Te, jotka treenaatte kovaa salilla, onko naiskehonrakentajat esikuvianne?

Anonyymi-ap

Mä kävin tässä hiljattain keskustelua laulaja Floor Jansenista ja toki jokaisella oli omat mielipiteensä.

Tuli mieleen, että onkohan monen kovaa treenaavan miehen esikuvina ollut juuri naiskehonrakentajat ja toki on helpompaa myös kiinnostua rotevista naisista.

Ollaan nyt rehellisiä. Itsekin joskus nuorempana innostuin treenaamisesta enemmänkin. Muistan, kuinka silloin monet fitnessurheilijat, jopa naiskehonrakentajatkin olivat esikuvia.

Muistan hyvin kuinka esimerkiksi tämä vuoden 2000 Ms Olympia Valentina Chepiga oli minun mielestä suoraan sanoen aivan järjettömän upea.
https://www.youtube.com/watch?v=PnGRygTXlDI

Rehellisesti voin sanoa, että silloin, kun itsekin yritti treenata niin hyvin kuin pystyi ja saada tuloksia, noiden lihasten katselu vaan entisestään innosti treenaamaan ja ajattelemaan, että minäkin haluan samanlaiset lihakset, luonnollisesti vielä enemmän, koska olen mies.

Tästä toki voidaan olla montaa mieltä, kuinka paljon naisella saa olla lihasta, jotta säilyttää naisellisuuden, mutta omasta mielestä hetero mies siis olen ja sitä olen ainakin omasta mielestä aina myös ollut.

Jos joku ajattelee, että naiskehonrakennus ei ole naisellista, minä taas ajattelen, että mulle on tai ainakin silloin aikoinaan oli juuri se juttu, että kyseessä todellakin on naiskehonrakentaja, siis nainen, joka on myös syntynyt naiseksi ja aina myös kokenut itsensä naiseksi, vaikka onkin innostunut "vähemmän" naisellisesta lajista.

Siinäpä se juttu on, kun itse olen aina ollut hetero mies ja silloin aikoinaan tosiaan yritin itsekin treenata kovaa, nimenomaan fitnessurheilija, jopa naiskehonrakentaja oli silloin minun mielestä seksuaalisesti erittäin kiinnostava ja tämän takia innostuin itsekin treenaamaan entistä kovempaa, jotta pääsisin "samalle tasolle" ja saisin nimenomaan hyvät mahdollisuudet pariutua fitnessurheilijan tai naiskehonrakentajan kanssa. Ei minulla todellakaan olisi ollut mitään vastaan pärjätä itsekin Mr Olympia kisoissa.

Jouduin kuitenkin huomaamaan tämän ikävän realismin ja kuinka järjettömän paljon työtä vaatii.

Myöhemmin tämä fitnesskulttuuri alkoi pikemminkin ärsyttää. Luonnollista, koska tuo aina mieleen oman epäonnistumisen.

Mä tiedän, ainakin AV tykkää vahvoista naisista, Onko samanlaisia kokemuksia? Tosin luulen, että ne miehet, jotka yhä tykkäävät vahvoista naisista, ovat itsekin salitreeneissä minua huomattavasti paremmin menestyneitä.

Todellavaikeeta

95

673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei oo.

      xLiner

      • Anonyymi

        Kyllä varmaan olet jostakin innostuksen saanut.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä varmaan olet jostakin innostuksen saanut.

        Todellavaikeeta

        Varmaan, mutten tuosta.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan, mutten tuosta.

        xLiner

        Etkös sä ole kertonut, että miehet pelkää vahvaa naista. Tuskin kukaan mies on silloin sinua innostanut treenaamaan.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä varmaan olet jostakin innostuksen saanut.

        Todellavaikeeta

        Veikkaisin että moni innostuu eniten oman kehityksensä näkemisestä ja tuloskehityksestä, ei siis esikuvista, eikä ns. oman tason nostamisesta. Kateellisuus on kaikkein huonoin kannustin.
        Suorituskykyinen voi olla myös ilman että on järkäleen kokoinen 😁 -pappa sivusta-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaisin että moni innostuu eniten oman kehityksensä näkemisestä ja tuloskehityksestä, ei siis esikuvista, eikä ns. oman tason nostamisesta. Kateellisuus on kaikkein huonoin kannustin.
        Suorituskykyinen voi olla myös ilman että on järkäleen kokoinen 😁 -pappa sivusta-

        Just tästä kehityksen näkemisestä sitä innostuu. Olemme kumminkin yksilöitä. Vaikka kuinka treenaisin takapuoltani, niin se ei kumminkaan näytä samalta miltä vieruskaverin pylly.


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Just tästä kehityksen näkemisestä sitä innostuu. Olemme kumminkin yksilöitä. Vaikka kuinka treenaisin takapuoltani, niin se ei kumminkaan näytä samalta miltä vieruskaverin pylly.

        No kunhan se pylly ei kävellessä hylly, tai no vähäsen... 🤔


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kunhan se pylly ei kävellessä hylly, tai no vähäsen... 🤔

        Se varmaan on jokaisen oma asia mistä kukin itse tykkää. Kaikkia ei vaan voi miellyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaisin että moni innostuu eniten oman kehityksensä näkemisestä ja tuloskehityksestä, ei siis esikuvista, eikä ns. oman tason nostamisesta. Kateellisuus on kaikkein huonoin kannustin.
        Suorituskykyinen voi olla myös ilman että on järkäleen kokoinen 😁 -pappa sivusta-

        Tuo kateus on hyvin monimutkainen ongelma. Jos mietitään vaikkapa jo peruskoulua, kun pojat jo siellä aloittaa tavalla tai toisella voimien mittaamisen. Jo se, jos on muita poikia huonompi, tekee kipeää. Asiaa ei helpota, jos on parisuhteessa naista huonompi. Suorituskykykin, kun on lopulta hyvin suhteellista.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Just tästä kehityksen näkemisestä sitä innostuu. Olemme kumminkin yksilöitä. Vaikka kuinka treenaisin takapuoltani, niin se ei kumminkaan näytä samalta miltä vieruskaverin pylly.

        Uskallatko tosiaan sanoa, että sä et ole koskaan vertaillut itseäsi muihin?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskallatko tosiaan sanoa, että sä et ole koskaan vertaillut itseäsi muihin?

        Todellavaikeeta

        Siis olen varmasti ja olenkin vertaillut.

        Ehkä iän myötä tullut järkeä enemmän päähän olen tämänlainen kuin olen. Pitäisi muistaa se että olemme jokainen yksilöitä. Ei kannata verrata itseään muihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kateus on hyvin monimutkainen ongelma. Jos mietitään vaikkapa jo peruskoulua, kun pojat jo siellä aloittaa tavalla tai toisella voimien mittaamisen. Jo se, jos on muita poikia huonompi, tekee kipeää. Asiaa ei helpota, jos on parisuhteessa naista huonompi. Suorituskykykin, kun on lopulta hyvin suhteellista.

        Todellavaikeeta

        Kukaan ei ole lähtökohtaisesti toista huonompi ja jos on niin pyrkii korjaamaan tilanteen tai korvaa jollain toisella ominaisuudella tätä niinsanottua huonouttaan.
        Silloin kateudesta ei muodostu ongelmaa, eli taas mennään sinne korvienväliin.
        -pappa sivusta-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei ole lähtökohtaisesti toista huonompi ja jos on niin pyrkii korjaamaan tilanteen tai korvaa jollain toisella ominaisuudella tätä niinsanottua huonouttaan.
        Silloin kateudesta ei muodostu ongelmaa, eli taas mennään sinne korvienväliin.
        -pappa sivusta-

        No mistä tulee tällaisia höpöjuttuja, että ihmiset alkaisivat korjaamaan puutteitaan tai joku ominaisuus korvaisi sen? Selvää on, että jos suomalainen huomaa jonkun olevan parempi tai kyvykkäämpi, niin silloin alkaa paskanpuhuminen ja mustamaalaaminen. On huomattavasti helpompaa mitätöidä toista, kuin tehdä jotain omille puutteilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei ole lähtökohtaisesti toista huonompi ja jos on niin pyrkii korjaamaan tilanteen tai korvaa jollain toisella ominaisuudella tätä niinsanottua huonouttaan.
        Silloin kateudesta ei muodostu ongelmaa, eli taas mennään sinne korvienväliin.
        -pappa sivusta-

        Tätä korjaamista on todellakin tullut tehtyä, mutta sitten tullaan siihenkin ongelmaan, onko onnistunut korjaamaan riittävästi.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mistä tulee tällaisia höpöjuttuja, että ihmiset alkaisivat korjaamaan puutteitaan tai joku ominaisuus korvaisi sen? Selvää on, että jos suomalainen huomaa jonkun olevan parempi tai kyvykkäämpi, niin silloin alkaa paskanpuhuminen ja mustamaalaaminen. On huomattavasti helpompaa mitätöidä toista, kuin tehdä jotain omille puutteilleen.

        "On huomattavasti helpompaa mitätöidä toista, kuin tehdä jotain omille puutteilleen."

        On se hyvä myös miettiä, onko "vaatimukset" liian korkealla, siis vaaditaanko meiltä "liikaa", jotta voisimme saavuttaa sen tason, että olisimme "hyviä" ihmisiä esimerkiksi parisuhteessa.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkös sä ole kertonut, että miehet pelkää vahvaa naista. Tuskin kukaan mies on silloin sinua innostanut treenaamaan.

        Todellavaikeeta

        Mun esikuvani on oma mummoni. Hän oli oikea monitaituri, selviytymisen mestari. Hänen asenteensa elämään ja vastoinkäymisiin oli vertaansa vailla. Minulla on siitä vielä paljon oppimista.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mistä tulee tällaisia höpöjuttuja, että ihmiset alkaisivat korjaamaan puutteitaan tai joku ominaisuus korvaisi sen? Selvää on, että jos suomalainen huomaa jonkun olevan parempi tai kyvykkäämpi, niin silloin alkaa paskanpuhuminen ja mustamaalaaminen. On huomattavasti helpompaa mitätöidä toista, kuin tehdä jotain omille puutteilleen.

        😂 no noinhan se tietysti saattaa tapahtua käytännössä perinteiseen tyyliin, kannattaa kuitenkin ottaa tämä esittämäni idealistinen höpöhöpö vaihtoehto huomioon 🙂
        -pappa sivusta-


    • Anonyymi

      En ikinä ole treenannut kovaa mutta kun olin dietillä kävin salilla ja näin miten rasvan alta alkaa jopa lihakset erottumaan. Siitä sain pienenpienen kipinän. En kumminkaan ihaile treenattuja naisia, enkä kyllä miehiäkään. Menee omaan makuuni liiallisuuksiin.😬

      Pitkäjänteisyys, ruoan punnitseminen, tarkat kellonajat syömisen suhteen niin ei kiitos. Sinällään olisi mukava jos vaikka toinen osapuoli olisi kiinnostunut käymään salilla lähinnä siinä mielessä että kunnosta on hyvä pitää huolta..

      • Anonyymi

        Onko tämä miehen vai naisen mielipide?

        Joo, samaa mieltä olen siitä, että lopulta joutuu huomaamaan, kuinka paljon työtä vaatii, tosiaan nämä syömiset, tarkat kellonajat, pitkäjänteisyys jne.

        Kunnosta on ilman muuta hyvä pitää huolta, mutta mulle on vaan aina ollut ongelma, jos nainen innostuu saliharjoittelusta "liikaa" ja itse tulisin olemaan parisuhteessa naista "huonompi".

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tämä miehen vai naisen mielipide?

        Joo, samaa mieltä olen siitä, että lopulta joutuu huomaamaan, kuinka paljon työtä vaatii, tosiaan nämä syömiset, tarkat kellonajat, pitkäjänteisyys jne.

        Kunnosta on ilman muuta hyvä pitää huolta, mutta mulle on vaan aina ollut ongelma, jos nainen innostuu saliharjoittelusta "liikaa" ja itse tulisin olemaan parisuhteessa naista "huonompi".

        Todellavaikeeta

        Nainen😜

        Eikö semmoinen kumppani olisi just hyvä joka ei liikoja treenaa. Mutta siis jos ajatellaan näin naisen näkökulmasta, niin kyllä miehillä on helpompi kasvattaa sitä lihasmassaa. Mielestäni turhia stressaat. Jos joku valitsee juuri sut niin tuskin se miettii onko sillä tai sulla isommat lihakset.

        Vaikka pidänkin miehistä sekä naisista. Floor Jansen olisi omaan naismakuuni liian kookas. Mr olympia kisassa kisaavat myös liian maskuliinisia miehiksi. Eli tavis mies tai nainen olis hotimpia kumppaneita mitä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nainen😜

        Eikö semmoinen kumppani olisi just hyvä joka ei liikoja treenaa. Mutta siis jos ajatellaan näin naisen näkökulmasta, niin kyllä miehillä on helpompi kasvattaa sitä lihasmassaa. Mielestäni turhia stressaat. Jos joku valitsee juuri sut niin tuskin se miettii onko sillä tai sulla isommat lihakset.

        Vaikka pidänkin miehistä sekä naisista. Floor Jansen olisi omaan naismakuuni liian kookas. Mr olympia kisassa kisaavat myös liian maskuliinisia miehiksi. Eli tavis mies tai nainen olis hotimpia kumppaneita mitä on.

