Kyllä on nykyopet avuttomia

Anonyymi-ap

Eivät osaa ammattiaan ollenkaan, kun pitää odottaa lakia että saa luokan oppimaan. Naurattaa niin.
Sitten syyttävät vielä perheitä siitä ettei osaa ammattiaan hoitaa.
Meillä kotona ei ole koskaan mitään ongelmia ollut lasen kanssa, on selitetty ja toimittu sitten niin kuin sovitaan. Meillä on iso perhe joten säännöt ovat olleet selvät aina.

Opetajilla on aina se säälin kerjääminen etunenässä, mitään ei osata itse. On järkyttävää että ammattiaio on niin huono ettei viidessä vuodessa saada aikaan mitään ellei laki tule vavusksi, enpä usko että vieläkään osaavat lain turvinkaan hoitaa ammattiaan. Jos ei osaa ei tarvi olla nykyisessä työssä, voi tehdä muuta.
Enemmänkin tämä on järjen köyhyyttä ja säälin kerjäämistä. Ei ihme että open palkat on huonot, kun ei osata sitä työtään hoitaa, kuka maksaa jos ei osata?
Syytellään muita ja itse ollaan piilossa.
Tiedän monta opettajaa, jotka ovat saaneet luokan jäjerstykseen ilman lakeja, mutta sitten on näintä epäpäteviä jotka vaan istuu ja oottaa kun laki tulee, eikä sittenkään onnistu.
Opet syyttää vanhempia aina, kun lapsi ei osaa, kun lapsi käyttäytyy huonosti, kun lapsi käyttää puhelinta.. ne on aina vanhempien vika.
Omituista kyllä, lapsi on koulussa oppiakseen, lapsi on koulussa jossa vaadiaan kännyn käyttämistä..... mutta lapsi on syyllinen kaikkeen. Koulu on kyllä tänäpäivänä aivan syyllistävä muita muttei niitä jotka sitä pyörittää.

17

147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Työvoimatoimsto, vankila tänäpäivänä. Moni äärivassari hakeutuu työhön työvoimatoimistoon, sossuun, Kelaan.
      Se on seuraava vaihe, jos joku yritetään savustaa aatteeseen mukaan.
      Työnsaantimahdollisuudet suljetaan työvoimatoimston kautta. Töitä ei anneta ja kierrätetään ainoastaa jollain kurseilla ja päpämättämässä kaksi kertaa kuukaudessa jonkun valmentajan kanssa...
      Valmentaja voi pitää huolta siitä, että työttömanä pysytään. Kysyy mistä olet hakenut töitä ja mihin meinaat mennä opiskelemaan ja kirjoittaa ties mitä lausuntoja ja delegoi eteenpäin, että et pääse töihin tai oppilaitokseen...
      Tämä on se vaihe, kun sinetöidään loppuelämän työttömyys, jos Vepat ovat maalittaneet miehen tehdashallista ja huutaneet, että tuollainen ei saa enää koskaan töitä...!!!
      Silloin, kun joudut tähän ei auta nimen vaihtaminen, paikkakunnan vaihdos ei yhtään mikään...
      Paikkakunnan vaihto voi auttaa, jos pääset muuttamaan johonkin mikä ei ole niin punainen paikkakunta kuin vaikka Helsinki tai joku Karkkila esim...Aktivointi toimissa voi käydä niinkin, että sinut pudotetaan täysin kaivoon.
      Näin syntyy niitä pitkäaikaistyöttömiä duunaripersuja...

• Anonyymi

Miksei töitä voi hakea oma-aloitteisesti ilman työvoimatoimistoa?

• Anonyymi

"Meillä kotona ei ole koskaan mitään ongelmia ollut lasen kanssa, on selitetty ja toimittu sitten niin kuin sovitaan. Meillä on iso perhe joten säännöt ovat olleet selvät aina."

Niinpä.

Opettajien vikahan se on, kenenkäs muunkaan, kun teidän kiltit kultapulut eivät opi koulussa mitään, vaikka monet muut oppivatkin.

• Anonyymi

Tottakai on, olet oikeessa.
        Opettajan vastuu on lapsesta sillon kun hän on koulussa, vanhemmat huoltaa lasta silloin kun on kotona ja ovat hänestä vastuussa.

Monesti vanhemmat joutuvat ohjeistamaan opettajia kun eivät osaa ammattiaan kun eivät viitsi. Sysää viat aina muille, mutta itse istuu ja lukee sättipalstoja, kukapa siinä mitään oppii.
        Puhelimet pois opeilta, niin heillä on aikaa keskittyä siihen mitä työtä he tekevät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai on, olet oikeessa.
        Opettajan vastuu on lapsesta sillon kun hän on koulussa, vanhemmat huoltaa lasta silloin kun on kotona ja ovat hänestä vastuussa.

Monesti vanhemmat joutuvat ohjeistamaan opettajia kun eivät osaa ammattiaan kun eivät viitsi. Sysää viat aina muille, mutta itse istuu ja lukee sättipalstoja, kukapa siinä mitään oppii.
        Puhelimet pois opeilta, niin heillä on aikaa keskittyä siihen mitä työtä he tekevät.

Juuri näin.

Isot ongelmat on näillä huutajilla täällä, he eivät näe lähelle, vaan kiljuu kaukaa ja kovaa. Ja kyllä omat lapset ovat ihania kultanuppuja, se on totta.

Opet huoltaa koulussa ja vanhemmat kotona, näin se menee, ja toimii.

• Anonyymi

Opettajat ovat nykysin säälin kerjääjiä. Heillä on apunaan jo vuosia ollu ohjaajat ja avustajat, ja vielä kehtaa valittaa että ei jaksa ja syyllistää lapset. Olen ollut ohjaajana vuosia ja nähnyt miten opettajat suistaa työtehtäviä ohjaajille, saaden ite vapaa aikaa. Ohjaajat toimivat lähes päivittäin opetajinakin, se ei ole mitään uutta vaan normaali työpäivä ohjaajalle.
      Myönnän että paperitöitä on riittämiin nykysin, mutta turhaa mesoomista useinkin opettajilla, ja syyllisiä he eivät koskaan ole kun tulee ongelmia, aina syy on lapsissa ja vanhemmissa. Itse ohjaajana juttelen usein vanhempien kanssa ja kerron että avautuminen on usein helpotusta hakemista, sillä totuutta he eivät myönnä miten koulupäivä on mennyt, Jos huonosti syy on teissä vanhemmissa tai lapsissa, jos hyvin ope ottaa siitä itse kunnian. Näin se menee.

• Anonyymi

Lapset ovat nykyään usein todella hankalia ja kun sellaisia kasvattamattomia riiviöitä sattuu sopivasti porukkaan, niin se saa villittyä useita mukaan, kyllä se on vain ja ainoastaan vanhempien syy kun eivät ole lainkaan kasvattaneet lapsiaan, eikä ole asetettu mitään rajoja ja kakarat hallitsee jopa perheitä.
      Opettajalla ei ole oikeuksia riittävästi puuttua asiaan ja taluttaa korvasta häiriköitä pihalle. Toisaalta nuo kullannuput alkavat ahdistelemaan opettajia siviilissä jne...
      Avaaja on pihalla asiasta ja tilanne on tietenkin erilainen kaupungeissa ja kylillä.
      Tunnen itse muutaman opettajan ja tarhan tädin ja heidän kertomukset ovat kaikilla kovin samanlaisia ja he ovat aika vaikeassa asemassa.

• Anonyymi

Hih, selvä provo, kettuilua edelliseen kirjoitukseen. Jännä miten muokkaat valmista tekstiä päinvastaiseen muotoon , kun et osaa itse keskustella. Osoittaa heikkoa käytöstä ja osaamattomuutta.

• Anonyymi

En ole opettaja. Perheessä on. Uupui. Otti loparit.

Nyt on uudessa paikassa työssä ja virtaa on eri tavalla.
      Maaseudulla kouluja suljettiin, opettajilta vähennettiin tunteja. OTO tuli tutuksi. Eli oman toimen ohessa opetat toista luokkaa samaan aikaan, kun sijaisia ei saa ottaa eikä ole päteviä saatavillakaan. Säästö. Supistus. Paperilla piti kaiken näyttää hyvältä.
      Toisessa luokassa kaksi yli 100 kg poikaa otti mittaa toisistaan. Opettaja haki muut oppilaat turvaan. Laittoi tekstiviestiä rehtorille, tarvitaan apua. Tuli vastaus,'olen kokouksessa'. Pojlille tuli mukiloinnista mustelmia, ei muuta. Yksi erityisoppilas ei uskaltanut tulla kouluun kahteen viikkoon. Opettaja ei saa puuttua oppilaan koskemattomuuteen.

• Anonyymi

Opettajien tehtävänä on seurata opetussuunnitelmaa. Asenteet saadaan kotoa ja käytöstavat.

• Anonyymi

Onko opetussuunnitelmassa että vedä lasta kuonoon ja hakkaa pölkyllä niin että henki lähtee???????

• Anonyymi

70 luvulla koulumme rehtori nosti hiuksista usein oppilaita ilmaan kolttosista , jalat olivat irti maasta puoli metriä.
      No ei niistä syytteitä tullut, ei kuvattu puhelimet tanassa ei itketty iltapäivälehtiin.
      Naurettiin vain ja unohdettiin koko homma minuutissa.

Opettajat veteli avokämmenellä pitkin korvia.

Muitakin konsteja oli mutta nuo fyysiset rangaistukset oli parhaita. Nykyään sellaisia keinoja ei ole tai opettajaa syytetään laittomuuksista jos koettaa kovistella.

• Anonyymi

Ai kauhee..... minä vuosina olet koulusi käynyt jos tuollaista oli koulussa että opettjat pahoinpitelija vetäsi lapsia turopaan et taju lähti??? Hui, ei ole mun aikan moista ollut eikä lasteni eikä lastenlappsienikaan aikana kertaakaan.

Toivottavasti et ajattele että opettajien pitäisi nykyisinkin vetästä lapsia kuonoon ja hampaat niskaan!!!!

• Anonyymi

Nyt on joku taas lähtenyt keulimaan! Ei missään koulussa ole lapsia hakattu, ihan tarua ja satua.

• Anonyymi

Mun äiti kyllä kertoi, että sota-aikana opettajista oli pulaa. Heillekin tuli joku sotainvalidi, joka pyysi laittamaan kädet pulpetille ja löi karttakepillä, jos vastasi väärin.

Mutta joo, ei mun aikana 1970-luvulla. Muistan, että me taidettiin kiusata opettajia. Uskonnonopen tuolille järkkäri puristi taulusienestä liituvettä. Sitten nauretiin kun se istui siihen!

• Anonyymi

'Opet syyttää vanhempia aina, kun lapsi ei osaa, kun lapsi käyttäytyy huonosti, kun lapsi käyttää puhelinta.. ne on aina vanhempien vika. '

No, kuka niistä on kasvatusvastuussa? Jos luet läksyt jälkikasvun kanssa, varmistat osaamisen.
      Jos kerrot ja näytät, kuinka tulee käyttäytyä, niinkuin kerroit, ne kyllä ymmärtää, mitä olette sopineet.
      Puhelimen käytöstä on vanhemmalla oikeus ja velvollisuus laittaa rajat.

• Anonyymi
      UUSI

Onpa 'hyvä' kirjoitus ja aivan oikealla palstalla; köyhyys oikein kaikuu kommentista.

Aloittajan laisten vanhempien lapset ovat juuri heitä, jotka tekevät koulutyöstä luokassa mahdotonta. Heiltä ei löydy alkeellisimpiakaan tapoja ja kotona opetetaan, että kaikkeen, mikä ei toimi ja onnistu, on opettaja syynä. Junalauta, millaista tyhjyyttä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      48
      3766
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      478
      3755
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      30
      3019
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      90
      2180
    5. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      155
      1900
    6. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      105
      1740
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      130
      1569
    8. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1430
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      40
      1262
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1138
    Aihe