Jos nyt saisit valita uudelleen

Jermu

niin olisitko joskus halunnut mennä vaikka ulkomaille hakemaan itsellesi unelmien puolisoa? (Tai joissakin tapauksissa pulisoa....)
Entäs jos paukut piisaa vieläkin, niin oletkos nyt valmis tempaisemaan irtioton ja muuttamaan itse jonkun äijänketaleen tai eukonrääpäleen takia toiseen maahan tai raahaamaan sen puolipakolla ihanaan saunojien Suomeen.

52

3027

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pirre*

ulukomuanelävvee misttää hinnasta; ei siksi että olisin rasisti, mutta kannatan "aina" kotimaista..

• Jermu

niin hyvä, että se pysyy ilman kannattelemista...

• Pirre*
        Jermu kirjoitti:

niin hyvä, että se pysyy ilman kannattelemista...

pittää jo kotimaistakkii, mutta ulukomuallainen vois ruveta kättä pussailemmaan ja runnoillemmaan rakkauvvesta, sitä ei kyllä meikäläisen syyke kestäs..:)

• Angiina
        Pirre* kirjoitti:

pittää jo kotimaistakkii, mutta ulukomuallainen vois ruveta kättä pussailemmaan ja runnoillemmaan rakkauvvesta, sitä ei kyllä meikäläisen syyke kestäs..:)

Sisar antaa jälleen oikean todistuksen. Kyllä semmoinen jatkuvasti suuta suikkiva ja elämää suuremmasta rakkaudesta riutuva mies olisi kuolemaakin kamalampi vaihtoehto. Ihan jo pelkkä ajatus puistattaa.

• taikanainen
        Pirre* kirjoitti:

sentään... pitäisköhän alkaa harkitsemaan sitä ulkomaan elävää :))

Viittaan aiempaan keskusteluumme tästä korvaan kuiskimisen ihanuudesta ja kurjuudesta :))

• koomikkoja
        Angiina kirjoitti:

Sisar antaa jälleen oikean todistuksen. Kyllä semmoinen jatkuvasti suuta suikkiva ja elämää suuremmasta rakkaudesta riutuva mies olisi kuolemaakin kamalampi vaihtoehto. Ihan jo pelkkä ajatus puistattaa.

Itkeä osataan sen RAKKAAN naisen perään,mutta kotimaasta haetaan kuitenkin se vihitty vaimo.Voin ihan suoraan sanoa,että mun tutulle kävi näin että se marokkolainen asu sen mun tutun luona monta vuotta,ja yllättäin lähti käymään kotimaassaan.Päivää ennen lähtöä ilmotti vaan että mä nyt sitte meen vihille siellä mun kotimaassani,koska perinteet velvottaa menemään avioon hänen kansalaisensa kanssa.Se jätkä kehtas tuoda sen muijan tänne Suomen kamaralle!Arvatkaa mitä mietin kun nään sen jätkän sen nykysen vaimon kanssa.Saatanan PUMMI,asu niin kauan sen muijan siivellä kun oli muka poikamies.Voi vitsi että ottaa päähän vieläkin.

• vain sille erotuksella
        koomikkoja kirjoitti:

Itkeä osataan sen RAKKAAN naisen perään,mutta kotimaasta haetaan kuitenkin se vihitty vaimo.Voin ihan suoraan sanoa,että mun tutulle kävi näin että se marokkolainen asu sen mun tutun luona monta vuotta,ja yllättäin lähti käymään kotimaassaan.Päivää ennen lähtöä ilmotti vaan että mä nyt sitte meen vihille siellä mun kotimaassani,koska perinteet velvottaa menemään avioon hänen kansalaisensa kanssa.Se jätkä kehtas tuoda sen muijan tänne Suomen kamaralle!Arvatkaa mitä mietin kun nään sen jätkän sen nykysen vaimon kanssa.Saatanan PUMMI,asu niin kauan sen muijan siivellä kun oli muka poikamies.Voi vitsi että ottaa päähän vieläkin.

että he jäävät pummailemaan loppuiäkseen tämän kotimaisen naisen luokse menemättä (ikävä kyllä?) kenenkään muun kanssa naimisiin ;D

• Pirre*
        koomikkoja kirjoitti:

tukkassii jymmäytettään...
        Onhan ne kauniita katsella, silleen ettäältä...:)

• tyrkyllä

postimyyntinaisia....oikein kauniitakin ja esimerkiksi venäläiset kaikki vähintään "sihteerejä" ammatiltaan....