        Olet oikeassa. Realismi on omalla kohdalla tullut vastaan ja minun täytyy yrittää nimenomaan tämä ymmärtää ja nimenomaan kiinnostua sellaisista naisista, jotka nimenomaan eivät treenaa liikaa.

        Mä tiedän, mä olen joutunut tämän ongelman kanssa vuosia taistelee: omien vajaavaisuuksien hyväksyminen on aivan järjettömän työn takana.

        Tämä on ilman muuta vaan meidän kaikkien pakko hyväksyä, että kaikista miehistä ei voi tulla Mr Olympiaa, vaikka olisikin hetero miehenä joskus ihaillut jotakin naiskehonrakentajaa.

        Mun ongelma tosiaan salitreenaamisessa on se, että "luovutan" liian nopeasti. Monesti vanhat pettymykset tahtoo tulla liian helposti mieleen.

        Sanoit, että miehen on helpompaa kasvattaa lihasmassaa. Juuri tämän takia mä tunnenkin helposti itseni "surkimukseksi", jos naisen on "äärimmäisen helppoa" kasvattaa lihasmassaa ja voimaa.

        Ajatteletko sinä naisena siis näin, että sua ei haittaisi, jos mies on hintelä ja joutuu paljonkin tekee töitä saadakseen lihaksia ja voimaa, jolloin saatat huomata, että olet itse lähes yhtä lihaksikas ja vahva kuin miehesi?

        "Eli tavis mies tai nainen olis hotimpia kumppaneita mitä on."

        Entäs ne tavallista hintelämmät miehet?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa. Realismi on omalla kohdalla tullut vastaan ja minun täytyy yrittää nimenomaan tämä ymmärtää ja nimenomaan kiinnostua sellaisista naisista, jotka nimenomaan eivät treenaa liikaa.

        Mä tiedän, mä olen joutunut tämän ongelman kanssa vuosia taistelee: omien vajaavaisuuksien hyväksyminen on aivan järjettömän työn takana.

        Tämä on ilman muuta vaan meidän kaikkien pakko hyväksyä, että kaikista miehistä ei voi tulla Mr Olympiaa, vaikka olisikin hetero miehenä joskus ihaillut jotakin naiskehonrakentajaa.

        Mun ongelma tosiaan salitreenaamisessa on se, että "luovutan" liian nopeasti. Monesti vanhat pettymykset tahtoo tulla liian helposti mieleen.

        Sanoit, että miehen on helpompaa kasvattaa lihasmassaa. Juuri tämän takia mä tunnenkin helposti itseni "surkimukseksi", jos naisen on "äärimmäisen helppoa" kasvattaa lihasmassaa ja voimaa.

        Ajatteletko sinä naisena siis näin, että sua ei haittaisi, jos mies on hintelä ja joutuu paljonkin tekee töitä saadakseen lihaksia ja voimaa, jolloin saatat huomata, että olet itse lähes yhtä lihaksikas ja vahva kuin miehesi?

        "Eli tavis mies tai nainen olis hotimpia kumppaneita mitä on."

        Entäs ne tavallista hintelämmät miehet?

        Todellavaikeeta

        Tietenkin jos kokee itsessään vajavaisuutta, niin pitäisi ensin työstää sitä mistä se johtuu. Varmasti sen jälkeen olisi helpompi ymmärtää itseään paremmin ja olla itselleen armollinen. Itsekin välillä koen olevani surkea ja luovutan tavallaan joissakin asioissa ihan liian helposti.

        Niin siis itse pidän viehättävänä pienuutta, niin miehissä kuin naisissa. Eli tuskimpa se hintelyys haittaisi sen kummemmin. Loppupeleissä tietenkin enemmän on väliä mitä sillä ihmisellä on korvienvälissä.🤗

        Ettet nyt vain ajattelisi olevasi liian hintelä🤔


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Tietenkin jos kokee itsessään vajavaisuutta, niin pitäisi ensin työstää sitä mistä se johtuu. Varmasti sen jälkeen olisi helpompi ymmärtää itseään paremmin ja olla itselleen armollinen. Itsekin välillä koen olevani surkea ja luovutan tavallaan joissakin asioissa ihan liian helposti.

        Niin siis itse pidän viehättävänä pienuutta, niin miehissä kuin naisissa. Eli tuskimpa se hintelyys haittaisi sen kummemmin. Loppupeleissä tietenkin enemmän on väliä mitä sillä ihmisellä on korvienvälissä.🤗

        Ettet nyt vain ajattelisi olevasi liian hintelä🤔

        Kyllä ja tämä ei todellakaan tule välttämättä hetkessä. Aina uudelleen ja uudelleen "epäonnistuu".

        Jos mä olen joskus ihaillut joitakin naiskehonrakentajia, en mä voi alkaa itseä "pakottaa" kiinnostumaan, kuten aikaisemmin, jolloin elin siinä toivossa, että saavuttaisin itsekin "saman tason".

        Todellisuudessa ne naiset, joista olen oikeassa elämässä kiinnostunut, eivät kukaan ole olleet lähelläkään naiskehonrakentajaa. Eniten olen kiinnostunut nimenomaan sellaisista perusnäteistä laihanpuoleisista tytöistä, varsinkin jos puhutaan siitä, kun ylitin 30 iän. Olisihan se ollut mahtavaa saada 20-24 vuotias perusnätti tyttö, mutta tässäkin tuli realismi vastaan. Yli 30 vuotiaan miehen on hyvin vaikeeta saada 20-24 vuotiasta laihanpuoleista perusnättiä tyttöä.

        Miksi juuri sellainen laihanpuoleinen, jos olen itse joskus ihaillut naiskehonrakentajia? No juuri siksi, että haluan parisuhteessa ottaa rennosti, enkä jaksa suhdetta, joka täytyy "suorituspakoista". Aivan eri asia, jos itsekin olisin pärjännyt vaikkapa Mr Olympia kisoissa.

        "Niin siis itse pidän viehättävänä pienuutta, niin miehissä kuin naisissa. Eli tuskimpa se hintelyys haittaisi sen kummemmin. Loppupeleissä tietenkin enemmän on väliä mitä sillä ihmisellä on korvienvälissä"

        Nyt tulee tyhmä kysymys. Olen sen verran pihalla tämän palstan tapahtumista, että mun on pakko kysyä, oletko mies vai nainen. On siis kiinnostavaa tietää, jos joku tykkää pienistä ihmisistä, onko mielipide miehen vai naisen.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ja tämä ei todellakaan tule välttämättä hetkessä. Aina uudelleen ja uudelleen "epäonnistuu".

        Jos mä olen joskus ihaillut joitakin naiskehonrakentajia, en mä voi alkaa itseä "pakottaa" kiinnostumaan, kuten aikaisemmin, jolloin elin siinä toivossa, että saavuttaisin itsekin "saman tason".

        Todellisuudessa ne naiset, joista olen oikeassa elämässä kiinnostunut, eivät kukaan ole olleet lähelläkään naiskehonrakentajaa. Eniten olen kiinnostunut nimenomaan sellaisista perusnäteistä laihanpuoleisista tytöistä, varsinkin jos puhutaan siitä, kun ylitin 30 iän. Olisihan se ollut mahtavaa saada 20-24 vuotias perusnätti tyttö, mutta tässäkin tuli realismi vastaan. Yli 30 vuotiaan miehen on hyvin vaikeeta saada 20-24 vuotiasta laihanpuoleista perusnättiä tyttöä.

        Miksi juuri sellainen laihanpuoleinen, jos olen itse joskus ihaillut naiskehonrakentajia? No juuri siksi, että haluan parisuhteessa ottaa rennosti, enkä jaksa suhdetta, joka täytyy "suorituspakoista". Aivan eri asia, jos itsekin olisin pärjännyt vaikkapa Mr Olympia kisoissa.

        "Niin siis itse pidän viehättävänä pienuutta, niin miehissä kuin naisissa. Eli tuskimpa se hintelyys haittaisi sen kummemmin. Loppupeleissä tietenkin enemmän on väliä mitä sillä ihmisellä on korvienvälissä"

        Nyt tulee tyhmä kysymys. Olen sen verran pihalla tämän palstan tapahtumista, että mun on pakko kysyä, oletko mies vai nainen. On siis kiinnostavaa tietää, jos joku tykkää pienistä ihmisistä, onko mielipide miehen vai naisen.

        Todellavaikeeta

        Oletko varma, että olet epäonnistunut?

        No joo, kyllä mä pidän lihaksikkaita poikamaisia miehiä mieskarkkeina.😋 Tykkään ihastella siihen se sit jääkin, en mitenkään oleta, että miesten täytyisi näyttää juuri siltä.

        Eli itse taviksena arvostan ihan perus miehiä.😊

        Hei ei tyhmiä kysymyksiä olekaan. 🙂 Siis olen itse suht pienikokoinen hentorakenteinen nainen.


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Oletko varma, että olet epäonnistunut?

        No joo, kyllä mä pidän lihaksikkaita poikamaisia miehiä mieskarkkeina.😋 Tykkään ihastella siihen se sit jääkin, en mitenkään oleta, että miesten täytyisi näyttää juuri siltä.

        Eli itse taviksena arvostan ihan perus miehiä.😊

        Hei ei tyhmiä kysymyksiä olekaan. 🙂 Siis olen itse suht pienikokoinen hentorakenteinen nainen.

        Kyllä sitä vaan tahtoo uudelleen epäonnistua, kun vanhat epäonnistumiset tulevat mieleen. Ja taas yrittää uudelleen ja taas epäonnistuu.

        "No joo, kyllä mä pidän lihaksikkaita poikamaisia miehiä mieskarkkeina.😋 Tykkään ihastella siihen se sit jääkin, en mitenkään oleta, että miesten täytyisi näyttää juuri siltä."

        Vähän samaan se mullakin jäi silloin nuorempana, kun ihailin fitnessurheilojoita ja joitakin naiskehonrakentajia.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tämä miehen vai naisen mielipide?

        Joo, samaa mieltä olen siitä, että lopulta joutuu huomaamaan, kuinka paljon työtä vaatii, tosiaan nämä syömiset, tarkat kellonajat, pitkäjänteisyys jne.

        Kunnosta on ilman muuta hyvä pitää huolta, mutta mulle on vaan aina ollut ongelma, jos nainen innostuu saliharjoittelusta "liikaa" ja itse tulisin olemaan parisuhteessa naista "huonompi".

        Todellavaikeeta

        Juu, yli kymmenen vuoden suuri työ ja uurastaminen lihasten eteen menee hukkaan jo vuodessa, jos lopettaa treenaamisen tai pitää pitkän tauon.
        Eikä se mitään ilmaista ole tuo treenaamiseen käytetyt rahat, lisäravinteet, proteiinipitoinen ruoka, ne maksaa paljon ja salilla käyminenkin maksaa satoja eutoja vuodessa.
        Lihaksetkin katoaa, jos niitä ei treenata ja pidetä yllä, eikä jäljelel jää mitään näkyvää treenaamiseen käytetystä vaivasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, yli kymmenen vuoden suuri työ ja uurastaminen lihasten eteen menee hukkaan jo vuodessa, jos lopettaa treenaamisen tai pitää pitkän tauon.
        Eikä se mitään ilmaista ole tuo treenaamiseen käytetyt rahat, lisäravinteet, proteiinipitoinen ruoka, ne maksaa paljon ja salilla käyminenkin maksaa satoja eutoja vuodessa.
        Lihaksetkin katoaa, jos niitä ei treenata ja pidetä yllä, eikä jäljelel jää mitään näkyvää treenaamiseen käytetystä vaivasta.

        Niinpä, en mä mielestäni turhaan vouhota tällä palstalla tästä kehonrakennusintoilun huonoista puolista, vaikka joskus nuorena innostuisikin ja ihailisi fitnessurheilijoita ja naiskehorakentajia.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sitä vaan tahtoo uudelleen epäonnistua, kun vanhat epäonnistumiset tulevat mieleen. Ja taas yrittää uudelleen ja taas epäonnistuu.

        "No joo, kyllä mä pidän lihaksikkaita poikamaisia miehiä mieskarkkeina.😋 Tykkään ihastella siihen se sit jääkin, en mitenkään oleta, että miesten täytyisi näyttää juuri siltä."

        Vähän samaan se mullakin jäi silloin nuorempana, kun ihailin fitnessurheilojoita ja joitakin naiskehonrakentajia.

        Todellavaikeeta

        ”Kyllä sitä vaan tahtoo uudelleen epäonnistua, kun vanhat epäonnistumiset tulevat mieleen. Ja taas yrittää uudelleen ja taas epäonnistuu.”

        Pitäisi yrittää unohtaan nuo menneet ja keskittyä tulevaan. Muuten on kehässä eikä siitä kehästä pääse pois. Toki helpommin ehkä sanottu…

        Vanhempana myös arvostaa asioita eri tavalla. Realiteetit vaikka juuri tuossa puolison ikä asiassa. Vaikka ei rakkaus katso ikää. Parikymppinenkin joskus vanhenee. Ikävä olisi olla toiselle vaan se kiiltokuva kumppani. Siksi esim sille miltä näytät ei pitäisi antaa liikaa mielivaltaa.. Olet hyvä juuri tuollaisena kuin olet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, yli kymmenen vuoden suuri työ ja uurastaminen lihasten eteen menee hukkaan jo vuodessa, jos lopettaa treenaamisen tai pitää pitkän tauon.
        Eikä se mitään ilmaista ole tuo treenaamiseen käytetyt rahat, lisäravinteet, proteiinipitoinen ruoka, ne maksaa paljon ja salilla käyminenkin maksaa satoja eutoja vuodessa.
        Lihaksetkin katoaa, jos niitä ei treenata ja pidetä yllä, eikä jäljelel jää mitään näkyvää treenaamiseen käytetystä vaivasta.

        Se on muuten totta, että on kallista lystiä syödä puhtaasti, hommata valmentaja, lisäravinteet, kuntosalimaksut, hierojalla käytävä säännöllisesti. Mikä työ kasvattaa lihakset pitkäjänteisellä työllä ja juurikin se että tulee loukkaantuminen ja et pääse pitämään kehitystasoa yllä. Kyllä mahtaa ketuttaa monen vuoden uurastukset ovat valuneet täysin hukkaan.😔


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Se on muuten totta, että on kallista lystiä syödä puhtaasti, hommata valmentaja, lisäravinteet, kuntosalimaksut, hierojalla käytävä säännöllisesti. Mikä työ kasvattaa lihakset pitkäjänteisellä työllä ja juurikin se että tulee loukkaantuminen ja et pääse pitämään kehitystasoa yllä. Kyllä mahtaa ketuttaa monen vuoden uurastukset ovat valuneet täysin hukkaan.😔

        Niinpä ja tähän tätä "hulluutta" ollaan jo jonkin aikaa ajettu.
        https://ka.se/2021/06/08/sara-martinsson-skriver-om-kvinnor-och-styrketraning/

        Ennen 1900-lukua naiset eivät saaneet olla mukana urheilussa.

        50-luvulla naisten odotettiin treenaavan kotona, eikä odotettu olevan lihaksikkaita.

        2010-2020 yhä useampi treenaa varsinkin naiset.

        Vertaileppas vielä tuota vuoden 2000 Ms Olympia Valentina Chepigaa Kike Elomaahan 80-luvulla.
        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2008/11/14/kike-bodasi-kultaa

        Siihen päälle sitten vielä kouluttautuminen ja menestyminen työelämässä. En yhtään ihmettele, jos osa ihmisistä masentuu näistä "järjettömän kovista" vaatimuksista.

        Onko sulla myös tavoitteena "valtavat" lihakset tai onko joskus ollut tavoitteena?

        Todellavaikeeta


    • Itse niin heikossa kantimessa mutta nauttisin mieheni kanssa treenamiset ja toivonut joku 5-6vuotta jo. En muista .

      • Anonyymi

        Onko sun mies kovassa kunnossa? Treenaako paljonkin salilla?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sun mies kovassa kunnossa? Treenaako paljonkin salilla?

        Todellavaikeeta

        Mä vaan uin.
        Antti Kasviosta persoonana pidin. Mutta ei musta naisena hänestä oo mun idoliksi.
        Merenneidot korkeintaan.
        Kellun eikä se oo rankkaa. Ei voi verrata kuntosaliin.
        Vilma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä vaan uin.
        Antti Kasviosta persoonana pidin. Mutta ei musta naisena hänestä oo mun idoliksi.
        Merenneidot korkeintaan.
        Kellun eikä se oo rankkaa. Ei voi verrata kuntosaliin.
        Vilma

        Et vertaile itseä esimerkiksi lihaksikkaisiin julkkisnaisiin, joka saa tuntemaan kateutta ja kateuden takia alkaisit treenaamaan kovaa?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et vertaile itseä esimerkiksi lihaksikkaisiin julkkisnaisiin, joka saa tuntemaan kateutta ja kateuden takia alkaisit treenaamaan kovaa?

        Todellavaikeeta

        No en todellakaan. Muskeli-mimmi.
        Vuohijoki on ainut sellainen naispuolinen persoona, joka voisi kannustaa.
        Sillai muutenkin pienesti kivan anarkistinen, hän.
        Jos mä oon joskus 'juuttunut' johonkin laitteeseen ja heikosti äännähtänyt apua, ei ole minun paikka muuttaa kaikki komiikaksi. Sitten vyötärölaukkumies kerran neuvoi minua jossain vetämislaitteessa, kun tein väärin, niin siitä tuumaan, että kuka haluaa mennä tekemään jotain väärin.
        En ainakaan.
        Vilma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en todellakaan. Muskeli-mimmi.
        Vuohijoki on ainut sellainen naispuolinen persoona, joka voisi kannustaa.
        Sillai muutenkin pienesti kivan anarkistinen, hän.
        Jos mä oon joskus 'juuttunut' johonkin laitteeseen ja heikosti äännähtänyt apua, ei ole minun paikka muuttaa kaikki komiikaksi. Sitten vyötärölaukkumies kerran neuvoi minua jossain vetämislaitteessa, kun tein väärin, niin siitä tuumaan, että kuka haluaa mennä tekemään jotain väärin.
        En ainakaan.
        Vilma

        Joo, olen kuullut tuosta Vuohijoesta. En ole vaan isommin perehtynyt. Tuossa löytyi haastattelu, jota ehdin vähän katsoa.
        https://www.youtube.com/watch?v=x4SWdsQ-Jlk

        Jos nyt nopeasti katson, niin olisi ilman muuta minun makuun, mutta suurin syy olisi se, että mä olisin täydellinen "surkimus", jos olisin parisuhteessa Vuohijoen tasoisen naisen kanssa.

        ENtäs tämä ukrainalainen voimanostaja? Osaatko venäjän tai ukrainan kieltä? Tuossa puhutaan molempia.
        https://www.youtube.com/watch?v=exzNu8uY1MA

        Jos ei halua näyttää kehorakentajalta, kuten nähdään, jos haluaa olla samanaikaisesti nätti tyttö ja voimanostaja, ei ole mahdottomuus. Mulle tuo Larisa Solovjeva olisi kuitenkin aivan "liian hyvä".

        "Jos mä oon joskus 'juuttunut' johonkin laitteeseen ja heikosti äännähtänyt apua, ei ole minun paikka muuttaa kaikki komiikaksi. Sitten vyötärölaukkumies kerran neuvoi minua jossain vetämislaitteessa, kun tein väärin, niin siitä tuumaan, että kuka haluaa mennä tekemään jotain väärin."

        Siinäpä se juuri onkin, kun pitää osata "kaikkea".

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko sun mies kovassa kunnossa? Treenaako paljonkin salilla?

        Todellavaikeeta

        Ei ollenkaan sen vuoksi olisikin kivaa treenata yhdes🥰


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Ei ollenkaan sen vuoksi olisikin kivaa treenata yhdes🥰

        Ymmärsinkö oikein, että sinä treenaat enemmän kuin miehesi?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärsinkö oikein, että sinä treenaat enemmän kuin miehesi?

        Todellavaikeeta

        Joo jos aletaan miettimään yhteistä eloa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärsinkö oikein, että sinä treenaat enemmän kuin miehesi?

        Todellavaikeeta

        Mutta taas hyötyliikunnan osalta mies hetkellä enemmän tekee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärsinkö oikein, että sinä treenaat enemmän kuin miehesi?

        Todellavaikeeta

        Siis tällä hetkellä tekee hyötyliikuntaa enemmän. kun taas minun työni on olla aivot🤦🏻‍♀️ ja olen selkä hajoamisen pyörätuoliin hetkellisen joutumisen hetken jälkeen varonut kaikkea nostoja selällä.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Siis tällä hetkellä tekee hyötyliikuntaa enemmän. kun taas minun työni on olla aivot🤦🏻‍♀️ ja olen selkä hajoamisen pyörätuoliin hetkellisen joutumisen hetken jälkeen varonut kaikkea nostoja selällä.

        Kuten olet varmaan huomannut, mulle saattaisi olla hankalaa, jos nainen on salitreenaamisessa pitemmällä kuin minä. Teillä ei kuitenkaan ole ongelmaa, vaikka sinä treenaat enemmän?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuten olet varmaan huomannut, mulle saattaisi olla hankalaa, jos nainen on salitreenaamisessa pitemmällä kuin minä. Teillä ei kuitenkaan ole ongelmaa, vaikka sinä treenaat enemmän?

        Todellavaikeeta

        Enpä usko. Nytkään en ole treenattu kuin aivoja johtuu vain se on minun tapa pyrkiä pois ongelmasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuten olet varmaan huomannut, mulle saattaisi olla hankalaa, jos nainen on salitreenaamisessa pitemmällä kuin minä. Teillä ei kuitenkaan ole ongelmaa, vaikka sinä treenaat enemmän?

        Todellavaikeeta

        Se että minulla ei ole rahaa mihinkään tällä hetkellä.


    • Anonyymi

      Entä tykkäättekö kun naisbodareille kasvaa hormoneista pieni pili?

      • Anonyymi

        Kun seksiä harrastetaan, eiköhän siinä kuitenkin nainen ole riittävällä määrällä sukupuolen tuntomerkkejä.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun seksiä harrastetaan, eiköhän siinä kuitenkin nainen ole riittävällä määrällä sukupuolen tuntomerkkejä.

        Todellavaikeeta

        Luulisin, että edelleen isoin ongelma olisi se, että olisin "liian eri tasolla".

        Todellavaikeeta


    • Anonyymi

      Rehellisesti sanoen mulla ei ole elämässäni yhtään ainoaa esikuvaa. En on kiinnostunut kenenkään julkkiksen tekemisistä, enkä seuraa heitä. En ole kiinnostunut muiden ihmisten lihasten katselemisesta tai pohtimisesta. Ne eivät aiheuta ihailua, eivätkä motivoi mihinkään. Mä teen asioita itseni vuoksi ja omista lähtökohdistani.

      • Anonyymi

        Ai niin ja itselleni niitä sellaisia ylpeyttä itsestä aiheuttavia tilanteita ja tilanteita, joissa motivoituu lisää, ovat ne, kun huomaa oman suorituskyvyn kehittyneen. Esimerkkinä se, kun tuossa kesällä huomasi miten kevyesti pihakivet ja hiekkasäkit kulkivat. Huomasi, että on kannattanut nähdä vaivaa. Ihan samalla tavalla kun juoksua harjoittaessa huomaa, että jaksaa pidempään ja kovempaa. Tuollaiset tulokset motivoivat minua, ei peilikuva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai niin ja itselleni niitä sellaisia ylpeyttä itsestä aiheuttavia tilanteita ja tilanteita, joissa motivoituu lisää, ovat ne, kun huomaa oman suorituskyvyn kehittyneen. Esimerkkinä se, kun tuossa kesällä huomasi miten kevyesti pihakivet ja hiekkasäkit kulkivat. Huomasi, että on kannattanut nähdä vaivaa. Ihan samalla tavalla kun juoksua harjoittaessa huomaa, että jaksaa pidempään ja kovempaa. Tuollaiset tulokset motivoivat minua, ei peilikuva.

        Veikkaan, että olet aina ollut varsin "hyväosainen".

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaan, että olet aina ollut varsin "hyväosainen".

        Todellavaikeeta

        Osaatko määrittää "hyväosaisen" jotenkin? En nähdäkseni ole ollut koskaan mitenkään erityisen hyväosainen. Tosin onhan jokainen meistä tähän osaan palloa syntynyt hyväosainen, mutta noin jos yleisesti suonalsisiin verrataan, niin en tietääkseni ole mikään hyväosainen. Että saisiko tuohon jotain selvennystä mitä tuo sinun kielenkäytössäsi tarkoittaa tuo hyväosainen.

        Minua nyt ei vain ole koskaan paskan vertaa kiinnostaneet muuden tekemiset ja niiden kyttääminen. Mitä ihmeen iloa tai hyötyä sellaisesta on? Jos minä haluan jotakin, niin ei siitä mun nähdäkseni ole mitään etua, jos tuijotan muiden tekemisiä. Suoran opettamisen tai mentoroinnin ymmärrän kyllä, mutta fanittaminen idolit ja esikuvat ovat mulle totaalisen vieras asia. Sellaiseen pitäisi olla paljon kiinnostuneempi ihmisistä yleisellä tasolla kuin mimä olen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaan, että olet aina ollut varsin "hyväosainen".

        Todellavaikeeta

        Ai niin ja mähän olen siis kiinnostunut oikeastaan vain suorituskyvystä, en peilikuvasta. Jälkimmäinen tulee siinä sivussa, mutta oleellista on, että tavoitteeni ei ole kehittää näkyvää lihasta, erottuvuutta tmv. vaan käytettävyyttä jne. Itse olen huomannut, että monilla, jotka treenaavat ulkonäkö edellä on ongelmana se, että vaikka voimaa on, niin esim. lihaskestävyys ei aina ole kauhean hyvä. Jossain käytännön puuhissa sen on toisinaan huomannut, että ison oloisilla lihaksilla varustetut miehet väsyvät nopeasti. Itse taas olen loppupeleissä pieni, mutta kykenen mm. nostamaan paljon painavampia juttuja kuin mun oletetaan kykenevän ja itselleni oleellista on tosiaan se, että en väsähdä heti ja massan pitää olla sen verran pieni, että sen kanssa pystyy hyvin harrastamaan aerobistakin liikuntaa, kuten nyt sitä juoksemista.

        Mitä tuohon kovasti mainostamaasi asiaan, että tämä olisi miehille jokin ongelma, niin en mä itse ole sellaiseen törmännyt. Palaute siitä, että nainen kykenee raskaisiinkin hommiin, on aina ollut vain positiivista. Toisinaan kevyesti ihmettelevää, kun en tosiaan näytä isolta, mutta vain positiivisella tavalla. Oma mieheni taas ei todellakaan ole tuolla tavalla kilpailuhenkinen kuin sinä. Ei häntä varsinaisesti kiinnosta koko asia. Me olemme hyvin saman kokoisia, tasan saman pituiset, mutta mä painan vähän enemmän, vaikka se ei silleen ulkoisissa mitoissa näy. Ei mun housuni hänellä vyötäröltä kiinni mene ja hänen farkkunsa taas ovat mulle reisistä ja perseestä liian pienet. Kyllä mulla enemmän näkyvää lihasta on, mutta ei se häntä mitenkään häiritse. Miksi sen pitäisi häiritä? Onhan monessa pariskunnassa mies myös paljon naista lihavampi ja tosiaan nainen voi olla jopa hyväkroppainen, eikä se näytä niitä miehiä yhtään ahdistavan.


    • Anonyymi

      minulla on ollut noita 25-kiloisia käsipainoja on vieläkin kyllä noira

    • Anonyymi

      oikasti hyvä kun tuli vettä puhdisti ilmaa kun allergiaa niin siitepöly lähteee

    • Anonyymi

      En ole treenannut mutta voishan naisen hauislihasta pussata ja voimakas nainen laittais minut polvilleen ja sanoo nuole pimppii niin joutuis tekee naiselle hyvää tai työtä käskettyä no ei paha homma

    • En ole mies, mutta vastaan silti. En treenaa kovaa, olen nykyään pelkkä peruskuntotreenaaja, mutta nuorempana treenasin aktiivisemmin eikä minulla silloin ollut kyllä yhtäkään esikuvaa, ei miestä eikä naista. Olen aina harrastanut urheilua vain omaksi ilokseni ja terveydestä huolehtiakseni.

      Kilpaurheileva poikani sen sijaan treenaa kovaa tuloksia saavuttaakseen ja hän näyttää minulle joskus jotain fitness-tyyppejä, joita hän seuraa somessa ja joita hän tuntuu ehkä jopa hieman ihailevan. Toistaiseksi nämä tyypit ovat kaikki olleet miehiä ja mielestäni on ihan luontaista, että hän poikana samaistuu enemmän miehiin. Naisten treenaamiseen hän suhtautuu neutraalisti eikä ole koskaan sanonut mitään negatiivista urheilevista naisista, ei edes kehonrakentajista.

      • Anonyymi

        Minkä ikäinen sun poika on?

        Kyllä mä olin jo yli 20, kun mä hain esikuvat nimenomaan naiskehonrakentajista ja fitnessurheilijoista. Hyvin onnistuessa nimenomaan se seksuaalinen mielenkiinto auttaa itseäkin menemään eteenpäin ja se, että ehkä joskus tulevaisuudessa unelma toteutuu: saat parisuhteen jonkun upean naiskehonrakentajan tai fitnessurheilijan kanssa.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä ikäinen sun poika on?

        Kyllä mä olin jo yli 20, kun mä hain esikuvat nimenomaan naiskehonrakentajista ja fitnessurheilijoista. Hyvin onnistuessa nimenomaan se seksuaalinen mielenkiinto auttaa itseäkin menemään eteenpäin ja se, että ehkä joskus tulevaisuudessa unelma toteutuu: saat parisuhteen jonkun upean naiskehonrakentajan tai fitnessurheilijan kanssa.

        Todellavaikeeta

        Mä muuten muistan yhdestä aikaisemmasta keskustelusta, jossa totesin minun jotenkin neuroottisesti kontrolloivan naisten urheilua. Juuri tämä, koska pettymykset ovat olleet aivan järjettömän suuria, kun aloin huomata, etten saavuta koskaan "samaa tasoa" jonkun naiskehonrakentajan kanssa. Huomaa tämä, minun miehenä pitäisi siis olla naista "enemmän", jos haluaisin määritellä, että olen "samalla tasolla".

        Niin nämä kovat pettymykset aiheutti myös sen, että helposti esimerkiksi parisuhteessa saattaisin kontrolloida naisen treenejä, jos innostuu treenaamisesta "liikaa" ja mä joutuisin olemaan naiseen verrattuna "surkimus".

        Kuten itsekin totesit, ei kaikki naiset kuitenkaan treenaa "järjettömän kovaa" eikä läheskään kaikilla naisilla ole tavoitteena näyttää kehonrakentajalta tai fitnessurheilijalta.

        Mä toki ymmärrän, että suakin ärsyttäisi, jos mies suhtautuu aina negatiivisesti naisen treenaamiseen.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä muuten muistan yhdestä aikaisemmasta keskustelusta, jossa totesin minun jotenkin neuroottisesti kontrolloivan naisten urheilua. Juuri tämä, koska pettymykset ovat olleet aivan järjettömän suuria, kun aloin huomata, etten saavuta koskaan "samaa tasoa" jonkun naiskehonrakentajan kanssa. Huomaa tämä, minun miehenä pitäisi siis olla naista "enemmän", jos haluaisin määritellä, että olen "samalla tasolla".

        Niin nämä kovat pettymykset aiheutti myös sen, että helposti esimerkiksi parisuhteessa saattaisin kontrolloida naisen treenejä, jos innostuu treenaamisesta "liikaa" ja mä joutuisin olemaan naiseen verrattuna "surkimus".

        Kuten itsekin totesit, ei kaikki naiset kuitenkaan treenaa "järjettömän kovaa" eikä läheskään kaikilla naisilla ole tavoitteena näyttää kehonrakentajalta tai fitnessurheilijalta.

        Mä toki ymmärrän, että suakin ärsyttäisi, jos mies suhtautuu aina negatiivisesti naisen treenaamiseen.

        Todellavaikeeta

        Poikani on vasta teini-ikäinen ja häntä motivoi suorituskyvyn paraneminen ja omien tavoitteiden saavuttaminen urheilullisesti. En ole ainakaan koskaan havainnut sellaista, että hän treenaisi parisuhdetta ajatellen, sillä hän on urheillut koko pienen ikänsä ja häntä on aina innostanut urheileminen yleisesti. Tyttöystävä hänellä on, ja tyttöystäväkin kilpaurheilee eli he jakavat samanlaisen näkemyksen tavoitteellisesta urheilusta, mikä toimii heillä hyvin. Minkäänlaista kilpailuasetelmaa heillä ei ole.

        Sinulla tosiaan on pakkomielteinen näkemys tuosta, että sinun pitäisi olla naista "enemmän". En ole naisena koskaan törmännyt sellaiseen, että naisen treenaaminen olisi miehelle ongelma vaan päinvastoin, yleensähän se nähdään positiivisena asiana, että joku huolehtii terveydestään. Yksikään mies ei ole koskaan ilmaissut, että minun treenaamiseni olisi hänelle ongelma. Toki olen aina ollut kaukana mistään kehonrakentajasta, mutta silti.

        Ja kyllä minua ärsyttäisi, jos mies pyrkisi jollain tavalla kontrolloimaan treenaamistani. Ihanteellista olisi, jos mies pitäisi urheilusta niin paljon, että voisimme urheilla myös yhdessä. Hyvällä fiiliksellä, toisia kannustaen ja liikkumisesta iloiten. Molemmilla toki omatkin harrastukset, mutta yhdessä olisi silti mukava harrastaa.

        Sinun pitäisi pyrkiä pois tuosta ajatuksesta, että naisen hyvä fyysinen kunto olisi jonkinlainen uhka sinulle. Harva nainen odottaa mieheltä mitään huippu--urheilijan suorituskykyä vaan aivan toiset asiat ovat tärkeitä kumppania valitessa. Säästät paljon energiaa, kun käyttäisit kaiken sen ajan ja energian itseesi, minkä nyt käytät naisten kadehtimiseen.


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        Poikani on vasta teini-ikäinen ja häntä motivoi suorituskyvyn paraneminen ja omien tavoitteiden saavuttaminen urheilullisesti. En ole ainakaan koskaan havainnut sellaista, että hän treenaisi parisuhdetta ajatellen, sillä hän on urheillut koko pienen ikänsä ja häntä on aina innostanut urheileminen yleisesti. Tyttöystävä hänellä on, ja tyttöystäväkin kilpaurheilee eli he jakavat samanlaisen näkemyksen tavoitteellisesta urheilusta, mikä toimii heillä hyvin. Minkäänlaista kilpailuasetelmaa heillä ei ole.

        Sinulla tosiaan on pakkomielteinen näkemys tuosta, että sinun pitäisi olla naista "enemmän". En ole naisena koskaan törmännyt sellaiseen, että naisen treenaaminen olisi miehelle ongelma vaan päinvastoin, yleensähän se nähdään positiivisena asiana, että joku huolehtii terveydestään. Yksikään mies ei ole koskaan ilmaissut, että minun treenaamiseni olisi hänelle ongelma. Toki olen aina ollut kaukana mistään kehonrakentajasta, mutta silti.

        Ja kyllä minua ärsyttäisi, jos mies pyrkisi jollain tavalla kontrolloimaan treenaamistani. Ihanteellista olisi, jos mies pitäisi urheilusta niin paljon, että voisimme urheilla myös yhdessä. Hyvällä fiiliksellä, toisia kannustaen ja liikkumisesta iloiten. Molemmilla toki omatkin harrastukset, mutta yhdessä olisi silti mukava harrastaa.

        Sinun pitäisi pyrkiä pois tuosta ajatuksesta, että naisen hyvä fyysinen kunto olisi jonkinlainen uhka sinulle. Harva nainen odottaa mieheltä mitään huippu--urheilijan suorituskykyä vaan aivan toiset asiat ovat tärkeitä kumppania valitessa. Säästät paljon energiaa, kun käyttäisit kaiken sen ajan ja energian itseesi, minkä nyt käytät naisten kadehtimiseen.

        Me ollaan tästä aikaisemminkin keskusteltu.

        Mä olen ottanut tämän aikaisemminkin palstalle.
        https://ka.se/2021/06/08/sara-martinsson-skriver-om-kvinnor-och-styrketraning/

        Ennen 1900-lukua naiset eivät voineet osallistua urheiluun.

        50-luvulla naisten odotettiin treenaavan kotona, mutta ei odotettu olevan lihaksikkaita.

        Vasta vuonna 2010-2020 yhä useampi treenaa, varsinkin naiset.

        Sitten vielä tämä, miltä Kike Elomaa näytti 80-luvulla verrattuna vaikkapa tuohon Valentina Chepigaan, joka on Ms Olympia vuodelta 2000.
        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2008/11/14/kike-bodasi-kultaa

        Tuossa nähdään myös, kuinka naisten koulutus on tasaisesti noussut 50-luvulta.
        https://en.wikipedia.org/wiki/Women's_education_in_the_United_States

        Tässä tullaan väistämättä sellaiseen kysymykseen: joutuuko moni mies tekemään nykyaikana "liian suuren" työn saavuttaakseen "ihannemiehen" tason. Täytyy esimerkiksi muistaa tämä, että tämä hypergamia-ilmiö on tutkimusten mukaan kulttuurista riippumaton.

        Tuossakin osoitetaan, kuinka enemmän ansaitseva vaimo romuttaa parisuhteen tyytyväisyyden.
        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/henrylaasanen/133565-enemman-ansaitseva-vaimo-romuttaa-parisuhteen-tyytyvaisyyden/

        Miten toimii siis parisuhde: nainen ansaitsee miestä enemmän, on miestä koulutetumpi ja jopa vahvempi?

        Täytyy muistaa, että tässä tullaan tällaiseen ongelmaan kuin toimintakyky ja elämän mahdollisuudet. Parisuhde näyttäis olevan siis onnellisin silloin, jos toimintakyvyissä ja elämän mahdollisuuksissa ei ole suuria eroja ja vieläpä näin, että mies on tietyissä asioissa naista "enemmän".

        Jos minulla on "kaikkea liian vähän" ja naisella on "kaikkea liikaa", mun on yksinkertaisesti aivan mahdotonta olla olematta vihainen. Tämä näkyy jo siinä, että mua ei edes seksi kiinnosta naisen kanssa, jos mä olen naista "huonompi".

        Kuten näet, sinunkin poika seurustelee urheilevan tytön kanssa, mutta on itsekin urheilija.

        Mulla tosiaan on vaikuttanut paljonkin se, kun pidin joskus nuorempana fitnessurheilijoita ja joitakin naiskehonrakentajia erittäin seksikkäinä, siihen, että itsekin olisin halunnut saavuttaa "saman tason" ja tosiaan ei mulla olisi ollut mitään vastaan, jos itsekin olisin pärjännyt Mr Olympia kilpailuissa. Silloinhan sitä juuri olisi saanut hyvät mahdollisuudet tutustua upeisiin naisiin.

        Kuten sanoin, jos mä olen naista "paljon huonompi", ei mua todellakaan seksi kiinnosta jonkun naiskehonrakentajan kanssa, vaikka olisinkin joskus nuorempana ihaillut. Käytännössä se vaan menee näin: jos ollaan "liian eri tasolla", onnellinen parisuhde on lähes mahdottomuus ja ei se seksikään sitten enää kiinnosta.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Me ollaan tästä aikaisemminkin keskusteltu.

        Mä olen ottanut tämän aikaisemminkin palstalle.
        https://ka.se/2021/06/08/sara-martinsson-skriver-om-kvinnor-och-styrketraning/

        Ennen 1900-lukua naiset eivät voineet osallistua urheiluun.

