostetuista hoiva- ja hoitopalveluista on saanut kotitalousvähennystä jo vuosien ajan. Hoiva oltava ostettu alv-velvolliselta yritykseltä. Se on hassua, ettei kotitalousvähennystä saa esim jalkahoidoista, mutta jos jaloissa on haavoja niin haavahoidoista saa. Normaali jalkahoito ei ole siis sairaudenhoitoa.

        Saa, jos jalkahoitaja tulee kotiisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotiin ostetuista hoiva- ja hoitopalveluista on saanut kotitalousvähennystä jo vuosien ajan. Hoiva oltava ostettu alv-velvolliselta yritykseltä. Se on hassua, ettei kotitalousvähennystä saa esim jalkahoidoista, mutta jos jaloissa on haavoja niin haavahoidoista saa. Normaali jalkahoito ei ole siis sairaudenhoitoa.

        tietääkseni kotitalousvähennyksiinki NYT tulee laikkaus tai muutos
        saakohan sitä enään ollenkaan
        jää nähtäväksi, valtiolla EI ole enään ilmaista rahaa jaettavaksi, ihmisten pitää nyt tottua että iite pitää maksaa omat menonsa !


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kaikilla ei ole riesana huonojuntoista mökkiä joka pitää koko ajan korjata.

        Olisi paljon tekemistä ulkona ja sisällä mökkipahasessani. Mökki on minulle todella rakas paikka. Niin kauan kun suinkin kykenen olen täällä ainakin kesät, yleensä olen paljon talvellakin. Mökki on lämmin ei tarvitse pakkasellakaan lämmittää ihan joka päivä kun on iso uuni.
        Mutta minä vain virkkaan äänikirjoja kuunnellen.
        Ajattelen puolustuksena että täytin pari viikkoa sitten 80v, ei minun enää tervitse tehdä kun sellaista mitä itse haluan.
        Naurattaa kun kone kirjoitti väkisin 60v, piti korjata.
        Kaverilla on omat kiireensä, hän auttaa kuitenkin raskaimmissa töissä kuten pilkkoo puut ja korjaa kaikki särkyneet vempeleet autoa myöten.
        Hän ei pääse nytkään kahteen viikkoon kun on pakollisia tehtäviä kotonaan. Hän asuu 300km päässä joten ei kannata lähteä ihan päiväseltään. Minä en viitsi lähteä hänen luokseen kotoani, kissakin pitäisi kuljettaa mukana.
        Hyvä että hän käy, meillä on vankka ystävyys ja luottamus.
        Olen ajatellut palkata apua pihan kanssa ja tyhjentämään aitan ja vintin. Kunhan tässä saan aikaiseksi.
        Nuorempana stressasin töiden takia, nyt olen vapautunut, ajattelen että ei maailman työt tekemällä lopu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa, jos jalkahoitaja tulee kotiisi.

        Kotitalousvähennystä ei saa kampaajan, parturin, kosmetologin, jalkahoitajan, hierojan, ravintovalmentajan ja henkilökohtaisen kunto-ohjaajan palveluista ja muista vastaavista töistä. Ne eivät ole tavanomaista kotona tehtävää hoiva- tai hoitotyötä, vaikka ne tehtäisiin asiakkaan kotona. Esimerkiksi jalkahoitajan ja hierojan työ on lisäksi yleensä arvonlisäverotonta terveyden- ja sairaudenhoitopalvelua ja jää myös sen vuoksi kotitalousvähennyksen ulkopuolelle.

        Tarkistin asian, niin ei saa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kotitalousvähennystä ei saa kampaajan, parturin, kosmetologin, jalkahoitajan, hierojan, ravintovalmentajan ja henkilökohtaisen kunto-ohjaajan palveluista ja muista vastaavista töistä. Ne eivät ole tavanomaista kotona tehtävää hoiva- tai hoitotyötä, vaikka ne tehtäisiin asiakkaan kotona. Esimerkiksi jalkahoitajan ja hierojan työ on lisäksi yleensä arvonlisäverotonta terveyden- ja sairaudenhoitopalvelua ja jää myös sen vuoksi kotitalousvähennyksen ulkopuolelle.

        Tarkistin asian, niin ei saa.

        Huomenta keskelle viikkoa, aurinko paistaa, mutta sade voi päivän mittaan kastella.
        Eilen puolenpäivän tietämissä vettä tuli taivaan täydeltä, kasteli varmaan ulkona liikkujat.
        Lopulla oleva kesä onkin sisältänyt paljon näitä rankkasateita, ehkä vettä nyt riittää kasvustollekin.
        Tuli mieleen retki Lemmenjoelle aikoinaan, vettä oli niin vähän, että kävellä piti aina joissakin kohden, vene vetämällä vietiin yli kuivankohdan.
        Näitä muistoja aina putkahtaa esiin, kun joku tilanne vauhtia antaa.
        Nyt harmittelen, kun mieleeni en saa yhden kukan nimeä, joka minulla on, sitkeästi koetan muistella, jospa se ilman apuja mieleen tulisi.
        Olisikohan aika käydä muistitestissä, vuosi siitä, kun testi tehtiin, hyvä oli silloin, mutta kauankos se tarvitsee kun vaiva esiin tulee.

        Noista kotitalous avustuksista en osaa sanoa mitään, en koskaan ole mitään anonut, tai sanoisinko ei tarvetta ole ollut.
        Olen ollut oma apuni tähän asti, sitkeästi koetan kuntoa yllä pitää tavalla jos toisella.
        Yksi harmittava asia mieleen tulee, kun mökkini möin ja verottaja laskun lähetti, oli mielestäni melkoinen 8000 euroa, kyselin asiasta, mutta oikein oli, mitään helpottavia laskuja ei ollut esittää, kaikki menot hoidettiin itse.
        Silloin olisi ollut mahdollisuus saada tukeakin, jos olisimme vieraita apuina käyttäneet.
        Maksettua tuli ja enää ei edes harmita, osuuteni verojen kertymälle olen tehnyt ja nytkin maksan mielestäni aika suuren veromäärän.
        No sanonpa , että iloinen veronmaksaja olen, en moista mieti, tyhmyydeksi voi joku ajatella.

        Liekko kerroit mökkisi ihanuudesta, varmaan on mukava olla, muistan itsekin viihtyneeni, mutta viimeisinä kesinä oli mökki ystäväparikunnan hoivissa, kun en itse ehtinyt, toisella paikkakunnalla kesäni viihdyin.
        Tämä pariskunta hoiti pihaa vastineeksi siellä olostaan, vuokraa en ottanut, kun tiesin heidän elämänsä tiukkuuden ja ilon siitä, että saivat mökkimaailmasta nauttia.
        Heidän ilostaan nautin minäkin, tyttärensäkin oppi uimaan siellä asustaessaan.

        Hyvistä kirjoituksista luin myös jostakin ketjusta, no en itse ajattele, että pitäisi kirjailija olla, jos tänne palstalle uskaltautuu.
        Mielestäni riittää, kun saa selkeästi ymmärrettävän viestin aikaan, rivien väliin en ole koskaan ajatellut tarvetta kirjoittaa, siis kuvaannollisesti, vihjailevaa viestiä en laita.
        En myöskään halua toisten viestejä tulkita "rivien väliin " kirjotuksista.
        Kirjoittelen oman itseni vuoksi lähinnä, omaa ajatusmaailmaa tulkiten, miellyttää se tai ei, lukija voi päättää.
        En ehtoja kirjoittelulle laittaisi kenellekään, kaikki mistä selvän saa on kelvattavaa.

        Eilen töppäsin, laitoin rasioita pakkaseen ja yksi kansi omenasose purkista luiskahti auki ja sose valui pakkaseen toisten purkkien väliin, no mitenkäs sitä jäistä arkkua puhdistat, ei muuta joku kitkerä sana ja kansi kiinni, sotkun sitten keväällä saan puhdistettua.
        Paha tapani taas kostautui, liian monta purkkia ahnehdin käsiini, tehokas yritän olla.
        Lauantaina on syysmarkkinat torilla, sieltä sitten viimeisiä pakkaseen tulevia haalin, puolukkasankonkin tilaan.

        Tänään huilipäivä kaikesta, no onhan se neulominen aina jatkuvana työnä seuraaja. pitkävarsine kirjoneulesukka nyt vuorossa.
        Katsotaan miten päivä sujuu, yllätyksiä ei tiedossa, mutta eihän koskaan tiedä, voidaan kuitenkin mahdollisimman hyvin jokainen;)


      • Anonyymi
        Hil-la kirjoitti:

        Huomenta keskelle viikkoa, aurinko paistaa, mutta sade voi päivän mittaan kastella.
        Eilen puolenpäivän tietämissä vettä tuli taivaan täydeltä, kasteli varmaan ulkona liikkujat.
        Lopulla oleva kesä onkin sisältänyt paljon näitä rankkasateita, ehkä vettä nyt riittää kasvustollekin.
        Tuli mieleen retki Lemmenjoelle aikoinaan, vettä oli niin vähän, että kävellä piti aina joissakin kohden, vene vetämällä vietiin yli kuivankohdan.
        Näitä muistoja aina putkahtaa esiin, kun joku tilanne vauhtia antaa.
        Nyt harmittelen, kun mieleeni en saa yhden kukan nimeä, joka minulla on, sitkeästi koetan muistella, jospa se ilman apuja mieleen tulisi.
        Olisikohan aika käydä muistitestissä, vuosi siitä, kun testi tehtiin, hyvä oli silloin, mutta kauankos se tarvitsee kun vaiva esiin tulee.

        Noista kotitalous avustuksista en osaa sanoa mitään, en koskaan ole mitään anonut, tai sanoisinko ei tarvetta ole ollut.
        Olen ollut oma apuni tähän asti, sitkeästi koetan kuntoa yllä pitää tavalla jos toisella.
        Yksi harmittava asia mieleen tulee, kun mökkini möin ja verottaja laskun lähetti, oli mielestäni melkoinen 8000 euroa, kyselin asiasta, mutta oikein oli, mitään helpottavia laskuja ei ollut esittää, kaikki menot hoidettiin itse.
        Silloin olisi ollut mahdollisuus saada tukeakin, jos olisimme vieraita apuina käyttäneet.
        Maksettua tuli ja enää ei edes harmita, osuuteni verojen kertymälle olen tehnyt ja nytkin maksan mielestäni aika suuren veromäärän.
        No sanonpa , että iloinen veronmaksaja olen, en moista mieti, tyhmyydeksi voi joku ajatella.

        Liekko kerroit mökkisi ihanuudesta, varmaan on mukava olla, muistan itsekin viihtyneeni, mutta viimeisinä kesinä oli mökki ystäväparikunnan hoivissa, kun en itse ehtinyt, toisella paikkakunnalla kesäni viihdyin.
        Tämä pariskunta hoiti pihaa vastineeksi siellä olostaan, vuokraa en ottanut, kun tiesin heidän elämänsä tiukkuuden ja ilon siitä, että saivat mökkimaailmasta nauttia.
        Heidän ilostaan nautin minäkin, tyttärensäkin oppi uimaan siellä asustaessaan.

