Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sovittaa The 69 Eyesin kappaleita sekä vastaa yhtyeen taiteellisesta linjasta.
Linnankivi on tehnyt ison elämänmuutoksen. Linnankivi on myös teologian opiskelija. Nyt opinnot ovat vieneet miehen aivan pohjoiseen Lappiin ja Utsjoen seurakuntaan.
Lue juttu:
https://www.suomi24.fi/viihde/jyrki-linnankivi-jyrki-69-isossa-elamanmuutoksessa-goottirokkarista-kirkonmieheksi-lappiin?s24
Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!

46
2922
Vastaukset
- Anonyymi00001
Harvoin tuntee yhtä paljon myötähäpeää kuin tämän tyypin tekemisiä seuratessa. Käsittämättömän nolo tapaus. Satuhahmoihin uskominen ei paranna asiaa yhtään.
- Anonyymi00004
Onneksi myötähäpeä kertoo vain sinusta.
- Anonyymi00007
On kyllä nolo juntti!
- Anonyymi00034
Anteeksi, mitä "horiset"?
- Anonyymi00040
Sinä tietenkin kaikessa neroudessasi uskot pippelinaisiin ja yhteen ainoaan "tieteeseen" joka muuttuu jatkuvasti? :)
- Anonyymi00046
Minä "myötähäpeän" ulostuloasi käsittämättömällä lausunnollasi.
Mikä on sinun milestäsi "satuhahmo", tod. näk.. olet suuren luokan "TROLLI" ja niin pysytkin olemaan.
- Anonyymi00003
Wauh! Tuollaisista tyypeistä tykkään todella. Ei ahtaita rajoja, vaan selvästi avaraa ajattelua tekemisen lisäksi. Kaikkea hyvää ja tsemppiä hänelle jatkoon molempiin aiheisiin.
- Anonyymi00005
Moni toiminen mies!
- Anonyymi00006
Ehkä yksi turhimmista julkkiksista.
Huh huh mikä juntti koko jäbä. Suomen suurin pelle, yrittää kaikilla keinoilla pysyä julkisuudessa. Vanha ukko leikkii vämppyyriä 🧛🏻♂️
- Anonyymi00014
Linnankivi on koulutukseltaan filosofian maisteri, pääaineena analyyttinen kemia. Lisäksi hän on suorittanut tietojärjestelmähallinnon asiantuntijan ylemmän korkeakoulututkinnon.
Muusikko hyvällä menestyksellä ja Radio Cityn juontaja ja lista jatkuu nyt teologian opiskelijana. - Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Linnankivi on koulutukseltaan filosofian maisteri, pääaineena analyyttinen kemia. Lisäksi hän on suorittanut tietojärjestelmähallinnon asiantuntijan ylemmän korkeakoulututkinnon.
Muusikko hyvällä menestyksellä ja Radio Cityn juontaja ja lista jatkuu nyt teologian opiskelijana.Nostan olematonta hattuani. Korkealle.
- Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
Nostan olematonta hattuani. Korkealle.
Jos olisi vaikka putkiasentaja niin sitten et nostaisi? Miksi vihaat duunareita?
- Anonyymi00026
Anonyymi00017 kirjoitti:
Jos olisi vaikka putkiasentaja niin sitten et nostaisi? Miksi vihaat duunareita?
Kyllä nostan hattuni aivan yhtä hyvin putkarille, joka osaa hommansa ja tekee huolellista ja hyvää työtä. Missä sanoin vihaavani työläisiä? Miksi keksit omiasi?
- Anonyymi00035
Anonyymi00014 kirjoitti:
Muusikko hyvällä menestyksellä ja Radio Cityn juontaja ja lista jatkuu nyt teologian opiskelijana.Juuri niin - kaikkea tuota, mitä eo. luettelit. - aivan mahtava tyyppi.
- Anonyymi00008
Hieno mies ja puhuu hyvin.
- Anonyymi00009
Jyrkihän on oppinut mies
Yliopistoissa koulunsa käynyt
ja musiikkimaailmassa
hyvin menestynyt.