• Jermu

kirjoitteleehan täälläkin palstalla setä, joka onkin täti..Se on oikeesti se Jaana-Maikki ja sitä harmittaa kovasti kadonneet viestit...Mutta asiaan.
        Olitkos itse sitten ajatellut tilata sellaisen kataloogian kauhistuksen?

• Kauniita naisiahan siellä,
        Jermu kirjoitti:

kirjoitteleehan täälläkin palstalla setä, joka onkin täti..Se on oikeesti se Jaana-Maikki ja sitä harmittaa kovasti kadonneet viestit...Mutta asiaan.
        Olitkos itse sitten ajatellut tilata sellaisen kataloogian kauhistuksen?

siis kuvissa,eri asia sitten luonnossa,jos venakon hommaisi niin olisi pian koko hänen sukunsa rasitteena?

• Marion.T

en sinne nyt miestä mennyt hakemaan, enkä niin nuorena sinne halunnut sitten kuitenkaan jäädäkään.

Kyllä tämä armas Suomen maa kuitenkin veti puoleensa :DD

Mutta jos työn perässä (siis sen pulisoni työn:D) pitäisi muuttaa vieraaseen maahan niin uskoisin kyllä lähteväni ainakin joksikin aikaa.

Olen kyllä aika paljon matkustellut nimenomaan Euroopassa, ja kauniita paikkojahan sieltä löytyy, ja voisihan sitä jossakin kauempanakin pari vuotta viettää - mutta Floridan aurinkoon eläkevuosiksi en haluaisi lähteä :))

En usko että sellaista gigoloa ilmestyisi joka mut sais mukanaan raahattua jonnekin kuumaan maahan, ton armaan ukkoni vierestä :DD

• Jermu

Kun kaikenlaiset tirektiivit meille antaa uskoa mansikan muodosta ja kurkun käyryydestä...Miten käy vihdan????

• Marion.T
        Jermu kirjoitti:

Kun kaikenlaiset tirektiivit meille antaa uskoa mansikan muodosta ja kurkun käyryydestä...Miten käy vihdan????

siihen ei mitkään tirektiivit vaikuta :))))
        Vastasta en olis niinkään varma :DDDDDDDDDD

• j-virta
        Marion.T kirjoitti:

siihen ei mitkään tirektiivit vaikuta :))))
        Vastasta en olis niinkään varma :DDDDDDDDDD

Vastaan vastakin, Vasta mielipiteestäni,mutta ulkomaalaisia ei kannata vihtoa,vihdalla

• Marion.T
        j-virta kirjoitti:

Vastaan vastakin, Vasta mielipiteestäni,mutta ulkomaalaisia ei kannata vihtoa,vihdalla

vastalla hutmia ulkomaisia ystäviämme :DD

• Judge

kaivaa verta nenästään. Entisissäkin on kestämistä. Ja eiköhän nämä rajatkin ole jo hämärtyneet riitapukarin valinnassa. Sama se, minkä maan passin omaava neito nonstop-mäkättää milloin mistäkin.

• Jermu

Katseltiin tuossa ihmiskohtaloita työmaalla...Kauheeta räpätystä ne pitääkin...siis niinku aina..kielestä huolimatta. On siinä miehellä kuule kovat paikat, kun eukko kiljuu italiaksi vieressä...Aika "Prego" tilanne naureskella vieressä.

• Judge
        Jermu kirjoitti:

Katseltiin tuossa ihmiskohtaloita työmaalla...Kauheeta räpätystä ne pitääkin...siis niinku aina..kielestä huolimatta. On siinä miehellä kuule kovat paikat, kun eukko kiljuu italiaksi vieressä...Aika "Prego" tilanne naureskella vieressä.

naista ei ymmärrä! Hyvä niin. xD

• Angiina

Minä en mielelläni menisi enää lainkaan uudelleen naimisiin. Ja vielä vähemmän mielelläni sellaisen miehen kanssa, jolle suomi ei ole äidinkieli. Haluan ymmärtää ja tulla ymmärretyksi. Vaikka kuka tästä elämästä varmasti tietää. Mutta en siis mielelläni vaihtaisi puolisoa, ellei ole ihan pakko. Kun olen tähän nykyiseen jo tottunut. Tämä nyt sitten sinne Yläkertaankin tiedoksi.

• Jermu

vastassa siis, mutta entäs silloin aikoinaan...Oliskos tehnyt mieli ponnahtaa ulkomaille asti?

• väärinkäsityksiä nytkin
        Jermu kirjoitti:

vastassa siis, mutta entäs silloin aikoinaan...Oliskos tehnyt mieli ponnahtaa ulkomaille asti?

vaikka sama kieli,jos ei ymmärtäisi kaikkia vivahteita niin ehkä jopa parempi?

• Angiina
        Jermu kirjoitti:

Ei olisi. Jo hyvin nuorena tiesin äidinkielen olevan minulle korvaamaton. Halusin jakaa elämäni sellaisen miehen kanssa, joka ymmärtää minun sydämeni kieltä, myös sen konkreettisessa merkityksessä. Haluni ei ole tosin varjellut minua ulkomailta. Sillä jo 1980-luvulla asuin muutaman vuoden Afrikassa. Ja vuodesta 1996 lähtien olen siirtynyt Aasiassa maasta toiseen. Eikä loppua näy.

• lähteä joksikin aikaa ulkomaille - töihin. Silloinkin vaan väliaikaisesti. En haluaisi pysyvästi jättää taakseni Suomea ja neljää vuodenaikaa. - Ketaleen kanssa en pärjäisi, vaikka olisi millainen ulkomaan prinssi.

Sitäpaitsi suomalainen mies on paras.
      Ei sitä tiedä, miten sitä saattaisi vielä käydä, jos ihan se oikea vielä sattuisi kävelemään vastaan. ;))

• sinkku55

hinnasta lähtisi miehen perään ulkomaille,kyllä sentään kaikesta huolimatta suomalainen mies on paras:)))))

• Jaana-Maikki

nuo ulkomaan elävät.

Kun aikoinani tapasin nykyisen mieheni niin ennakkoluuloni olivat melkoiset. Hän on suomenruotsalainen ja minulla oli heikäläisistä pahat ennakkokuvitelmat. Onneksi hän oli sisukas ja selitti ja selitti, että on sydämeltään supisuomalainen.

Nyt lapsemme ovat aikuisia ja meillä rakkaus ei ole vähääkään vähentynyt. Hän ei ole snobi eikä rkp:läinen, samanlainen hellijä kuin minäkin.

Hänen lapsuutensa ja nuoruutensa kieli oli ruotsi, toki ymmärsi suomea ja puhuu sitä virheettömästi. Joskus silti tulee sekaannuksia, mutta kyllä me aina ne olemme honanneet ja setvineet.

Ruoka on uunissa valmistumassa kun HÄN tulee töistä yhdeksältä, sitten tunnelmoimme kaksin.

Täällähän noita ulkomaan eläviä tulee vastaan joka kadun kulmassa eikä inspaa mokomat gigolot. Itse en olisi ennen miestäni lähtenyt jonkun äijän takia kuin enintään Norjaan, silloin ajattelin, että he ovat paljolti samanlaisia kuin suomalaiset, mene ja tiedä...

Jermulle tiedoksi: en ole setä mutta olen kahden pojan täti!!!

• uudelleen

En ikinä enää aloittasi parisuhdetta, aivan
      idioottia miehen ja naisen elämä ja tavoitteet
      ja halut ova niin kaukana toisistaan joten ei.

• esimerkiksi

naisen ja naisen ;D

• Uskallanko

Kiva lukea kokemuksianne, sillä leskeksi jääneenä olen pohtinut samoja asioita. Ulkomaalaisia en edes ajattele, sillä vain suomalainen ymmärtää suomalaista, jos sittenkään. Kuten kokemuksesta ja lehtien palstoilta tiedämme, mikään avioliitto ei ole helppo. Jokaisella on oma ristinsä kannettavana monista perhehelveteistä puhumattakaan. Silti joskus näen unta uuden, ihanan miehen löytymisestä rinnalle kulkemaan. En ole aktiivinen hakija, mutta unet ja unelmat eivät vahingoita eivätkä maksa mitään.
      Toivossa on hyvä elää...

• mekatron

sieltä Kauko-idästä saisi tottelevaisia, nättejä tyttöjä, niin, tyttöjä, tällainen vanhempikin ihminen.
      Aatelkaa, pojat, sitä passausta.
      Ei äitikään ollut varmaan kenelläkään niin altis ja aulis palvelemaan. Näin olen ymmärtänyt asian.

