Hyvää elämää

Anonyymi-ap

Koko muu perhe nukkuu ja valmistelen aamupalaa lapsenlapsilleni; kotimaista omenaa ja punaherukkakiisseliä oman puutarhan marjoista.
Onko muilla lapsenlapsia käymässä?

19

600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ulkona lapset palloa pelaamassa ovat.

    • Anonyymi

      Poistakaa aloitus koska se ei sisällä lainkaan palstan aiheeseen liittyvää asiaa

      • Anonyymi

        Lestanhuutoako kaipaat? HO HOO, HO HOO!


      • Anonyymi

        Hah.


    • Anonyymi

      Kapteenina näkyy Aamupala-Osipovitsi taannoin olleen... nyt varmaankin jo everstinä keittää kahvia ITSELLEEN.

      Etusivu Pääkirjoitus & mielipide

      https://www.kouvolansanomat.fi/paakirjoitus-mielipide/4442035


      Lukijalta | Puoluepolitiikan merkityksetöntä johtamista

      16.1.2022 20:00

      Palvelin aikoinaan Reserviupseerikoulussa noin 15 vuotta. Johtaminen oli keskeisesti kaikissa palvelustapahtumissa esillä.

      ...

      Kapteeni evp, aluevaaliehdokas (vkk), Inkeroinen

      • Anonyymi

        Lapsenlapseni kunnioittavat minua suuresti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsenlapseni kunnioittavat minua suuresti.

        Syytäkin on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsenlapseni kunnioittavat minua suuresti.

        Mutta valheen tielle olet kuitenkin sortunut?

        Tällä palstalla tuskin kukaan arvostaa sinua, alhaista Kapin herjaajaa, sillä JKK on oikeasti Primus Inter Pares.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta valheen tielle olet kuitenkin sortunut?

        Tällä palstalla tuskin kukaan arvostaa sinua, alhaista Kapin herjaajaa, sillä JKK on oikeasti Primus Inter Pares.

        Riimus lestan huutamisessa. HO HOO, HO HOO!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta valheen tielle olet kuitenkin sortunut?

        Tällä palstalla tuskin kukaan arvostaa sinua, alhaista Kapin herjaajaa, sillä JKK on oikeasti Primus Inter Pares.

        Missä herja? HO HOO, HO HOO!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä herja? HO HOO, HO HOO!

        Miksi esittäydyt kapteeni evp. kun kerran ylilutikkana eläköidyit?



        Kapteenina näkyy Aisha olleen...

        Etusivu Pääkirjoitus & mielipide

        https://www.kouvolansanomat.fi/paakirjoitus-mielipide/4442035


        Lukijalta | Puoluepolitiikan merkityksetöntä johtamista

        16.1.2022 20:00

        Palvelin aikoinaan Reserviupseerikoulussa noin 15 vuotta. Johtaminen oli keskeisesti kaikissa palvelustapahtumissa esillä.

        ...

        Kapteeni evp, aluevaaliehdokas (vkk), Inkeroinen


    • Anonyymi

      Kyllä on, meillä Vantaan ukilla ja mummilla vois sanoa "pari ikkunallista".
      Ollut tohinaa, varsinkin kun trulleina kiersivät. Nyt hiljentynyt, kun lapsukaiset suunnanneet koteihinsa. Lähistöllä lapsia vain Paloheinässä poika perheineen, muut kauempna. Mekin munmmin kanssa totesimme, että mekin ihan kuin nuorruttu kun oltiin mukana lasten kanssa.

      Pääsiäisnoidat (pääsiäistrullit, trullit tai rullit) liittyvät pääsiäisajan mytologiaan. Nykyään tunnetaan varhaisesta pääsiäisnoitailmiöstä muuntunut lasten leikkinä toteutuva niin sanottujen virpovien noitien perinne. Ruotsin kielessä troll tarkoittaa peikkoa ja trollkarl miespuolista noitaa. Historiallisesti trullit ovat erityisesti kotieläimiä kohtaan pahantahtoisiksi uskottuja olentoja tai näitä esittäviä ihmisiä. Pääsiäisnoitailmiöön liittyy kaksi tasoa. Uskottiin, että kotieläimet ovat pitkäperjantain ja lankalauantain illan aikana alttiina pahalle. Toisaalta tuolloin harjoitettiin nimenomaan tätä uskomusta vahvistavia menoja, kuten esimerkiksi leikattiin eläimistä karvoja ja nahanpaloja. Trulleina toimivat yhteisöstä syrjäytyneet naiset, jotka näin ilmaisivat naapureitaan kohtaan tuntemaansa kateutta.

      Perimätiedon mukaan, jos trulli pääsi navettaan, lehmät kuolivat seuraavana talvena outoihin tauteihin. Sen ajan ihmisille karja oli elintärkeää.[4] Mikäli trulli pääsi viemään karvoja tai nahanpaloja eläimestä, karjaonni saattoi olla menetettyä. Trulleja yritettiin estää pääsemästä navettaan muun muassa kellojen, teräaseiden, virsikirjojen, elohopean, viisikannan ja ristinmerkkien avulla. Epäiltiin, että navetasta yllätetty trulli saattoi muuttaa itsensä kaksihaaraiseksi talikoksi tai heinähangoksi.

      Nykyinen pääsiäisnoitaleikki on lasten viihteeksi kehitetty yhdistelmä trulliperinnettä (noidaksi pukeutuminen) ja palmusunnuntain virpomisperinnettä (virpovitsat, onnentoivotus ja palkan vaatiminen). Historiallisesti virpominen ja trullit ovat siis vastakkaisia ilmiöitä (virpominen liittyy ”siunaamiseen” ja trullit ”kiroamiseen”). Etelä- ja Keski-Pohjanmaalla ”trullitellaan” pääsiäislauantaisin.

      Mytologia elää yhä pääsiäisenä, muotoaan muuttaen, on nyt lasten trullittamista, joka näkyy olevan heille kovasti mieleen.

      t: Vantaan ukki

      • Anonyymi

        Pohjanmaalla poltetaan myös pääsiäiskokkoja.


      • Anonyymi

        Lapsenlapset lähtivät omiin koteihinsa, kuten asian pitääkin olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsenlapset lähtivät omiin koteihinsa, kuten asian pitääkin olla.

        Kaksi viestiä poistettu.


      • Anonyymi

        Hienosti sinä pankkomajuri osaat kirjoittaa pääsiäisestä. Tai kuten tapanasi on, että hienosti osaat kopioida muualta tekstiä etkä kerro lähdettä. Sehän sinut aina paljastaa pankkomajuriksi kun et halua käyttämäsi pankkolängvitsi muuttuu täydelliseksi kirjoitukseksi.
        Tuo sinun jorinasi on tuota kopioutu sanasta sanaan.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Pääsiäisnoita

        ...vastaatko nyt tapasi mukaan, että olisin kommunistinuori joka ei vietä pääsiäistä. Tai sinähän kirjoittaisit "kommunsiti"


    • Anonyymi

      Parempaa elämää edelleen. HO HOO, HO HOO!

    • Anonyymi

      On.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2226
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1445
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      149
      1150
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      987
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    Aihe