Taikomisesta koulun ulkopuolella

minä täällä hei

Siellä maailmanmestaruuskisoissa Hermione ja Ronhan taikoivat (valois-loitsu) kun pimeän piirto oli ilmestynyt, eihän siitä tullut mitään hämminkiä niille?
Olenko väärässä..?

Tästä oli keskustelua aiemmin ja tuli siitä mieleen, mutta ajattelin että sinne ei varmaan vastata enää...

16

1219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oqay

Kirjotanpa tännekin tämän saman :)
      Oi anteeksi. Tämä oli vahinko, kun kone sekoilee ja vaihtoi tuon nimimerkinkin. Kummallista.

• ...

itse myös miettinyt samaa asiaa.
      Ehkä se johtui siitä tilanteesta, siellähän saattoi paljon muitakin alaikäisiä noitia ja velhoja taikoa, mutta ei kerrottu. Ja kaikkihan joutuivat jonkinlaiseen paniikkiin siinä tilanteessa. Ehkä he eivät vain sen vuoksi välittäneet asiasta mitenkään?
      Jos joku järkevämpi tietää oikean vastauksen, tahtoisin kuulla sen myös =)

Itse en edes periaatteessa ajattele valois-loitsua taikana. Kyllähän siinä periaatteessa taiotaan, mutta taikasauvo vain valaisee. Jos tässä nyt on mitään järkeä? Jos joku nyt tajuaa mun ideologiaa? =)

• Nimrodel

Mielessäni olisi sellainen ajatus, että saivathan he siellä taikoa, koska kukaan jästi ei ollut näkemässä. (ja niiden ainoiden jästienkin muistia muunneltiin usein) Joten eihän siitä rangaista, koska paikka täynnä muitakin velhoja!
        Tajuuko kukaan pointtiani?? :D
        Eli he saivat taikoa, koska ei ollut jästejä näkyvillä. Ja sehän on juuri se syy, miksei saa taikoa, ettei jästit näkisi. Heeh. :)

• ...
        Nimrodel kirjoitti:

Mielessäni olisi sellainen ajatus, että saivathan he siellä taikoa, koska kukaan jästi ei ollut näkemässä. (ja niiden ainoiden jästienkin muistia muunneltiin usein) Joten eihän siitä rangaista, koska paikka täynnä muitakin velhoja!
        Eli he saivat taikoa, koska ei ollut jästejä näkyvillä. Ja sehän on juuri se syy, miksei saa taikoa, ettei jästit näkisi. Heeh. :)

Jaa, niin se vois myös ollakkin. Mulla on vain jotenkin sellainen muistikuva, että siellä taikoi vain täysi-ikäiset, mutta en nyt ole varma.

Mutta johonkin tälläiseen se varmasti liittyy =)

• Pantalaimon
        Nimrodel kirjoitti:

jos nyt ihan oikein muistan niin potter on tuota valois loitsua käyttänyt useampaan otteeseen(jästienkin läsnäollessa).

ja jos nyt en oikein väärin muista niin kolmosessa se hjarjoitteli loitsuja siellä omassa huoneessaan.

ei oo nyt kirjaa saatavilla että voisi tarkistaa mutta sellainen mielikuva tällä Pullmanin luomalla daimonilla on

• Pantalaimon kirjoitti:

jos nyt ihan oikein muistan niin potter on tuota valois loitsua käyttänyt useampaan otteeseen(jästienkin läsnäollessa).

ja jos nyt en oikein väärin muista niin kolmosessa se hjarjoitteli loitsuja siellä omassa huoneessaan.

ei oo nyt kirjaa saatavilla että voisi tarkistaa mutta sellainen mielikuva tällä Pullmanin luomalla daimonilla on

Harry ei ole käyttänyt valois-loitsua kirjoissa,
        eikä elokuvilla ole mitään merkitystä.
        Yrittäkää unohtaa ne elokuvat jo!

Eikä sillä oo mitään merkitysta taikooko jästien edessä vai ei, (paitsi alaikäiset voi saada pahemman rangaistuksen jos jästit ovat nähneet). Muutenhan Weasleytkin saisi taikoo kotikolossa miten tahtoo.

Ehkä maailmanmestaruuskisoissa oli joku erikoisjärjestely.

• ...
        Smaug kirjoitti:

Harry ei ole käyttänyt valois-loitsua kirjoissa,
        eikä elokuvilla ole mitään merkitystä.
        Yrittäkää unohtaa ne elokuvat jo!

Eikä sillä oo mitään merkitysta taikooko jästien edessä vai ei, (paitsi alaikäiset voi saada pahemman rangaistuksen jos jästit ovat nähneet). Muutenhan Weasleytkin saisi taikoo kotikolossa miten tahtoo.

Ehkä maailmanmestaruuskisoissa oli joku erikoisjärjestely.

Mutta siellä maailmanmestaruus-kisoissa Ron tai Hermoine käytti loitsua. Eikös Harrylta kadonnut sauva vähäksi aikaa, jolla sitten tehtiin se Kuolonsyöjien-merkki taivaalle.

"Eikä sillä oo mitään merkitysta taikooko jästien edessä vai ei, (paitsi alaikäiset voi saada pahemman rangaistuksen jos jästit ovat nähneet). Muutenhan Weasleytkin saisi taikoo kotikolossa miten tahtoo."

Siis, mitä tarkoitit kyseisellä tekstillä?

• ... kirjoitti:

Mutta siellä maailmanmestaruus-kisoissa Ron tai Hermoine käytti loitsua. Eikös Harrylta kadonnut sauva vähäksi aikaa, jolla sitten tehtiin se Kuolonsyöjien-merkki taivaalle.

"Eikä sillä oo mitään merkitysta taikooko jästien edessä vai ei, (paitsi alaikäiset voi saada pahemman rangaistuksen jos jästit ovat nähneet). Muutenhan Weasleytkin saisi taikoo kotikolossa miten tahtoo."

Siis, mitä tarkoitit kyseisellä tekstillä?

Maailmanmestaruuskisoissa käytettiin valois-loitsua.
        En tiedä miksi se sallittiin, mutta kuten jo sanoin ehkä siellä oli jotkut erikoisjärjestelyt.

Kyseisellä tekstillä tarkoitin sitä, että alaikäiset velhot eivät saa taikoa missään muualla kuin koulussa ja koulujunassa.
        Vaikka Kotikoloon tuskin koskaan eksyy jästejä, ei siellä silti saa alaikäiset taikoa.

Selventyiköhän asia yhtään?

• ...
        Smaug kirjoitti:

Maailmanmestaruuskisoissa käytettiin valois-loitsua.
        En tiedä miksi se sallittiin, mutta kuten jo sanoin ehkä siellä oli jotkut erikoisjärjestelyt.

Kyseisellä tekstillä tarkoitin sitä, että alaikäiset velhot eivät saa taikoa missään muualla kuin koulussa ja koulujunassa.
        Vaikka Kotikoloon tuskin koskaan eksyy jästejä, ei siellä silti saa alaikäiset taikoa.

Selventyiköhän asia yhtään?

Joo, selviytyi, ainaskin minulle, mitä tarkoitit =)

Ja kyllä, sanoin että Ron ja Hermione taikoivat kyseisessä kirjassa, tai käyttivät valois-loitsua, mutta Harry ei taikasauvan hukkamisen takia. En väittänyt, että kukaan ei tehnyt sitä loitsua. =)

• argh.

mutta entäs sitten siinä elokuvassa? en nyt muista missä niistä, toisessa tai kolmannessa, kun harry tekee läksyjään peiton alla, kirjassa hän käyttää taskulamppua ja elokuvassa taikasauvaa,VAIKKA ala ikäiset velhot eivät saa taikoa.. :/
      eikös se noin mennyt? ihmetytti vaan..

• muistelet nyt elokuvaa.
        Kirjassa ei ole tehty niin.

• edellinen
        Smaug kirjoitti:

muistelet nyt elokuvaa.
        Kirjassa ei ole tehty niin.

niinhän minä sanoin, että ELOKUVASSA, enkä kirjassa. ja minä kommentoisin asiaa silloin, kun elokuvista ei oltu vielä tehty kommenttia.
        alkaa tuo turhanpäiväinen tärkeily väsyttämään...

• Pantalaimon

sä oot ihan oikeesssa siinä että ne taiko elokuvassa, mutta kirjassa ei sitä loppujen lopuksi ollutkaan. mutta eikö se ole hieman outoa että kirjoissa ne ei tee taikoja mutta sitten elokuvassa ne tekee. tosin elokuvissa on paljon muutakin omituista mutta silti...

• Elokuvissahan saattaa olla ihan mitä vaan.
        Se on sitä ohjaajan vapautta

• Ron

Eikö kuitenki saanu taikoa sellaisissa "hätätilanteissa" en nyt tarkalleen muista mutta eikö asia ollutkin niin?

• ...

Kyllähän hätätilanteessa, esim. pelastaakseen oman elämänsä, saa taikoa. Siitä puhuttiin 5. kirjassa, saa taikoa jos henki uhattuna ja vastaavanlaisessa tilanteessa.
        Ja Harryhän pääsi vapaaksi, vaikka taikoi patronus-taian, kun selvitettiin mitä tapahtui. Nämä Ankeuttajathan olivat siinä, melkein imivät sielun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3413
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      40
      2217
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      35
      2158
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1907
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      42
      1528
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1339
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1242
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      259
      1200
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1145
    10. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1109
    Aihe