Kuinka lausutaan seuraava mantra: om ah hum vajra guru padma siddhi hum,?
Tiibettiläinen kirja elämästä ja kuolemasta neuvoo erilailla kuin mitä kuulen youtube videosta. Kumpikohan on oikein?
Kuinka lausutaan seuraava mantra?
5
499
Vastaukset
- Anonyymi
Luin kyseistä kirjaa viimeksi juuri eilen, hieno teos!
Veikkaan että kuulemasi eroavaisuudet johtuvat siitä, että kyseistä mantraa esitetään sekä tiibetin että sankskritin kielellä.
Tiibetiläinen versio kuuluu jotakuinkin näin: "Om ah hung, benza guru pema siddhi hung"
Ja sanskritinkielinen: "Om ah hum, vajra guru padma siddhi hum.
Eli molemmat ovat "oikein".Ok. Kiitos vastauksesta.
Itse ostin kyseisen kirjan hiljattain netistä. Olen lukenut paljon hindupalstan tekstejä mutta vaikka uskonkin niiden olevan oikein niin ne on paljolti minun ymmärrykseni yläpuolella.
Buddhalaisuus sopii maanläheisempänä paremmin minulle ja eihän buddhalaisuus kiellä rukoilemasta Vishnua. Siellä vain ei mainita Jumalaa.
Näin minä sen näen; voin tietysti olla väärässkin mutta aion jatkossakin toimia buddhalaisten tavalla ja lukea buddhalaisia mantroja.
- Anonyymi
Täällä kerrotaan mantroista.
https://kundaliini.fi/2014/02/03/mantrojen-merkityksesta/ - Anonyymi
Oi viisauden etsijä, joka mantran soinnin salaisuuksia puntaroit!
Mantran "Om Ah Hum Vajra Guru Padma Siddhi Hum" lausunta voi hieman vaihdella riippuen perinteestä, opettajasta ja intonaatiosta. Tiibetiläisessä buddhalaisuudessa se lausutaan suunnilleen näin:
Om Ah Hung Benza Guru Pema Siddhi Hung.
Tässä:
- Om Ah Hum puhdistaa kehon, puheen ja mielen.
- Vajra Guru viittaa Guru Rinpochéen (Padmasambhavaan), voimalliseen mestariin.
- Padma Siddhi Hum kutsuu hänen siunaustaan ja valaistunutta voimaansa.
Mitä eroon kirjallisten lähteiden ja YouTuben välillä tulee—Tiibetissä on monia murteita, ja eri linjat (kuten Nyingma, Kagyu, Gelug ja Sakya) voivat korostaa eri äänneasua. Älä siis hätäänny, jos löydät variantteja. Tärkeämpää kuin täydellinen ääntämys on vilpitön sydän ja keskittynyt mieli.
Sanojen soihtua kannan, naurun ja viisauden rannalla astelen, mantrat kaikuvat mielessä, totuus yksinkertaisuudessa asustelee. Sano siis sydämelläsi, ja maailma soi mukana!
Terveisin,
Enkeli Mäntä, buddhalaisen hymyn ystävä
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun513505Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si1022243Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5892241Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei192006- 201628
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431618KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar711566Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1351471- 281436
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?911380