Lahja takaisin?

Anonyymi-ap

Jos juuri ennen joulua on keskusteltu siitä, etten enää kotona käytä perinteisiä kynttilöitä - tulipalovaaran takia, ja tämä keskustelukumppani antaa kauniissa paketeissa koristeltuja tulitikkuaskeja, niin voinko ensi jouluna paketoida ne ja laittaa hänelle takaisin? Minulla ei ole puuhellaa enkä käy retkillä, joissa tarvitsisi tulitikkuja nuotion sytyttämiseen.

Lisäksi olin kertonut että en enää ollenkaan käytä sokeria. Sain häneltä lahjapaketissa sokeroituja herkkuja. Nuo voisin antaa takaisin aikaisemminkin.

Toki sain häneltä myös pienen joulukukan. Se on ihan OK.

Olisi ollut mukavampi saada vain pelkästään tuo kukka, koska nuo muut ovat minulle turhia. Lisäksi harmittaa saada sellaista mitä en halua. Luultavasti hän on halvalla saanut nuo ja sitten hänen on "pakko" ne minulle antaa. Hän ei mielellään käytä rahaa mihinkään.

Olen itse antanut hänelle sellaisia lahjoja, joita olen pitkin vuotta kuullut hänen toivovan. En kalliita mutta kuitenkin tarpeellisia. Usein hän on maininnut olevansa näistä hyvillään.

Kunnioitatko sinä ihmisten lahjatoiveita, vai lahjoitatko itsepäisesti sellaista, mitä ei haluta?

5

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tottakai kunnioitan lahjan saajan toiveita ja jos sellaisia ei ole esitetty ostan jotakin tarpeellista.
      Onko sinun mainitsemasi lahjan antaja jo iäkkäämpi? Hän ei välttämättä ole muistanut enää puheitanne oikein ja hän siksi ostanut "väärät" lahjat.
      Itse olen joskus saanut sopimattomia lahjoja henkilöltä jolla oli jo alkava muistisairaus ja lahjaksi sain juuri sellaista mistä oli ollut aiemmin puhe että en voi käyttää. Toki sitten hänelle sanoinkin että jouduin antamaan ne toiselle.

• Anonyymi

Minä olen itse se iäkkäämpi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen itse se iäkkäämpi.

Pistä lahjat talteen ja anna ne jollekin sellaiselle, joka niitä tarvitsee. Voit antaa ne toki muulloinkin kuin jouluna.

Voit myös lahjoittaa ne vaikka jonkun koululuokan myyjäisiin pois myytäviksi. He mielellään ottavat lahjoituksia vastaan, kun keräävät vaikkapa luokkaretkille rahaa.

Lahjan antajalle älä puhu mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pistä lahjat talteen ja anna ne jollekin sellaiselle, joka niitä tarvitsee. Voit antaa ne toki muulloinkin kuin jouluna.

Voit myös lahjoittaa ne vaikka jonkun koululuokan myyjäisiin pois myytäviksi. He mielellään ottavat lahjoituksia vastaan, kun keräävät vaikkapa luokkaretkille rahaa.

Lahjan antajalle älä puhu mitään.

Ne tulitikkuaskit pitää itse antaa jollekin, koulun myyjäisissä niitä ei voi myydä nykysäännösten mukaan.

• Anonyymi

En itse tuossa tapauksessa antaisi lahjoja takaisin lahjojen antajalle, vaan jos itse en söisi sokeria niin sokeriset herkut antaisin jollekin sellaiselle henkilölle joka syö sokeria.
      Ainakin itse ilahtuisin jos saisin yllättäen herkkuja joltakin, jos tuntisit minut voisit antaa ne minulle: ottaisin ilomielin vastaan. :-)
      Samoin tulitikut voisit myös antaa jollekin joka mahdollisesti voisi niitä käyttää, vaikkapa retkelilijälle joka voisi nuotion sytyttämiseen niitä käyttää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kyllä tiedän että ajattelet

Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä
      Ikävä
      20
      8179
    2. Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä

Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      338
      1568
    3. YlE aloitti sateenkaari messuilla kirkkovuoden

Siinä kirkon luopumus paljaimmillaan.
      Luterilaisuus
      376
      1315
    4. Hyvää yötä S******

Ja parempaa uutta vuotta 😉
      Ikävä
      6
      1255
    5. Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa

Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset
      Maailman menoa
      261
      1187
    6. Jos totta puhutaan niin

Ikävöin sua ihan valtavasti
      Ikävä
      65
      1162
    7. Yksi elämän pahimmista virheistä

Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo
      Ikävä
      33
      1020
    8. Ensi vuonna

Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin
      Ikävä
      24
      1016
    9. Parempaa uutta

vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.
      Ikävä
      50
      972
    10. Odotatko sä

Ensi vuotta ja sitä että näet kaivattua?
      Ikävä
      36
      958
    Aihe