loppuu kännykästäsi akku, ostatko uuden kännykän vai vain sen akun; eli oletko jo kerskakuluttaja vai ajatteletko "jo" järkevästi hankintojasi..?
Jos sinulta
44
2256
Vastaukset
- Jermu
Lataan akun...
Mutta, tarkoittaessasi akun toimimattomuutta, niin hinta ratkaisee. Jos akku olisi kalliimpi, kuin uusi puhelin, niin siitä kännykästä tehtäis "avioero" hyvin äkkiä.
Kokemuksesta tiedän, että kaupassa on mm. printtereitä myynnissä, joihin se väripatruuna maksaa enemmän, kuin uusi printteri. Ostin sitten sellaisen, jossa jokaisen värin saa erikseen ja itseasiassa tuloskin oli parempi...Printteri vain ei ollut sitten halvimmasta päästä...Eli se kerskakulutus kyllä on kyllä silloin jo pakkosyötetty meille.- Pirre*
siinä.."lataan akun"..:))
Jos hankinta on tarkoituksenmukainen, silloin se ei ole kerskakulutusta, jos taas printtaan yhden paperin vuoteen, niin silloin se onkin jo rahoillaan levveillyy..eli nätimmin sanoen kerskakulutusta.
- Marion.T
uuden kännykän.
Koska kännykät on niin hepposesti tehtyjä nykyään, ettei ne kestä paljon kauempaa kuin akkukaan, ja sitten vasta potuttaa kun on uusi akka ja rikkinäinen kännykkä.
Mulla on tosin nyt käytössä Nokian 6310 i ja se on vanha tiiliskivi ja akku on alkuperäinen, ja kestää vieläkin lataamatta melkein viikon.
Tosin en siinä puhelimessa paljoa puhukaan ja kun autossa on toi hands free niin se latautuu aina kun lykkään sen siihen kauppareissujen ajaksi.
En tykkää noista uusista puhelimista jossa on kaikki mahdollinen mukana, mä tarvin vain ihan peruspuhelimen.
Noi uudet on niin pieniäkin etten edes näe niitä käyttää. - Iippo
Puhelimen iästä.Akut maksaa 15€ luokkaa,jos
känny on uudehko,aina kannattaa ostaa akku.
5v vanhempi känny on jo siinä ja siinä.Mutta
jos olet tykästynyt entiseen kännykkään,niissä
on muuten paljo selvemmät numerot, ja jos et
tarvitse näitä uusia multimedia ym.ominaisuuksia
niin uudella akulla voit vielä pärjätä pitkälle.- norMix evk
...päivän tarjouksena tarvikeakku 5 Ekee. Itse ainakin vaihdan akkua nin kauan kuin puhelin toimii, korjauttaa sitä ei kannata.
- sirkku:)
Ei epäilystäkään! Jos kännykkäni olisi uudempaa mallia ja monipuolisempi kuin nykyiseni, ainakin kyselisin akkujen hintoja!
Kännykkä, jota käytän nykyisin, on muuten hyvä, mutta sen verran vanha, että uusi akku siihen maksaisi enemmän kuin vastaava känny uutena... Jos niitä edes saisikaan enää...! Muuten ihan hyvä peryskänny - ja riittää minulle. Ai niin; aikoinaan siihen on muuten kerran uusi akku ostettukin...! No, se oli aikoinaan se...
Tuo juttu printtereistä oli myös hyvä. Itse erehdyin (!) ostamaan muutamia vuosia sitten monitoimilaitteen 199 eurolla - mikä ei siis ole paljoa tuosta hyvästä toosasta - mutta koska joudun käyttämään sitä melko paljon, väripatruunoihin siihen menee rahaa suhteessa liian paljon; vajaat 100 egee kaikki yhdessä hankittuina. Jotta huh. Vaihtaisin heti eri merkkiin, jos mahdollisuus eteeni tulisi! Näin siis tiedoksenne...!;))- Pirre*
n. kymmenen vuotta sitten miten isoja ja painavia ne "kännykät" oli, me rakennettiin kymmenen vuotta sitten tämä nykyinen talomme ja emme saaneet heti tähän lankapuhelin yhteyttä ja otimme lainaan yhestä radioliikkeestä "kännykän" joka painoi 15 kiloa..:))
Pieni ja uusi se sinun kännykksi taitaa olla jos siihen meidän silloiseen puhelimeen verrataan..:)) - sirkku:)
Pirre* kirjoitti:
n. kymmenen vuotta sitten miten isoja ja painavia ne "kännykät" oli, me rakennettiin kymmenen vuotta sitten tämä nykyinen talomme ja emme saaneet heti tähän lankapuhelin yhteyttä ja otimme lainaan yhestä radioliikkeestä "kännykän" joka painoi 15 kiloa..:))
Pieni ja uusi se sinun kännykksi taitaa olla jos siihen meidän silloiseen puhelimeen verrataan..:))Tässähän se viesti oli...! Kun nääs mietin, että johonkin viestiin minun piti vastata ainakin ennen kuin teen taas noita hommiani vähän aikaa. Palaan tänne taas vasta myöhemmin illalla.
Juu; isoja lankkuja ne olivat. Muistan oman ensimmäisen kännykkäni vietävän hyvin, mutta ei se sentään viittätoista kiloa painanut! Käytettynä sen aikoinaan ostin ja maksoin siitä markoissa muistaakseni 200 - ja silloin se oli edullinen ostos...!
Mutta muistatkos sinä niitä ensimmäisiä autopuhelimia...? Oli se niin hienoa, kun jollakin autossaan puhelin oli...!;) Ja mitä lankkuja nekin olivat!;)
- Talisker
mutta puhelimen korjaaminen on siinä js siinä.
Käytän niin peruspuhelinta ettei juuri kannata maksaa kovin suurta korjauslaskua.Lieneekö sitten kerskakulutusta vai ei.On sekin arveluttavaa että ostaa kännykän kaikilla "hilavitkuttimilla"ja käyttää sitä vain puheluihin.- Pirre*
tolokuttoman rikas, niin ostasin kaikilla hilavitkuttimilla olevia puhelimiakin, oisi se nettiyhteyskin ihan mukava siinä kännykässä..
Mitähän kaikkea ne vielä kehittelee näihin puhelimiin, on jo , vai onko paikannusominaisuuksilla varustettuja puhelimia ja sellaisia johon voisi syöttää ohjelmia..ei taijja olla vielä?
- saman tien
yhden vara-akunkin. On sitten laittaa puhelimeen kun sattuu hönkä loppumaan vähän kauempana mahdollisesta latauspisteestä (korvessa). Yleensä käytän puhelinta kunnes hajoaa, sitten hankin uuden, korjaamaan en ala.
- Pirre*
viisasta, sanoisin..:)
Huvitti miten kauan minulta vei enenkuin paloi pinna sen entisen akun kanssa, lapset jo nauroi minulle, kun joka kerta puhelut katkesivat minuutin puhelun jälkeen, eikä ollut tarkotuksellista säästämistä puheluissa..:)
- taikanainen
kännykkääni ja toivoisin sen kestävän vielä vuosia, ihana nokian 3210.
Ei mitään hienouksia, helppo käyttää ja saa tiputtaa asfaltillekin :)
Akkuja olen uusinut ja uusin edelleenkin niin kauan kun puhelinvanhus jaksaa muuten palvella.- Pirre*
minä suksiini..:), ainakin minulla on tunnesiteitä niihin...
- Talisker
Mihinkähän noita kännykän raatoja vois käyttää?
Muistuu mieleeni Tsernobylin ydinvoimala onnettomuus.Siellähän asukkaiden evakuoimisen jälkeen kerättiin peltiset postilaatikot talteen.
Eivätkä menneet romuksi,vaan myytiin Puolaan mikroaaltouuneiksi :)- Pirre*
vitsin, mutta mieki olen ajatellut, että miten paljon niitä täytyy jäädä roskistavaraksikin, vaikka myytäiskin käytettyinä osa eteenpäin, siinä olisi jollekin taiteilijalle tilataide tarpeita..ja eiku Retrettiin...:)tai sinne Hesaan siihen modernin taiteen museoon vai mikä se Kiasmanu on..:)
- Pirre*
järkeviä taijetaan jo olla.:)
Itsekin tarvitsen vain sellaisen perusmallisen kännyn ja siitä, tosiaan meni akku siihen kuntoon ettei se pitänyt virtaa tai latautunut, miten ne ammatti-ihmiset sanoneekaan silloin kun akku ei enää pelitä :/...niin mitähän siitä akusta häviää silloin, sanokkeepas ketkä älyätte enemmän tämän puolen asioista?
Uusi akku maksoi 22 eeroa; meillä ei ole halppiskauppoja tässä lähellä, ostin kyllä sen alkuperäisen akun..siksikö lie ollut kalliimpi.
Minua ihmetytti, kun tyttäreni kertoi vaihtavansa kännykän huonon akun takia, kysyin sitten miksi ihmeessä hän ei osta vain uutta akkua, hän vastasi että on kuulemma kyllästynyt siihen malliin ja haluaa makeemman :/..ja luulen ettei tuo 22 euroa riittänyt minkä hän joutui vaihdossa siitä uudesta pulittamaan. Entinen puhelin oli muuten ihan ehjä, että ihan vain joutavaa kulutusta..eikä edes kotimaista merkkiä hankkinut.. voi voi olen kai epäonnistunut hänen kasvatuksessaan...
Nyt sitten hajosi astianpesukoneemme, pamahtelee vaan kun virran laittaa päälle ja polttaa sulakkeita, et joku oikonen sielä sitten täytyy olla..
Mites nyt suu pannaan...otanko käyttöön tämän vanhimman tekniikan.:), vai kantsisko viedä vielä korjattavaksi..
Olen tiskannut nyt kahtena päivänä käsin ja vain kerran päivään ja jos ajatellaan oikein järkevästi, niin siinä ei oikeastaan mene kuin 15 minuuttia kun tiskit on pesty, ja vettäkin kuluu vain n, 20 litraa, eli kaiken kannattavinta, monessakin mielessä olisi ottaa vain tämä vanha tiskikone käyttöön..ossoiskohan tuota palata melkein kolmekymmentä vuotta taaksepäin tässä tekniikan ihmemaassa..ja omassa päässäni enenkaikkea. - Talisker
Toinen neito rakastuu puhelimeen ja toinen suksiinsa.
Sillä lailla!
No,puhelimen voipi ymmärtääkin,jos on semmoinen värinähälytin malli. (siinä oliskin yks uusiokäyttötapa) :))- Pirre*
sinnuu, et sua noobelia tuosta keksinnöstäsi..:)
- Talisker
Pirre* kirjoitti:
sinnuu, et sua noobelia tuosta keksinnöstäsi..:)
Kuinkas monta vuotta niillä lykitään?
Ja mitäs niille käytöstä poistetuille lylyille ja kalhuille tehdään?
Lapsuudessani ne oli puuta ja helppo hävittää,mutta nythän ne taitaa olla,niin mitäs materiaalia ne Sun hikilaudat onkaan? - Pirre*
Talisker kirjoitti:
Kuinkas monta vuotta niillä lykitään?
Ja mitäs niille käytöstä poistetuille lylyille ja kalhuille tehdään?
Lapsuudessani ne oli puuta ja helppo hävittää,mutta nythän ne taitaa olla,niin mitäs materiaalia ne Sun hikilaudat onkaan?liene lasikuitua, sellaiset keveät lusikat, joku kennorakenne niissä täytyy sisällä olla, mitä lie se, en ole analysoinut sen tarkemmin, mutta kaattikselle ne on aina entiset raahattu.
Entisllä lykin kai melkein kuusi vuotta ja viimein niistä tippuivat pohjat, silloin jo piti luopua rakkaista palvelijoistani...:)
- jaanamaikki
vann olen aina sitä ennen vaihtanut puhelinta,saan yleensä uuden firman laskuun,niitä käytettyjä puhelimia annan aina sitten sukulaisten lapsille!
- taikanainen
yhden laittaa...jos sattuu tuo minun rakkauteni kohde (kännykkäni) simahtamaan joskus :)
- Angiina
Siis nyt on ihan hirvee valvominen päällänsä. Meillä on jo tunnin verran tallusteltu huomisen puolella. Ennen kuin kömmin peiton alle, paukautan tähän semmoisen järkyttävän tiedon, ettei minulla ole koskaan ollut kännykkää. Toiset keräilee postimerkkejä, mutta meitsi on aina keräillyt tämmöisiä ei-koskaan-juttuja. En ole koskaan pitänyt tupakkaa kädessäni. En ole koskaan käynyt Alkossa. Ovensuussa olen tosin nuorikkona notkunut, kun mies oli Helsinginkadun Alkossa osa-aikamyyjänä. En ole koskaan maistanut kirkasta viinaa. Minulla ei ole koskaan myöskään ollut rannekelloa.
- Pirre*
et oisi sie, mie en uskoisi sinua, mutta kun sinä olet sinä, niin pakko se on uskoa tuo luettelemasi lista..:)
Oletko tietoisesti omaksunut asketian elämäntavan:), vai oletko vaan yksinkertaisesti liian viisas, meijjän keskikertaisuuksien joukossa, siis puhun vain omasta puolestani keskikertaisuutena..:) - taikanainen
Pirre* kirjoitti:
et oisi sie, mie en uskoisi sinua, mutta kun sinä olet sinä, niin pakko se on uskoa tuo luettelemasi lista..:)
Oletko tietoisesti omaksunut asketian elämäntavan:), vai oletko vaan yksinkertaisesti liian viisas, meijjän keskikertaisuuksien joukossa, siis puhun vain omasta puolestani keskikertaisuutena..:)puhhuu minunkkii puolesta tuosta keskinkertasuuvesta... Ollaankohan niitä tilastojen keskiarvoja :))
- sirkku:)
taikanainen kirjoitti:
puhhuu minunkkii puolesta tuosta keskinkertasuuvesta... Ollaankohan niitä tilastojen keskiarvoja :))
nyt ollaan keskivertoja ku minäki mukkaanne tuun. Keskivertoihminehä minäkin oon; kännykkäki vanha ku ... ei nyt taivas, vaan ... no joo; kai koirani kanssa aika lailla saman ikänen... Jotta tilastoihin päästään kyllä, mutta mille kohtaa? Olishan se kiva olla joskus jossain asiassa ylempänäki... vaan onko se turvallisinta olla jossain siellä keskivaiheilla...?
Mutta angiinalle plussaa monestakin asiasta...! - Pirre*
taikanainen kirjoitti:
puhhuu minunkkii puolesta tuosta keskinkertasuuvesta... Ollaankohan niitä tilastojen keskiarvoja :))
tilastojen..:)
- Angiina
Pirre* kirjoitti:
Oletko tietoisesti omaksunut asketian elämäntavan:), vai oletko vaan yksinkertaisesti liian viisas, meijjän keskikertaisuuksien joukossa, siis puhun vain omasta puolestani keskikertaisuutena..:)No, sehän on mukava huomata, että meikäläisen niuhottava profiili alkaa palstallakin hahmottua. Ei vaineskaan. En ole niuhottaja siinä mielessä, että minun puolestani muut saavat tehdä mitä lystäävät. Vaikka istuisivat päivät pääksytysten pylly paljaana kusiaispesässä. Kunhan vaan minun ei ole pakko. Totta puhuen, näillä "kieltäymyksillä" ei taida juuri olla tekemistä minkään muun kuin sen kanssa, etten oikein osaa nauttia elämästä. Siellä minä sitten kuolinvuoteellani kadun kaikkea sitä, mitä en ole tehnyt. Ei se minusta kovin viisaalta kuulosta?!
Mutta minkäs teet. Tämä on minun kutsumukseni. En ole koskaan myöskään juonut olutta tahi ollut humalassa... - Pirre*
Angiina kirjoitti:
No, sehän on mukava huomata, että meikäläisen niuhottava profiili alkaa palstallakin hahmottua. Ei vaineskaan. En ole niuhottaja siinä mielessä, että minun puolestani muut saavat tehdä mitä lystäävät. Vaikka istuisivat päivät pääksytysten pylly paljaana kusiaispesässä. Kunhan vaan minun ei ole pakko. Totta puhuen, näillä "kieltäymyksillä" ei taida juuri olla tekemistä minkään muun kuin sen kanssa, etten oikein osaa nauttia elämästä. Siellä minä sitten kuolinvuoteellani kadun kaikkea sitä, mitä en ole tehnyt. Ei se minusta kovin viisaalta kuulosta?!