Päivin ja öin sellainen notkea kaunotar passaamassa, eikö se olisi jotain.

Tästä varmaan tulee sanomista, mutta mitäs siitä...

Taiatta olla katteelisia, Suomen tytöt!!!!

Jos olisin nuorempi, tällaista voisin ajatella oikein tosissaan.

Että sellaista.

• Angiina

Kuten sanoin, olen asunut täällä Aasiassa liki kymmenen vuotta (muun muassa melkein neljä vuotta Thaimaassa). Olen matkani varrella nähnyt monenlaista vakavampaa ja ei-niin-vakavaa parisuhdeviritelmää linjalla eksoottinen kaunotar länsimaalainen (keski-ikäinen) mies. Vuosien vieriessä ongelmat kasaantuvat siinä kuin muissakin liitoissa. Esimerkiksi thaimaalainen hymy ja palvelualttius ovat kulttuurin tuotteita, eivätkä ne pidä sisällään samanlaisia merkityksiä, kuin mihin vaikkapa Suomessa on totuttu. Tiedän monta onnetonta aasialais-eurooppalaista parisuhdetta.

• on onnensa

saanut sieltä kaukomaista,mutta onkohan se RAHA kuitenkin ollut se suurin houkutin?Tarkoitan niitä naisia jotka ovat tulleet tänne Suomeen.Mitä lienee se tottelevaisuus sitten lieneekään,mutta rahallahan saa ja hevosella pääse.Kyllä täältä kotomaastamme on tehty monta reportaasia naisista jotka ovat tulleet tänne,ja itku on ollut monella naisella etusijalla.Passautetaan täällä kylmässä pohjolassa naisilla elostelevia rikkaita miehiä,eikä heillä ole mitään ihmisarvoa.On toki paljon myös onnistuneita avioliittojakin,mutta ovatko ne sitten onnellisia?

• Pirre*

kuulit m e k a t r o o n ikko lälläläää..:P, vilikasepa tuon "kurkkukivun" vasttausta..*mitenkähän sais hymiöinä pitkän nenän hmm.*...:)

• Jaana-Maikki
        Angiina kirjoitti:

Kuten sanoin, olen asunut täällä Aasiassa liki kymmenen vuotta (muun muassa melkein neljä vuotta Thaimaassa). Olen matkani varrella nähnyt monenlaista vakavampaa ja ei-niin-vakavaa parisuhdeviritelmää linjalla eksoottinen kaunotar länsimaalainen (keski-ikäinen) mies. Vuosien vieriessä ongelmat kasaantuvat siinä kuin muissakin liitoissa. Esimerkiksi thaimaalainen hymy ja palvelualttius ovat kulttuurin tuotteita, eivätkä ne pidä sisällään samanlaisia merkityksiä, kuin mihin vaikkapa Suomessa on totuttu. Tiedän monta onnetonta aasialais-eurooppalaista parisuhdetta.

Olen paikanpäällä nähnyt niitä thai-suom. tarinoita. Tosiasia on kuitenin, että moni suomalainen äijä tuo sieltä vaimon täysin väärin perustein. Thai-nainen uskoo onnelliseen elämään, mutta joutuu täällä seksiorjaksi.

Onneksi tiedän toisenkin totuuden; naapuriini muutti perhe, thaimaalainen (ihana temperanentti, ei siis ilkeä) ja kiltti suomalainen mies. Heillä on kaksi lasta, vilkkaita ja aina minullekin juttelevat kun pihalla nähdään. Minä aloitin jutustelun ensin lasten kanssa ja sitten vanhempien kanssa. He ovat onnellinen perhe!

En tosin usko, että mies olisi Thaimaasta vaimoa hakenut, sillä nainen puhuu melko hyvää suomea.

Lämpöä heidän välillä näen ja lapset ovat avoimia ja iloisia, eivät viljele suomalaisia v**** ka H**** sanoja. Aina tulevat juttelemaan kun ulkona tulen heitä vastaan.

• mekatron
        Pirre* kirjoitti:

kuulit m e k a t r o o n ikko lälläläää..:P, vilikasepa tuon "kurkkukivun" vasttausta..*mitenkähän sais hymiöinä pitkän nenän hmm.*...:)

Mutta kuultiin, että on onnellisiakin liittoja sikäläisten kanssa.
        Tunnen yhden vietnamilaisen miehen, ja eipä kohteliaampaa ihmistä ole vastaan tullut.
        Kaikin puolin mukava poika (n. 25v.).

En kai minä enää sitä vaimon hakua niin vakavasti voi ottaa, täytyy tyytyä perisuomalaiseen "vastarintaan".

Äläkä minulle raukalle lällyttele, joudun viikonlopuksi töihin, on kiire ja loma on loppunut.

Hyvää viikonloppua sinulle ja kaikille muillekin lukijoille!!!!

• Pirre*
        mekatron kirjoitti:

Mutta kuultiin, että on onnellisiakin liittoja sikäläisten kanssa.
        Tunnen yhden vietnamilaisen miehen, ja eipä kohteliaampaa ihmistä ole vastaan tullut.
        Kaikin puolin mukava poika (n. 25v.).

En kai minä enää sitä vaimon hakua niin vakavasti voi ottaa, täytyy tyytyä perisuomalaiseen "vastarintaan".

Äläkä minulle raukalle lällyttele, joudun viikonlopuksi töihin, on kiire ja loma on loppunut.

Hyvää viikonloppua sinulle ja kaikille muillekin lukijoille!!!!

nyt ihan masennu, kyllä mie uskon ettei ole vain yhtä totuutta, näissäkään naima-asioissa ulkolaisen kanssakkaa; ne ideaali liitot, ainakkii pitemmän piälle, taittaat olla aika harvinaisia, oli siinä taisteluparina vastarinta tai myötämäkikkii...:)

Aikamu tapellaan tiällä, ja kohtahan tuo kolomekymmen vuotinen sota on tässä ohi, jos se sitten rauhottus vaikka..:)

Ilikkiisköhän toivottoo hyvää viikonloppua...ja työn iloja.

• taikanainen

ehkä olisi saattanut lähteä ulkomaille vaikka miehen perään, mutta vanhetessa arkiintuu, tai järkiintyy, miten vain sen haluaa tulkita.

Nykyisellä ymmärrykselläni en kovin vähästä kummasta ulkolaista kumppania ottaisi (vaikka Pirrelle tuossa vitsailinkin) ei sen vuoksi että rasisti olisin, vaan näkemyserot monista asioista olisivat oletettavasti liian isot.

Mutta......vannomatta paras, elämä on joskus tarua ihmeellisempää :))

• maijakaisa

miksikäs en, uusiopuoliso näyttää olevan in, toisaalta itse haluaisin pysyvyyttä, vaikka itsekin olen eronnut.

• Söpöstiina

...vaikka oli jo laivaliput varattu, niin siinä odotuksessa kihlasi mut kotimainen luomumies. En vaihda. Äijän kutaleet ja ketaleet eivät ole koskaan mua sytyttäneet, tuskin jatkossakaan. Laatua pitää olla ja palikat jonkinlaisessa järjestyksessä yläkerrassa ja lisäksi tarpeeksi henkistä kapasiteettia.

Jos olisin vapaa, mitä en toivo, kaikki ovet pitäisin auki enkä asettaisi etukäteen asenteellisia rajoitteita. Kultamunat kun saattaa kulkea vaikkapa narrin pöksyissä...

• Minä

Taidat itse olla varattu, kun kysyt ..... Minulla on ulkonäköä ja olen kiva (ihan tavis) Työssä olen julkisella alalla . Pienellä paikkakunnalla. Kun ei nämä äijät oikein nappaa, jotka tietävät minun olevan sinkku.Ensin kuulin olevani kylän yleinen. Sitten olin jo huora. Kymmenen vuotta avioerostani, kuulin myyväni itseäni ja lapseni hakevat minua kapakasta kotiin, kun en itse kykene?
      Minä vaan en ole käynyt kyseisissä kapakoissa. Lapseni ovat niin aikuisia, että asuvat eri paikkakunnalla.Kunniallisissa ammateissa. Häpeäisivät minua jos näin kävisi:( Sinkkuna olo on mukavaa. Jos haluaa olla sinkku. (Sitä ainoaa oike hakiessa?)

