Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

46

939

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Miten pääset Taivaaseen?

Jumala odottaa voidakseen olla Sinulle armollinen. Hänellä on hyvä tahto Sinua kohtaan.

Jeesus on Hyvä Paimenemme, ”Tie, Totuus ja Elämä”. Hän sovitti ristillä syntimme ja avasi näin meille oikean koti-tien. ”Se on täytetty!”

Ajallisen elämän loputtua meitä odottaa ikuinen kirkkauden valtakunta: ”Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.” Room. 6:23.

”Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.” Apt. 4:12.
      ”Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman ja oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat Hänen Nimeensä.” Joh. 1:12.
      Jeesus on Ainoa Pelastaja ja syntien sovittaja!

Ei ole muuta mahdollisuutta päästä Taivaaseen. Ihmisen oma hyvyys tai mm. uskonnot yms. ideologiat eivät voi pelastaa ihmistä. Vaikka olisit miten hyvä ihminen tahansa ja hyväntekeväisyysjärjestöjen jäsen sekä kuuluisit parhaiden uskontojen jäsenrekistereihin, mutta Jeesus puuttuisi elämästäsi, et voisi päästä perille. Ei ole niin hyvää ihmistä, etteikö hän tarvitsisi ristin sijaisuhrin kautta saatavaa pelastusta; eikä ole niin pahaa ihmistä, ettei Jeesus voisi häntä armahtaa.

Jeesuksen veri puhdistaa synnistä jokaisen parannukseen nöyrtyvän ja katuvan syntisen. Hänen sijaisuhrinsa on ainoa mahdollisuutemme. Saamme ottaa vastaan valmiin pelastuksen, Jumalan armon. ”Jumalan työtovereina me kehotamme teitä ottamaan vastaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi. Sanoohan hän: ”Sopivalla ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut.” Nyt on sopiva aika, nyt on pelastuksen päivä.” 2 Kor. 6:1-2. Ja seuraavana on vuorossa kasteelle tuleminen. Apt. 2:41.

Vain uskoon tulleet pääsevät Taivaaseen. ”Joka uskoo ja saa kasteen, pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. ” Mark. 16:16. Elämämme paras asia on saada tulla Jumalan lapseksi. Ja tämän elämän aikana meille riittää nimemme kuuluminen elämän kirjaan Taivaassa. Luuk. 10:20.

Johannes 11:25-27 “Jeesus sanoi hänelle: ”Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?”

Hän sanoi hänelle: ”Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan”.”

• Anonyymi
        UUSI

Kaltaisesi olisi syytä pysyä kaukana mielenterveyden ongelmista kärsivistä henkilöistä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kaltaisesi olisi syytä pysyä kaukana mielenterveyden ongelmista kärsivistä henkilöistä.

Ajattelin samaa ,näitä tulee heti esille kun on jotain vakavia asioita . Aiinä sekopäissään selittelevät asioita jossa ei ole mitäön loogista ajatusta.
        Muistan yhden ihmisen jolle oli liåuvattu aivoleikkaus joka on aika tavallinen siinä sairausådesta mikä hänellä oli niin jo ilmestyi uskon sisar tervehtimään häntä ja kerran kun menin hönen luokseen viemään hänen ruoka kassinsa kun olin luvannut auttaa ostoksien teossa niin tämä uskonsisar siellä oli. Olivat polvillaan ja rukoikölivat niin maaan S**tanasti ynnä ja yhtenä että mölinä vaan kuului. Tämä uskon sisar aivopesi sairaan ettei potilas menisi leikkaukseen. . Ja tämä ressukka kuunteli. Jumala kuulemma parantaa .
        Hän ei mennyt leikkaukseen joka olisi parantanut hänet vaan kuoli sitten ihan pian sairauteensa . Ja uskon sisar oli vapaa kaikista syytöksistä , vaikka oli syyllinen . Siihen että aivopesi ihmisen. Uskon voimalla . Linnaan olisi joutanut toisen kuolemaan tuottamisesta .
        No tänään on hänkin kuollut , joutuikohan helvettiin , toivon ainakin sitä . Tuollaiset seremoniat tulisi kieltää lailla . Hullujen touhuja kaikkine lietsomisineen
        Joten olet oikeassa tuollainen ihminen ei saisi olla mt kärsivien läheisyydessä edes

• Anonyymi
        UUSI

Mene uskon palstoille saarnaamaan tällä,puhutaanyråteiskunnalkisista asioista. Ja sairaan hoidosta . Sinun sairas mielesi ei tee mitäön hyötyä palstalla mikä tämä on

• Anonyymi
        UUSI

Tämän sepustaneella hörhöllä ei ole omaa ajattelua, pelkkää lahkolaistyyppistä lainausta koko viesti. Eihän siinä elämisen tarkoitukseen sitten muuta kuin "taivaaseen pääsy" ...sieltä mulla alta, hahah.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tämän sepustaneella hörhöllä ei ole omaa ajattelua, pelkkää lahkolaistyyppistä lainausta koko viesti. Eihän siinä elämisen tarkoitukseen sitten muuta kuin "taivaaseen pääsy" ...sieltä mulla alta, hahah.

Nehän opettelee ulkoa näitä tarinoita ja niitä sitten selittelevät heti kun näkevät tilaisuuden siihen.
        Tuollaiset jutut pitöisi lailla kieltää , sitä mitä ei pysty konkreettisesti todistanåmaa; todeksi on niin että sellaisia ei puhuta . Poliisi ilmoituksen tuosta pitäisi tehdä , tulee selittelemään asioita mitä ei ole muualla kun hänen päässään , ajatuskin että alkaisi lapsille noita juttujaan selittelemään voi vaurioittaa lasta henkisesti . Mielenterveydellinen asia tuokin.

• Anonyymi
        UUSI

Kiitos saarnasta, teki paremman olon tälle itsetuhoiselle. Kiitos. Tällä voimalla jaksan vähän aikaa. Sitten täytyy avata Raamattu ja lukea lisää.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos saarnasta, teki paremman olon tälle itsetuhoiselle. Kiitos. Tällä voimalla jaksan vähän aikaa. Sitten täytyy avata Raamattu ja lukea lisää.

Raamattu on paras apu ja ensimmäinen apu kaikille.

Saattaa olla että riittäisi jokaiselle.

Mutta on tekopyhää valittaa mielenterveyshoidosta kun koko mielenterveysala on syypää noihin itsemurhiin-

esim psykiatriassa kuolee enemmän ihmisiä kuin sodissa-.

Psyykelääkkeiden sivuvaikutukset on mm itsemurhat tai murhat, jne....?

• Anonyymi
        UUSI

Olemme EU:ssa ja siis eurooppalaisia!

• Anonyymi
      UUSI

Ja tänään, jos sinä huomaat, että Jeesuksen ja sinun välille on tullut jotakin, niin anna tänään Jeesuksen sovintoveren puhdistaa sinun sydämesi. Jos et vielä ole löytänyt Jeesusta niin nyt on aika ja tilaisuus etsiä, ja ottaa Hänet vastaan. ”Jeesus, minä kiitän sinua, että tänä iltana uudistat minut Jeesus rakas. Minä kiitän sinua, että tänä iltana täytät minut Pyhällä Hengellä ja tulella. Kiitän sinua, että sinetöit minut Jeesus, tänä iltana, Pyhän Hengen iankaikkisella sinetillä, joka on minun perintöni vakuutena, joka on sinun omaisuutesi lunastamiseksi. Että jos Jeesus sinä tulet, vaikka ennen auringonnousua, niin Jeesus, minä olen valmis. Minä olen valmis sinun lunastustyösi tähden. Itse olet valmistanut itsellesi morsiussielun.”

Ja mikä siunattu tietoisuus, kun ihminen tietää, että hän on Jeesuksen oma. Illalla kun menee levolle tietää, minä painan pääni tyynylle ja nukahdan Jeesuksen omana. Ja kun aamulla herää ja avaa silmänsä uuteen armon päivään, tietää, Jeesus, minä olen sinun omasi. Ja Jeesus, tämä päivä olkoon se päivä, jolloin minä vaellan Sinun omanasi iltaan asti, jos sallit illan tulla. Mikä armo olla pelastettu! Mikä armo kantaa tämä varmuus sydämessä ja omassatunnossaan. Tietoisuus siitä, että minä olen Jeesuksen Kristuksen oma. Kyllä minä joskus säälin niitä ihmisiä, jotka sanovat olevansa kristittyjä, mutta heillä ei ole pelastusvarmuutta. Ei ole uudestisyntymisen kokemusta. Ei ole anteeksiantamuksen kokemusta. Ei ole mitään tietoa Pyhän Hengen rakkaudesta ja voimasta, Elämästä eikä lämmöstä. Ja yrittää olla tämän maailman keskellä kristitty. Kyllä sen täytyy olla raskasta kristillistä elämää. Miten toisenlaista on olla kristitty, kun tietää, että minä olen Jeesuksen oma. Olen kokenut uudestisyntymisen. Tiedän, että minun syntini on pyyhitty pois. Ja tiedän, että minut on sinetöity Pyhällä Hengellä ja tulella hänen omaisuudekseen. Oi mikä armo se on olla tietoinen tästä asiasta. Oi ihmeellinen Jeesus. Jeesus sinua siunatkoon!

• Anonyymi
        UUSI

Noista pirun synneistä aina höpötetään . Usein alkoholistit tulevat juuri tälläiseen uudesti syntymisen hurmioon
        Syntiä ei ole olemassakaan ihmiset elävät elämäänsä kuten se heille sopii ja aiinä ei ole mitäön ayntiä
        Ennemmin jatkaisin alkoholisti;elämää se kun kulkisin jossain hurmiossa. Näiden ihmisten. Tiellä jossa puhutaan vaan synnistä .

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Noista pirun synneistä aina höpötetään . Usein alkoholistit tulevat juuri tälläiseen uudesti syntymisen hurmioon
        Syntiä ei ole olemassakaan ihmiset elävät elämäänsä kuten se heille sopii ja aiinä ei ole mitäön ayntiä
        Ennemmin jatkaisin alkoholisti;elämää se kun kulkisin jossain hurmiossa. Näiden ihmisten. Tiellä jossa puhutaan vaan synnistä .

Ja jos on syntiä tehnyt, niin itsehän se on itselleen anteeksi annettava.
        Jos anteeksiannon siirtää jollekin muulle, se kertoo, ettei itse voi antaa anteeksi itselleen.
        Hyvin yksinkertaista.
        Ja uskontopalstat on muualla, ei tämä palsta.

• Anonyymi
        UUSI

pitäs päästää ver ret pihalle siitä sinun saa tnan jeesuksesta!

ai mutta siitähän päästettiinkin jo aikoja sitten... ei vaan auttanu

• Anonyymi
        UUSI

Siinäpä mainio evankeliointi viesti! Tätä lisää!

• Anonyymi
      UUSI

Mielenkiintoista että Sveitsissä on kyhätty se itsemurhakapseli jonka sisään ihminen voi mennä ja päätättää päivänsä. WEF:fikin sijaitsee Sveitsissä. Sattumaako? Pakko se on vaan todeta että ihmiskunta on Jumalan tahdon vastaisten psykojen hallinnassa. Ihan sama mitä kukaan väittää, just look at the world. Suora havainnointi = Totuus.

• Anonyymi
        UUSI

Sveitsi hyvinvointivaltio , maailman rikkain... psykiatrit jakaa virallisesti huumeita kaduilla tai siis puistossa - tuttavani kertoi että melkein koko koululuokkansa oli tappanut itsensä...

• Anonyymi
      UUSI

Miksi sanotaan että "terveydenhuollon virhe"? Siellä on joku ihminen ollut tekemässä päätöksen. Nimellä esiin ja oikeuteen törkeästä kuolemantuottamuksesta. Ei voi olla totta että asia kuin asia niin viranomaiset pakoilevat "järjestelmän" taakse. Selkärangattomia ja vastuuttomia paskiaisia.

• Anonyymi
        UUSI

Minä en saanut linkkiä auki joten en tiedä mitä hän oli kirjoittanut

• Anonyymi
        UUSI

Terveydenhoito voi yrittää auttaa, mutta ei se voi tietää mitä joku suunnittelee ja tekee. Missään ei ole ajatustenlukijoita. Jos terveydenhoitohenkilöstö olisi kaikista kuolemisista ja sairauksista vastuussa, kukaan ei enää tekisi sitä työkseen. Suomessa on paljon yksilöä kuormittavia tekijöitä, joille poliitikotkaan eivät halua tehdä mitään. Eivät halua, koska ovat itse luoneet lait jotka vievät pohjan elämältä. Sosiaaliturvan leikkaukset, pakkokoulutus, asuntojen kalleus, työllisyystoimet ovat lainsäätäjän tahtoa, minkä vuoksi ahdistuneisuus lisääntyy. Perusturva ja asunto on mielenterveydenkin lähtökohta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Terveydenhoito voi yrittää auttaa, mutta ei se voi tietää mitä joku suunnittelee ja tekee. Missään ei ole ajatustenlukijoita. Jos terveydenhoitohenkilöstö olisi kaikista kuolemisista ja sairauksista vastuussa, kukaan ei enää tekisi sitä työkseen. Suomessa on paljon yksilöä kuormittavia tekijöitä, joille poliitikotkaan eivät halua tehdä mitään. Eivät halua, koska ovat itse luoneet lait jotka vievät pohjan elämältä. Sosiaaliturvan leikkaukset, pakkokoulutus, asuntojen kalleus, työllisyystoimet ovat lainsäätäjän tahtoa, minkä vuoksi ahdistuneisuus lisääntyy. Perusturva ja asunto on mielenterveydenkin lähtökohta.

Wi aina ole niin että saa apua. Tiedän yhden loppuunpalaminen monen lapsen äidin joka myös haki apua, vaan hänelle sanottiin ettei voida ottaa sairaalaan hön sanoi että paniikki valtava, sitten sai jonkun kaverin viemään hänet, ja ottivat sairaalaan. Ja oli siellä kolme viikkoa , ja pääsi kotiin sitten lepäämään kun pahin oli ylitse. Mutta hön sanoi että oli kamala nähdä kun hoitajat vaan pakottivat ensin kotiin , vaikka hän tunsi että on saatava apua .
        Joten miksi ei oteta ihmisiä todesta ei kukaan huvikseen hae apua tilaansa .
        Joten kyllä sairaanhoidon. Henkilöissäkin on ihmisiä joiden ei tarvitsisi edes tehdä töitä ihmisten parissa ,mutta enimmäkseen sentään niitä jotka tietävät mikä kuuluu heidän työhönsä. Miksi ei niitä mätämunia laiteta muualle töihin

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Wi aina ole niin että saa apua. Tiedän yhden loppuunpalaminen monen lapsen äidin joka myös haki apua, vaan hänelle sanottiin ettei voida ottaa sairaalaan hön sanoi että paniikki valtava, sitten sai jonkun kaverin viemään hänet, ja ottivat sairaalaan. Ja oli siellä kolme viikkoa , ja pääsi kotiin sitten lepäämään kun pahin oli ylitse. Mutta hön sanoi että oli kamala nähdä kun hoitajat vaan pakottivat ensin kotiin , vaikka hän tunsi että on saatava apua .
        Joten miksi ei oteta ihmisiä todesta ei kukaan huvikseen hae apua tilaansa .
        Joten kyllä sairaanhoidon. Henkilöissäkin on ihmisiä joiden ei tarvitsisi edes tehdä töitä ihmisten parissa ,mutta enimmäkseen sentään niitä jotka tietävät mikä kuuluu heidän työhönsä. Miksi ei niitä mätämunia laiteta muualle töihin

