IIIIIIIIKK

emilia

iiik uusin potter tuleee!!!! ite oon sen jo varannu, mut on kiva nähä niitä ihmisii siellä jonottamassa, sillä se on aivan tajuttoman hyvä kirja!!! muistan kun olin ekaa kertaa kaikki potterit lukenu ja tahoin että loput tulis jo... ihanaa! ne on avain varmana maailman parhaita kirjoja( mun mielestä:D) Oon luultavsati lukenu ne kaikki enemmän ku te! HAH!! tai no vitosen oon lukenu vaan kolmesti tai neljästi... En malta oottaa ku ne on niin ovelia.. tein joku aika sit tälläsen testin, että missä tuvassa olisin, ja päädyin luihuiseen! heh... kaikki meistä luultavasti tahtoisivat olla ROHKELIKKOJA. kukapa ei tahtoisi olla rohkea, taistella pahuutta vastaan. mutta oon kyllä aina aatellu just näin: jos on luihuisessa, on paha ja luultavasti päätyy kuolonsyöjäksi. heh! yksinkertainen olen ollut! mutta oon asiaa nytten tarkemmin jatellu, ja siitähän on kyse että mitkä luonteenpiirteet on parhaite päällä. äääää potter-kirja!

46

2420

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meg

Kyllä mä ainakin halusisin olla Luihuisissa...Oon aina halunnu!!! Spooky??

• Mixer

Panostaminen vastaavaisuudessa tuohon tekstin selvyyteen voisi auttaa sinua tuomaan viestisi sisällön paremmin esiin. Tämä tällainen kaikki-tekstit-yhteen-pötköön-ilman-pisteitä viesti on kamalaa luettavaa. Tähän threadiin tuskin tulee enään kommentteja jälkeeni.

Minne katosi punainen lanka?

• fendou

..sisältöönkin voisi panostaa.

• emilia
        fendou kirjoitti:

ai siis tohon mun ekaan viestiin vai?

no sori jos en jaksa kattoo kirjotusvirheitä!!!

turhia tollaset kommentit, urpot!!

• emilia

hyppää sä vaan kaivoon.

mitäs kommentoit ku on vaan näköjään negatiivista sanottavaa!!!

on kieltämättä hirveää kun joku yrittää kehittää hieman keskustelua täällä? niin on.

anteeksi tuo huono-kirjoitus-tapa, tästä lähtien kirjoitan niin saatanan hyvää suomea ettei tuollaiset ihmiset kuin sinä rupea väittelemään.

turhaan edes kommentoit!

tämähän on keskustelupalsta, niin miksi edes puhun mitään kun tollaset tulee kmmentoimaan...

niinkuin jo sanoin, hyppää kaivoon.

• emilia kirjoitti:

ai siis tohon mun ekaan viestiin vai?

no sori jos en jaksa kattoo kirjotusvirheitä!!!

turhia tollaset kommentit, urpot!!

Miten kommentti voi olla turha, jos siinä ilmoitetaan, ettei alkuperäisestä viestistä saa selvää?

• emilia
        Pat_Bateman kirjoitti:

Miten kommentti voi olla turha, jos siinä ilmoitetaan, ettei alkuperäisestä viestistä saa selvää?

rupes vaan ärsyttää ku pitää arvostella kaikkee aina. olin vaan nii ilonen ku kirjotin ton viestin ja oli kivaa ku uusin potter tulee.

ni olin vaan innoissani enkä jaksanut panostaa hyvään suomenkieleen ja muuhun.

pahoitteluni.

• Mixer
        emilia kirjoitti:

hyppää sä vaan kaivoon.

mitäs kommentoit ku on vaan näköjään negatiivista sanottavaa!!!

on kieltämättä hirveää kun joku yrittää kehittää hieman keskustelua täällä? niin on.

anteeksi tuo huono-kirjoitus-tapa, tästä lähtien kirjoitan niin saatanan hyvää suomea ettei tuollaiset ihmiset kuin sinä rupea väittelemään.

turhaan edes kommentoit!

tämähän on keskustelupalsta, niin miksi edes puhun mitään kun tollaset tulee kmmentoimaan...

niinkuin jo sanoin, hyppää kaivoon.

Kiitos, että täytit tämän päivän huumorikiintiöni.

"...kun joku yrittää kehittää hieman keskustelua täällä?"

