Valtava määrä näyttää peuhaavan tällä palstalla jonkinlaisia itseään kehuvia sotilaita, jotka ovat kaiken järjen mukaan jääneet elämässään vaille muitten huomiota ja huomionosoituksia. Nyt tämä sakki purkaa pahaa oloaan keskustalaisten harmiksi sotkemalla järkevien ihmisten keskusteluita yksinkertaisia lauseitaan toistelemalla.
Satuin avaamaan tämän keskustelupalstan
23
146
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Mikäköhän on idea sellaisessa sotilastelussa?
- AnonyymiUUSI
Taustalla on rauhanajan armeijassa saatu sotatrauma.
- AnonyymiUUSI
On täällä myös omaa sotilasarvoa kehuttu ja jopa karvoja vilauteltu. hO HOO, HO HOO!
- AnonyymiUUSI
Tuo on se pahin niistä. Sanovat sitä Ossiksi.
- AnonyymiUUSI
Kyllä on kehuttu, herra alikersantti.
- AnonyymiUUSI
Pankkolängvitsi kuin sattumalta aukaisi tämän palstan.
- AnonyymiUUSI
Tämä Inkeroisten 4 äänen ihmemies on kuin tarujen Fenix -lintu.
Päivittäin hän nousee kuin tuhkasta Keskustan palstalle, ja aina samanlaisena samoilla avauksilla.
https://vaalit.yle.fi/kv2025/tulospalvelu/fi/municipalities/286/candidates/?caid=252
HO HOO, HO HOO!
Vain yksi poikkeus tunnetaan, jolloin aloitus ei päätynyt poistoihin "tuhkaksi":
Isovanhempien saitille lähti "yliluutanantti alias kapteeni evp." laittamaan aamupalaa saittiruikkujensa lomassa...
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18913895/hyvaa-elamaa
HO HOO, HO HOO! - AnonyymiUUSI
Sotilaista puheen ollen. Onko kenellekään tullut mieleen, kun Suomessa syntyvyys vähenee ja naapurimaassa syntyy lapsia , jos on sama meno kun nyt Putinin aikaan sotajoukot lisääntyy, Suomessa Suomen puolustajia ei ole kohta kun kourallinen tällä syntyvyyden määrällä mitä nyt on. Hankkikaa lapsia , ei Suomea tule kukaan muualta maailmasta puolustamaan. Miettikääpä asiaa .
- AnonyymiUUSI
Keskustassa uskovat sen joukon olevan Tursun lähettämiä Myyriä, jotka uskovat Kekkosen ja Väyrysen yhdessä kaatavan Keskustan pois puoluekentästä ja siksi hokevat varhaisesta aamusta alkaen nukkumaanmenoon saakka ruokapalkalla jonninjoutavia yksinkertaisia lauseitaan.
- AnonyymiUUSI
Näyttävät katsovan menneisyyteen, vaikka pitäisi katsoa tulevaisuuteen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Näyttävät katsovan menneisyyteen, vaikka pitäisi katsoa tulevaisuuteen.
Menneisyydestä on viisasta ottaa oppia. Nyt on liikaa vauhtia.
Ossi, viisas SOTILAS - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Menneisyydestä on viisasta ottaa oppia. Nyt on liikaa vauhtia.
Ossi, viisas SOTILASNiin, Ossi vouhottaa taas. Kovasti kaipaa Leningradiaan takaisin.
- AnonyymiUUSI
"Satuin avaamaan tämän palstan" kiäh kiäh. todellisuudessa notkut täällä koko ajan.
- AnonyymiUUSI
Kukas sitten olet? HO HOO, HO HOO!
- AnonyymiUUSI
Kaksi kahjoa, soittokunnan yliluti sekä palstamajuri.
- AnonyymiUUSI
Minä olen sentään palstan ylin vaippahousu! Kumartakaa minua! HO HOO, HO HOO!
- AnonyymiUUSI
Menit soitellen sotaan ja nousi soittoarvossa pykälän, tai pari
- AnonyymiUUSI
Ihan sattumalta satuit avaamaan? Tosta vaan ihan yllättäen ja pyytämättä 🤣🤣🤣
- AnonyymiUUSI
Kyllä, puhun niin totta, kuin osaan!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, puhun niin totta, kuin osaan!
Ai niinkö? Oot siis Anneli?
- AnonyymiUUSI
Nopeasti onnistuit sattumavierailijaksi tekemään osuvan analyysin palstasta. Et kuitenkaan tulleet ajatelleeksi, että noita itseään kehuvia sotilaita ei tarvita kuin yksi tai kaksi, koska sama sotilas voi kirjoittaa lukuisia viestejä yhdenkin päivän aikana.
- AnonyymiUUSI
Vaikka arvostan mielipidettäsi, niin silti olen skeptinen. Luulen, että kukaan tervejärkinen ei pysty yksin suoltamaan noin monta avausta ja vastausta itselleen. Kysymys täytyy olla joko robotista, tai suuresta joukosta itseään sotilaiksi luulevasta prikaatista, tai jopa armeijasta.
- AnonyymiUUSI
Aikuisen oikeasti olen vielä 72 vuotiaan kova sotilas.
Anonyymi-ap
2025-01-21 09:03:44
Harjaannuin kovissa harjoituksissa ja taitelujohdossa. Esikunnissa ei harjaannuta. Johdin kerran vahvennetun komppanian hyökkäystä ja Musiikkikapteeni Saksa sanoin: Voi hyvät hyssykät, harjoitus ei vielä ole alkanut ja joukot takaisin kasarmille!
Ossi, taisteleva SOTILAS
---
P.S. Sitten on tämmöinen kommentti pyörinyt palstalla useastikin.
Miksi esittäydyt kapteeni evp. kun kerran ylilutikkana eläköidyit?
Kapteenina näkyy Aisha olleen...
Etusivu Pääkirjoitus & mielipide
https://www.kouvolansanomat.fi/paakirjoitus-mielipide/4442035
Lukijalta | Puoluepolitiikan merkityksetöntä johtamista
16.1.2022 20:00
Palvelin aikoinaan Reserviupseerikoulussa noin 15 vuotta. Johtaminen oli keskeisesti kaikissa palvelustapahtumissa esillä.
...
Kapteeni evp, aluevaaliehdokas (vkk), Inkeroinen
‐-----
kapi_
2024-10-25 14:24:38
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18676460/olenkohan-sittenkin-ollut-oikea-sotilas
Minähän en koskaan vastaile tuolle sotilaana esiintyvälle. Yleensä jätän hänet täysin vaille huomiotani. Mutta kun nyt otat hänet esille soittokuntalaisena, niin oikaisen Sinua:
Jos kyseessä on Ossi A, hän ei ollut koskaan soittokuntalainen soittaja. Kun hän pitkälti toistakymmentä vuotta sitten alkoi keskittyä vain minuun, otin evp-yhteyksieni kautta tietoja hänestä:
Sotilasuransa hän ilmeisesti aloitti sotakoirien kouluttajana. Sitten hän pääsi RUK:ssa jonkinlaisiin apukouluttajan tehtäviin, mutta esim. joukkueenjohtaja hän ei koskaan ollut. Kun varusmiessoittokunta perustettiin RUK:n yhteyteen Ossi pääsi sinne sotilaskouluttajaksi. Tehtävään kuului mm. soittokunnan kuviomarssien opetus ja Ossi epäonnistui siinä niin, että sai lähtöpassit tuosta soittokunnasta. Ilmeisesti hän joutui pois myös RUK:n kirjoilta ja viimeiset aikansa hän oli kai Kymen ilmatorjuntarykmentissä – mikäpä lienee tehtävänsä ollutkaan.
Ossi ei kai ollut koskaan tehtävissä, joissa olisi varsinaista taistelukoulutusta paljon harjoiteltukaan. Kun yliluutnantiksi kuitenkin kohosi, kyllä hänessä täytyi olla jotain sotilastakin. Tuossa täällä Ossina esiintyvässä on vain sotilaan irvikuva joten minun on lähes mahdotonta uskoa, että hän olisi koskaan ollut vähäisinkään sotilas.
---
kapi_
2024-10-25 16:23:14
Edellisessä viestissäni vahvasti epäilin sitä, että tuo palstan oikea SOTILAS olisi Ossi A. Kyllä hän kai on kyseinen henkilö. Varmaan tuon viestini innoittamana kertoo nyt sotilasurastaan:
Astuin palvelikseen va-kersantin vakanssille 1976. Kaksi päivää kestäneen testin jälkeen menin Päällystöopistoon, jossa suoritin PO I ja PO II kurssit sekä luutnanttikurssin. Palvelin RUK:ssa 15 vuotta. Sitten siirryin suunnittelemaan PvVmSK:n koulutusta 1990. Toteutin sitä kolutusta pari vuotta, jonka jälkeen siirryin KymItR:n palvelukseen. Viimeiset vuoteni oli alokaskoulutuksesta vastaavana KuljK:ssa 140 alokkaan esimiehenä.
Ossi, oikea SOTILAS
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18679029/olen-oikea-sotilas
xxxxxxxxxxx
No, eihän tuo ura kuitenkaan ole ollut erityisen hyvin taistelujohtamiseen kouluttava. Eipä tuosta enempää nyt eikä myöhemminkään.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1195467
- 715178
- 924208
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753650Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603278- 432861
- 152317
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️582029- 431877
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381723