live-elämää varten;))
Lähde tuntematon
Herra, Sinä tiedät paremmin kuin minä itse, että minulle karttuu ikää ja että jonakin päivänä olen vanha. Varjele minua puheliaisuudelta ja varsinkin siltä kohtalokkaalta luulolta, että minun täytyy sanoa mielipiteeni joka asiasta ja tilanteesta. Päästä minut taipumuksestani pyrkiä järjestämään kaikkien ihmisten asiat. Vapauta ajatukseni takertumasta loputtomiin yksityiskohtiin; Anna minulle siivet päästäkseni nopeasti asiaan.
Opeta minulle armeliaisuutta, että kuuntelisin muiden valituksia ja auta minua kestämään ne kärsivällisesti. Mutta sinetöi huuleni, etten puhuisi omista vaivoistani, vaikka ne lisääntyvät ja niistä kertominen on vuosi vuodelta yhä hauskempaa. Auta minua oppimaan se suurenmoinen läksy, että minäkin saatan joskus erehtyä. Anna minun pysyä kohtalaisen hyvänä. Pyhimys en halua olla, sillä sellaisen kanssa on joskus vaikea elää, mutta hapan vanha ihminen on paholaisen ikävimpiä luomuksia.
Tee minusta ajattelevainen, vaan ei synkkä, avulias, mutta ei komenteleva. Niin suunnatonta viisautta kuin minun, on sääli olla käyttämättä viimeistä rahtua myöten, mutta Sinä tiedät, Herra, että kuitenkin tahtoisin pitää muutaman ystävän elämäni iltaan asti.
Publikaanin rukous
13
756
Vastaukset
- Sama Angi
Niin olet kyllä oikealla asialla. Pyytämiäsi asioita voin hyvin pyytää myös minä.
Lisäksi haluan pyytää että minulla annetaan säilyä tämä huumori jota olen harjoittanut koko pitkän ikäni. Nauran parhaimmat naurut itselleni ja annan muidenkin nauraa. Iloinen mieli tekee elämän niin tavattoman hyväksi. En välitä täälläkään ilmenevistä solvauksista. Vaihdan nimimerkkiä ja kirjoitan taas. Sama ihminen joka solvasi minua aikaisemmin, kehuu minua toisessa paikassa, kun ei tiedä kuka on nimen takana.En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että nimimerkkiä pitää vaihtaa, jos keskustelussa joku sattuu solvaamaan! Eihän arkielämässäkään nimeä vaihdeta, vaikka naapuri, työnantaja tai vaimo sattuisi joskus hieman torumaankin. Eikö nimimerkin vaihtaminen ole täysin turha toimenpide?
Minä kirjoittelen aina samalla rekisteröidyllä nimimerkillä, ja pääosin palaute on negatiivista, mutta siitäkään huolimatta en tunne tarvetta vaihtaa hyvää nimimerkkiäni. Muut keskustelijat ovat tottuneet siihen, että kirjoittelen aina asiaa ja lausun joitakin juttuja liian suoraan, joten heidän on helppoa asennoitua kirjoituksiini. Tutulle ihmiselle (nimimerkille) on helpompaa antaa asiallista kriittistä palautetta, ja se juuri tekee keskustelun hedelmällisemmäksi, koska kritiikkiä ei pidä huutaa puskaan.- Itte fariseus
Kun tarkkkaan tarkastelee, pääosin tuossa toivotaan että osaisi välillä pitää kitusensa kiinni ja korvansa auki. ;)) Tai oli siinä vähän semmoisia yleviäkin aatoksia, vielä tässä kerkiää opettelemaan.
Yleismies kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että nimimerkkiä pitää vaihtaa, jos keskustelussa joku sattuu solvaamaan! Eihän arkielämässäkään nimeä vaihdeta, vaikka naapuri, työnantaja tai vaimo sattuisi joskus hieman torumaankin. Eikö nimimerkin vaihtaminen ole täysin turha toimenpide?
Minä kirjoittelen aina samalla rekisteröidyllä nimimerkillä, ja pääosin palaute on negatiivista, mutta siitäkään huolimatta en tunne tarvetta vaihtaa hyvää nimimerkkiäni. Muut keskustelijat ovat tottuneet siihen, että kirjoittelen aina asiaa ja lausun joitakin juttuja liian suoraan, joten heidän on helppoa asennoitua kirjoituksiini. Tutulle ihmiselle (nimimerkille) on helpompaa antaa asiallista kriittistä palautetta, ja se juuri tekee keskustelun hedelmällisemmäksi, koska kritiikkiä ei pidä huutaa puskaan.hyvät periaatteet myös nikin suhteen.
Näin minäkin olen toiminut ja toimin niin kauan,kuin kirjoittelen palstalla.- muoriska
Yleismies kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että nimimerkkiä pitää vaihtaa, jos keskustelussa joku sattuu solvaamaan! Eihän arkielämässäkään nimeä vaihdeta, vaikka naapuri, työnantaja tai vaimo sattuisi joskus hieman torumaankin. Eikö nimimerkin vaihtaminen ole täysin turha toimenpide?
Minä kirjoittelen aina samalla rekisteröidyllä nimimerkillä, ja pääosin palaute on negatiivista, mutta siitäkään huolimatta en tunne tarvetta vaihtaa hyvää nimimerkkiäni. Muut keskustelijat ovat tottuneet siihen, että kirjoittelen aina asiaa ja lausun joitakin juttuja liian suoraan, joten heidän on helppoa asennoitua kirjoituksiini. Tutulle ihmiselle (nimimerkille) on helpompaa antaa asiallista kriittistä palautetta, ja se juuri tekee keskustelun hedelmällisemmäksi, koska kritiikkiä ei pidä huutaa puskaan.Jantusen kanssa. (=Yleismies Jantunen)
AAA) Nikin tulee olla rekattu, ja
BEE) siihen mitä sanoo, pitää uskaltaa vastata.
Jos herättää närää, niin sitten voi joko AAA) vain niellä saamansa palautteen tai BEE) oppia parempaa ilmaisua, jotta ei enää saa niin negatiivista palautetta. Joskus voi jopa huomata sanoneensa jotakin tyhmää, ja pyytää anteeksi. Ihan niinkuin oikeassakin elämässä.
Hyvä niin.
- Minäkin yritän
Helppo on yhtyä näin korkeisiin tavoitteisiin.
Jos minulla vähän lipsuu,niin ei lasketa mukaan
miinustilille,ihminen kun on erehtyväinen.- Itte fariseus
Pistetään se tuohon kohtaan että "pyhimys en halua olla". Muutoin koitetaan kilvoitella kukin kykyjensä mukaan. ;)))
Tuohan pitäisi, ainakin minun, lukea vähintään kerran päivässä - viimeisen kappaleen tosin voisin (toistaiseksi) jättää väliin. ;)
Otin tekstin talteen omalle koneelle.
Kiitos sinulle.- Itte fariseus
Ja kun lipsuu niin toivoo taas niitä siipiä ittelleen, kyllä ne pikkuhiljaa kasvaa kun kilvoittelee. ;)) Kirjoitus löytyi isäni jäämistöstä aikoinaan, oli vuosia hukassa ja löysin taas.
- taikanainen
Itte fariseus kirjoitti:
Ja kun lipsuu niin toivoo taas niitä siipiä ittelleen, kyllä ne pikkuhiljaa kasvaa kun kilvoittelee. ;)) Kirjoitus löytyi isäni jäämistöstä aikoinaan, oli vuosia hukassa ja löysin taas.
myös tuo kirjoitus ollut huoneentauluna kappaleen aikaa, kun sain sen, niin sen kerrottiin olleen erään keskiaikaisen luostarin abbedissan rukous. Mene tiedä, mutta todella loistavasti oivallettu ja puhuttelee meitä nykyajan ihmisiäkin.
Hienoa kun toit sen palstalle :))
- Nimetön
osaisimmepa tuoda / viedä
rakkauden sinne, missä on vihaa
anteeksiannon sinne, missä loukkausta
yksimielisyyden sinne, missä epäsopua
totuuden sinne, missä erehdystä
uskon sinne, missä epätoivoa
ilon sinne, missä surua
osaisimmepa ...
(ote Fransiscus Assisialaisen rukouksesta, hiukan käänteisenä.)
ps. Voitto Viron kirjasesta löytyy tuo Publikaanin rukous keski-ikäisen rukouksena.- Itte fariseus
Ketjussa joku mainitsi että "publikaanin rukous" olisi jonkun abbedissan rukous alun perin.? Niin tai näin, hyviä ajatuksia jokaiselle. Vain ihmisinä, tuskin tuohon kaikkeen pystymme. Yrittää aina voimme. :))
- Nimetön
Itte fariseus kirjoitti:
Ketjussa joku mainitsi että "publikaanin rukous" olisi jonkun abbedissan rukous alun perin.? Niin tai näin, hyviä ajatuksia jokaiselle. Vain ihmisinä, tuskin tuohon kaikkeen pystymme. Yrittää aina voimme. :))
mutta jos aika olisi kuin kesäinen päivänpaiste ... tähet löisi tärrinkiä, kuut kultarenkaita, seipähät valaisi olutta, pienet kivet äyrinkeitä ... ehkä sitten pystyisimme, tahtoisimme !:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 393695
- 991748
- 1361625
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa531610- 971371
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo301276MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil2971176- 571135
Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1271031Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa2711011