Suuri Tukivääryys EU:ssa!

oikeusasiainhenkilö

EU:n perustajavaltiot saavat kuulemma huomattavasti suuremmat mt-tuet kuin esim. Suomi. Kuinka suurista eroista lienee kysymys?

Sirkka-Liisa "sika"Anttila kertoo Käytännön Maamies lehdessä(7/05,ilm.13.5-05) maidon tuottajahintaan olevan tulossa 15-20% alennus. Kyllä on näköjään tarkoitus lopettaa suomalainen maidontuotanto kokonaan, mahtaako kohta pärjätä vaikka olisi viisisataa lypsävää?

Tätäköhän suomalaiset halusivat EU:lta?

Ja minkä takia Vanhanen ei päästä EU-juttuja kansanäänestykseen Suomessa?
Saattaisi kansa ilmoittaa EI EU:lle!!!!!!!

14

2194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15-20%

      Mitä sä tuosta kitiset muilla tuotantosuunnilla tuollainen hinnanpudotus ei ole riittänyt vielä mihinkään eikä ole auttanut kitistä ja ruikuttaa.

      Nytkö vasta olet huomannut muitten eu-maiden kolminkertaisen tukitason.

      Siitä vaan laajentamaan navetta kymmenkertaiseksi, niin on toimittu yksimahaisten puolella eikä ole ruikutettu ja tungettu kättä toisten taskuun niinku te.

      Tervetuloa vaan joukkoon kiristämään vyötä ja elämään suu säkkiä myöten.

      • toisten

        joukkoon...

        juurikkaan tuottajahinta putoaa 42 %...

        tähän asti maidontuottaja hinta ei ole eu.n aikana pudonnu yhtään..

        maidontuottajille on korvattu kaikki kuvitellutkin hinnanalennukset jo ennakkoon...joita ei sitten ole tapahtunutkaan

        Eu-investointituilla ne isot navetat ja lypsyrobotit on hommattu...


      • volttia

        nykyisillä tuilla aion nitistää kaikki tukiaisilla eläjät ja laajentaa navettani niin isoksi ettei jyväjemmarit hypi silmille perkele.


      • nim. sivusta seurannut
        toisten kirjoitti:

        joukkoon...

        juurikkaan tuottajahinta putoaa 42 %...

        tähän asti maidontuottaja hinta ei ole eu.n aikana pudonnu yhtään..

        maidontuottajille on korvattu kaikki kuvitellutkin hinnanalennukset jo ennakkoon...joita ei sitten ole tapahtunutkaan

        Eu-investointituilla ne isot navetat ja lypsyrobotit on hommattu...

        Just joo ei oikein tiedä itkiskö vai naurais tuolle maidontuottajien teatterille, vaikka eihän tuo mitään uutta ole noinhan ne on kautta historian tunkeneet kätensä toisten taskuun keinoja kaihtamatta ja vahingoista välittämättä.

        Nyt pitää saada 10-15 lemmun navettaan lypsyrobotti.

        Kun tuo juurikkaan viljely loppuu suomesta saa maidontuottaja nekin tukimarkat rohmuta omaan taskuun.


      • miksiköhän
        nim. sivusta seurannut kirjoitti:

        Just joo ei oikein tiedä itkiskö vai naurais tuolle maidontuottajien teatterille, vaikka eihän tuo mitään uutta ole noinhan ne on kautta historian tunkeneet kätensä toisten taskuun keinoja kaihtamatta ja vahingoista välittämättä.

        Nyt pitää saada 10-15 lemmun navettaan lypsyrobotti.

        Kun tuo juurikkaan viljely loppuu suomesta saa maidontuottaja nekin tukimarkat rohmuta omaan taskuun.

        olette lopettaneet niiden ammujen pidon jos se on aina ollut niin kannattavaa ja mukavaa puuhaa?


      • volttia kirjoitti:

        nykyisillä tuilla aion nitistää kaikki tukiaisilla eläjät ja laajentaa navettani niin isoksi ettei jyväjemmarit hypi silmille perkele.

        jos et ymmärrä mihin se johtaa.
        Luuletko että se suuruus tekee autuaaksi.
        Mutta yrittäähän aina voi!


      • sairautta
        kawasaki250 kirjoitti:

        jos et ymmärrä mihin se johtaa.
        Luuletko että se suuruus tekee autuaaksi.
        Mutta yrittäähän aina voi!

        älä sääli vaan myy tilasi mulle.


      • kavaz
        kawasaki250 kirjoitti:

        jos et ymmärrä mihin se johtaa.
        Luuletko että se suuruus tekee autuaaksi.
        Mutta yrittäähän aina voi!

        Suurtilojen omistuspohjaa on laajennettava, yhteistiloilla tulonjako on tasaisempi ja työttömyys ja eriarvisuus vähenevät.


      • Empty wallet

        Kyllä asia on niin,että sikapuolelle kusetetaan lihasiankasvattajaa ihan täysillä.Ja sitten kun heikkomielisimmät ns.eturivin viljelijät on harhautettu rakentaamaan saatanan isoja paskalääviä joissa on paskan kanssa etupäässsä kusessa.

        Sitä saa,mitä tilaa


      • tiietäään
        Empty wallet kirjoitti:

        Kyllä asia on niin,että sikapuolelle kusetetaan lihasiankasvattajaa ihan täysillä.Ja sitten kun heikkomielisimmät ns.eturivin viljelijät on harhautettu rakentaamaan saatanan isoja paskalääviä joissa on paskan kanssa etupäässsä kusessa.

        Sitä saa,mitä tilaa

        Ne eturivinmiehet nyt hyppii kuin sätkynuket joka ainoan vouhotuksen perässä, nyt niitä on helppo pompottaa kun on velkaa suu ja silmät täys, osuusteurastamoitten öykkäreiden unelma toteutuu.

        Asustelen just sillä kaikkein sikaisimmalla alueella eipä kateeksi käy niiten elämää, juosta saa kun on juoksemisen alottanut.

        Eikös tämä ole sitä TANSKANMALLIA.


    • milima

      Mitä se mummotautinen Anttila tekee muuta kuin provosoi, yrittää saada paskanajajat taas liikkeelle. Tasavertainen vaihtoehto on siinä tapauksessa jos yrittäjä ei pärjää omillaan niin tukea voi hakea soskun luukulta.Mummo Anttilaa kuletellaan aivan turhaan niissä pöydissä jossa rehelliset ihmiset keskustelevat.

    • alussa.

      Tää maatalous on siitä ihmeellinen ala,että kun tuotanto lopetetaan niin avautuu markkinat.Tulee nääs nälkä kaupunkeihin ja kysyntä kasvaa ja hinnat nousee.Kunhan tuon öljyn hinta vielä kipuaa sataseen niin tilanne on päälaellaan.

    • sivusta seurannut

      Olen tuossa sivusta seurannut kuinka naapuri pitää peltoja jo kolmatta vuotta "kesannossa" ei käytännössä tee niille yhtään mitään, kasvavat reilun puolenmetrin vesakkoa ja horsmaa jo, ja tätä on hehtaari kaupalla. ja ottaa niista tuen ja samaan aikaan raivaa kymmeniä hehtaareja uuttta ja osa jopa ihan kesantopeltojen viereen ja ottaa tottakai tuen niistäkin. eikö tu jos mikä ole maataloustukien hyväksi käyttöä ja kieroilua, pahimmassa merkityksessä.
      Olen itsekin maalaistalon poika, enkä tosiaan ymmärrä moista. Olen täysin samaa mieltä, eu kansan äänestykseen, eu. lisää vain rikollisuutta.

      Sivusta seurannut

      • pelkeleen

        öky ajaa uudella tattorilla vaan kaiket päivät eikä tee yhtää töitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1326
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1023
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      927
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      299
      817
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      97
      770
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      673
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      623
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe