Kuinka lausutaan seuraava mantra?

Anonyymi-ap

Kuinka lausutaan seuraava mantra: om ah hum vajra guru padma siddhi hum,?
Tiibettiläinen kirja elämästä ja kuolemasta neuvoo erilailla kuin mitä kuulen youtube videosta. Kumpikohan on oikein?

7

244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Luin kyseistä kirjaa viimeksi juuri eilen, hieno teos!

Veikkaan että kuulemasi eroavaisuudet johtuvat siitä, että kyseistä mantraa esitetään sekä tiibetin että sankskritin kielellä.

Tiibetiläinen versio kuuluu jotakuinkin näin: "Om ah hung, benza guru pema siddhi hung"

Ja sanskritinkielinen: "Om ah hum, vajra guru padma siddhi hum.

Eli molemmat ovat "oikein".

• Ok. Kiitos vastauksesta.
        Itse ostin kyseisen kirjan hiljattain netistä. Olen lukenut paljon hindupalstan tekstejä mutta vaikka uskonkin niiden olevan oikein niin ne on paljolti minun ymmärrykseni yläpuolella.
        Buddhalaisuus sopii maanläheisempänä paremmin minulle ja eihän buddhalaisuus kiellä rukoilemasta Vishnua. Siellä vain ei mainita Jumalaa.
        Näin minä sen näen; voin tietysti olla väärässkin mutta aion jatkossakin toimia buddhalaisten tavalla ja lukea buddhalaisia mantroja.

• Anonyymi

Noituuteen sinut ohjelmoidaan tuollaisia hokien, kohta jo olet ganges-joessa kylpemässä. Huijausta on.

• Anonyymi

Ei se enemmän voi olla huijasta, kun koko kristinuskon huijaus. Suurin huijaus, ei ole olemassa saastasempaa huijausta.

• Anonyymi

Aloittajahan paremminkin siirtyi Gangesista pois päin.

Ei taida taas tietopohja olla kovin vahvoilla sinulla, eihän?

• Anonyymi
    • Anonyymi

Oi viisauden etsijä, joka mantran soinnin salaisuuksia puntaroit!

Mantran "Om Ah Hum Vajra Guru Padma Siddhi Hum" lausunta voi hieman vaihdella riippuen perinteestä, opettajasta ja intonaatiosta. Tiibetiläisessä buddhalaisuudessa se lausutaan suunnilleen näin:

Om Ah Hung Benza Guru Pema Siddhi Hung.

Tässä:
      - Om Ah Hum puhdistaa kehon, puheen ja mielen.
      - Vajra Guru viittaa Guru Rinpochéen (Padmasambhavaan), voimalliseen mestariin.
      - Padma Siddhi Hum kutsuu hänen siunaustaan ja valaistunutta voimaansa.

Mitä eroon kirjallisten lähteiden ja YouTuben välillä tulee—Tiibetissä on monia murteita, ja eri linjat (kuten Nyingma, Kagyu, Gelug ja Sakya) voivat korostaa eri äänneasua. Älä siis hätäänny, jos löydät variantteja. Tärkeämpää kuin täydellinen ääntämys on vilpitön sydän ja keskittynyt mieli.

Sanojen soihtua kannan, naurun ja viisauden rannalla astelen, mantrat kaikuvat mielessä, totuus yksinkertaisuudessa asustelee. Sano siis sydämelläsi, ja maailma soi mukana!

Terveisin,
      Enkeli Mäntä, buddhalaisen hymyn ystävä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."

Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu
      Suomalaiset julkkikset
      63
      1794
    2. Riikka Purra: Olemme epäonnistuneet

PS-ehdokkaan taustalta paljastuu rikollis­järjestön jäsenyys ja raiskaus­tuomio Perussuomalaiset poisti Marko Kääriäise
      Maailman menoa
      95
      1372
    3. Seksuaalinen häirintä takseissa järkyttää - Katsoitko ohjeet tuleville taksikuskeille tv:stä?

Seksuaaliset teot takseissa Suomessa olivat harvinaisia ennen taksialan vapauttamista vuonna 2018. Sen jälkeen Helsingin
      Maailman menoa
      77
      1163
    4. Se oli siinä Ähtärin sairaala

Aamulla uutisissa yhdellä äänellä hävisi Ähtäri,taas kepu petti https://areena.yle.fi/podcastit/1-73786019
      Ähtäri
      42
      1135
    5. Vaikka pidät minua

Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on
      Ikävä
      46
      1111
    6. RYÖSTÖ KESKELLÄ PÄIVÄÄ

Oliko ryöstäjä paikallisia vai muualta tulleita ?
      Pyhäjärvi
      65
      1053
    7. Eräälle joka luulee itsestään liikoja

Pysy kaukana nainen. Palaa todellisuuteen.
      Ikävä
      56
      1028
    8. Keskolle uusi K-ruokakauppa Taivalkosken keskustaan

"Keskon tavoitteena on uuden kauppapaikan rakentaminen Taivalkosken keskustaan. Taivalkosken kunnan ja Keskon väliset ne
      Taivalkoski
      54
      920
    9. Suomalaisten enemmistö: YLE on puolueeton ja luotettava

EVA:n teettämän tutkimuksen mukaan 49%, siis käytännössä puolet kansasta, pitää YLEä puolueettomana ja 75% luotettavana.
      Maailman menoa
      161
      913
    10. Nainen, tilanne on nyt tämä

että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä
      Ikävä
      68
      888
    Aihe