esim. IL, IS sivuilla on sähköautoja, vaikkei näitä ole kuin murto-osa Suomessa (ymmärrettävistä syistä) ja muutenkin sellaisen hankinta kylmään pohjoismaahan, tai jopa lämpimäänkin, jos ajetaan pitkää matkaa, on vähintään kyseenalaista? Olen monta kertaa kuullut ihmisiltä manailua, että heitä pännii kun arvosteluissa on vain näitä akkuhirviöitä; eivätkö arvostelijat ymmärrä, ettei ihmiset halua ostaa keskeneräisiä autoja, joiden arvo tippuu vuodessa puoleen? Kaikista pahimpia ovat nämä missä kehutaan KIINALAISTA sähköautoa, vaikka Kiina tukee täysin Putinin hyökkäyssotaa Ukrainaan ja maa on muutenkin täydellinen ihmisoikeuksia polkeva diktatuuri (kuten Venäjäkin)! Nyt jotain tolkkua tähän hommaan kiitos!
Mikä piru siinä on että yli puolet autoarvosteluista
47
299
Vastaukset
- Anonyymi
Oletko hiukan hidas korvien välistä?
Mietippä nyt vähän asiaa niin ehkä keksit.Ehkä aloittaja ei ole vielä huomannut, että lehdistöllä on tapanaan koeajaa yleensä uusia automalleja, ei viisitoista vuotta vanhoja, milla suomalaiset yleisesti ajelevat.
- Anonyymi
kollimaattori kirjoitti:
Ehkä aloittaja ei ole vielä huomannut, että lehdistöllä on tapanaan koeajaa yleensä uusia automalleja, ei viisitoista vuotta vanhoja, milla suomalaiset yleisesti ajelevat.
Suomessa on 5% täyssähköautoja eikä lukema näillä näkymin juurikaan tule kasvamaan. Missä tahansa onkin keskustelua autoista - oli sitten netti tai kahvipöytä - niin sähköautoihin suhtautuminen on lähes poikkeuksetta erittäin negatiivista. Luuleeko päättäjät että pakkosyöttämisellä saadaan kansa ostamaan autoja, joita eivät halua ostaa?
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa on 5% täyssähköautoja eikä lukema näillä näkymin juurikaan tule kasvamaan. Missä tahansa onkin keskustelua autoista - oli sitten netti tai kahvipöytä - niin sähköautoihin suhtautuminen on lähes poikkeuksetta erittäin negatiivista. Luuleeko päättäjät että pakkosyöttämisellä saadaan kansa ostamaan autoja, joita eivät halua ostaa?
On myös niin, että Suomeen tuodaan hyvin harvoja uusia malleja polttomoottoriautoista.
Lukija olettanee testattavan uusia automalleja. Olettaisin itsekin? 🤔- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa on 5% täyssähköautoja eikä lukema näillä näkymin juurikaan tule kasvamaan. Missä tahansa onkin keskustelua autoista - oli sitten netti tai kahvipöytä - niin sähköautoihin suhtautuminen on lähes poikkeuksetta erittäin negatiivista. Luuleeko päättäjät että pakkosyöttämisellä saadaan kansa ostamaan autoja, joita eivät halua ostaa?
Saatikka, kun rahat on viety ja lisäksi se, että auto, oli sen kulkuvoima mikä tahansa, on kaikkein hulluin "sijoitus"kohde. Kannattaa aina ajella tonnin parin koslalla, liikennevakuutus, ei missään nimessä kannata ottaa kaskoa, pystyy huoltamaan itse, kun hankkii tarvittavat hägpäkkeet muualta, kun Suomesta.
- Anonyymi
Pakkoko niitä arvosteluja on lukea ja pakkoko sellaista akkuhirviötä on ostaa?
- Anonyymi
"Kaikista pahimpia ovat nämä missä kehutaan KIINALAISTA sähköautoa"
Aloittajakin kirjoitti avauksensa kiinalaista elektroniikkaa sisältävällä laitteella, jopa ehkä täysin kiinalaisella. Kämpän miltei kaikki elektroniset laitteet sisältävät kiinan tuotteita.
Temusta suomalaiset osti kaikista postimyyntiliikkeistä eniten tavaraa viime vuonna. Jos suosit suomalaista postimyyntifirmaa saatat saada käsiisi saman tuotteen mitä Temu myy, mutta 10 - kertaisella hinnalla + toimituskulut.
Mutta auton osto on vallan kamalaa. Jos haluaa ostaa tasokkaan laadukkaan auton kymmeniä tuhansia halvemmalla kuin eurooppalaisen vastaavan, öyhöttäjien jeesustelu alkaa .
Volvon tai Polestarin osto on kuitenkin näille jeesustelijoille ihan ok, vaikka ne on tehty täysin kiinassa ja maksaa saman kuin euroauto.- Anonyymi
Naulan kantaan!
- Anonyymi
Suuri osa elektroniikasta valmistetaan taiwanissa tai koreassa. Kiinalaista elektroniikkaa ei ole pakko hankkia missään tilanteessa, ellei välttämättä sellaitsa halua.
- Anonyymi
Onko myös Volvon sähköautot tehty Kiinassa ? Polestar ei enään ole osa Volvoa .
- Anonyymi
Temu myy lähinnä heikkolaatuista paskaa. Temusta ostavat tavaroita lähinnä typerät idiootit. Itse en ole koskaan Temusta mitään koskaan ostanut enkä tule ikinä ostamaankaan.
Ja nuo "10-kertaiset hinnat" ovat pelkkää mielikuvituksen tuotetta. Laadukkaita tuotteita ei saa edes samalla hinnalla kuin suomalaisista kivijalkaliikkeistä. Useimpia laadukkaita tuotteita ei Temussa edes myydä.
Itse asiassa EU:n pitäisi tehdä kuten USA on tekemässä eli pakottaa Eurooppalaiset yritykset siirtämään tuotannon pois Kiinasta. USA:han on käyttämässä kymmeniä miljardeja sirutuotantoon, jolloin USA on omavarainen siruista eikä yhtäkään sirua tarvitse tuoda Kiinasta.
Ja muutenkin kiinalaisten tuotteiden suosiminen on taloudellinen itsemurha. Varmaan sinäkin rääkyisit, jos sinut potkaistaan pellolle työpaikastasi koska työpaikkasi ulkoistetaan Kiinaan. Kiinaa suosivat ovat idiootteja. - Anonyymi
Useimmat eivät kelpuu Volvoa tai Polestariakaan. Ei ne missään myyntilistojen kärjessä näy. Itse asiassa Volvo ja Polestar ovat mitättömän pieniä brändejä muutenkin, eivät pääse edes autobrändien top 50 -listalle.
- Anonyymi
Kehutaan tietenkin. On varmasti parempi, kun hullun tesla.
- Anonyymi
Lehtitoimitusten tilat
täynnä kommareita eli Viher pöhköjä.
Moskovan Sanomien ( Hesari ) lehtitilaukset laskevat kohinalla.
Markkinatalous laittaa kettutytöt polvilleen.
He päätyvät Kelan palkkalistoille.
ideologiansa kanssa. - Anonyymi
Sama TV:n auto-ohjelmissa, lähes kaikki kalliita sähköautoja tai sitten erittäin kalliita bensa-autoja, mitä vain hyvin harvat ostaa.
- Anonyymi
Polttomoottori puolella ei ole tullut uutuuksia, eli miksi vanhoja pitäisi koeajella?
- Anonyymi
Kyllä niitä tulee, monista malleista on kolme eri versiota, polttoaine, hybridi, täyssähkö, kuitenkin lähes aina täyssähköversio arvostellaan. WTF!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä niitä tulee, monista malleista on kolme eri versiota, polttoaine, hybridi, täyssähkö, kuitenkin lähes aina täyssähköversio arvostellaan. WTF!
No mitä uusia bensa-autoja on tullut viimeisen vuoden aikana?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mitä uusia bensa-autoja on tullut viimeisen vuoden aikana?
https://www.auto-data.net/fi/allbrands
No katsopa vaikka tuolta, läheskään kaikkia ei tietysti tuoda Suomeen, mutta ei noita kalleimpia testattuja muutenkaan saa kuin tilaamalla ja vain muutamia ostetaan Suopmeen. Nythän on päinvastoin alettu valmistaa uudelleen polttomoottoriautoja ja monien sähköautojen valmistus lopetettu.
- Anonyymi
Lehtien pitää kertoa niistä tuotteista mitkä lukijoita eniten kiinnostaa. Harvoja enää kiinnostaa uudet polttomoottoriautot.
- Anonyymi
Kyllähän ne alkavat kiinnostamaan, kun jätetään ne ylipainoiset litiumlootat kauppaan ja irrottaudutaan EU:n ilmastohumpasta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän ne alkavat kiinnostamaan, kun jätetään ne ylipainoiset litiumlootat kauppaan ja irrottaudutaan EU:n ilmastohumpasta
Miten tuo olisi mahdollista kun kaikki Eu maat ovat siihen sitoutuneet?
Et ole ihan terävin Persu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tuo olisi mahdollista kun kaikki Eu maat ovat siihen sitoutuneet?
Et ole ihan terävin Persu.On tosiaan siirretty siirtymistä sähköautoihin kauemmaksi ja annettu lupa valmistaa polttomoottoriautoja pitempään, saa nähdä loppuuko koskaan.
- Anonyymi
Jos puolet uusista autoista on sähköisiä, on aivan luonnollista, että niitä myös testataan. Itselläni on nyt 7-vuotias plugari, ja seuraava auto on sähkis. Polttikset ovat minun osaltani taputeltu. Niillä tulikin ajeltua 70-luvulta saakka, bensalla ja dieselillä. Nyt on sähköautojen vuoro.
- Anonyymi
Sama kaiku on askelten täälläkin. Henkilökohtaisesti 3 vuoden sähköautokokemuksella voin jo sanoa ettei polttomoottoreihin ole enää paluuta ellei sähköautoja pilata ryöstöverotuksella ja samaan aikaan polttomoottoriliikenne saisi huomattavia verohelpotuksia.
- Anonyymi
Akkulavetti välttää hyvin jos ajaa pääasiassa kaupungissa ja pystyy lataamaan kotona, mutta jos joutuu ajamaan pitempiä matkoja eikä ole aikaa pysähtyä pitkille lataustauoille tai ei ole kaupugissakaan kotona mahdollisuutta ladata niin harva harva tyytyy sähköautoon.
Ja kun niillä ei tee akun takuun lähestuessä loppuaan tai kun ajettu yli 100 000km eivätkä kelpaa juuri kenellekään vaihdossakaan kuin lähes ilmaiseksi niin kukaan fiksu ei tuollaisia osta ellei ole ylimääräistä rahaa tuhlattavaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akkulavetti välttää hyvin jos ajaa pääasiassa kaupungissa ja pystyy lataamaan kotona, mutta jos joutuu ajamaan pitempiä matkoja eikä ole aikaa pysähtyä pitkille lataustauoille tai ei ole kaupugissakaan kotona mahdollisuutta ladata niin harva harva tyytyy sähköautoon.
Ja kun niillä ei tee akun takuun lähestuessä loppuaan tai kun ajettu yli 100 000km eivätkä kelpaa juuri kenellekään vaihdossakaan kuin lähes ilmaiseksi niin kukaan fiksu ei tuollaisia osta ellei ole ylimääräistä rahaa tuhlattavaksi.Sama pätee TSI DSG malmilavetteihin. Ei niitäkään kukaan täysjärkinen osta.
- Anonyymi
Vanhat äijäthän niillä ajeleekin. Hyvin kestää range viikottaiselle kirkon kylälle käynnille ja ditten on nuo jupit työnantajan autoilla.
- Anonyymi
Liisinki Id 3:lla keski kulutus huidellut 35 kilowattitunnin lukemissa, ulkona -25 celsiusta. Range aivan onneton. Kesällä ihan ok auto, talvella ei niinkään!
Sähköauto on suunniteltu lämpimiin maihin, tätä ei pidä unohtaa.- Anonyymi
Eiköhän kaikki autot ole suunniteltu samoissa tehtaissa kuin polttiksetkin ja ihan samoille markkinoille vai onko esittää jotain faktaa tehtaiden tuotestrategiasta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän kaikki autot ole suunniteltu samoissa tehtaissa kuin polttiksetkin ja ihan samoille markkinoille vai onko esittää jotain faktaa tehtaiden tuotestrategiasta?
Kai sä ymmärrät että sähköautojen ranget tippuvat kovilla pakkasilla puoleen (ja allekin lyhyellä pätkäajolla), mistä voidaan tehdä se johtopäätös, että kyseessä on perustavanlaatuinen valuvika tuotteessa ja täten se soveltuu tarkoituksenmukaiseen käyttöön vain lämpöisissä paikoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kai sä ymmärrät että sähköautojen ranget tippuvat kovilla pakkasilla puoleen (ja allekin lyhyellä pätkäajolla), mistä voidaan tehdä se johtopäätös, että kyseessä on perustavanlaatuinen valuvika tuotteessa ja täten se soveltuu tarkoituksenmukaiseen käyttöön vain lämpöisissä paikoissa.
"että sähköautojen ranget tippuvat kovilla pakkasilla puoleen"
Jaahas. Kerropa yksikin merkki ja malli jossa noin käy! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"että sähköautojen ranget tippuvat kovilla pakkasilla puoleen"
Jaahas. Kerropa yksikin merkki ja malli jossa noin käy!Volkkarin ID.3 ??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän kaikki autot ole suunniteltu samoissa tehtaissa kuin polttiksetkin ja ihan samoille markkinoille vai onko esittää jotain faktaa tehtaiden tuotestrategiasta?
Autot voi olla suunniteltu, mutta ei akut, polttomoottoritekniikka onkin kehityksessä kymmeniä vuosia edellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"että sähköautojen ranget tippuvat kovilla pakkasilla puoleen"
Jaahas. Kerropa yksikin merkki ja malli jossa noin käy!Lue testejä, kaikissa niin käy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"että sähköautojen ranget tippuvat kovilla pakkasilla puoleen"
Jaahas. Kerropa yksikin merkki ja malli jossa noin käy!Äsken kerrottiin ettei sähköautoilla kannata ajaa pakkasella 200km pitempään, kaikilla ei tosin pääse edes sitä. Latausväli pitäisi olla 20-80% ja talvella se tippuu nopeasti.
- Anonyymi
Teslat jonottaa 4 tuntia
https://www.ksml.fi/teemat/8189362
Aika käy pitkäksi ja pissa lorisee kenkään - Anonyymi
Viimeaikoina uusien autojen julkaisut on pääasiassa ollut sähköautoja ja niin on tänäkin vuonna. Siksi niistä on juttuja paljon.
Sähköautot kehittyy vielä kovaa vauhtia ja siksi ne kiinnostaa. Lisäksi on paljon uusia merkkejä pyrkimässä apajille ja moni niistä tekee asioita erilailla kuin vanhan merkit. Se lisää kiinnostusta. - Anonyymi
Jottei totuus unohtuisi:
Renkaista irtoaa tuhatkertaisesti enemmän hiukkasia kuin pakokaasuista – aggressiivinen sähköautoilija pahin saastuttaja
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/3a357471-3a93-4e70-9510-da990210680c
Minua varten ei tarvitse valmistaa yhtään ajoakkua.- Anonyymi
Sopii viherhörhöjen ideologiaan, hysä syy yrittää kieltää autoilu kokonaan.
Kerrotko mitä polttomoottoriauto UUTUUKSIA (tai isommin uudistunutta) kotimainen autolehdistö on jättänyt koeajamatta / tekemättä niistä artikkelia joita tuodaan Suomeen?
Kuitenkin uusista automalleaista tällä hetkellä alkaa isompi osa olla sähköisellä voimalinjalla varustettuja kuin (pelkällä) polttimoottorilla.
Uusia automalleje on aika vähän jotka eivät olisi vähintään hybridi tekniikalla olevia.
Ei sillä ole mitään tekemistä uusien mallien koajojen/esittelyiden kanssa miten vanhojen autojen kappalemäärät siomessa jakautuvat. Vain uudet/uudistuneet mallit ovat ne joita koeajetaan ja esitellään.- Anonyymi
Puhuuko TM ja tuulilasilehti siitä että sähköautojen hinnat romahtaa loppuvuodesta?
iltalehdet kirjoittaa asiasta- Anonyymi
Iltapäivälehdet kirjoittaa asioista millä saa klikkauksia ja lukijoita. Jos pelkästään lukee iltapäivälehtiä niin käsitys maailmasta on kovin kuplautunut.
Onko esittää jotain faktaa että sähköautojen hinnat ROMAHTAA loppuvuodesta?
Niissä, ainakaan euroissa ei oikeastaan ole varaa tiputtaa saatika romahduttaa.
Suojatullit taas vaikuttaa kiinanpoikien hintoihin.
Hinnat varmasti tippuu monestakin syystä mutta että oikein romahtaa... tuskin.
- Anonyymi
Sitä kutsutaan AIVOPESUKSI.
- Anonyymi
Herääpäs tähän päivään. Kaikki eivät tässä maassa ole persaukisia.
Onhan noita klassikkoautolehtiä niille, jotka haluavat vielä kuunnella polttomoottorien pärinää. Ja automuseoitakin tästä maasta löytyy.- Anonyymi
Sähköauto vaatii käytännössä autotallin, jotta talvella voi lähteä lämpimällä akulla liikenteeseen, eikä energiaa hukkaannu sen lämmitykseen. Ja autotalli vaatii usein myös omakotitalon tai rivarin. Kerrostaloparkkipaikoille latauspisteiden saanti on tänäpäivänä silkkaa utopiaa.
- Anonyymi
Onneksi ei, mutta monesta sähköautoilijasta tullut persaukinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?123846Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja313230Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2963205Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin82040- 2541891
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk81838Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...2391452- 801395
Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi431204Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_81133