        Hyvistä kirjoituksista luin myös jostakin ketjusta, no en itse ajattele, että pitäisi kirjailija olla, jos tänne palstalle uskaltautuu.
        Mielestäni riittää, kun saa selkeästi ymmärrettävän viestin aikaan, rivien väliin en ole koskaan ajatellut tarvetta kirjoittaa, siis kuvaannollisesti, vihjailevaa viestiä en laita.
        En myöskään halua toisten viestejä tulkita "rivien väliin " kirjotuksista.
        Kirjoittelen oman itseni vuoksi lähinnä, omaa ajatusmaailmaa tulkiten, miellyttää se tai ei, lukija voi päättää.
        En ehtoja kirjoittelulle laittaisi kenellekään, kaikki mistä selvän saa on kelvattavaa.

        Eilen töppäsin, laitoin rasioita pakkaseen ja yksi kansi omenasose purkista luiskahti auki ja sose valui pakkaseen toisten purkkien väliin, no mitenkäs sitä jäistä arkkua puhdistat, ei muuta joku kitkerä sana ja kansi kiinni, sotkun sitten keväällä saan puhdistettua.
        Paha tapani taas kostautui, liian monta purkkia ahnehdin käsiini, tehokas yritän olla.
        Lauantaina on syysmarkkinat torilla, sieltä sitten viimeisiä pakkaseen tulevia haalin, puolukkasankonkin tilaan.

        Tänään huilipäivä kaikesta, no onhan se neulominen aina jatkuvana työnä seuraaja. pitkävarsine kirjoneulesukka nyt vuorossa.
        Katsotaan miten päivä sujuu, yllätyksiä ei tiedossa, mutta eihän koskaan tiedä, voidaan kuitenkin mahdollisimman hyvin jokainen;)

        Hilla, kerroit pakastimen täytöstäsi. Minulla vähän samantyyppinen tilanne oli eilen.

        Yritin tunkea kaappipakastimeen vielä yhtä rasiaa omenasosetta. Kävikin niin että koko hyllyllinen soserasioita putosi lattialle ja osa jäätyneistä rasioista kolhiutui rikki. Eipä hätää, kiedoin rikki kolhiutuneet muovikääreeseen ja takaisin pakkaseen.

        Nyt olen tilanteessa, että kolmaskin pakastin on otettava käyttöön koska nämä kaksi ovat jo täynnä ja pakastamista vielä riittää,
        Olin ajatellut että alakerran varaston suuri pakastearkku saa jäädä tyhjäksi, mutta eihän näillä kahdella pienellä pärjää talvi varastojen säilömiseen.

        Ystäväni pääsi eilen sairaalasta, oli tutkittavana sisäisten verenvuotojen takia. Pahoinpitelijöistä ei ole kuulunut mitään, joten juttua ei kai tutki kukaan.

        Vakavampiakin juttuja on tutkittavaksi ja poliiseilla on kädet täynnä selvittämättömiä törkeitä rikoksia.

        Eilen narkkari varasti mummon rollaattorin apteekin edestä, kun mummo oli jättänyt sen ulos mentyään asioilleen. Ohikulkija huomasi tilanteen ja sai rollaattorin pois.
        Tämä narkomaani on tunnettu alueen liikkeissä ja hänellä on porttikielto kaikkiin, myös apteekkiin.

        Turvattomuus lisääntyy kaduilla ja kodeissa. Lapsien ja nuorten tulevaisuus huolestuttaa.
        tepa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hilla, kerroit pakastimen täytöstäsi. Minulla vähän samantyyppinen tilanne oli eilen.

        Yritin tunkea kaappipakastimeen vielä yhtä rasiaa omenasosetta. Kävikin niin että koko hyllyllinen soserasioita putosi lattialle ja osa jäätyneistä rasioista kolhiutui rikki. Eipä hätää, kiedoin rikki kolhiutuneet muovikääreeseen ja takaisin pakkaseen.

        Nyt olen tilanteessa, että kolmaskin pakastin on otettava käyttöön koska nämä kaksi ovat jo täynnä ja pakastamista vielä riittää,
        Olin ajatellut että alakerran varaston suuri pakastearkku saa jäädä tyhjäksi, mutta eihän näillä kahdella pienellä pärjää talvi varastojen säilömiseen.

        Ystäväni pääsi eilen sairaalasta, oli tutkittavana sisäisten verenvuotojen takia. Pahoinpitelijöistä ei ole kuulunut mitään, joten juttua ei kai tutki kukaan.

        Vakavampiakin juttuja on tutkittavaksi ja poliiseilla on kädet täynnä selvittämättömiä törkeitä rikoksia.

        Eilen narkkari varasti mummon rollaattorin apteekin edestä, kun mummo oli jättänyt sen ulos mentyään asioilleen. Ohikulkija huomasi tilanteen ja sai rollaattorin pois.
        Tämä narkomaani on tunnettu alueen liikkeissä ja hänellä on porttikielto kaikkiin, myös apteekkiin.

        Turvattomuus lisääntyy kaduilla ja kodeissa. Lapsien ja nuorten tulevaisuus huolestuttaa.
        tepa

        Tuo pahoinpidelty mies ei ole siis myöskään tehnyt rikosilmoitusta, jolloin rikollisten jäljille päästäisiin. Taitaa olla rikollinen itsekin, nuolee vain haavansa.

        Mira


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hilla, kerroit pakastimen täytöstäsi. Minulla vähän samantyyppinen tilanne oli eilen.

        Yritin tunkea kaappipakastimeen vielä yhtä rasiaa omenasosetta. Kävikin niin että koko hyllyllinen soserasioita putosi lattialle ja osa jäätyneistä rasioista kolhiutui rikki. Eipä hätää, kiedoin rikki kolhiutuneet muovikääreeseen ja takaisin pakkaseen.

        Nyt olen tilanteessa, että kolmaskin pakastin on otettava käyttöön koska nämä kaksi ovat jo täynnä ja pakastamista vielä riittää,
        Olin ajatellut että alakerran varaston suuri pakastearkku saa jäädä tyhjäksi, mutta eihän näillä kahdella pienellä pärjää talvi varastojen säilömiseen.

        Ystäväni pääsi eilen sairaalasta, oli tutkittavana sisäisten verenvuotojen takia. Pahoinpitelijöistä ei ole kuulunut mitään, joten juttua ei kai tutki kukaan.

        Vakavampiakin juttuja on tutkittavaksi ja poliiseilla on kädet täynnä selvittämättömiä törkeitä rikoksia.

        Eilen narkkari varasti mummon rollaattorin apteekin edestä, kun mummo oli jättänyt sen ulos mentyään asioilleen. Ohikulkija huomasi tilanteen ja sai rollaattorin pois.
        Tämä narkomaani on tunnettu alueen liikkeissä ja hänellä on porttikielto kaikkiin, myös apteekkiin.

        Turvattomuus lisääntyy kaduilla ja kodeissa. Lapsien ja nuorten tulevaisuus huolestuttaa.
        tepa

        Narkkari ei olisi saanut pennin hyrrää rollaaattorista, sillä niitä saa lainaksi terveyskeskuksista ilman korvausta. Kukapa sellaisen ostaisi hämärämieheltä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo pahoinpidelty mies ei ole siis myöskään tehnyt rikosilmoitusta, jolloin rikollisten jäljille päästäisiin. Taitaa olla rikollinen itsekin, nuolee vain haavansa.

        Mira

        Mira, Samaa minäkin arvelin., koska ei jäänyt auttamaan.
        tepa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narkkari ei olisi saanut pennin hyrrää rollaaattorista, sillä niitä saa lainaksi terveyskeskuksista ilman korvausta. Kukapa sellaisen ostaisi hämärämieheltä!

        Oletteko te hyveelliset viisaat ihan varmoja, että huumeissa oleva ihminen edes
        tajuaa mitä tekee ?


    • Anonyymi

      Vaikka en kuulukaan Nojatuoli-ketjun ikäryhmään, enkä ole läheskään aina samanmielinen "joojoo-nainen", niin tulin kehaisemaan, että sain ystävältäni ilmaiseksi 6kg vadelmia.
      Pakastimet ovat lähes täynnä kesän marjasatoa, enkä oikein tiedä, millä konstilla saan vadelmat niihin mahtumaan. Jotenkin kuitenkin.

      Luoja ei laiskoja elätä, joten työhön, mars!

      kylmätotuus

      • Anonyymi

        Missä ja milloin on annettu ukaasi että täällä pitää olla samanmielinen ja kenen kanssa?


      • Anonyymi

        Kylmätotuus.
        Anna ne vadelmat minun pakastimeeni kun otan sen käyttöön, siihen sopii kyllä ja vadelmia minulla ei olekaan. Laita hyvä kiertämään.
        tepa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylmätotuus.
        Anna ne vadelmat minun pakastimeeni kun otan sen käyttöön, siihen sopii kyllä ja vadelmia minulla ei olekaan. Laita hyvä kiertämään.
        tepa

        Voi lähettää vaapukat korppiksen mukana, kun hän tulee tepan kotikaupunkiin kyläilemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä ja milloin on annettu ukaasi että täällä pitää olla samanmielinen ja kenen kanssa?

        Pitää olla!
        Kun joku valitaan pommitettavaksi, ei häntä saa kukaan mennä auttamaan, pitää olla anojen kanssa samaa mieltä ehdottomasti, muuta joutuu samaan ryöpytykseen "Sitä saa mitä tilaa"- evästyksellä.
        Onhan se nähty ihan viime aikoinakin.
        Jopa nimeltä mainitaan loikkarit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää olla!
        Kun joku valitaan pommitettavaksi, ei häntä saa kukaan mennä auttamaan, pitää olla anojen kanssa samaa mieltä ehdottomasti, muuta joutuu samaan ryöpytykseen "Sitä saa mitä tilaa"- evästyksellä.
        Onhan se nähty ihan viime aikoinakin.
        Jopa nimeltä mainitaan loikkarit.

        Tiedetäänkö täällä nimetkin kitjoittajista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi lähettää vaapukat korppiksen mukana, kun hän tulee tepan kotikaupunkiin kyläilemään.

        Kiitos jo etukäteen! Maltan tuskin odottaa.
        Suostuukohan korppis ylimääräiseen painolastiin, 6kg, jospa hän tulee lentäen, niin ei käsipakaasiin mahdu.
        tepa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää olla!
        Kun joku valitaan pommitettavaksi, ei häntä saa kukaan mennä auttamaan, pitää olla anojen kanssa samaa mieltä ehdottomasti, muuta joutuu samaan ryöpytykseen "Sitä saa mitä tilaa"- evästyksellä.
        Onhan se nähty ihan viime aikoinakin.
        Jopa nimeltä mainitaan loikkarit.

        tuo ryöpytys tapahtuu molemmissa leireissä. niin Hillan kuin Korppiksen kannattajat (puolustajat) saavat tuta kovalla kädellä. ja kato käy.
        onpahan jäljelle jääneillä ja tulokkailla tilaa "keskustella".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuo ryöpytys tapahtuu molemmissa leireissä. niin Hillan kuin Korppiksen kannattajat (puolustajat) saavat tuta kovalla kädellä. ja kato käy.
        onpahan jäljelle jääneillä ja tulokkailla tilaa "keskustella".

        Eikö olisi asiallista, erryä kummallakin leirillä olisi oma ketju ja sopimus, etteivät mene toistensa reviirille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö olisi asiallista, erryä kummallakin leirillä olisi oma ketju ja sopimus, etteivät mene toistensa reviirille?

        se olisi hyvä ja pyydettykin on. ilmeisesti kiusanteko on niin pinnalla ja esiintymishalu ettei omaa aloitusta haluta tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos jo etukäteen! Maltan tuskin odottaa.
        Suostuukohan korppis ylimääräiseen painolastiin, 6kg, jospa hän tulee lentäen, niin ei käsipakaasiin mahdu.
        tepa

        Ehtoota@

        No, menomatkareitti on lyöty lukkoon eikä Suonenjoki ei Lappeenranta satu hollille.
        Olishan marjat toki autoomme sopineet.

        Paluumatka on vielä auki.

        Niin ja jos Lappeenranta osuisi paluureitille pitäisin marjat itsellä, sorry kylmätotuus ; ))

        Luin, että anot suunnittelevat omaa ketjua.
        Sehän sopii, en pistä hanttiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehtoota@

        No, menomatkareitti on lyöty lukkoon eikä Suonenjoki ei Lappeenranta satu hollille.
        Olishan marjat toki autoomme sopineet.

        Paluumatka on vielä auki.

        Niin ja jos Lappeenranta osuisi paluureitille pitäisin marjat itsellä, sorry kylmätotuus ; ))

        Luin, että anot suunnittelevat omaa ketjua.
        Sehän sopii, en pistä hanttiin.

        anoilla on monta omaa ketjua. Olisipa sinulla edes yksi 🫨


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehtoota@

        No, menomatkareitti on lyöty lukkoon eikä Suonenjoki ei Lappeenranta satu hollille.
        Olishan marjat toki autoomme sopineet.

        Paluumatka on vielä auki.

        Niin ja jos Lappeenranta osuisi paluureitille pitäisin marjat itsellä, sorry kylmätotuus ; ))

        Luin, että anot suunnittelevat omaa ketjua.
        Sehän sopii, en pistä hanttiin.

        Luin uudestaan kylmishän se oli vadelmia saanut ja tepa niitä kaihosi. Ajatukseni teki kuperkeikkan.

        Nyt on niin, että jos Jyväskylän kautta takaisin ajelen sopisi vaapukat peräkonttiini; ))

        Korppis kuittaa nämä kaksi viestiä ei näköjään nimimerkki pysynyt perässä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehtoota@

        No, menomatkareitti on lyöty lukkoon eikä Suonenjoki ei Lappeenranta satu hollille.
        Olishan marjat toki autoomme sopineet.

        Paluumatka on vielä auki.

        Niin ja jos Lappeenranta osuisi paluureitille pitäisin marjat itsellä, sorry kylmätotuus ; ))

        Luin, että anot suunnittelevat omaa ketjua.
        Sehän sopii, en pistä hanttiin.

        He kokevat kai olevansa jotenkin "eri leiriä"
        Minä en ole nähnyt mitään leirejä.
        Suurin osa sovussa rupattelevia rekattuja ja anoja,
        Sitten joku jonka kenkä hankaa, joka päivä, monta kertaa.
        Voisi olla ihan hyvä juttu että tämä ano/nämä anot tekisivät oman valivaliketjun.
        Minä ja luulen että korppiskin viihdymme hyvin hil-lan aloituksissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        anoilla on monta omaa ketjua. Olisipa sinulla edes yksi 🫨

        Siitä tulisi hyvin suosittu, uskon, en kerkiäis vastailla kaikille.
        Voisihan se olla sellainen kuin hillalla, että pistäis aamun aloitusen ja kävis illalla katsomassa mikä ketäkin on päivän aikana kiukuttanut.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        He kokevat kai olevansa jotenkin "eri leiriä"
        Minä en ole nähnyt mitään leirejä.
        Suurin osa sovussa rupattelevia rekattuja ja anoja,
        Sitten joku jonka kenkä hankaa, joka päivä, monta kertaa.
        Voisi olla ihan hyvä juttu että tämä ano/nämä anot tekisivät oman valivaliketjun.
        Minä ja luulen että korppiskin viihdymme hyvin hil-lan aloituksissa.

        ja sitten on joku, joka näykkii Hillaa ja eikä hän ole ano.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        He kokevat kai olevansa jotenkin "eri leiriä"
        Minä en ole nähnyt mitään leirejä.
        Suurin osa sovussa rupattelevia rekattuja ja anoja,
        Sitten joku jonka kenkä hankaa, joka päivä, monta kertaa.
        Voisi olla ihan hyvä juttu että tämä ano/nämä anot tekisivät oman valivaliketjun.
        Minä ja luulen että korppiskin viihdymme hyvin hil-lan aloituksissa.

        Totta, eihän hillan ketjussa tarvitse hillalle vastata ; )) Eikös kaikki jo nyt kirjoita ohi hillan, asioita mikä ketäkin kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        He kokevat kai olevansa jotenkin "eri leiriä"
        Minä en ole nähnyt mitään leirejä.
        Suurin osa sovussa rupattelevia rekattuja ja anoja,
        Sitten joku jonka kenkä hankaa, joka päivä, monta kertaa.
        Voisi olla ihan hyvä juttu että tämä ano/nämä anot tekisivät oman valivaliketjun.
        Minä ja luulen että korppiskin viihdymme hyvin hil-lan aloituksissa.

        Tee sinä oma seliseli ketju!


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Siitä tulisi hyvin suosittu, uskon, en kerkiäis vastailla kaikille.
        Voisihan se olla sellainen kuin hillalla, että pistäis aamun aloitusen ja kävis illalla katsomassa mikä ketäkin on päivän aikana kiukuttanut.

        hillalle kettuilullasi ja arvostelukka ei taida olla mitään määrää.
        no mikäpä hänessä


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Siitä tulisi hyvin suosittu, uskon, en kerkiäis vastailla kaikille.
        Voisihan se olla sellainen kuin hillalla, että pistäis aamun aloitusen ja kävis illalla katsomassa mikä ketäkin on päivän aikana kiukuttanut.

        Onko nyt mielesi hyvä, kun sait taas kalvavaa kateuttasi yrjötyksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä ja milloin on annettu ukaasi että täällä pitää olla samanmielinen ja kenen kanssa?

        Lue aloitus!
        Ei siinä ukaasia ollut, toteamus (toivomus) vain.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylmätotuus.
        Anna ne vadelmat minun pakastimeeni kun otan sen käyttöön, siihen sopii kyllä ja vadelmia minulla ei olekaan. Laita hyvä kiertämään.
        tepa

        Myöhästyit toiveinesi.
        Sain sittenkin herkulliset vadelmat mahtumaan omaan pakastimeeni.
        Palataan asiaan, jos saan vielä uuden satsin.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se olisi hyvä ja pyydettykin on. ilmeisesti kiusanteko on niin pinnalla ja esiintymishalu ettei omaa aloitusta haluta tehdä.

        Mikä sinun aloituksesi otsikko on?

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sinun aloituksesi otsikko on?

        kylmätotuus

        en kerro, koska olen ja pysyn anona. taisi tipahtaa jo edelliselle sivulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luin uudestaan kylmishän se oli vadelmia saanut ja tepa niitä kaihosi. Ajatukseni teki kuperkeikkan.

        Nyt on niin, että jos Jyväskylän kautta takaisin ajelen sopisi vaapukat peräkonttiini; ))

        Korppis kuittaa nämä kaksi viestiä ei näköjään nimimerkki pysynyt perässä

        Ajele vaan ohi. Vadelmat ovat kätesi ulottumattomissa pakastimessani.
        Saamani vatut ovat muuten tavallista parempia, noin sivumennen sanoen.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hillalle kettuilullasi ja arvostelukka ei taida olla mitään määrää.
        no mikäpä hänessä

        Kirjoitinko jotain mikä ei pidä paikkaansa?

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko nyt mielesi hyvä, kun sait taas kalvavaa kateuttasi yrjötyksi?

        Kerro mistä olen kade;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro mistä olen kade;)

        Korppis kuittaa; )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro mistä olen kade;)

        Tuohan on edistystä, että tiedostat kateutesi ja sitä kautta vähäosaisuutesi. Koita nyt vaan sinnitellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitinko jotain mikä ei pidä paikkaansa?

        Korppis

        kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen. pakko tuo sanomasi on tunnustaa. otahan siitäkin kunnia itsellesi ettei Hillalle kommentoida. sait laahuksiesi kanssa aikaan sen, että kävi joukkokato Hillan kanssa keskustelijoissa.
        olisit kiitollinen (vaan ethän sinä osaa) Hillalle, joka avaa ketjun sinulle, kylmätotuudelle ja muille 'rähinöijille'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myöhästyit toiveinesi.
        Sain sittenkin herkulliset vadelmat mahtumaan omaan pakastimeeni.
        Palataan asiaan, jos saan vielä uuden satsin.

        kylmätotuus

        Hyvä sinulle, huono minulle, mutta toivossa on hyvä elää. Jospa saisit vaikka karpaloita syksymmällä.
        tepa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen. pakko tuo sanomasi on tunnustaa. otahan siitäkin kunnia itsellesi ettei Hillalle kommentoida. sait laahuksiesi kanssa aikaan sen, että kävi joukkokato Hillan kanssa keskustelijoissa.
        olisit kiitollinen (vaan ethän sinä osaa) Hillalle, joka avaa ketjun sinulle, kylmätotuudelle ja muille 'rähinöijille'.

        Palomakin kehuu miten suorasukainen kk on. Kk kyllä ottaa nokkiinsa jun esim ulkonäköä aiheellisesti arvostellaan.. Suorasukaisuus ja estottomuus on huonoa käytöstä ja lisääntyy dementikoilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen. pakko tuo sanomasi on tunnustaa. otahan siitäkin kunnia itsellesi ettei Hillalle kommentoida. sait laahuksiesi kanssa aikaan sen, että kävi joukkokato Hillan kanssa keskustelijoissa.
        olisit kiitollinen (vaan ethän sinä osaa) Hillalle, joka avaa ketjun sinulle, kylmätotuudelle ja muille 'rähinöijille'.

        En nyt ymmärrä mistä otan kunnian. Ja miksi minun pitäisi olla kiitollinen.
        En voi ajaa pois näitä laahuksia vaikka haluaisin.

