Vaikka vihreitä arvoja ihannoivat sähköautohörhöt mahdottomasti mainostavatkin sähköautojen hurjaa menestystä, niin reaalimaailmassa heidänkin on totuttava toisenlaisiin uutisiin. Sähköautofirmoja menee melkein päivittäin konkurssiin, ja Teslakin on alkanut jo yskiä. Cybertruck avolava-autosta on tulossa kovaa kyytiä täysi floppi. Elon Muskin huumehörhöily alkaa jo haitata Teslan liiketoimintaa, joten Teslan konkurssikaan ei ole kokonaan pois laskuista.
https://www.is.fi/autot/art-2000010975978.html
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/c1ff1a67-55d7-4d05-9107-680b5411f72a
Näihin uutisiin on totutava
36
330
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole ihme, että Teslan avolava-autosta tuli floppi. Kuulopuheiden mukaan auton maasto-ominaisuudet ova hyvin heikot, joten auto on oikeastaan täysin käyttökelvoton.
- Anonyymi
Trump tunnisti Muskissa tyypin, joka ajaa alas lafkan kuin lafkan. Maassa on ihan liikaa hallintoa. Siispä laitetaan Musk järjestelemään liittovaltion byrokratiaa. Jospa lopputulos olisi yhtä pihi kuin Teslan sisustus. Pari höpöhöpösanaa Marsin valloituksesta ja siinä on riittävästi porkkanaa Elonille.
Fisker RIP
Canoo RIP
Tesla... Ei Teska ihan heti ole konkurssiin menossa jos lukuja katsoo:
-Teslan bruttovoitto 30. syyskuuta 2024 päättyneellä vuosineljänneksellä oli 4,997 miljardia dollaria , 19,6 % enemmän kuin vuotta aiemmin.
-Teslan bruttotulos 30. syyskuuta 2024 päättyneeltä 12 kuukaudelta oli 17,709 miljardia dollaria , mikä on 6,79 % vähemmän kuin vuotta aiemmin.
-Teslan vuotuinen bruttotulos vuonna 2023 oli 17,66 miljardia dollaria , mikä on 15,31 % vähemmän kuin vuonna 2022.
-Teslan vuotuinen bruttotulos vuonna 2022 oli 20,853 miljardia dollaria , mikä on 53,26 % enemmän kuin vuonna 2021.
-Teslan vuotuinen bruttotulos vuonna 2021 oli 13,606 miljardia dollaria , mikä on 105,22 % enemmän kuin vuonna 2020.- Anonyymi
Aika konkurssikypsältä vaikuttaa
- Anonyymi
Vaikka Tesla ei vielä konkurssikypsä olekaan niin ei Tesla enää kasvakaan. Itse asiassa Teslan autojen myyntimäärät laskivat pikkuisen viime vuonna. Eikä nousua luultavasti tule tänä vuonnakaan.
- Anonyymi
Varsin vihreät on arvot: Porschen akku maksaa 27000e. Mersuun ja Volvoon ei edes voi vaihtaa akkua. Luonto kiittää.
- Anonyymi
Kyllä akun voi vaihtaa Meseen ja Volvoon, pelkkiä akkumoduleita ei voi vaihtaa erikseen.
Noilla tiedoilla ja osaamisella ei kannata lähteä trollamaan.
- Anonyymi
Koko sähköautokonsepti näyttää jäävän muutaman vuoden ihmeeksi. Ei toiminut tälläkään kertaa.
- Anonyymi
V. 1900 oli sähköautoja tuhansia eri puolilla maailmaa, polttiksia kourallinen, ei mennyt sähjöauto silloin läpi, toimittiin markkinaehtoisesti. Edisonillakin oli sähköauto, siirtyi myöhemmin fordin bensavehkeeseen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
V. 1900 oli sähköautoja tuhansia eri puolilla maailmaa, polttiksia kourallinen, ei mennyt sähjöauto silloin läpi, toimittiin markkinaehtoisesti. Edisonillakin oli sähköauto, siirtyi myöhemmin fordin bensavehkeeseen
Ja tuoko kertoo miten 2020 luvulla tulee käymään, et ole ihan terävin Junnu.
- Anonyymi
voi voi..vielä muutama miljardi autoa sähköistämättä ja vanhemmat menee jo paaliin..on siinä sarkaa...ennemmin loppuu rahat ihmisiltä kuin että autokanta sähköistyy..toisakseen ei vieläkkään kuukaan ole antanut vastausta. eli kuka ostaa käytetyt kun akkutakuu loppuu..joku työläinen ehkä mutta kun joutuu työttömäksi niin vouti hakee autosi..
- Anonyymi
Mahtaako kelvata voudillekaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahtaako kelvata voudillekaan?
No jos on pitempään ollut seisonnassa ,niin sehän on hapettunut paska..
- Anonyymi
Aina autoja menee paaliin ja on mennyt ja kummasti autojen määrä vaan kasvaa ja sähköistyy.
Huh, noita juttuja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aina autoja menee paaliin ja on mennyt ja kummasti autojen määrä vaan kasvaa ja sähköistyy.
Huh, noita juttuja.Juu, varmaan melkein 2% maailman autoista on sähköautoja.
- Anonyymi
Yks sähköautonvalmistaja män konkurssiin...meneekö muut perässä
- Anonyymi
Kautta historia autoalan yrityksiä on mennyt nurin.
Oletko oikeasti noin yksinkertainen?
- Anonyymi
Tällä hetkellä sähköautojen pulmana on kehittymätön akusto johon on sitoutunut paljon massaa kokoa ja pääomaa !
Akuston vaihto maksaa 15000-40000€ !?
Melkoisen järjetöntä !?
Esim. Sähköauton akuston takuu on 8 vuotta/160000km.
Jos autolla on ajettu 80000km vuodessa niin akuston takuu on loppu 2 vuoden jälkeen !?
Kuka ostaa 2 vuotta vanhan sähköauton ??
Auto on käytännössä romu/jätettä !?- Anonyymi
Hybridiautot ovat vielä huonompia ne voi hajota jo ennen 8 vuotta...moottoripuolelta ja vaihteistosta..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hybridiautot ovat vielä huonompia ne voi hajota jo ennen 8 vuotta...moottoripuolelta ja vaihteistosta..
" Hybridiautot ovat vielä huonompia ne voi hajota jo ennen 8 vuotta...moottoripuolelta ja vaihteistosta.. "
Ainakin Toyotan tekemät itselataavat hybridiautot ovat osoittautuneet erittäin kestäviksi ja varmatoimisiksi. Ensimmäiset Prius-autot tuotiin Suomeen jo 1997, eikä niiden toiminnasta ole kukaan valittanut. Toyotan tekemä e-CVT-voimalinja on kaikkein kestävin, mitä autoihin on milloinkaan tehty. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Hybridiautot ovat vielä huonompia ne voi hajota jo ennen 8 vuotta...moottoripuolelta ja vaihteistosta.. "
Ainakin Toyotan tekemät itselataavat hybridiautot ovat osoittautuneet erittäin kestäviksi ja varmatoimisiksi. Ensimmäiset Prius-autot tuotiin Suomeen jo 1997, eikä niiden toiminnasta ole kukaan valittanut. Toyotan tekemä e-CVT-voimalinja on kaikkein kestävin, mitä autoihin on milloinkaan tehty.Ei sitä oikein "voimalinjaksi" voi sanoa Corolla aivan surkea ajettava ja kulutus 6,5 satasella sama, kuin 2018 Passatilla maantiellä ja ajo hiukan parempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Hybridiautot ovat vielä huonompia ne voi hajota jo ennen 8 vuotta...moottoripuolelta ja vaihteistosta.. "
Ainakin Toyotan tekemät itselataavat hybridiautot ovat osoittautuneet erittäin kestäviksi ja varmatoimisiksi. Ensimmäiset Prius-autot tuotiin Suomeen jo 1997, eikä niiden toiminnasta ole kukaan valittanut. Toyotan tekemä e-CVT-voimalinja on kaikkein kestävin, mitä autoihin on milloinkaan tehty.Ennen oli ennen nyt on nyt
- Anonyymi
Akusto oli pullonkaula edelliselläkin kerralla 1900-luvun alkupuolella, kun sähköautoja yritettiin tuupata markkinoille. Historia toistaa itseään.
- Anonyymi
Akut kestää tutkimusten mukaan 1miljoona km ja helposti 20 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hybridiautot ovat vielä huonompia ne voi hajota jo ennen 8 vuotta...moottoripuolelta ja vaihteistosta..
