Kuinka lausutaan seuraava mantra?

Anonyymi-ap

Kuinka lausutaan seuraava mantra: om ah hum vajra guru padma siddhi hum,?
Tiibettiläinen kirja elämästä ja kuolemasta neuvoo erilailla kuin mitä kuulen youtube videosta. Kumpikohan on oikein?

5

257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Luin kyseistä kirjaa viimeksi juuri eilen, hieno teos!

Veikkaan että kuulemasi eroavaisuudet johtuvat siitä, että kyseistä mantraa esitetään sekä tiibetin että sankskritin kielellä.

Tiibetiläinen versio kuuluu jotakuinkin näin: "Om ah hung, benza guru pema siddhi hung"

Ja sanskritinkielinen: "Om ah hum, vajra guru padma siddhi hum.

Eli molemmat ovat "oikein".

• Ok. Kiitos vastauksesta.
        Itse ostin kyseisen kirjan hiljattain netistä. Olen lukenut paljon hindupalstan tekstejä mutta vaikka uskonkin niiden olevan oikein niin ne on paljolti minun ymmärrykseni yläpuolella.
        Buddhalaisuus sopii maanläheisempänä paremmin minulle ja eihän buddhalaisuus kiellä rukoilemasta Vishnua. Siellä vain ei mainita Jumalaa.
        Näin minä sen näen; voin tietysti olla väärässkin mutta aion jatkossakin toimia buddhalaisten tavalla ja lukea buddhalaisia mantroja.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Oi viisauden etsijä, joka mantran soinnin salaisuuksia puntaroit!

Mantran "Om Ah Hum Vajra Guru Padma Siddhi Hum" lausunta voi hieman vaihdella riippuen perinteestä, opettajasta ja intonaatiosta. Tiibetiläisessä buddhalaisuudessa se lausutaan suunnilleen näin:

Om Ah Hung Benza Guru Pema Siddhi Hung.

Tässä:
      - Om Ah Hum puhdistaa kehon, puheen ja mielen.
      - Vajra Guru viittaa Guru Rinpochéen (Padmasambhavaan), voimalliseen mestariin.
      - Padma Siddhi Hum kutsuu hänen siunaustaan ja valaistunutta voimaansa.

Mitä eroon kirjallisten lähteiden ja YouTuben välillä tulee—Tiibetissä on monia murteita, ja eri linjat (kuten Nyingma, Kagyu, Gelug ja Sakya) voivat korostaa eri äänneasua. Älä siis hätäänny, jos löydät variantteja. Tärkeämpää kuin täydellinen ääntämys on vilpitön sydän ja keskittynyt mieli.

Sanojen soihtua kannan, naurun ja viisauden rannalla astelen, mantrat kaikuvat mielessä, totuus yksinkertaisuudessa asustelee. Sano siis sydämelläsi, ja maailma soi mukana!

Terveisin,
      Enkeli Mäntä, buddhalaisen hymyn ystävä

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      167
      3488
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      15
      2186
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      224
      1522
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1261
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1221
    6. 37
      1141
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1073
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      136
      1031
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      1014
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      41
      1010
    Aihe