        Enkä unohda, enkä tunne tarvettakaan unohtaa kuinka Hilla hyökkäsi kimppuuni. Se antoi anoille aiheen henkuttaa Hillan nimeen ja homma repes hanskasta.
        Vakikirjoittajat eivät ole kadonneet minnekään, ovat siirtyneet anoiksi, kuten sinäkin.

        Tottahan se, että Hilla antaa alustan anoille rällästää. Minä halusin kirjoittaa kuten muutkin rekatut, mutta ei onnistu.

        Anot, jotka eivät osaakeskustella toistavat lyhyitä lauseuta kuten "kateus" ano.

        Kouluissa julistettiin koulurauha, tänne sitä rauhaa ei riitä.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        En nyt ymmärrä mistä otan kunnian. Ja miksi minun pitäisi olla kiitollinen.
        En voi ajaa pois näitä laahuksia vaikka haluaisin.

        Enkä unohda, enkä tunne tarvettakaan unohtaa kuinka Hilla hyökkäsi kimppuuni. Se antoi anoille aiheen henkuttaa Hillan nimeen ja homma repes hanskasta.
        Vakikirjoittajat eivät ole kadonneet minnekään, ovat siirtyneet anoiksi, kuten sinäkin.

        Tottahan se, että Hilla antaa alustan anoille rällästää. Minä halusin kirjoittaa kuten muutkin rekatut, mutta ei onnistu.

        Anot, jotka eivät osaakeskustella toistavat lyhyitä lauseuta kuten "kateus" ano.

        Kouluissa julistettiin koulurauha, tänne sitä rauhaa ei riitä.

        en ole siirtynyt anoksi, olen ano ollut ja tulen olemaan.lukemalla näitä palstoja näkee ja oppii paljon. ymmärrän jos ovat anoiksi siirtyneet. harmi minulle, sillä luin hakutoiminnon kautta tiettyjen rekisteröityjen kirjoituksia. nyt en niitä löydä.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        En nyt ymmärrä mistä otan kunnian. Ja miksi minun pitäisi olla kiitollinen.
        En voi ajaa pois näitä laahuksia vaikka haluaisin.

        Enkä unohda, enkä tunne tarvettakaan unohtaa kuinka Hilla hyökkäsi kimppuuni. Se antoi anoille aiheen henkuttaa Hillan nimeen ja homma repes hanskasta.
        Vakikirjoittajat eivät ole kadonneet minnekään, ovat siirtyneet anoiksi, kuten sinäkin.

        Tottahan se, että Hilla antaa alustan anoille rällästää. Minä halusin kirjoittaa kuten muutkin rekatut, mutta ei onnistu.

        Anot, jotka eivät osaakeskustella toistavat lyhyitä lauseuta kuten "kateus" ano.

        Kouluissa julistettiin koulurauha, tänne sitä rauhaa ei riitä.

        "Tottahan se, että Hilla antaa alustan anoille rällästää."

        Miten niin antaa?
        Mikään ei estä sinua tekemästä aloitusta, jossa voisit kirjoitella. Ei se aloituksen tekeminen voi olla niin vaikeaa.

        Törkeää on myös sanoa, että anot ei osaa kirjoittaa. Kyllä täällä on anoja, jotka kirjoittaa montakin lausetta viestiinsä ja jopa ihan asiaa. (en luokittele itseäni noihin osaaviin anoihin)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palomakin kehuu miten suorasukainen kk on. Kk kyllä ottaa nokkiinsa jun esim ulkonäköä aiheellisesti arvostellaan.. Suorasukaisuus ja estottomuus on huonoa käytöstä ja lisääntyy dementikoilla.

        Vakka ja kansi, niinpä niin. Ilakoitkoot keskenään suorasukaisesti.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        En nyt ymmärrä mistä otan kunnian. Ja miksi minun pitäisi olla kiitollinen.
        En voi ajaa pois näitä laahuksia vaikka haluaisin.

        Enkä unohda, enkä tunne tarvettakaan unohtaa kuinka Hilla hyökkäsi kimppuuni. Se antoi anoille aiheen henkuttaa Hillan nimeen ja homma repes hanskasta.
        Vakikirjoittajat eivät ole kadonneet minnekään, ovat siirtyneet anoiksi, kuten sinäkin.

        Tottahan se, että Hilla antaa alustan anoille rällästää. Minä halusin kirjoittaa kuten muutkin rekatut, mutta ei onnistu.

        Anot, jotka eivät osaakeskustella toistavat lyhyitä lauseuta kuten "kateus" ano.

        Kouluissa julistettiin koulurauha, tänne sitä rauhaa ei riitä.

        Kirjoitit Korppis:
        "En voi ajaa pois näitä laahuksia vaikka haluaisin."

        Olet uhitellut Hillalle ettei hän ole estänyt "anoja" kommentoimasta sinulle.
        Huomaatko, ymmärrätkö?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tottahan se, että Hilla antaa alustan anoille rällästää."

        Miten niin antaa?
        Mikään ei estä sinua tekemästä aloitusta, jossa voisit kirjoitella. Ei se aloituksen tekeminen voi olla niin vaikeaa.

        Törkeää on myös sanoa, että anot ei osaa kirjoittaa. Kyllä täällä on anoja, jotka kirjoittaa montakin lausetta viestiinsä ja jopa ihan asiaa. (en luokittele itseäni noihin osaaviin anoihin)

        En voi tehdä aloitusta enkä edes halua tehdä.
        Kirjoitat nimimerkille korpikirjailija, joka on tehnyt satoja aloituksia, mutta en halua enää. Roikun näissä valmiissa höpöhöpöketjuissa.

        Eihän täällä synny hyvää keskustelua kuten joskus kauan sitten syntyi.

        Muista sinäkin kun kirjoitan anoista se et ole juuri sinä vaan joku räävi kommentoija.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        En voi tehdä aloitusta enkä edes halua tehdä.
        Kirjoitat nimimerkille korpikirjailija, joka on tehnyt satoja aloituksia, mutta en halua enää. Roikun näissä valmiissa höpöhöpöketjuissa.

        Eihän täällä synny hyvää keskustelua kuten joskus kauan sitten syntyi.

        Muista sinäkin kun kirjoitan anoista se et ole juuri sinä vaan joku räävi kommentoija.

        Kiitos vastauksesta.

        Kerrot, että täällä ei enää synny hyviä keskusteluja ja roikut höpöhöpöketjuissa.

        Missä on oma itsesi arvostelu, jos sinua tyydyttää höpöhöpöt?
        Eikö tuo ole itsensä aliarvostamista?


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        En nyt ymmärrä mistä otan kunnian. Ja miksi minun pitäisi olla kiitollinen.
        En voi ajaa pois näitä laahuksia vaikka haluaisin.

        Enkä unohda, enkä tunne tarvettakaan unohtaa kuinka Hilla hyökkäsi kimppuuni. Se antoi anoille aiheen henkuttaa Hillan nimeen ja homma repes hanskasta.
        Vakikirjoittajat eivät ole kadonneet minnekään, ovat siirtyneet anoiksi, kuten sinäkin.

        Tottahan se, että Hilla antaa alustan anoille rällästää. Minä halusin kirjoittaa kuten muutkin rekatut, mutta ei onnistu.

        Anot, jotka eivät osaakeskustella toistavat lyhyitä lauseuta kuten "kateus" ano.

        Kouluissa julistettiin koulurauha, tänne sitä rauhaa ei riitä.

        Miten itse olet edistänyt palstarauhaa?
        Miksi ei onnistu sinun kirjoittaa kuin muutkin rekatut? Voisiko se syy löytyä sieltä omasta peilistä? 20 v olet nyt samaa asiaa valittanut, josko alkaisi pian valjeta. Muitten syyttely ei ole tulosta tuottanut.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        En nyt ymmärrä mistä otan kunnian. Ja miksi minun pitäisi olla kiitollinen.
        En voi ajaa pois näitä laahuksia vaikka haluaisin.

        Enkä unohda, enkä tunne tarvettakaan unohtaa kuinka Hilla hyökkäsi kimppuuni. Se antoi anoille aiheen henkuttaa Hillan nimeen ja homma repes hanskasta.
        Vakikirjoittajat eivät ole kadonneet minnekään, ovat siirtyneet anoiksi, kuten sinäkin.

        Tottahan se, että Hilla antaa alustan anoille rällästää. Minä halusin kirjoittaa kuten muutkin rekatut, mutta ei onnistu.

        Anot, jotka eivät osaakeskustella toistavat lyhyitä lauseuta kuten "kateus" ano.

        Kouluissa julistettiin koulurauha, tänne sitä rauhaa ei riitä.

        Eivät he ole laahuksia vaan lakeijoitasi.
        Noin sekoittaessasi on syytä epäillä, että olet oma lakeijasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eivät he ole laahuksia vaan lakeijoitasi.
        Noin sekoittaessasi on syytä epäillä, että olet oma lakeijasi.

        Joopati joo se on ilimoja piellyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten itse olet edistänyt palstarauhaa?
        Miksi ei onnistu sinun kirjoittaa kuin muutkin rekatut? Voisiko se syy löytyä sieltä omasta peilistä? 20 v olet nyt samaa asiaa valittanut, josko alkaisi pian valjeta. Muitten syyttely ei ole tulosta tuottanut.

        Lue enempi tiedät totuuden. Kyllä se niin on jotta jos nyt kirjoitan, että syötiin ostereita niin saan vastauksen, joka suupalako tänne on kirjoitettava. Sen sijaan, että kysyisi miltä ne maistuivat, tykkäsitkö.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta.

        Kerrot, että täällä ei enää synny hyviä keskusteluja ja roikut höpöhöpöketjuissa.

        Missä on oma itsesi arvostelu, jos sinua tyydyttää höpöhöpöt?
        Eikö tuo ole itsensä aliarvostamista?

        En osaa sanoa sinulle, mitä on aliarvostaa itseään. En ehdi livessä juurikaan pohtimaan itseäni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit Korppis:
        "En voi ajaa pois näitä laahuksia vaikka haluaisin."

        Olet uhitellut Hillalle ettei hän ole estänyt "anoja" kommentoimasta sinulle.
        Huomaatko, ymmärrätkö?

        Ei pidä paikkaansa, liekö joku toinen uhitellut. Uhittelu on liian tramaattinen sana ; ))


      • Anonyymi kirjoitti:

        en ole siirtynyt anoksi, olen ano ollut ja tulen olemaan.lukemalla näitä palstoja näkee ja oppii paljon. ymmärrän jos ovat anoiksi siirtyneet. harmi minulle, sillä luin hakutoiminnon kautta tiettyjen rekisteröityjen kirjoituksia. nyt en niitä löydä.

        Ei anojen kirjoituksia voi löytää.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Ei anojen kirjoituksia voi löytää.

        Sinä kuitenkin olet löytävinäsi rekattuja anoista.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        En osaa sanoa sinulle, mitä on aliarvostaa itseään. En ehdi livessä juurikaan pohtimaan itseäni.

        Sinun live onkin täällä ynnä muilla some alustoilla. Sana pohtia ei tosiaan sinuun soni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen. pakko tuo sanomasi on tunnustaa. otahan siitäkin kunnia itsellesi ettei Hillalle kommentoida. sait laahuksiesi kanssa aikaan sen, että kävi joukkokato Hillan kanssa keskustelijoissa.
        olisit kiitollinen (vaan ethän sinä osaa) Hillalle, joka avaa ketjun sinulle, kylmätotuudelle ja muille 'rähinöijille'.

        Käsitys laahuksista on hämärtynyt. Nyt nimitksellä kunnioitetaan ketä tahansa.
        Alun alkaen sillä kuvattiin sitä anojen joukkoa, joka aktivoitui heti, kun eräs kirjoittaja kommentoi. Nämä anot seurasivat esikuvansa kannoilla laahuksen tavoin. Muuta tarkoitusta palstalla oleiluun heillä ei ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsitys laahuksista on hämärtynyt. Nyt nimitksellä kunnioitetaan ketä tahansa.
        Alun alkaen sillä kuvattiin sitä anojen joukkoa, joka aktivoitui heti, kun eräs kirjoittaja kommentoi. Nämä anot seurasivat esikuvansa kannoilla laahuksen tavoin. Muuta tarkoitusta palstalla oleiluun heillä ei ollut.

        Nyt esikuva ja laahusnimen antaja mkr on tauolla tai lopettanut. Mutta uutta voimaa on saatu kun kylmis astui rintamaan.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa, liekö joku toinen uhitellut. Uhittelu on liian tramaattinen sana ; ))

        Joo, tramaattista rabortointia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä kuitenkin olet löytävinäsi rekattuja anoista.

        Arkistosta ;))


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa, liekö joku toinen uhitellut. Uhittelu on liian tramaattinen sana ; ))

        Vai on uhittelu 'tramaattista', olkoon sitten vaikka syyttelyä. Ja sitä on riittänyt taholtasi.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Arkistosta ;))

        Onko vain sinulla lupa kaivaa arkistoja?


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Ei anojen kirjoituksia voi löytää.

        niinhän mä sanoin, pöljä. yritä ymmärtää edes ne kirjoitukset joihin kommentoit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        anoilla on monta omaa ketjua. Olisipa sinulla edes yksi 🫨

        Voi herranjumala, oma ketju, mikä vi,,tun oma ketju. Ei semmoisia ole kenelläkään. Kikiihan täällä kirjoittelee minne tahtoo, minä ainakin. Missä teidän itsetuntonne oikein on ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi herranjumala, oma ketju, mikä vi,,tun oma ketju. Ei semmoisia ole kenelläkään. Kikiihan täällä kirjoittelee minne tahtoo, minä ainakin. Missä teidän itsetuntonne oikein on ?

        korppishan tuo pitää anojen aloituksia anojen omana ketjuina. pitää 'puhua' hänen kieltään jos mielii tulla ymmärretyksi hänen tahollaan.

        KK: 'Luin, että anot suunnittelevat omaa ketjua.'


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Lue enempi tiedät totuuden. Kyllä se niin on jotta jos nyt kirjoitan, että syötiin ostereita niin saan vastauksen, joka suupalako tänne on kirjoitettava. Sen sijaan, että kysyisi miltä ne maistuivat, tykkäsitkö.

        Miksi sinulke pitäisi olla kohtelias ja kysellä maistumisia, kun et itse ole muusta kuin itsestäsi kiinnostunut. Ostereita syödään mieskunnon nostamiseksi, mutta ei nekään ihmeisiin pysty.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinulke pitäisi olla kohtelias ja kysellä maistumisia, kun et itse ole muusta kuin itsestäsi kiinnostunut. Ostereita syödään mieskunnon nostamiseksi, mutta ei nekään ihmeisiin pysty.

        Niin, tässä onkin ydinkysymys, kiitos.

        Mielestäsi olen kiinnostunut vain itsestäni.
        Mielestäni sinä olet kiinnostunut vain minusta.

        Siispä jos tykkäät, että sinun ei tarvitse olla kohtelias minulle. Ei minunkaan tarvitse olla kohtelias sinulle.

        Asiasta kolmanteen.

        Oli upea päivä puuhastella ulkona. Olen kiinnostunut kaikesta kauniista. Ostin punaisia tulppaanin- ja valkoisia narsissin mukuloita. istutan ne mökille uuteen kukkapenkkkin jota olen valmistellut, entiselle pottumalle.

        Lisäksi leikkasin ruohikon kotipihalta sekä katkoin suopayrttipenkin yliaikaisen kukinnon.

        Pakkohan oli mennä hommien jälkeen kylpyyn, olin niin hikimärkä. Nautin kun ylitän itseni asioissa, jotka olivat itsestään selviä vielä kymmenen vuotta sitten, mutta nyt vaativat kovat panokset onnistuakseen.

        Syöty ja nyt lepään.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Niin, tässä onkin ydinkysymys, kiitos.

        Mielestäsi olen kiinnostunut vain itsestäni.
        Mielestäni sinä olet kiinnostunut vain minusta.

        Siispä jos tykkäät, että sinun ei tarvitse olla kohtelias minulle. Ei minunkaan tarvitse olla kohtelias sinulle.

        Asiasta kolmanteen.

        Oli upea päivä puuhastella ulkona. Olen kiinnostunut kaikesta kauniista. Ostin punaisia tulppaanin- ja valkoisia narsissin mukuloita. istutan ne mökille uuteen kukkapenkkkin jota olen valmistellut, entiselle pottumalle.

        Lisäksi leikkasin ruohikon kotipihalta sekä katkoin suopayrttipenkin yliaikaisen kukinnon.

        Pakkohan oli mennä hommien jälkeen kylpyyn, olin niin hikimärkä. Nautin kun ylitän itseni asioissa, jotka olivat itsestään selviä vielä kymmenen vuotta sitten, mutta nyt vaativat kovat panokset onnistuakseen.

        Syöty ja nyt lepään.

        Olet siis kiinnostunut kaikesta kauniista, no, vastakohdat vetää toisiaan puoleensa.
        Meillä päin tulppaanit ja narsissit kasvaa sipuleista. Istuttele sinä siihen perunamaahasi jatkossakin perunan mukuloita, kyllä potun varteenkin kukka ilmaantuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palomakin kehuu miten suorasukainen kk on. Kk kyllä ottaa nokkiinsa jun esim ulkonäköä aiheellisesti arvostellaan.. Suorasukaisuus ja estottomuus on huonoa käytöstä ja lisääntyy dementikoilla.

        Ihmisen ulkonäön avosteleminen on aina ala-arvoista ja moukkamaista käytöstä.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen ulkonäön avosteleminen on aina ala-arvoista ja moukkamaista käytöstä.

        kylmätotuus

        Näillä palstoilla muiden ulkonäöstä keskusteleminen on älytöntä kun emme voi edes julkaista valokuvia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis kiinnostunut kaikesta kauniista, no, vastakohdat vetää toisiaan puoleensa.
        Meillä päin tulppaanit ja narsissit kasvaa sipuleista. Istuttele sinä siihen perunamaahasi jatkossakin perunan mukuloita, kyllä potun varteenkin kukka ilmaantuu.

        No, enhän toki enää kaunotar ole, mutta
        77-vuotiaaksi ihan hyvän näköinen.

        Moskuloiksi esikoiseni sanoi ruusunmarjoja.
        Poika teki syksyn kasveista pienen kirjasen ja lähetimme sen pikku kakkoseen.

        Se esitettiin ohjelmassa, moskulasana oli mukana kirjan esittelyssä.

        Kukkasipulit tai kukkamukulat kielemme on moninainen.

        Pottuja en enää viljele, en muitakaan juureksia.
        Monivuotisien kukkien penkki on nyt teon alla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt esikuva ja laahusnimen antaja mkr on tauolla tai lopettanut. Mutta uutta voimaa on saatu kun kylmis astui rintamaan.

        Eli nimitys oli tarpeellinen ja kuvaava, kirjoittajienkin mielestä hyvässä käytössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt esikuva ja laahusnimen antaja mkr on tauolla tai lopettanut. Mutta uutta voimaa on saatu kun kylmis astui rintamaan.

        Laahukset harhailevat ilman turvaa.
        Kehen nyt ripustauisivat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä kuitenkin olet löytävinäsi rekattuja anoista.

        Täällä on muitakin selvänäkijöitä.


    • Anonyymi

      Saamme lieviä tuulenpuuskia Suomenkin alueelle. Luulen, että ne olisivat isompien pamujen jäänteitä valtamerillä syntyneitä alunperin.
      Etelänpuoleiset tuulivirtaukset syntyvät kai ensin Tyynellä Valtamerellä astikka?

      Eläkekäiselle ukonturjakkeelle on pääasia, että ilmoi pitelee!

      Ens viikolla jo syyskuun puolelle ehitään. Ja pois sanoi Loirikin aikoinaan.

    • Anonyymi

      Ai jai milä päivä. Ihan löhöämistä vallan. Eikus vaiteski, tein minä syväkyykyjä ja seisoin yhdellä jalalla 70 sek , kummallakin just jaksoin erikseen.
      Joku kirjoitti samaa mieltä olemisesta.
      Hui hai, mä olen just sitä mieltä ,kun miltä tuntuu. Ei vois vähempää kiinostaa ,kun ihmiset on eri mieltä. Niin maailma makaa ja näin on hyvä.

      • Anonyymi

        En joutanunna kyykkäämään en yhdellä jalalla seisomaan. Lajittelin ja vein tavaroita ja vaatteita kierrätykseen. Lasitavarat jäi viikonlopulle.
        On ilmoja pidellyt.
        "Niin on monta mieltä kuin on miestäkin" (henkilöä), sanotaan sananlaskussa. Ja niinhän se onkin.


    • Anonyymi

      Kaatuu se hevonenkin neljältä jalalta.

      • Torstaipäivää aloittelen, pilvisenä, mutta lämpimänä sää tällä hetkellä.
        Tytär toi kanttarellejä eilen ja niistä kastike tänään, sienet on vielä arvoitus miten niitä löytyy, mutta en paljon tarvitsekaan, muutama sienisalaatti olisi kuitenkin kiva saada talven mittaan.
        Luotan mökillä olijoihin, kai he minuakin muistavat.

        Hyviä ystäviä on hyvä olla ja mielellään vielä sellaisia, joilla puutarhat tuottavia, aina sieltä maistiaisia ainakin ystäville riittää.
        Minun ystävät alkavat olla vähissä, hävinneet mikä minnekin, osa jo taivaan puutarhoihin, olen kuitenkin siitä hyvilläni, että viihdyn nykyisin yksinkin.
        Kai ne ruuhkavuodet on täydellisesti ohi ja nyt en kaipaa mitään, oma seurani riittää.
        Jos kunto tämänkin laisena kestää, hyvä on oloni.
        Kade ja vihamieli on tyystin poistunut, jos nyt koskaan olen vihaa tuntenutkaan, ehkä kateus joskus nuorempana mieltä keikutti.