Aika yleistäkin tuo, että apua ei meinaa saada eikä päästä hoitoon, pahimmassa tapauksessa ihmiseltä lähtee henki sen vuoksi.
        Eikä nyt ole pelkästään mt-terveydenhoitopuolen ongelma, vaan aika yleistä nyt jo muutenkin.
        Itse olin viime vuonna todella huonossa kunnossa, syyksi osoittautui loppuviimeksi mykoplasman aiheuttama keuhkokuume.
        Olin ollut jo viikon kovassa kuumeessa, sahasi 38.5-40,5 asteen välillä ja olo oli kaunistellen sanottuna aika helvetin karmea.
        Hoidettiin vaan jonain virusperäisenä infektiona eikä viitsitty ottaa edes röntgenkuvia keuhkoista. Vaikka 2 kuvaa kummastakin keuhkosta, eli yhteensä neljä(esestä ja sivusta) olisi riittänyt selvittämään asian. Juhannusviikon torstaina kävin ties kuinka monennen kerran työterveyslääkärin vastaanotolla ja sanoi vielä, että keuhkokuume tuo ei ainakaan missään nimessä ole koska hengitysäänet ovat ok. Kehotti vielä menemän pyhinä päivystykseen jos haluan, ja juurikin HALUAN, käydä lääkärissä.
        Aattona sitten menin päivystykseen, olin siinä vaiheessa jo 100% varma, että mä kuolen, olo oli niin kauhea.
        Minua hoitanut kandi oli kyllä todella asiallinen ja ihmetteli heti ensimmäisenä, että eikö minulta ole otettu keuhkokuvia ja passitti minut samantien röntgeniin, kun sanoin, ettei ole otettu ja eilen juuri sanottiin hengitysäänien perusteella, ettei ole ainakaan keuhkokuumetta.
        No keuhkokuumehan se sitten oli... Toisen keuhkon alaosassa oli selvät keuhkokuumeen aiheuttamat varjostumat.
        Aiheuttajaa ei saatu selville päivystyksessä, joten mut passitettiin antibioottitablettien kanssa kotiin. Ajateltiin kait, että on pneumon tm aiheuttamaa.
        Ei auttanut antibiootit ja olin jo pyhien aikana uudestaan päivystykseen yhteydessä, mutta käskettiin vaan syömään kuuria vähintään 3 päivää, jotta nähdään, tehoaako antibiootit.
        Ei tehonnut edelleenkään ja ma uudestaan päivystykseen. Pitkän väännön jälkeen uskoivat sitten, että tilanne on paha ja vihdoinkin suostuivat ottamaan osastolle. Jouduin vielä odottamaan jotain 8 tuntia tai enempikin osastopaikkaa ja päädyin sisätautiosastolle, vaikka tarkoitus oli saada vuodepaikka keuhkotautipuolelta. Eräs hoitaja kyllä sanoikin, että tilanne on mennyt ihan hulluksi säästöjen vuoksi ja että osastopaikkoja on vähennetty niin rajusti, että osastohoitoa kiireesti tarvitsevatkaan eivät meinaa saada vuodepaikkaa.
        Pyhien, eli 3 päivän, aikana keuhkokuume oli ehtinyt vielä leviämään toiseenkin keuhkoon ja oli noussut ylöspäinkin selvästi.
        Viikko osastolla rajussa kuumeessa, raju lääkitys ym. Antibioottia suoneen iso satsi kolmesti vuorokaudessa, kortisonia ja mitä kaikkea.. Sain vielä todella rajuja hengitysvajekohtauksia ekan 2 päivän aikana 4-5 kertaa. Vietiin kuvaukseenkin, ajateltiin että mulle on tullut lisäksi keuhkoveritulppa/-tulppia, mutta kuvaus epäonnistui teknisesti, joten ei ole varmuutta, oliko mulla lisäksi vielä keuhkoveritulppaa.
        Osastoviikon ke tai to vasta saatiin selville, että oli mykotartunnasta johtuva juttu ja lääkärikin sanoi suoraan, että tilanne on todella vakava. Siis todella vakava.
        Ja kyllä se siltä tuntuikin, kaiken näiden lisäksi kuume seilasi todella rajusti päivittäinkin. Aamulla oli välillä lämpö 36 astetta tai vähän allekin, sitten parissa tunnissa nousi jo 38 asteeseen ja siitä vielä 40 ja 41 asteen välille. Ja sahasi koko ajan ylös alas.
        No, kaikkinensa reilu 2vko rajua kuumetta ym, mutta sitten aloin selviämään. Koko kesä meni toipuessa, kun yleiskuntokin tietty putosi ihan nolliin ja olin vielä kotiuduttuani viikkokausia niin huonona, etten jaksanut edes imuroida 25 neliön kokoista kotiani läpi pitämättä 2-3 hengähdystaukoa välillä ja roskien vientikin vei mehut ihan totaalisesti. Matkaa roskikselle on noin 50 metriä. Sairastuin kesäkuun puolilla välin jasyyskuun loppupuolella aloin olemaan vasta jokseenkin ok ja siinä kunnossa, että pystyin palaamaan töihinkin.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en saanut linkkiä auki joten en tiedä mitä hän oli kirjoittanut

