Elisa ilmoitti että nostaa 1.3.2025 mobiilivarmenteen hintaa. Perustelut olivat uskomattomia, tuotantokustannusten muutoksilla. Millä ihmeen tuotantokustannuksilla, tuotehan on Telian ja sitä voi muutkin operaattorit vuokrata, niin miten Elisa voi vedota tuotantokustannuksien nousuun, pelkkää asiakkaiden kusetusta.
Lisäksi vetoaa palvelun ominaisuuksiin, sekään ei ole totta, kun edelleenkin Telia omistaa tuotteen.
Muutoksen syynä on merkityksellisten tuotantokustannusten muuttuminen sekä palvelun uudistaminen. Elisan yleisten sopimusehtojen kohdan 10 mukaisilla perusteilla Elisalla on oikeus muuttaa sopimuksen sopimusehtoja, palvelun ominaisuuksia ja maksuja, kun sopimuksen sisältö ei olennaisesti muutu. Muutostilanteessa sinulla on oikeus irtisanoa palvelusi päättymään 14 päivän irtisanomisajalla.
elisa nostaa mobiilivarmenne hintaa
12
902
Vastaukset
- Anonyymi
Mobiilivarmenne on DNAn, Elisan ja Telian yhdessä kehittämä ja ylläpitämä palvelu.
Ainoastaan Telia ei vielä peri maksua sen käytöstä,,,- Anonyymi
Aikaisemmin, kun keskustelin Elisa asiakaspalvelun kanssa mobiilivarmenteesta, että Telialla ei maksa, mutta teillä maksaa. Mobiilivarmennetta kuvailtiin Telian viritykseksi.
- Anonyymi
Koko mobiilivarmenne on turhuuksien turhuus ja humpuukia..
- Anonyymi
No sinä oletkin tyhmä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sinä oletkin tyhmä.
Olen viisas. Käytän pankin omaa tunnistautumispalvelua ilmaiseksi:)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen viisas. Käytän pankin omaa tunnistautumispalvelua ilmaiseksi:)
Se ei tee mobiilivarmenteesta turhaa ja humpuukia ja Telialla ko. palvelu on ilmainen.
Anonyymi kirjoitti:
Se ei tee mobiilivarmenteesta turhaa ja humpuukia ja Telialla ko. palvelu on ilmainen.
Toistaiseksi.
Nordea haluaa luopua omista tunnistautumisistaan koska se tulee kalliiksi ja heidän mukaan turvatonta. Käytännössä mobiilivarmenteesta tulee siis pakollinen Nordean asiakkaille.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen viisas. Käytän pankin omaa tunnistautumispalvelua ilmaiseksi:)
Niinkö? Pankkiko ei peri sinulta mitään kuukausi-/vuosimaksuja palveluksistaan?
- Anonyymi
Vakaamies kirjoitti:
Toistaiseksi.
Nordea haluaa luopua omista tunnistautumisistaan koska se tulee kalliiksi ja heidän mukaan turvatonta. Käytännössä mobiilivarmenteesta tulee siis pakollinen Nordean asiakkaille.Autentikointi tehdään luultavasti pankin sovelluksella. Ainakin Nordnet käyttää sitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö? Pankkiko ei peri sinulta mitään kuukausi-/vuosimaksuja palveluksistaan?
OP ja S tarjoaa ainakin maksutta verkkopankin ja maksukortit.
Mobiilivarmenne muuttuu pian sovellukseksi.
Pankit haluavat nimittäin päästä eroon kalliiksi tulevista tunnistautumisista jotka joutuvat tarjoamaan asiakkaille, mutta kunhan tuo sovellus julkaistaan, niin saavat hyvän tekosyyn luopua omista palveluistaan. Sen jälkeen jos haluaa käyttää pankkien palveluja tulee sovelluksesta käytännössä pakollinen.
Arvaapa mitä hinnoille käy tuon jälkeen? Parin vuoden sisään mobiilivarmenteen käyttö maksanee vähintään 10€/kk.- Anonyymi
Mobiilivarmenme lienee pankeille kalliimpi, koska se on ulkopuolinen palvelu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692010- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321363- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664