        En oikein ymmärrä myöskään sitä, miksi pitää jaotella kirjoittajia, kaikki olemme samalla viivalla täällä viestien suhteen, jokainen päättää mitä itsestään kertoo, tai jättää kertomatta.
        Minulle on tuo ketjun aloitus jotenkin helppoa, kun itsekkäästi haluan kuulla kanssaeläjien arkea ja elämää.
        Arjessa elämistä nimenomaan, mitä kukakin puuhastelee ja olemistaan mukavan tuntuiseksi rakentelee, meillä kaikille arkikin on erilainen.
        Vastauksia en itselleni odota, yleistä kannanottoa asioiden luistamisista, kommelluksista ja vaivoistakin, jotenkin niistä ammentaa voimia omaankin elämään.
        Tykkään vastata kysymyksiin, tosin kaikkeen ei vastausta löydy, joten siksikin on mukava jos joku toinen tietonsa esiin tuo.
        Tämä kone on minulle portti ulkopuoliseen elämään, näin melkein erakkona kun elelen. luen paljon otsikoita ja sitten tarkemmin jos otsikko lupaa aihetta mikä kiinnostaa.
        Radiota myös paljon kuuntelen ja siellä uskoisin kerrottavan melko totuudellisesti tapahtumista ja ongelmistakin, luottoni sen suhteen on aika suuri.

        Tuli mieleen tuo tepan kertoma pahoinpitely, ei kai sitä tutkimatta voi jättää, minusta pitäisi nämä tapaukset aina saada selvitettyä ja tekijät vastuuseen.
        Kyllä meille kuuluu turvallinen kadulla liikkumisoikeus, kun rikollisuus kasvaa ei poliisin tarvetta voi vähentää, päinvastoin.
        Toinen toisistaankin välittäminen kuuluu jokaisen kansalaisen velvollisuuksiin, ei voi noin vain pyyhkiä unohduksiin näitä tapauksia.
        Katselen ikkunoistani katujen elämää ja mietin miksi kännykkä on kävelijöillä monellakin kädessä, pelkäävätkö jotakin ja aina hälytyspäällä.
        Jotakin on pahasti vialla, kun lapsetkin puukko taskussa kulkevat.

        Omaa lapsuuttani muistellen, se oli huoletonta ja turvallista aikaa, nyt pelko päällimmäisenä jo lapsesta lähtien.
        Lakeja laaditaan, paljon puhutaan, teot jää vain toteuttamatta, aikuisilta tätä hommien kuntoon saamista odotetaan.

        Unohtakaa aloittaja tässä tapauksessa sillä ei ole merkitystä, viestit antakoon sisältöä ketjuun, tietenkin rakentavasti ja sopuisasti.


      • Anonyymi
        Hil-la kirjoitti:

        Torstaipäivää aloittelen, pilvisenä, mutta lämpimänä sää tällä hetkellä.
        Tytär toi kanttarellejä eilen ja niistä kastike tänään, sienet on vielä arvoitus miten niitä löytyy, mutta en paljon tarvitsekaan, muutama sienisalaatti olisi kuitenkin kiva saada talven mittaan.
        Luotan mökillä olijoihin, kai he minuakin muistavat.

        Hyviä ystäviä on hyvä olla ja mielellään vielä sellaisia, joilla puutarhat tuottavia, aina sieltä maistiaisia ainakin ystäville riittää.
        Minun ystävät alkavat olla vähissä, hävinneet mikä minnekin, osa jo taivaan puutarhoihin, olen kuitenkin siitä hyvilläni, että viihdyn nykyisin yksinkin.
        Kai ne ruuhkavuodet on täydellisesti ohi ja nyt en kaipaa mitään, oma seurani riittää.
        Jos kunto tämänkin laisena kestää, hyvä on oloni.
        Kade ja vihamieli on tyystin poistunut, jos nyt koskaan olen vihaa tuntenutkaan, ehkä kateus joskus nuorempana mieltä keikutti.

        En oikein ymmärrä myöskään sitä, miksi pitää jaotella kirjoittajia, kaikki olemme samalla viivalla täällä viestien suhteen, jokainen päättää mitä itsestään kertoo, tai jättää kertomatta.
        Minulle on tuo ketjun aloitus jotenkin helppoa, kun itsekkäästi haluan kuulla kanssaeläjien arkea ja elämää.
        Arjessa elämistä nimenomaan, mitä kukakin puuhastelee ja olemistaan mukavan tuntuiseksi rakentelee, meillä kaikille arkikin on erilainen.
        Vastauksia en itselleni odota, yleistä kannanottoa asioiden luistamisista, kommelluksista ja vaivoistakin, jotenkin niistä ammentaa voimia omaankin elämään.
        Tykkään vastata kysymyksiin, tosin kaikkeen ei vastausta löydy, joten siksikin on mukava jos joku toinen tietonsa esiin tuo.
        Tämä kone on minulle portti ulkopuoliseen elämään, näin melkein erakkona kun elelen. luen paljon otsikoita ja sitten tarkemmin jos otsikko lupaa aihetta mikä kiinnostaa.
        Radiota myös paljon kuuntelen ja siellä uskoisin kerrottavan melko totuudellisesti tapahtumista ja ongelmistakin, luottoni sen suhteen on aika suuri.

        Tuli mieleen tuo tepan kertoma pahoinpitely, ei kai sitä tutkimatta voi jättää, minusta pitäisi nämä tapaukset aina saada selvitettyä ja tekijät vastuuseen.
        Kyllä meille kuuluu turvallinen kadulla liikkumisoikeus, kun rikollisuus kasvaa ei poliisin tarvetta voi vähentää, päinvastoin.
        Toinen toisistaankin välittäminen kuuluu jokaisen kansalaisen velvollisuuksiin, ei voi noin vain pyyhkiä unohduksiin näitä tapauksia.
        Katselen ikkunoistani katujen elämää ja mietin miksi kännykkä on kävelijöillä monellakin kädessä, pelkäävätkö jotakin ja aina hälytyspäällä.
        Jotakin on pahasti vialla, kun lapsetkin puukko taskussa kulkevat.

        Omaa lapsuuttani muistellen, se oli huoletonta ja turvallista aikaa, nyt pelko päällimmäisenä jo lapsesta lähtien.
        Lakeja laaditaan, paljon puhutaan, teot jää vain toteuttamatta, aikuisilta tätä hommien kuntoon saamista odotetaan.

        Unohtakaa aloittaja tässä tapauksessa sillä ei ole merkitystä, viestit antakoon sisältöä ketjuun, tietenkin rakentavasti ja sopuisasti.

        Kamalaa liiottelua että muka nykylapsilla olisi pelko päällimmäisenä. Lapsia ei pidä päästää asemille ja ostareille eikä ylipäätään iltaisin yksin kuljeskelemaa levottomilla alueilla. Suurin osa Suomea on turvallista ja rauhallista seutua vieläkin. Mikään laki ja yhteiskunta ei voi lapsista täytyä vastuuta ottaa, se on vanhempien tehtävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamalaa liiottelua että muka nykylapsilla olisi pelko päällimmäisenä. Lapsia ei pidä päästää asemille ja ostareille eikä ylipäätään iltaisin yksin kuljeskelemaa levottomilla alueilla. Suurin osa Suomea on turvallista ja rauhallista seutua vieläkin. Mikään laki ja yhteiskunta ei voi lapsista täytyä vastuuta ottaa, se on vanhempien tehtävä.

        Surkeaa on sinunkin tietosi tästä päivästä.

        Sinunkin kannattaisi lukea muutakin, kuin tätä palstaa.
        Onko silmiisi sattunut otsikkoa, jossa kerrotaan lasten turvattomasta koulumatkasta.


      • Anonyymi
        Hil-la kirjoitti:

        Torstaipäivää aloittelen, pilvisenä, mutta lämpimänä sää tällä hetkellä.
        Tytär toi kanttarellejä eilen ja niistä kastike tänään, sienet on vielä arvoitus miten niitä löytyy, mutta en paljon tarvitsekaan, muutama sienisalaatti olisi kuitenkin kiva saada talven mittaan.
        Luotan mökillä olijoihin, kai he minuakin muistavat.

        Hyviä ystäviä on hyvä olla ja mielellään vielä sellaisia, joilla puutarhat tuottavia, aina sieltä maistiaisia ainakin ystäville riittää.
        Minun ystävät alkavat olla vähissä, hävinneet mikä minnekin, osa jo taivaan puutarhoihin, olen kuitenkin siitä hyvilläni, että viihdyn nykyisin yksinkin.
        Kai ne ruuhkavuodet on täydellisesti ohi ja nyt en kaipaa mitään, oma seurani riittää.
        Jos kunto tämänkin laisena kestää, hyvä on oloni.
        Kade ja vihamieli on tyystin poistunut, jos nyt koskaan olen vihaa tuntenutkaan, ehkä kateus joskus nuorempana mieltä keikutti.

        En oikein ymmärrä myöskään sitä, miksi pitää jaotella kirjoittajia, kaikki olemme samalla viivalla täällä viestien suhteen, jokainen päättää mitä itsestään kertoo, tai jättää kertomatta.
        Minulle on tuo ketjun aloitus jotenkin helppoa, kun itsekkäästi haluan kuulla kanssaeläjien arkea ja elämää.
        Arjessa elämistä nimenomaan, mitä kukakin puuhastelee ja olemistaan mukavan tuntuiseksi rakentelee, meillä kaikille arkikin on erilainen.
        Vastauksia en itselleni odota, yleistä kannanottoa asioiden luistamisista, kommelluksista ja vaivoistakin, jotenkin niistä ammentaa voimia omaankin elämään.
        Tykkään vastata kysymyksiin, tosin kaikkeen ei vastausta löydy, joten siksikin on mukava jos joku toinen tietonsa esiin tuo.
        Tämä kone on minulle portti ulkopuoliseen elämään, näin melkein erakkona kun elelen. luen paljon otsikoita ja sitten tarkemmin jos otsikko lupaa aihetta mikä kiinnostaa.
        Radiota myös paljon kuuntelen ja siellä uskoisin kerrottavan melko totuudellisesti tapahtumista ja ongelmistakin, luottoni sen suhteen on aika suuri.

        Tuli mieleen tuo tepan kertoma pahoinpitely, ei kai sitä tutkimatta voi jättää, minusta pitäisi nämä tapaukset aina saada selvitettyä ja tekijät vastuuseen.
        Kyllä meille kuuluu turvallinen kadulla liikkumisoikeus, kun rikollisuus kasvaa ei poliisin tarvetta voi vähentää, päinvastoin.
        Toinen toisistaankin välittäminen kuuluu jokaisen kansalaisen velvollisuuksiin, ei voi noin vain pyyhkiä unohduksiin näitä tapauksia.
        Katselen ikkunoistani katujen elämää ja mietin miksi kännykkä on kävelijöillä monellakin kädessä, pelkäävätkö jotakin ja aina hälytyspäällä.
        Jotakin on pahasti vialla, kun lapsetkin puukko taskussa kulkevat.

        Omaa lapsuuttani muistellen, se oli huoletonta ja turvallista aikaa, nyt pelko päällimmäisenä jo lapsesta lähtien.
        Lakeja laaditaan, paljon puhutaan, teot jää vain toteuttamatta, aikuisilta tätä hommien kuntoon saamista odotetaan.

        Unohtakaa aloittaja tässä tapauksessa sillä ei ole merkitystä, viestit antakoon sisältöä ketjuun, tietenkin rakentavasti ja sopuisasti.

        Jatkaisin vielä tuosta katujen turvattomuudesta.

        Eilen pyysin poikaani nostamaan minulle käteistä rahaa automaatista.

        Hän oli tässä lähiön ainoalla toimivalla pankkiautomaatilla rahaa nostamassa, kun hän tunsi tönäisyn takanaan ja sama mies, joka rollaattorin sieppasi, oli hänen takanaan valmiina nappaamaan rahat, poika kuitenkin huomasi ja käski tyypin kauemmaksi odottamaan. Mies häipyi siitä sitten kokonaan pois.

        Tässä kaupungin osassa kaikki syntyperäiset asukkaat tuntevat toisensa ja poikanikin tietää tämän miehen. Hänen vanha isänsä on vaikeuksissa tämän poikansa huumeiden käytön takia. Huumevelkojen perijät ovat tulleet isän asuntoon ja vieneet mm. television ja muuta tavaraa. Lisäksi poika kiristää isältään rahaa jatkuvasti.

        Me, joilla on normaalit jälkeläiset, saamme kiittää luojaamme, että lapsemme ovat kunnon kansalaisia, eivätkä ole joutuneet elämässään sivuraiteelle.
        tepa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Surkeaa on sinunkin tietosi tästä päivästä.

        Sinunkin kannattaisi lukea muutakin, kuin tätä palstaa.
        Onko silmiisi sattunut otsikkoa, jossa kerrotaan lasten turvattomasta koulumatkasta.

        Joo, monella metsätaipaleella on pelätty susia viime aikoina, ja lapsille järjestetty kyyti.
        Koulukiusaaminen on vaan sellaista pojat-on-poikia- juttuja, joita aina liioitellaan. Jos jotain sitten sattuu, puukolla hipaistaan tai muuta, niin lapset ovat niin leikkisiä, pitää ymmärtää. Katsovat televiisiosarjoja liikaa. Niissäkin aina ponkaistaan pystyyn ja jatketaan etenemistä.

        Haukkuminen ja toisten mollaaminen on nykyisin muoti-ilmiö, johon ei tietenkään pidä mennä sekaantumaan. Ne vanhat koulukiusaajat ovat nyt eläkeiässä ja osaavat homman. .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, monella metsätaipaleella on pelätty susia viime aikoina, ja lapsille järjestetty kyyti.
        Koulukiusaaminen on vaan sellaista pojat-on-poikia- juttuja, joita aina liioitellaan. Jos jotain sitten sattuu, puukolla hipaistaan tai muuta, niin lapset ovat niin leikkisiä, pitää ymmärtää. Katsovat televiisiosarjoja liikaa. Niissäkin aina ponkaistaan pystyyn ja jatketaan etenemistä.

        Haukkuminen ja toisten mollaaminen on nykyisin muoti-ilmiö, johon ei tietenkään pidä mennä sekaantumaan. Ne vanhat koulukiusaajat ovat nyt eläkeiässä ja osaavat homman. .

        Eikä se ole mitään, että lapselta varastetaan vaatteet koulumatkalla esim. kengät.

        Haittaako tuo, voihan sitä sukkasillaankin kulkea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkaisin vielä tuosta katujen turvattomuudesta.

        Eilen pyysin poikaani nostamaan minulle käteistä rahaa automaatista.

        Hän oli tässä lähiön ainoalla toimivalla pankkiautomaatilla rahaa nostamassa, kun hän tunsi tönäisyn takanaan ja sama mies, joka rollaattorin sieppasi, oli hänen takanaan valmiina nappaamaan rahat, poika kuitenkin huomasi ja käski tyypin kauemmaksi odottamaan. Mies häipyi siitä sitten kokonaan pois.

        Tässä kaupungin osassa kaikki syntyperäiset asukkaat tuntevat toisensa ja poikanikin tietää tämän miehen. Hänen vanha isänsä on vaikeuksissa tämän poikansa huumeiden käytön takia. Huumevelkojen perijät ovat tulleet isän asuntoon ja vieneet mm. television ja muuta tavaraa. Lisäksi poika kiristää isältään rahaa jatkuvasti.

        Me, joilla on normaalit jälkeläiset, saamme kiittää luojaamme, että lapsemme ovat kunnon kansalaisia, eivätkä ole joutuneet elämässään sivuraiteelle.
        tepa

        Meidän lapset on ihan eri maailmassa kasvaneet kuin nämä nyt alakoulussa olevat lastenlastenlapset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä se ole mitään, että lapselta varastetaan vaatteet koulumatkalla esim. kengät.

        Haittaako tuo, voihan sitä sukkasillaankin kulkea.

        Kyllähän sinä tiedät, että tällaiseen ymmärtäjiä aina löytyy: köyhyyttä työttömyyttä mielialan vaihteluita, perheen taloudellisia vaikeuksia, koulunkäyntivaikeuksia, ahdistuksia. Kiusatullakin niitä voi olla mutta heitä kohtaan ei ymmärrystä heru.

        Koulurauhan julistaminen on farisealainen, ei kiusaaminen jää koulukkaille, nähdäänhän se täältäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkaisin vielä tuosta katujen turvattomuudesta.

        Eilen pyysin poikaani nostamaan minulle käteistä rahaa automaatista.

        Hän oli tässä lähiön ainoalla toimivalla pankkiautomaatilla rahaa nostamassa, kun hän tunsi tönäisyn takanaan ja sama mies, joka rollaattorin sieppasi, oli hänen takanaan valmiina nappaamaan rahat, poika kuitenkin huomasi ja käski tyypin kauemmaksi odottamaan. Mies häipyi siitä sitten kokonaan pois.

        Tässä kaupungin osassa kaikki syntyperäiset asukkaat tuntevat toisensa ja poikanikin tietää tämän miehen. Hänen vanha isänsä on vaikeuksissa tämän poikansa huumeiden käytön takia. Huumevelkojen perijät ovat tulleet isän asuntoon ja vieneet mm. television ja muuta tavaraa. Lisäksi poika kiristää isältään rahaa jatkuvasti.

        Me, joilla on normaalit jälkeläiset, saamme kiittää luojaamme, että lapsemme ovat kunnon kansalaisia, eivätkä ole joutuneet elämässään sivuraiteelle.
        tepa

        Kenen kortilla poika nosti rahaa automaatista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenen kortilla poika nosti rahaa automaatista?

        Minun , äitinsä laillisella pankkikortilla. On hoitanut minun raha-asiani jo yli 6 vuotta. ei mitään ongelmia.
        Minä, eikä poikani käytä koskaan muilta ihmisiltä varastettuja pankkikortteja, emmekä varasta tavaroita, tai pahoinpitele muita henkilöitä.
        Minulla ei ole koskaan ollut rikostuomioita ja nautin kansalaisluottamusta, olen Suomen kansalainen.
        Kerropa nyt itsestäsi, kuinka sinä toimit.
        tepa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenen kortilla poika nosti rahaa automaatista?

        Kukkosen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukkosen.

        Maksukorttia ei koskaan saa luovuttaa toiselle henkilölle. Jos teet niin, pankki ei vastaa enää kortista, vaan sinulla on vastuu kortillasi tehdyistä ostoksista.
        Pankkikortti on aina henkilökohtainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukkosen.

        Tepa Kukkonen
        Lainvastaista.
        Antaa kortti ja nostaa sillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tepa Kukkonen
        Lainvastaista.
        Antaa kortti ja nostaa sillä

        Rikos on jo vanhentunut. Eikä kerrota siitä kenellekään. Tämä on meidän kahden salaisuus.
        tepa kukkonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän sinä tiedät, että tällaiseen ymmärtäjiä aina löytyy: köyhyyttä työttömyyttä mielialan vaihteluita, perheen taloudellisia vaikeuksia, koulunkäyntivaikeuksia, ahdistuksia. Kiusatullakin niitä voi olla mutta heitä kohtaan ei ymmärrystä heru.

        Koulurauhan julistaminen on farisealainen, ei kiusaaminen jää koulukkaille, nähdäänhän se täältäkin.

        Oletteko huomanneet. että koulurauhan julistus on nyt laajennettu koskemaan koko yhteiskuntaa. Nimikin on vaihtunut rasismin vastaiseksi toiminnaksi.
        Lopputulos tulee olemaan presiis sama kuin koulukiusaamisen lopettamisellakin: Yhtä tyhjän kanssa, mutta rahaa palaa.
        Niin kauan kuin lapsilla ja nuorilla ei ole rajoja, eikä ohjeita, jatkuu rauhattomuus yhteiskunnassa, aikuisiksi kasvaneet koulukiusaajat osaavat homman vielä paremmin kuin kouluaikoina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkaisin vielä tuosta katujen turvattomuudesta.

        Eilen pyysin poikaani nostamaan minulle käteistä rahaa automaatista.

        Hän oli tässä lähiön ainoalla toimivalla pankkiautomaatilla rahaa nostamassa, kun hän tunsi tönäisyn takanaan ja sama mies, joka rollaattorin sieppasi, oli hänen takanaan valmiina nappaamaan rahat, poika kuitenkin huomasi ja käski tyypin kauemmaksi odottamaan. Mies häipyi siitä sitten kokonaan pois.

        Tässä kaupungin osassa kaikki syntyperäiset asukkaat tuntevat toisensa ja poikanikin tietää tämän miehen. Hänen vanha isänsä on vaikeuksissa tämän poikansa huumeiden käytön takia. Huumevelkojen perijät ovat tulleet isän asuntoon ja vieneet mm. television ja muuta tavaraa. Lisäksi poika kiristää isältään rahaa jatkuvasti.

        Me, joilla on normaalit jälkeläiset, saamme kiittää luojaamme, että lapsemme ovat kunnon kansalaisia, eivätkä ole joutuneet elämässään sivuraiteelle.
        tepa

        Minulla on kaikki maksut E-laskuina ja ostokseni maksan kortilla. Käteistä rahaa ei juuri koskaan tarvita missään, ja usein käykin niin, että kukkaroni on tyhjä, vain muutama kolikko kilahtaa.


    • Kaunis lämmin päivä tänään täällä ja vissiin muuallakin.
      Eilen kävin asioilla.
      Kotona laitoin pyykkikoneen päälle. Viimeksi jo piti aika meteliä, nyt rämisi jo siihen malliin, etten uskaltanut antaa lingota. Keskeytin ohjelman ja huuhtelin käsin ammeessa.
      Uusi kone on sitten hankittava, vaan onhan tuo vanha jo yli 15 vuotias.
      Sain sen samaan kauppaan aikoinaan, kun tuon asunnon ostin. Ei nuoripari halunnut kaikkea painavaa raahata pitkää matkaa uuteen kotiin.

      Aamulla keitin maijalla puolukkamehua ja äskettäin hain jo pari litraa uusia.

      Sunnuntaina 3-vuotispäivät. Käynkin ekaa kertaa sitten pojanpojan perheen uudessa kodissa.

      Suunnittelen tässä järvelle menoa iltapäivällä, saunan lämmitystä ja kaipa sitä vielä järveenkin pulahdan.

      On noita lasten ja nuorten väkivaltatapauksia jonkun verran tullut tiedotusvälineistä kuultua/luettua.
      Eivät alaikäiset ennen puukkojen kanssa kulkeneet. Eivätkä samanikäisten päälle käyneet ja kaikkea ryöstäneet.
      On toki muistettava, että suurin osa on ihan normilapsia ja -nuoria.
      Osa voi pahoin ja tietysti se myös julkisuudessa näkyy.
      Ongelmahan on enimmäkseen pääkaupunkiseudulla ja isommissa kaupungeissa.

      • Just, kun tuon tekstini lähetin, kissa tuli sisälle.
        Niinpä välähti, nyt meenkin kaatamaan ne 2lepänhujoppia.
        Tuumasta toimeen, pistin ne
        nurin ja pätkiksi, nyt oon ihan reporankana tässä sängyllä.
        No saunapuitahan niistä tulee hyvä kasa.

        Tämmöstäkin mä luin aamusella.:
        Kaksi hevosta söi nyytyllä ruohoa. Kolmas tulee juoksujalkaa paikalle; ´´äkkiä lipettiin täältä. isännältä hajos traktori.´´


      • Eliaana kirjoitti:

        Just, kun tuon tekstini lähetin, kissa tuli sisälle.
        Niinpä välähti, nyt meenkin kaatamaan ne 2lepänhujoppia.
        Tuumasta toimeen, pistin ne
        nurin ja pätkiksi, nyt oon ihan reporankana tässä sängyllä.
        No saunapuitahan niistä tulee hyvä kasa.

        Tämmöstäkin mä luin aamusella.:
        Kaksi hevosta söi nyytyllä ruohoa. Kolmas tulee juoksujalkaa paikalle; ´´äkkiä lipettiin täältä. isännältä hajos traktori.´´

        Kurkkasin koneelle ja kiva eliaana, kun huumorilla sait hymyn aikaan, ei se kummoista aina tarvitse.
        Minä torkuin, vaikka en mitään ole uurastanutkaan, kauppareissu ja ruuat uuniin, siinä riitti urakat minulle.

        Pitää kertoa, kun sain halvalla porkkanoita citystä, 0,59 kilo, pitihän niitä parikiloa ostaa ja huomeneksi jätin pakkaseen laiton.

        Minulla on edunvalvonta paperi valmiina, jos ja kun apua tarvitsen, tytär pääsee hoitohommiin.
        Tapasin kaupassa, veljeni tyttären, kahteenkymmeneen vuoteen ei ole tavattu, siinäpä todiste, että suku ei ole läheinen.


      • Anonyymi
        Hil-la kirjoitti:

        Kurkkasin koneelle ja kiva eliaana, kun huumorilla sait hymyn aikaan, ei se kummoista aina tarvitse.
        Minä torkuin, vaikka en mitään ole uurastanutkaan, kauppareissu ja ruuat uuniin, siinä riitti urakat minulle.

        Pitää kertoa, kun sain halvalla porkkanoita citystä, 0,59 kilo, pitihän niitä parikiloa ostaa ja huomeneksi jätin pakkaseen laiton.

        Minulla on edunvalvonta paperi valmiina, jos ja kun apua tarvitsen, tytär pääsee hoitohommiin.
        Tapasin kaupassa, veljeni tyttären, kahteenkymmeneen vuoteen ei ole tavattu, siinäpä todiste, että suku ei ole läheinen.

        Minulla on myös samantapainen tilanne vanhimman veljeni lasten kanssa. Vain joulukortteja vaihdoimme aikamme ja nyt on mennyt vuosia kun sekin tapa on jäänyt.
        Veljen lapset ovat jo itsekin yli 50-vuotiaita ja perheellisiä.
        Veli kuoli 42 vuotiaana ja hänen 4 lastaan olivat vielä pieniä ja leski jotenkin vieraantui meistä muista sukulaisista. Tietysti meissä muissa oli syytä kun emme tarpeeksi pitäneet yhteyttä ja he pääsivät vieraantumaan suvusta.
        tepa


      • Anonyymi

        Minullakin pyykkikone on rikki sillai, että,se laskee veden lattialle. Upo merkkinen eikä vielä kovin vanha. Onhan se vietävä huoltoon.
        Aika könyäminen jo autoon kotonta siirtäessä ja sitten taas korjauksen jälkeen sisälle paikalleen.
        . eläkeläismies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin pyykkikone on rikki sillai, että,se laskee veden lattialle. Upo merkkinen eikä vielä kovin vanha. Onhan se vietävä huoltoon.
        Aika könyäminen jo autoon kotonta siirtäessä ja sitten taas korjauksen jälkeen sisälle paikalleen.
        . eläkeläismies

        Onko nukkasihti katsottu. Se voi tukkia letkut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin pyykkikone on rikki sillai, että,se laskee veden lattialle. Upo merkkinen eikä vielä kovin vanha. Onhan se vietävä huoltoon.
        Aika könyäminen jo autoon kotonta siirtäessä ja sitten taas korjauksen jälkeen sisälle paikalleen.
        . eläkeläismies

        Onko letku irti jos vedet tulee lattialle ? Tsekkaa ennenkuin mihinkään sitä viet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on myös samantapainen tilanne vanhimman veljeni lasten kanssa. Vain joulukortteja vaihdoimme aikamme ja nyt on mennyt vuosia kun sekin tapa on jäänyt.
        Veljen lapset ovat jo itsekin yli 50-vuotiaita ja perheellisiä.
        Veli kuoli 42 vuotiaana ja hänen 4 lastaan olivat vielä pieniä ja leski jotenkin vieraantui meistä muista sukulaisista. Tietysti meissä muissa oli syytä kun emme tarpeeksi pitäneet yhteyttä ja he pääsivät vieraantumaan suvusta.
        tepa

        On valitettava virhe jättää neljän lapsen äiti yksinään suremaan ja selviytymään.
        Vaikka olisi muutakin sukua, on julmaa unohtaa ihminen siinä tilanteessa,
        jossa tarvitsee kaiken avun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin pyykkikone on rikki sillai, että,se laskee veden lattialle. Upo merkkinen eikä vielä kovin vanha. Onhan se vietävä huoltoon.
        Aika könyäminen jo autoon kotonta siirtäessä ja sitten taas korjauksen jälkeen sisälle paikalleen.
        . eläkeläismies

        Kyllä nykyään huoltomies kotiin tulee. Sitä kukaan rahtaa enää korjaamolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On valitettava virhe jättää neljän lapsen äiti yksinään suremaan ja selviytymään.
        Vaikka olisi muutakin sukua, on julmaa unohtaa ihminen siinä tilanteessa,
        jossa tarvitsee kaiken avun.

        Olen samaa mieltä, meidän muiden sisarusten olisi pitänyt pitää yhteyksiä.
        Onneksi äiti asui samassa pihapiirissä ja auttoi ja piti huolta poikansa perheestä. Äiti oli veljeni kuollessa 62 vuotias ja hyväkuntoinen hän teki navettatyöt ja hoiti veljeni karjan ja auttoi peltotöissä ja hoiti lapset. Äitini kuoli 74 vuotiaana, siinä vaiheessa lapset olivat jo aikuisia ja maailmalla.
        tepa


      • Anonyymi

        Minä en ymmärrä, miksi lakeja ja asetuksia lievennrtään, mihin sillä pyritään? Nuoruuteni aikoina oli laissa kielletty teräaseiden ja ampuma- aseiden kuljettaminen ihmisten ilmoilla. Alaikäisiltä varsinkin. Nyt oppilas voi tuoda puukon repussaan kouluun. laukkuja ei ole lupa tutkia.


    • Olen tehnyt edunvalvontavaltuutuksen pojalle ja itse olen valtuutettu veljelleni ja poika toissijainen.
      Noh, minulla on hyvä, kun on vain yksi perillinen, mistään ei tarvitse kenenkään kanssa riidellä ja hän on myös veljeni perillinen.

      Justjuu. Se on sitten 4kg hauki, jonka sain kello oli silloin 17sta. Sitten lämmittelin saunan alatalolla niinkuin aiemmin jo ounastelin.
      Kyllä se järvivesi oli viilentynyt, mutta kyllä siinä vähän pyörähdin.

      Onhan se jo syksyä , kun pimeys jo peittää maan näin. vaikka kello vasta 21 näyttelee.
      Mutta sitä tuolla katselin, että ei paljon ole vielä keltaista puissa. Yleisilme on ihan vehreä.

      Mukavaa illanjatkoa itse kullekin.

      • Anonyymi

        Missä sen edunvalvonta valtuutuksen voi tehdä? Pitääkö ihan asianajajaa käyttää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä sen edunvalvonta valtuutuksen voi tehdä? Pitääkö ihan asianajajaa käyttää?

        Sen voi tehdä ihan netissäkin.
        Netistä löytyy kyllä ohjeita. Maksaa jotain alle satasen.

        Voi sen asianajajallakin teettää, mutta tulee varmaan paljon kalliimmaksi.


    • Anonyymi

      Teimme edunvalvontavaltuutuksen valmiille pohjalle , jonka saimmme jostakin( en muista mistä ,kun aikaa jo 10v). Siihen laitoimme tyttären ja vävyn ja kun on asiallista olla myös suvun/perheen ulkopuolinen, niin se oli yks nuorehko luotettu tuttavamme.

      Luetutimme sen sitten lakiasiantuntijalla ,että kaikki oli ok. Ei oo tarvittu vielä. Kannattaa nähdä se vaiva, niinkauan ,kun järki toimii.

    • Anonyymi

      Viime yönä saatiin meidän kylämme ainoot ukkoset tänä kesänä. Salamat leimusivat oikein huolella.
      Äkkiä se ukkoin tuli ja meni. Minä en pelkää ukonilmoi, vaikka ne saattavat puun alla olijalle olla vaarallisiakin.

      Onhan tämä erikoista: näin paljon hellepäivii, niin vähän ukkosii. Mitä hän lie satanut?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe