Onko kyse todellakin vain jumaluskon puutteesta? Vai siitä että ei uskota uskovaisten väitteitä jumalan olemasaolosta?
Voisiko olla niin että tosiasiassa teistejä nyppii ateismissa se että ateismi osoittaa teistit valehtelijoiksi, tai ainakin hyvin herkkäuskoisiksi ihmisiksi, eivätkä teistit pysty todistamaan uskottavasti puhuvansa totta.
Toisaalta teistit väittävät ateistien kieltävän jumalan ja jopa pilkkaavan sitä uskomattomuudellaan. Mutta koska kyse on pohjimmiltaan siitä että uskovaista itseään ei uskota niin yrittääkö uskovainen nostaa itsensä jumalan asemaan kun syyttää ateistia uskon puutteesta vaikka pohjimiltaan kyse on uskovaisen omasta uskottavuuden puutteesta.
Mistä ateismissa on kyse?
235
1479
Vastaukset
- Anonyymi
Ateismi ei ole julmanuskon puutetta. Ateismi on maailmankatsomus, jonka mukaan jumalia ei ole olemassa. Sana "puute" indikoisi, että jumalusko olisi jotain, joka pitäisi olla ja tästähän ei tietysti ole kyse.
Pääongelma uskovaiselle ateismissa on tietysti se, että voi olla joku, joka ei usko. Se on joillekin ihan käsittämätöntä. Toinen ongelma on se, että ateistia on hyvin vaikea käännyttää. Ateisti on usein käynyt läpi ajatusprosessin jumalien olemassaolon järjettömyydestä. Viimeinen niitti usein on se, että ateisti julkeaa olla olematta hiljaa omasta elämänkatsomuksestaan. Ateisti voi jopa synnyttää epäilyn uskovaisen mielessä - onko minua huijattu.- Anonyymi
Ateismi on samalla tavalla maailmankatsomus kuin vastaus kysymykseen "Onko pallo pyöreä?" on maailmankatsomus
- Anonyymi
Ateismi ei ole maailmankatsomus. Ateismi ei ole aate.
Puute ei tarkoita samaa kuin puutos. Puuttuuko terveiltä ihmisiltä sairaudet? - Anonyymi
Onhan toikin mahdollista?
Mitä kieltämään.
Mua huvitti kun siellä tiedepalstalla muutama julkis ateisti vihervassu uskontovihaaja otti pultit kun oli kysymys niitten omasta 'kämpästä' eli dogmaattisuudesta tieteen alueella jota termiä ne viljelee ahkerasti morkatakseen jotain uskovaisia mutta että joku sanos samaa niistä itestä oli liikaa.
Modea jurppi kun huomas että oli väärässä ja vihaamaltaan ?? tyypiltä löytykin todisteet väittämilleen jo toisen kerran.
Et noin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puute ei tarkoita samaa kuin puutos. Puuttuuko terveiltä ihmisiltä sairaudet?Sillä on negatiivisia vaikutuksia mm. ihmisoikeuksien noudattamiseen maissa jossa se on ollut tai on vallitsevana.
En haluu tänne mitään entistä DDR:rää tai Neukkulaa tai P. Koreaa uskonnon suhteen.
Minun puolesta voisitte yhtä hyvin painua vaikka ******. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä on negatiivisia vaikutuksia mm. ihmisoikeuksien noudattamiseen maissa jossa se on ollut tai on vallitsevana.
En haluu tänne mitään entistä DDR:rää tai Neukkulaa tai P. Koreaa uskonnon suhteen.
Minun puolesta voisitte yhtä hyvin painua vaikka ******.Ei noissa ollut kyse ateismista. Kyse oli kommunismista (tai vain ihmisten heikkoudesta ja kyvyttömyydestä).
Ja eiköhän ne uskonnot ole paljon enemmän aiheuttaneet negatiivisia vaikutuksia ihmisoikeuksiin kuin ateismi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ateismi on samalla tavalla maailmankatsomus kuin vastaus kysymykseen "Onko pallo pyöreä?" on maailmankatsomus
>>Ateismi on samalla tavalla maailmankatsomus kuin vastaus kysymykseen "Onko pallo pyöreä?" on maailmankatsomus.<<
Vähän yksinkertaista ajattelutapaa heijastaa tuo vertaus...samaa lajia kuin viisastelu: "onko kaljuus hiusten väri..?"
Siinä mielessä kyllä paljastava ,että se valaisee itsessään sen näkemyksettömyyden , joka ateistiuskovaisen ajattelussa on, ehkä pinnallisuudenkin.,,paranemisia vielä sinne. - Anonyymi
Tämä mahtipontinen murjaisu on paljastava , vaikkakin niin heppoinen:
>>Ateisti on usein käynyt läpi ajatusprosessin jumalien olemassaolon järjettömyydestä.<<
Hän on itse asiassa vain tullut oman rajoittuneisuutensa kautta tällaiseen uskoon, ja projisioi sen Jumalan olemattomuudeksi. Ateisti ei kykene kyseenalaistamaan kaavamaisuuttaan; tähän pätee toki moneen teistiinkin....mutta ajattelun ns. anatomia noudattelee samaa kaavaa:
[MINÄ tiedän totuuden!] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puute ei tarkoita samaa kuin puutos. Puuttuuko terveiltä ihmisiltä sairaudet?Ateisteilta puuttuu usein terve järki tässä suhteessa - muuten voivat olla tosi teräviä ja fiksuja..
- Anonyymi
Ihan niin Kai heissäkin luulisi olevan ainakin muutama joka pystyisi ajattelemaan realistisesti, vai onko se jotenkin helppoa tuudittautua uskomaan ns ” ihmeitä” ajattelmta sen kummemmin eteenpäin asioita.
Uskohan on ainoastaan ihmisen aivojen tuotantoa, sen ehkä tajuavat itsekkin jotenkin ,usein tämän tyyliset ihmiset uskovat muihinkin henkiolentoihin m esim jos ihminen vanhainkodissa kuolee niin ikkuna aukaistaan ainoastaan siksi että huoneessa on paha haju, ei siis mitenkään niin että joku sielu päästetään pihalle kuten ikävä kyllä moni hoitajakin sanoo vaikka heillä pitäisi olla tieteellinen koulutus , silloin ajattelee että millainen on taikauskoinen sairaanhoitaja .
Toisilla on se ns hinku tuntemattomaan , näkevät kaiken mailman hahmoja jne , uskotaan myös joihinkin ihmmeparantajiin , ja miten terveeksi he saivat hänet kun vaan käsillä kosketteli ihoa, siis jonkin asteista hypnoosia . Joten ei ihme että jokaisella on jonkin asteinen usko siihen mitä eivät voi todistaa, mutta ihmettelen millä sen tekee että moni nuori mieskin on kovastiasialla uskonsa kanssa. luulen että ateistille on tiede tärkeä osa elämään ja kova tiedon halua erilaisista asioista . Ateisti luottaa itseensä uskovainen luottaa kiertämään kautta milloin mihinkin
Sanotaan että ateistit osaavat selittää itselleen asiat, siinä kun uskovaisille annetaan muka sanomaa ihan vaan muualta.
Itse jo alakoulussa tunsin vastenmielisyyttä siitä että opettajakin näytti olevan vahvasti uskovainen ja selitti veden päällä kävelystä , silloin. Ajattelin että kai nyt opettajan tulisi tietää ettei kukaan veden päällä voi kävellä , mutta opettaja sanoi että ihmeitä tapahtuu, siihen oli tyydyttävä , sellaista siis opetettiin kouluissa enne. En tiedä miten on tänään .
- Anonyymi
Tiedepalstan ateistiksi tunnust. asdf nikkinen -mode ei voi sietää jos siellä erimieliset voittaa sen väittelyssä tai on eri mieltä vihervasurien kanssa.Antaa varmaan nykyisin banaania häiriköintiin vedoten kuten uskontovihaajat todennäkösesti tekee.
Heppu pitää saada pois sieltä.
Satavarmasti en ainoa toivoja.
Selvä tapaus vihaa uskontoja ja peittää omat toimet järjestyksenvalvontaan niin samalla näyttää uskottavalta tyypiltä ulkopuolisista.
Joku ? Mr. " O.s. " jatkuvasti tyypin hampaissa.
Seurailenpas jos ei pura kahta kolmea banaania hommeli menee etiäpäin.
Yks p:n hailee välitti heppu siitä tai ei.
Alko vaan pikkasen vatuttaa kun luki tän ateistin leimapuheita.- Anonyymi
Tuo kyseinen Olli Santtunen on trolli. Sen juttuja voi käydä lukemassa filosofia palstalla. Ja moderaattoreille huomautus, että hän on täällä Suomi 24 palstalla omalla nimellään julkisesti.
Ihan on syystä ovat aina antaneet bannit hänelle. Tuolla Filosofia palstalla on kerrottu bannejen syyt, ja ihan aiheesta tulleet.
Aina sama rumba häneltä. Päätön väite -> muut korjaavat sitä -> tyyppi uhriutuu -> taas päätön väite -> kysellään selvityksiä ja kerrotaan miksi on väärässä -> muiden haukkuminen tai syyttäminen keskustelun sabotoinnista -> korjataan hänen väärinkäsityksiä -> osoitus siitä, ettei hän tiedä miten tieteitä tehdään.
Itse olen todennut hänen olevan narsisti. Hän luulee olevansa jonkinlainen juhlittu sankari, joka ainoana ihmisenä koko maailmassa tietää miten tiedettä tehdään. Hän on itse sanonut, ettei ikinä ole ollut väärässä. Hänen vasta-argumentti on toisen haukkuminen ja uhriutuminen.
Ja tämä kaikki samaan aikaan kun hän on räikeästi väärässä, ja lähes kaikki huomaa asian. Ainoastaan toiset tunnetut trollit ovat olleet joissakin asioissa samaa mieltä. - Anonyymi
Olen itse täällä Suomi 24 palstalla oikonut Ollin väitteitä, ja hän juoksee aina karkuun niitä. Tämän jälkeen jatkaa vääriä väitteitään.
Vai mitä mieltä sinä olet hänen vakko väitteestä, että "ensin luodaan teoria ja sitten aletaan sitä tutkimaan"?
Tai sitä, että tieteen tekijöiden pitää ottaa kaikki hänen mielikuvitus asiat huomioon, mutta ei muiden? Tietysti hänen ei itse tarvitse tutkia mitään, vaan muiden pitäisi.
Hänellähän oli jotain galaksin välisiä enkeleitä, joille hän vaati tieteen tutkimista, josta hän sai lopulta bannit yhdellä kerralla. Hänelle siis oltiin selitetty asiaa, mutta jatkoi vänkäämistään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen itse täällä Suomi 24 palstalla oikonut Ollin väitteitä, ja hän juoksee aina karkuun niitä. Tämän jälkeen jatkaa vääriä väitteitään.
Vai mitä mieltä sinä olet hänen vakko väitteestä, että "ensin luodaan teoria ja sitten aletaan sitä tutkimaan"?
Tai sitä, että tieteen tekijöiden pitää ottaa kaikki hänen mielikuvitus asiat huomioon, mutta ei muiden? Tietysti hänen ei itse tarvitse tutkia mitään, vaan muiden pitäisi.
Hänellähän oli jotain galaksin välisiä enkeleitä, joille hän vaati tieteen tutkimista, josta hän sai lopulta bannit yhdellä kerralla. Hänelle siis oltiin selitetty asiaa, mutta jatkoi vänkäämistään.Samoin Tuubilinkkiä jaettiin kerta toisensa jälkeen mistä kyse muttei menny moden kaaliin ja lopulta paino deletenappia kun ei ois enää pärjänny areenalla väitteineen ja tuli nolatuks aikasemmin.
- Se ?? "valkonen mustasilmätyyppi".
- Anonyymi
Ateismi on uskomaton asia. Ei uskotuta yhtään.
Uskovaisten on turha tulla valehtelemaan!- Anonyymi
Katoin. No onkos nää tiedepalstan ateisteiksi julkisesti tunnustauneet räkyttäjä "Jeesusherjaajat" ja uskovaisvihaajat saanu banaania tasapuolisesti?
No ei koska julkisesti ateistimode asdf aatetovereita tyyppihän vetoaa vaan järestyksenpitoon.
Joku julkkis uskovainen Olli sen saman ateisti -hepun hampaissa.
Tyyppi ulos moderoimasta sieltä on mun ja ei pelkästään mun mielipide.
Jokasella ihmisellä vapaus valita. Sitä ei edes yritetä kieltää.
Mutta jos nää uskontovihaajat tiedepalstalla ja se yksi ateistimode ei pysty väittelee edes verbaalisesti yhden uskovaisten oikeuksia puolustavan kaverin kanssa niin ei tartte silti reagoida painamalla delete - banni nappia jos joku pitää tiukasti puoliaan jotain tiedepalstan ateisteiksi tunnustautunutta viherpuna provoojalaumaa vastaan .
Ihan oikein kun paukutti menemään vastakommenteilla tasapuolisesti sisääntulevan postin mukaan.
Siis todellakin suvaitsevainen hkoht. kanta. - Anonyymi
Sehän on sun vapaus ja ihmisoikeus. Mutta hyvä kun joku otti puheeks ton kotiinpäin vetävän moden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän on sun vapaus ja ihmisoikeus. Mutta hyvä kun joku otti puheeks ton kotiinpäin vetävän moden.
Kiitos sekulaarin humanismin (eli ateismin), että meillä on mielipiteenvapaus ihmisoikeutena.
Kun kristinusko dominoi Eurooppaa 1000 vuotta, niin kristinusko loi sellaisia oikeuksia kuin oikeus olla maaorja tai oikeus tulla poltetuksi elävältä (väitettyjen) ajatusrikostensa takia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos sekulaarin humanismin (eli ateismin), että meillä on mielipiteenvapaus ihmisoikeutena.
Kun kristinusko dominoi Eurooppaa 1000 vuotta, niin kristinusko loi sellaisia oikeuksia kuin oikeus olla maaorja tai oikeus tulla poltetuksi elävältä (väitettyjen) ajatusrikostensa takia.Mutta sä käytätkin sitä oikeuttas uskontovihamielisten purkaustes tekosyynä ja kaikkien kristittyjen leimaamiseen noitaroviolla hurraajiks kun olet joku pohjois korean virallisesti ateisti ja kommunistivaltiota puolusteleva trolli kuten kai se outo mode.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun kristinusko dominoi Eurooppaa 1000 vuotta, niin kristinusko loi sellaisia oikeuksia kuin oikeus olla maaorja tai oikeus tulla poltetuksi elävältä (väitettyjen) ajatusrikostensa takia.Sekulaari humanismi on filosofia ja elämänkatsomus, joka korostaa ihmisen kykyä ja vastuuta antaa merkitys omalle elämälleen ilman yliluonnollisten uskomusten tarvetta. Sekulaari humanistit uskovat tieteellisen menetelmän, järjen, ja ihmisen empatian kautta saavutettavaan tietoon ja edistykseen. Heitä yhdistävät arvot kuten ihmisoikeudet, tasa-arvo, vapaus ja oikeudenmukaisuus.
Ateisti voi olla ja usein onkin humanisti mutta myös jumalaan uskova voi olla humanisti.
Kyllä, jumalaan uskova voi olla humanisti. Humanismi keskittyy ihmisen arvoon, kykyihin ja oikeuksiin, eikä se sinänsä sulje pois uskonnollisia näkemyksiä. Uskonnollinen humanisti yhdistää uskonsa ihmisten hyvinvoinnin ja moraalisten arvojen edistämiseen. On myös monia uskonnollisia yhteisöjä, jotka omaksuvat humanistisia periaatteita.
Oleellista on, että sekä sekulaari että uskonnollinen humanismi jakavat yhteiset arvot, kuten empatia, tasa-arvo ja ihmisoikeudet. Molemmat lähestymistavat voivat rikastuttaa toisiaan ja edistää parempaa yhteiskuntaa.
- Anonyymi
No en tasan tarkkaan kannata mitään p-koreaa tänne sehän on virallisesti ateistinen valtio kommunistinen myös.
- Anonyymi
Pohjois-Korean valtionuskonto on juche-aate.
- Anonyymi
Kyse on järjesstä. Rationalisuudesta.
Ei uskota, ellei ole rationaalisesti perusteltu syy uskoa.- Anonyymi
Sä oot vaan joku ahdasmielinen uskontovihamielinen suvaitsematon henkilö.
Mullakaan mitään perusteltua syytä uskoa sun juttuihin kun et pysty rationaalisesti vakuuttamaan mua ateismis paremmuudesta ja moraalis ylemmyydestä tavallisiin taviksiin verrattuna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mullakaan mitään perusteltua syytä uskoa sun juttuihin kun et pysty rationaalisesti vakuuttamaan mua ateismis paremmuudesta ja moraalis ylemmyydestä tavallisiin taviksiin verrattuna.Se tuskin on ateistin vika jos sinun ymmärryksesi ei kykene rationaaliseen ajatteluun.
Jos se kykenisit, niin ymmärtäisit mikä ero on objektiivisilla havainnoilla hankitulla tieteellisellä tiedolla ja subjektiivisilla jumaluskomuksilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se tuskin on ateistin vika jos sinun ymmärryksesi ei kykene rationaaliseen ajatteluun.
Jos se kykenisit, niin ymmärtäisit mikä ero on objektiivisilla havainnoilla hankitulla tieteellisellä tiedolla ja subjektiivisilla jumaluskomuksilla.Se tuskin on kenenkään muun vika jos et pysty vastaamaan oman ajattelusi paremmuudesta.
Jos kykeneisit edes vähän tuskin sittenkään ymmärtäisit omaa subjektiivinen ideologia ensin -idioottimaista tyyliäsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mullakaan mitään perusteltua syytä uskoa sun juttuihin kun et pysty rationaalisesti vakuuttamaan mua ateismis paremmuudesta ja moraalis ylemmyydestä tavallisiin taviksiin verrattuna.Onko se ahdasmielisyyttä, jos ei usko kaikkia perustelemattomia väitteitä? Uskotko sinä Shivan olemassaoloon. Miljardi hindua uskoo, mutta estääkö ahdasmielisyytesi sinua uskomasta? Entä Ahura Mazda? Otatko hänen sanomansa avomielisesti vastaan ja uskot sen ilman epäilyksiä (ja ilman perusteluja)?
Se, että minä haluan käyttää sitä kieltämättä vajavaista ajattelukykyäni ei tarkoita että olisin jotenkin suvaitsematon teitä kohtaan, jotka olette sitä mieltä, että ihmisen kyky ajatella loogisesti on sitä varten että sen käyttöä vältellään. Se on teidän valintanne, mutta älkää vaatiko, että muiden pitäisi olla ajattelematta vaikka te ette halua ajatella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko se ahdasmielisyyttä, jos ei usko kaikkia perustelemattomia väitteitä? Uskotko sinä Shivan olemassaoloon. Miljardi hindua uskoo, mutta estääkö ahdasmielisyytesi sinua uskomasta? Entä Ahura Mazda? Otatko hänen sanomansa avomielisesti vastaan ja uskot sen ilman epäilyksiä (ja ilman perusteluja)?
Se, että minä haluan käyttää sitä kieltämättä vajavaista ajattelukykyäni ei tarkoita että olisin jotenkin suvaitsematon teitä kohtaan, jotka olette sitä mieltä, että ihmisen kyky ajatella loogisesti on sitä varten että sen käyttöä vältellään. Se on teidän valintanne, mutta älkää vaatiko, että muiden pitäisi olla ajattelematta vaikka te ette halua ajatella.Hei
Tietenkään ei ole ahdasmielisyyttä jos ei usko kaikkea ilman perusteluja.
Jokainen saa uskoa mihin haluaa tai olla uskomatta ja elää miten haluaa.
Mutta miksi tämän maan liberaalipoliitikot vaatii ihmisiä kieltämään uskonsa sanktioiden uhalla jos uskoo kahden sukupuolen olemassa oloon, jos sen sanoo jossain ääneen sekä vetoaa vain tieteeseen ilman uskontoa, sekä omiin havaintoihin joita tekee omilla silmillä päivittäin.
Mutta samaan aikaan ihan tavallisia uskovaisia ihmisiä pilkataan ettei "teillä ole mitään fyysisiä tieteellisiä todisteita uskonne puolesta".
En millään voi olla niin harhautunut rakkaudeton ja paha ihminen että minusta tulee lopulta henkilö jota liberaali vasemmisto sekä nykyinen liberaali arvoilmapiiri tehtyine lakimuutoksineen voi vapaasti vihata sekä syytellä avoimesti ahdasmielisyydestä, syrjivästä asenteesta, vihasta, tasa-arvon puutteesta somessa ja muualla, jos ei kritiikittä suostu hyväksymään automaattisesti jonkin vähemmistön näkemystä totuudesta.
Tai ateistien se "ahdasmielinen henkilö". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei
Tietenkään ei ole ahdasmielisyyttä jos ei usko kaikkea ilman perusteluja.
Jokainen saa uskoa mihin haluaa tai olla uskomatta ja elää miten haluaa.
Mutta miksi tämän maan liberaalipoliitikot vaatii ihmisiä kieltämään uskonsa sanktioiden uhalla jos uskoo kahden sukupuolen olemassa oloon, jos sen sanoo jossain ääneen sekä vetoaa vain tieteeseen ilman uskontoa, sekä omiin havaintoihin joita tekee omilla silmillä päivittäin.
Mutta samaan aikaan ihan tavallisia uskovaisia ihmisiä pilkataan ettei "teillä ole mitään fyysisiä tieteellisiä todisteita uskonne puolesta".
En millään voi olla niin harhautunut rakkaudeton ja paha ihminen että minusta tulee lopulta henkilö jota liberaali vasemmisto sekä nykyinen liberaali arvoilmapiiri tehtyine lakimuutoksineen voi vapaasti vihata sekä syytellä avoimesti ahdasmielisyydestä, syrjivästä asenteesta, vihasta, tasa-arvon puutteesta somessa ja muualla, jos ei kritiikittä suostu hyväksymään automaattisesti jonkin vähemmistön näkemystä totuudesta.
Tai ateistien se "ahdasmielinen henkilö".Ketkä liberaalipoliitikot vaativat ihmisiä kieltämään uskonsa sanktioiden uhalla?
Eiköhän kyse ole siitä, että uskonnoilla ja uskovaisilla ei ole oikeutta päättää näistä asioista muiden puolesta. Niin kuin ennen on ollut.
Liberaali vasemmisto? Ennen vanhaan liberaalit olivat oikeistolaisia... :)
- Anonyymi
No se on se Olli ja saahan Olli uskoa tai olla uskomatta johonkin.
Ei se varmaan laittomuksiin ole sekaantunu vaikkei kaikki ole samaa mieltä sen kanssa. Mutta tollanen mode ***tuun tiedepalstalta jos multa kysellään. - Anonyymi
Antaako se sama "valkonaama mustasilmä" venakkojen huumelinkkien näkyä siellä?
- Anonyymi
Puutetta ? Sitä me emme koe .
- Anonyymi
Tässähän alko tosissaan watuttaa....Jos tyyppi ei päästä banaanista muutamia vihaamiaan henkilöitä katotaan mitä kaikkee mukavata tehhäänkään tulevaisuujessa vaikka muutamat tanssit ja silleen ?
- Anonyymi
Naapurihellari-isännän mielestä ainoa ateismia pahempi asia on se että en myöskään usko häntä.
Lopettaisi valehtelun jumalastaan niin voisimme tullakin juttuun. - Anonyymi
Telkusta tulee ohjelma YLE-Teemalta (uusinta) Claes Andersson: ista siitä hyvästä vasurista. Olen tavannu kirjamessuilla. Kulttuuriministeri aikoja kai.
Näki miten hänen ajatusmaailma muokkautui hakemaan onnelaa vasemmistosta.
Se pääty jonnekin Neuvostoliiton hajoamiseen ja Berliinin muurin romuttamiseen.
Itsariakin miettiny kerran tosissaan.
Maanläheinen 12v. eduskunnassa. Muusikko, runoilija, mielenterveystyöntekijä, poliitikko, ajattelija. Todennäköisesti ateisti mutta ei kannattanut totalitaristisia kommunistisia järjestelmiä vaikka ne kulkevat usein käsi kädessä.
2019 poistunu keskuudestamme.
Hyvää matkaa.- Anonyymi
Ateismi ja kommunismi eivät kulje käsi kädessä.
On olemassa paljon ateisteja, jotka ovat oikeistolaisia.
- Anonyymi
Sinähän kaiken tiedät. Ateismi on päässäsi. Kuvittelet toisten elämät ja ajatukset, mutta mitä jos katsoisit peliin ja yrittäisit itse parantua. Uskonnottomat osaavat elää ilman uskontojen oppeja ja niiden käsitteitä. Uskonnot ja niiden kieltäminen on opittu, jos ymmärrät.
- Anonyymi
Kuten sanoin katselin TV:tä aihepiiristä mistä kommentoin ja minun ei tarvinnut kuvitella mitään, joten katsohan itse peiliin ennen kuin tuomitset toisia ihmisiä liian heppoisin perustein ja väärin arvauksin. Kenenkään ei tarvitse elää sinun mallisi mukaan vaan oman mallin mukaan jos ymmärrät.
- Anonyymi
Sinähän kaiken tiedät, ainakin omasta mielestäsi.
Kyllä minä pystyn todistamaan ateismin olemassaolon ja vaikutuksen ihmisten ajatteluun mutta sinun onkin vaikeampaa todistaa ettei sitä ole eikä sillä ole vaikutusta.
- Anonyymi
"Onko kyse todellakin vain jumaluskon puutteesta? Vai siitä että ei uskota uskovaisten väitteitä jumalan olemasaolosta?"
Onko sellaista vaihtoehtoa, että vain toinen näistä olisi totta?
En usko, vaikka palstauskovaiset ovat suht rasittavia keskustelijoita.- Anonyymi
Kuule kun tunne on tässä tapauksessa molemminpuolinen.
- Anonyymi
Voi sinua ressukkaa. Olen ateisti eikä tämä sinun paskan jauhamisesi liikuta vähääkään.
- Anonyymi
Voi sinua uskontovihaajaa yritä hillitä itseäsi ja asenteitasi.
Ei sillä pitkälle pötkitä.
Siitä pidän huolen. - Anonyymi
Ps. Valehtelet taas.
Kyllä liikutti.
- Anonyymi
"Neutroni" pönkitti asenteellaan tulehtunutta keskustelukulttuuria toisaalla ja siihen vastataan.
Uskontoviha on aika ikävää.
Minä en kärsi siitä. - Anonyymi
"Neutronilta" siellä toisaalla hyvä uudempi kommentti.
- Anonyymi
Muualta lainattu yksittäinen kommentti :
"Olen itsekin sen verran tuore tällä palstalla, ettivät vanhat kaunat ole mitenkään voineet vaikuttaa. Kaverin tyyli on vain alusta loppuun pelkkää saivartelua ja siinä sivussa oman turvonneen egon esittelyä. Vastenmielinen tyyppi ensimmäisistä kommenteista lähtien.
Tämä on tietenkin vain minun mielipiteeni".
- Luin. Olisiko käynyt niin, ettei ylläolevan kommentin laittaja eri foorumille nähnyt kanssaan ehkä samanmielisten syyllistyneen mihinkään suvaitsemattomaan käytökseen, saivarteluun, häirintään tai muuhun esittäessään ylläolevan negatiivisen leimaavan kommentin yksittäisestä henkilöstä, joka osaa pitää puoliaan.
"Synti" ehkä sekin arvoliberaalien mielestä?
- Anonyymi
Viime vuosien huomioita:
Uskontovihamielinen suvaitsematon "neuvostotyyli" rantautuu someen Suomessa ratsastaen valkeuden suvaitsevaiseksi arvoliberaaliksi enkeliksi pukeutuen.
Tai on jo rantautunut. - Anonyymi
Uskovaisen ja ateistin ero on lopulta varsin pieni. Jumalia arvioidaan olevan keksitty nykyiseen käyttöön n 4000 kpl.
Ateisti ei usko siis 4000 jumalaan ja uskovainen ei usko 3999 jumalaan. Ero menee virhemarginaaliin.- Anonyymi
Onhan se mahdollista.
Minua nyky-yhteiskunnassa ärsyttää kun "kaiken suvaitsevaiset vasemmistoliberaalit" eivät tuomitse naisten kivitystuomioita lähi-idässä näytellääkseen vain kuuluvansa johonkin monikulttuuri myönteiseen yhteiskunnallisesti arvokorrektiin sekä liberaaliin poliittiseen ryhmään, mutta tuomitsevat heti kirkon opit vaikka ne eivät välttämättä edes sotisi tiedemaailmankaan käsityksiä vastaan.
Erittelemättä sen enempää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se mahdollista.
Minua nyky-yhteiskunnassa ärsyttää kun "kaiken suvaitsevaiset vasemmistoliberaalit" eivät tuomitse naisten kivitystuomioita lähi-idässä näytellääkseen vain kuuluvansa johonkin monikulttuuri myönteiseen yhteiskunnallisesti arvokorrektiin sekä liberaaliin poliittiseen ryhmään, mutta tuomitsevat heti kirkon opit vaikka ne eivät välttämättä edes sotisi tiedemaailmankaan käsityksiä vastaan.
Erittelemättä sen enempää.Miten niin eivät tuomitse? Tietenkin tuomitsevat. Samoin kuin ympärileikkaukset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin eivät tuomitse? Tietenkin tuomitsevat. Samoin kuin ympärileikkaukset.
Noqun monikulttuuri ja rasismi muuten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noqun monikulttuuri ja rasismi muuten.
Et ihan taida ymmärtää asiaa. Rikos on rikos aina, kuten esimerkiksi kunniamurhat. Mutta eihän "vanhoilliset" ymmärrä eroa asian ja asian välillä.
- Anonyymi
Tyypillinen Marxilainen uskontokritiikki ja vihamielisyys jonka kommunistinen vasemmistolainen (se nykyisin itsensä suvaitsevaiseksi valheellisesti esittelevä) ja jonka maailma adoptoi hyväksyttävänä humanististen ajatusten vuoksi, on marxilaisten ateistien ajattelua / suuntausta.
Se pyrkii leimaamaan tavallisen uskovaisen "yhteiskunnallisesti haitalliseksi" halutessaan vähentää kirkoissa kävijöidenkin määrää.
Kuten Neuvostoliitostakin muistetaan.
Stalinin uskovaisten vainot kyllä muistetaan.
Se että vastapuoli mahdollisesti vetää omat vasta-argumenttinsa edellisestä ei kuitenkaan poista tosiasioita ja argumenttien ja vasta-argumenttien tulva mahdollisesti odotettavissa ?
Käyn kirkossa JOS tuntuu siltä.
Veisaan virsiäkin JOS tuntuu siltä.
Suvaitkaa ja se siitä.
Luuletteko että kaikki haluavat olla rähmällään ateistien edessä?
No satavarmasti ei. - Anonyymi
Tiedepalstan tietyt häiriköt näyttivät käyttävän erästä moderaattoria hyväkseen. Mielenkiintoista.
Tyypit provoilevat jotain yksittäistä henkilöä ja kun eivät pärjää tälle keskusteluareenalla lentää moderaattori avuksi ja antaa bannit mutta ei tietenkään näille provoilijoille koska he ovat ideologisesti lähellä moderaattorin omaa maailmankatsomusta eli vihervasemmistolaisuutta ja ateismia.
En todella tiedä mitä kaikkea tuolla on aiemmin tapahtunut mutta voin puhua vain omasta puolestani.
Vanha uhkaus sanoa tärkeinä pitämänsä asiat korkojen kera muualla somessa, lukeminen teki ainakin minulle hyvän mielen. - Anonyymi
ateismi osoittaa uskontojen valheellisuuden ja sekös uskovia harmittaa
- Anonyymi
Osoita valheellisuus käyttäen tiedettä hyväksesi ja älä intä.
Sekös teitä harmittaa kun sekään ei teiltä onnistu. - Anonyymi
Pyhän Hengen täyttämiä tosiuskovia ei harmita eikä pelota, koska he ovat maailmankaikkeuden Luojan, siis vahvimman voiman puolella ja suojeluksessa. Eräässä eilisillan ohjelmassa todettiin, että kristityt ovat tänä päivänä vainottuja Suomessa ja erityisesti somemyrskyjen silmässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyhän Hengen täyttämiä tosiuskovia ei harmita eikä pelota, koska he ovat maailmankaikkeuden Luojan, siis vahvimman voiman puolella ja suojeluksessa. Eräässä eilisillan ohjelmassa todettiin, että kristityt ovat tänä päivänä vainottuja Suomessa ja erityisesti somemyrskyjen silmässä.
PH:n täyttämä Tosiuskova onkin juuri sitä Taivaallista parhautta!!
Nuuskuttamaan hopihopi!Sitä Jeesuskin rakastaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen huomaa nykyisin tiedepalstalla kun lukee .
Miten nykysin hommat tod. näk. etenee siellä ?
--------------------
Keskustelija 1. Olen kanssasi eri mieltä
Keskustelija 2 ja eräs moden suosikki : Taasko häirintäsi alkoi?
Keskustelija 1. Sanon et oon eri mieltä koska.....
Keskustelija 2. ja moden suosikki : Meneppäs "Jeesustelija" kotiis "Jeesustelemaan"
--------------------
"Kalkkikasvo mustasilmä" mode saavuttaa kohta uransa huipun ( ko?) ?
Keskustelija 1. syyllistyi palstan sääntöjen rikkomiseen .
Voee helevata ei voi muuta sanoa.
Olinhan kuullu jotain aikasemmin jostain tyypistä mutten koskaan miettiny niiden keskustelijoiden tilannetta siellä . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PH:n täyttämä Tosiuskova onkin juuri sitä Taivaallista parhautta!!
Nuuskuttamaan hopihopi!Sitä Jeesuskin rakastaa!Oletko kritisoinut koskaan Suomen liberaalia seksuaalipolitiikkaa tai päihdekulttuuria tai vihervasemmistolaista ateistista arvomaailmaa tai tiedepalstan suvaitsemattomuutta?
Jeesus kyllä rakastaa sinua, minä en.......ainakaan vielä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen huomaa nykyisin tiedepalstalla kun lukee .
Miten nykysin hommat tod. näk. etenee siellä ?
--------------------
Keskustelija 1. Olen kanssasi eri mieltä
Keskustelija 2 ja eräs moden suosikki : Taasko häirintäsi alkoi?
Keskustelija 1. Sanon et oon eri mieltä koska.....
Keskustelija 2. ja moden suosikki : Meneppäs "Jeesustelija" kotiis "Jeesustelemaan"
--------------------
"Kalkkikasvo mustasilmä" mode saavuttaa kohta uransa huipun ( ko?) ?
Keskustelija 1. syyllistyi palstan sääntöjen rikkomiseen .
Voee helevata ei voi muuta sanoa.
Olinhan kuullu jotain aikasemmin jostain tyypistä mutten koskaan miettiny niiden keskustelijoiden tilannetta siellä .Tiedefoorumi on vähän niinku salaseura kuten vapaamuurarit. Se koostuu enimmäkseen 40-50 -vuotiaista vihaisista miehistä, jotka ovat vihkiytyneet ateismin tai agnostismin kannattajiksi. Toisinajattelijat karkotetaan pienistäkin tekaistuista sääntörikkomuksista ja muutamat vanhat ukot alistuu nuorempien sääntöihin. Naisia on vähemmistönä enkä oikeastaan ihmettele sitä. Miesten asenne on siellä naisia halveksiva ja heidät nähdään vain heikkoluonteisina seksiobjekteina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedefoorumi on vähän niinku salaseura kuten vapaamuurarit. Se koostuu enimmäkseen 40-50 -vuotiaista vihaisista miehistä, jotka ovat vihkiytyneet ateismin tai agnostismin kannattajiksi. Toisinajattelijat karkotetaan pienistäkin tekaistuista sääntörikkomuksista ja muutamat vanhat ukot alistuu nuorempien sääntöihin. Naisia on vähemmistönä enkä oikeastaan ihmettele sitä. Miesten asenne on siellä naisia halveksiva ja heidät nähdään vain heikkoluonteisina seksiobjekteina.
Se yksi yli-innokas mode ei ainakaan tee sille foorumille hyvää.
Tai "suvakeille" tai kellekkään.
Minusta ainakin se on hyvä ettei kaikki keskustelu ole vain akateemisen koulutuksen saaneiden eri mielisten -- yliopistotason ihmisten todisteiden kaivelufoorumi puolesta tai vastaan vaikka totta kai niilläkin on tärkeä osuus keskusteluissa. Tiede kuuluu tavallisillekin ihmisille vaikka ei ymmärtäisikään aina ihan kaikkea.
"Tekaistut sääntörikkomukset" vars. erimielisille, näinhän se menee.
Toivotaan varmaan kumpikin että hommat vähän paranee siellä.
Have peace all brothers and sisters ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eräässä eilisillan ohjelmassa todettiin, että kristityt ovat tänä päivänä vainottuja Suomessa ja erityisesti somemyrskyjen silmässä."
Vainoojasta vainotuksi.
- Anonyymi
Vaikka en ole tutustunut ateismiin sen juuria myöten niin se on mielestäni myös sen toteamista, ettei maailmankaikkeudessa voi olla älykkäämpää elämää kuin ihminen maapallolla. Kun siitä ei ole fyysisiä todisteita. Miksi siis tutkia mitään mitä ei lähtökohtaisesti edes voi olla olemassa? Sekin on johonkin uskomista jos ei usko korkeampiin olentoihin.
Rajoittunut, ruosteinen, suppea näkemys.
Silti jopa järjenvastaista väittää ettei maailmankaikkeudessa voisi olla älykkäämpää elämää, jos vähänkin tuntee maailmankaikkeuden rakennetta sekä tiedemiesten vakuuttelua elämän synnyn tarvitsemista varsin yksinkertaisista perus rakennuspalikoista sekä jos käy luennolla maailmankaikkeuden iästä. - Anonyymi
Kyllä uskovaisilla on omituisia käsityksiä ateismista, tai oikeastaan ateisteista.
- Anonyymi
Minä uskovana annan mieluusti ateistien olla omissa oloissaan ja tietämyksissään enkä lähesty heitä, mutta jos joku ateisti haluaa lähestyä minua, otan hänet ystävällisesti vastaan...
- Anonyymi
Ja ateisteilla outoja käsityksiä kristityistä mutta eivät kai uskalla arvostella muunuskoisia ettei heitä voisi moittia monikulttuurivihamielisiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä uskovana annan mieluusti ateistien olla omissa oloissaan ja tietämyksissään enkä lähesty heitä, mutta jos joku ateisti haluaa lähestyä minua, otan hänet ystävällisesti vastaan...
Samoin minä antaisin, mutta kun ei ne jätä niitä kristittyjä rauhaan.
Samoin minä kiinnitin huomiota eka kerran noihin nykysiin "suvakkien" tehtailemiin banneihin tuolla uskovais vihamielisellä tiedepalstalla.
Muut uskonnot ne jättää rauhaan kun ne pelkää saavansa monikulttuuri-vihamielisen leiman. Ääriliberaali suvaitsevaisuus- woketus on uusi valtionuskontoa lähentelevä ääriliike joka syyttelee rasismista heti jos mainitsee vahingossakin sen n-alkuisen sanan.
Virallisesti ja epävirallisesti ateistisia valtioita ja myönteisesti aatteeseen suhtautuvia on nykyisinkin paljon. Kaksi tässä. Uskontovastainen entinen Albania ja nykyinen Pohjois Korea. - Anonyymi
Mä jakaisin ateistit kahteen leiriin. Hyviin ja huonoihin ateisteihin.
Hyvä (suvaitseva) ateisti sanoo uskovalle näin: Sinä voit pitää uskosi Jumalaan ja minä pidän omat uskomukseni tieteeseen tms. mutta silti me voidaan olla kavereita keskenämme.
Huono (suvaitsematon) ateisti sanoo uskovalle näin: Sinä olet hurahtanut hihhuli ja minä olen oikea viisas ihminen, enkä siksi halua olla missään tekemisissä tuollaisen hullun kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä jakaisin ateistit kahteen leiriin. Hyviin ja huonoihin ateisteihin.
Hyvä (suvaitseva) ateisti sanoo uskovalle näin: Sinä voit pitää uskosi Jumalaan ja minä pidän omat uskomukseni tieteeseen tms. mutta silti me voidaan olla kavereita keskenämme.
Huono (suvaitsematon) ateisti sanoo uskovalle näin: Sinä olet hurahtanut hihhuli ja minä olen oikea viisas ihminen, enkä siksi halua olla missään tekemisissä tuollaisen hullun kanssa.Mä jakaisin teistit kahteen leiriin. Hyviin ja huonoihin teisteihin.
Hyvä (suvaitseva) teisti sanoo ateistiile näin: Sinä voit olla uskomatta Jumalaan ja minä pidän omat uskomukseni Jumalaan tms. mutta silti me voidaan olla kavereita keskenämme.
Huono (suvaitsematon) teisti sanoo uskovalle näin: Sinä olet kommunisti ja joudut helvettiin, jossa vietät ikuisuuden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä jakaisin teistit kahteen leiriin. Hyviin ja huonoihin teisteihin.
Hyvä (suvaitseva) teisti sanoo ateistiile näin: Sinä voit olla uskomatta Jumalaan ja minä pidän omat uskomukseni Jumalaan tms. mutta silti me voidaan olla kavereita keskenämme.
Huono (suvaitsematon) teisti sanoo uskovalle näin: Sinä olet kommunisti ja joudut helvettiin, jossa vietät ikuisuuden.Toi pitää paljon paikkansa ja käynkin ajatukseen kiinni vedänkin ateistit mukaan tasa-arvon vuoksi.
"Huonoja" löytyy virallisesti ateistisista maista.
Mä en tosiaankaan haluu mitään entistä DDR:rää tai ent. Albaniaa tänne, mitä noiden uskovaisten kohteluun tulis.
Mun mielipide.
Ei ole pakko uskoa tai olla uskomatta.
- Anonyymi
Ateisteiltä puuttuu ns. jumalgeeni, joka saa ihmiset uskomaan harhoihin ja yliluonnollisiin ilmiöihin. Kulttien johtajat ovat usein ateisteja, jotka tietävät miten uskovaisia voi helposti höynäyttää.
- Anonyymi
Puuttuuko sinulta suvaitsevaisuusgeeni?
- Anonyymi
Eikö vieläkään mene noiden ns. tieteellisten todisteiden perässä 24-7 juoksevien muutaman provoilijahäirikkö ? "tiedepalstalaisten" kaaliin että jos on esitetty jokin väite puolesta tai vastaan, voidaan samaan aikaan esittää jokin vastaväite puolesta tai vastaan.
Se voi olla faktaa tai fiktiota.
Nykyinen lähes faktan aseman saavuttanut asia tieteessä voidaan myös todeta myöhemmin fiktioksi jos tietomäärämme lisääntyy.
Tiedekin voi olla välillä varsin dogmatisoituneessa tilassa kuten Avril Styrman & Erkki Antila totesivat ansiokkaasti luennollaan.
Miksi joku fanaattiselta tuntuva uskontovihamielinen henkilö jollain tiedepastalla julistaa suu vaahdossa ajatusta ettei "ihmistä älykkäämpiä tai voimakkaampia voimia ole maailmankaikkeudessa". Pelkkä provoilija ?
Kun fyysisiä todisteita ei löydy niin asia sillä selvä ?
Samalla sanoo ettei "olemattomuutta voi todistaa tieteen keinoin".
Kyllä voi niinkin päin ja toisinkin päin jos kyllin kehittyneet keinot.
Harmittaisihan se suunnattomasti uskontovihamielisiä jos maailmankaikkeudesta löytyisikin ihmisiä älykkäämpiäkin voimia.
Oma imago kärsisi.
Tyhjiötkin ovat täynnä erilaista säteilyä, energiaa riippumatta pätkääkään jonkun tiedepalstalaisen uskontovihamielisen henkilökohtaisesta näkemyksestä korkeampien voimien olemassaoloon tai olemattomuudesta.
Muutama tyyppi tuolla tiedepalstalla jotka sen saman kimpussa olleet, tuntuu ihailevan erikoista oikeudentajua...
Jos ei tunne historiaa kuinka monia asioita voitiin pitää menneinä aikoina 'höyrähtäneiden hullujen haaveiluina' ts. mahdottomina, kunnes nekin saattoivat aineellistua teknisinä innovaatioina ja laitteina myöhemmin.
Kukas se nyt nauro viimesen naurun.
-Se hullu ja höyrähtänyt.- Anonyymi
"Kun fyysisiä todisteita ei löydy niin asia sillä selvä ?"
Jep. - Anonyymi
"Miksi joku fanaattiselta tuntuva uskontovihamielinen henkilö jollain tiedepastalla julistaa suu vaahdossa ajatusta ettei "ihmistä älykkäämpiä tai voimakkaampia voimia ole maailmankaikkeudessa". "
Mikä tämä juttu oikein on? Minä olen ollut ateisti kymmeniä vuosi enkä ole koskaan kuullut tuollaista käsitystä. Ei se ainakaan ateismiin liity.
Ateistithan yleensä ovat sitä mieltä, että maailmankaikkeudessa voi olla paljon kehittyneempiä olentoja kuin ihmiset. Uskovaiset yleensä väittävät, että ihminen on korkein olento maailmankaikkeudessa, koska ihminen on muka Jumalan kuva.
- Anonyymi
- Olin haistavinani ******terin aivopieruja kommentin muodossa ?
Odotankin milloin pääsen "roustaamaan". Viherpunainen kiihkokommunismin puolustajien vitutuksen savu nousee hyväntuoksuisena vitutuksena kaikkien haisteltavaksi tai tuoksuksi riippuu tietenkin vähän poliittisesta kannoista.- Anonyymi
Se käry tulee kuupastasi kun viimeinen toimiva aivosolusi tekee polttoitsemurhaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se käry tulee kuupastasi kun viimeinen toimiva aivosolusi tekee polttoitsemurhaa.
Niinkö?
Totuus tekee varmaan kipeää kun vasemmistohumanistin imagoa otetaan pois päältä.
- Anonyymi
Ps : Hei etkö huomaa mitään huomauteTA vaa hahahahahahaha !
- Anonyymi
Kun tavallisia kristittyjä ei jätetä rauhaan 'suvaitsevaisten vasemmisto liberaalien' toimesta, alan kaivelemaan ikäviä asioita maailmanhistoriasta mitä vastapuoli teki niin kauan kuin huvittaa.
https://en.wikipedia.org/wiki/USSR_anti-religious_campaign_(1928–1941)- Anonyymi
USSR anti-religious campaign (1928–1941)
- Anonyymi
Teoria Houreista, joita ateisteille syötetään!
- Anonyymi
Teoria houreista, joita syötät tavallisille kansalaisille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teoria houreista, joita syötät tavallisille kansalaisille.
Raamattu on historiallista faktaa.
Siitä ei ateistien houreet miksikään muuta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä ei ateistien houreet miksikään muuta!Painopaikkaa lukuunottamatta siinä kirjassa on faktat vähissä.
Raamatun ihmeet ja ilmestykset lähinnä todistavat siitä että jo sen kirjoittamisen aikaan ihmiset kärsivät vakavista päihdeongelmista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä ei ateistien houreet miksikään muuta!Mielenkiintosta aikaa eletään.
Poliittinen paatos on niin rajua välillä kun lukee somekommentteja että voidaan väittää jopa tietynlaisen massapsykoosin vallanneen somenkin ts. videoitua konferenssi tyylistä tapahtumaakaan ei ole ehkä järjestetty ollenkaan tai tietokin sen olemassa olosta voi muuttua "epäluotettavaksi" jos sen sisältö havaitaan poliittisesti sekä arvo epäkorrektiksi. Eli tiedemaailmasta itsestään löydetään samaista ajattelua ja toimintaa jota se itse väittää löytävänsä pääasiallisesti uskonnollisista yhteisöistä.
Vai miltä tuntuu uskonto jonka perusajatuksia muutellaan yhteiskunnan harjoittaman politiikan mukaan? Tai tiede jolle käy samoin?
Se että konferenssi järjestettiin kertoo kuitenkin mielestäni pyrkimyksestä terveeseen itsekritiikkiin tiedeyhteisössä, joka on positiivista, ei tiedevastaista.
Minusta tieteenkään tarkoitus ei ole politisoitua ja olla uskontovastaisten poliitikkojen - puolueiden tai mahdollisesti suvaitsemattomien ihmisten käsikassarana 24 / h. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Painopaikkaa lukuunottamatta siinä kirjassa on faktat vähissä.
Raamatun ihmeet ja ilmestykset lähinnä todistavat siitä että jo sen kirjoittamisen aikaan ihmiset kärsivät vakavista päihdeongelmista.Harmittaahan varmaan arkiseen elämään liittyvien arkeologisten löytöjen eli faktuaalisten todisteiden löytyminen pyhistä kirjoista vihervasemmistolaiseen ateistiseen ajattelutyyliin taipuvia, vaikka ne olisivat tottakin eli eri asioille löytyy mahdollisesti raamatun ulkopuolisiakin lähteitä.
Tai voi olla että sinulla on rajoittunut käsitys todellisuudesta käsityskykysi ulkopuolelta?
Jota et tunne tai halua tuntea koska se ehkä romahduttaisi tutun turvallisen maailmasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Painopaikkaa lukuunottamatta siinä kirjassa on faktat vähissä.
Raamatun ihmeet ja ilmestykset lähinnä todistavat siitä että jo sen kirjoittamisen aikaan ihmiset kärsivät vakavista päihdeongelmista.Seliseli
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harmittaahan varmaan arkiseen elämään liittyvien arkeologisten löytöjen eli faktuaalisten todisteiden löytyminen pyhistä kirjoista vihervasemmistolaiseen ateistiseen ajattelutyyliin taipuvia, vaikka ne olisivat tottakin eli eri asioille löytyy mahdollisesti raamatun ulkopuolisiakin lähteitä.
Tai voi olla että sinulla on rajoittunut käsitys todellisuudesta käsityskykysi ulkopuolelta?
Jota et tunne tai halua tuntea koska se ehkä romahduttaisi tutun turvallisen maailmasi.Eksegetiikan eli tieteellisen Raamatun tutkimuksen mukaan niin Mooseksen kirjat kuin itse Mooseskin on sepitettä.
Luotatko tässä asiassa tieteeseen vai mielummin pidät kiinni omista uskomuksistasi jotka edustavat hyvin rajoittunutta käsitystä ympäröivästä todellisuudesta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eksegetiikan eli tieteellisen Raamatun tutkimuksen mukaan niin Mooseksen kirjat kuin itse Mooseskin on sepitettä.
Luotatko tässä asiassa tieteeseen vai mielummin pidät kiinni omista uskomuksistasi jotka edustavat hyvin rajoittunutta käsitystä ympäröivästä todellisuudesta?Tiede on pelkkää teoriaa, se ei voi koskaan todistaa yliluonnollista.
Sen saa jokainen halukas kokea VAIN uskossa.
Siksi ateistien hokemiset on kaikki turhaa, suorastaan hulluutta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiede on pelkkää teoriaa, se ei voi koskaan todistaa yliluonnollista.
Sen saa jokainen halukas kokea VAIN uskossa.
Siksi ateistien hokemiset on kaikki turhaa, suorastaan hulluutta!Olen kanssasi samaa mieltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eksegetiikan eli tieteellisen Raamatun tutkimuksen mukaan niin Mooseksen kirjat kuin itse Mooseskin on sepitettä.
Luotatko tässä asiassa tieteeseen vai mielummin pidät kiinni omista uskomuksistasi jotka edustavat hyvin rajoittunutta käsitystä ympäröivästä todellisuudesta?Mooses ja Juutalaisten historia sepitettä (kö) tai älykkäiden olentojen olemassaoloon mahdollisesti muualla maailmankaikkeudessa uskominen pelkkää satua siksi, kun et itse tai kaverisi ole saaneet "fyysisiä todisteita takapihalle" ?
Harmittaisi varmaan jos ahdasmielinen vain materialistinen käsitys maailmankaikkeudesta johon uskonut ehkä koko elämänsä romahtaisikin yht'äkkiä ja joidenkin ylpeys yhteiskunnan ns. "tietäväiseen paremmistoon" kuuluminen saisikin mahdollisesti kolauksen?
Todista väitteesi tieteellisillä argumenteilla kuten arkeologisilla löydöillä tai muulla vakuuttavasti.
Vai käytätkö tuttua some-argumenttia "olematonta ei voi todistaa" päästäksesi vain pinteestä ja kiusallisesta tilanteesta tietäessäsi jo etukäteen ettei menneisyyttä voi todistaa aukottomasti heti 24-h.
Mutta sovellat silti samaista taktiikkaa uskontomyönteisen vastapuolen argumentoinnin kritisoimiseen halutessasi mahdollisesti kyseenalaistaa uskovaisten ihmisten luotettavuuden keskustelupalstoilla?
Vaadit varmaan Mooseksen fyysiselle olemassa ololle menneisyydessä fyysisiä todisteita. Saat toki vaatia. Suomi on suht. vapaa maa. Vielä.
Minä voin myös vaatia. Todista väite "satuhenkilöistä".
Mutta ei sinulla ole pitäviä fyysisiä todisteita.
Aihetodisteita sinulta voi löytyä.
Mutta niin löytyy muiltakin.
Jos joku sanoo jotain sille tosiaankin voi esittää vastaväitteen.
Olipa kyse ajatustasolla tapahtuvasta ajattelun eroavaisuuksista tai ihmisten argumentoinneista somessa jonkin asian puolesta tai vastaan tai fyysisistä todisteista tai niiden tulkinnoista, miten vain.
Mutta väite sekä vastaväite pysyvät siitä huolimatta kahtena väitteenä.
Pitäisikö uskoa heti kun joku tyyppi tulee ja sanoo ettei itse usko johonkin ja sillä selvä. Piste.
Älä unta näe.
Anteeksi jos erehdyin henkilöstä sekä esitin vääriä paikkaansa pitämättömiä käsityksiä mutta ne syntyivät tekstisisällöstä jonka luin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harmittaahan varmaan arkiseen elämään liittyvien arkeologisten löytöjen eli faktuaalisten todisteiden löytyminen pyhistä kirjoista vihervasemmistolaiseen ateistiseen ajattelutyyliin taipuvia, vaikka ne olisivat tottakin eli eri asioille löytyy mahdollisesti raamatun ulkopuolisiakin lähteitä.
Jota et tunne tai halua tuntea koska se ehkä romahduttaisi tutun turvallisen maailmasi.Tämä on ero teistin ja ateistin kesken.
Teisti on liimaantunut kiinni raamatun muuttumattomaan todellisuuteen. Ateisti muuttaa ajatusta tiedon karttuessa.
- Anonyymi
"Onko kyse todellakin vain jumaluskon puutteesta?"
Kyllä.
"Vai siitä että ei uskota uskovaisten väitteitä jumalan olemasaolosta?"
Suurin osa palstan "uskovaisista" on niin epämiellyttävää ja tyhmää pohjasaakkaa, ettei se ainakaan paranna kuvaa Jumalasta, saati houkuttele uskonnon piiriin.- Anonyymi
”Autuaita ovat hengessään köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta”
- sanoi Jeesus vuorisaarnassaan
Ensinnäkin hengessään köyhä ihminen on nöyrä. Hengessään köyhä ihminen on siis ymmärtänyt, että hän on riippuvainen Jumalan armosta ja rakkaudesta aivan kuten maallisessa mielessä köyhä on ymmärtänyt riippuvaisuutensa suhteessa muihin ihmisiin. Hengessään köyhä ei kuvittele itsestään liikoja. Hän on kuin Kristuksen vertauksen publikaani, joka tunnustaa oman arvottomuutensa Jumalan edessä. Tämän vuoksi hengessään köyhät ovat jo lähempänä Jumalaa ja taivasten valtakuntaa. - Anonyymi
Kristitytkään ei ole ateistien kanssa samaa mieltä eivätkä usein jaa samaa arvomaailmaa tai poliittista näkemystäkään.
Kyllä minuakin olisi vaikea houkutella moderniksi vihervasemmistolaiseksi suvakiksi vaikka en olisi koskaan käynyt kirkossa ja valittavana olisi pelkkä pakanuus tai ateistiset käsitykset jonka keskeisiä näkemyksiä ei kyetä todistamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Autuaita ovat hengessään köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta”
- sanoi Jeesus vuorisaarnassaan
Ensinnäkin hengessään köyhä ihminen on nöyrä. Hengessään köyhä ihminen on siis ymmärtänyt, että hän on riippuvainen Jumalan armosta ja rakkaudesta aivan kuten maallisessa mielessä köyhä on ymmärtänyt riippuvaisuutensa suhteessa muihin ihmisiin. Hengessään köyhä ei kuvittele itsestään liikoja. Hän on kuin Kristuksen vertauksen publikaani, joka tunnustaa oman arvottomuutensa Jumalan edessä. Tämän vuoksi hengessään köyhät ovat jo lähempänä Jumalaa ja taivasten valtakuntaa.Nii-iin.
Minulle vaan tuli kuuppa täyteen kun luin tiedepalstaa.
Sentään tykkään tieteestä ja tollasta palstaa tarvitaan kivana keskusteluareenana.
Se pikkupomo ********** ellei paranna moderointitapojaan.
Mummuille terkkuja jos luette olette mahtavia.
Rauhaisaa la-su yötä kaikille valvoville. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nii-iin.
Minulle vaan tuli kuuppa täyteen kun luin tiedepalstaa.
Sentään tykkään tieteestä ja tollasta palstaa tarvitaan kivana keskusteluareenana.
Se pikkupomo ********** ellei paranna moderointitapojaan.
Mummuille terkkuja jos luette olette mahtavia.
Rauhaisaa la-su yötä kaikille valvoville.se pahis mode myrkyttää ilkeydellä hyvän foorumin.potkut se saisi muusta työstä.
- Anonyymi
Se Huuhaassa rypemistä
- Anonyymi
Saatanallisesta hyvästä!!!
- Anonyymi
Koraani syntyi kun Mohammedilla oli epilepsiakohtauksia, joiden aikaiset houreet joku kirjoitti ylös. Paavikin sekaantui asiaan. Hän halusi ei-roomalaiskatoliset kristityt pois Jerusalemista, jotta siitä tulisi roomalaiskatolisten aluetta. Hän käytti hyväksi pakanoita ja auttoi Koraanin luomisessa. Koraanissa on pitkiä kirjoituksia jotka on otettu suoraan Raamatusta.
- Anonyymi
Unohtiko joku mainita miten vanhan testamentin 10 käskyä vituttaa liberaalia Eurooppaa?
Olisi varmaan lystikästä elää ilman omantunon tuskiakaan ja luulla kuuluvansa samalla niihin "parempiin moderneihin wokettaja suvaitsevaisten punavihreiden kansalaisten joukkoon"?
Vituttaahan se tiettyä porukkaa jos tullaan neuvomaan moraaliasioissa, kun ollaan niin täydellistä olevinaan.
Sanoisin tervemenoa Albaniaan, Pohjoiskoreaan, entiseen Neuvostoliittoon, ddr;ään, Kamputseaan jne maistelemaan ateististen valtioiden "ihanuutta" vaikkei joitain enään ole.
Muistot kyllä on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unohtiko joku mainita miten vanhan testamentin 10 käskyä vituttaa liberaalia Eurooppaa?
Olisi varmaan lystikästä elää ilman omantunon tuskiakaan ja luulla kuuluvansa samalla niihin "parempiin moderneihin wokettaja suvaitsevaisten punavihreiden kansalaisten joukkoon"?
Vituttaahan se tiettyä porukkaa jos tullaan neuvomaan moraaliasioissa, kun ollaan niin täydellistä olevinaan.
Sanoisin tervemenoa Albaniaan, Pohjoiskoreaan, entiseen Neuvostoliittoon, ddr;ään, Kamputseaan jne maistelemaan ateististen valtioiden "ihanuutta" vaikkei joitain enään ole.
Muistot kyllä on.Voisit mennä toteuttamaan lähetyskäskyä Iraniin tai Saudeihin. Siellä riittäisi käännytettäviä pakanoita.
Vai etkö halua totella Jumalasi käskyä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisit mennä toteuttamaan lähetyskäskyä Iraniin tai Saudeihin. Siellä riittäisi käännytettäviä pakanoita.
Vai etkö halua totella Jumalasi käskyä?Iskikö paniikki kun kuulit ettei sinulla ole tieteellisiä todisteita omalle ateismillesi?
Meneppäs nyt sinne Irakiin ja Iraniin ja Afganistaniin sekä Ukrainaan pelkäksi avustustyöntekijäksi.
Ehkä tavataan siellä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iskikö paniikki kun kuulit ettei sinulla ole tieteellisiä todisteita omalle ateismillesi?
Meneppäs nyt sinne Irakiin ja Iraniin ja Afganistaniin sekä Ukrainaan pelkäksi avustustyöntekijäksi.
Ehkä tavataan siellä?Vain positiivinen väite edellyttää todisteita. Koska haihattelu on typerää, eikä uskolle jumalten olemassa olosta ole pitäviä perusteita, on sellaisiin uskomattomuus vain looginen johtopäätös. Pallo on siis sinulla.
Todisteita odotellessa... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain positiivinen väite edellyttää todisteita. Koska haihattelu on typerää, eikä uskolle jumalten olemassa olosta ole pitäviä perusteita, on sellaisiin uskomattomuus vain looginen johtopäätös. Pallo on siis sinulla.
Todisteita odotellessa...Älkää uskoko uskovaisten harteille ripustettua todistamistaakka velvollisuutta.
Vastaväite korkeampien voimien olemattomuudesta maailmankaikkeudessa, jolla ateismi selittää kaiken pois ja väittää todistamistaakan kuuluvan vain uskovaisten harteille on taitavasti laadittu keino saada uskovaiset leimattua tiedevastaisiksi ja epäuskottaviksi keskustelukumppaneiksi.
Vastaväitekin ( joka on jonkin ilmiön kieltävä väite ) joka perustuu tässä tapauksessa tietämättömyyteen maailmankaikkeuden mahdollisesti muusta älykkäästä elämästä mutta jota aina käytetään toisen osapuolen väitteiden tyhjäksi tekemiseen ja mielenkiinnon karkoittamiseen tietyistä keskustelun avauksista esimerkiksi somessa koskien uskovaisten teoksia..
Vastaväite voi olla ajatustasolla esiintyvä tai se voi jokin muu mutta silloin jos uskovaisilla on omia tekstejä ja ateisteilla ei ole muuta kuin antaa tyhjyyttä. No mikäs siinä mutta tyhjyysväite ei voi olla todiste koska maailmankaikkeudessa ei modernienkaan havaintojen perusteella voi olla ns. absoluuttista tyhjyydeksi luokiteltavaa tilaa.
Ei alkuräjähdyksen jälkeen, eikä myös sen jälkeen. Ei galaksien välisessä tyhjässä tilassa.
Käytänpä minäkin "keppihevosia" jos koen sen tavalla tai toisella hyödyllisenä käynnissä olevan keskustelun tähden, olipa se tieteellistä tai jotain muuta.
Materialistiset näkemykset eivät hyväksy kymmentä käskyä kuin "pitkin hampain" moraaliohjeena mutta samalla haluavat nauttia sen tuomista etuuksista, niin kauan kuin ne ehkä palvelevat vain omia poliittisia päämääriään, arvomaailmaa tai yhteiskunnan vasemmistoliberaalia asenneilmapiiriä.
Mutta eivät halua kuunnella kymmentä käskyäkään, koska se ehkä voisi paljastaa monet modernin tiedemaailman edustajat samalla epäluotettaviksi kollegoidensa mielestä ja jopa haitata urakehitystä modernissa ateistisessa arvoilmapiirissämme.
Joka kylvää opiskelijoiden mieleen pelkoa samalla omasta epäkorrektiudesta.
Pelko hyödyttää uskovaisvihamielistä modernia ilmapiiriä.
Valitettavasti.
Samalla vaativat suvaitsemaan erimielisyydet kanssaan kritiikittä, muuten "hulluksi leimaamiset" jatkuvat kuten halu leimata vastapuoli medioiden kannustuksella odottaen "sensaatiouutisia" joka samalla leimaisi ehkä uskovia ja lisäisivät samalla myyntiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain positiivinen väite edellyttää todisteita. Koska haihattelu on typerää, eikä uskolle jumalten olemassa olosta ole pitäviä perusteita, on sellaisiin uskomattomuus vain looginen johtopäätös. Pallo on siis sinulla.
Todisteita odotellessa...Älä sitten haihattele.
Vaikka toisaalta hauskuutathan toki minua ja kavereitani.
Muista keskustelijoista ja heidän mielipiteistä en ole esittänyt positiivista, negatiivista tai neutraaliakaan väitettä avoinna oleviin kysymyksiin, vain selventääkseni mikä asemasi keskustelussa on.
Väitteeseen, positiiviseen tai negatiiviseen voi esittää aina vastaväitteen. Sanallisen tai fyysisen.
Sinulla ei kuitenkaan ole aineellisia todisteita ja todistamisvelvoitteesta vapautuminen ei onnistu vain vetoamalla omaan epäuskoosi jonkin asian kohdalla ja koska epäusko johonkin asiaan on myös väite, jonka saa sanoa, tai olla hiljaa ja jonka esittämisen jokin toinen väite keskustelussa on mahdollistanut.
Satut kuulumaan uskovaisille (ainakin tekstisisällön perusteella) naureskelijoihin ja minä väitän ettet tiedä maailmankaikkeudessa elävistä mahdollisesti muista älykkäistä ja ehkä voimakkaistakin olennoista mitään?
Kapeamielisyys ei kannattaisi enään nykyaikana tieteenkin edistyessä koko ajan.
Oma asiasi mutta älä jurputa minulle jotain materialistista ja lähes ideologiapohjaista tiedekäsitystä maailmasta 0-todisteilla ja sen maailman paremmuudesta kaikkiin muihin verrattuna.
- Anonyymi
Migo, fiksu nuori, löytää jotain uskomatonta, nimittäin Jumalan. Uutiset tästä
aiheuttavat kaaosta yksinkertaisessa yhteisössä, sillä he miettivät, mitä muuta kyllä, ulkopuolelta löytyykään. Oh - Anonyymi
Joku tiedepalsta fanaatikko kyseli onko jonkun naisen oma usko luotettava keino päätellä jonkin asian olemassaolo mutta tyyppi järjestikin vain itselleen ansan kun saman kyssärin voi kysyä siltä onko luotettavaa luottaa siihen mitä se ateisti kieltää olevan olemassa mutta tyypillä ei ole todisteita muuta kun oma rajoittunut uskonsa jonkun asian olemassa olemattomuuteen.
Väite on väite ja ensimmäinen väittäjä mahdollistaa toisen väittelijän vastaväitteen syntymisen jopa pelkällä ajatustasolla. Mutta ei vapauta samaa henkilöä eli vastaväitteen esittäjää todistamistaakasta jonka heppu luuli vapauttavan itsensä ja ajavansa johonkin uskovan osapuolen nurkkaan, mutta saikin ajettua itsensä sinne.
Jota odotin.
Mutta koska mikään tila tunnetussa maailmankaikkeudessakaan ja tyhjiössä ei ole tyhjää, niin myös tyhjä tila näkyy testeissä.
Mutta ei tarkoita sitä ettei älykkäämpiä tai voimakkaampia olentoja kuin ihminen voi olla jossain maailmankaikkeudessa.
Ahdasmielinen rajoittunut ennakkoasenne on masentavaa ja estää jopa uteliaisuuteen perustuvaa motivaatiota tutkia maailmankaikkeutta. - Anonyymi
Ihmisten suututtaminen on tärkeä osa ateismia. Miksi
Koska ei ole omaa sisältöä eikä uskoa. Sen vuoksi tarraudutaan uskoviin ja tuhotaan uskovien elämän sisältö. Tehdään heistä kääpiöitä ja vajakkeja.
Samalla nostetaan oma habitus pilviin. Puhutaan tieteestä. Mitä ei edes tunneta. Kyllä narsismi kukkii.- Anonyymi
Naulan kantaan! Ateisteissa on paljon pahantuulisia narsisteja. Kaikin keinoin he yrittävät saada jonkun uskovan puhumaan itsensä pussiin. Kaiken takana on ovela käännytystyö saada uskova luopumaan uskostaan ja liittymään ateistien mukamas 'tieteelliseen joukkoon'.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naulan kantaan! Ateisteissa on paljon pahantuulisia narsisteja. Kaikin keinoin he yrittävät saada jonkun uskovan puhumaan itsensä pussiin. Kaiken takana on ovela käännytystyö saada uskova luopumaan uskostaan ja liittymään ateistien mukamas 'tieteelliseen joukkoon'.
Se sama ?? tiedepalstan omahyväisestä tiedepöhöstä energiaa saava ?? muutaman tyypin ateistijoukko yrittää saada uskovaisia ?? todistamaan raamatun tapahtumia tapahtuneeksi historiassa ja jos arkeologisia todisteita ei tule pöytään heti, tyyppi rientää huutamaan vastaukseksi että "taas kuultiin uskovaisten perättömiä huhuja" - tyylisiä vastauksia.
Raamatun ulkopuolisia lähteitä myös löytyy eri asioille mistä siellä kirjoitettu.
Se on fakta.
Harmittaahan se provoiluun taipuvaisen Luterilaisen kirkonkin vihaajia kun joku voi viedä omalta epäuskolta pohjat todisteilla -- aihetodisteilla.
Ei myös löydy tyypeiltä todisteita omalle antiteesille vaikka tiedetään ettei maailmankaikkeuden ns. tyhjä tila ole tyhjyyttä täynnä.
- Anonyymi
Ateistina lausun tästä(kin) aloituksesta että EVVK!
- Anonyymi
Ootko sen tiedepalstan kalkittu kasvonen ateistimode joka kai jakelee banneja uskovaisille tai eri mieltä sen kanssa oleville millon mistäkin tekosyystä ?
Sitä paitsi EVVK on valhe.
Kiinnostipas.
Ota rauhottava ja mee lepäämään.
- Anonyymi
Huuteleeko se uskovaisten-kimpussa oleva asdf vielä siellä tiedepalstalla?
- Anonyymi
Todella vähästä tuo mode bannaa varsinkin uskovia, joita ei monta olekaan. Kaksi nikkiä siellä vielä varoen kommentoi. Kauan palstalla ollut Suhonen ja se toinen vähän aikaa ollut ovat vissiin pitemmällä banaanilla tai ikibannattuja. On kyllä härskiä mielipide/sananvapauden rajoittamista. Syytä olisi huomauttaa asiasta Pettikselle tai muille, jotka ehkä eivät tiedä?
- Anonyymi
Katselin vähä ja ikävä kyllä siltä näyttää.
Toivottavasti saa fudua.
Muutenhan tuo ehkä ihan kiva foorumi ? - Anonyymi
Upea Euroviisu yökevennykseksi ystävälle.
https://www.youtube.com/watch?v=9jwYhwTVIag- Anonyymi
Kaunis laulu. Eräs mieleen jääneistä euroviisuista vuosien takaa.
- Anonyymi
Lapsellista tyhjän jauhamista
- Anonyymi
Ai mikä on nyt lapsellista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai mikä on nyt lapsellista?
Ettei mukamas jumalaa ole, lapsellista!
- Anonyymi
Ateistit kiertää totuutta kuin kissa kuumaa puuroa
- Anonyymi
Just noin tekevät, kuin sähisevät kissat, koettaen saada uskovien asiallisetkin kommentit väännettyä julistamiseksi. Toiveissa, että uskovalle sattuisi pieni banniin johtava lipsahdus.
Vaikea kuvitella, että kyseiset vainoojat olisivat miehiä, kun käytös on niin akkamaista... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just noin tekevät, kuin sähisevät kissat, koettaen saada uskovien asiallisetkin kommentit väännettyä julistamiseksi. Toiveissa, että uskovalle sattuisi pieni banniin johtava lipsahdus.
Vaikea kuvitella, että kyseiset vainoojat olisivat miehiä, kun käytös on niin akkamaista...Just niin!Akoilta pitäis netinkäyttö muutenkin kieltää niinku saarnaaminen Seurakunnassa!
Soopaa vaan heittävät ja Saatanan Kieltä käyttävät!
- Anonyymi
Tämä kommentti sopi tähän vaikka jouduin hieman lyhentämään.
Muista keskustelijoista ja heidän mielipiteistä en ole esittänyt positiivista, negatiivista tai neutraaliakaan väitettä avoinna oleviin hk. kysymyksiin, vain selventääkseni aikaisemmin kommentoineen yksittäisen henkilön asemaa keskusteluun nähden.
Positiiviseen tai negatiiviseen väitteeseen voi esittää aina vastaväitteen. Sanallisen tai fyysisen.
Jos vastaväittelijällä ei ole aineellisia todisteita ja todistamisvelvoitteesta vapautuminen ei onnistu vain vetoamalla omaan epäuskoon jonkin tietyn asian kohdalla ja koska epäusko johonkin asiaan voi olla myös epäuskon sisältämä väite, jonka saa sanoa, tai olla hiljaa ja jonka esittämisen jokin toinen aikaisempi väite keskustelussa on mahdollistanut. Esimerkiksi jonkin usko.
Itse voisin väittää tiedepalstan kommentteja lukiessani ettei muutama moden suosikki tiedä maailmankaikkeudessa mahdollisesti muista älykkäistä, ehkä voimakkaistakin olennoista vielä tässä vaiheessa ainakaan paljon.
Kapeamielisyyskään ei kannattaisi enään nykyaikana tieteen edistyessä koko ajan.
Jokaisen oma asia mutta ei tiedepalstalla ainakaan kannata jurputtaa ihmisille jotain vain materialistista ja lähes siihen sidoksissa olevaa tiedekäsitystä maailmasta nollatodisteilla ja sen maailman paremmuudesta muihin verrattuna.- Anonyymi
Tieteessä on paljon hyvää se auttaa ymmärtämään maailmankaikkeutta paremmin teoriittisesti, ei muuten
Tiede ei voi todistaa yliluonnollista, koska se TODENTUU vain uskossa!
- Anonyymi
Ystävälleni N.J:lle illaksi tämä.
Tunnet ehkä samoin sielussa kun tämä soi.
Koti-ikävä tällä hetkellä, mutta osaan iloita pikkuasioista...
https://www.youtube.com/watch?v=XnCLYemCCYo- Anonyymi
Ehkä muistat yökahvila-aikaamme vuosien takaa, ja tämänkin kappaleen:
https://www.youtube.com/watch?v=5I0EZmGNtfs - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä muistat yökahvila-aikaamme vuosien takaa, ja tämänkin kappaleen:
https://www.youtube.com/watch?v=5I0EZmGNtfshttps://c1.staticflickr.com/3/2700/4278997303_21db7aa775_b.jpg
S.v.
Yön ajatuksia
Yön syli peittää mustuudellaan
se haluaa saman sinulle
en anna kuitenkaan sen tehdä sitä
laita kynttilä lyhtyysi johon katsoa
se kappale soimaan josta ei voi erehtyä
https://www.youtube.com/watch?v=7s6tufofYrg - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://c1.staticflickr.com/3/2700/4278997303_21db7aa775_b.jpg
S.v.
Yön ajatuksia
Yön syli peittää mustuudellaan
se haluaa saman sinulle
en anna kuitenkaan sen tehdä sitä
laita kynttilä lyhtyysi johon katsoa
se kappale soimaan josta ei voi erehtyä
https://www.youtube.com/watch?v=7s6tufofYrgOnko ikkunan takana selin oleva henkilö ehkä viestin kirjoittaja itse?
- Anonyymi
Raamatun pariin jo urpot!
- Anonyymi
Oma ylemmyydentunne ykkösenä
Vaikka vieras avaruusalus laskeutuisi ateistin pihalle tämä kysyy vain tyhmän näköisenä näkeekö hän harhanäkyjä vai voiko joku todistaa tieteellisesti ja uskottavasti kaiken mitä hän juuri näki?
Jos joku todistaa, hän väittää sen olleen todennäköisesti harhanäky.
Jos todistaa ettei ollut, hän todennäköisesti sanoo tieteen voivan erehtyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka vieras avaruusalus laskeutuisi ateistin pihalle tämä kysyy vain tyhmän näköisenä näkeekö hän harhanäkyjä vai voiko joku todistaa tieteellisesti ja uskottavasti kaiken mitä hän juuri näki?
Jos todistaa ettei ollut, hän todennäköisesti sanoo tieteen voivan erehtyä.Voin kuvitella miten vituttaisikaan kun joutuisi myöntämään ettei ole voimakkain tai älykkäimmän eliölajin edustaja koko maailmankaikkeudessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos todistaa ettei ollut, hän todennäköisesti sanoo tieteen voivan erehtyä.Avaruusalukset ovat saatanan kulkuvälineitä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voin kuvitella miten vituttaisikaan kun joutuisi myöntämään ettei ole voimakkain tai älykkäimmän eliölajin edustaja koko maailmankaikkeudessa.
Mahdoton ajatus!
Kaikella on tarkoitus miksi ne on luotu.
Peruna kasvaa mullassa ihan itsestään ja kaikki muutkin, ei voi olla sattumaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voin kuvitella miten vituttaisikaan kun joutuisi myöntämään ettei ole voimakkain tai älykkäimmän eliölajin edustaja koko maailmankaikkeudessa.
Olohan olisi aivan kuin apinalla?
Päivänpaistattelu tieto ja älyvuoren huipulla (omasta mielestä) olisikin yht'äkkiä historiaa, ellei peräti lopullisesti ohitse.
- Anonyymi
Tiedepalstan ateistit veti näköjään herneen nokkaan kun joku näytti miten ne on muumioituneita uskovaisia halveksivia tyyppejä ja itse syyllistyvät dogmaattisuuteen ja haluu jopa kiistää tän tilaisuuden olemassaolon ei ****vattu!
Samalla yritti näköjään kiinnittää lukijoiden huomion epäolennaisuuksiin. Äänenlaatua saa paremmks diskanttinuppia kääntämällä suuremmalle.
Toi siis ei ollu mikään yleistys siitä palstasta.
Vituttaa vaan toi vasemmistoliberaali poliittinen piilojulistus järjestyksenpidon tms. tekosyyllä jos mä nyt oikein ymmärsin muutamaa vihervasuriateistista kiihkotyyppiä.
Tässä se "kuuluisa" konferenssityylinen videoitu tapahtuma joitain vuosia sitte
https://www.youtube.com/watch?v=n2lbDzN17vk- Anonyymi
Saivartelu, häiriköinti ja junnaaminen paikoillaan kuuluu sen muutaman hepun jengin työkalupakkiin sitte syyttää muita erimielisiä samasta.
Ongelma on modeihin kuulumisessa,, menny varmaan päähän -- ainakin sillä valkoseks kalkitulla hepulla mustine silmineen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saivartelu, häiriköinti ja junnaaminen paikoillaan kuuluu sen muutaman hepun jengin työkalupakkiin sitte syyttää muita erimielisiä samasta.
Ongelma on modeihin kuulumisessa,, menny varmaan päähän -- ainakin sillä valkoseks kalkitulla hepulla mustine silmineen.mode mustine silminensä on usein kärttyisellä päällä,mikä ei ole hyvää mainosta foorumille.yksi nikki taisi ottaa tänään hatkat kun tyhjästä haukuttiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mode mustine silminensä on usein kärttyisellä päällä,mikä ei ole hyvää mainosta foorumille.yksi nikki taisi ottaa tänään hatkat kun tyhjästä haukuttiin.
Otti vai?
Kova pala?Ei tee hyvää sen saitin maineelle.Tohon heppuun ei toimi muu kun "virallinen niskaperseote ja piihalle"luulisin?
Kyllä se "asdryufcbrucmcc vai mikä se oli lähtee vielä.
- Anonyymi
Ateismi on heikko yritys palauttaa elämän laatu tai suojella sitä. Ei meidän tarvitse uskoa eikä tietää kaikkea. Sellaista lakia ei ole missään! Elämämme toteutuu ilmankin. Ateismi on uskontokolikon toinen puoli. Näitä dualistisia käsitteitä on muitakin.
- Anonyymi
Pitää toi mielipide paikkansa melko pitkälle.
Subjektiiviset mielikuvat ja niihin liittyvät tunteet määrää miten suhtaudumme yhteiskuntaan ja sen jäseniin.
Sosiaalinen taito ja mielten arvostelukyky on tärkeitä taitoja koska ne määräävät menestyksen vielä enemmän kuin varsinainen tietomäärä ja järjellinen päättelykyky.
Siksi on ikävää nähdä miten ihmisiä petkutetaan 24 / 7 ja miten ilman järkeä vailla oleva politiikka menestyy ja poliitikot tulevat valituiksi yhä uudelleen ja uudelleen eduskuntaan.......lähinnä tunnesyistä.
- Anonyymi
>> Onko kyse todellakin vain jumaluskon puutteesta? Vai siitä että ei uskota uskovaisten väitteitä jumalan olemasaolosta?
Sama asia. Jos jotain ei ole, kova inttäminen ei saa sitä olevaiseksi. Eli, jotta jotain voisi pitää totena, siihen pitää olla hyvä peruste. - Anonyymi
Ateismissa on kyse kyirvöbn puutteesta. Kun ateistiakka ei saa patukkaa, niin alkaa raivota uskoville tällä palstalla. Niin sevain on.
- Anonyymi
On se sitten vakava puute, jos ateistiakka sellaisesta kärsii ja uskoville kostaa. :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se sitten vakava puute, jos ateistiakka sellaisesta kärsii ja uskoville kostaa. :D
juu,se on kostanu vuosikausia.iltiksen foorumilta lähtien silloin h-m:lle.
Jätin kristinuskon ja olen oppinut syvästi kunnioittamaan ateismia.
- Anonyymi
Syvästi....hehehehhehehe, jossakin on alkanut viiraamaan!
Psykoosissa tosin kerran kävin jossain "toisessa maailmassa" enkä tiennyt olinko elävä vai kuollut, mutta siellä oli muitakin. En ole kokemustani osannut selittää...
- Anonyymi
Sulle kaikkea hyvää tiedät ehkä kuka toivottaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulle kaikkea hyvää tiedät ehkä kuka toivottaa
Tiedän kyllä... Kiitos samoin sinulle kaikkea hyvää nyt ja aina!
- Anonyymi
Mitä kamaa olit silloin vetänyt
- Anonyymi
Miljoona kertaa mistä on kyse, huuhaata!
- Anonyymi
Telepatiasta tietenkin...
- Anonyymi
Pyydä vilpittömästi Jesseä tulemaan elämääs ja ihmettele sitte miten tässä näin kävi?
Kannattaa varoa hörhölahkoja sillä niitäkin löytyy.Mä en osaa selitellä eroja.Noi Luterilaiset, Ortodoksit ja Roomalaiskatoliset on lähimpänä alkuperästä vaikka niissä kaikissa onkin keskinäisiä eroja.
Aurinkoista aamua ja mieltä tuntematon tyyppi.- Anonyymi
Noin mitä mainitsit, niin kaikki eksyttää...jauhavat kolminaisuusoppia, jota ei ole Raamatussa!
Tekevät sillä jeesuksesta ja raamatunkirjoittajista suuria valehtelijoita!
Kannattaa lukea esim Joh . 20 luku kokonaan, mitä siellä Jeesus sanoo opetuslapsilleen!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin mitä mainitsit, niin kaikki eksyttää...jauhavat kolminaisuusoppia, jota ei ole Raamatussa!
Tekevät sillä jeesuksesta ja raamatunkirjoittajista suuria valehtelijoita!
Kannattaa lukea esim Joh . 20 luku kokonaan, mitä siellä Jeesus sanoo opetuslapsilleen!!!Ja vain teidän lahkonne raamatun tulkintaan uskovat ja lahkonne piiriin kuuluvilla ihmisillä on mahdollisuus päästä teidän mielestänne sen ainoan ja oikean raamatun tekstitulkinnan vuoksi taivaaseen tai johonkin siihen verrattavaan paikkaan joskus myöhemmin?
Minulla ei ole ollut eikä ole ongelmaa kolminaisuusopin kanssa.
Minun ei tarvitse ymmärtää älyllisellä tietotasolla kaikkea lukemaani, kuten minun ei tarvitse ymmärtää auton jokaisen osan toimintaa erikseen päästäkseni sillä kauppaan.
Jos pakanat eivät uskoneet Jeesukseen edes ihmetekojen ansiosta kuinka ateistit uskoisivat vaikka joku selittäisi joskus tulevaisuudessa tieteellisesti ja siten heidän mielestään uskottavasti hänen ihmetekonsa koulujen luentosaleissa?
Käyn ortodoksikirkossa, roomalaiskatolisessa ja luterilaisessa kirkossa niiden eroavaisuuksista huolimatta, mutta uskovissa oleva henki puhuu mitä asioista ajatella, sanoa tai tehdä.
Tutki itseäsi ettet ole yhtä sokea kuin ne jotka huusivat ristiinnaulitse Jeesuksen tuomareille, mutta eivät vain huomanneet sokeuttaan keskittyen omien oppien eroavaisuuksiin Kristittyjen oppien kanssa niiden viedessä pääosan heidän huomiostaan.
Martin2 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja vain teidän lahkonne raamatun tulkintaan uskovat ja lahkonne piiriin kuuluvilla ihmisillä on mahdollisuus päästä teidän mielestänne sen ainoan ja oikean raamatun tekstitulkinnan vuoksi taivaaseen tai johonkin siihen verrattavaan paikkaan joskus myöhemmin?
Minulla ei ole ollut eikä ole ongelmaa kolminaisuusopin kanssa.
Minun ei tarvitse ymmärtää älyllisellä tietotasolla kaikkea lukemaani, kuten minun ei tarvitse ymmärtää auton jokaisen osan toimintaa erikseen päästäkseni sillä kauppaan.
Jos pakanat eivät uskoneet Jeesukseen edes ihmetekojen ansiosta kuinka ateistit uskoisivat vaikka joku selittäisi joskus tulevaisuudessa tieteellisesti ja siten heidän mielestään uskottavasti hänen ihmetekonsa koulujen luentosaleissa?
Käyn ortodoksikirkossa, roomalaiskatolisessa ja luterilaisessa kirkossa niiden eroavaisuuksista huolimatta, mutta uskovissa oleva henki puhuu mitä asioista ajatella, sanoa tai tehdä.
Tutki itseäsi ettet ole yhtä sokea kuin ne jotka huusivat ristiinnaulitse Jeesuksen tuomareille, mutta eivät vain huomanneet sokeuttaan keskittyen omien oppien eroavaisuuksiin Kristittyjen oppien kanssa niiden viedessä pääosan heidän huomiostaan.
Martin2Olet udkonhRrastsja.
Sillä ei pelastuta
Kaikki Raamatut todistaa, että Joh. 20 luku todistaa että ei ole Kolminaisuusoppia!
Koko UT ei ole Kolminaisuusoppi!
Samoin VT 1. Mookaen kirja 1 luku!
Miksi pitää selvässä Asiassa KUSETTAA ITSEÄÄN???? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet udkonhRrastsja.
Sillä ei pelastuta
Kaikki Raamatut todistaa, että Joh. 20 luku todistaa että ei ole Kolminaisuusoppia!
Miksi pitää selvässä Asiassa KUSETTAA ITSEÄÄN????Piti sanoa... uskonharrastaja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet udkonhRrastsja.
Sillä ei pelastuta
Miksi pitää selvässä Asiassa KUSETTAA ITSEÄÄN????Turpa kiinni siellä, opettele kirjoittamaan ja rauhoitu.
Hyvää yötä.
- Anonyymi
Ajattele mielessäsi kaksi ihmistä.
Toinen syntyy perheessä, jossa ei puhuta uskonnollisista asioista, eikä uskonnollisten oppien kautta. Tässä perheessä löytyy hyllystä tiedekirjallisuutta, tykätään katsoa avaruusdokumentteja, pohditaan ihmisen biologiaa jne.
Toinen syntyy perheessä, jossa isä ja äiti ovat uskovaisia, jotka uskovat Jumalaan, lukevat raamattua, käyvät kirkossa ja/tai muissa uskonnollisissa tapahtumissa, puhuvat uskonnolliseen sävyy ja uskonnollisten oppien kautta jne.
Miten nämä kaksi lasta kehittyy näissä ympäristöissä, millaisella sisällöllä heidän mielensä, ajatuksensa jne. rakentuu? Kyse on siis tiedosta, joka vaikuttaa meidän kaikkien psyykeen ja eri tyyppiset tiedot vaikuttaa eri tavoin. Toiselle lapselle kehittyy kuva kaikkeudesta tieteellisestä näkökulmasta, toiselle mytologisesta näkökulmasta.
Kun ensimmäinen lapsi menee kouluun ja uskontotunneille, hän kokee uskonnollisen opetuksen olevan ristiriidassa tieteellisen näkökulman kanssa. Hänestä on tullut ateisti, jolle uskominen jumaliin on vierasta, etäistä, ristiriitaista, jopa huvittavaa. Vieressä istuva uskonnollisen perheen vesa sen sijaan kokee, että nyt ollaan totuuden äärellä. Ja sitten he alkavat tapella keskenään siitä, kuka on oikeassa, kuka on tyhmä jne.- Anonyymi
Raamattu on oikeassa.
Uskomaan sen mukaan!
- Anonyymi
On ne ovelia, muttei hämää.
Uskikset on väittäneet ihmisiä korkeempia olentoja olevan jossain maailmankaikkeudessa.
Se on väite.
Ateistit vaatii fyysisiä todisteita uskisten väitteiden puolesta.
Aihetodisteita löytyy. Eivät voi myös kumota raamatun ulkopuolisia lähteitä raamatun henkilöistä, kaupungeista, tapahtumista ja muista asioista.
Luonnollisesti kaikki löydökset harmittavat monia ihmisiä.
Sitten vaaditaan uskovaisia hakemaan ne nokan eteen.
Ellei joku uskovainen suostu kiltisti hakemaan asioita mitä vaaditaan, uskovaista väitetään valehtelijaksi ja uskotellaan itselle että ollaan voitettu uskovainen argumentoinnissa somessa.
Kun ateisti väittää ettei jotain ole olemassa jonka sanotaan olevan olemassa se on vastaväite alkuperäiselle väitteelle.
Kun ateisteilta vaatii todisteita yrittävät livistää vetoamalla siihen ettei heillä ole todistamisvelvoitetta joka on vain niillä henkilöillä jotka väittävät jotain olevan olemassa.
Uskovaiset sanoivat oman väitteensä.
Ateistit sanoivat vastaväitteensä mutta mitään fyysisiä todisteita heidän vastaväitteensä tueksi ei kuitenkaan löydy.
Aletaankin heilutella todistamisvelvollisuuskorttia kirkon oven edessä.
Mutta niin voin minäkin tehdä vihreiden tai vasemmistoliiton puoluetoimistojen edessä jos vain haluan koska alkuperäinen väite olipa se puolesta tai vastaan ovat kumpikin väitteitä, jotka voivat esiintyä mielen tasolla, tai esiintyä fyysisellä tasolla tai kummallakin samanaikaisesti.
Jos sanovat oman epäilyn jonkin persoonallisen henkiolennon olemassaoloon riittäväksi todisteeksi omalle denialismilleen, mihin toiset ihmiset uskovat, silloin heidän on samalla myönnettävä että myös uskovaisten usko riittää vastaväitteeksi ja myös todisteeksi joka on riittävä uskovaisten käytökselle ja sehän olisi perin nolo tilanne ateisti denialisteille eikä liberaali suvaitsevaisuus enää pelasta todistamisvelvollisuudesta, vaikka sekin on täysin vapaaehtoista oikein toimivassa demokratiassa.- Anonyymi
Usko Jumalaan vaatii uskoa, se ei toimi muuten
Ateistien väittämä ettei Jumalaa ole, on maaalinen, mutta usko on eri asia.
Pitää uskoa yliluonnolliseen, se on ateistien mielestä mahdoton ajatus.
En mnäkään usko jos joku maallinen asia on jossain, jos en näe sitä.
Ateistit ovat yksinkertaisia, kuvittelevat että 2500 milj kristittyjä huijaa ateisteja! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko Jumalaan vaatii uskoa, se ei toimi muuten
Ateistien väittämä ettei Jumalaa ole, on maaalinen, mutta usko on eri asia.
Pitää uskoa yliluonnolliseen, se on ateistien mielestä mahdoton ajatus.
En mnäkään usko jos joku maallinen asia on jossain, jos en näe sitä.
Ateistit ovat yksinkertaisia, kuvittelevat että 2500 milj kristittyjä huijaa ateisteja!Jumala on Rakkaus. Usko on väline oppia vähitellen tuntemaan se rakkaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on Rakkaus. Usko on väline oppia vähitellen tuntemaan se rakkaus.
Usko on itserakkautta. Uskovainen uskoo omahyväisesti olevansa muita parempi koska pitää järjenvastaisesti totena ilmiselviä valheita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko on itserakkautta. Uskovainen uskoo omahyväisesti olevansa muita parempi koska pitää järjenvastaisesti totena ilmiselviä valheita.
Jos uskovainen olisi tuollainen, hän ei olisi toteuttamassa täällä lähetyskäskyä.
Kristitty haluaa kaikkien pelastuvan, vaikka se ei ole mahdollista, koska eksytys on niin suurta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, vaan ateismi on itserakkautta. Ateisti on myös tyhmä siinä tapauksessa, jos hän kuvittelee tietävänsä mitä uskovainen ajattelee. Tuskin on sellaista taitoa, millä voi nähdä jonkun pään sisälle ajatuksetkin...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, vaan ateismi on itserakkautta. Ateisti on myös tyhmä siinä tapauksessa, jos hän kuvittelee tietävänsä mitä uskovainen ajattelee. Tuskin on sellaista taitoa, millä voi nähdä jonkun pään sisälle ajatuksetkin...
Uskovaiset eivät ajattele. Jos he alkavat ajattelemaan he ymmärtävät luopua varhaisista uskomuksistaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos uskovainen olisi tuollainen, hän ei olisi toteuttamassa täällä lähetyskäskyä.
Kristitty haluaa kaikkien pelastuvan, vaikka se ei ole mahdollista, koska eksytys on niin suurtaKristittyä ei pelasta mikään hänen omalta typeryydeltään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskovaiset eivät ajattele. Jos he alkavat ajattelemaan he ymmärtävät luopua varhaisista uskomuksistaan.
Siellä varsinainen "tietäjä" rupsuttelee "aivopierujaan". Mitä sinulle kuuluu uskovaisten asiat? Pidä huoli vaan omasta ateismistasi ja jätä uskovaiset rauhaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Modernit ääriliberaalit vihervasemmisto suvakit eivät ajattele. Jos he alkavat ajattelemaan he ymmärtävät luopua woketuksesta ja kommunismin ihannoimisesta siihen vielä pohjoiskorea-mallinen valtion hallintokoneisto niin niiden paratiisi on lähes valmis?
Ei kiitos. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä varsinainen "tietäjä" rupsuttelee "aivopierujaan". Mitä sinulle kuuluu uskovaisten asiat? Pidä huoli vaan omasta ateismistasi ja jätä uskovaiset rauhaan!
Niin kauan kun uskovaisten taikamenoja kustannetaan valtion budjetista niin asia kuuluu mitä suuremmin määrin jokaiselle veroja maksavalle kansalaiselle!
- Anonyymi
Rehellisyys ja inhimillisyys ovat hyveitä niin ateisteilla kuin uskovillakin...
- Anonyymi
noinhan se on.kyse on omastatunnosta tai sen puutteesta mikä viittaa narsismiin.
- Anonyymi
Uskovaisilla tietämättömyys on hyve ja tosiasioiden kieltäminen keino pysyä hyveellisenä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskovaisilla tietämättömyys on hyve ja tosiasioiden kieltäminen keino pysyä hyveellisenä.
Joku tekoälyyn luottava täällä väittää tietävänsä jo uskovaisten ajatuksetkin.
- Anonyymi
Käynpäs tuolla tiedepalstalla haistelemassa.......
- Anonyymi
Tosiasioitten tietäminen on aina parempi kuin epätietoisuus, kaikissa asioissa.
- Anonyymi
Idiotismia!
- Anonyymi
Näköjään.
Nimimerkkien matkimista myöten.
- Anonyymi
Tiedepalstan kuumanahkanen mode heitti kai ulos keskustelijan jolle ei pärjännyt sanallisesti. Mielenkiintoista. Omien sanojensa mukaa huumeiden käyttäjä ja ateisti jos mä muistan oikein joskus lukemaani ?
- Anonyymi
Onko se valkonen 'kalkkinaama' asdf ollu kauan tiedepalstan modena ?
Tyyppi ei pärjää argumentoinnissa, siitä kai ottaa nokkiinsa ?
Parempaa näkyvyyttähän täällä saa ja tiedepalstan tyhmälle moderaatiolinjalle voi vain nauraa.- Anonyymi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18824996/pakanallinen-alkupera
Löydämme kolminaisuuden monista kulttuureista, kuten kiinalaisista ja japanilaisista buddhalaisista (Fo:n muodossa), egyptiläisistä (Jumalan muodossa, joka esitetään siipenä, pallona ja käärmeenä ja jossa toista aspektia kutsutaan Logokseksi tai Jumalan sanaksi), kreikkalaiset (Pythagoros, Herakleitos ja Platon opettivat kaikki kolminaisuutta teologisessa filosofiassaan), assyrialaiset, foinikialaiset, Siperian muinaiset asukkaat sekä mayat (Tezcatlipoca, Huitzlipochtli ja Tlaloc) ja inkat. Skandinaavit palvoivat Odinia, Thoria ja Freytä.
- Anonyymi
On asdf modena siellä.
Istuu kuin täi tervassa jos mä olen oikeessa.
Se valkoseks kalkittu naama ja mustat silmäkuopat.
Tyyppi ei pärjää argumentoinnissa ja haukkui kai vastustajiaan apinoiksi.
Hyvä muidenkin tietää.- Anonyymi
Homot meikkaa!
- Anonyymi
On se siellä.
Eikö ne saa heppua millään ulos?
Kai sen saa ulos kun on kerta sisäänkin saatu.
Sen verran moni halunnu lähtöpasseja että voi itsekin kysellä. - Anonyymi
Toinen provoilija tiedepalstalla on ID*** .
Jos jollain tiedolla haluu lohduttautua heput ei päässy niskan päälle.
Moden piti painaa "banaaninappia". - Anonyymi
Jem. pistä sanallisesti hanttiin tiedepalstan **df:lle ja **i0T:ille. Provoilijoita. Luusereita.Turhakkeita.Edes suvakit ei arvosta.Toki suomessa vapaus olla mitä haluaa.
Lämpimät illanjatkot sulle jos luet tän..... - Anonyymi
- On ne ketut ovelia. On helppoa kätkeä ulkopuolisilta vihansa kristittyjä kohtaan voi aina vedota "sääntöihin" niin ei näytä suvaitsemattomalta, kun on aikaisemmin profiloitunut suvakiksi joka suvaitsee erilaisuutta enemmän kuin tavallinen ihminen keskimäärin ja ei menetä kasvojaan kaverikerhon kokouksissa, hah ja saa samalla julistaa omaa epäuskoaan kieltämällä asioita sääntöjen muodossa.
- Anonyymi
Foorumilla kuin foorumilla pärjää kuitenkin aina paremmin miesten kuin naisten kanssa.
Eräs naispuolinen on tunnettu jo iltalehden palstalta uskovien perässä kulkemisesta ja suoranaisesta vainoamisesta. Edelleen hän kylvää vihaansa toisella palstalla, mutta ei saa sympatiapisteitä enää edes samanmielisiltä. Höppänä eukko! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Foorumilla kuin foorumilla pärjää kuitenkin aina paremmin miesten kuin naisten kanssa.
Eräs naispuolinen on tunnettu jo iltalehden palstalta uskovien perässä kulkemisesta ja suoranaisesta vainoamisesta. Edelleen hän kylvää vihaansa toisella palstalla, mutta ei saa sympatiapisteitä enää edes samanmielisiltä. Höppänä eukko!juu kun se ei uskalla rähjätä uskoville sukulaisille ventovieraille vain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
juu kun se ei uskalla rähjätä uskoville sukulaisille ventovieraille vain.
Miksi rähjäät ventovieraalle?
- Anonyymi
J: hyvää yötä sulle.
- Anonyymi
Hyvää yötä sullekin!
- Anonyymi
- Päivystääkö ne pari " paskapussimodea " siellä tiedepalstalla koko ajan? Joku " asgf " ja se " neutroski " tai joku? Multinikkejä? Ihmisiä lähteny litomaan sieltä kun on oltu niin herkkänahkasta ja puolueellista ja jaettu banaaneja niin että alko itseäänkin wituttaa. Olihan noista tyypeistä juttua vähä joka puolella.
Pysyisin erossa siitä saitista.. Onneksi vaihtoehtoja. Kummaa touhua. Pitäkää puolenne.
Väh. vaatimus kotiutumiselle tonne olis se asdejgrvurgtuf tai mikä ulos niin katotaan sitte-jos sittenkään.
Upee päivä muutes, sivhuomautus kattelin parvekkeen ikkunasta.- Anonyymi
Siellä kyllä pärjää sellaiset, jotka myöntyy palstan hyvin tiukkoihin sääntöihin.
Monet on tulleet sinne lakkautetulta palstalta, jossa sääntöjä ei juuri ollut.
Sananvapaus ei ole enää itsestäänselvä asia missään muuallakaan maassamme.
- Anonyymi
Jem!
Miten tiistai-päiväsi alkanut?
Nautin upeasta päivästä ja olen lähdössä hoitamaan erinäisiä virallisia asioita.
Kiitos musasta ja hyvistä kirjoituksistasi.
E-M:llekin terveiset tiedepalstalle täältä 60-luvun musiikin ystävälle, The Beatles maistuu vuosikymmenestä toiseen. Katselen kuuntelen hänen viimeiset postaukset.
Samoin Kissatädille terkut.
Tiedän terkkujen tavoittavan näinkin ja muutamat tiedepalstan häirikset jotka päässeet painelemaan delete-nappia ei voi mitään, näin, tai jos ei näin, niin muuten, mutta tavalla tai toisella, ennemmin tai myöhemmin, kuten sanoinkin aloittaessani.
Vilpittömästi loistavaa päivää teille kolmelle, terveyttä plus positiivista mieltäkin.
Aihepiiriin ajattelin ottaa kantaa myöhemmin koska sekin tärkeä ja kiinnostava.
https://www.youtube.com/watch?v=bkZxmgwTrCQ - Anonyymi
J. Suojelusenkeli kappaleesi oli hyvä en ole tiennytkään tuosta pariskunnasta.
Hyvää yötä sinulle toivoo ystäväsi K. - Anonyymi
Saatanallista huuhaata!
- Anonyymi
Todista tieteellisesti. Eikös tekoälystä ole tullukki tai tarkotus tehdä joku ateistien epäjumala ja raamatun korvike? Olishan se varmaan monesta maallistuneesta uskontovihaajasta kivaa kumarrella omien kätten töitä joka hoitaa ajattelun puolestasi ja jonka on määritellyt 'uuden uljaan' ääriliberaalia arvopohjaa kumartavan euroihmisen kymmenen käskyn korvikkeeksi ja joka ei tuomitse vaan tod. näköis. kehoittaa kansalaisia tukemaan sitä viimestä pervoilumuotiakin woke:n ja yleisen suvaitsevaisuuden nimessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todista tieteellisesti. Eikös tekoälystä ole tullukki tai tarkotus tehdä joku ateistien epäjumala ja raamatun korvike? Olishan se varmaan monesta maallistuneesta uskontovihaajasta kivaa kumarrella omien kätten töitä joka hoitaa ajattelun puolestasi ja jonka on määritellyt 'uuden uljaan' ääriliberaalia arvopohjaa kumartavan euroihmisen kymmenen käskyn korvikkeeksi ja joka ei tuomitse vaan tod. näköis. kehoittaa kansalaisia tukemaan sitä viimestä pervoilumuotiakin woke:n ja yleisen suvaitsevaisuuden nimessä.
Kävin katsomassa uteliaisuuttani tuolla tiedepalstalla.
Siellähän ne muutama kuumakallemode & **10T majailee vielä. Mihinkäs ne.
Kannattaa pysytellä välimatkan päässä siitä saitista - välttyy vitutukselta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekoäly ainakin vahvistaa sitä ateistien käsitystä, että ihminen itsessään on jumala.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekoäly ainakin vahvistaa sitä ateistien käsitystä, että ihminen itsessään on jumala.
Jos kritisoi sitä tavoitetta tai ajatusta yleensä niin saattaa saada tiedevastaisen leiman.
Tieteen pitää olla nykyisin "arvokorrektia". Ei toki pakko, mutta äänekkäät arvoliberaalit saattavat protestoida jo yliopistomaailmassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri siitä on kyse!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa pysytellä välimatkan päässä siitä saitista - välttyy vitutukselta.Tarjoavat eksytystä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä näin on
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kritisoi sitä tavoitetta tai ajatusta yleensä niin saattaa saada tiedevastaisen leiman.
Tieteen pitää olla nykyisin "arvokorrektia". Ei toki pakko, mutta äänekkäät arvoliberaalit saattavat protestoida jo yliopistomaailmassa.Tiede on pahin eksyttäjä, toiseksi pahin sadat eri lahkot!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa pysytellä välimatkan päässä siitä saitista - välttyy vitutukselta.aivopesty, tupla-dee ja tripla-x on liittyneet tänään poispotkaistuihin sieltä...
- Anonyymi
Jem.
Hyvää yötä kauniita unia sinulle.
Lueskelin taas kirjoituksiasi sieltä toisaalta.
Hyviä, perusteltuja vastauksia sinulta Pro:lle.
Katselen ja kuuntelen vielä mitä musiikkia olet postannut.
Katedraalikuoron laulua sinulle, minua ehdotettiin joskus mutta syystä tai toisesta jäi en muista miksi olisiko ollut koulujen takia, mutta koska osui eteeni postaan nyt sinulle hyvän yön musiikiksi:
Terveisin K.
https://www.youtube.com/watch?v=X5Akz6J8Rw0- Anonyymi
Todella kaunista ja rauhallista kuoromusiikkia aamuyön tunneilla...
Hyvää yötä ja levollisia unikuvia sinullekin! tv. NJ - Anonyymi
Katedraalikuoron laulukin eksyttää sanoillaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katedraalikuoron laulukin eksyttää sanoillaan
Ei kukaan ole väittänytkään täydelliseksi, mutta kyllä minä uskon jotain tahoa vaikka kuorolaisia jotka sanoo asioita jotka minä näen omilla silmilläkin, kuten miehen ja naisen olemassaolon ilman punavihreää käsitystä moninaisuudesta, joka ei perustu mihinkään tieteellisiin faktoihinkaan.
- Anonyymi
Kyse on siitä, että tanssitaan saatanan pillin mukaan!
- Anonyymi
Esim. siitä, että ymmärretään liian vähän.
Ero kolmen Abrahamin uskonnon välillä:
Kristinusko - mutisee kattoon,
juutalaisuus - mutisee seinään,
islam - mutisee lattiaan. (Bill Maher) - Anonyymi
Kyse on rahan väärentämisestä, dokaamisesta, varastamisesta ja eksyttämisestä!
- Anonyymi
https://www.youtube.com/watch?v=RY8uDhaLJnk
Ehkä tämä ateismin kumonnut antaa vastauksen?- Anonyymi
Hyvä video.
Kun on tietoinen tieteen julkaisemista fysikaalisista faktoista mitkä koskevat maailmankaikkeutta yleensä, tuntuu järjettömältä väittää ettei ihmistä älykkäämpiä / voimakkaampia olentoja voi olla olemassa siksi koska jotain olioita ei ole laskeutunut todistetusti avaruusaluksillaan vaikka valkoisen talon eteen tai punaiselle torille tai taivaallisen rauhan aukiolle tai vastaavaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä video.