        50-luvulla naisten odotettiin treenaavan kotona, mutta ei odotettu olevan lihaksikkaita.

        Vasta vuonna 2010-2020 yhä useampi treenaa, varsinkin naiset.

        Sitten vielä tämä, miltä Kike Elomaa näytti 80-luvulla verrattuna vaikkapa tuohon Valentina Chepigaan, joka on Ms Olympia vuodelta 2000.
        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2008/11/14/kike-bodasi-kultaa

        Tuossa nähdään myös, kuinka naisten koulutus on tasaisesti noussut 50-luvulta.
        https://en.wikipedia.org/wiki/Women's_education_in_the_United_States

        Tässä tullaan väistämättä sellaiseen kysymykseen: joutuuko moni mies tekemään nykyaikana "liian suuren" työn saavuttaakseen "ihannemiehen" tason. Täytyy esimerkiksi muistaa tämä, että tämä hypergamia-ilmiö on tutkimusten mukaan kulttuurista riippumaton.

        Tuossakin osoitetaan, kuinka enemmän ansaitseva vaimo romuttaa parisuhteen tyytyväisyyden.
        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/henrylaasanen/133565-enemman-ansaitseva-vaimo-romuttaa-parisuhteen-tyytyvaisyyden/

        Miten toimii siis parisuhde: nainen ansaitsee miestä enemmän, on miestä koulutetumpi ja jopa vahvempi?

        Täytyy muistaa, että tässä tullaan tällaiseen ongelmaan kuin toimintakyky ja elämän mahdollisuudet. Parisuhde näyttäis olevan siis onnellisin silloin, jos toimintakyvyissä ja elämän mahdollisuuksissa ei ole suuria eroja ja vieläpä näin, että mies on tietyissä asioissa naista "enemmän".

        Jos minulla on "kaikkea liian vähän" ja naisella on "kaikkea liikaa", mun on yksinkertaisesti aivan mahdotonta olla olematta vihainen. Tämä näkyy jo siinä, että mua ei edes seksi kiinnosta naisen kanssa, jos mä olen naista "huonompi".

        Kuten näet, sinunkin poika seurustelee urheilevan tytön kanssa, mutta on itsekin urheilija.

        Mulla tosiaan on vaikuttanut paljonkin se, kun pidin joskus nuorempana fitnessurheilijoita ja joitakin naiskehonrakentajia erittäin seksikkäinä, siihen, että itsekin olisin halunnut saavuttaa "saman tason" ja tosiaan ei mulla olisi ollut mitään vastaan, jos itsekin olisin pärjännyt Mr Olympia kilpailuissa. Silloinhan sitä juuri olisi saanut hyvät mahdollisuudet tutustua upeisiin naisiin.

        Kuten sanoin, jos mä olen naista "paljon huonompi", ei mua todellakaan seksi kiinnosta jonkun naiskehonrakentajan kanssa, vaikka olisinkin joskus nuorempana ihaillut. Käytännössä se vaan menee näin: jos ollaan "liian eri tasolla", onnellinen parisuhde on lähes mahdottomuus ja ei se seksikään sitten enää kiinnosta.

        Todellavaikeeta

        Parisuhde ei toimi lainkaan, jos toisella on niin huono itsetunto, ettei kestä sitä, jos toinen on varakkaampi, koulutetumpi tai fyysisesti ylivertaisempi. Parisuhde perustuu ihan toisenlaisille asioille eikä millekään vertailulle siitä, kumpi on parempi missäkin asiassa.

        Siinä toki on perää, että liian suuret erot koulutuksen, varakkuuden, sosiaaliekonomisen statuksen yms suhteen, saattavat aiheuttaa kitkaa suhteessa. Jos toinen tienaa miljoonan ja toinen tonnin kuussa, niin onhan siinä yhteensoviteltavaa tai jos elämäntyylit poikkeavat merkittävästi toisistaan, niin voi olla vaikea sovitella elämiä yhteen. Mahdotonta se ei silti ole, jos molemmat ovat sitoutuneita ja halukkaita löytämään ratkaisuja, mutta keskimäärin helpompaa on aloittaa suhde sellaisen kanssa, jolla on riittävän samankaltainen elämännåkemys kuin itsellä.


    • Anonyymi

      Mä olen ihmetellyt näitä sun alotuksiasi, kun mun nähdäkseni nää ei heijasta ollenkaan todellisen maailman näkökulmia. Tänään mulla oli mahdollista kysellä useamman miehen irl näkemyksiä tähän kysymykseen naisen "liiallisesta hyvyydestä" ja sain varsin yksimielisiä vastauksia. Yksikään mies, jolta kysyin, ei kokenut olevan edes mahdollista, että nainen olisi liian hyvä tai että se söisi itsetuntoa. Jokaisen vastasi, että sehän on vain positiivista, jos daami on kaikin puolin upea ja ylihyvä ja että sellainen nainen buustaisi itsetuntoa. Tämä tukee sitä käsitystä, joka mulla on aiemminkin ollut ja josta on itsellä omakohtasta kokemusta, että "liian hyvä" nainen on yleensä miehelle itsetuntoa kohottava asia.

      • Anonyymi

        Jos mies on "hyväosainen", tämä on päivän selvää, että parisuhde on mahdollista "liian hyvän" naisen kanssa. Mulla taas on vaikka millä mitalla kokemusta siitä, että tämä ei vaan käytännössä toimi, jos toimintakyvyissä on "liian suuria" eroja. On koettu niin järjettömän monta kertaa. Ei vaan toimi. Etkö sä luota tutkimuksiin: hypergamia ilmiö on kulttuurista riippumaton. Huono-osaiset miehet jää todennäköisemmin yksin.

        Otetaan nyt näin yksinkertainen esimerkki huono-osaisesta miehestä: heiveröinen, köyhä, työtön, matalasti koulutettu. Missä löytyy tutkimus, jossa oltaisiin osoitettu, että menestyvä korkeasti koulutettu naisurheilija on yhtä usein avioliitossa köyhän, työttömän, matalasti koulutetun, heiveröisen miehen kanssa kuin "oman tasoisen" miehen? Tällainen tutkimus olisi äärimmäisen mielenkiintoista nähdä myös Pohjoismaiden ulkopuolelta, mieluummin vielä Länsi-Euroopan ja Pohjois-Amerikankin ulkopuolelta.

        Siinä on ainakin Laasaselta vähän realismia.
        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/henrylaasanen/133565-enemman-ansaitseva-vaimo-romuttaa-parisuhteen-tyytyvaisyyden/

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos mies on "hyväosainen", tämä on päivän selvää, että parisuhde on mahdollista "liian hyvän" naisen kanssa. Mulla taas on vaikka millä mitalla kokemusta siitä, että tämä ei vaan käytännössä toimi, jos toimintakyvyissä on "liian suuria" eroja. On koettu niin järjettömän monta kertaa. Ei vaan toimi. Etkö sä luota tutkimuksiin: hypergamia ilmiö on kulttuurista riippumaton. Huono-osaiset miehet jää todennäköisemmin yksin.

        Otetaan nyt näin yksinkertainen esimerkki huono-osaisesta miehestä: heiveröinen, köyhä, työtön, matalasti koulutettu. Missä löytyy tutkimus, jossa oltaisiin osoitettu, että menestyvä korkeasti koulutettu naisurheilija on yhtä usein avioliitossa köyhän, työttömän, matalasti koulutetun, heiveröisen miehen kanssa kuin "oman tasoisen" miehen? Tällainen tutkimus olisi äärimmäisen mielenkiintoista nähdä myös Pohjoismaiden ulkopuolelta, mieluummin vielä Länsi-Euroopan ja Pohjois-Amerikankin ulkopuolelta.

        Siinä on ainakin Laasaselta vähän realismia.
        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/henrylaasanen/133565-enemman-ansaitseva-vaimo-romuttaa-parisuhteen-tyytyvaisyyden/

        Todellavaikeeta

        Lisään vielä tämän. Jos sinä itse olet menestyvä, koulutettu, lihaksikas ja muutenkin näyttävän näköinen nainen, sun on turha löytää minun kaltaisia miehiä, jotka ovat vuosia taistelleet tämän vihan kanssa, joka mulla on nimenomaan menestyviä, koulutettuja, lihaksikkaita ja muullakin tavoin näyttävän näköisiä naisia kohtaan. Mä olen moneen kertaan sanonut, että väkivaltainen en ole peruskoulun jälkeen ollut, mutta ei se todista mitään, etteikö mies voisi olla epäonnistumisten takia myös äärimmäisen vihainen. Se viha ilmenee nimenomaan siinä, että on täydellinen mahdottomuus olla missään tekemisissä korkeasti koulutettujen, lihaksikkaiden ja muullakin tavoin näyttävän näköisten naisten kanssa.

        Jopa naisterapeutille meneminen oli aikoinaan täyden työn takana, koska pelkäsin aivan järjettömästi, että terapeutti on koulutuksen lisäksi vielä lihaksikas ja muullakin tavoin "liian" näyttävän näköinen.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos mies on "hyväosainen", tämä on päivän selvää, että parisuhde on mahdollista "liian hyvän" naisen kanssa. Mulla taas on vaikka millä mitalla kokemusta siitä, että tämä ei vaan käytännössä toimi, jos toimintakyvyissä on "liian suuria" eroja. On koettu niin järjettömän monta kertaa. Ei vaan toimi. Etkö sä luota tutkimuksiin: hypergamia ilmiö on kulttuurista riippumaton. Huono-osaiset miehet jää todennäköisemmin yksin.

        Otetaan nyt näin yksinkertainen esimerkki huono-osaisesta miehestä: heiveröinen, köyhä, työtön, matalasti koulutettu. Missä löytyy tutkimus, jossa oltaisiin osoitettu, että menestyvä korkeasti koulutettu naisurheilija on yhtä usein avioliitossa köyhän, työttömän, matalasti koulutetun, heiveröisen miehen kanssa kuin "oman tasoisen" miehen? Tällainen tutkimus olisi äärimmäisen mielenkiintoista nähdä myös Pohjoismaiden ulkopuolelta, mieluummin vielä Länsi-Euroopan ja Pohjois-Amerikankin ulkopuolelta.

        Siinä on ainakin Laasaselta vähän realismia.
        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/henrylaasanen/133565-enemman-ansaitseva-vaimo-romuttaa-parisuhteen-tyytyvaisyyden/

        Todellavaikeeta

        Tuolla jo aiemmin pyydettiin sinua määrittämään se hyväosainen. Mä en tunne yhtään hyväosaista miestä, vaan pelkkiä totaalisia umpitaviksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos mies on "hyväosainen", tämä on päivän selvää, että parisuhde on mahdollista "liian hyvän" naisen kanssa. Mulla taas on vaikka millä mitalla kokemusta siitä, että tämä ei vaan käytännössä toimi, jos toimintakyvyissä on "liian suuria" eroja. On koettu niin järjettömän monta kertaa. Ei vaan toimi. Etkö sä luota tutkimuksiin: hypergamia ilmiö on kulttuurista riippumaton. Huono-osaiset miehet jää todennäköisemmin yksin.

        Otetaan nyt näin yksinkertainen esimerkki huono-osaisesta miehestä: heiveröinen, köyhä, työtön, matalasti koulutettu. Missä löytyy tutkimus, jossa oltaisiin osoitettu, että menestyvä korkeasti koulutettu naisurheilija on yhtä usein avioliitossa köyhän, työttömän, matalasti koulutetun, heiveröisen miehen kanssa kuin "oman tasoisen" miehen? Tällainen tutkimus olisi äärimmäisen mielenkiintoista nähdä myös Pohjoismaiden ulkopuolelta, mieluummin vielä Länsi-Euroopan ja Pohjois-Amerikankin ulkopuolelta.

        Siinä on ainakin Laasaselta vähän realismia.
        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/henrylaasanen/133565-enemman-ansaitseva-vaimo-romuttaa-parisuhteen-tyytyvaisyyden/

        Todellavaikeeta

        Tässä joukossa oli lyhyitä, ylipainoisia, työttömiä, peruskoulupohjaisia, sosiaalituilla eläviä yms. joita nyt ei yleensä määritellä hyväosaisiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos mies on "hyväosainen", tämä on päivän selvää, että parisuhde on mahdollista "liian hyvän" naisen kanssa. Mulla taas on vaikka millä mitalla kokemusta siitä, että tämä ei vaan käytännössä toimi, jos toimintakyvyissä on "liian suuria" eroja. On koettu niin järjettömän monta kertaa. Ei vaan toimi. Etkö sä luota tutkimuksiin: hypergamia ilmiö on kulttuurista riippumaton. Huono-osaiset miehet jää todennäköisemmin yksin.

        Otetaan nyt näin yksinkertainen esimerkki huono-osaisesta miehestä: heiveröinen, köyhä, työtön, matalasti koulutettu. Missä löytyy tutkimus, jossa oltaisiin osoitettu, että menestyvä korkeasti koulutettu naisurheilija on yhtä usein avioliitossa köyhän, työttömän, matalasti koulutetun, heiveröisen miehen kanssa kuin "oman tasoisen" miehen? Tällainen tutkimus olisi äärimmäisen mielenkiintoista nähdä myös Pohjoismaiden ulkopuolelta, mieluummin vielä Länsi-Euroopan ja Pohjois-Amerikankin ulkopuolelta.