Katso Yle areenasta:
        Perjantai: Eelin itsemurha kirje.
        https://areena.yle.fi/1-72691301

• Anonyymi
        UUSI

joku henkilö on tuosta vastuussa

• Anonyymi
        UUSI

Höpöhöpö!🤣🤣🤣

• Anonyymi
      UUSI

Tulee elukoita ja vikaa meihin

• Anonyymi
      UUSI

Rajat kii pakoloisilta terv. apinakouluista kärsivät

• Anonyymi
      UUSI

aika ihmiset tekee päätöksensä, ei paljon koulu ajan jälkeen omillee koulu kaveri muuttanut, tuli tietoa että ampui haulikolla omaa päähänsä tai mikä ase sillä oli

oli siis metsästys sille huono harrastus..

• Anonyymi
      UUSI

Elämän ongelmat eivät ole sairauksia.

• Anonyymi
        UUSI

Joskus vaan läkuule ovat silloin kun ihminen saa kehoonsa oireita ja voi todella huonosti , kaiki eivöt synny tunteettomins ja ilman empatiaa, he tuleva5 sairaaksi kun paine on liian kovaa onnellinen saa tietysti olla se joka ei tunne mitään kun vaikeudet painaa päälle

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Joskus vaan läkuule ovat silloin kun ihminen saa kehoonsa oireita ja voi todella huonosti , kaiki eivöt synny tunteettomins ja ilman empatiaa, he tuleva5 sairaaksi kun paine on liian kovaa onnellinen saa tietysti olla se joka ei tunne mitään kun vaikeudet painaa päälle

Kyse ei kuitenkaan ole sairaudesta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Se, että pystyy voimaan myös paremmin, ei tarkoita tunteettomuutta.
        Sellaiset ihmiset, jotka osaavat käsitellä tunteitaan, pärjäävät paremmin, eivätkä hajoa heti heikomman hetken tullen.
        Jos kaikki, joilla on vaikeaa, tappaisivat itsensä, täällä kävisi väki aika vähiin.
        Olemme yksilöitä, erilaisia, eri vahvuisia, jne. Eikä siinä mitään pahaa ole, toiset on herkempiä kuin toiset.
        Valitettavaa toki on, jos/kun joku päätyy päivänsä päättämään.

• Anonyymi
      UUSI

Miksi mielent. ongelmat on räjähtänyt käsiin.
      Niitä on ihan järkyttävästi.Ihmiset tekee itsemurhia ennätysmääriä miksi ?

• Anonyymi
        UUSI

Itsemurhiamon ollut aina !niistä vaan si olla koskaan puhuttu kumman syyksi usein omaiset #selittäneet että sydänkohtaus. Jne
        Suomihaon johtava maa mitä tulee itsemurhiin
        Ennen sitä hävettiin. Perheissä jos joku oli tehnyt itsemurhan
        Tänään ymmärretään että se on eräänlainen sairas tila joka saa aikaan se että ihmiset päättävät päivänsä

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Itsemurhiamon ollut aina !niistä vaan si olla koskaan puhuttu kumman syyksi usein omaiset #selittäneet että sydänkohtaus. Jne
        Suomihaon johtava maa mitä tulee itsemurhiin
        Ennen sitä hävettiin. Perheissä jos joku oli tehnyt itsemurhan
        Tänään ymmärretään että se on eräänlainen sairas tila joka saa aikaan se että ihmiset päättävät päivänsä

Itsemurha on teko, ei sairaus. Sairas teko on kielikuva.

• Anonyymi
        UUSI

kun ei voi puhua asioita suoraan, todellisia asiota, pitää peitellä jos tuntee jotain huonoa, ei saa olla heikko, pitää esittää kokoajan jotain mitä ei oikeasti ole

• Anonyymi
        UUSI

ei siinä lääkärit auta tai lääkkeet kun ei voi puhua, ei voi sanoa miltä oikeasti tuntuu

jos jotain sanot, kaikki tuttavat hylkää sinut ja olet täysin yksin omian ajatusten kanssa

ps. en ole nuori, olen vanha mies, mutta tiedän tämän.

• Anonyymi
      UUSI

Mielenterveysongelmat on rankka juttu.Siihen ei tarvita uskovaisten jeesustelua,leipäpappien paasausta eikä "hyviä neuvoja".Jos joku vaivautuisi kuuntelemaan sitä ihmistä joka tarvitsee apua.Heti eikä sitten joskus myöhemmin.Kun ehkä se "joskus myöhemmin" tulee liian myöhään.

• Anonyymi
      UUSI

Persujen vika.
      Varmuuden vuoksi ilmoitin.

• Anonyymi
      UUSI

Varkauden kaupungin terveydenhuolto on samassa jamassa ellei moni muukin terveydenhuolto suomessa..

• Anonyymi
      UUSI

Ei se ole lääkäreiden ja hoitajienkaan vika, että hoitoon on vaikea päästä, saada hoitoa.
      Ylemmiltä tasoilta ne rahoitukset tulee. Ilman rahaa on hankala palkata työntekijöitä.
      Mt-palveluiden kysyntä on räjähtänyt, tarjonta on vähentynyt, kiitos taloudellisten leikkauksien...
      Siis ei todellakaan voi sanoa kiitos.
      Mielenterveys on tärkeä asia, jokaiselle ihmiselle. Jos/kun ihminen tarvitsee ja hakee apua, sitä olisi saatava pikimmiten.
      Saatetaan väittää sen maksavan, mutta hoitamattomuus tulee ajan myötä vielä kalliimmaksi.

• Anonyymi
        UUSI

Ei ole olemassa mitään mielisairauksia, joten ei tarvita mitään mielenterveydenhoitoa. Sairas mieli on kielikuva samalla tavalla kuin sairas vitsi on kielikuva.

• Anonyymi
      UUSI

Perheessä oli 4 lasta. Esikoinen oma, seuraava adoptoitu, sitten oma Eeli ja vielä kuopus ilmeisesti oma.

• Anonyymi
      UUSI

Miksi sinun elämäsi on yhteiskunnan vastuulla?
      Miksi mielenterveydestä kärsivän pitäisi elää?
      Miksi kuolemaa haluavan ei annettaisi kuolla?

• Anonyymi
      UUSI

Ei se johdu mistään muusta kuin siitä että on ihmisiä kuten minä meitä ei arvosteta minkään vertaa. Olemme vain hengareita jotka riippuu vaate naulakossa. Täysin tuulta pahvia paeria p*skaa. Syljetään päälle ja katsotaan yli ......

• Anonyymi
      UUSI

Nythän täytyy muistaa, että " Suomi on maailman onnellisin maa", joka myös tottavieköön jo näkyy ja tuntuu.

"Heikko-osaisina itseään pitävien määrä on viime vuosina kasvanut nopeasti. Jo viidennes suomalaisista katsoo olevansa alhaisessa asemassa yhteiskunnassa.

Näin kertoo Tampereen yliopiston sosiaali- ja terveyspolitiikan professori Juho Saaren uusi tutkimuskirja Ihmisiä yhteiskunnan portailla.

– Olen 30 vuotta tutkinut näitä asioita eri suunnista ja kuvitellut suunnilleen tietäväni, miten suomalaisilla menee. Voi sanoa, että ensimmäistä kertaa alan yllättyä omista tutkimustuloksistani, Saari sanoo.

Saaren mukaan sosiaalisen asemansa alhaiseksi kokevien, arvostuksen puutteen tunteesta kärsivien suomalaisten osuus on 2020-luvun taitteesta kaksinkertaistunut."

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6284
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3783
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3130
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1696
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1388
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1320
    7. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      946
    8. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      939
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      870
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      849
    Aihe