• sirkku:)

Kuten yleisesti tiedossa lienee, tein radikaalin ratkaisun lähtiessäni 80-luvun loppupuolella Espanjaan pariksi vuodeksi. En lähtenyt miehen perässä, enkä miestä hakemaan. Syyni olivat aivan toisenlaiset.

Kuitenkin mies olisi sieltä mukaani tullut, tai vastaavasti minulla olisi ollut mahdollisuus jäädä sinne, mutta noup. Se oli nou tänk juu -tilanne. Kyseisen miehen takia sieltä kuitenkin takaisin Suomeen tulin aikaisemmin kuin mitä minun alunperin piti tulla...! Väääkivalta, väääkivalta... Vai miten sitä laulettiinkaan...?

Jokaiselle suomalaiselle naisturistille tekisi mieleni sanoa aina heidän etelässä riehaantuessaan, että... no joo... parempi, kun en sano. Kysymys siellä on kuitenkin pitkälti siitä, että miehet ovat hartaita katolilaisia perheenisiä, joilla lähes kaikilla on vakituinen rakastajatar plus muutama muu sivujutska, ja oman perheen kanssa mennään kuitenkin uskollisesti kirkkoon jokainen sunnuntaiaamu... Casadot ja cansadot taksikuskit, kuten ravintolan- ja putiikinpitäjätkin iskevät suomalaisia naisturisteja jotka vastaavasti ihastuvat siellä pelkkään äänensävyyn ymmärtämättä puheesta sanaakaan... Huh.

ENKÄ HALUA YLEISTÄÄ! Itse vain olin onnellinen päästessäni takaisin Suomeen. Jonkinlaisia kokemuksia minulla on myös italialaisista miehistä: ei kiitos senkään vertaa minulle...!

Muuten saattaisinkin osan kylmää talvikautta nimenomaan Espanjassa viettääkin!!! Joko yksin tai - suomalaisen miehen kanssa...!;)

• Nainen

Itse taas pakenin Suomesta SUOMALAISTA väkivaltaista miestä....no sanoithan ettet yleistä,en minäkään...

• ei kuitenkaan

ymmärrä, voisi samalla vaivalla hankkia tosiaan sellaisen, jonka kielestä ei kukaan muukaan mitään selvää saisi. Mietitään...

• Pirre*

mie, kun tarkemmin ajattelin asiaa, sen pikkusen lappalaisen - jos vain olisi niitä paukkuja...hmmm.. mitäs paukkuja niitä pitäs olla..:))

• jaanamaikki

Eihän lappalainen Suomessa ole ulkomaalainen vaan peräti alkuasukas ;D

• Pirre*
        jaanamaikki kirjoitti:

Eihän lappalainen Suomessa ole ulkomaalainen vaan peräti alkuasukas ;D

aboriginaali ei ole suomea, onko muka.

• jaanamaikki
        Pirre* kirjoitti:

aboriginaali ei ole suomea, onko muka.

aborgiinillä on lappalaisen kanssa tekemistä ???

• Pirre*
        jaanamaikki kirjoitti:

aborgiinillä on lappalaisen kanssa tekemistä ???

muuta kuin, että he ovat suomalainen alkuperäiskansa eli alakauasukkaita. Ulukomuallaissii he ouvvat koska heillä on oma omituiselta kuulostava kielensä.:)*:?*

• jaanamaikki
        Pirre* kirjoitti:

muuta kuin, että he ovat suomalainen alkuperäiskansa eli alakauasukkaita. Ulukomuallaissii he ouvvat koska heillä on oma omituiselta kuulostava kielensä.:)*:?*

suomalisethan ovat heille ulkomalaisia ?
        Onkos se saamenkileli sen omituisempaa kuin savo ;D

• Pirre*
        jaanamaikki kirjoitti:

suomalisethan ovat heille ulkomalaisia ?
        Onkos se saamenkileli sen omituisempaa kuin savo ;D

selevän, vuan saamia ei jummarra savolainenkkaa.

• pökkelö
        Pirre* kirjoitti:

selevän, vuan saamia ei jummarra savolainenkkaa.

umpilaho kelo on parasta mitä työ tarviitte.

• Jermu
        pökkelö kirjoitti:

umpilaho kelo on parasta mitä työ tarviitte.

edes sen vertaa toisille tarjota.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      138
      1329
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      39
      916
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      35
      661
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      600
    5. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      597
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      26
      588
    7. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      25
      565
    8. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      557
    9. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      17
      553
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      523
    Aihe