        Siinä on ainakin Laasaselta vähän realismia.
        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/henrylaasanen/133565-enemman-ansaitseva-vaimo-romuttaa-parisuhteen-tyytyvaisyyden/

        Todellavaikeeta

        Sä käytöt tota kuvittelemaasi hyväosaisuutta vähättelykeinona, mutta et suostu määrittämään sitä. Tuolla kommentillasi ei ole mitään arvoa, ennen kuin määrität hyväosaisuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä tämän. Jos sinä itse olet menestyvä, koulutettu, lihaksikas ja muutenkin näyttävän näköinen nainen, sun on turha löytää minun kaltaisia miehiä, jotka ovat vuosia taistelleet tämän vihan kanssa, joka mulla on nimenomaan menestyviä, koulutettuja, lihaksikkaita ja muullakin tavoin näyttävän näköisiä naisia kohtaan. Mä olen moneen kertaan sanonut, että väkivaltainen en ole peruskoulun jälkeen ollut, mutta ei se todista mitään, etteikö mies voisi olla epäonnistumisten takia myös äärimmäisen vihainen. Se viha ilmenee nimenomaan siinä, että on täydellinen mahdottomuus olla missään tekemisissä korkeasti koulutettujen, lihaksikkaiden ja muullakin tavoin näyttävän näköisten naisten kanssa.

        Jopa naisterapeutille meneminen oli aikoinaan täyden työn takana, koska pelkäsin aivan järjettömästi, että terapeutti on koulutuksen lisäksi vielä lihaksikas ja muullakin tavoin "liian" näyttävän näköinen.

        Todellavaikeeta

        Jatkan vielä tuosta menemisestä naisterapeuteille, jotka ovat omasta mielestä "liian hyviä".

        Mä allekirjoitan kyllä sen, että kovien ponnistelujen jälkeen voi olla hyödyllistä ainakin kokeilla, mutta mun mielestä huomattavan paljon hyödyllisempää, jos pystyisi käymään monella eri naisterapeutilla ja vieläpä monella eri kielellä. Kuten olen tällä palstalla sanonut, että useampaa kieltä on tullut elämän aikana opeteltua.

        Tuossa on venäjän kielinen video, jossa juontaja keskustelee seksuaaliterapeutin kanssa.
        https://www.youtube.com/watch?v=xaWCshtarnc

        Mulle jo ensimmäinen haaste on tämä, että jälleen kerran mulle aivan "liian hyvä". Onneksi ei kuitenkaan ole "valtavia" lihaksia.

        Mietippäs tätä, kun itse on täysi "surkimus" ja keskustelet koulutetun ja muutenkin elämässä hyvin pärjänneen naisen kanssa, jolla on "kaikkea" ja minulla "ei yhtään mitään". Aivan järjettömän paljon vaatii työtä, että tällaisen käynnin saa aikaiseksi. Entäs vielä tämä: matkustaa silloin, kun kaikki elämässä on päin p***että Venäjälle ja varata aika kyseiseltä terapeutilta. En vähimmässäkään määrin epäile, etteikö olisi hyödyllistä, jos tosiaan vaan pystyis ja kielitaito riittäis sujuvaan keskusteluun.

        Miksi otin jälleen venäjänkielisen videon? Koska ne epäonnistumisen parisuhdeyrityksissä ulkomaalaisten naisten kanssa ovat olleet kivuliaampia johtuen mahdollisista suuremmista odotuksista, kun "ei ole kelvannut" suomaalisille naisille ja uskoo "liikaa", että ulkomaalaisten naisten kanssa onnistuu varsinkin maista joissa tasa-arvo on "heikompi" kuin Länsi-Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. Suomessa nyt ei ole vaikea törmätä venäläisiin naisiin, samoin virolaisiin. Viron kieltä en kuitenkaan osaa. Virolaisten naisten kanssa olen pärjännyt suomen kielellä.

        Niin, koska mä yhä vahvasti uskon, että jossain päin maailmaa ollaan tasa-arvossa menty "liian pitkälle", tarvitsisin nimenomaan aivan järjettömän paljon harjoitusta, jos se vaan olisi mahdollista, keskustelussa esimerkiksi seksuaaliterapeuttien kanssa nimenomaan maista, jotka ovat Talousfoorumin tasa-arvovertailussa Länsi-Eurooppaa ja Pohjois-Amerikkaa "huonommin" pärjänneitä.

        Jos sinä olet sitä mieltä, että jossain päin maailmaa tasa-arvossa ei olla menty "liian pitkälle", toki voit tämän suhteen olla huoletta: minä olen epäonnistunut parisuhdeyrityksissä niin suomalaisten kuin ulkomaalaisten naisten kanssa. En ole siis omalla kohdalla pystynyt todistamaan, että olisin onnistunut parisuhdeyrityksissä "paremmin", jos nainen on ollut maasta, joka on Talousfoorumin tasa-arvovertailussa Länsi-Eurooppaa ja Pohjois-Amerikkaa "huonommin" sijoittunut.

        Vaikka olenkin epäonnistunut parisuhdeyrityksissä niin suomalaisten kuin ulkomaalaisten naisten kanssa, siitä huolimatta uskon, että jossain päin maailmaa tasa-arvossa ollaan menty "liian pitkälle".

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä tuosta menemisestä naisterapeuteille, jotka ovat omasta mielestä "liian hyviä".

        Mä allekirjoitan kyllä sen, että kovien ponnistelujen jälkeen voi olla hyödyllistä ainakin kokeilla, mutta mun mielestä huomattavan paljon hyödyllisempää, jos pystyisi käymään monella eri naisterapeutilla ja vieläpä monella eri kielellä. Kuten olen tällä palstalla sanonut, että useampaa kieltä on tullut elämän aikana opeteltua.

        Tuossa on venäjän kielinen video, jossa juontaja keskustelee seksuaaliterapeutin kanssa.
        https://www.youtube.com/watch?v=xaWCshtarnc

        Mulle jo ensimmäinen haaste on tämä, että jälleen kerran mulle aivan "liian hyvä". Onneksi ei kuitenkaan ole "valtavia" lihaksia.

        Mietippäs tätä, kun itse on täysi "surkimus" ja keskustelet koulutetun ja muutenkin elämässä hyvin pärjänneen naisen kanssa, jolla on "kaikkea" ja minulla "ei yhtään mitään". Aivan järjettömän paljon vaatii työtä, että tällaisen käynnin saa aikaiseksi. Entäs vielä tämä: matkustaa silloin, kun kaikki elämässä on päin p***että Venäjälle ja varata aika kyseiseltä terapeutilta. En vähimmässäkään määrin epäile, etteikö olisi hyödyllistä, jos tosiaan vaan pystyis ja kielitaito riittäis sujuvaan keskusteluun.

        Miksi otin jälleen venäjänkielisen videon? Koska ne epäonnistumisen parisuhdeyrityksissä ulkomaalaisten naisten kanssa ovat olleet kivuliaampia johtuen mahdollisista suuremmista odotuksista, kun "ei ole kelvannut" suomaalisille naisille ja uskoo "liikaa", että ulkomaalaisten naisten kanssa onnistuu varsinkin maista joissa tasa-arvo on "heikompi" kuin Länsi-Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. Suomessa nyt ei ole vaikea törmätä venäläisiin naisiin, samoin virolaisiin. Viron kieltä en kuitenkaan osaa. Virolaisten naisten kanssa olen pärjännyt suomen kielellä.

        Niin, koska mä yhä vahvasti uskon, että jossain päin maailmaa ollaan tasa-arvossa menty "liian pitkälle", tarvitsisin nimenomaan aivan järjettömän paljon harjoitusta, jos se vaan olisi mahdollista, keskustelussa esimerkiksi seksuaaliterapeuttien kanssa nimenomaan maista, jotka ovat Talousfoorumin tasa-arvovertailussa Länsi-Eurooppaa ja Pohjois-Amerikkaa "huonommin" pärjänneitä.

        Jos sinä olet sitä mieltä, että jossain päin maailmaa tasa-arvossa ei olla menty "liian pitkälle", toki voit tämän suhteen olla huoletta: minä olen epäonnistunut parisuhdeyrityksissä niin suomalaisten kuin ulkomaalaisten naisten kanssa. En ole siis omalla kohdalla pystynyt todistamaan, että olisin onnistunut parisuhdeyrityksissä "paremmin", jos nainen on ollut maasta, joka on Talousfoorumin tasa-arvovertailussa Länsi-Eurooppaa ja Pohjois-Amerikkaa "huonommin" sijoittunut.

        Vaikka olenkin epäonnistunut parisuhdeyrityksissä niin suomalaisten kuin ulkomaalaisten naisten kanssa, siitä huolimatta uskon, että jossain päin maailmaa tasa-arvossa ollaan menty "liian pitkälle".

        Todellavaikeeta

        Määritä se huono-osaisuus/hyväosaisuus. Millainen ihminen on sinusta huono-osainen ja millainen hyväosainen. Rehellisesti sanoen tuo sun tyylisi vähätellä jonkun hyvä- tai huono-osaisuuden perusteella, joka ei edes perustu mihinkään, on erittäin loukkaava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä tuosta menemisestä naisterapeuteille, jotka ovat omasta mielestä "liian hyviä".

        Mä allekirjoitan kyllä sen, että kovien ponnistelujen jälkeen voi olla hyödyllistä ainakin kokeilla, mutta mun mielestä huomattavan paljon hyödyllisempää, jos pystyisi käymään monella eri naisterapeutilla ja vieläpä monella eri kielellä. Kuten olen tällä palstalla sanonut, että useampaa kieltä on tullut elämän aikana opeteltua.

        Tuossa on venäjän kielinen video, jossa juontaja keskustelee seksuaaliterapeutin kanssa.
        https://www.youtube.com/watch?v=xaWCshtarnc

        Mulle jo ensimmäinen haaste on tämä, että jälleen kerran mulle aivan "liian hyvä". Onneksi ei kuitenkaan ole "valtavia" lihaksia.

        Mietippäs tätä, kun itse on täysi "surkimus" ja keskustelet koulutetun ja muutenkin elämässä hyvin pärjänneen naisen kanssa, jolla on "kaikkea" ja minulla "ei yhtään mitään". Aivan järjettömän paljon vaatii työtä, että tällaisen käynnin saa aikaiseksi. Entäs vielä tämä: matkustaa silloin, kun kaikki elämässä on päin p***että Venäjälle ja varata aika kyseiseltä terapeutilta. En vähimmässäkään määrin epäile, etteikö olisi hyödyllistä, jos tosiaan vaan pystyis ja kielitaito riittäis sujuvaan keskusteluun.

        Miksi otin jälleen venäjänkielisen videon? Koska ne epäonnistumisen parisuhdeyrityksissä ulkomaalaisten naisten kanssa ovat olleet kivuliaampia johtuen mahdollisista suuremmista odotuksista, kun "ei ole kelvannut" suomaalisille naisille ja uskoo "liikaa", että ulkomaalaisten naisten kanssa onnistuu varsinkin maista joissa tasa-arvo on "heikompi" kuin Länsi-Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. Suomessa nyt ei ole vaikea törmätä venäläisiin naisiin, samoin virolaisiin. Viron kieltä en kuitenkaan osaa. Virolaisten naisten kanssa olen pärjännyt suomen kielellä.

        Niin, koska mä yhä vahvasti uskon, että jossain päin maailmaa ollaan tasa-arvossa menty "liian pitkälle", tarvitsisin nimenomaan aivan järjettömän paljon harjoitusta, jos se vaan olisi mahdollista, keskustelussa esimerkiksi seksuaaliterapeuttien kanssa nimenomaan maista, jotka ovat Talousfoorumin tasa-arvovertailussa Länsi-Eurooppaa ja Pohjois-Amerikkaa "huonommin" pärjänneitä.

        Jos sinä olet sitä mieltä, että jossain päin maailmaa tasa-arvossa ei olla menty "liian pitkälle", toki voit tämän suhteen olla huoletta: minä olen epäonnistunut parisuhdeyrityksissä niin suomalaisten kuin ulkomaalaisten naisten kanssa. En ole siis omalla kohdalla pystynyt todistamaan, että olisin onnistunut parisuhdeyrityksissä "paremmin", jos nainen on ollut maasta, joka on Talousfoorumin tasa-arvovertailussa Länsi-Eurooppaa ja Pohjois-Amerikkaa "huonommin" sijoittunut.

        Vaikka olenkin epäonnistunut parisuhdeyrityksissä niin suomalaisten kuin ulkomaalaisten naisten kanssa, siitä huolimatta uskon, että jossain päin maailmaa tasa-arvossa ollaan menty "liian pitkälle".

        Todellavaikeeta

        "Mietippäs tätä, kun itse on täysi "surkimus""

        Millainen on töysi surkimus? Vai puhutaanko tässä nyt vain subjektiivisesta kokekumksesta, joka on puhtaasti omien korvien välissä ja todellisuudessa jonkunbsinun "hyväosaiseksi" määrittämäsi lähtökohdat ovat voineet olla monta kertaa huonommat kuin sulla ja sä olet vain itse säsdinyt sen oman elämäsi. Eli mikä sinusta nyt muka tekee huono-osainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä tuosta menemisestä naisterapeuteille, jotka ovat omasta mielestä "liian hyviä".