Ilmankos Suomilooserit
kadehtivat häntä.
Menkää kanavaan
Sdp- häviäjät. - Anonyymi00010
Minkä verran vientituloja tämä tyyppi on saanut aikaiseksi? Se on ihmisyyden mitta.
- Anonyymi00012
Paljon !!!
- Anonyymi00013
Se on kyllä hyvä ja hieno juttu, muttei sentään "ihmisyyden mitta".
- Anonyymi00011
Rohkea tyyppi, eikä välitä siitä mitä tiukkapipoiset hänestä ajattelevat.
- Anonyymi00016
Nooooo, missäs se ääriliberaalien kaiken sulattava ja mainostama suvaitsevaisuus nyt luuraa vai eikö sitä koskaan ollutkaan kun puhutaan uskiksista ? Kaikkea hyvää hänelle.
Avaramielisyys ei saakkaan olla tekosyynä kaikkien modernien yhteiskuntamuutosten sulattamiseen kritiikittömästi 24-h. - Anonyymi00018
Jyrki on kyllä monen alan mies, yksi harvoista suomalaisista jotka on saanut mitään aikaseksi elämällään!
- Anonyymi00036
Luetteletko mitä muita aloja hän on tehnyt, kirkkohommien ja lauluhommien lisäksi.
Itse olen ollut lähes kymmenessä ammatissa työurani aikana ja työvuosia ennen eläkkeelle siirtymistä olin ollut yhteensä töissä lähes 50 vuotta
Joten kerrotko että kuulunko niiden mainitsemiasi harvojen suomalaisten joukkoon vai olenko Jytä-Jykään verrattuna täysi luuseri.
Mielenkiinnolla odotan vastaustasi. Varmaan tulee ihan kohta 😉 - Anonyymi00037
Anonyymi00036 kirjoitti:
Luetteletko mitä muita aloja hän on tehnyt, kirkkohommien ja lauluhommien lisäksi.
Itse olen ollut lähes kymmenessä ammatissa työurani aikana ja työvuosia ennen eläkkeelle siirtymistä olin ollut yhteensä töissä lähes 50 vuotta
Joten kerrotko että kuulunko niiden mainitsemiasi harvojen suomalaisten joukkoon vai olenko Jytä-Jykään verrattuna täysi luuseri.
Mielenkiinnolla odotan vastaustasi. Varmaan tulee ihan kohta 😉En ole hän, jolta vastausta odotat, mutta tahdon sanoa: ei tässä varmaankaan ole tarkoitus kenenkään työuraa ja saavutuksia arvostella, arvioida ja lytätä. Teitä löytyy pilvin pimein maastamme.
Käymme vain vastaiskuun näitä tonttuja kohtaan, jotka lyttäävät julkisuuden henkilön, joka on saanut aikaiseksi muutakin kuin julkisuutensa. - Anonyymi00038
Anonyymi00036 kirjoitti:
Mielenkiinnolla odotan vastaustasi. Varmaan tulee ihan kohta 😉Kuten jo on todettu, Jyrki Linnankivi on aiemmalta koulutukseltaan filosofian maisteri, pääaineena analyyttinen kemia, ja lisäksi hän suorittanut ylemmän amk-tutkinnon tietojärjestelmien parissa. En ole se, joka kutsui Jyrkiä "yhdeksi harvoista suomalaisista", mutta kyllä hänellä selvästi on lahjoja monelle alalle.
- Anonyymi00019
Tervetuloa Lappiin. Evankelisluterilainen kirkko on täynnä sellaista vahaa hapatusta, että hyvä, kun edes joku vähän ravistelee noita luutuneita käytäntöjä. Tämän päivän kirkko on täynnä tekopyhyyttä ja vanhaa sakramenttia. Siellä on tärkeintä prameus ja ulkoinen koreus ja se, että minkä värinen kaapu papilla pitää milloinkin olla yllään.
