Onko luterilaisuus henkitoreissaan?

Anonyymi-ap

Sulattaen menneitten talvien lumia muistelen kokemustani kirkon ”viidesläisten” ja vapaakirkkojen yhteisiä käännytyskampanjoita vuosien takaa. Minäkin jouduin vedetyksi erääseen ”Se löytyi” -kampanjan seurakuntaan. Kokouksen jälkeen pastori tuli kysymään minulta olinko uskossa. Vastasin että olen uskonut Jumalaan lapsesta asti ja olen kastettu. Tästä hän kiivastui ja vastasi kovalla äänellä: ”Riivaajatkin uskovat ja vapisevat”. Oliko uskoni johon minut oli luterilaisessa kirkossa opetettu riivaajien uskoa ja oliko minulle valehdeltu kun uskoin että Jumalan rakkaus on kantanut minuakin pienestä lapsesta asti? Tapahtuma herätti minussa kriitisiä kysymyksiä. Missä on armollinen Jumala?

Koska myös luterilaisia seurakuntia on ollut tuossa kampanjassa mukana, kysyn muutaman mieltäni askarruttavan kysymyksen: Onko luterilainen kirkko riitautunut itsensä kanssa? Voiko kirkon opetukseen enää luottaa ja voiko sitä enää suositella kenellekään? Olen ihmetellyt varsinkin sitä ovatko muutamat luterilaiset seurakunnat unohtaneet luterilaisen kristinuskon perusteet, tai onko niitä koskaan kunnolla opittukaan? Eikö Jumalan armo riitäkään vaan tarvitaan myös ihmisen jokin oma suoritus, ratkaisu, antautuminen tai muu ihmisen oma teko avuksi? Sekö tässä piti löytää? Näyttäisi siltä että amerikkalaista evankelikaalisuutta yritetään tuoda luterilaiseen kirkkoonkin. Siinä ihminen ja hänen ratkaisunsa on kaiken mitta ja Jumalalle ei jää mitään tehtävää.

Armo tarkoittaa kuitenkin Jumalan ihmisiä kohtaan osoittamaa ansaitsematonta rakkautta ja laupeutta. Lutherin teologinen käsitys pelastuksesta perustuukin suurelta osin Efesolaiskirjeen 2. lukuun: ”Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä.” (Ef. 2:8–9). Jos uskonnollinen yhteisö opettaa ettei ihminen ole oikeassa uskossa, ellei hän ole antanut elämäänsä Jeesukselle jota tämä seurakunta ja uskonnollinen liike tietysti omine tulkintoineen edustaa, tämä näkemys altistaa ihmisen myös yhteisön vallankäytölle. Kun tähän lisätään helvetinpelko, lopputuloksena voi pahimmillaan olla pahasti haavoittunut ihminen.

Olen ymmärtänyt että luterilaisuudessa Jumala ei tarvitse meidän tekojamme rakastaakseen meitä. Hän ei kysy edes meidän lupaamme, mutta vastapelurin ehdot alkavat aina jos -sanalla. Sen sijaan lähimmäisemme kyllä tarvitsevat meidän rakkauttamme. Osaammeko julistaa evankeliumia olemalla niiden ihmisten lähimmäisiä jotka tänään kärsivät, ja niiden joita syrjitään mm. uskoon ja Jumalan tahtoonkin vedoten? Eikö laupiaan samarialaisen esimerkki näytä meille mikä on oikea tapa elää kristittynä? Käsitykseni mukaan yksin armosta pelastuminen tekee luterilaisuudesta sen mitä se on. Se vapauttaa kaikesta uskonnollisesta tekopyhyydestä, teeskentelystä ja hengellisestä ylpeydestä ja väkivallasta. Matteuksen Jeesuksen sanoin: ”Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.” Hyvää Pääsiäistä!

142

873

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

ArtoTTT

Luuk. 13:
      4Entä ne kahdeksantoista, jotka saivat surmansa, kun Siloan torni sortui heidän päälleen? Luuletteko, että he olivat syyllistyneet johonkin pahempaan kuin muut jerusalemilaiset? 5Eivät suinkaan – yhtä lailla te kaikki olette tuhon omia, ellette käänny.»

• Anonyymi

Room. 2:29

Oikea juutalainen on se, joka on juutalainen sisimmässään, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus, jota ei saa aikaan laki, vaan Henki. Tällainen juutalainen saa kiitoksen Jumalalta, ei ihmisiltä. [5. Moos. 10:16; Jer. 4:4; Ap. t. 7:51]

• Anonyymi

Se löytyi, mutta kumpi? Armoton vai armollinen Jumala?

• No se, että olet tavannut hiukan heilahtaneen saarnamiehen ei vielä kerro yhtään mitään mutta oikeassa olet tuossa, että nuo lahkot tuntuvat imevänsä ajatuksensa suoraan rapakon takaa mutta eipä nuo suurta suosiota tunnu Suomessa saavuttavan. Ollaan ilmeisesti sen verta jäyhää kansaa , että sellaiset huutelu ja kaatuilu jumalanpalvelukset ei oikein istu suomalaisen sielunelämään.

• Anonyymi

Evlut kirkko ei ole enää pitkään aikaan edustanut luterilaisuutta.

• Anonyymi kirjoitti:

Evlut kirkko ei ole enää pitkään aikaan edustanut luterilaisuutta.

Riippuu vähän mihin verrataan että mikäs se sinun poppoosi nyt olikaan.

• Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

Riippuu vähän mihin verrataan että mikäs se sinun poppoosi nyt olikaan.

Ihan luterilaisuuteen tietysti verrataan.

• Anonyymi

Kyllähän noita "heilahtaneita saarnamiehiä" on hyvinkin paljon ja nyt myös luterilaisissa kirkoissakin "Se löytyi" -kanpanjan puitteissakin todettu. Kysymyksessähän oli juuri vapaakirkollisen ideologian syöttämisestä.
        En nimittäisi heitä millään tavalla heilahtaneiksi vaan yksinkertaisesti erilaisen kristillisen näkemyksen omaaviksi uskovaisiksi. Luterilaisen kirkon papit ovat pappislupauksessaan vakuuttaneet pysyvänsä luterilaisessa tunnustuksessa josta ovat kuitenkin livenneet.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän noita "heilahtaneita saarnamiehiä" on hyvinkin paljon ja nyt myös luterilaisissa kirkoissakin "Se löytyi" -kanpanjan puitteissakin todettu. Kysymyksessähän oli juuri vapaakirkollisen ideologian syöttämisestä.
        En nimittäisi heitä millään tavalla heilahtaneiksi vaan yksinkertaisesti erilaisen kristillisen näkemyksen omaaviksi uskovaisiksi. Luterilaisen kirkon papit ovat pappislupauksessaan vakuuttaneet pysyvänsä luterilaisessa tunnustuksessa josta ovat kuitenkin livenneet.

Se, että sanon noita heilahtaneeksi johtuu siitä miten he suhtautuvat asiaan. He eivät ole noin joviaaleja kuten sinä. Heidän ajattelusssaan on tasan kaksi vaihtoehtoa joko olet täysin samaamieltä tai sitten olet heitä vastaan.

• Anonyymi

Se, että sanon noita heilahtaneeksi johtuu siitä miten he suhtautuvat asiaan. He eivät ole noin joviaaleja kuten sinä. Heidän ajattelusssaan on tasan kaksi vaihtoehtoa joko olet täysin samaamieltä tai sitten olet heitä vastaan.

Ehkä ongelma onkin se, että sinä et tunne Pyhän Hengen töitä vaan kuvittelet evlut kirkon hengettömän elämän olevan kristinuskoa.

• Anonyymi kirjoitti:

Ehkä ongelma onkin se, että sinä et tunne Pyhän Hengen töitä vaan kuvittelet evlut kirkon hengettömän elämän olevan kristinuskoa.

Ei liiallinen ehdottomuus ja hyökkääväisyys ole mitään Pyhän hengen työtä.

• Anonyymi

Ei liiallinen ehdottomuus ja hyökkääväisyys ole mitään Pyhän hengen työtä.

Siinäpä se kun sinä et edes tunne Pyhää Henkeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinäpä se kun sinä et edes tunne Pyhää Henkeä.

Eräs sielunveljesi todisti sanoillaan palstalla PH:n kertoneen hänelle sukupuoleni erilaiseksi kuin synnytyslääkärit ovat todenneet ja lapsenikin olisivat jääneet syntymättä.
        Toinen Uudestisyntyntynyt Jeesuksen seuraaja todisti sanoillaan lukeneensa lapsistani ja minusta Raamatusta, sekä seksuaalisen suuntautumiseni sellaiseksi etten olisi voinut saada lapsia.
        Joten kysymys kuuluu: miten todistat tuntevasi PH:n ja kirjoittelevasi Hänen ohjauksessaan?

• Anonyymi

Toisaalta se vapauttaa välinpitämättömyyteen, kun ihminen on vain sivustakatsoja.

• Anonyymi

Lause, jota pappi lainasi, on sekin suoraan Raamatusta. Sillä tarkoitetaan: pelkkä usko Jumalan _olemassaoloon_ ei riitä pelastukseen. Pelastava usko ei ole Jumalan pitämistä totena, vaan Häneen turvautumista. Riivaajat uskovat Jumalaan, mutta eivät Jumalaa. Varmaan kissoilla ja koirillakin on jonkinlainen alkeellinen vaisto siitä, että niillä on Luoja. Olisit selittänyt papille tarkemmin, miten uskot.

• Anonyymi

Miksi tuo pastori ei kysynyt tarkemmin miten aloittaja uskoi vaan tuomitsi hänet heti riivatuksi? Eikö tämä pastori tietänyt mihin luterilaiset uskovat? Sehän on hyvin selkeästi kerrottu mm. Katekismuksessa? Todella törkeää käytöstä tuolta pastorilta.

• Anonyymi

Perkele on myös taitava lainaamaan Raamattua päästäkseen tavoitteisiinsa. Lue mm.
        Matt. 4 ja Luuk. 4

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi tuo pastori ei kysynyt tarkemmin miten aloittaja uskoi vaan tuomitsi hänet heti riivatuksi? Eikö tämä pastori tietänyt mihin luterilaiset uskovat? Sehän on hyvin selkeästi kerrottu mm. Katekismuksessa? Todella törkeää käytöstä tuolta pastorilta.

Aloittajan vastaus tuolle lahkopastorille paljasti hänet "vääräuskoiseksi" ja "riivatuksi" luterilaiseksi, koska hän mainitsi olleensa uskossa lapsesta asti. Helluntailaisuudessa lapsi ei voi olla uskossa vaikka Jeesus antoi lapsen uskon esimerkkinä oikeasta uskosta aikuisillekin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse asiassa pastori ei tuominnut riivatuksi. Nyt vähän medialukutaitoa peliin. AP:n olisi pitänyt selittää uskoaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse asiassa pastori ei tuominnut riivatuksi. Nyt vähän medialukutaitoa peliin. AP:n olisi pitänyt selittää uskoaan.

Jos minä kysyn sinulta oletko uskossa, niin mitä selität? Kai nyt jokainen Suomessa ainakin vielä ymmärtää että kysymys on uskosta kristinuskon Jumalaan, ei esimerkiksi muslimien Allahiin tai Buddhaan. Vai mihin sinä uskot?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lahkouskovilla on varmaan aivan omannäköisensä medialukutaito jota muut eivät ymmärrä. Tuon pastorinhan olisi pitänyt selittää mitä hän tuolla riivaajauskolla oikein tarkoittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lahkouskovilla on varmaan aivan omannäköisensä medialukutaito jota muut eivät ymmärrä. Tuon pastorinhan olisi pitänyt selittää mitä hän tuolla riivaajauskolla oikein tarkoittaa.

Mm. helluntailaisuudessa luterilaisuuden demonisoiminen on hyvin yleistä. Täytyyhän se demonisoida jotta saataisiin omaa uskoa tilalle, Vanha kikka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joka on uskovainen, hän tuntee Raamattunsa, ja sitä paremmin, mitä pitempään on uskossa ollut. Lapsesta asti uskoneiden varsinkin pitäisi tuntea, kuten AP:n. Kyllä se on aikuisikään mennessä niin monta kertaa kirkossa ja raamattupiireissä ja kristillisissä kirjoissa selitetty. Ei siinä silloin jossain myöhemmässä tilaisuudessa papin tarvitse sen kummemmin selvää asiaa avata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joka on uskovainen, hän tuntee Raamattunsa, ja sitä paremmin, mitä pitempään on uskossa ollut. Lapsesta asti uskoneiden varsinkin pitäisi tuntea, kuten AP:n. Kyllä se on aikuisikään mennessä niin monta kertaa kirkossa ja raamattupiireissä ja kristillisissä kirjoissa selitetty. Ei siinä silloin jossain myöhemmässä tilaisuudessa papin tarvitse sen kummemmin selvää asiaa avata.

Kyllä minusta tuo vapaakirkon pastorin toteamus tarkoitti selvästi sen että hän piti AP:n luterilaista uskoa riivaajien uskona. Ja niinhän AP myös sen ymmärsi. Raamattua käytetäänkin usein lyömäaseena silloin kun halutaan mitätöidä lähimmäisensä usko ja tämä on hyvin yleistä juuri vapaakirkoissa ja erityisesti helluntailaisuudessa valitettavasti. Törkeää tuo pastorin toiminta todellakin oli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä minusta tuo vapaakirkon pastorin toteamus tarkoitti selvästi sen että hän piti AP:n luterilaista uskoa riivaajien uskona. Ja niinhän AP myös sen ymmärsi. Raamattua käytetäänkin usein lyömäaseena silloin kun halutaan mitätöidä lähimmäisensä usko ja tämä on hyvin yleistä juuri vapaakirkoissa ja erityisesti helluntailaisuudessa valitettavasti. Törkeää tuo pastorin toiminta todellakin oli.

Vapaakirkossa on toisen ja kolmannen polven jäseniä, jotka ovat kasvaneet uskoon jo lapsuudenkodeissaan ilman äkillistä ratkaisua. Pitääkö siis pastori mielestäsi heitäkin riivaajien uskossa olevina?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vapaakirkossa on toisen ja kolmannen polven jäseniä, jotka ovat kasvaneet uskoon jo lapsuudenkodeissaan ilman äkillistä ratkaisua. Pitääkö siis pastori mielestäsi heitäkin riivaajien uskossa olevina?

Sitä sinun pitäisi kysyä näiltä pastoreilta itseltään. Aloituksessa mainittu pastori näytti kuitenkin pitäneen lapsenuskoa riivajien uskona.

Eräs helluntailainen sanoi minulle ettei lapsi voi mitään uskoa. Luterilaisuudessa lapsen usko on päinvastoin oikean uskon esikuva aikuisillekin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mm. helluntailaisuudessa luterilaisuuden demonisoiminen on hyvin yleistä. Täytyyhän se demonisoida jotta saataisiin omaa uskoa tilalle, Vanha kikka.

Se on nähty tosiaan foorumilla jotta luterilainen herjaa 24h helluntailaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perkele on myös taitava lainaamaan Raamattua päästäkseen tavoitteisiinsa. Lue mm.
        Matt. 4 ja Luuk. 4

Tarkoitstko, että he jotka julistavat Jumalan sanoja kirjaintakaan muuttamatta alkuperäisessä kontekstissa ovat Jumalan asiamiehiä ja ne jotka julistavat Jeesuksen nimeen vannoen muuntelemiaan Raamatun sanoja ovat perkeleen asiamiehiä?

• Anonyymi

Ei edes toreissaan, vaan täysin hengetön.

• Anonyymi

OK. No ainakin nuo "Se löytyi -porukat ovat aivan hengettömiä.

• Anonyymi

Luterilaisuudessa usko on Jumalan lahja. Se ei ole silloin riivaajien uskoa. Itse valittu usko voikin sellaista olla ja onpa hyvin mahdollista että tuolla aloituksessa mainitulla pastorilla itsellään sellainen olikin.

luterilainen

• Anonyymi

Pieni korjaus.
        Luterilaisuudessa tarvitaan vanhempien ja kummien tekoja, ennenkuin lapsi voi saada tuon Jumalan lahjan. Se on itsevalittu uskoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pieni korjaus.
        Luterilaisuudessa tarvitaan vanhempien ja kummien tekoja, ennenkuin lapsi voi saada tuon Jumalan lahjan. Se on itsevalittu uskoa.

Ei vaan helluntailaisuudessa tarvitaan kummien ja vanhempien tekoja

Luterilaisuudessa usko on Jumalan lahja, mikä harmittaa katkeria hellareita

• Anonyymi

" Lutherin teologinen käsitys pelastuksesta perustuukin suurelta osin Efesolaiskirjeen 2. lukuun: ”Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä.” (Ef. 2:8–9)."

Aloituksen pointti oli tässä. Kiitos!

Luterilainen kristittyJumalan armosta

• Anonyymi

Luterilaisia tuo Raamatun kohta ei tarkoita sillä hehän uskovat Martti Lutheriin vaan tämä jae koskee meitä jotka seuraamme Jeesusta ja olemme tulleet uskoon Jeesukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisia tuo Raamatun kohta ei tarkoita sillä hehän uskovat Martti Lutheriin vaan tämä jae koskee meitä jotka seuraamme Jeesusta ja olemme tulleet uskoon Jeesukseen.

Luterilaisia tuo kohta koskee koska luterilaiset uskovat Jeesukseen.

Helluntailaiset taas uskovat parhamiin ja he vihaavat niitä jotka uskovat Jeesukseen

• Anonyymi

"”Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä.”"

Tämä puhehan kohdistuu Jeesuksen seuraajiin, ihmisiin jotka ovat ottaneet uskon Jeesukseen vastaan!!

• Anonyymi

Kyllä, eli ei sinuun

• Anonyymi

Miksi uskon Jeesukseen? Siksi kun hän otti minut jo pienenä lapsena syliinsä. Olen rakastettu uskoon. Paavalikaan ei voinut vastustaa taivaallista kutsua.

luterilainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi uskon Jeesukseen? Siksi kun hän otti minut jo pienenä lapsena syliinsä. Olen rakastettu uskoon. Paavalikaan ei voinut vastustaa taivaallista kutsua.

luterilainen

Hyvin kuvattu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

luterilainen

Totta.
        Eikä siihen tarvittu kastetta, Ps 22
        "Sinähän vedit minut äitini kohdusta,
        sinä annoit minun olla turvassa äitini rinnoilla;
        sinun huomaasi minä olen jätetty
        syntymästäni saakka,
        sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta.
        syntymästäni saakka,

OK. Näin minäkin olen uskonut lapsesta asti.

luterilainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta.
        syntymästäni saakka,

OK. Näin minäkin olen uskonut lapsesta asti.

luterilainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta.
        syntymästäni saakka,

Miksi puhut aina kasteesta? Aloituksessakaan ei puhuta mitään kasteesta. Se näyttää olevan sinulle jokin pakkomielle. Koita pysyä asiassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta.
        syntymästäni saakka,

Miksi puhut aina kasteesta? Aloituksessakaan ei puhuta mitään kasteesta. Se näyttää olevan sinulle jokin pakkomielle. Koita pysyä asiassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siksi, koska tällä palstalla on muutamia, jotka luulevat, että pelastukseen tarvitaan aina kaste. Niinhän Raamattu ei opeta.
        "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut"! Ap 16

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se pn helluntailaisen tapa, sillä on pakkomielle kumota Raamatun opetuksen siitä että usko ja kaste tarvitaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se pn helluntailaisen tapa, sillä on pakkomielle kumota Raamatun opetuksen siitä että usko ja kaste tarvitaan.

Joka uskoo ja kastetaan pelastuu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kasteenpalvojat tekevät kasteesta epäjumalan, joka pelastaa. He eivät usko yksinkertaista Jumalaan sanaa: "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu."!

Raamattuhan lupa myös, että joka rukoilee Jumalaa avukseen, hän pelastuu! Room 10
        " »Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.»

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kasteenpalvojat tekevät kasteesta epäjumalan, joka pelastaa. He eivät usko yksinkertaista Jumalaan sanaa: "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu."!

Raamattuhan lupa myös, että joka rukoilee Jumalaa avukseen, hän pelastuu! Room 10
        " »Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.»

