laajennettuun avioliittokäsitykseen jonka pidostkin ovat hyväksyneet?
Siis samaa sukuolta olevien vihkiminen avioliittoon kirkossa.
Ovatko lestadiolaiset ottaneet kantaa evlut kirkon
107
570
Vastaukset
- Anonyymi
Eikai ne saa mitään mediaa seurata ? Lapsetkaan ei saa edes Pikku kakkosta katsoa .
- Anonyymi
Päivämiehen pääkirjoitus varoittaa: https://www.paivamies.fi/paakirjoitukset/piispainkokouksen-ohje-vaarantaa-kirkon-ykseytta-6.42.24136.3d197b21b1
- Anonyymi
Kiitos!
- Anonyymi
Kuuluuko lestat kirkkoon ?
- Anonyymi
Lestadiolaiset ovat Suomen Siionin kapybaroja. Niin kuin ei kabyparaa kiinnosta eikä hetkauta pätkääkään, mitä sen ulkopuolella tapahtuu, niin ei lestadiolaisiakaan. Tärkeää on vain se, mitä ainoiden oikeiden pelastuvien uskovaisten ryhmän sisällä tapahtuu.
- Anonyymi
Olenko arvollinen suomentamaan tämän?
Eli siis kristittyä ei toisinsanoen kiinnosta mitä vapaamuurari puuhailee varastetussa seurakunnassa. Joka on varastettu kristityiltä toisen tahon omistukseen niin nyyhnyyh kun ei kiinnosta.
Mutta hoitakaa te varkaat ensin vaikka se Ukrainan sota maaliin niin on välillä parempaakin tekemistä kuin Israelin lasten tappaminen. Jumala kun ei viivytä rangaistustaan kun te tulitte tappamaan Israelin lapsia alkaen 2014 viimeiseenkiin seurakuntaan niin lopputulos on sitten että Jumalan päivään asti Jumala sanoo sanassaa ettei yksikään piirto pidä katooman Hänen laistaan eli sanastaan ja kun se sanoo yksikään piirto niin se tekee sen sanan vahvaksi eli palavaksi kun se sanoo että joka Israelin lapsia kiroo eli tappaa eli vahingoittaa eli manaa eli mitä tahansa kaan tekee niin nyt se sanoo ei pidä vähinkään piirto siitä katsomaan ja niin se on niin totinen sana että kun te tulitte Hengellisen Israelin lapsia tappamaan Jumalan lasten seurakuntiin esikoislestaadiolaisten seurakuntaan luterilaiseen kirkkoon yms niin te tulitte silloin koettelemaan Jumalaa sillä Sionin Jumalan silmät ne ovat kuin tulen liekki ja ei Hän viivytä lupaustaan iankaikkisesti vaan me näemme kun te tulitte ja aloitte tappamaan Israelin lapsia niin samasta päivästä asti vuodesta 2014 on Jumala tappanut väärin tekijä kansan kautta teitä Ukrainassa. Siitä päivästä vuodesta 2014 on minuakin vainottu ja poljettu maahan ja montaa muuta Hengellisen Israelin lasta minun lisäkseni te tulitte seurakuntiin ja kirkkoihin ja aloitte tappamaan Israelin lapsia mutta nyt Herra sanoo teille sillä vähinkään piirto ei pidä Jumalan sanasta katooman eli kun te tapatte Hengellisen Israelin lapsia Hengellisesti tunkeutumalla heidän seurakuntiinsa niin Israelin Jumala Hän silloin Hänen kiivauden silmänsä ne kohoo taivaalla ja Hänen silmänsä ne ovat kuin tulen liekki ja joka niitten silmien eteen tulee niin hän palaa Hän palaa niin ettei tuhkaa eikä pölyä jää jälkeen vaan hän häviää kuin savu häviäis ilmaan kuin seebra häviäisi leijonan suuhun kuin meren santa häviäisi sen aaltoihin ja sen rannat jäävät autioiksi sillä Herra hävittää teidät niinkuin piskuisen pölyn ja sen hiukkasen siitä päivästä asti kun te rupesitte Israelin lapsia vainoamaan seurakunnissa niin Israelin Jumalan vihan kasvot ovat olleet päällenne ja ovat siihen asti kunnes te lakkaatte vainoamasta Hänen lapsiaan Hänen seurakunnissaan sillä ei Herra viivytä lupaustaan ei Hän jätä sanaansa täyttämättä vaan vähintään piirto ei pidä katooman Hänen sanastaan. Kuule sinä Sionin ruhtinas, autuuden Isä kaikkivaltia, meidän Jumalamme, sinun lapsesi huokaa sinun oikeutesi perään, johdata sinun totuutesi meidän päällemme ja anna sinun käsivartesi olla ojennettuna sinun lastesi päälle ja nosta heidän vihollisillensa 4 kertaisesti niille jotka heitä vainoaa ja tappaa ja 2 kertaisesti niille jotka heistä pahaa puhuu, ja 10 kertaisesti niille jotka heitä tahtoo peräti kokonansa hävittää maan päältä, niin Hävitä heitä 10 ja 100 ja 1000 ja 10000 kertaisesti että he peräti hukkuisivat ja heidän itkunsa löydettäisiin 1000 kertaisesti kuin Israelin lasten kyyneleet löydettiin murhan laaksossa*. Sillä sinun tuomios on Herra oikeat, ja salli sen tapahtua! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli siis kristittyä ei toisinsanoen kiinnosta mitä vapaamuurari puuhailee varastetussa seurakunnassa. Joka on varastettu kristityiltä toisen tahon omistukseen niin nyyhnyyh kun ei kiinnosta.
