Matopyydys

Onkija

Millähän konstilla saisi onkimatoja helposti? Pyrkivät kuivalla kelillä olemaan turhan syvällä. Entä kuinkahan madot säilyvät purkissa elossa vielä ensi viikkoonkin?
Kiitän vastauksista jo etukäteen!!

6

2798

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eemelei

Kannattaa ostaa kuivalla kelillä tekomatoja. Ne ovat yhtä hyviä(vähintään) niitä on melkein kaikissa kaupoissa joissa on jotain kalastun tavaroita. niiden merkki on "powerbait" toivottavasti olis apua

• tämäkin..

Auringolta varjoisaan paikkaan pihanurmikolle levität sanomalehtipaperia, alustan runsalla vedellä kastelet ja tietenkin vielä paperit.
      Paperit peittelet heinillä ja ehkä jollain raskaammalla, ettei tuuli tuota vie.
      Odottelet seuraavaan päivään ja nostat peperin,, tietenkin olet purkin kanssa nopeana,,, kerää madot talteen.

Itselläni on pihanurmista ja koivunlehdistä kerätty pihakomposti, juuri onkimatotarvetta varten, vaikkei vaimo tuota ymmärrä.
      Tuota joskus kuivana aikana kastelen ja vien leivän ja muropaketin tähteitä kalakavereille evääksi.
      Yhteistyö pelaa...

• käytetään matojen puutteessa katkarapuja, ja hyvin kala syö.
      Ovat tietysti kalliita mutta kyllä pussillisella onkiikin kauan.

• löytää.

Laita muovikelmu tms. tiivis kelmu/peite normaalikesänä kosteana pysyvään kohtaan, niin jopa löytyy päivän parin päästä..
      Samoin käännä kaikki laudat, levyt, kivet mitkä maassa makaavat, näiden alta löytyy aina jotain.
      Happamassa, risujen kuivaamassa maassa ei madot viihdy.

Sähkön käyttöä en suosittele, jos olet hiemankin ulalla.

Swedu

• löytää

Serkkuni Don King yritti sähköllä noukkia matoja,
        mutta meni liian lähelle voimakenttää poimimaan...
        Nykyään hää promotoi nyrkkiotteluita.

• Mato

Matojahan voi kaivella vaikka kompostista tai savisilta mailta.
      En tiedä kuinka kauan madot säilyy purkissa parhaillaan, mutta jos siellä on tarpeeksi kosteaa ja viileää ja niillä riittää ravintoa niin voi kai ne selvitä siellä hyvinkin pitkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5056
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3596
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2983
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2975
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      9
      2876
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2343
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1828
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1760
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      134
      1612
    Aihe