Kirkko on täysin unohtanut sen eksyneen lampaan. Kirkkoon kokoontuu muka uskovaisia näyttäytymään, että minä olen se hyvä ihminen. Jos sinne penkkirivin päähän asettuu vaikka vähän löyhkäävä, viinalle haiseva veli tai sisar, niin kyllä tuomitsevat katseet saavuttaa tämän vaikka juuri kirkon ja uskovan pitää olla se suvaitseva ja auttava taho.
Olen eronnut kirkosta, uskoni on siitä huolimatta vahva, en vain hyväksy sitä, että juurikin uskoviksi itsensä luulevat ovat niitä ankarimpia tuomionenkeleitä.
Samoin meidän pitää hyväksyä myös erilaisuus, eihän me voida tietää mikä on Jyrki 69:n suhde uskontoon, Jumalaan tai mihinkään, ei ole oikeutta tuomita.- Anonyymi00022
olisko tärkeintää tietää mitä Jumala hyväksyy tai vaatii !
se lienee yks lysti mitä omatekoiset papit höpöttää kirkoissaan kun minkäänlaista valtuutusta mihinkään ei ole Jumalan antamaa.
- Anonyymi00020
Jyrki harrastaa opiskelua, on näin kertonut. Toki teologia on vähän "erikoisempi" harrastuskohde. Mutta ei mitään, toiset tekee mitä osaa, Jyrki mitä haluaa. Ja jos sydän sanoo, että papiksi, niin kuka meistä on tätäkään tuomitsemaan...
- Anonyymi00021
mitä jumalaton tekee pappina, kuka osaa kertoa ?
Tietääkö hän edes mistä puhuu, tuskin tietää mitään raamatun todellisuudesta.- Anonyymi00023
mitä tämä kootti sanoo ihmiselle joka lähestyy häntä synninhädässään ?
niin mitä! - Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
mitä tämä kootti sanoo ihmiselle joka lähestyy häntä synninhädässään ?
niin mitä!Hän voi sanoa esim. "Jutellaanko hetki Guns'n' Rosesista?"
- Anonyymi00025
Enemmän hän tietää kuin sinä ja monesta asiasta. Tuolla ylempänä kerrotaan, mitä kaikkea hän on opiskellut. Hän ei ole "jumalaton", kommenttisi perusteella sinä saatat olla.
- Anonyymi00027
Teologina tietää jotain raamatusta ja on kyllä "opiskellut" raamatun. Olen aikoinani käynyt raamattukoulun ja tuli käytyä Israelissakin. Se avasi silmäni ja aspergereilta vaikuttavat jankuttajahihhulit vahvisti sen, ettei ole täysjärkisten touhua.
- Anonyymi00029
Anonyymi00025 kirjoitti:
Enemmän hän tietää kuin sinä ja monesta asiasta. Tuolla ylempänä kerrotaan, mitä kaikkea hän on opiskellut. Hän ei ole "jumalaton", kommenttisi perusteella sinä saatat olla.
Jokainen Hengestä syntymätön on jumalaton, tiesitkö sitä ?
Luuletko että jokin opiskelu tuottaa Hengestä syntyneitä häh ? - Anonyymi00032
Anonyymi00029 kirjoitti:
Jokainen Hengestä syntymätön on jumalaton, tiesitkö sitä ?
Luuletko että jokin opiskelu tuottaa Hengestä syntyneitä häh ?Kerrot selkeästi itsestäsi. Hah.
- Anonyymi00039
Jyrki Linnankivi on kertonut julkisesti uskostaan Jumalaan:
https://www.kirkkojakoti.fi/elama/muusikko-jyrki-69-kirkko-on-toivon-siemen/
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/jyrki-69-laulaa-lavalla-paholaisista-ja-vampyyreista-mutta-sunnuntaiaamuna-han-kuuntelee-radiosta-jumalanpalvelusta
Oletan, että et ollut reilu vuosi takaperin Agricolan kirkossa kuuntelemassa Jyrkin saarnaa. Kyllä mies Jumalasta puhui, ja muutenkin saarna oli ainakin ensimmäiseksi julkiseksi saarnaksi varsin hyvä.
- Anonyymi00028
Mitähän ongelmaa tuosta on kenellekkään? Ehkä mielummin jotain hyvää. Näin normaalina ukkona kun ajattelee. Samalta kuulostaa jyrki69 kappaleet ja muukin rymistely vaikka aikuinen ikämies jo olenkin. Tinnitys vaivaa eniten.
- Anonyymi00030
Tuottaako tällaiset jyrkit taivaan kansalaisia vai mitä birkaa hänellä mahtaa olla ?
- Anonyymi00031
Voisit kysyä itseltäsi: mitä virkaa sulla on?
- Anonyymi00041
Anonyymi00031 kirjoitti:
Voisit kysyä itseltäsi: mitä virkaa sulla on?
Eli et kyennyt vastaamaan mitään ko ASIAAN !
et tietenkään koska et rfes tiedä mistä puhutaan.
Oletko koskaan miettinyt mikä se mshtaisi olla åapin ja kirkkonsa tarkoitus !? - Anonyymi00044
Anonyymi00041 kirjoitti:
Eli et kyennyt vastaamaan mitään ko ASIAAN !
et tietenkään koska et rfes tiedä mistä puhutaan.
Oletko koskaan miettinyt mikä se mshtaisi olla åapin ja kirkkonsa tarkoitus !?Olen eri, mutta tuossa vieressäni olevan pappeuskirjan mukaan meidän pappien tehtävänä on "evankeliumin julistaminen ja pyhien sakramenttien jakaminen". Ihmiset ovat erilaisia, ja siksi on hyvä, että on olemassa myös erilaisia pappeja ja papiksi pyrkiviä.
Kaikkivaltias Jumala yksin tuntee Jyrkin sydämen ja suhteen häneen, mutta kuten tässäkin viestittelyssä ilmenee, vallitseva stereotypia tuntuu olevan, että rockmusiikki ja kristillisyys olisivat toisilleen vastakkaisia. Jyrkin ja muiden "rokkipappien" kautta Jumala voi olla osaltaan lieventämässä näitä ennakkoluuloja ja herättää kiinnostusta Kristusta kohtaan myös synkempää musiikkia kuuntelevien parissa.
- Anonyymi00033
Aivan mahtavaa olen kauan ollut hänen seuraaja ja näin myös tietoinen opinnoista ym.
Voinen totaalisesti ajatella, että hän menestyy myös tällä valitulla tiellään.- Anonyymi00042
Mihinkä hän sinua mahtaa johtaa osaatko sanoa ?
- Anonyymi00045
Anonyymi00042 kirjoitti:
Mihinkä hän sinua mahtaa johtaa osaatko sanoa ?
En ole varma vastaus/kysymys sektorista, oliko eo. minulle?
En hallitse näitä kirjoituksiin kuuluvia asioita. - siis Suomi24:ssä.
Mutta se mitä itse kirjoitin seuranneeni kaverina jne."Jyrkiä", niin se kaikki on absolument gènial.
Ja NYT tämä kaiken hän on saanut päätökseen.
Tulen edelleen seuraamaan ja se riittää minulle. - merci - kiitos.
- Anonyymi00043
Suomessa on n 3,5 miljoonaa luterilaista joilla ei ole mitään tietoa mistään raamatun todellisuuksista, eikä edes miksi ovat kirkossaan !
Luulevatko he todella olevansa matkalla johonkin taivaaseen siksi ethä maksavat kirkkoveronsa !?$
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä4004801Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1532733Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575852327- 361508
- 451458
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!451436- 791281
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein1551078Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei111031MTV: Vappu Pimiä lataa yllättävän kommentin Helena Puolakasta: "Eihän Helena Puolakkakaan..."
Miten Vappu Pimiä pärjäsi mielestäsi MasterChef-tuomarina? Pimiä aloitti MasterChef-tuomarina uudessa pestissä. Nyt Pim14972