        Mä allekirjoitan kyllä sen, että kovien ponnistelujen jälkeen voi olla hyödyllistä ainakin kokeilla, mutta mun mielestä huomattavan paljon hyödyllisempää, jos pystyisi käymään monella eri naisterapeutilla ja vieläpä monella eri kielellä. Kuten olen tällä palstalla sanonut, että useampaa kieltä on tullut elämän aikana opeteltua.

        Tuossa on venäjän kielinen video, jossa juontaja keskustelee seksuaaliterapeutin kanssa.
        https://www.youtube.com/watch?v=xaWCshtarnc

        Mulle jo ensimmäinen haaste on tämä, että jälleen kerran mulle aivan "liian hyvä". Onneksi ei kuitenkaan ole "valtavia" lihaksia.

        Mietippäs tätä, kun itse on täysi "surkimus" ja keskustelet koulutetun ja muutenkin elämässä hyvin pärjänneen naisen kanssa, jolla on "kaikkea" ja minulla "ei yhtään mitään". Aivan järjettömän paljon vaatii työtä, että tällaisen käynnin saa aikaiseksi. Entäs vielä tämä: matkustaa silloin, kun kaikki elämässä on päin p***että Venäjälle ja varata aika kyseiseltä terapeutilta. En vähimmässäkään määrin epäile, etteikö olisi hyödyllistä, jos tosiaan vaan pystyis ja kielitaito riittäis sujuvaan keskusteluun.

        Miksi otin jälleen venäjänkielisen videon? Koska ne epäonnistumisen parisuhdeyrityksissä ulkomaalaisten naisten kanssa ovat olleet kivuliaampia johtuen mahdollisista suuremmista odotuksista, kun "ei ole kelvannut" suomaalisille naisille ja uskoo "liikaa", että ulkomaalaisten naisten kanssa onnistuu varsinkin maista joissa tasa-arvo on "heikompi" kuin Länsi-Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. Suomessa nyt ei ole vaikea törmätä venäläisiin naisiin, samoin virolaisiin. Viron kieltä en kuitenkaan osaa. Virolaisten naisten kanssa olen pärjännyt suomen kielellä.

        Niin, koska mä yhä vahvasti uskon, että jossain päin maailmaa ollaan tasa-arvossa menty "liian pitkälle", tarvitsisin nimenomaan aivan järjettömän paljon harjoitusta, jos se vaan olisi mahdollista, keskustelussa esimerkiksi seksuaaliterapeuttien kanssa nimenomaan maista, jotka ovat Talousfoorumin tasa-arvovertailussa Länsi-Eurooppaa ja Pohjois-Amerikkaa "huonommin" pärjänneitä.

        Jos sinä olet sitä mieltä, että jossain päin maailmaa tasa-arvossa ei olla menty "liian pitkälle", toki voit tämän suhteen olla huoletta: minä olen epäonnistunut parisuhdeyrityksissä niin suomalaisten kuin ulkomaalaisten naisten kanssa. En ole siis omalla kohdalla pystynyt todistamaan, että olisin onnistunut parisuhdeyrityksissä "paremmin", jos nainen on ollut maasta, joka on Talousfoorumin tasa-arvovertailussa Länsi-Eurooppaa ja Pohjois-Amerikkaa "huonommin" sijoittunut.

        Vaikka olenkin epäonnistunut parisuhdeyrityksissä niin suomalaisten kuin ulkomaalaisten naisten kanssa, siitä huolimatta uskon, että jossain päin maailmaa tasa-arvossa ollaan menty "liian pitkälle".

        Todellavaikeeta

        Mä en ole koskaan itmrl tavannut noin sekopäisesti ajattelevaa mieshenkilöä ... onneksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Määritä se huono-osaisuus/hyväosaisuus. Millainen ihminen on sinusta huono-osainen ja millainen hyväosainen. Rehellisesti sanoen tuo sun tyylisi vähätellä jonkun hyvä- tai huono-osaisuuden perusteella, joka ei edes perustu mihinkään, on erittäin loukkaava.

        MItäs sanot esimerkiksi tästä: olisinko minä kovinkaan vahvoilla silloin, kun elämässä kakki menee päin p**settä ja yrittäisin keskustella naisterapeutin kanssa sellaisella kielellä, joka ei ole minun äidinkieli ja maasta Länsi-Euroopan ja Pohjois-Amerikan ulkopuolelta, jolloin tulee vastaan myös jossain määrin kulttuurieroja. Korostan edelleen, että ehdottomasti hyödyllistä, jos vaan pystyis, mutta olisinko minä kovinkaan vahvoilla?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mietippäs tätä, kun itse on täysi "surkimus""

        Millainen on töysi surkimus? Vai puhutaanko tässä nyt vain subjektiivisesta kokekumksesta, joka on puhtaasti omien korvien välissä ja todellisuudessa jonkunbsinun "hyväosaiseksi" määrittämäsi lähtökohdat ovat voineet olla monta kertaa huonommat kuin sulla ja sä olet vain itse säsdinyt sen oman elämäsi. Eli mikä sinusta nyt muka tekee huono-osainen?

        Luuletko, että sillä ei ole mitään vaikutusta siihen, miten määrittelee itsensä, kun on lukuisia kertoja epäonnistunut parisuhteessa ja vielä tämä, jos epäonnistumiset ovat olleet ulkomaalaisten naisten kanssa kivuliaampia. Silloin kun kipu on suurimmillaan ja keskustelet ulkomaalaisen seksuaaliterapeutin kanssa vieraalla kielellä, olenko tosiaan silloin kovinkaan vahvoilla?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en ole koskaan itmrl tavannut noin sekopäisesti ajattelevaa mieshenkilöä ... onneksi!

        Täysin tyhjä kommentti. Ei mitään perusteluja.

        Minä olen kuitenkin yrittänyt. Yrittänyt parisuhteita monella eri kielellä ja kokenut ne epäonnistumiset, kovat kivut ja parhaani mukaan selviytyä niistä. Turpiin on tosiaan tullut. Onneksi henki on säilynyt. Turha tulla mulle v**ttuilee ilman mitään järkeviä perusteluja. Sinä varmasti olisit toivonut, että henki olisi mennyt, koska olet nähnyt noin paljon vaivaa lukea minun keskusteluja ja esität tuollaisia loukkaavia väitteitä ilman mitään perusteluja. On sullakin elämä: käyttää aikaa "huono-osaisten" miehen vihaamiseen. Häpeäisit.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä joukossa oli lyhyitä, ylipainoisia, työttömiä, peruskoulupohjaisia, sosiaalituilla eläviä yms. joita nyt ei yleensä määritellä hyväosaisiksi.

        Kuinka moni niistä heiveröisistä tai ylipainoisista työttömistä vähän koulutetuista miehistä seurustelee korkeasti koulutetun naisurheilijan kanssa?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä tuosta menemisestä naisterapeuteille, jotka ovat omasta mielestä "liian hyviä".

        Mä allekirjoitan kyllä sen, että kovien ponnistelujen jälkeen voi olla hyödyllistä ainakin kokeilla, mutta mun mielestä huomattavan paljon hyödyllisempää, jos pystyisi käymään monella eri naisterapeutilla ja vieläpä monella eri kielellä. Kuten olen tällä palstalla sanonut, että useampaa kieltä on tullut elämän aikana opeteltua.

        Tuossa on venäjän kielinen video, jossa juontaja keskustelee seksuaaliterapeutin kanssa.
        https://www.youtube.com/watch?v=xaWCshtarnc

        Mulle jo ensimmäinen haaste on tämä, että jälleen kerran mulle aivan "liian hyvä". Onneksi ei kuitenkaan ole "valtavia" lihaksia.

        Mietippäs tätä, kun itse on täysi "surkimus" ja keskustelet koulutetun ja muutenkin elämässä hyvin pärjänneen naisen kanssa, jolla on "kaikkea" ja minulla "ei yhtään mitään". Aivan järjettömän paljon vaatii työtä, että tällaisen käynnin saa aikaiseksi. Entäs vielä tämä: matkustaa silloin, kun kaikki elämässä on päin p***että Venäjälle ja varata aika kyseiseltä terapeutilta. En vähimmässäkään määrin epäile, etteikö olisi hyödyllistä, jos tosiaan vaan pystyis ja kielitaito riittäis sujuvaan keskusteluun.

        Miksi otin jälleen venäjänkielisen videon? Koska ne epäonnistumisen parisuhdeyrityksissä ulkomaalaisten naisten kanssa ovat olleet kivuliaampia johtuen mahdollisista suuremmista odotuksista, kun "ei ole kelvannut" suomaalisille naisille ja uskoo "liikaa", että ulkomaalaisten naisten kanssa onnistuu varsinkin maista joissa tasa-arvo on "heikompi" kuin Länsi-Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. Suomessa nyt ei ole vaikea törmätä venäläisiin naisiin, samoin virolaisiin. Viron kieltä en kuitenkaan osaa. Virolaisten naisten kanssa olen pärjännyt suomen kielellä.

        Niin, koska mä yhä vahvasti uskon, että jossain päin maailmaa ollaan tasa-arvossa menty "liian pitkälle", tarvitsisin nimenomaan aivan järjettömän paljon harjoitusta, jos se vaan olisi mahdollista, keskustelussa esimerkiksi seksuaaliterapeuttien kanssa nimenomaan maista, jotka ovat Talousfoorumin tasa-arvovertailussa Länsi-Eurooppaa ja Pohjois-Amerikkaa "huonommin" pärjänneitä.

        Jos sinä olet sitä mieltä, että jossain päin maailmaa tasa-arvossa ei olla menty "liian pitkälle", toki voit tämän suhteen olla huoletta: minä olen epäonnistunut parisuhdeyrityksissä niin suomalaisten kuin ulkomaalaisten naisten kanssa. En ole siis omalla kohdalla pystynyt todistamaan, että olisin onnistunut parisuhdeyrityksissä "paremmin", jos nainen on ollut maasta, joka on Talousfoorumin tasa-arvovertailussa Länsi-Eurooppaa ja Pohjois-Amerikkaa "huonommin" sijoittunut.

        Vaikka olenkin epäonnistunut parisuhdeyrityksissä niin suomalaisten kuin ulkomaalaisten naisten kanssa, siitä huolimatta uskon, että jossain päin maailmaa tasa-arvossa ollaan menty "liian pitkälle".

        Todellavaikeeta

        Vaikutelma on, että
        Sinulle itsellesi ei kelpaa omaa tasoasi, tai alempaa tasoa, edustava nainen.
        Sinä haluat omistaa korkeimman mahdollisen tason naisen.
        Nainen ei kuitenkaan saa olla sinua korkeampitasoinen.
        Vihaat itseäsi korkeampitasoisia naisia.
        Jos nyt uskoo tasoteoriaan.
        Näetkö ristiriidan?

        KUKAAN EI HALUA LÄHELLEEN ITSEÄÄN VIHAAVAA IHMISTÄ.

        Naiselle vihamielisen, aggressiivisen, kateellisen, jne., miehen läheisyydessä oleminen on hengenvaarallista. Tämän voit todeta lähes päivittäin ihan kotimaan uutisvirrasta.

        Sukupuolten välistä tasa-arvoa ei ole vielä edes saavutettu missään päin maailmaa.
        Naiset ovat IHMISIÄ, eivät esineitä tai koiria, jotka voit omistaa ja alistaa tahtoosi. Ihmisiä, joilla on ihmisarvo ja -oikeudet aivan samoin kuin miehillä, ihmisiä joilla on oma tahto, oma vapaus valita miten ja kenen kanssa elämänsä elävät. Ole hyvä ja ymmärrä se. Penis ei tee ihmisestä jumalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikutelma on, että
        Sinulle itsellesi ei kelpaa omaa tasoasi, tai alempaa tasoa, edustava nainen.
        Sinä haluat omistaa korkeimman mahdollisen tason naisen.
        Nainen ei kuitenkaan saa olla sinua korkeampitasoinen.
        Vihaat itseäsi korkeampitasoisia naisia.
        Jos nyt uskoo tasoteoriaan.
        Näetkö ristiriidan?

        KUKAAN EI HALUA LÄHELLEEN ITSEÄÄN VIHAAVAA IHMISTÄ.

        Naiselle vihamielisen, aggressiivisen, kateellisen, jne., miehen läheisyydessä oleminen on hengenvaarallista. Tämän voit todeta lähes päivittäin ihan kotimaan uutisvirrasta.

        Sukupuolten välistä tasa-arvoa ei ole vielä edes saavutettu missään päin maailmaa.
        Naiset ovat IHMISIÄ, eivät esineitä tai koiria, jotka voit omistaa ja alistaa tahtoosi. Ihmisiä, joilla on ihmisarvo ja -oikeudet aivan samoin kuin miehillä, ihmisiä joilla on oma tahto, oma vapaus valita miten ja kenen kanssa elämänsä elävät. Ole hyvä ja ymmärrä se. Penis ei tee ihmisestä jumalaa.

        "Sinä haluat omistaa korkeimman mahdollisen tason naisen.
        Nainen ei kuitenkaan saa olla sinua korkeampitasoinen."

        Tuohan se aloittajan ongelma juuri on, mutta hän kieltäytyy tunnustamasta tosiasioita..minäkin olen hänelle monet kerrat jo sanonut, että hänen ongelmansa on juuri tuo. Hän tavoittelee naisia, jotka ovat kauniita ja määrätietoisia, koulutettuja ja lahjakkaita ja joilla on tiukat kriteerit omalle ulkonäölleen. Samalla aloittaja kuitenkin kokee alemmuudentunnetta sellaisten naisten edessä, joista hän haaveilee. Hänen ongelmansa ei ratkea, vaikka hän kuinka valittaisi naisista, sillä ongelma on hänen omien korviensa välissä.

        Maailmassa on pilvin pimein naisia, jotka eivät ikinä käy saleilla, mutta he eivät ole aloittajan makuun. Maailma on täynnä naisia, jotla ovat ihan tavallisia, eivät missejä/malleja/laulajia/tuplatohtoreita/jne. joista aloittaja haaveilee. Maailmassa on valtavasti naisia, joiden edessä aloittajan ei tarvitsisi kokea alemmuudentunnetta, mutta sellaiset naiset eivät kiinnosta häntä. Hän luo itse oman ongelmansa, mutta ei suostu näkemään sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka moni niistä heiveröisistä tai ylipainoisista työttömistä vähän koulutetuista miehistä seurustelee korkeasti koulutetun naisurheilijan kanssa?

        Todellavaikeeta

        Kukaan heistä ei käsittääkseni ole kiinnostunut urheilijoista siinä mielessä, että hakuaisivat juuri urheilija. Huippu-urheilijaa ei paljon kotona näy, kuten ei vaikkapa jotain esiintyvää taiteilijaakaan. Tuntemani ihmiset kuitenkin haluavat sellaisen parisuhteen, jossa toista näkeekin ja jossa ollaan ja vietetään aikaa yhdessä. Ei heitä kiinnosta suhde, jossa toista näkee vain välillä televisiossa, että siellä se kulta taas menee. Vaikka huippu-urheilijat tai vaikka nyt laulajat ovat viehättäviä, niinbrivät he ole tuntemilleni ihmisille tavoittelemisen arvoisia kumppaneita.

        Tiedän kuitenkin useamman ylipainoisen miehen, joilla on hyvin kaunis kumppani, eikä kukaan heistä ole mitenkään rikas. Myöskään työttömyys ei näytä olevan mikään este parisuhteen löytämiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin tyhjä kommentti. Ei mitään perusteluja.

        Minä olen kuitenkin yrittänyt. Yrittänyt parisuhteita monella eri kielellä ja kokenut ne epäonnistumiset, kovat kivut ja parhaani mukaan selviytyä niistä. Turpiin on tosiaan tullut. Onneksi henki on säilynyt. Turha tulla mulle v**ttuilee ilman mitään järkeviä perusteluja. Sinä varmasti olisit toivonut, että henki olisi mennyt, koska olet nähnyt noin paljon vaivaa lukea minun keskusteluja ja esität tuollaisia loukkaavia väitteitä ilman mitään perusteluja. On sullakin elämä: käyttää aikaa "huono-osaisten" miehen vihaamiseen. Häpeäisit.

        Todellavaikeeta

        Olen taarusti koko elämäni ollut paljon sinua huono-osaisempi. Sinä olet se, jonka kuuluu hävetä, kun kehtaat laukoa noin ääliömäisiä kommentteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko, että sillä ei ole mitään vaikutusta siihen, miten määrittelee itsensä, kun on lukuisia kertoja epäonnistunut parisuhteessa ja vielä tämä, jos epäonnistumiset ovat olleet ulkomaalaisten naisten kanssa kivuliaampia. Silloin kun kipu on suurimmillaan ja keskustelet ulkomaalaisen seksuaaliterapeutin kanssa vieraalla kielellä, olenko tosiaan silloin kovinkaan vahvoilla?

        Todellavaikeeta

        Määritä se täysi surkimus tai kirjoituksillasi ei ole mitään arvoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko, että sillä ei ole mitään vaikutusta siihen, miten määrittelee itsensä, kun on lukuisia kertoja epäonnistunut parisuhteessa ja vielä tämä, jos epäonnistumiset ovat olleet ulkomaalaisten naisten kanssa kivuliaampia. Silloin kun kipu on suurimmillaan ja keskustelet ulkomaalaisen seksuaaliterapeutin kanssa vieraalla kielellä, olenko tosiaan silloin kovinkaan vahvoilla?

        Todellavaikeeta

        Tuolla määritelmällä maailma on täynnä surkimuksia. Ei täällä tuon määritelmän mukaan juuri muuta olekaan kuin täydellisiä surkimuksia. Kaikki julkimot ne vasta täysiä surkimuksia ovatkin ja meneillään jokaisella ties kuinka mones epäonnistunut viritys. Oman määritelmäsi mukaan valitat tyhjästä, sillä et ole yhtään huonompiosainen kuin kukaan mukaan täysi surkimus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MItäs sanot esimerkiksi tästä: olisinko minä kovinkaan vahvoilla silloin, kun elämässä kakki menee päin p**settä ja yrittäisin keskustella naisterapeutin kanssa sellaisella kielellä, joka ei ole minun äidinkieli ja maasta Länsi-Euroopan ja Pohjois-Amerikan ulkopuolelta, jolloin tulee vastaan myös jossain määrin kulttuurieroja. Korostan edelleen, että ehdottomasti hyödyllistä, jos vaan pystyis, mutta olisinko minä kovinkaan vahvoilla?

        Todellavaikeeta

        Määritä huono-osaisuus. Se, että menet ulkolaisen terapeutin juttusille on oma valintasi. Kuulostat erittäin hyväosaiselta, kun sulla on tuollaisia mahdollisuuksia tarjolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Määritä huono-osaisuus. Se, että menet ulkolaisen terapeutin juttusille on oma valintasi. Kuulostat erittäin hyväosaiselta, kun sulla on tuollaisia mahdollisuuksia tarjolla.

        "Kuulostat erittäin hyväosaiselta, kun sulla on tuollaisia mahdollisuuksia tarjolla."

        Pääosinhan nämä aloittajan jutut kuulostavat juuri tuolta, että hän on melkoisen hyväosainen, mutta onnistunut jossain kohtaa sössimään elämänsä. Kaikista hänen jutuistaan huomaa, että esimerkiksi rahasta ei varsinaisesti ole koskaan ollut pulaa ja hänellä on ainakin ollut varaa tehdä asioita, joihin oikeilla hyväosaisilla ja köyhillä ei ole varaa eikä mahdollisuuksia. Hänellä ei selvästikään ole mitään käsitystä siitä millaista Suomessa on elää oikeasti huono-osaisena. Tuo selittää hyvin myös sen, että hän olevansa oikeutettu saamaan tietynlaisen "laatunaisen" ja sellaisen olisi pitänyt tipahtaa hänelle taivaasta, koska se on hänen syntymäoikeutensa. Se, että sitä naista ei ole hänen eteensä tipahtanut ja naiset ovat jopa kehdanneet torjua hänet, tekee hänestä omasta mielestään huono-osaisen.


    • Miksi ei voisi olla? Kaikki jotka treenaa kovaa, ja jos se treenaaminen kiinnostaa, niin kai se on sama onko se bodaaja mies vaiko nainen, yhtä paljon se voi inspiroida treenaamaan.

      • Anonyymi

        Ihailetko sinä ketään naiskehonrakentajaa?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihailetko sinä ketään naiskehonrakentajaa?

        Todellavaikeeta

        En tällä hetkellä oikein tiedä niistä ketään. Mutta jos niitä näen niin kyllä. Yks tuttu on fitnes muija ja ollut kisoissakin. Kyllä häntä voin sanoa ihailevani. Ja takuulla hän nostaa penkistä enemmän ku minä ja näyttää hyvältä ja on menestynyt elämässä muutenkin. Ollaan eri tasoa.


    • Anonyymi

      Aloittajan kommenteissa toistuu hyvin usein sana ”ongelma”.

      • Anonyymi

        Tmmärrettävästi, koska hänellä on ongelma.


    • Anonyymi

      Kannattaa uida ja kellya ja testata Arkhimeeden lakia. Pysyy paremmalla tuulella ja ongelmat ja piiloagressiot liukenevat klooriveteen.
      Vilma

      • Anonyymi

        Oho aggressiossa onki 2 geetä. Ilmeistäks kuullostaa niin aggressiiviselta sanalta.
        Vilma


    • Anonyymi

      Liika treenaaminen on sama, kuin alkoholismi, tai muu riippuvuus: Järjen kanssa ei mitään tekemistä. Polttaa vain kynttilää molemmista päistä ja päätyy ennenaikaiseen hautaan, kun touhu hallitsee koko elämää. Puhumattakaan ”lisäravinteiden” käytöstä.

    • Anonyymi

      ääh jaksa noita teidän tasojanne, kumppanisi joko hyväksyy sinut tai ei hyväksy. muu on höpöhöpöä.
      Todellavaikean ongelmat on sitä tasoa että mars sinne terapeutille, oikeastaan terapistin kuuluisi ollakin naispuolinen korkeakoulutettu lihaksikas yli-ihminen

    • Anonyymi

      En treenaa kovasti salilla eikä minulla ole esikuvia. Jos jotain olisi pakko esikuvaksi sanoa, niin sitten valitsen balettitanssijan. Heillä on komiat kropat. Oma balettiura tyssäsi alkuunsa, sillä olen liian lihaksikasta tyyppiä.

      Mitä sinun kannattaisi kehittää eniten on mielen joustavuus.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Puhut edellä terapeuteista ja sanot että olet käynytkin. Sinun pääasiasi on tietenkin se että haluat parisuhteen, mutta miksi kiinnostavat naiset eivät suostu.
      Terapeutti varmaan haluaa tarjota jotain, ja tehtävänsä mukaisesti alkaa kysellä tarkemmin niitä näitä, perus-henkilötietoja ja ajatuksia. Miten homma tuosta eteenpäin on sujunut?

      Vaikuttaa siltä ettet ole oikein tyytyväinen, kun ovat "liian hyviä". Huonolleko terapeutille haluat!
      Minkälaisin odotuksin ja onko terapeutti saanut selvää ja ymmärtänyt haluamaasi ja oletko puolestaan Sinä saanut selvää, mitä hän sanoo ja mitä sanottu tarkoittaa. Ei ole helppo muuttaa selkokieliseksi psykologiateorioita niin ettei sanoma laimennu tai väärinkäsitysmahdollisuuksia synny, omalla kielelläkään.

      Kysymys, mikä idea on yrittää vieraskielisesti? Saadako vinkkejä mitkä eivät ole "liian tasa-arvon" tärvelemiä. Kuten olet huomannut, ei terapiat toimi mekaanisesti, ja yksioikoisesti ajattelevien mielestä usein niillä ei lopulta teekään mitään. Saatatpa olla samaa mieltä.

      Ensimmäinen oppitunti terapioissa on jo, mihin ne auttaa. Korostetusti sanottuna ne vaatii mieleltä jonkinlaista, esimerkkinä "puunhalaajan asennetta" tai "japanilaisen puutarhan salojen" ymmärtämisen halua, eli jotain vastaavaa positiivista heittäytymistahtoa omista ympyröistä poikkeaviin asioihin. Vastakohtana voi ajatella ns.patenttiratkaisujen hakijat, heille terapioista ei juuri apua löydy, koska patenttiratkaisuja ei usein ole. Toki lottovihjeitäkin kuka tahansa antaa voi, vastaanottaja pelaa sitten ehkä, siinä pelossa että juuri annettu vihje voittaa.....

      Vähiten patentti- eli mekaanisia ratkaisuja löytyy parisuhteen saamisessa, koska kaksi vahvaa tasapäistä tahtoa on vastakkain. Kumpikaan ei lähde peliin, et Sinä eikä nainen, jos ns.konsensusta ei synny eikä näkymät miellytä. Se on biologiaa myös, etenkin naisen kannalta, kuten joku nimimerkki ylempänä on todennut. Yhteiskunta ja/tai lähipiiri voi kannustaa asiassa, mutta ei aseta muodollisia pakotteita vapaan tahdon rajaamiseksi kummallekaan osapuolelle, näin se vaan on.

      Ps. Mahtaa muuten olla yllätys terapeutillekin, jos joku tekee suoran ajatuskytköksen penkkipunnerrusten ja parisuhteen välille, tuskin aiheen käsittely kuuluu vakiona koulutukseen.
      Muuten kuntosali terveyden ylläpitäjänä on parhaasta päästä, koska luontainen liikunta kaupunkioloissa niinkun sivutuotteena jää vähäiseksi. Lievää ylipainoa alkaa olla jo 2/3 osalla kansalaisista.

    • Anonyymi

      Aloitus oli osin kohdistettu minulle, joten vastaan tähän jotain.

      Menneisyyttä arvioiden huomaan etten ole ollut kiinnostunut naisbodareista vaikka itse olen kovasti joskus kuntoillutkin.
      Toisaalta, naiset jotka ovat kiinnostaneet ovat olleet jollain tavalla massasata poikkeavia. Itsenäisiä, oman tiensä kulkijoita muiden mielipiteistä välittämättä.

      Toki jos ajatellaan seksuaalisuutta, niin kyllä aika monesti alkoi jopa "jöpöttämään" kun auttoi jotain treenaavaa hyvän vartalon omaavaa naista supersarjoissa.
      Tuo "jöpöttäminen" ei kuitenkaan tarkoita sitä että olisi valmis ottamaan ko. naisen kumppanikseen, saati esikuvakseen.

      Kaikki vakavammissa suhteissa olleet naiset ovat olleet kehollisesti taviksia, heillä vain ollut jotain omassa elämänkatsomuksessa sellaista mikä on siinä hetkessä koskettanut, ja syvästi.

      AV

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe