Purettava pois home röttelö. Käytiin elokuvissa niin vaatteista ei haju lähteny millään ei pesussakaan. Piti polttaa vaatteet. Eikös ne kunnan omat miehet remontoineet aikonaan sen. Männy niin pitkään tietysti niin kerkis lötti märäks kastuu kaikki tuulen suoja levyt ja rungot.
Kinomantsi
20
991
Vastaukset
- Anonyymi
Hometta tai ei, mielestäni haju tuo mieleen jonkin kemikaalin tai useamman kemikaalin yhdisteen. Vaatteisiin ja hiuksiin tarttuvan lemun vuoksi en käy enää elokuvissa. Muistikuva, että entisessä vanhainkoti puutalossa haju muistutti kinon hajua. Kinoon kävi tutustumassa 5-10 vuotta sitten vanhojen rakennusten osaaja, valtakunnallisesti alallaan tunnettu, en muista nimeä. Totesi, ettei haju ole normaali, että jotain on vialla, muista en mitä. Veikkaan, että kinon ilmanvaihto suljetaan elokuvan jälkeen tai siellä on toimimaton painovoimainen ilmanvaihto. Pitää jossain säästää luottamushenkilöiden ja kuntajohdon huvittelumatkat.
- Anonyymi
Eikös se vanha vanhain koti jääny just sisäilma ongelman tautta tyhjilleen. Lahjottu ollu se erikoistunut homeen haistelija. Ettei nostalginen vanha työväen talo mänis purkuun. Tyhjilleen vain ja museoksi. Tai joku nukke ja nalle talo tai homeiset veisto karhut siihen sisälle suojaan.
- Anonyymi
Höpöhöpö. Ihana vanha rakennus, ja tunnelmallinen. Taas on näitä nykyajan hupatuksia, oirehtivat joka paikassa ja kaikki vanha ja hyvä pitäisi tuhota muutaman päästään sekaisin olevan tähden. Parppeinkoulussakaan mitään vikaa ollu, mutta oli hävitettävä kun vainoharhaiset huusivat järkeviä ihmisiä kovempaa.
- Anonyymi
Olen hajuille herkkä mutta Kinossa en ole huomannut itse rakennuksessa mitään hajuhaittaa.
Sen sijaan elokuvissa kävijöillä on joskus hyvinkin ärsyttävän hajuisia hajuvesiä tai deodorantteja, joista yritän pysyä loitolla. Onneksi etupenkkeihin ei ole tungosta.- Anonyymi
Hajuves mömmöt on sekottana alotuspostaajan piän, humaltuna vaan jostain leidistä!
- Anonyymi
Elokuva koneen käyttäjä laittaa ilmastoinnin tulo puolelle haju vettä ettei home niin pahasti haisis.
- Anonyymi
Home taitaa olla omassa prss reijässä näillä vinkujilla.
Vanhan rakennuksen mieto tuoksu ei muuta! - Anonyymi
Miksi Ilomantsissa kunnan kiinteistöt on homeisia ja sisäilmaongelmaisia? Missä syy..? Aika kalliiksi tulee aina etsiä tilalle uusi ja purkaa entinen. Miksi ei pidetä niitä niin ettei homeongelmaa tule?
- Anonyymi
Kunnan omat kirvesmiehet Pekka ja Pätkä suurimmalta osin remontoivat sen aikonaan siitä se johtuu. Kävelin just yks päivä siitä ohi ja kahtelin. Homeessa on sisään mänön katto. Mustoo pilikkuu täynnä. Umpeen vanerilla survoneet ei ilima vaihu. Ikkuna pellit jiännä laittamatta oravan mäntävii rakoja. Seinät varmasti kastunna eikun purkuun. Sairastuu elokuvan kahtojat keuhko sairauksiin se vasta kallista on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunnan omat kirvesmiehet Pekka ja Pätkä suurimmalta osin remontoivat sen aikonaan siitä se johtuu. Kävelin just yks päivä siitä ohi ja kahtelin. Homeessa on sisään mänön katto. Mustoo pilikkuu täynnä. Umpeen vanerilla survoneet ei ilima vaihu. Ikkuna pellit jiännä laittamatta oravan mäntävii rakoja. Seinät varmasti kastunna eikun purkuun. Sairastuu elokuvan kahtojat keuhko sairauksiin se vasta kallista on.
Ketä tarkoittaa Pekka ja Pätkä?
- Anonyymi
Tasakatto
- Anonyymi
Totta on että rakennus haisee ajoittain homeelle. Sent vakavuudesta voidaan olla montaa mieltä. Vanha rakennus haisee aina joltain, mutta uuteen se vast a home tarttuukin.
- Anonyymi
Remontilla kunta pilas. Kaikki männy purkuun minkä kunnan miehet on remontoinna. Kallista laiskaa porukkaa.
- Anonyymi
Kävin tuossa yks päivä asioimassa siellä. Kylläpä oli homeen hajunen koko talo. Aivastelin koko ajan ja kotona rupesi kurkku kipeytymään ja oksetti. Oon hirmu herkkä homeelle vainuun heti jos missä on. Kuhtuut aina jos epäilööt niin minut paikalle. Yleensä mänöö purkuun rakennukset sen jäläkeen. Turhan iso rakennus tämmöseen kuolevaan tuppu kylään. Aina puolet vois purkaa poikkeen. Liekö rakennettu silloin Nikolai Causescun aikoihin? Silloin oltiin vähä suuruuven hulluja. Sen kai vois ainahi purkaa sen teatterisalin puolen Eikös se oo umpi homeessa.
- Anonyymi
Itse asiassa saman huomasin. Todellakin kellarimainen haju haisi heti,kun ovesta astui sisälle. Vaatteisiin tarttui se haju. Oli niin voimakas! Harmi....
- Anonyymi
Taitaa olla trolli kun joka rakennuksesta tulee samanlainen sekalainen postaus.
- Anonyymi
Aivan järjetön tämä homekeskustelu, näitä lukiessa tulee mieleen vanha sanonta kevään herättämästä hulluudesta!
- Anonyymi
Samat känni idiootithan, yksinäiset tai sitten henkilöt jotka haluaa arvostella henkilöä tai instituutiota täällä kirjoittelee, eikä rohkeus riitä muuallakaan sitä tehhä moisilla vässyköillä.
Toki on poikkeuksena muutama hölmö kuten minä, että luulet täällä olevan jotain järkevääkin ja sattuu paikalle.
Aina pettyy.
- Anonyymi
Vedet alkaa solista..
- Anonyymi
Pakkoko sinne on sitten mennä, kun valitatte. Pysykää kotona.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin579237Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123659Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r303002Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht862293Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142070Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3711873Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411482FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01231Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu731108Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101105