Mutta hoitakaa te varkaat ensin vaikka se Ukrainan sota maaliin niin on välillä parempaakin tekemistä kuin Israelin lasten tappaminen. Jumala kun ei viivytä rangaistustaan kun te tulitte tappamaan Israelin lapsia alkaen 2014 viimeiseenkiin seurakuntaan niin lopputulos on sitten että Jumalan päivään asti Jumala sanoo sanassaa ettei yksikään piirto pidä katooman Hänen laistaan eli sanastaan ja kun se sanoo yksikään piirto niin se tekee sen sanan vahvaksi eli palavaksi kun se sanoo että joka Israelin lapsia kiroo eli tappaa eli vahingoittaa eli manaa eli mitä tahansa kaan tekee niin nyt se sanoo ei pidä vähinkään piirto siitä katsomaan ja niin se on niin totinen sana että kun te tulitte Hengellisen Israelin lapsia tappamaan Jumalan lasten seurakuntiin esikoislestaadiolaisten seurakuntaan luterilaiseen kirkkoon yms niin te tulitte silloin koettelemaan Jumalaa sillä Sionin Jumalan silmät ne ovat kuin tulen liekki ja ei Hän viivytä lupaustaan iankaikkisesti vaan me näemme kun te tulitte ja aloitte tappamaan Israelin lapsia niin samasta päivästä asti vuodesta 2014 on Jumala tappanut väärin tekijä kansan kautta teitä Ukrainassa. Siitä päivästä vuodesta 2014 on minuakin vainottu ja poljettu maahan ja montaa muuta Hengellisen Israelin lasta minun lisäkseni te tulitte seurakuntiin ja kirkkoihin ja aloitte tappamaan Israelin lapsia mutta nyt Herra sanoo teille sillä vähinkään piirto ei pidä Jumalan sanasta katooman eli kun te tapatte Hengellisen Israelin lapsia Hengellisesti tunkeutumalla heidän seurakuntiinsa niin Israelin Jumala Hän silloin Hänen kiivauden silmänsä ne kohoo taivaalla ja Hänen silmänsä ne ovat kuin tulen liekki ja joka niitten silmien eteen tulee niin hän palaa Hän palaa niin ettei tuhkaa eikä pölyä jää jälkeen vaan hän häviää kuin savu häviäis ilmaan kuin seebra häviäisi leijonan suuhun kuin meren santa häviäisi sen aaltoihin ja sen rannat jäävät autioiksi sillä Herra hävittää teidät niinkuin piskuisen pölyn ja sen hiukkasen siitä päivästä asti kun te rupesitte Israelin lapsia vainoamaan seurakunnissa niin Israelin Jumalan vihan kasvot ovat olleet päällenne ja ovat siihen asti kunnes te lakkaatte vainoamasta Hänen lapsiaan Hänen seurakunnissaan sillä ei Herra viivytä lupaustaan ei Hän jätä sanaansa täyttämättä vaan vähintään piirto ei pidä katooman Hänen sanastaan. Kuule sinä Sionin ruhtinas, autuuden Isä kaikkivaltia, meidän Jumalamme, sinun lapsesi huokaa sinun oikeutesi perään, johdata sinun totuutesi meidän päällemme ja anna sinun käsivartesi olla ojennettuna sinun lastesi päälle ja nosta heidän vihollisillensa 4 kertaisesti niille jotka heitä vainoaa ja tappaa ja 2 kertaisesti niille jotka heistä pahaa puhuu, ja 10 kertaisesti niille jotka heitä tahtoo peräti kokonansa hävittää maan päältä, niin Hävitä heitä 10 ja 100 ja 1000 ja 10000 kertaisesti että he peräti hukkuisivat ja heidän itkunsa löydettäisiin 1000 kertaisesti kuin Israelin lasten kyyneleet löydettiin murhan laaksossa*. Sillä sinun tuomios on Herra oikeat, ja salli sen tapahtua!Kosta* heidän vihollisillensa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta hoitakaa te varkaat ensin vaikka se Ukrainan sota maaliin niin on välillä parempaakin tekemistä kuin Israelin lasten tappaminen. Jumala kun ei viivytä rangaistustaan kun te tulitte tappamaan Israelin lapsia alkaen 2014 viimeiseenkiin seurakuntaan niin lopputulos on sitten että Jumalan päivään asti Jumala sanoo sanassaa ettei yksikään piirto pidä katooman Hänen laistaan eli sanastaan ja kun se sanoo yksikään piirto niin se tekee sen sanan vahvaksi eli palavaksi kun se sanoo että joka Israelin lapsia kiroo eli tappaa eli vahingoittaa eli manaa eli mitä tahansa kaan tekee niin nyt se sanoo ei pidä vähinkään piirto siitä katsomaan ja niin se on niin totinen sana että kun te tulitte Hengellisen Israelin lapsia tappamaan Jumalan lasten seurakuntiin esikoislestaadiolaisten seurakuntaan luterilaiseen kirkkoon yms niin te tulitte silloin koettelemaan Jumalaa sillä Sionin Jumalan silmät ne ovat kuin tulen liekki ja ei Hän viivytä lupaustaan iankaikkisesti vaan me näemme kun te tulitte ja aloitte tappamaan Israelin lapsia niin samasta päivästä asti vuodesta 2014 on Jumala tappanut väärin tekijä kansan kautta teitä Ukrainassa. Siitä päivästä vuodesta 2014 on minuakin vainottu ja poljettu maahan ja montaa muuta Hengellisen Israelin lasta minun lisäkseni te tulitte seurakuntiin ja kirkkoihin ja aloitte tappamaan Israelin lapsia mutta nyt Herra sanoo teille sillä vähinkään piirto ei pidä Jumalan sanasta katooman eli kun te tapatte Hengellisen Israelin lapsia Hengellisesti tunkeutumalla heidän seurakuntiinsa niin Israelin Jumala Hän silloin Hänen kiivauden silmänsä ne kohoo taivaalla ja Hänen silmänsä ne ovat kuin tulen liekki ja joka niitten silmien eteen tulee niin hän palaa Hän palaa niin ettei tuhkaa eikä pölyä jää jälkeen vaan hän häviää kuin savu häviäis ilmaan kuin seebra häviäisi leijonan suuhun kuin meren santa häviäisi sen aaltoihin ja sen rannat jäävät autioiksi sillä Herra hävittää teidät niinkuin piskuisen pölyn ja sen hiukkasen siitä päivästä asti kun te rupesitte Israelin lapsia vainoamaan seurakunnissa niin Israelin Jumalan vihan kasvot ovat olleet päällenne ja ovat siihen asti kunnes te lakkaatte vainoamasta Hänen lapsiaan Hänen seurakunnissaan sillä ei Herra viivytä lupaustaan ei Hän jätä sanaansa täyttämättä vaan vähintään piirto ei pidä katooman Hänen sanastaan. Kuule sinä Sionin ruhtinas, autuuden Isä kaikkivaltia, meidän Jumalamme, sinun lapsesi huokaa sinun oikeutesi perään, johdata sinun totuutesi meidän päällemme ja anna sinun käsivartesi olla ojennettuna sinun lastesi päälle ja nosta heidän vihollisillensa 4 kertaisesti niille jotka heitä vainoaa ja tappaa ja 2 kertaisesti niille jotka heistä pahaa puhuu, ja 10 kertaisesti niille jotka heitä tahtoo peräti kokonansa hävittää maan päältä, niin Hävitä heitä 10 ja 100 ja 1000 ja 10000 kertaisesti että he peräti hukkuisivat ja heidän itkunsa löydettäisiin 1000 kertaisesti kuin Israelin lasten kyyneleet löydettiin murhan laaksossa*. Sillä sinun tuomios on Herra oikeat, ja salli sen tapahtua!Siinä on se 🦊 minkä unohdin eilen illalla. Tuli nyt toiseen viestiketjuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä on se 🦊 minkä unohdin eilen illalla. Tuli nyt toiseen viestiketjuun.
Tai ainakin melkein. Joku ketun kappale saattoi kyllä unohtua nyt pitää kuitenkin lähteä töihin.niin. Simolin päivää. Hämä hämä häkki. Yritti saada mua naimaan kerran. Olisin menettänyt puhtauden. Tosin avioliiton kautta. Mutta kuitenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai ainakin melkein. Joku ketun kappale saattoi kyllä unohtua nyt pitää kuitenkin lähteä töihin.niin. Simolin päivää. Hämä hämä häkki. Yritti saada mua naimaan kerran. Olisin menettänyt puhtauden. Tosin avioliiton kautta. Mutta kuitenkin.
Mutta se ei ollu Lumikki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta se ei ollu Lumikki.
Lumikki A olis voinu naida ilmankin avioliittoa.
Yhden aterian tähren. Siinä oli taivas annettu pois taivaan tähren tosin mutta.
Asiahan meni niin että se mikä piti olla minulle avuksi tuli minulle lankeemukseksi koska nyt en voinut enään tulla seuroihin langenneena kun pelkkä Lumikin kuva mielessä sai lankeamaan. Saastaisuuteen. Itsensä kanssa.
No mutta. Joskus koettelemus on suuremmalta koettelemukselta varjelus niin sitäkään ei tiedä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiahan meni niin että se mikä piti olla minulle avuksi tuli minulle lankeemukseksi koska nyt en voinut enään tulla seuroihin langenneena kun pelkkä Lumikin kuva mielessä sai lankeamaan. Saastaisuuteen. Itsensä kanssa.
No mutta. Joskus koettelemus on suuremmalta koettelemukselta varjelus niin sitäkään ei tiedä.Vaikka rehellisesti sanottuna sekin oli vähän oksettava sillä alueella kun miettii sitä naimista.
Mutta kun ongelma on siinä että on ylä ja alapää ja vaikka yläpää sanoo hyi oksennus niin alapää on kuitenkin pystyssä. Niin siinä kun sitten yrittää tehdään johtopäätöksiä kunmpi nyt on enemmän oikeassa... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyin sitä silloin Jumalalta että Jumala en rakasta niitä, mutta ne haluaa olla vaimoni niin kuinka on pitääkö ottaa vaimoksi nainen jota ei rakasta sen takia että liha on heikko.
Niin vastaus oli aika selvä. Hetken päästä käveli 2 hämähäkkiä vieressä isompi ja pienempi suihkussa siis joka suihku kuvaa elämän vettä ja sen lattia niin kuin seurakunnan lattiaa niin siinä oli vastaus välittömästi samana päivänä kaksi naista jotka halusi naida mua se on kaksi hämähäkkiä toinen oli isompi toinen pienempi.
En sitten tarvinnut Jumalalta enempää vastauksia.
Joten jos ei rakasta naista niin ei ole pakko mennä avioliittoon vaikka nainen haluaisi.
Me näemme Raamatusta että kun pyhä avioituu niin pyhiä lapsia syntyy vain niistä naisista ketä tämä mies rakasti esim rakelista. Muista vähemmän rakkaista syntyi sitten jotain murhaajia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyin sitä silloin Jumalalta että Jumala en rakasta niitä, mutta ne haluaa olla vaimoni niin kuinka on pitääkö ottaa vaimoksi nainen jota ei rakasta sen takia että liha on heikko.
Niin vastaus oli aika selvä. Hetken päästä käveli 2 hämähäkkiä vieressä isompi ja pienempi suihkussa siis joka suihku kuvaa elämän vettä ja sen lattia niin kuin seurakunnan lattiaa niin siinä oli vastaus välittömästi samana päivänä kaksi naista jotka halusi naida mua se on kaksi hämähäkkiä toinen oli isompi toinen pienempi.
Joten jos ei rakasta naista niin ei ole pakko mennä avioliittoon vaikka nainen haluaisi.
Me näemme Raamatusta että kun pyhä avioituu niin pyhiä lapsia syntyy vain niistä naisista ketä tämä mies rakasti esim rakelista. Muista vähemmän rakkaista syntyi sitten jotain murhaajia.Ja nämä molemmat hämähäkit istuu Facebookissa tänäkin päivänä paavin katumattomat synnin tekijät ja rakastajat. Mikäs apu heistä olisi ollut minulle elämän tiellä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja nämä molemmat hämähäkit istuu Facebookissa tänäkin päivänä paavin katumattomat synnin tekijät ja rakastajat. Mikäs apu heistä olisi ollut minulle elämän tiellä?
Kyllä minä näin heistä he rakastivat minua niin kauan kun kävin seuroissa. Mutta kun seuroissa käyminen lakkasi ja ei ollut voimaa tulla seuroihin koska olisin tarvinnut synnin päästöä niin eipä ole naisista kuulunut sen 10-15 vuoden aikana sitten pihaustakaan. Että sellaista se on paavilaisten rakkaus se rakastaa silloin kuin tulet seuroihin mutta sitten kun kompastut ja ei ole voimaa tulla seuroihin niin rakkaus loppuu koska eli miksi se loppuu?
Se loppuu koska nyt ei ole sitä pelkoa että tämä mies voisi enään käsittää kristillisyyttä koska nyt hän mätänee kuopassa jossa käärme makaa mutta jos hän tulee taas seuroihin niin me kiinnostumme hänestä välittömästi ettei hän vain pääsisi käsittämään tuota elävää kristillisyyttä ja niin näillä kahdella simolinilla jotka istuu Facebookissa tänäkin päivänä oli vähän tällainen valikoiva rakkaus tai muuttuva rakkaus että se rakastaa vain silloin kuin näyttää siltä että tämä mies on lähemmässä Jumalaa mutta sitten kun hän makaa kuopassa jossa käärme makaa niin nyt me emme olekaan kiinnostuneita kuolkoot sinne vain. Tämä on tätä paavilaisten rakkautta ja sitä on myös muutamilla saarnaajilla hekin istuvat facebookissa ja ovat kiinnostuneita vain niistä jotka käyvät seuroissa ja heistäkin vain sen verran etteivät pääse koskaan käsittämään vanhurskautta iloon ja rauhaan asti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minä näin heistä he rakastivat minua niin kauan kun kävin seuroissa. Mutta kun seuroissa käyminen lakkasi ja ei ollut voimaa tulla seuroihin koska olisin tarvinnut synnin päästöä niin eipä ole naisista kuulunut sen 10-15 vuoden aikana sitten pihaustakaan. Että sellaista se on paavilaisten rakkaus se rakastaa silloin kuin tulet seuroihin mutta sitten kun kompastut ja ei ole voimaa tulla seuroihin niin rakkaus loppuu koska eli miksi se loppuu?
Se loppuu koska nyt ei ole sitä pelkoa että tämä mies voisi enään käsittää kristillisyyttä koska nyt hän mätänee kuopassa jossa käärme makaa mutta jos hän tulee taas seuroihin niin me kiinnostumme hänestä välittömästi ettei hän vain pääsisi käsittämään tuota elävää kristillisyyttä ja niin näillä kahdella simolinilla jotka istuu Facebookissa tänäkin päivänä oli vähän tällainen valikoiva rakkaus tai muuttuva rakkaus että se rakastaa vain silloin kuin näyttää siltä että tämä mies on lähemmässä Jumalaa mutta sitten kun hän makaa kuopassa jossa käärme makaa niin nyt me emme olekaan kiinnostuneita kuolkoot sinne vain. Tämä on tätä paavilaisten rakkautta ja sitä on myös muutamilla saarnaajilla hekin istuvat facebookissa ja ovat kiinnostuneita vain niistä jotka käyvät seuroissa ja heistäkin vain sen verran etteivät pääse koskaan käsittämään vanhurskautta iloon ja rauhaan asti.Ja Paavilainen saarnaaja joka myöskin istuu Facebookissa ja hänen kaikki lapsensa ensimmäisestä viimeiseen asti joka asui tämän seuroissa käymättömän naapurissa jolle seurakunta antaa korkeimman kunnia istu saarnapöydän taakse ja vielä tulevassa Lapin lähetyksessä tulkkaa meille rakas matkakumppani joka ei koskaan kysymään sidotuilta omilta tunnoilta vaikka sellaisia asuisi naapurissakin vuosikausia raskaan murheen kanssa että mitä sinulle kuuluu hän ei kysy sellaista mutta hän saa suurimman kunnia seurakunnalta istu saarnapöydän taakse ja kun tämä sidottu omatunto saa niinkuin palaamisen armon ja 10 vuoden päästä palaa ja tekee parannuksen ja näkee tämän lapsuudesta tutun paavilais saarnaajan niin ei silloinkaan tämä mies kysy että mitä kuuluu kristillisyyteen mutta hän kysyy sinulla on muuten uusi auto!
Niin mutta se oli minun työautoni ei minulla ole omaa autoa mutta minun armollinen uskoton työnantaja on armosta antanut minulle työauton siksi minulla on auto tai oikeastaan se on minun työantajani auto onko sinulla vielä muitakin kysymyksiä tällaisia maallisia kysymyksiä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Paavilainen saarnaaja joka myöskin istuu Facebookissa ja hänen kaikki lapsensa ensimmäisestä viimeiseen asti joka asui tämän seuroissa käymättömän naapurissa jolle seurakunta antaa korkeimman kunnia istu saarnapöydän taakse ja vielä tulevassa Lapin lähetyksessä tulkkaa meille rakas matkakumppani joka ei koskaan kysymään sidotuilta omilta tunnoilta vaikka sellaisia asuisi naapurissakin vuosikausia raskaan murheen kanssa että mitä sinulle kuuluu hän ei kysy sellaista mutta hän saa suurimman kunnia seurakunnalta istu saarnapöydän taakse ja kun tämä sidottu omatunto saa niinkuin palaamisen armon ja 10 vuoden päästä palaa ja tekee parannuksen ja näkee tämän lapsuudesta tutun paavilais saarnaajan niin ei silloinkaan tämä mies kysy että mitä kuuluu kristillisyyteen mutta hän kysyy sinulla on muuten uusi auto!
Niin mutta se oli minun työautoni ei minulla ole omaa autoa mutta minun armollinen uskoton työnantaja on armosta antanut minulle työauton siksi minulla on auto tai oikeastaan se on minun työantajani auto onko sinulla vielä muitakin kysymyksiä tällaisia maallisia kysymyksiä?Mutta tämä Paavilainen asustaa itärajan tuntumassa.
Mutta sitten on myös toinen kristitty jolla kyllä tuntuu olevan evankeliumissa voima niinkuin tällä ensimmäisellä kin tuntuu äänen perusteella olevan elävä usko koska hänen äänensä ei kuulosta perkeleen vaan Jumalan lapsen ääneltä. Mutta heillä on sitten kuitenkin taipumusta tällaiseen paavilaiseen käyttäytymiseen emmekä tiedä mistä se tulee voimme vain arvailla.
Että kun Helsingissäkin on Helsingin paras saarnaaja joka on hieman lihava eikä vain hieman vaan aina paljonkin niin kun hän sitten kerran näki tämän saman sidotun omantunnon josta tiesi että hänet on vastoin tahtoa heitetty armeijasta pihalle koska häntä vihattiin armeijassa niin paljon ettei hänelle annettu edes mahdollisuutta näyttää hyvältä joka sitten sai aikaan sen että hän hieman alkoi perseilemään koska ei ollut mahdollisuutta kun koko armeija väki pilkkasi nauroi ja puhui pahaa selän takana johtajista tupakavereihin asti niin tämä Helsingin paras saarnaaja tämä IT kun näki tämän sidotun omantunnon niin hänellä tuli ajatus kaikkien läsnä olevien kuullen alkaa kysymään että mitäs armeija arvoja muuten paikalla olevilla on!
Mutta minä toivon että vielä joku päivä tälle yleisyömisessä elävälle synninluvallisuudessä elävälle saarnajallekin vielä kirkastuisi että kenen ristillä hän seisoo ja kenen ristiä hän vihaa ja kirkastuisi myös se että ehkäpä kaikki ajatukset eivät olekaan aina Pyhästä Hengestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta tämä Paavilainen asustaa itärajan tuntumassa.
Mutta sitten on myös toinen kristitty jolla kyllä tuntuu olevan evankeliumissa voima niinkuin tällä ensimmäisellä kin tuntuu äänen perusteella olevan elävä usko koska hänen äänensä ei kuulosta perkeleen vaan Jumalan lapsen ääneltä. Mutta heillä on sitten kuitenkin taipumusta tällaiseen paavilaiseen käyttäytymiseen emmekä tiedä mistä se tulee voimme vain arvailla.
Että kun Helsingissäkin on Helsingin paras saarnaaja joka on hieman lihava eikä vain hieman vaan aina paljonkin niin kun hän sitten kerran näki tämän saman sidotun omantunnon josta tiesi että hänet on vastoin tahtoa heitetty armeijasta pihalle koska häntä vihattiin armeijassa niin paljon ettei hänelle annettu edes mahdollisuutta näyttää hyvältä joka sitten sai aikaan sen että hän hieman alkoi perseilemään koska ei ollut mahdollisuutta kun koko armeija väki pilkkasi nauroi ja puhui pahaa selän takana johtajista tupakavereihin asti niin tämä Helsingin paras saarnaaja tämä IT kun näki tämän sidotun omantunnon niin hänellä tuli ajatus kaikkien läsnä olevien kuullen alkaa kysymään että mitäs armeija arvoja muuten paikalla olevilla on!
Mutta minä toivon että vielä joku päivä tälle yleisyömisessä elävälle synninluvallisuudessä elävälle saarnajallekin vielä kirkastuisi että kenen ristillä hän seisoo ja kenen ristiä hän vihaa ja kirkastuisi myös se että ehkäpä kaikki ajatukset eivät olekaan aina Pyhästä Hengestä.Ja minä toivon ettei Israel kun se on antamassa tätä Davidin linkoa Suomelle ettei se kuulisi näitä puheita mitä täällä tehdään Israelilaisille sillä minä olen kuningas Davidin lapsi Israelin heimosta ja vaikka minä en voi sitä todistaa niin se on sanottu että sydämen todistus on kaikkein korkein todistus eli koska minä tunnen sydämestäni että minä olen Israelin lapsi niin ei ole korkeampaa todistusta siitä että minä olen Israelilainen.
Ja näin he tekevät minulle täällä suomessa yhdelle Israelilaiselle ajavat ulos seurakunnista, ulos armeijasta yrittivät ajaa ulos koulussakin ammattikoulussa siinä onnistumatta.
Mutta toivottavasti nämä sanat eivät pääse Israelin pääministerin korviin vaikuttamaan siihen mitä Israel antaa Suomelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja minä toivon ettei Israel kun se on antamassa tätä Davidin linkoa Suomelle ettei se kuulisi näitä puheita mitä täällä tehdään Israelilaisille sillä minä olen kuningas Davidin lapsi Israelin heimosta ja vaikka minä en voi sitä todistaa niin se on sanottu että sydämen todistus on kaikkein korkein todistus eli koska minä tunnen sydämestäni että minä olen Israelin lapsi niin ei ole korkeampaa todistusta siitä että minä olen Israelilainen.
Ja näin he tekevät minulle täällä suomessa yhdelle Israelilaiselle ajavat ulos seurakunnista, ulos armeijasta yrittivät ajaa ulos koulussakin ammattikoulussa siinä onnistumatta.
Mutta toivottavasti nämä sanat eivät pääse Israelin pääministerin korviin vaikuttamaan siihen mitä Israel antaa Suomelle.IS lähetys mies sanoi Lappeenrannasta lähetettynä Helsinkiin kerran että ei me olla Israelin lapsia.
Niin kaksi asiaa tai kolme tai neljä.
Ensinnäkin hän sanoi sen itsestään hän asuu niin lähellä rajaa että minä en ihmettele yhtään vaikka hän olisi Natalien lapsi tsaarin suvusta.
Ja toiseksi hän kielsi oman Kristillisyytensä siinä nimittäin apostoli sanoo että me olemme kaikki Israelin lapset jotka ovat uskoon tulleen.
Ja kolmanneksi kun tullaan israelilaisuuteen lihassa ei hengessä niin tämän lihallinen todistus minä uskon ja ajattelen että sekin on sydämessä eli kun täysin uskoton ihminen ajattelee olevansa Israelilainen niin todennäköisesti hän on koska Jumala on antanut sen hänen sydämeensä että hän tietää kenen lapsi hän on.
Ja sen takia koska minä tunnen olevani Israelilainen vaikka en tuntisikaan olevani samanlainen israelilainen kuin Israelissa tällä hetkellä asuvat mutta jos minä kuitenkin tunnen olevani Israelilainen niin silloin ei ole merkitystä sillä että mistä sukuhaarasta ja kenen lapsia ehkä Daavidin ja aasin tamman varsan yhtymisestä vai mistä mutta kuitenkin jostain olkoot mistä tahansa se veri linja vaikka eläimestä ja ihmisestä niin kuitenkin se on koska sydän todistaa että minä olen Israelilainen niin silloin minä olen.
Ja profeetat tulee muutenkin Israelista. Jos minussa on yksikin sana profetiaa. Vaikka en minä tiedä lukeeko se Raamatussa että profeetat tulee Israelista mutta niin minä uskon koska sillä Herra pyhittää kaiken lihan pakanain päällä uskon kautta mutta profeetat hän tekee hänen omista lapsistaan niin kuin näette ei Jeesus Kristus joka sovitti meidän syntimme ollut pakana vaan Jumalan lapsi jolle kaikki profeetat ovat alamaiset! Kristukselle Jeesukselle joka on profeettain Henki joka on Israelin Jumalan lapsi. Ja niin profeetta tulee Israelista sillä profeetan Henki on Jeesus Kristus joka on Israelin Jumalan lapsi eli poika. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
IS lähetys mies sanoi Lappeenrannasta lähetettynä Helsinkiin kerran että ei me olla Israelin lapsia.
Ensinnäkin hän sanoi sen itsestään hän asuu niin lähellä rajaa että minä en ihmettele yhtään vaikka hän olisi Natalien lapsi tsaarin suvusta.
Ja toiseksi hän kielsi oman Kristillisyytensä siinä nimittäin apostoli sanoo että me olemme kaikki Israelin lapset jotka ovat uskoon tulleen.
Ja kolmanneksi kun tullaan israelilaisuuteen lihassa ei hengessä niin tämän lihallinen todistus minä uskon ja ajattelen että sekin on sydämessä eli kun täysin uskoton ihminen ajattelee olevansa Israelilainen niin todennäköisesti hän on koska Jumala on antanut sen hänen sydämeensä että hän tietää kenen lapsi hän on.
Ja sen takia koska minä tunnen olevani Israelilainen vaikka en tuntisikaan olevani samanlainen israelilainen kuin Israelissa tällä hetkellä asuvat mutta jos minä kuitenkin tunnen olevani Israelilainen niin silloin ei ole merkitystä sillä että mistä sukuhaarasta ja kenen lapsia ehkä Daavidin ja aasin tamman varsan yhtymisestä vai mistä mutta kuitenkin jostain olkoot mistä tahansa se veri linja vaikka eläimestä ja ihmisestä niin kuitenkin se on koska sydän todistaa että minä olen Israelilainen niin silloin minä olen.
Ja profeetat tulee muutenkin Israelista. Jos minussa on yksikin sana profetiaa. Vaikka en minä tiedä lukeeko se Raamatussa että profeetat tulee Israelista mutta niin minä uskon koska sillä Herra pyhittää kaiken lihan pakanain päällä uskon kautta mutta profeetat hän tekee hänen omista lapsistaan niin kuin näette ei Jeesus Kristus joka sovitti meidän syntimme ollut pakana vaan Jumalan lapsi jolle kaikki profeetat ovat alamaiset! Kristukselle Jeesukselle joka on profeettain Henki joka on Israelin Jumalan lapsi. Ja niin profeetta tulee Israelista sillä profeetan Henki on Jeesus Kristus joka on Israelin Jumalan lapsi eli poika.Eiku IS sanoi ettei me olla juutalaisia mutta eikö se ole melkein sama asia?
Koska minä olen myös juutalainen ja israelilainen.
Minä olen Daavidista Daavidin lapsi. Niin siksi minä olen juutalainen ja Israelilainen myös uskon kautta jne. Orava 🐿️ en kuitenkaan ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiku IS sanoi ettei me olla juutalaisia mutta eikö se ole melkein sama asia?
Koska minä olen myös juutalainen ja israelilainen.
Minä olen Daavidista Daavidin lapsi. Niin siksi minä olen juutalainen ja Israelilainen myös uskon kautta jne. Orava 🐿️ en kuitenkaan ole.Eli miettikääpä sitä kun te pilkkaatte juutalaisia te jotka sanotte Jeesuksen Kristuksen uskovan. Niin nämä juutalaiset ovat Jumalan omaisuus kansa alkujaan ja tämä Jeesus johon te uskotte kuuleman mukaan niin on näitten juutalaisten Isän poika.
Niin te pilkkaatte käytännössä sitä jonka Isän pojan päälle te uskotte.
Sillä juutalaisten isä on Israelin Jumala, ja tämä Jeesus Kristus on Israelin Jumalan Poika ja kuinka sitten te uskotte Israelin Jumalan poikaan ja pilkkaatte sen Pojan Isän omaisuuskansaa?
Enhän minä tässä sitä sano että puolistaisin vääriä juutalaisia. Mutta on oikeat ja väärät juutalaiset.
Ja jos te pilkkaatte juutalaisia niin silloin on hyvä myös tarkentaa että voitko tarkentaa kenestä sinä puhut nyt sillä on Juutalaiset Aabrahamista se on uskosta* ja on Juutalaiset kirjasta se on kirjanoppineet ja fariseukset oppilaitoksesta!
Ja siinä on nyt kahta juutalaista ja tämä Daavid on siitä joka tunsi olevansa Juutalainen eli uskosta.
Ja nyt kun te pilkkaatte juutalaisia niin te ette ensinnäkään ymmärrä ketä pilkkaatte sillä ei kaikki juutalaiset ole perkeleestä mutta muutamat ovat Aabrahamista se on uskosta ja muutamat ovat lihasta eli kirjanoppineet.
Ja nämä kaksi se on toinen tuntee olevansa Israelilainen ja Hän uskoo kuin Aabraham uskoi ja on kuuliainen Jumalan äänelle
Ja toinen hän ei oikein tunne mitään, mutta hän on käynyt juutalaiskoulua ja opiskellut monta vuotta itsensä juutalaiseksi jne..hänellä on tutkinto ja siinä lukee valmistanut sinä vuonna ja tutkinto suoritettu täysin pistein ja nyt hän on valmistunut oppilaitoksesta ja hän on juutalainen.
Mutta tämä Aabrahamin juutalaisuus se tulee uskosta se tulee Pyhästä Hengestä josta tulee Jumalan ääni! Ja siihen kuuluu myöskin teot jotka uskossa Jumalan ääntä kohtaan tehdään!
Älkää siis niitä juutalaisia tuomitko sillä heillä on isä Jumala taivaassa jonka Pojan päälle te uskotte. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli miettikääpä sitä kun te pilkkaatte juutalaisia te jotka sanotte Jeesuksen Kristuksen uskovan. Niin nämä juutalaiset ovat Jumalan omaisuus kansa alkujaan ja tämä Jeesus johon te uskotte kuuleman mukaan niin on näitten juutalaisten Isän poika.
Niin te pilkkaatte käytännössä sitä jonka Isän pojan päälle te uskotte.
Sillä juutalaisten isä on Israelin Jumala, ja tämä Jeesus Kristus on Israelin Jumalan Poika ja kuinka sitten te uskotte Israelin Jumalan poikaan ja pilkkaatte sen Pojan Isän omaisuuskansaa?
Enhän minä tässä sitä sano että puolistaisin vääriä juutalaisia. Mutta on oikeat ja väärät juutalaiset.
Ja jos te pilkkaatte juutalaisia niin silloin on hyvä myös tarkentaa että voitko tarkentaa kenestä sinä puhut nyt sillä on Juutalaiset Aabrahamista se on uskosta* ja on Juutalaiset kirjasta se on kirjanoppineet ja fariseukset oppilaitoksesta!
Ja siinä on nyt kahta juutalaista ja tämä Daavid on siitä joka tunsi olevansa Juutalainen eli uskosta.
Ja nyt kun te pilkkaatte juutalaisia niin te ette ensinnäkään ymmärrä ketä pilkkaatte sillä ei kaikki juutalaiset ole perkeleestä mutta muutamat ovat Aabrahamista se on uskosta ja muutamat ovat lihasta eli kirjanoppineet.
Ja nämä kaksi se on toinen tuntee olevansa Israelilainen ja Hän uskoo kuin Aabraham uskoi ja on kuuliainen Jumalan äänelle
Ja toinen hän ei oikein tunne mitään, mutta hän on käynyt juutalaiskoulua ja opiskellut monta vuotta itsensä juutalaiseksi jne..hänellä on tutkinto ja siinä lukee valmistanut sinä vuonna ja tutkinto suoritettu täysin pistein ja nyt hän on valmistunut oppilaitoksesta ja hän on juutalainen.
Mutta tämä Aabrahamin juutalaisuus se tulee uskosta se tulee Pyhästä Hengestä josta tulee Jumalan ääni! Ja siihen kuuluu myöskin teot jotka uskossa Jumalan ääntä kohtaan tehdään!
Älkää siis niitä juutalaisia tuomitko sillä heillä on isä Jumala taivaassa jonka Pojan päälle te uskotte.Ja jos tätä nyt lukisi joku kirjanoppinut eli koulusta valmistunut juutalainen. Ja hän miettii näitä sanoja. Ehkä hänellä olisi vielä suvussa joku tunnettu juutalainen eli hänellä pitäisi olla vielä todistettavasti vielä veri linjakin.
Mutta kun sitten kysyn häneltä nämä sanat eli yhden kysymyksen eli mene nyt syvälle sydämeesi ja mene niin syvälle kuin pääset ja kysy itseltäsi tunnetko sinä että sinä olet juutalainen ja Israelin lapsi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos tätä nyt lukisi joku kirjanoppinut eli koulusta valmistunut juutalainen. Ja hän miettii näitä sanoja. Ehkä hänellä olisi vielä suvussa joku tunnettu juutalainen eli hänellä pitäisi olla vielä todistettavasti vielä veri linjakin.
Mutta kun sitten kysyn häneltä nämä sanat eli yhden kysymyksen eli mene nyt syvälle sydämeesi ja mene niin syvälle kuin pääset ja kysy itseltäsi tunnetko sinä että sinä olet juutalainen ja Israelin lapsi?Sillä se tunteminen minä luulen että se on arvokkaampi kuin se tutkinto se paperi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä se tunteminen minä luulen että se on arvokkaampi kuin se tutkinto se paperi
Vai juutalainen ajattelee voiko joku muu kuin juutalainen puhua näin syvällistä Raamatun tuntemusta?
Olisko pakanain tyhmyys otettu pois heidän päänsä päältä eli koska pakanoista tulikaan viisaat?
Eli koskas se tapahtuikaan?
Ehkä he ovat rikkaat uskossa Kristuksen Jeesuksen kautta mutta kuitenkin tyhmät luonnollisessa ymmärryksessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai juutalainen ajattelee voiko joku muu kuin juutalainen puhua näin syvällistä Raamatun tuntemusta?
Olisko pakanain tyhmyys otettu pois heidän päänsä päältä eli koska pakanoista tulikaan viisaat?
Ehkä he ovat rikkaat uskossa Kristuksen Jeesuksen kautta mutta kuitenkin tyhmät luonnollisessa ymmärryksessä.Vai mitä* juutalainen ajattelee..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai mitä* juutalainen ajattelee..
Vai onko se Jeesus joka on viisas joka tulee profeteeraajan luokse? Kukahan se viisas nyt olis?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai onko se Jeesus joka on viisas joka tulee profeteeraajan luokse? Kukahan se viisas nyt olis?
Vai oliko Aabarahamin viisaus siinä koska se uskoi Jumalan äänen?
Ja oliko pakanat ennen tyhmiä koska he eivät totelleet Jumalaa ja Hänen ääntään?
Missä siis viisaus ilmenee? Siinä että kuulee Jumalan ääntä!
Ja me näemme että pakanat ovat tyhmiä he puhuvat Jeesuksesta ja Kristuksesta mutta eivät he kuitenkaan kuule Hänen ääntään ei ole siis pakanat tulleet viissaammiksi Aabrahamin ajoista asti. Mutta he ovat yhtä tyhmät yhä.
Mitä siis luulet sinä Juudalainen joka lukisit näitä jos lukisi, että kuka nyt on se joka kuulee Jumalan ääntä eli koska me näemme että pakanat ovat tyhmiä he suullaan tunnustavat Kristusta mutta eivät kuule Hänen ääntään niin heidän tyhmyytensä ei ole vieläkään tullut viissaudeksi mutta viisaus on Aabrahamin siemenestä sillä Aabraham kuuli Jumalan ääntä.
Ja niin mitä luulet kenenkä siemenestä minä olisin joka tahdon Jumalan ääntä kuulla olisinko minä pakanain siemenestä jotka eivät hamasta Aabrahamin päivästä tähän päiväänkään asti tahdo Jumalan ääntä kuulla vaan omaa viisauttaan, vai olisinko minä Aabrahamin siemenestä joka tahtoi Jumalaa kuulla eli olisinko minä pakana vai kenties Juudalainen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai oliko Aabarahamin viisaus siinä koska se uskoi Jumalan äänen?
Ja oliko pakanat ennen tyhmiä koska he eivät totelleet Jumalaa ja Hänen ääntään?
Missä siis viisaus ilmenee? Siinä että kuulee Jumalan ääntä!
Ja me näemme että pakanat ovat tyhmiä he puhuvat Jeesuksesta ja Kristuksesta mutta eivät he kuitenkaan kuule Hänen ääntään ei ole siis pakanat tulleet viissaammiksi Aabrahamin ajoista asti. Mutta he ovat yhtä tyhmät yhä.
Mitä siis luulet sinä Juudalainen joka lukisit näitä jos lukisi, että kuka nyt on se joka kuulee Jumalan ääntä eli koska me näemme että pakanat ovat tyhmiä he suullaan tunnustavat Kristusta mutta eivät kuule Hänen ääntään niin heidän tyhmyytensä ei ole vieläkään tullut viissaudeksi mutta viisaus on Aabrahamin siemenestä sillä Aabraham kuuli Jumalan ääntä.