Mutta minkäs teet. Tämä on minun kutsumukseni. En ole koskaan myöskään juonut olutta tahi ollut humalassa...joku toinenkin on katunu joskus, tekemättömiä syntejään..:))
Ilmeisesti olet sellainen ihminen, joka ei tarvitse ulkoisia "impulsseja" elämäänsä; tavaroiden- sen enempää kuin huumaavien nautintoaineitten tuomana, olet luultavasti niin itseriittoinen, siis hyvässä mielessä:)), ja kadehdin sinulta sitä itsenäisyyttäsi, siis luonteesi itsenäisyyttä... olet luultavasti aikuinen...oikeasti...
Minä taidan olla sellainen ulkoa ohjautuvaa tyyppiä..:/
Näitä tarpeita tuputetaan meille välttämättömyyksinä, mutta olisi kai terveellistä pikkuisen omata itsehillintää mainosmiesten vakuutteluista huolimatta.
Tietysti nämä kaikki uutuudet lunastavat, mitkä lunastavat paikkansa käytännössä ja ajan kanssa, esim. leipäkoneelle ei ollut muutamaa vuotta pitempää tarvetta..ja paljon turhia tavaroita tehdään kokoaijjan meille huimille..ite olen kyllä tullut aika kriitisesti ajattelevaksi enen uutuuksie hankintoja.
Tuljhan tuota pälinää...koita jakssa, oletko muuten taiteilija, vai etkö halua ilmiantaa itseäsi liikaa..?
- sinkku55
kännyn,koska minä kyllästyn äkkiä ja mun pitää saada uusi.
Minusta nämä uudet kännykät on siitä hyviä kun ne ovat niin pieniä ja mahtuvat taskuun,mut en ostaisi kamerakännykkää..- Pirre*
oisi siitä mukava, silloin se kamera olisi aina mukana, ei tarvitsisi vasiten kameraa varustella, se kännykkähän ei yleensä jää matkasta.
Minkähän tasoisia kuvia niillä saa, onko tietoa sinulla tai kellään..? - jokinen
Pirre* kirjoitti:
oisi siitä mukava, silloin se kamera olisi aina mukana, ei tarvitsisi vasiten kameraa varustella, se kännykkähän ei yleensä jää matkasta.
Minkähän tasoisia kuvia niillä saa, onko tietoa sinulla tai kellään..?Kamerakänny on jees! Minulla on sellainen 150 egen Nokian 6610i-känny, radio ja muut vermeet mukana, hf:kin...
Laitoin TRMaalarille kuvan viikonloppuna ja oli tyytyväinen kuvaan.
Kamerassa on yli kolmen megan muisti; kuvia mahtuu paljon ja kun ostin datakaapelin ja imuroin softan, voin purkaa kuvia koneelle suoraan kännystä.
Kaapeli oli hävyttömän kallis, 45 e!!
Wabbipalvelutkin on jo aika hyvät: uutiset, säät, kartat, älypää-pelit sun muut...ja hinnatkin tulevat alas helatiiden...
En mainosta, mutta olen tyytyväinen kameraan... - sinkku55
Pirre* kirjoitti:
Minkähän tasoisia kuvia niillä saa, onko tietoa sinulla tai kellään..?mun tyttärellä on se kamerakännykkä,niin ei kovin hyviä kuvia,mut niitäkin on niin monenlaisia,voihan olla että jollakin saa hyviä kuvia.
Kyllä se digikamera on kaikkein paras. - Pirre*
jokinen kirjoitti:
Kamerakänny on jees! Minulla on sellainen 150 egen Nokian 6610i-känny, radio ja muut vermeet mukana, hf:kin...
Laitoin TRMaalarille kuvan viikonloppuna ja oli tyytyväinen kuvaan.
Kamerassa on yli kolmen megan muisti; kuvia mahtuu paljon ja kun ostin datakaapelin ja imuroin softan, voin purkaa kuvia koneelle suoraan kännystä.
Kaapeli oli hävyttömän kallis, 45 e!!
Wabbipalvelutkin on jo aika hyvät: uutiset, säät, kartat, älypää-pelit sun muut...ja hinnatkin tulevat alas helatiiden...
En mainosta, mutta olen tyytyväinen kameraan..."halvassa" kännykässä on tuontasoisia lisävarusteita tai ominaisuuksiahan ne on.
Joko muuten saa näitä kännykuvia siirrettyä suoraan toiseen kännykkään, niinkuin tekstareita ja sen sellaisia?
Voivat olla kyllä liian "tuhtia" tavaraa vielä siirtää niin..
Kolmen megan muistilla jo pärjää, mitenkäs liukkaasti ne siirtyvät sitten koneelle?
Tyttäremme harmitteli kun digikameralla otetut kuvat takkuilee siirrettäessä, ainakin kun on tämä aataminaikuinen tekniikka vaan käytössä, siis modemiyhteys.
Mikähän tuossa kaapelissa maksanee, vai onko vaan kun siinä on sauma ottaa, niin otetaan sitten rankimman mukaan...
Kurja kun tuo tekniikka menee niin hurjaa vauhtia etteenpäin, et se on oikeastaan vanhaa jo kun se tulee myyntiin, jotenkin tuntuu ettei hinnatkaan sen takia kerkee laskea, kokoajan vaan keksitään hienompia jutskuja..liijjan viissaita oomma..eiku ovat..:)
Ethän vaan parannellut sitä kuvaasi millään kuvankäsittelyohjelmalla..:) - jokinen
Pirre* kirjoitti:
"halvassa" kännykässä on tuontasoisia lisävarusteita tai ominaisuuksiahan ne on.
Joko muuten saa näitä kännykuvia siirrettyä suoraan toiseen kännykkään, niinkuin tekstareita ja sen sellaisia?
Voivat olla kyllä liian "tuhtia" tavaraa vielä siirtää niin..
Kolmen megan muistilla jo pärjää, mitenkäs liukkaasti ne siirtyvät sitten koneelle?
Tyttäremme harmitteli kun digikameralla otetut kuvat takkuilee siirrettäessä, ainakin kun on tämä aataminaikuinen tekniikka vaan käytössä, siis modemiyhteys.
Mikähän tuossa kaapelissa maksanee, vai onko vaan kun siinä on sauma ottaa, niin otetaan sitten rankimman mukaan...
Kurja kun tuo tekniikka menee niin hurjaa vauhtia etteenpäin, et se on oikeastaan vanhaa jo kun se tulee myyntiin, jotenkin tuntuu ettei hinnatkaan sen takia kerkee laskea, kokoajan vaan keksitään hienompia jutskuja..liijjan viissaita oomma..eiku ovat..:)
Ethän vaan parannellut sitä kuvaasi millään kuvankäsittelyohjelmalla..:)No.
Mulitmediaviesteinähän ne menevät toisen kännyyn. Siirto kestää 5-10 sek kun kuvan koko on vain tuollaiset 10-20 kilotavua. Laatuhan ei ole halvoissa kännyissä vielä halvimmankaan digikameran luokkaa, mutta tarkoitus on kai nappailla kuvia dokumenteiksi,,,ja kamera on aina mukana ja jos sattuu jonkun katastrofitilanteen todistajaksi, kuvilla on varmasti käyttöä...
Ja siirron voi tehdä myös infrapunalla, silloin ei tartte operaattoria siihen väliin. Infrapunalla saa siirrettyä tietsikallekin kuvia jos on vastaava laite tietokoneessa.
Tietsikalle kuvat siirtyvät nopeasti. Tietokoneen ohjelmalla voi myös kirjoittaa tekstareita; on helpompi näpytellä kuin kännyn pikkunäppylöillä. Tiedostoja voi poistaa kännystä ja lisäillä kuvia ja ääniä,,,ym,,,aika kätsää tämä on....
Heh. Se kuva minkä lähetin oli ihan "naturell":))) - Pirre*
jokinen kirjoitti:
No.
Mulitmediaviesteinähän ne menevät toisen kännyyn. Siirto kestää 5-10 sek kun kuvan koko on vain tuollaiset 10-20 kilotavua. Laatuhan ei ole halvoissa kännyissä vielä halvimmankaan digikameran luokkaa, mutta tarkoitus on kai nappailla kuvia dokumenteiksi,,,ja kamera on aina mukana ja jos sattuu jonkun katastrofitilanteen todistajaksi, kuvilla on varmasti käyttöä...
Ja siirron voi tehdä myös infrapunalla, silloin ei tartte operaattoria siihen väliin. Infrapunalla saa siirrettyä tietsikallekin kuvia jos on vastaava laite tietokoneessa.
Tietsikalle kuvat siirtyvät nopeasti. Tietokoneen ohjelmalla voi myös kirjoittaa tekstareita; on helpompi näpytellä kuin kännyn pikkunäppylöillä. Tiedostoja voi poistaa kännystä ja lisäillä kuvia ja ääniä,,,ym,,,aika kätsää tämä on....
Heh. Se kuva minkä lähetin oli ihan "naturell":)))laitteet, vai miksi niitä sanoisi, ovatko ne kalliita, tai tietenkin sekin on suhteellista, mutta minkä hintaisia lienevät?
Tarkoitat varmaan niitä sentapasia laitteita, joilla kaupoissa näkyvät siirtelevän tai tallentavan tavaratietoja eteenpäin keskusvarastoille toimitettavaiksi.
Milloinkahan telkkari, tietsikka ja puhelin ovat samaa tekniikkaa, luultavasti ei mene kovin kauaa aikaa siihenkään "ihmeeseen", kummasti vaan jumii jostain syystä näiden yhditäminen.. Pirre* kirjoitti:
Minkähän tasoisia kuvia niillä saa, onko tietoa sinulla tai kellään..?kamerakännykkää en suosittele, ellet sitten hanki sellaista super-mini-tietokone-kommunikaattori-kamera-monitoimikone-silitysrauta-yhdistelmää, jolla voi tehdä kaikkea mahdollista. Niissä saattaa olla ihan käypäset kameratkin, en tiedä.
Kun ostin uuden kännykän (laukun mukana varastetun tilalle) myyjä "pakotti" muiden toimintojen vuoksi ostamaan kameralla varustetun. Kamera ei ollut ihan se kaikkein yksinkertaisin versio, mutta kuvien laatu on heikompi kuin 5-vuotiaana lahjaksi saamallani laatikkokameralla. Ehkä kännykkäkameralla voisi poimia jonkin "muistikuvan", mutta valokuvaamiseen on ihan toisenlaiset välineet - minun mielestäni.- Pirre*
optimisti-orvokki kirjoitti:
kamerakännykkää en suosittele, ellet sitten hanki sellaista super-mini-tietokone-kommunikaattori-kamera-monitoimikone-silitysrauta-yhdistelmää, jolla voi tehdä kaikkea mahdollista. Niissä saattaa olla ihan käypäset kameratkin, en tiedä.
Kun ostin uuden kännykän (laukun mukana varastetun tilalle) myyjä "pakotti" muiden toimintojen vuoksi ostamaan kameralla varustetun. Kamera ei ollut ihan se kaikkein yksinkertaisin versio, mutta kuvien laatu on heikompi kuin 5-vuotiaana lahjaksi saamallani laatikkokameralla. Ehkä kännykkäkameralla voisi poimia jonkin "muistikuvan", mutta valokuvaamiseen on ihan toisenlaiset välineet - minun mielestäni.sitten, olen aikonut ostaakin vain digikameran, minulla kun on se vanha hyväksi havaittu kännykkäni, ja siinä on nyt se uusi akku, mitäs mie turhia isottelemaan kerskakännyköillä..:))
taitaa meillä olla jo taikiksen tapaan, jo tunnesidekin toisiimme...:)
- Pirre*
tulisitteko toimeen enää ilman kännykkää, siis vaikka ette tarvitsisi työnnekään takia sitä?
Minusta tuntuu etten minä ainakaan tulisi, tai tulisin tietenkin jos jostain syystä olisi pakko, mutta en kyllä enää vapaaehtoisesti luovu siitä "kaverista"..
Onko teille kännykkä ollut koskaan riesa, tavallaan sitä on aina saatavilla" ja siitä syystä joudutteko sulkemaan puhelimenne esim. lomallanne ja viikonloppuina?
Poikani joskus sadattelee sitä kännykkäänsä ja pistää sen kiinni kun milloin ei ole pakkoa "päivystää".
Oletteko koskaan joutuneet etsimään puolisonne tai omaa kännykkää toisella kännykällä..:)..?
Meillä on joskus etsitty mieheni puhelinta, ja yleensä se löytyy komerosta jonkun vaatteen taskusta tai autotallin ylähyllyltä.:)
Onko teidän kännykkä varastettu koskaan, tai onko muuten hukkunut, vaikka juhannuskarkeloissa tai ongella pudonnut järveen?- sinkku55
kännyä pärjää nykyään,minäkin panin lankapuhelimen pois kun se oli turhaan ja siitä maksuja maksaa.
Mun puhelinta ei ole koskaan tarvinut etsiä,mut kerran pesin sen pyykikoneessa,no sehän oli sitten entinen puhelin:)))
mut lasten puhelimia on jouduttu etsimään,kun noi lastenlapset vie niitä minne minnekin:::)))))) - Pirre*
sinkku55 kirjoitti:
kännyä pärjää nykyään,minäkin panin lankapuhelimen pois kun se oli turhaan ja siitä maksuja maksaa.
Mun puhelinta ei ole koskaan tarvinut etsiä,mut kerran pesin sen pyykikoneessa,no sehän oli sitten entinen puhelin:)))
mut lasten puhelimia on jouduttu etsimään,kun noi lastenlapset vie niitä minne minnekin:::))))))tuli varmaan..:), joku on antanu sellaisen ohjeen, että jos puhelin kastuu jostain syystä, niin sitä ei saisi laittaa kuivumaan itse vaan viedä märkänä korjattavaksi, kuulemma hapettuu muuten.
Tuo konepesu on kai sittenkin liian kova käsittely kännykälle, saiko kirjo- vai valkopesun..:))?
Pienet lapset tykkäävät "puhua" leikkipuhelimiin, ovat metkan näköisiä siinä sitten..ja miten pojat matkivat isiään, samoja asioita selvittävät sinne olevinaan..:)) - sinkku55
Pirre* kirjoitti:
tuli varmaan..:), joku on antanu sellaisen ohjeen, että jos puhelin kastuu jostain syystä, niin sitä ei saisi laittaa kuivumaan itse vaan viedä märkänä korjattavaksi, kuulemma hapettuu muuten.
Tuo konepesu on kai sittenkin liian kova käsittely kännykälle, saiko kirjo- vai valkopesun..:))?
Pienet lapset tykkäävät "puhua" leikkipuhelimiin, ovat metkan näköisiä siinä sitten..ja miten pojat matkivat isiään, samoja asioita selvittävät sinne olevinaan..:))kirjopesu:)))
Tuli mieleen yksi tapaus,kun mun keskimmäinen tytär oli kapakassa ja sitä oli ruvennut oksentamaan,niin se meni wessaan, kännykkä oli taskussa ja se tippui wessanpyttyyn,niin siitäkin tuli entinen:))))))nyt huvittaa:))mut ei silloin naurattanut:((Niin lapset on kyllä siinä ihania ja nykyään pitää jo lapsilla olla kännykät,mun yhdellä lapsenlapsellakin on ja on vasta 9 vuotias. - Kakku
Ei sitä ilman tulisi enää toimeen. Miten sitä on entivanhaan pärjätty lankapuhelimella...tai peräti ilman puhelinta??? Onkohan siinä muuten yksi osasyy siihen että ihmiset eivät enää käy toisillaan kylässä niinkuin ennen? Jos meinasi kysellä kuulumisia tai toimittaa asiansa, oli pakko mennä livenä.
Itselläni puhelin on, paitsi hyvä "kaveri", myös jossain määrin riesa. Työni on sellainen että lauantai on ainut päivä viikossa, jolloin sen ei ole pakko olla päällä. Se välillä stressaa. Kerran kävi niin että olin ostanut uuden puhelimen ja ehdin pitää sitä viikon, kun plumpsahti vessan pyttyyn. (Olin laittanut sen selkäpuolelle housun vyötärölle roikkumaan, enkä muistanut pytylle mennessäni sen olemassaoloa.)Ilmoitin pomolle että olen sitten jonkun aikaa ilman kännykkää, koska en raatsi heti ostaa uutta. Se pirulainen osti mulle uuden. Se siitä "rauhanajasta". :0)
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381329
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä39916Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad35661- 14600
Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26588- 25565
Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30557Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver17553Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17523