Ilmeisesti haukut kasteenpalvojiksi niitä jotka uskovat Raamatu Sanan. Kaste ei ole epäjumala vaan kaste on väline jolla pääsemme Kristuksesta kuolemasta ja ylösnousemuksesta osalliseksi eikä sitä toisten haukkuminen muuksi muuta. Eikä kaste ole uskon tai rukouksen kanssa vastakkainen asia

Jumalan Sana on todella yksinkertainen kuten sanoit "joka uskoo ja kastetaan pelastuu"

Siinäpä kerrottuna se mitä pelastumiseen tarvitaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmeisesti haukut kasteenpalvojiksi niitä jotka uskovat Raamatu Sanan. Kaste ei ole epäjumala vaan kaste on väline jolla pääsemme Kristuksesta kuolemasta ja ylösnousemuksesta osalliseksi eikä sitä toisten haukkuminen muuksi muuta. Eikä kaste ole uskon tai rukouksen kanssa vastakkainen asia

Jumalan Sana on todella yksinkertainen kuten sanoit "joka uskoo ja kastetaan pelastuu"

Siinäpä kerrottuna se mitä pelastumiseen tarvitaan.

Miksi et usko YKSINKERTAISTA RAAMATUN OHJETTA:
        "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut."? Ap 16

Ei siihen tarvita vettä.
        EF 2:8
        " Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja "

Kasteenpalvojat pelastuvat "veden kautta"!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi et usko YKSINKERTAISTA RAAMATUN OHJETTA:
        "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut."? Ap 16

Ei siihen tarvita vettä.
        EF 2:8
        " Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja "

Kasteenpalvojat pelastuvat "veden kautta"!

Miksi et usko Raamatun lupausta:

""joka uskoo ja kastetaan pelastuu""

Tuo demoninen satanistinoita ei usko sitä että juuri kasteessa pääsemme Kristuksen työstä osalliseksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo demoninen satanistinoita ei usko sitä että juuri kasteessa pääsemme Kristuksen työstä osalliseksi

Kyllähän minä uskon, että "joka uskoo ja kastetaan, pelastuu", mutta uskon myös sen, että joka uskoo ja rukoilee tai joka uskoo ja lukee Jumalan sanaa, tai joka uskoo ja tunnustaa sen, pelastuu. Tärkeintä on USKO:
        Room 10
        "Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. "

Miksihän sinä et usko, että pelastua voi ilman vettäkin? Olet kasteenpalvoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta ja juuri veden ja Sanan kautta Kristus meidät häneen uskovat pelastaa kuten Raamattu sanoo. Pelastus otetaan vastaan uskon kautta.

" Tehdää parannus ja ottakaa kaste syntien anteeksi saamiseksi", "joka uskoo ja kastetaan pelastuu", "avuksi huudaen anna kastaa itsesi ja pestä synitsi" - kaikissa usko ja kaste liitetään samaan pakettiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän minä uskon, että "joka uskoo ja kastetaan, pelastuu", mutta uskon myös sen, että joka uskoo ja rukoilee tai joka uskoo ja lukee Jumalan sanaa, tai joka uskoo ja tunnustaa sen, pelastuu. Tärkeintä on USKO:
        Room 10
        "Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. "

Miksihän sinä et usko, että pelastua voi ilman vettäkin? Olet kasteenpalvoja.

Miksi pitäisi pelastua ilman vettä kun Raamattu sitoo pelastuksen kasteen kautta Kristusken työhön

Sinä olet demoninen satanistinoita joka vihaa uskovia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi pitäisi pelastua ilman vettä kun Raamattu sitoo pelastuksen kasteen kautta Kristusken työhön

Sinä olet demoninen satanistinoita joka vihaa uskovia

Kielenkäyttösi todistaa, että olet ulkopuolella pelastuksen.
        Joh 3:16
        " Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen USKOO, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."

Kaste tulee vasta sen JÄLKEEN, kun ihminen on uskonut!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kielenkäyttösi todistaa, että olet ulkopuolella pelastuksen.
        Joh 3:16
        " Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen USKOO, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."

Kaste tulee vasta sen JÄLKEEN, kun ihminen on uskonut!

Sinun kielenkäyttösi ja nuo törkyviestit kertovat että olet sairas ja katkeroitunut noita joka vihaa uskovia

Ei kastetta ja uskoa laiteta aikajärjestykseen kun kyse on jatkuvasta toiminnasta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta ja juuri veden ja Sanan kautta Kristus meidät häneen uskovat pelastaa kuten Raamattu sanoo. Pelastus otetaan vastaan uskon kautta.

" Tehdää parannus ja ottakaa kaste syntien anteeksi saamiseksi", "joka uskoo ja kastetaan pelastuu", "avuksi huudaen anna kastaa itsesi ja pestä synitsi" - kaikissa usko ja kaste liitetään samaan pakettiin.

Hyvin kirjoitettu

Kristus on ainoa tie taivaaseen ja Kristukseen meidät kastetaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun kielenkäyttösi ja nuo törkyviestit kertovat että olet sairas ja katkeroitunut noita joka vihaa uskovia

Ei kastetta ja uskoa laiteta aikajärjestykseen kun kyse on jatkuvasta toiminnasta

Osaatko kirjoittaa mitään syyttämättä noidaksi. Se on varmaan kasteenpalvojien tavaramerkki.
        Raamatussa aikajärjetys on AINA selvä:
        "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu."

Eikä niin kuin sinä luulet, että "
        "joka kastetaan , pelastuu."!
        Ap 18
        "Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osaatko kirjoittaa mitään syyttämättä noidaksi. Se on varmaan kasteenpalvojien tavaramerkki.
        Raamatussa aikajärjetys on AINA selvä:
        "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu."

Eikä niin kuin sinä luulet, että "
        "joka kastetaan , pelastuu."!
        Ap 18
        "Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin".

Satanistinoita jatkuu parkumistaan

En ole missään sanonut että pelkkä kaste pelastaa vaan joka uskoo ja kastetaan pelastuu. Mutta eihän satanistinoita muuta osaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Satanistinoita jatkuu parkumistaan

En ole missään sanonut että pelkkä kaste pelastaa vaan joka uskoo ja kastetaan pelastuu. Mutta eihän satanistinoita muuta osaa

Se on noitien tuntomerkki haukkua toisia kasteenpalvojiksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on noitien tuntomerkki haukkua toisia kasteenpalvojiksi

Nähtävästi. Mikähän sitä ärsyttää siinä että Raamatussakin kristinuskoon kääntyneet kastettiin ensitilassa Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen yhteyteen eli syntien anteeksi annosta ja pelastuksesta osalliseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikset jatka loppuun noita Jeesuksen sanoja ?

"Joka uskoo ja kastetaan pelastuu, mutta joka ei usko, joutuu kadotukseen".
        Vain usko vie iankaikkisuuteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikset jatka loppuun noita Jeesuksen sanoja ?

"Joka uskoo ja kastetaan pelastuu, mutta joka ei usko, joutuu kadotukseen".
        Vain usko vie iankaikkisuuteen.

Usko ja kaste

• Anonyymi kirjoitti:

Usko ja kaste

Usko ja katse.👀

• Anonyymi

USAssa naiset ovat alkaneet protestoida sen puolesta että "Gaza vapaaksi Hamasin hirmuvallasta".

Kyllähän jos puolueettomasti tarkastelee niin Gazan infrastruktuuri oli paremmassa jamassa kaksi vuotta sitten kuin tänään.

• Anonyymi

Ainahan kirkossa on ristiriitoja ollut

• Anonyymi

Ei pidä sekoittaa kirkkoa noiden touhuihin vaikka valitettavasti tuossa kampanjassa oli muutamia ev-lut seuraluntia lähtenyt mukaan eli toisin sanoen rahoittamaan hommaa. Viidesläisten huomiohan tuntuu keskittyvän lähinnä napapiirin alapuoleisiin asioihin ja edustavatkin tuota amerikkalaista hurmostelua.

• Anonyymi

Usko tulee vasta sen jälkeen kun ihminen on armahdettu. Tämä on nimenomaan luterilaisuutta.

• Anonyymi

OK. Tämä on evankeliumia, mutta se loistaa poissaolollaan kaikissa Se löytyi -seurakunnissa, kirkoissa, säätiöissä, lahkoissa ym.

• Anonyymi

On selvää että liberaali luterilaisuus kuolee koska Jeesus-usko nostaa päätään kaikkialla, varsinkin nuorten keskuudessa.

• Anonyymi

Se löytyi -porukoissa ei "Jeesus -uskoa" löydy. Ainoastaan itse tehtyä uskoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se löytyi -porukoissa ei "Jeesus -uskoa" löydy. Ainoastaan itse tehtyä uskoa.

OK. Minä en pelastu koska uskon, vaan uskon, koska minut on pelastettu. Usko ei ole ihmisen oma ansio, vaan se on vastaus Jumalan rakkauteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

OK. Minä en pelastu koska uskon, vaan uskon, koska minut on pelastettu. Usko ei ole ihmisen oma ansio, vaan se on vastaus Jumalan rakkauteen.

"Minä en pelastu koska uskon, vaan ..."

Hyvin sanoitat tuon että liberaali kirkko ei pelasta, vaan ainoastaan uskoontulo ja usko Jeesukseen pelastaa. Ja tuossakin olet oikeassa että tulemme uskoon Jeesukseen mikä on vastaus Jumalan rakkauteen. Koska Hän on ensin meitä rakastanut niin mekin rakastamme!

1. Joh. 4:10

Siinä on rakkaus -- ei siinä, että me olemme rakastaneet Jumalaa, vaan siinä, että hän on rakastanut meitä ja lähettänyt Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Minä en pelastu koska uskon, vaan uskon, koska minut on pelastettu."

Tässä on hämmentävää ja vaikeatajuista luterilaisuutta eli sanalla sanoen ensin pelastus (ehkä jonkun riitin kautta) ja vasta sitten usko. Päinvastoin mitä Raamatussa opetetaan, että ensin uskoontulo Jeesukseen ja upotus, mistä seuraa pelastus.

Mark. 16:16

Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Minä en pelastu koska uskon, vaan uskon, koska ..."

Toinen huomio miksi luterilaiset eivät voi pelastus. He puhuvat uskosta eli jostain hämäräperäisesti uskosta (johonkin).

Kun taas kristinuskossa puhutaan uskosta Jeesukseen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toinen huomio miksi luterilaiset eivät voi pelastus. He puhuvat uskosta eli jostain hämäräperäisesti uskosta (johonkin).

Ei tuollaiset hokemat "usko Jeesukseen, usko jeesukseen" mitään kerro evankeliumista. Kyllä se pitää kertoa mitä Jeesus on meidän edestämme tehnyt ja miten Jumala on meitä rakastanut ja jos emme osoita samaa rakkautta omilla teoillamme se on tyhjää puhetta. Evankeliumi ei ole vain sanoissa vaan myös teoissa lähimmäisillemme.

luterilainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tuollaiset hokemat "usko Jeesukseen, usko jeesukseen" mitään kerro evankeliumista. Kyllä se pitää kertoa mitä Jeesus on meidän edestämme tehnyt ja miten Jumala on meitä rakastanut ja jos emme osoita samaa rakkautta omilla teoillamme se on tyhjää puhetta. Evankeliumi ei ole vain sanoissa vaan myös teoissa lähimmäisillemme.

luterilainen

Uskosta ei kannata tehdä mitään ansioita itselleen niinkuin uskonlahkot tekevät. Luterilaisuudessa armo on nimenomaan ansaitsematonta rakkautta. Kyllä käytettyjen autojen myyjääkin uskovat ovat uskovaisia ja lipeväkielistä helluntaipastoriakin uskovat ovat uskovaisia, mutta ovatko he kristittyjä - sitä kyllä sopii epäillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulta puuttuu alkeellinenkin yleissivistys. Kuinka joku voi olla näin tietämätön. Mitä luterilaisuus on. Katekismus on yleistajuinen tietoteos nimenomaan luterilaisuudesta. Hämäräperäissys löytyy sinun päästäsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

luterilainen

"Ei tuollaiset hokemat "usko Jeesukseen, usko jeesukseen" mitään kerro evankeliumista."

Uskoontulo ja usko Jeesukseen on kristinuskossa keskeinen asia! Jos ei usko Jeesukseen niin menee helvettiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskosta ei kannata tehdä mitään ansioita itselleen niinkuin uskonlahkot tekevät. Luterilaisuudessa armo on nimenomaan ansaitsematonta rakkautta. Kyllä käytettyjen autojen myyjääkin uskovat ovat uskovaisia ja lipeväkielistä helluntaipastoriakin uskovat ovat uskovaisia, mutta ovatko he kristittyjä - sitä kyllä sopii epäillä.

"Luterilaisuudessa armo on nimenomaan ansaitsematonta rakkautta. "

Tämä on niitä mantroja millä luterilaisia pyritään vieraannuttamaan uskoontulosta ja uskosta Jeesukseen.

Ap. t. 16:31

Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Luterilaisuudessa armo on nimenomaan ansaitsematonta rakkautta. "

Tämä on niitä mantroja millä luterilaisia pyritään vieraannuttamaan uskoontulosta ja uskosta Jeesukseen.

Ap. t. 16:31

Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".

Ei vieraan auttamaan vaan Jeesuksen yhteyteen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vieraan auttamaan vaan Jeesuksen yhteyteen

Jeesuksesta ei tuossa luterilaisessa mantrassa ei puhuta yhtään mitään eikä uskoontulosta Häneen.

1. Joh. 5:10

Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksesta ei tuossa luterilaisessa mantrassa ei puhuta yhtään mitään eikä uskoontulosta Häneen.

Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.

Room. 10:14

Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksesta nimneomaan puhutaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksesta nimneomaan puhutaan

Mutta Jeesusta ei mainita kuten kirkoissakaan ei enää mainita Jeesus-nimeä missä vain on pelastus. Korkeintaan puhutaan Kristuksesta mutta ei missään tapauksessa mainita uskoontulemista Häneenkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta Jeesusta ei mainita kuten kirkoissakaan ei enää mainita Jeesus-nimeä missä vain on pelastus. Korkeintaan puhutaan Kristuksesta mutta ei missään tapauksessa mainita uskoontulemista Häneenkään.

Ap. t. 3:6
        Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy."

Ap. t. 16:18
        Ja tätä hän teki monta päivää. Mutta se vaivasi Paavalia, ja hän kääntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinun lähteä hänestä". Ja se lähti sillä hetkellä.

1. Kor. 5:5
        Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.

1. Kor. 6:11
        Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.

Ef. 5:20
        kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.

Kol. 3:17
        Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ap. t. 3:6
        Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy."

Ap. t. 16:18
        Ja tätä hän teki monta päivää. Mutta se vaivasi Paavalia, ja hän kääntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinun lähteä hänestä". Ja se lähti sillä hetkellä.

1. Kor. 5:5
        Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.

1. Kor. 6:11
        Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.

Ef. 5:20
        kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.

Kol. 3:17
        Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.

Sanamagia ei tuo Jeesusta paikalle vaikka kuinka hokisit "Jeesuksen nimessä, Jeesuksen nimessä..."

Matt. 22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
        23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. [Matt. 13:41,42, 25:12,41]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanamagia ei tuo Jeesusta paikalle vaikka kuinka hokisit "Jeesuksen nimessä, Jeesuksen nimessä..."

Matt. 22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
        23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. [Matt. 13:41,42, 25:12,41]

Helluntailaisuudessa uskotaan sanamagiaan, ei Jeesukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesustelijoihin kannattaa suhtautua kyllä hyvin kriittisesti. Helluntaiseurakunnissa mölistään ja huudetaan mutta missä on Jeesus. Hän voi tulla hetkenä jolloin ette arvaa ja ajaa kaupustelijat ja hengelliset huijarit sinne minne he kuuluvatkin.

1. Joh. 4:1
        Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. [Matt. 24:11; 1. Kor. 14:29; Ilm. 16:13]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesustelijoihin kannattaa suhtautua kyllä hyvin kriittisesti. Helluntaiseurakunnissa mölistään ja huudetaan mutta missä on Jeesus. Hän voi tulla hetkenä jolloin ette arvaa ja ajaa kaupustelijat ja hengelliset huijarit sinne minne he kuuluvatkin.

1. Joh. 4:1
        Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. [Matt. 24:11; 1. Kor. 14:29; Ilm. 16:13]

Heh, heh.
        Helluntailaisuuden vihaajatrollit ovat taas liikkeellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heh, heh.

Luterilaisuuden vihaajatrolli siinä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heh, heh.

Eikö teitä saa arvostella? Arvostelu ei ole vihaamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö teitä saa arvostella? Arvostelu ei ole vihaamista.

Eikö hellareita saa arvostella?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät tykkää siitä. Minäkin saan heti helvettituomiot niskaani jos vähänkin esitän kriittisiä arvioita kyseisestä uskonlahkosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä arvostelen. Helluntai -lahkon kokouksen alussa pastori aloittaa Jeesuksen nimessä ja sen jälkeen alkaa vihapuhe luterilaisista uskovista ja heidän uskonsa demonisoiminen niin kuin tämän ketjun aloittaja kirjoitti.

Luterilaisuudessa Jumala rakastaa ehdoitta, mutta helluntailaisuudessa Jumala vaatii ratkaisua liittyä lahkon maksavaksi jäseneksi. Muuten olet riivaajien uskossa, vapiset ja joudut helvettiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä arvostelen. Helluntai -lahkon kokouksen alussa pastori aloittaa Jeesuksen nimessä ja sen jälkeen alkaa vihapuhe luterilaisista uskovista ja heidän uskonsa demonisoiminen niin kuin tämän ketjun aloittaja kirjoitti.

Luterilaisuudessa Jumala rakastaa ehdoitta, mutta helluntailaisuudessa Jumala vaatii ratkaisua liittyä lahkon maksavaksi jäseneksi. Muuten olet riivaajien uskossa, vapiset ja joudut helvettiin.

Et näköjään ole ollut koskaan helluntailaisten kokouksissa.
        Kuvittelet, että siellä on samanlainen meininki kuin lut kirkossa:
        "vakain, varmoin sanoin se tunnustaa Jumalalle, että lapsi on joutunut Perkeleen valtaan, synnin ja vihan lapseksi, palavasti se rukoilee apua ja kasteen armoa, että hänestä tulisi Jumalan lapsi."

Tähän nojaa luterilainen kirkko. Otsan kastelu korjaa kaiken.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et näköjään ole ollut koskaan helluntailaisten kokouksissa.
        Kuvittelet, että siellä on samanlainen meininki kuin lut kirkossa:
        "vakain, varmoin sanoin se tunnustaa Jumalalle, että lapsi on joutunut Perkeleen valtaan, synnin ja vihan lapseksi, palavasti se rukoilee apua ja kasteen armoa, että hänestä tulisi Jumalan lapsi."

Tähän nojaa luterilainen kirkko. Otsan kastelu korjaa kaiken.

Pelkällä taas otsat mielessä

Helluntaisss ihan eri meininki heilumisineen ilman tervettä Sanan kuuloa. Helluntaisuus ei nojaa sanaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelkällä taas otsat mielessä

Helluntaisss ihan eri meininki heilumisineen ilman tervettä Sanan kuuloa. Helluntaisuus ei nojaa sanaan

Helluntaiseurakunnissa sentäs tullaan uskoon Jeesukseen eli lähdetään seuraamaan Jeesusta samalla mallilla kuin opetuslapset aikoinaan. Tässä on se kristinusko mitä Jeesus tarkoitti, Hänen seuraaminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Sanamagia ei tuo Jeesusta paikalle vaikka kuinka hokisit "Jeesuksen nimessä, Jeesuksen nimessä..."

23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. [Matt. 13:41,42, 25:12,41]"

Me uskovat emme kutsu Jeesusta sanamagian edustajaksi vaan tiedämme että Hän on maailmankaikkeuden Vapahtaja, sovittaja ja pelastaja, kuka ikinä Häneen tulee uskoon niin saa iankaikkisen elämän. Amen

Tuo ylläoleva Raamatun jae on kuvaava sillä Jeesus ei tosiaankaan tunne heitä jotka eivät ole tulleet Hänen luokseen ja ottamaan Hänet elämäänsä. Siksi on niin tärkeää uskoontuleminen että näin saa Pyhän hengen (=Jeesuksen) elämäänsä ohjailemaan elämän kaikissa käänteissä. Meidäthän Jeesus tosi hyvin tuntee koska Hän elää jo meissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo lahkottelukaan ei ole asiallista.
        Kyseessä ei ole lahkon tunnusmerkit täyttävä joukko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo lahkottelukaan ei ole asiallista.
        Kyseessä ei ole lahkon tunnusmerkit täyttävä joukko.

Yksi lahkon tunnusmerkki on se ettei se hyväksy itseensä kohdistuvaa arvostelua. Me luterilaiset kyllä hyväksymme itseemme kohdistuvan arvostelun

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Sanamagia ei tuo Jeesusta paikalle vaikka kuinka hokisit "Jeesuksen nimessä, Jeesuksen nimessä..."

23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. [Matt. 13:41,42, 25:12,41]"

Me uskovat emme kutsu Jeesusta sanamagian edustajaksi vaan tiedämme että Hän on maailmankaikkeuden Vapahtaja, sovittaja ja pelastaja, kuka ikinä Häneen tulee uskoon niin saa iankaikkisen elämän. Amen

Tuo ylläoleva Raamatun jae on kuvaava sillä Jeesus ei tosiaankaan tunne heitä jotka eivät ole tulleet Hänen luokseen ja ottamaan Hänet elämäänsä. Siksi on niin tärkeää uskoontuleminen että näin saa Pyhän hengen (=Jeesuksen) elämäänsä ohjailemaan elämän kaikissa käänteissä. Meidäthän Jeesus tosi hyvin tuntee koska Hän elää jo meissä.

JEESUS on tullut minun luokseni ja HÄN on ottanut minut elämäänsä.

Luterilainen kristitty Jumalan armosta

• Anonyymi

Ei ole luterilaisuutta eikä muutakaan. Vain tämä meidän oma mieli ja elämä. Joku haluaa jakaa maailmansa ja ihmiset, mutta se on vain hänen mieltänsä. Seurakuntien ja Kirkkojen erot ovat kulttuuria. ja tapakulttuuria. Joillekin sellainen on tärkeää, joillekin ei ollenkaan.

• Vituixmän luterilaisuus.🎃

• Anonyymi

Mihin Jeesus uskoi? Sen voi lukea Isä meidän -rukouksesta. Se on luterilaisuutta parhaimmillaan.

• Anonyymi

Tämähän oli viihdyttävä ketju. Popparit esille ja katsoa kuinka kristinuskoiset tappelevat keskenään siitä mitä heidän Jumalansa nyt sitten haluaakaan. Eikä tässä ollut mukana edes kaikki eri näkemykset.

Ulkopuolisena näyttää sille, ettei tuo Jumala taida osata oikein kommunikoida omiensa kanssa.

• Anonyymi

Raamattu on tosiaan hyvin ristiriitainen ja monitulkintainen kirja. Sen Jumala on huono informaatikko, Jokainen luo oman jumalansa omaksi kuvakseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu on tosiaan hyvin ristiriitainen ja monitulkintainen kirja. Sen Jumala on huono informaatikko, Jokainen luo oman jumalansa omaksi kuvakseen.

Niinkö hellarit luulee?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinkö hellarit luulee?

Liberaalien ja ateistien mielestä varmaan on ja myös nykykirkon kannalta tarvitaan paljon ihmis"viisautta" tulkitsemaan Jumalan saa mutta uskovan kristityn kannalta Raamattu on hyvin selkeä ja johdonmukainen koska meillä sentäs Pyhä henki on se selittäjä kuhunkin elämäntilanteeseen sopivaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinkö hellarit luulee?

Ei, vaan luterilaiset.Ville Mäkipelto on siitä hyvä esimerkki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei luterilaisuus opeta noin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei luterilaisuus opeta noin

Miksihän useimmat luterilaiset taputtavat Mäkipellon kirjan johdosta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä mutta luterilaisuus ei opeta noin. Helluntailaisuus voi opettaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaiset ja "mäkipellot" hämmentävät Jumalan sanaa ja ilmoitusta koska eivät halua että ihmiset tekisivät ratkaisun alkaa seurata Jeesusta ja näin elää iankaiken.

Tämän Jeesuksen seuraamisen estäminen on paholaisen ja siis myös nykykirkon tehtävä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaiset ja "mäkipellot" hämmentävät Jumalan sanaa ja ilmoitusta koska eivät halua että ihmiset tekisivät ratkaisun alkaa seurata Jeesusta ja näin elää iankaiken.

Tämän Jeesuksen seuraamisen estäminen on paholaisen ja siis myös nykykirkon tehtävä.

Helluntailaiset hämmentävät Jumalan sanaa kieltämällä Jeesuksen jumaluuden. He puhuvat ratkaisusta mutta eivät Jeesuksen ristintyöstä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ratkaisu seurata Jeesusta ei ole helluntailahkoon liittyminen vaikka sinä varmasti niin ajatteletkin. Minusta Jeesus ei edes tuntisi tuota porukkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mäkipelto on ex-helluntailainen joka liittyi luterilaiseen kirkkoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaiset hämmentävät Jumalan sanaa kieltämällä Jeesuksen jumaluuden. He puhuvat ratkaisusta mutta eivät Jeesuksen ristintyöstä

"Helluntailaiset hämmentävät Jumalan sanaa kieltämällä Jeesuksen jumaluuden."???

Miksi TAAS alt valehtelemaan?
        Ristintyöhön ei tarvita kastetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Helluntailaiset hämmentävät Jumalan sanaa kieltämällä Jeesuksen jumaluuden."???

Miksi TAAS alt valehtelemaan?
        Ristintyöhön ei tarvita kastetta.

Täällä hellarit kirjoittaa ettei Jeesus ole Jumala.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä hellarit kirjoittaa ettei Jeesus ole Jumala.

Tule pois sieltä. Olet valehtelijoiden luona.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tule pois sieltä. Olet valehtelijoiden luona.

Se on vale sillä Raamatussa Jeesus on Jumala

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on vale sillä Raamatussa Jeesus on Jumala

Totta, mutta luterilaisille kaste on jumala.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta, mutta luterilaisille kaste on jumala.

Ei kaste ole Jumala vaan Jumalan asettama

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ratkaisu seurata Jeesusta ei ole helluntailahkoon liittyminen vaikka sinä varmasti niin ajatteletkin. Minusta Jeesus ei edes tuntisi tuota porukkaa.

"Ratkaisu seurata Jeesusta ei ole helluntailahkoon liittyminen vaikka sinä varmasti niin ajatteletkin. "

Ei niin! Ratkaisu seurata Jeesusta ei ole mihinkään hengelliseen liikkeeseen liittymistä vaan sitä, että näin henkilö päättää seurata Jeesusta minne ikinä Hän menee. Sama systeemi kuin apostoleilla ja opetuslapsilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ratkaisu seurata Jeesusta ei ole helluntailahkoon liittyminen vaikka sinä varmasti niin ajatteletkin. "

Ei niin! Ratkaisu seurata Jeesusta ei ole mihinkään hengelliseen liikkeeseen liittymistä vaan sitä, että näin henkilö päättää seurata Jeesusta minne ikinä Hän menee. Sama systeemi kuin apostoleilla ja opetuslapsilla.

Missä tämä sinun jeesuksesi sitten on jota seuraat ja jonka marionetti olet? Ei kai vain helluntailais-lahkossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä tämä sinun jeesuksesi sitten on jota seuraat ja jonka marionetti olet? Ei kai vain helluntailais-lahkossa.

Helluntailais -jeesus on ihan heidän itsensä näköinen kuvatus jonka he ovat ihan itse luoneen kaltaisekseen. Se edellyttää kyllä tuohon lahkoon liittymisen tai muuten joudut pelistä pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailais -jeesus on ihan heidän itsensä näköinen kuvatus jonka he ovat ihan itse luoneen kaltaisekseen. Se edellyttää kyllä tuohon lahkoon liittymisen tai muuten joudut pelistä pois.

Niinkö Katekismuksessa kerrotaan? Kyllä se Lutteri oli viisas.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin novumeissa kerrotaan
        Parhami oli viisas

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä Katekismus ja Lutteri tähän nyt liittyy? MINÄ KIRJOITIN ja vieläpä omasta kokemuksestani entisenä helluntailaisena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Missä tämä sinun jeesuksesi sitten on jota seuraat ja jonka marionetti olet? Ei kai vain helluntailais-lahkossa."

Jeesus on Pyhän hengen kautta minussa ja sitten myös istuu Jumalan oikealla puolella taivaassa ja on kohta palajava takaisin maan päälle todella näkyvällä tavalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Missä tämä sinun jeesuksesi sitten on jota seuraat ja jonka marionetti olet? Ei kai vain helluntailais-lahkossa."

Jeesus on Pyhän hengen kautta minussa ja sitten myös istuu Jumalan oikealla puolella taivaassa ja on kohta palajava takaisin maan päälle todella näkyvällä tavalla.

Höpö höpö! Olet vain itseäsi täynnä ja falski uskovainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä Katekismus ja Lutteri tähän nyt liittyy? MINÄ KIRJOITIN ja vieläpä omasta kokemuksestani entisenä helluntailaisena.

Heh, heh " MINÄ KIRJOITIN ja vieläpä omasta kokemuksestani entisenä helluntailaisena."

Ei edes kukaan "entinen" helluntailainen kirjoita noin typerästi. Naamiointisi taisi mennä mönkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jeesus on Pyhän hengen kautta minussa ja sitten myös istuu Jumalan oikealla puolella taivaassa ja on kohta palajava takaisin maan päälle todella näkyvällä tavalla."

Jeesus on armoittanut meidät uskovat Hänen edustajikseen sillä ehdolla että tottelemme täysin Pyhän hengen ääntä meissä ja julistamme evankeliumia pyyteettä ja teemme rakkaudellista lähimmäistyötä.

Olemmeko siis siis yhtä kuin Jeesus? Emme ole mutta se näkyvä maanpäällinen toteutuma on sama. Siksi tämän hetken maailman tärkein asia on Jeesus ja uskoontulo Häneen. Kaikki muu toiminta, kirkolliset, poliittinen, media, talous y., ovat nyt tulelle ja tuholle valmistettuja mutta Jeesus Kristus pysyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heh, heh " MINÄ KIRJOITIN ja vieläpä omasta kokemuksestani entisenä helluntailaisena."

Ei edes kukaan "entinen" helluntailainen kirjoita noin typerästi. Naamiointisi taisi mennä mönkään.

Minä en naamioi mitään niin kuin sinä taidat tehdä. Voin kertoa siitä ajasta hyvinkin tarkkaan jollon olin lahkossasi. Tuntemani muut entiset helluntailaiset ovat fiksua väkeä. Paljon fiksumpia kuin sinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jeesus on Pyhän hengen kautta minussa ja sitten myös istuu Jumalan oikealla puolella taivaassa ja on kohta palajava takaisin maan päälle todella näkyvällä tavalla."

Jeesus on armoittanut meidät uskovat Hänen edustajikseen sillä ehdolla että tottelemme täysin Pyhän hengen ääntä meissä ja julistamme evankeliumia pyyteettä ja teemme rakkaudellista lähimmäistyötä.

Olemmeko siis siis yhtä kuin Jeesus? Emme ole mutta se näkyvä maanpäällinen toteutuma on sama. Siksi tämän hetken maailman tärkein asia on Jeesus ja uskoontulo Häneen. Kaikki muu toiminta, kirkolliset, poliittinen, media, talous y., ovat nyt tulelle ja tuholle valmistettuja mutta Jeesus Kristus pysyy.

Uskotte siis itseenne eli "maanpäälliseen toteutumaanne". Pääsikö tuo toteamus hieman vahingossa? Hehheh!
        .

• Anonyymi kirjoitti:

Ville Mäkipelto = x-HELL.☠️⚰️🪦🐷🐽🐖💩

• Anonyymi

Luterilaisuutta kyllä on enemmän uskovissa itsessään, mutta vähiten varsinaisesti kirkon sanomassa. Missä on kaikkea ympäripyöreätä sitäkin enemmän.

• Anonyymi

ArtoTTT

"Antola pitää ensimmäisen saunavuoron kirkkohetken telttasaunassa. Toisen saunavuoron kirkkohetken toimittaa pastori Sini Saavalainen. Toimittajat pukeutuvat kirkkohetkeä varten kylpytakkeihin. Kanttorina toimii saunateltan ovelta pastori Jani Vanhala. "
        "Kirkolle voi myös jäädä katsomaan yhdessä euroviisukarsintaa. Ruotsia edustava vöyriläisyhtye KAJ on tällöin mukana Euroviisujen semifinaalissa saunomista hehkuttavalla kappaleellaan Bara bada bastu. "
        https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/vantaan-korsossa-jarjestetaan-saunakirkko-samalla-paasee-kannustamaan-euroviisujen-semifinaalissa-esiintyvaa-kaj-yhtyetta/

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ArtoTTT

"Antola pitää ensimmäisen saunavuoron kirkkohetken telttasaunassa. Toisen saunavuoron kirkkohetken toimittaa pastori Sini Saavalainen. Toimittajat pukeutuvat kirkkohetkeä varten kylpytakkeihin. Kanttorina toimii saunateltan ovelta pastori Jani Vanhala. "
        "Kirkolle voi myös jäädä katsomaan yhdessä euroviisukarsintaa. Ruotsia edustava vöyriläisyhtye KAJ on tällöin mukana Euroviisujen semifinaalissa saunomista hehkuttavalla kappaleellaan Bara bada bastu. "
        https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/vantaan-korsossa-jarjestetaan-saunakirkko-samalla-paasee-kannustamaan-euroviisujen-semifinaalissa-esiintyvaa-kaj-yhtyetta/

Kun henki loppuu niin konstit alkavat!

• Anonyymi

"Luterilaisuutta kyllä on enemmän uskovissa itsessään, mutta vähiten varsinaisesti kirkon sanomassa."

Aika pitkälle näin sillä kirkon pääosa on hylännyt luterilaisuuden ja korvannut sen homo ym. yhteiskunnan virtauksilla, mutta kirkossa on vielä uskovia luterilaisia joille Martti Lutherin opetukset ovat tärkeitä ohjeita uskon tiellä.

• Anonyymi

Buddhalaisuudessakin on Taivas. Uskovaisilla on Taivas, mutta eri Taivas kuin Raamatun ymmärtäneillä. Sallikaamme kaikille Taivaansa, kysehän jokaisen omasta elämästä. Ette voi toimia tuomareina henkilöille joita ette edes tunne.

Tuomarit Raamattu käsessään ampuvat enkelitkin alas. He tekevät sen Jeesuksen nimessä.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5324
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4508
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2631
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2294
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2038
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1968
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1627
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1561
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1307
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1224
    Aihe