Mikä sitten on englanniksi iskunkiertokuja? (se minne harry joutui vahingossa) Entäs sitten tylyaho?
Mikä on?
8
1206
Vastaukset
- Mixer
En tiedä oletko sama kyselijä kuin alemmassa topicissa, mutta vastataan nyt tähän:
Iskunkiertokuja = Knockturn Alley
Tylyaho = Hogsmaede- emilia
Kerkesitki mua ennen vastaamaan... :)
- Mixer
emilia kirjoitti:
Kerkesitki mua ennen vastaamaan... :)
Pitää näköjään olla nopea, ennenkuin viet minulta kaikki kommentoimisen mahdollisuudet. :)
- emilia
Iskunkiertokuja = Knockturn Alley
Tylyaho = Hogsmeade (jos se ihan noin kirjotetaan) :)
Ollos hyvä!- Ambrozia
Harry päätyi Salaisuuksien kammiossa hormipulverilla eka kertaa matkustaessaan Iskunkiertokujalle, kun sanoi Viistokujan epäselvästi. Silti se väärinkin sanottuna on mielestäni lähempänä Viistokujaa, kuin Iskunkiertokujaa. Paiskaakohan takka matkustajan sitten jonnekin sattumanvaraiseen paikkaan, ellei sano määränpäätä tarpeeksi selvästi?
Kaikkea sitä ihminen miettiikin... =) - L.A.M.B
Ambrozia kirjoitti:
Harry päätyi Salaisuuksien kammiossa hormipulverilla eka kertaa matkustaessaan Iskunkiertokujalle, kun sanoi Viistokujan epäselvästi. Silti se väärinkin sanottuna on mielestäni lähempänä Viistokujaa, kuin Iskunkiertokujaa. Paiskaakohan takka matkustajan sitten jonnekin sattumanvaraiseen paikkaan, ellei sano määränpäätä tarpeeksi selvästi?
Kaikkea sitä ihminen miettiikin... =)Mulla on tullut toi sama mieleen...
Luulen, että kun se on DIEgonalley, niin se kuolla = die liittyy siihen iskunkiertokujaan, ja siksi se meni sinne. Tai sitten sinne päätyy sen takia, koska se on iskun KIERTOKUJA (knockturn alley). Tai siksi, että harry sanoi viistokujan vaan vähän väärin ja iskunkiertokujahan oli lähellä viistokujaa.... L.A.M.B kirjoitti:
Mulla on tullut toi sama mieleen...
Luulen, että kun se on DIEgonalley, niin se kuolla = die liittyy siihen iskunkiertokujaan, ja siksi se meni sinne. Tai sitten sinne päätyy sen takia, koska se on iskun KIERTOKUJA (knockturn alley). Tai siksi, että harry sanoi viistokujan vaan vähän väärin ja iskunkiertokujahan oli lähellä viistokujaa....Ei se liity kuolemiseen. Kyse on painotuksesta. "Diagon Alley" (daiaGON älly), eli kirjaimellisesti viisto kuja, mutta "diagonally" (DAIgonälly), eli viistosti. Luultavasti hormipulveri siis kuljetti Harryn "jonnekin sinne päin", koska Harry myös äänsi hermostuksissaan vähän "sinne päin".
Pat_Bateman kirjoitti:
Ei se liity kuolemiseen. Kyse on painotuksesta. "Diagon Alley" (daiaGON älly), eli kirjaimellisesti viisto kuja, mutta "diagonally" (DAIgonälly), eli viistosti. Luultavasti hormipulveri siis kuljetti Harryn "jonnekin sinne päin", koska Harry myös äänsi hermostuksissaan vähän "sinne päin".
Aivopierun takia kirjoitin, että Alley ja ally-pääte äännettäisiin "älly", vaan se on lähempänä "älli":tä. (Pehmeä l-kirjain.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733614Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91971Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2251315- 1341186
- 1001063
- 1081036
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil681001- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876