Kun on tietoinen tieteen julkaisemista fysikaalisista faktoista mitkä koskevat maailmankaikkeutta yleensä, tuntuu järjettömältä väittää ettei ihmistä älykkäämpiä / voimakkaampia olentoja voi olla olemassa siksi koska jotain olioita ei ole laskeutunut todistetusti avaruusaluksillaan vaikka valkoisen talon eteen tai punaiselle torille tai taivaallisen rauhan aukiolle tai vastaavaa.Kun katsoo miten elämä sopeutuu kaikenlaisiin ympäröiviin olosuhteisiin, voi kysyä millaisen maailmankuvan omaavat ne, jotka ajattelevat, että ainoa elämä löytyy maan päältä, mikä on jo todistettu pätemättömäksi, kun muille nk. taivaankappaleille päästiin.
Toisaalta niille pääseminen kumosi aiempia oletettuja käsityksiä, joten aina uusi löydettävä asia kumoaa aiempia käsityksiä, jotka on saatu tutkimatta asiaa lähemmin.
Kun sitten tietää, ettei ihminen ole kehittynyt maailmankaikkeuden alusta lähtien, ja miten kauan tarvittiin, ennenkun äly kohosi niihin mittoihin kun mitä pohjolassa ja idässä älykkäimmillä on, voi vain kuvitella paljonko älykkäämpiä olisimme, jos olisi ollut miljardi vuotta enemmän aikaa kehittyä.
Joten kaikkialla olevan ymmärrystä ja tietoisuutta sisältävän taustavoiman ennalta kieltäminen perustuu tutkimatta jättämiseen, tai kyvyttömyyteen tutkia, ja osin siihen, ettei niiltäkään kysytä, joilla kokemuspohjaista tietoa olisi. Ainakin on selvää, että siihen voimaan kuuluu ajan sisältyminen, vaikka se voima itsessään ei ole sille alisteinen. Luultavasti siihen perustuu käsite "iankaikkisesta iankaikkiseen".
Arvelen, että ehkä se voima on yleinen energia, joka sisältää kaiken elävän tietoisuuden, koska luettuani useita juutalaisten kirjoittamia kirjoja, siellä tuli esiin asioita, jotka jo tiesin, vaikka niistä ei oltu aiemmin kerrottu.
Jumalaksi kutsuttu voima on ikäänkuin yleinen taustaenergia, mihin tiettävästi kaikki ihmisten ajatusenergia kokoontuu, mihin luultavasti viittaa kirjoitukset "taivaaseen asti ulottuvista synneistä", ja mitä raskaampi energia on, mitä enemmän negatiivista on, sen vakaammin se alkaa vajota alas, mihin luultavasti perustuu käsitys helvettiin vajoamisesta, eli henkilön kehitys menee taaksepäin, kun hänen pitäisi olla sen verran kevyt, että hän pääsee toisiin paikkoihin, jotka ovat yhtä keveitä.
Se on kuin kuvailisi, että kehitys menee ylöspäin ja eteenpäin, mutta kehittymättömyys vie taaksepäin ja alaspäin. No, merestä, kaikennäköisistä pohjaeliöistä yms. kaikki elämä kuulemma on tullut, ja se, että elämä pääsee pois yhdestä hallitsevasta elementistä ja siirtyy toiseen kehityksen takia, on merkittävä saavutus.
Ja yksi merkittävimmistä tulee kuulemma olemaan siirtyminen toiselle planeetalle kehittymään, josta - vaikkakin toisella tavalla uskoen - kertoo myös eräs uskonnollinen laulu "taivaita kohti matka vie", mikä ei välttämättä tarkoita kuolemaa, vaan myös tulevaa siirtymistä paremmille paikoille kehittymään, kuten todettu, että "Luon uudet taivaat (planeetat) ja uuden maan", ja tämä viittaa uuteen aurinkokuntaan, "missä entiset eivät tule mieleen, eikä niitä muistella, vaan saatte ikuisesti riemuita siitä mitä luon".
Miksi ikuisesti? Arvelen, että siinä vaiheessa saadaan varmuus, ettei mikään planeetta ole vankila mihin jäädään, vaan siirrytään eteenpäin, kunnes laji on kehittynyt eroon materiasta, kuten todettu, että missä on alku, siellä on loppu. Vedestähän ei saa otetta, se on ilman kaltaista, ja pysyy painovoiman ansiosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun katsoo miten elämä sopeutuu kaikenlaisiin ympäröiviin olosuhteisiin, voi kysyä millaisen maailmankuvan omaavat ne, jotka ajattelevat, että ainoa elämä löytyy maan päältä, mikä on jo todistettu pätemättömäksi, kun muille nk. taivaankappaleille päästiin.
Toisaalta niille pääseminen kumosi aiempia oletettuja käsityksiä, joten aina uusi löydettävä asia kumoaa aiempia käsityksiä, jotka on saatu tutkimatta asiaa lähemmin.
Kun sitten tietää, ettei ihminen ole kehittynyt maailmankaikkeuden alusta lähtien, ja miten kauan tarvittiin, ennenkun äly kohosi niihin mittoihin kun mitä pohjolassa ja idässä älykkäimmillä on, voi vain kuvitella paljonko älykkäämpiä olisimme, jos olisi ollut miljardi vuotta enemmän aikaa kehittyä.
Joten kaikkialla olevan ymmärrystä ja tietoisuutta sisältävän taustavoiman ennalta kieltäminen perustuu tutkimatta jättämiseen, tai kyvyttömyyteen tutkia, ja osin siihen, ettei niiltäkään kysytä, joilla kokemuspohjaista tietoa olisi. Ainakin on selvää, että siihen voimaan kuuluu ajan sisältyminen, vaikka se voima itsessään ei ole sille alisteinen. Luultavasti siihen perustuu käsite "iankaikkisesta iankaikkiseen".
Arvelen, että ehkä se voima on yleinen energia, joka sisältää kaiken elävän tietoisuuden, koska luettuani useita juutalaisten kirjoittamia kirjoja, siellä tuli esiin asioita, jotka jo tiesin, vaikka niistä ei oltu aiemmin kerrottu.
Jumalaksi kutsuttu voima on ikäänkuin yleinen taustaenergia, mihin tiettävästi kaikki ihmisten ajatusenergia kokoontuu, mihin luultavasti viittaa kirjoitukset "taivaaseen asti ulottuvista synneistä", ja mitä raskaampi energia on, mitä enemmän negatiivista on, sen vakaammin se alkaa vajota alas, mihin luultavasti perustuu käsitys helvettiin vajoamisesta, eli henkilön kehitys menee taaksepäin, kun hänen pitäisi olla sen verran kevyt, että hän pääsee toisiin paikkoihin, jotka ovat yhtä keveitä.
Se on kuin kuvailisi, että kehitys menee ylöspäin ja eteenpäin, mutta kehittymättömyys vie taaksepäin ja alaspäin. No, merestä, kaikennäköisistä pohjaeliöistä yms. kaikki elämä kuulemma on tullut, ja se, että elämä pääsee pois yhdestä hallitsevasta elementistä ja siirtyy toiseen kehityksen takia, on merkittävä saavutus.
Ja yksi merkittävimmistä tulee kuulemma olemaan siirtyminen toiselle planeetalle kehittymään, josta - vaikkakin toisella tavalla uskoen - kertoo myös eräs uskonnollinen laulu "taivaita kohti matka vie", mikä ei välttämättä tarkoita kuolemaa, vaan myös tulevaa siirtymistä paremmille paikoille kehittymään, kuten todettu, että "Luon uudet taivaat (planeetat) ja uuden maan", ja tämä viittaa uuteen aurinkokuntaan, "missä entiset eivät tule mieleen, eikä niitä muistella, vaan saatte ikuisesti riemuita siitä mitä luon".
Miksi ikuisesti? Arvelen, että siinä vaiheessa saadaan varmuus, ettei mikään planeetta ole vankila mihin jäädään, vaan siirrytään eteenpäin, kunnes laji on kehittynyt eroon materiasta, kuten todettu, että missä on alku, siellä on loppu. Vedestähän ei saa otetta, se on ilman kaltaista, ja pysyy painovoiman ansiosta.Kiitos kommentista.
Uskon että tavallinen tavis tietää "kaikessa tietämättömyydessään" toisinaan enemmän kuin se omahyväinen yliopistoporukka joka ei uskalla enää sanoa sukupuoliakaan olevan kaksi, ettei vahingossakaan loukkaisi vähemmistöjä, saisi suvaitsemattoman ihmisen leimaa otsaansa, vaikka näkee sen itsekkin, samaan aikaan vaaditaan yhteiskunnan päättäjiltä marsseilla "oikeutta" vaihtaa sukupuoltakin kerran vuodessa joka onkin mahdollista nykyisin.
- Anonyymi
Ateismin päämäärä on yrittää pelastaa jumaluskoiset heidän omalta tyhmyydeltään.
Harvoin onnistuu mutta silloin kun onnistuu, onnistuminen tuo hyvän mielen pelastetulle.- Anonyymi
Eiköhän se kuitenkin loppupeleissä tuo hyvän mielen "pelastavalle" ateistille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän se kuitenkin loppupeleissä tuo hyvän mielen "pelastavalle" ateistille?
Hyvän mielen voi saada kuka hyvänsä, joka katsoo vaikka oikeudekseen tehdä rikokseksi määritellyn teon. Se on rajana minkä henkilö itse katsoo oikeaksi, jota taas määrittelee hänen vakaumuksensa ja osin luonteensa. Se ei kysy valtakunnan lakia, eikä muiden mielipidettä, mutta toisaalta myös sairaus voi tehdä temput.
- Anonyymi
Ei tolla ole eroa teisteihin nähden, jotka myös iloitsee saatuaan jonkun käännettyä uskomaan evankeliumiin: 50-50.
Ateismi ei ole muuta kuin teismin vastakohta - siinä ei ole mitään uutta.
- Anonyymi
Tuolla aikaisemmin joku kommentoija mainitsi "uskovaisten pelastamisesta heidän omalta tyhmyydeltään".
Vai pitäisikö sanoa:
-Kieltäjä ilman vastatodisteita yrittää mahdollisesti saada omalle päivälleen kohokohtaa ja näyttää viisaalta kaikkien ateistikavereidensa silmissä kun on määritellyt oman rajoittuneen ahdasmielisen ateistisen maailmankuvansa absoluuttiseksi totuudeksi.- Anonyymi
Joko se on niin, ettei sillä ole muuta elämää, tai sit se on narsisti, jonka elämä koostuu helpoista älyllisistä haasteista, jotka hänen pitää voittaa - ja kuka on määrännyt niin, on tuntematonta. En siten tiedä kenen nimiin hän hakee voittoja, paitsi omiin nimiinsä, millä taas ei ole merkitystä yhteiskunnan reaalielämässä, koska hän tietää, että jos hän menisi haastamaan eläviä, hän joko pahoittaisi heidän mielensä, tai sitten saisi selkäsaunan, jota hän itseasiassa kaipaa, koska hän haluaa kuitenkin puhdistua, mutta se käy vain pakkotilanteessa, koska hän ei itse ymmärrä tilaansa.
Eräs toimittaja suostui kokeilemaan miltä on saada raipan iskuja. En muista montako hän sai, mutta totesi myöhemmin, että olo tuntui puhdistuneelta. - Anonyymi
Naulan kantaan! Patamustan ateistin tuntee helposti siitä, että hän etsii samanmielisiä kavereita tukemaan mielipiteitään ja pyrkimyksiään. Se on havainto foorumeillakin ja sitten se luottaa joukkovoimaan, uskonnollisen ihmisen nujertamiseksi. Eikö vain?
- Anonyymi
Hyvää yötä Jem.
Kauniita unia ja kivaa alkavaa viikonloppua.
Yön musiikiksi. Toivottavasti pidät....
Terveisin K.
https://www.youtube.com/watch?v=GW6JKYZBoyw- Anonyymi
Hyvää yötä sinulle K, ja kauniita unia! t. ystäväsi NJ
https://www.youtube.com/watch?v=_MWTMTp1R7k
- Anonyymi
Taasko kenkää saaneita tiedepalstalla ? Eikö vastaukset noudattanu hyvää makua, samaa poliittista agendaa kuin joillain järjestyksenvalvojilla tai eikö ylpeys kestäny taviksen erilaisia mielipiteitä ?
- Anonyymi
Narsistit tuntee siitä, että koska heillä ei ole elämää, heillä ei ole syytä hakea tietoa eläviltä, elleivät nämä ole samaa mieltä heidän kanssaan. Ja jotta narsisti saisi heistäkin voiton, hän heittäytyy seuraavassa käänteessä uskovaiseksi, ja aloittaa taas henkisen runnomisen.
Jos se vielä hakee vastauksia tekoälyltä saadakseen mahdollisimman tieteellisiä vastalauseita teistejä vastaan, voi vain kysyä eikö ateisti voisi pitää tekoälyä sitten jumalan kaltaisessa asemassa itselleen?- Anonyymi
Monia ateisteja ärsyttää kun kaikki ei suostu kumartamaan niiden vihervasemmistolaista seksuaaliliberaalia arvomaailmaa ja oli pakko ottaa uhriutuminen avuksi saadakseen ihmisiltä säälipisteitä päästäkseen eduskuntaan sekä päättäviin asemiinkin niin tarvittavat lakimuutokset saatiin ja saadaan tehtyä.
Näin eri vähemmistöistä tuli vähitellen "sorrettuja sekä poppispoppia" sekä arvokonservatiiveista monien mielestä ihmisoikeuksia polkevia vihapuhujia, joka mielikuva oli tarkoituskin synnyttää leimaamismielessä.
Jos ei puolusta kritiikittömästi monikulttuuria, muuttuu rasistiksi alta aikayksikön vaikka ei olisi koskaan syyllistynyt etniseen syrjintään.
Pelko on hyvä keino hallita ja hillitä ihmismieltä sanktioiden uhalla niiden poliitikkojen ja ääriliikkeiden-ääriainesten taholta jotka haluavat ohjata yhteiskuntaa arvoliberaaliin suuntaan vaatien suvaitsevaisuutta kannattamilleen asioille, mutta eivät itse voi hyväksyä jos vaikka luterilaisen kirkon veisuu sattuisi kuulumaan kirkkoon kuulumattoman korviin tai jonkun uskonnonkin suvaitsemista.
Siksi jätin vihervasemmiston lopullisesti.
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi4563895Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä743046Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1461450- 831264
Yleltä tiukka nootti Sohvaperunat-sarjan tyypeistä: "Halutessaan ja tapauskohtaisesti harkiten..."
Näin "Sohvis-julkkiksia" suojellaan! Toisaalta ovathan nämä ihmiset itse lähteneet mukaan reality-ohjelmaan. Että mitä m19118817-vuotiasta lukiolaispoikaa epäillään perheenisän murhasta Pyhtäällä
Perheenisä löytyi kuolleena kotipihastaan loppuvuonna 2023 Heinlahdesta Myyrynmäeltä. Poliisi epäilee murhasta kotkalais291122Janne Kataja uudessa elämäntilanteessa - Vauva tuli, tyttäret jo teini-iässä: "On jo vähän..."
Janne Kataja on uudessa elämäntilanteessa, 44-vuotiaana hän tuli kolmatta kertaa isäksi. Tyttäret edellisestä liitosta14902- 57864
Olet mun herkkä kohta
Vaikutuksesi minuun on valtava. Käsitätköhän miten paljon tunnen takiasi? Miten paljon elämäni on muuttunut sen jälkeen58856Milloin olette tavanneet ekaa kertaa?
Ap vastaa: Viime keväänä maalis/huhtikuun vaihteessa se varmaan oli.68790