Mikä auto tahansa voi hajota koska vain. Älä vaan koskaan hanki autoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akusto oli pullonkaula edelliselläkin kerralla 1900-luvun alkupuolella, kun sähköautoja yritettiin tuupata markkinoille. Historia toistaa itseään.
Olisikohan autot ja akut hieman kehittyneet tuossa ajassa ja vaatimukset toiset mitä oli kaukana historiassa?
Et ole ihan miettinyt mitä kirjoittelet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisikohan autot ja akut hieman kehittyneet tuossa ajassa ja vaatimukset toiset mitä oli kaukana historiassa?
Et ole ihan miettinyt mitä kirjoittelet." Olisikohan autot ja akut hieman kehittyneet tuossa ajassa ja vaatimukset toiset mitä oli kaukana historiassa?
Et ole ihan miettinyt mitä kirjoittelet. "
Olen kanssasi samaa mieltä, että akut ovat sadassa vuodessa hieman kehittyneet. Jos sähköautolla haluttaisiin olevan jotakin mahdollisuutta syrjäyttää nopeasti polttomoottoriautot, niin akkutekniikan olisi pitänyt kehittyä paljon paljon enemmän. Akku saisi painaa suunnilleen 100 kg, ja toimintamatka sillä pitäisi olla talvellakin noin 1000 km. Tällaisen akun ympärille sähköautoja kannattaisi jo suunnitella ja rakentaa. - Anonyymi
Mersun takuu on 2 vuotta, eli kahden vuoden jälkeen mersu on romu/jätettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Hybridiautot ovat vielä huonompia ne voi hajota jo ennen 8 vuotta...moottoripuolelta ja vaihteistosta.. "
Ainakin Toyotan tekemät itselataavat hybridiautot ovat osoittautuneet erittäin kestäviksi ja varmatoimisiksi. Ensimmäiset Prius-autot tuotiin Suomeen jo 1997, eikä niiden toiminnasta ole kukaan valittanut. Toyotan tekemä e-CVT-voimalinja on kaikkein kestävin, mitä autoihin on milloinkaan tehty.Itselataavassa hybridi-Toyotassa on hienot ominaisuudet. Siksi niitä niin paljon ostetaankin.
- Anonyymi
Uusilla yrityksillä on kohin vaikeaa lähteä kilpailemaan suurten ja osaavien autotehtaiden maailmassa.
Avaaja ei vaan ymmärrä. - Anonyymi
Täällä taas joku menneisyyteen juuttunut paavoväyrynen yrittää vedättää tyhmimpiä sähköautoilijoita.
Voin kertoa sinulle että ainoa ilo mikä teillä paavoväyrysillä nykypäivänä on jäljellä on tämä epätoivoinen trollaaminen trollaaminen.
Maailma Suomessa on siirtynyt jo paljon eteenpäin.- Anonyymi
Ja maailma ostaa edelleen lähinnä polttomoottoriautoja. Siis myös uutena.
- Anonyymi
Suotta hermostutte , kyllä vuosien myötä sähkökulkimet lisääntyvät ja yleistyvät . Koko paska on vielä ns, lapsenkengissä alkumetreillä . Aikaa kaikki vaatii . Ei yhdessä yössä tuollaiset muutokset toteudu
- Anonyymi
Seuraavat 100 vuotta ajetaan bensalla ja dieselillä.
- Anonyymi
cybertruck ...rumempaa autoa saa etsiä, mossen elite menee samaan kastiin,,
- Anonyymi
Onko siis jokainen kuski joko bensa-, diesel- tai sähköhörhö?
Kaikki ovat hörhöjä koska aloitajan mukaan puolustavat omia valintojaan kuin omaa maataan. Tyhmää, hyvin tyhmää.
Suurin osa auton ostajista vähät välittää mistään puolustamisesta ja vielä vähemmän haukkumissta kuten aloittaja.
Jostain syystä aloittajalla on tarve vähätellä toisten valintoja.
Syynä tällaiseen käytökseen on yleensä
1. epävarma omasta valinnasta
2. patologinen halu vain kiusata (tämä on jokin mielisairauden muoto)
3. Trolli joka saa kiksejä saattamalla toiset kinastelemaan
3.5 Trolli jolle maksetaan siitä että saattaa toiset kinaamana. Kuten putowski trollit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467545
- 334163
- 573675
- 503170
- 172846
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons562456- 542378
- 402319
- 442302
- 162266