Hohhoijaa... Sanos nyt ihan suoraan, oliko tuo keskustelun aloituksesi edes keskustelua?

"tästä lähtien kirjoitan niin saatanan hyvää suomea"

Teepä se, niin ehkäpä voimme jatkossa keskustella ihan kunnolla.

"niin miksi edes puhun mitään kun tollaset tulee kommentoimaan"

Sitä sopii miettiä. Minulle se on ihan sama kirjoitatko sinä tänne vai et. Toivottavasti ainakin juttujesi taso nousee seuraavissa viesteissäsi.

Näköjään sinulle tosiaan otti luonnon päälle, että ilmoitimme, että viestisi on epäselvä ja siinä ei ole mitään mitään järkeä. Miksi siis lainkaan keskustelet, kun et kestä kritiikkiä tuon taivaallista?

• Mixer
        fendou kirjoitti:

Näin on.

• emilia
        Mixer kirjoitti:

Kiitos, että täytit tämän päivän huumorikiintiöni.

"...kun joku yrittää kehittää hieman keskustelua täällä?"

Hohhoijaa... Sanos nyt ihan suoraan, oliko tuo keskustelun aloituksesi edes keskustelua?

"tästä lähtien kirjoitan niin saatanan hyvää suomea"

Teepä se, niin ehkäpä voimme jatkossa keskustella ihan kunnolla.

"niin miksi edes puhun mitään kun tollaset tulee kommentoimaan"

Sitä sopii miettiä. Minulle se on ihan sama kirjoitatko sinä tänne vai et. Toivottavasti ainakin juttujesi taso nousee seuraavissa viesteissäsi.

Näköjään sinulle tosiaan otti luonnon päälle, että ilmoitimme, että viestisi on epäselvä ja siinä ei ole mitään mitään järkeä. Miksi siis lainkaan keskustelet, kun et kestä kritiikkiä tuon taivaallista?

Kun sanoin että " kun joku yrittää kehittää hieman keskustelua täällä", tarkoitin ensimmäistä viestiäni enkä tuota edellstä.

• kröhöm..
        emilia kirjoitti:

Kun sanoin että " kun joku yrittää kehittää hieman keskustelua täällä", tarkoitin ensimmäistä viestiäni enkä tuota edellstä.

Niin, sitäpaitsi sinä ihan äskettäin olet yhtynyt jonkun mielipiteeseen, kun se haukkui toisen tekemää laulua. Ja vielä kahdesti!
        Ja nyt vedät tästä herneet nenään.

Se joka sanoitti laulut uudestaan ei edes tullut valittamaan mitään mistään, eli suhtautui "aikuismaisella" tavalla. Ei ainaskaan vielä ole tullut valittamaan, ja epäilen että hän tulisi jatkossakaan.

Kyllä sitä ollaan niin kahteen eri suuntaan.

Mietippäs vähän sitä.

• Mixer
        emilia kirjoitti:

Kaikki viestisi (ainakin tässä threadissa) ovat olleet aivan surkeita keskustelunaloituksia, jos niitä sellaisiksi voi edes sanoa.

• emilia
        Mixer kirjoitti:

Kaikki viestisi (ainakin tässä threadissa) ovat olleet aivan surkeita keskustelunaloituksia, jos niitä sellaisiksi voi edes sanoa.

vakinaista nimimerkkiä täällä, vaikka käytän nimimerkkiä emilia, voi sitä silti joku toinenkin käyttää.

Mutta ei varmaan tästä aiheesta sitten jatketa enempää, kiitos ja näkemiin :)

• emilia
        emilia kirjoitti:

vakinaista nimimerkkiä täällä, vaikka käytän nimimerkkiä emilia, voi sitä silti joku toinenkin käyttää.

Ja kyllä, otan nokkiini aivan liian helposti ja minua helppo ärsyttää. Näen pienessäkin kritiikissä kaikkea mitä se ei tosissaan sisällä.

Yritän ottaa kritiikkiä tästä eteenpäin paremmin, mutta kun rupeaa ärsyttämään niin ei se oikein luonnistu. :D

Joten; hyvät yöt teille kaikille! :)
        (ei enää pitkä aika Potteriin...)

• Mixer
        emilia kirjoitti:

Ja kyllä, otan nokkiini aivan liian helposti ja minua helppo ärsyttää. Näen pienessäkin kritiikissä kaikkea mitä se ei tosissaan sisällä.

Yritän ottaa kritiikkiä tästä eteenpäin paremmin, mutta kun rupeaa ärsyttämään niin ei se oikein luonnistu. :D

Joten; hyvät yöt teille kaikille! :)
        (ei enää pitkä aika Potteriin...)

Hyvä juttu. Keskustellaan jatkossa ihan asiasta.

• ~jessse
        Mixer kirjoitti:

Hyvä juttu. Keskustellaan jatkossa ihan asiasta.

en nyt ihan mitenkään pahalla sulle Mixer, mutta mä itse sain selvää emilian tekstistä. onko se epäselvää tekstiä, jos kirjoittaa slangia, vai puhutko IRL:sa kirjakieltä vai elätkö muuallakun koneella? toi sun juttus meni ainakin multa osalta vähän yli.

• ~jessse kirjoitti:

en nyt ihan mitenkään pahalla sulle Mixer, mutta mä itse sain selvää emilian tekstistä. onko se epäselvää tekstiä, jos kirjoittaa slangia, vai puhutko IRL:sa kirjakieltä vai elätkö muuallakun koneella? toi sun juttus meni ainakin multa osalta vähän yli.

Slangi voi myös olla selkeesti luettavaa, se kaikki riippuu lähinnä oikeinkirjotuksesta. Isot alkukirjaimet ja välimerkit sun muut.

Esim. sun viestissä oli kaikki alkukirjaimet pienellä. Se hämää lauserakennetta. Ehkä siitä saa selvää, mut muut joutuu selaamaan sitä tekstiä kauemmin, koska ne (niiden aivot) on tottunu siihen kaavaan, että lauseen alussa on iso kirjain. Emilian teksti oli kirjoitettu yhteen pötköön, välimerkit oli vähän niin ja näin, ja noi kolmoispisteet häiritsee pahasti. Sitä on vaikee tulkita kun on tottunut oikeinkirjotukseen.

Ja saa olla laitimmainen kerta kun kirjoitan samalla tavalla kuin puhun. Kuulostaa naurettavalta.

Oletko muuten varma, ettet ole sama tyyppi kuin Emilia? VOisi pyyttä seriffiä tarkistamaan, että lähetettiinkö molemmat viestit samalta koneelta.

• emilia
        Pat_Bateman kirjoitti:

Slangi voi myös olla selkeesti luettavaa, se kaikki riippuu lähinnä oikeinkirjotuksesta. Isot alkukirjaimet ja välimerkit sun muut.

Esim. sun viestissä oli kaikki alkukirjaimet pienellä. Se hämää lauserakennetta. Ehkä siitä saa selvää, mut muut joutuu selaamaan sitä tekstiä kauemmin, koska ne (niiden aivot) on tottunu siihen kaavaan, että lauseen alussa on iso kirjain. Emilian teksti oli kirjoitettu yhteen pötköön, välimerkit oli vähän niin ja näin, ja noi kolmoispisteet häiritsee pahasti. Sitä on vaikee tulkita kun on tottunut oikeinkirjotukseen.

Ja saa olla laitimmainen kerta kun kirjoitan samalla tavalla kuin puhun. Kuulostaa naurettavalta.

Oletko muuten varma, ettet ole sama tyyppi kuin Emilia? VOisi pyyttä seriffiä tarkistamaan, että lähetettiinkö molemmat viestit samalta koneelta.

Kirjottanu tota edellistä!! Ja joo olihan se minun eka viesti aika sekava, ja aattelin että jätän tämän aiheen nyt täysin.

Jos joku minua puolusti (-jesse tai joku muu), kiitos siitä mutta minä se en ollut joka tuon viestin kirjoitti! :)

• emilia
        Pat_Bateman kirjoitti:

Voit kyllä seriffiä pyytämään katsomaan lähetettinkö ne samalta koneelta, ja siinähän paljastuisi ettei.

• Mixer
        ~jessse kirjoitti:

"mutta mä itse sain selvää emilian tekstistä."

Sinua on syytä onnitella. Luulenpa kuitenkin, että suurin osa tätä foorumin osaa käyttävistä tuskailee vieläkin alkuviestin suomennoksen kanssa.

"onko se epäselvää tekstiä, jos kirjoittaa slangia"

Vain, kun se on selvästi kirjoitettu (kaikki välimerkit sun muut ovat oikein), niin kuin Bateman kertoikin.

"vai puhutko IRL:sa kirjakieltä vai elätkö muuallakun koneella?"

Raja se on minunkin mielikuvituksella; mitä tarkoitat?

"toi sun juttus meni ainakin multa osalta vähän yli."

Olet vähemmistössä. Suurin osa (melkein kaikki) tuntuvat ymmärtävän jokaisen viestini?

• emilia
        Mixer kirjoitti:

"mutta mä itse sain selvää emilian tekstistä."

Sinua on syytä onnitella. Luulenpa kuitenkin, että suurin osa tätä foorumin osaa käyttävistä tuskailee vieläkin alkuviestin suomennoksen kanssa.

"onko se epäselvää tekstiä, jos kirjoittaa slangia"

Vain, kun se on selvästi kirjoitettu (kaikki välimerkit sun muut ovat oikein), niin kuin Bateman kertoikin.

"vai puhutko IRL:sa kirjakieltä vai elätkö muuallakun koneella?"

Raja se on minunkin mielikuvituksella; mitä tarkoitat?

"toi sun juttus meni ainakin multa osalta vähän yli."

Olet vähemmistössä. Suurin osa (melkein kaikki) tuntuvat ymmärtävän jokaisen viestini?

Tää alkaa nyt jo mennä hieman yli. Ekana mun viesti oli epäselvä ja sitä puitiin aika kauan. Se todellakin oli epäselvä ja olen siitä pahoillani. Nyt mun viestiä taas puolustettiin, ja nyt sitäkin ruvetaan puimaan.

Mitäs jos jätettäisiin tämä keskustelu kokonaan pois? Alkaa jo mennä aika huonoksi.

Ja kyllä Mixer, sinun viestisi ymmärretään. :)

Jospa puhuttaisiin vain tämän keskustelupalstan pää-asiasta, Harry Pottereista?

• Mixer
        emilia kirjoitti:

Tää alkaa nyt jo mennä hieman yli. Ekana mun viesti oli epäselvä ja sitä puitiin aika kauan. Se todellakin oli epäselvä ja olen siitä pahoillani. Nyt mun viestiä taas puolustettiin, ja nyt sitäkin ruvetaan puimaan.

Mitäs jos jätettäisiin tämä keskustelu kokonaan pois? Alkaa jo mennä aika huonoksi.

Ja kyllä Mixer, sinun viestisi ymmärretään. :)

Jospa puhuttaisiin vain tämän keskustelupalstan pää-asiasta, Harry Pottereista?

Kannatan, ehdottamasti. Saat anteeksi. Keskustellaan jatkossakin, ihan asiasta (alku näyttää ainakin lupaavalta). :)

• Mixer
        emilia kirjoitti:

Eikös sitten olisi parempi rekisteröidä oma nimimerkkinsä? Ohjeet löydät kyllä pienellä selaamisella.

• emilia
        Mixer kirjoitti:

Eikös sitten olisi parempi rekisteröidä oma nimimerkkinsä? Ohjeet löydät kyllä pienellä selaamisella.

Ehkäpä sitten rekisteröidyn..

Mutta nyt en kerkee! Terppa! :)

• mixerille

tähänkö ei muka enempää enää vastata? no kyllä tätä asiaa näistä pilkuista ja muista on sun ittes ansiosta puitu täällä aika tarpeeksi jo niinku huomaat!!

• Mixer
        mixerille kirjoitti:

tähänkö ei muka enempää enää vastata? no kyllä tätä asiaa näistä pilkuista ja muista on sun ittes ansiosta puitu täällä aika tarpeeksi jo niinku huomaat!!

"tähänkö ei muka enempää enää vastata?"

Tarkoitin alkuperäisen viestin kysymyksiin vastaamista.

"no kyllä tätä asiaa näistä pilkuista ja muista on sun ittes ansiosta puitu täällä aika tarpeeksi jo niinku huomaat!!"

Kuten huomaatkin, en ole mielipiteeni kanssa yksin.

• Mixerille

Miten joku voi olla noin lapsellinen??? lopeta JO toi emilian ärsyttäminen!!! Kyllä varmaan aika monii alkais ärsyttäää jo tommonen, että sä valitat kaikesta, muttet puhu yhtään siitä mitä emilia alunperin SANOI!!! Ei sua varmaan täällä monet kaipaa ku oot tollanen ärsyttävä viisastelija!!!
      Ja sulle Emilia, oon samaa mieltä. Mäki oon ihan hulluna ku 6. Potter tulee!!!! ihanaa

• emilia

Kiitos siitä että olet samaa mieltä, on totta että minun "huonoa äidinkieltäni" tässä puitiin, ja "sanomani" lähestulkoon unohdettiin.

Pelottaa vaan mitä mixeri sulle sanoo.... :D

Joo kohta se kirja jo tulloo...^^

• Mixer

"Miten joku voi olla noin lapsellinen???"

Onko sinusta asiallinen kritisoiminen lapsellista? Jotkut kun sattuvat olemaan niin täynnä itseään, etteivät kestä kritisointia ollenkaan (viitaten tähän emilian "ärsyttämiseen").

"muttet puhu yhtään siitä mitä emilia alunperin SANOI!!!"

Hankalaa, sillä en saanut ollenkaan selvää alkuperäisestä viestistä.

"Ei sua varmaan täällä monet kaipaa ku oot tollanen ärsyttävä viisastelija!!!"

Arvaa kiinnostaako, vaikkei minua kukaan täällä kaipaisikaan? Iloseksi voin muuten todeta, että tulen pysymään täällä vielä kauan kommentteini ja mielipiteitteni. :)

"P.S ANTEEKS kauheesti Mixeri, ku en kirjottanu niinku kirjakielellä ja muistanu kaikkii isoi kirjaimii ja muita."

Saat kirjoittaa aivan miten tahansa, kunhan siitä saa tavallinen ihminen selvää. Valitettavasti, jotkut (kuten minä) ovat tottuneet oikeinkirjoitettuun tekstiin.

Ja jos nyt sitä niin rakasta pilkkua ruvemme viilaamaan, nimimerkkini on Mixer eikä mikään Mixeri, mikseri ym. :)

• "ANTEEKS kauheesti Mixeri, ku en kirjottanu niinku kirjakielellä ja muistanu kaikkii isoi kirjaimii ja muita. "

Älä viitsi. Ihan oikeasti, älä viitsi. Pointti ei missään vaiheessa ollut se, että kaikkien pitäisi kirjoittaa kirjakieltä, vaan että kaikkien pitäisi kirjoittaa sellaista tekstiä, että muut saavat siitä yhdellä lukemisella selvää.

• emilia
        Mixer kirjoitti:

Onko sinusta asiallinen kritisoiminen lapsellista? Jotkut kun sattuvat olemaan niin täynnä itseään, etteivät kestä kritisointia ollenkaan (viitaten tähän emilian "ärsyttämiseen").

Arvaa kiinnostaako, vaikkei minua kukaan täällä kaipaisikaan? Iloseksi voin muuten todeta, että tulen pysymään täällä vielä kauan kommentteini ja mielipiteitteni. :)

"P.S ANTEEKS kauheesti Mixeri, ku en kirjottanu niinku kirjakielellä ja muistanu kaikkii isoi kirjaimii ja muita."

Saat kirjoittaa aivan miten tahansa, kunhan siitä saa tavallinen ihminen selvää. Valitettavasti, jotkut (kuten minä) ovat tottuneet oikeinkirjoitettuun tekstiin.

Ja jos nyt sitä niin rakasta pilkkua ruvemme viilaamaan, nimimerkkini on Mixer eikä mikään Mixeri, mikseri ym. :)

No voih. Taisi olla aika epäselvä tuo alkuperäinen viesti, jos et ollenkaan selvää siitä saanut. :(

Sniff... Heh :D

On hassua kuinka kauan tästä jaksetaan vielä kiistellä. Kun minua puolustetaan (alkuperäistä viestiä siis), tulee taas joku valittamaan tästä puolustuksesta, tai MIKSERIN tapauksessa puolustamaan sanomaansa.

Lopetetaanko nyt jo tämä väitteleminen?

Heh. Hyvää yötä! ^^

• Mixer kirjoitti:

voinut jättää koko kommentoimisen pois, kun et kerta saanut alkuperäisestä tekstistä mitään selvää.

(Mikä minusta on outoa, sillä minä ymmärsin tekstin täydellisesti, vaikkakin siinä oli virheitä. Vaikka sinä haluatkin olla hyvä kirjoittaja, ja muistaa aina laittaa pilkut, pisteet ja isot kirjaimet oikeisiin paikkoihin, ei se sitä tarkoita, että muidenkin tarvisi pyrkiä samaan. Tai ehkä sitten olet vain niin tyhmä, että aivosi eivät osaa rekisteröidä epätäydellistä tekstiä).

Potter palstahan tämä kuitenkin on, eikä vastauksesi liittynyt ollenkaan Pottereihin.
        Kuten ei tainnut juuri nyt minunkaan.

• Mixer
        emilia kirjoitti:

No voih. Taisi olla aika epäselvä tuo alkuperäinen viesti, jos et ollenkaan selvää siitä saanut. :(

On hassua kuinka kauan tästä jaksetaan vielä kiistellä. Kun minua puolustetaan (alkuperäistä viestiä siis), tulee taas joku valittamaan tästä puolustuksesta, tai MIKSERIN tapauksessa puolustamaan sanomaansa.

Heh. Hyvää yötä! ^^

"Kun minua puolustetaan (alkuperäistä viestiä siis), tulee taas joku valittamaan tästä puolustuksesta"

Tahtoo tämä olla varsin yleistä, että asiallinen kritisoiminen mielletään valittamiseksi. Puolustukset ovat minusta ihan OK, kunhan siinä ei mennä haukkumaan toisia keskustelijoita ja heidän kritisointiaan.

• Mixer
        emilia kirjoitti:

Heh. Hyvää yötä! ^^

"Lopetetaanko nyt jo tämä väitteleminen?"

Minusta tämä väittely oli jo hetken aikaa loppuun käsitelty, kunnes ilmaantui näitä nimeltä mainitsemattomia idiootteja, jotka väen vängältä haluavat pitää tämän väittelyn elossa saadakseen edes jotain käyttöä turhalle ajalleen.

• Mixer
        Smaug kirjoitti:

voinut jättää koko kommentoimisen pois, kun et kerta saanut alkuperäisestä tekstistä mitään selvää.

(Mikä minusta on outoa, sillä minä ymmärsin tekstin täydellisesti, vaikkakin siinä oli virheitä. Vaikka sinä haluatkin olla hyvä kirjoittaja, ja muistaa aina laittaa pilkut, pisteet ja isot kirjaimet oikeisiin paikkoihin, ei se sitä tarkoita, että muidenkin tarvisi pyrkiä samaan. Tai ehkä sitten olet vain niin tyhmä, että aivosi eivät osaa rekisteröidä epätäydellistä tekstiä).

Potter palstahan tämä kuitenkin on, eikä vastauksesi liittynyt ollenkaan Pottereihin.
        Kuten ei tainnut juuri nyt minunkaan.

"voinut jättää koko kommentoimisen pois, kun et kerta saanut alkuperäisestä tekstistä mitään selvää."

Annoin vain yleispäteviä vihjeitä tulevaisuuden keskusteluita varten. Mikä ihme asiallisessa kritisoinnissa on, ettei sitä saa käyttää milloinkaan? Olisin muuten kernaasti kommentoinutkin, mutta viestin punainen lanka jäi minulta hämärän peittoon.

"Mikä minusta on outoa, sillä minä ymmärsin tekstin täydellisesti, vaikkakin siinä oli virheitä."

Miksi sitten haaskaat aikaasi minun neuvomiseeni, mitä olisin voinut tehdä ja jättää tekemättä, ja keskittynyt kommentoimaan alkuperäistä viestiä?

"Vaikka sinä haluatkin olla hyvä kirjoittaja, ja muistaa aina laittaa pilkut, pisteet ja isot kirjaimet oikeisiin paikkoihin, ei se sitä tarkoita, että muidenkin tarvisi pyrkiä samaan.Tai ehkä sitten olet vain niin tyhmä, että aivosi eivät osaa rekisteröidä epätäydellistä tekstiä"

Sattumoisin olen äärimmäisen tottunut oikenkirjoitettuun tekstiin. En ole mikään kielinero tai äidinkielen opettaja, mutta minulle tuottaa suuria vaikeuksia saada selvää tällaisesta ns. "ihkutuskielestä". Olkoon se sitten osoitus tyhmyydestä. Joten kirjoittakaa sitten sellaista tekstiä, jotta kaltaiseni tyhmä ihminen saa siitä yhdellä lukemisella selvää.

Olen muuten samaa mieltä emilian kanssa; En mä todellakaan jaksa koko ajan olla täällä vatvomassa näitä kielioppiasioita. Pointtini olette varmasti saaneet selville ja jos ette, voitte kysyä.

• Mixer
        Mixer kirjoitti:

"voinut jättää koko kommentoimisen pois, kun et kerta saanut alkuperäisestä tekstistä mitään selvää."

Annoin vain yleispäteviä vihjeitä tulevaisuuden keskusteluita varten. Mikä ihme asiallisessa kritisoinnissa on, ettei sitä saa käyttää milloinkaan? Olisin muuten kernaasti kommentoinutkin, mutta viestin punainen lanka jäi minulta hämärän peittoon.

"Mikä minusta on outoa, sillä minä ymmärsin tekstin täydellisesti, vaikkakin siinä oli virheitä."

Miksi sitten haaskaat aikaasi minun neuvomiseeni, mitä olisin voinut tehdä ja jättää tekemättä, ja keskittynyt kommentoimaan alkuperäistä viestiä?

"Vaikka sinä haluatkin olla hyvä kirjoittaja, ja muistaa aina laittaa pilkut, pisteet ja isot kirjaimet oikeisiin paikkoihin, ei se sitä tarkoita, että muidenkin tarvisi pyrkiä samaan.Tai ehkä sitten olet vain niin tyhmä, että aivosi eivät osaa rekisteröidä epätäydellistä tekstiä"

Sattumoisin olen äärimmäisen tottunut oikenkirjoitettuun tekstiin. En ole mikään kielinero tai äidinkielen opettaja, mutta minulle tuottaa suuria vaikeuksia saada selvää tällaisesta ns. "ihkutuskielestä". Olkoon se sitten osoitus tyhmyydestä. Joten kirjoittakaa sitten sellaista tekstiä, jotta kaltaiseni tyhmä ihminen saa siitä yhdellä lukemisella selvää.

Olen muuten samaa mieltä emilian kanssa; En mä todellakaan jaksa koko ajan olla täällä vatvomassa näitä kielioppiasioita. Pointtini olette varmasti saaneet selville ja jos ette, voitte kysyä.

Voisi muuten pyytää seriffiä poistamaan tämän keskustelun. Jos jollain jäi jotain hampaan koloon, voi hän aloittaa uuden keskustelun.

• Mixer kirjoitti:

"Lopetetaanko nyt jo tämä väitteleminen?"

Minusta tämä väittely oli jo hetken aikaa loppuun käsitelty, kunnes ilmaantui näitä nimeltä mainitsemattomia idiootteja, jotka väen vängältä haluavat pitää tämän väittelyn elossa saadakseen edes jotain käyttöä turhalle ajalleen.

olet kyllä kiitettävästi vastannut näiden idioottien viesteihin, jotta keskustelu pysyisi elossa.

• Mixer
        Smaug kirjoitti:

olet kyllä kiitettävästi vastannut näiden idioottien viesteihin, jotta keskustelu pysyisi elossa.

Niin olenkin, etteivät he saisi sellaista käsitystä, että ovat saaneet minut lannistettua ja samanlainen idiotismi jatkuu muissakin thredeissa. Minun osaltani tämä on nyt loppuun käsitelty, jatkakaa minun haukkumistani tai keskustelua tässä topicissa miten lystäätte.

Kummastuttaa muuten hieman, että mikä sinulla on minua vastaan? Alunperinhän en kohdistanut kritiikkiä henkilöön, vaan hänen kirjoituksiensa sisältöön ja selvyyteen. Olosuhteiden pakosta olen joutunut menemään selvästi henkilökohtaiselle tasolle, joka ärsyttänee ihmisiä enemmän. En siis ole ainut tässä topicissa toisten "haukkumiseen" syyllistynyt.

• Mixer kirjoitti:

Niin olenkin, etteivät he saisi sellaista käsitystä, että ovat saaneet minut lannistettua ja samanlainen idiotismi jatkuu muissakin thredeissa. Minun osaltani tämä on nyt loppuun käsitelty, jatkakaa minun haukkumistani tai keskustelua tässä topicissa miten lystäätte.

Kummastuttaa muuten hieman, että mikä sinulla on minua vastaan? Alunperinhän en kohdistanut kritiikkiä henkilöön, vaan hänen kirjoituksiensa sisältöön ja selvyyteen. Olosuhteiden pakosta olen joutunut menemään selvästi henkilökohtaiselle tasolle, joka ärsyttänee ihmisiä enemmän. En siis ole ainut tässä topicissa toisten "haukkumiseen" syyllistynyt.

Pyydän anteeksi.
        Minulla ei todellakaan ole mitään sinua vastaan. Minusta tuntuu, että minä ehkä vähän tykkään ärsyttää ihmisiä ja olla erimieltä kaikkien kanssa.
        Se on varmasti ärsyttävää, mutta minä nyt vaan takerrun aina kaikkiin asioihin. Anteeksi.

Kritiikki on tietenkin hyvästä. Joskus vaan ärsyttää, kun aina joku kritisoi jokaista viestiä. Joskus ois kiva, kun keskityttäisi vain viestin sisältöön, ja keskusteltaisi siitä.

Pyydän vielä kerran anteeksi.

• Mixer
        Smaug kirjoitti:

Pyydän anteeksi.
        Minulla ei todellakaan ole mitään sinua vastaan. Minusta tuntuu, että minä ehkä vähän tykkään ärsyttää ihmisiä ja olla erimieltä kaikkien kanssa.
        Se on varmasti ärsyttävää, mutta minä nyt vaan takerrun aina kaikkiin asioihin. Anteeksi.

Kritiikki on tietenkin hyvästä. Joskus vaan ärsyttää, kun aina joku kritisoi jokaista viestiä. Joskus ois kiva, kun keskityttäisi vain viestin sisältöön, ja keskusteltaisi siitä.

Pyydän vielä kerran anteeksi.

"Minusta tuntuu, että minä ehkä vähän tykkään ärsyttää ihmisiä ja olla erimieltä kaikkien kanssa.Se on varmasti ärsyttävää, mutta minä nyt vaan takerrun aina kaikkiin asioihin."

Vaivasi kanssa et ole yksin. Minullakin on tällaisia taipumuksia. :) Ja muuten, yritän itse ottaa kritiikin (joka kohdistuu itseeni)vastaan ns. opetuksena, että voin tulevaisuudessa keskustella paremmin. Joskus se ei vain onnistu.

"Joskus vaan ärsyttää, kun aina joku kritisoi jokaista viestiä."

Tältä ei voida välttyä milloinkaan, ainakaan silloin kun kyseessä on suomi24 kokoinen foorumipalsta jonka kävijämäärä ylittää tuhannen rajan joka päivä ja jolla on kirjoittamisvapaus ilman pakollista rekisteröintiä.

"Joskus ois kiva, kun keskityttäisi vain viestin sisältöön, ja keskusteltaisi siitä."

Olen kanssasi samaa mieltä.

"Pyydän vielä kerran anteeksi."

Kuten olen jo sanonut, en pyri suuttumaan kritiikistä. Kenties minulla olisi opittavaa tästä anteeksipyynnöstä.

• Lappa

Fullmetal Alchemist vol 2 tulee ens kuussa!!!!!111 IHKUTETAAN YHDESSÄ!!!111

• Pitäisi tosiaan ostaa vihdoin sitä Hellsingiä. Fantasiapeleissä oli 16 euroa.

• Lappa
        Pat_Bateman kirjoitti:

Pitäisi tosiaan ostaa vihdoin sitä Hellsingiä. Fantasiapeleissä oli 16 euroa.

..Kuten kaikki muutkin Dark Horsen mangat.
        Toivottavasti ei ole peilattua.

• Lappa kirjoitti:

..Kuten kaikki muutkin Dark Horsen mangat.
        Toivottavasti ei ole peilattua.

Ei se sentään peilattua ole. En vaan ole jaksanut ostaa, kun on suurin osa niistä albumeista ollut jo aikoja koneella fanien kääntäminä. Silti... Jossain vaiheessa ne on ostettava, ainakin ne myöhemmät osat.

• Mixer

Alkuperäistä viestiä kommentoidakseni: Minäkin odotan kovasti kuudetta kirjaa. :D

Ainakin olen itse valmis hautaamaan tämän keskustelun, kuten varmasti moni muukin.

Emilialle: Toivon, ettei meidän välille jäänyt mitään purtavaa ja voimme jatkaa keskustelua muista aiheista rauhassa. Toivotan sinulle oikein hyvää kesää ja näkyillään vastakin.

• emiliaon

Eipä jäänyt mitään purtavaa välillemme! Rekisteröidyin vihdoin tänne. :)

Hyvät kesät myös sulle mikseri!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3413
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      40
      2217
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      35
      2158
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1907
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      42
      1528
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1339
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1242
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      259
      1200
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1145
    10. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1109
    Aihe