OP välttelee vastuutaan luottokorttihuijauksessa

Jouduin luottokorttihuijauksen kohteeksi viime toukokuussa. Tein poliisille rikosilmoituksen ja OP: lle luottokorttireklamaation kuten neuvottiin.. Virkailija oli ystävällinen ja optimistinen sen suhteen että saisin OP Vähittäisasiakkaat OY: ltä jotain takaisin.

Vastaus reklamaatioon oli tyly. Olen kuulemma toiminut törkeän huolimattomasti, saanut huijauksen yhteydessä varoitusviestin, johon olisin vastannut koodilla, jonka avulla huijarit olisivat päässeet verkkopankkiini. Mitään tällaista varoitusviestiä en ollut saanut enkä antanut mitään koodia minnekään. Sellainen viesti ei ole myöskään jäänyt vastaanottamiini tekstiviesteihin tuona päivänä. Epäilen että viesti on jollakin tavalla mennyt huijareitten numeroon.

Varoitusviestin löytämiseksi Pyysin OP: ta hankkimaan teletunnistetiedot puhelinoperaatorilta tai omista lokitiedoistaan todisteen että viesti oli mennyt. Nyt on mennyt yli kuukausi eikä mitään ole kuulunut. Epäilen että OP ei ole kiinnostunut hoitamaan asiaa, jossa voisi paljastua puutteellinen tietoturva / menettelyt ja asian valheellinen vääntäminen asiakkaalle epäedulliseksi. Hehän tässä tutkivat omaa asiaansa. Muuten joutuisivat maksamaan lähes 4000 € minulle.

6

221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eihän OP-vakuutuskaan mielellään korvaa mitään.

• Anonyymi

Kannattaa yrittäjänkin katsoa mistä yhtiöstä ottaa vakuutuksen työntekijöilleen.

• Anonyymi

" Mitään tällaista varoitusviestiä en ollut saanut enkä antanut mitään koodia minnekään. Sellainen viesti ei ole myöskään jäänyt vastaanottamiini tekstiviesteihin tuona päivänä."

Tuliko sulle mitään vahvistusilmoitusta edes kännykän pankkisovellukseen ? Onko sun kännykässä pankkisovellusta ? Tällöinhän se ei jää sun kännykän omaan muistiin, mutta pankin lokiin kyllä sellanen tallentuu..

Ihan mielenkiinnosta, pääsikö ne huijarit kirjautumaan sun tilille ? Siirsikö ne sieltä sun rahoja ? Saiko ne tehtyy siten että niitten huijareiden kännykkä pysty hallitsee sun tiliä (maksuja, siirtoja)

Koska huijareiden ei tarvitse kuin yhden koodin saada vahvistettua, jotta ne pystyy oman kännykän saamaan liitettyä sun tiliin ja tällöin ne pystyy vahvistamaan kaikki tilisiirrot sillä kännykällä.
      Olkaa nyt tarkkoina, AINA kun saatte jonkun vahvistusilmoituksen pankilta, esim kun olette kirjautumassa pankin sivuille ja tulee vahvistusilmoitus, niin kuinkahan moni sitä oikeesti lukee, että mitä on vahvistamassa, siis että lukeeko siitä "vahvista sisäänkirjautuminen" vai lukeeko "vahvista mobiilipuhelimen käyttöönotto"
      No en ihan tarkkaan nyt noita sanamuotoja muista, mutta tuo nyt vaan yksi esimerkki !
      Jos siis olet vahvistanut epähuomiossa jonkun toisen kännykän käyttöönoton, niin ei varmasti pankki ala maksaa penniäkään virheellisestä vahvistuksesta..... Ja kyllä niillä on siitä loki, jos noin ilmoittavat....

• Anonyymi
    • Anonyymi

Vieläkin sama kaveri jaksaa itkeä, kun on itse siirtänyt rahansa pois. Luottokorttiturva ei ole sitä varten, että ensin lahjoitetaan rahaa ja tullaan katumapäälle.
      Pitäisi esimerkiksi:
      -ostaa palvelu/tuote joka ei saavu
      -maksaa jotain etukäteen yritykselle, joka tekee konkurssin ennen tuotteen/palvelun vastaanottoa

Nyt olet antanut jollekkin rahaa ja vielä itse vahvistanut sen/luovuttanut vahvistukseen vaadittavan koodin eteenpäin.

• Anonyymi

Taho, jolle annat luvan veloittaa tiliä, saa veloittaa sitä. Rosvot hyödyntää tätä.

Multa lähti kerran sama maksu 4 kertaa jonkun häiriön takia. Maksoin vain yhden kerran. Palautus tuli saman tien 3 kertaa. Mutta jos ei olisi tullut, ne olisi jääneet vastaanottajalle. Rahoja ei ole laillista pitää, mutta siitähän rosvot ei välitä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      252
      5162
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      125
      2303
    3. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      236
      2008
    4. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      64
      1834
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1680
    6. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      188
      1547
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      54
      1434
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      62
      1349
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      75
      1311
    10. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1181
    Aihe