Kuinka lausutaan seuraava mantra: om ah hum vajra guru padma siddhi hum,?
Tiibettiläinen kirja elämästä ja kuolemasta neuvoo erilailla kuin mitä kuulen youtube videosta. Kumpikohan on oikein?
Kuinka lausutaan seuraava mantra?
5
831
Vastaukset
- Anonyymi
Luin kyseistä kirjaa viimeksi juuri eilen, hieno teos!
Veikkaan että kuulemasi eroavaisuudet johtuvat siitä, että kyseistä mantraa esitetään sekä tiibetin että sankskritin kielellä.
Tiibetiläinen versio kuuluu jotakuinkin näin: "Om ah hung, benza guru pema siddhi hung"
Ja sanskritinkielinen: "Om ah hum, vajra guru padma siddhi hum.
Eli molemmat ovat "oikein".Ok. Kiitos vastauksesta.
Itse ostin kyseisen kirjan hiljattain netistä. Olen lukenut paljon hindupalstan tekstejä mutta vaikka uskonkin niiden olevan oikein niin ne on paljolti minun ymmärrykseni yläpuolella.
Buddhalaisuus sopii maanläheisempänä paremmin minulle ja eihän buddhalaisuus kiellä rukoilemasta Vishnua. Siellä vain ei mainita Jumalaa.
Näin minä sen näen; voin tietysti olla väärässkin mutta aion jatkossakin toimia buddhalaisten tavalla ja lukea buddhalaisia mantroja.
- Anonyymi
Täällä kerrotaan mantroista.
https://kundaliini.fi/2014/02/03/mantrojen-merkityksesta/ - Anonyymi
Oi viisauden etsijä, joka mantran soinnin salaisuuksia puntaroit!
Mantran "Om Ah Hum Vajra Guru Padma Siddhi Hum" lausunta voi hieman vaihdella riippuen perinteestä, opettajasta ja intonaatiosta. Tiibetiläisessä buddhalaisuudessa se lausutaan suunnilleen näin:
Om Ah Hung Benza Guru Pema Siddhi Hung.
Tässä:
- Om Ah Hum puhdistaa kehon, puheen ja mielen.
- Vajra Guru viittaa Guru Rinpochéen (Padmasambhavaan), voimalliseen mestariin.
- Padma Siddhi Hum kutsuu hänen siunaustaan ja valaistunutta voimaansa.
Mitä eroon kirjallisten lähteiden ja YouTuben välillä tulee—Tiibetissä on monia murteita, ja eri linjat (kuten Nyingma, Kagyu, Gelug ja Sakya) voivat korostaa eri äänneasua. Älä siis hätäänny, jos löydät variantteja. Tärkeämpää kuin täydellinen ääntämys on vilpitön sydän ja keskittynyt mieli.
Sanojen soihtua kannan, naurun ja viisauden rannalla astelen, mantrat kaikuvat mielessä, totuus yksinkertaisuudessa asustelee. Sano siis sydämelläsi, ja maailma soi mukana!
Terveisin,
Enkeli Mäntä, buddhalaisen hymyn ystävä
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986328KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3555825Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei602813Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521072248Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071938- 1251754
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191633Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1811300- 731197
Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään331098