Ja niin mitä luulet kenenkä siemenestä minä olisin joka tahdon Jumalan ääntä kuulla olisinko minä pakanain siemenestä jotka eivät hamasta Aabrahamin päivästä tähän päiväänkään asti tahdo Jumalan ääntä kuulla vaan omaa viisauttaan, vai olisinko minä Aabrahamin siemenestä joka tahtoi Jumalaa kuulla eli olisinko minä pakana vai kenties Juudalainen?Ja kun juudalaiset tahtoo ruokaa juutalaiset Israelin maalla nääntyy nälkään hengelliseen nälkään, niin silloin tulee juutalaisten kysyä missä nyt on Joosef Rakelin esikoinen joka voisi meitä ruokkia niin kuin hän ruokki meidän isämme kun meidän isämme nääntyivät nälkään Israelin maalla. Jos nyt tulisi päivä että Israel nääntyisi hengelliseen nälkään niin missä Joosef on tämä hyljätty lapsi?
Minä luulen että Joosef on Egyptin maalla se merkitsee vieraalla maalla. Ja jos Israelin lapset tahtoo ravintoa niin tulkoot hakemaan sitä vieraalta maalta sillä Joosef myytiin vieraalle maalle vastoin tahtoaan ja jätettiin kuoppaan kuolemaan jossa käärme makasi. Mutta Josef ei kuollut vaan jäi henkiin ja on nyt vieraalla ja hänellä on ruokaa ja vaatetta siellä nälkäisille ja vilu tautia sairastaville.
Mutta missä tämä vieras maa nyt?
Tämän Egyptin maa?
Se on Israelin lasten maan ulkopuolella. Siellä se jossakin kaukaisuudessa kuka tietää missä. Mutta Israelin lasten tulisi etsiä nyt Joosefia jonka jättivät kuoppaan kuolemaan jossa käärme makasi. Ja jos he löytävät Joosefin niin ehkä Joosef voi antaa heille ruokaa ja vaatetta.
Mutta tämä Joosef se on se seurakunta joka on perustettu vieraalle maalle. Se elävä seurakunta mutta vieraalla maalla.
Ja jos Israel tahtoo ruokaa niin tulkoot hakemaan Egyptistä, ja ehkä he löytävät sieltä myös sen veljensä jonka jättivät kuoppaan kuolemaan nälkään, ja janoon, ja käärmeen puremaan.
Mutta en tiedä tarkkaan sanoa missä tämä Joosefin seurakunta nyt on mutta varmaan se on siellä missä on se uskon veli joka on vihassa katsottu ylön ja pidetty halvempana muita veljiä varmaan siellä missä on se uskon veli joka on muita veljiä halvempi siellä varmaan on Joosefin seurakunta.
Eli kun te tahdotte löytää Joosefin seurakunnan niin etsikää silloin sitä halvempaa ja vihattua veljeä jonka tahdottiin kuolla jota ei tahdottu auttaa jonka tahdottiin kuolla käärmeen puremaan joka tahdottiin myydä ohi myyville kaupustelijoille etsikää sitä veljeä jota te ette pidä kunniassa niin ehkä te löydätte myöskin ruokaa ja vaatetta.
Mutta Joosef kuvaa kuitenkin yhtä seurakuntaa eikä yhtä kristittyä.
Se halvin veli se vihatuin veli se halvin seurakunta se vihatuin seurakunta se on Josefin seurakunta jossa on ruokaa ja vaatetta viluun* - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun juudalaiset tahtoo ruokaa juutalaiset Israelin maalla nääntyy nälkään hengelliseen nälkään, niin silloin tulee juutalaisten kysyä missä nyt on Joosef Rakelin esikoinen joka voisi meitä ruokkia niin kuin hän ruokki meidän isämme kun meidän isämme nääntyivät nälkään Israelin maalla. Jos nyt tulisi päivä että Israel nääntyisi hengelliseen nälkään niin missä Joosef on tämä hyljätty lapsi?
Minä luulen että Joosef on Egyptin maalla se merkitsee vieraalla maalla. Ja jos Israelin lapset tahtoo ravintoa niin tulkoot hakemaan sitä vieraalta maalta sillä Joosef myytiin vieraalle maalle vastoin tahtoaan ja jätettiin kuoppaan kuolemaan jossa käärme makasi. Mutta Josef ei kuollut vaan jäi henkiin ja on nyt vieraalla ja hänellä on ruokaa ja vaatetta siellä nälkäisille ja vilu tautia sairastaville.
Mutta missä tämä vieras maa nyt?
Tämän Egyptin maa?
Se on Israelin lasten maan ulkopuolella. Siellä se jossakin kaukaisuudessa kuka tietää missä. Mutta Israelin lasten tulisi etsiä nyt Joosefia jonka jättivät kuoppaan kuolemaan jossa käärme makasi. Ja jos he löytävät Joosefin niin ehkä Joosef voi antaa heille ruokaa ja vaatetta.
Mutta tämä Joosef se on se seurakunta joka on perustettu vieraalle maalle. Se elävä seurakunta mutta vieraalla maalla.
Ja jos Israel tahtoo ruokaa niin tulkoot hakemaan Egyptistä, ja ehkä he löytävät sieltä myös sen veljensä jonka jättivät kuoppaan kuolemaan nälkään, ja janoon, ja käärmeen puremaan.
Mutta en tiedä tarkkaan sanoa missä tämä Joosefin seurakunta nyt on mutta varmaan se on siellä missä on se uskon veli joka on vihassa katsottu ylön ja pidetty halvempana muita veljiä varmaan siellä missä on se uskon veli joka on muita veljiä halvempi siellä varmaan on Joosefin seurakunta.
Eli kun te tahdotte löytää Joosefin seurakunnan niin etsikää silloin sitä halvempaa ja vihattua veljeä jonka tahdottiin kuolla jota ei tahdottu auttaa jonka tahdottiin kuolla käärmeen puremaan joka tahdottiin myydä ohi myyville kaupustelijoille etsikää sitä veljeä jota te ette pidä kunniassa niin ehkä te löydätte myöskin ruokaa ja vaatetta.
Mutta Joosef kuvaa kuitenkin yhtä seurakuntaa eikä yhtä kristittyä.
Se halvin veli se vihatuin veli se halvin seurakunta se vihatuin seurakunta se on Josefin seurakunta jossa on ruokaa ja vaatetta viluun*Mutta ottaahan se tietenkin päähän joitakin ihmisiä myöntää se tosi asia että jos Israel tahtoo ruokaa niin Joosef on sitten lestaadiolais seurakunnassa. Tai seurakunnasta.
Kyllähän se koville ottaa ettei luterilainen pakana ole Israelin lasten ruokkija vaan Joosef Israelin heimosta.
Kun Israel sitten viimein ruokitaan elävällä ruoalla ja totisella viinillä niin sen tekee tämä Josef toinen Israelilainen eli juutalainen, eli toisinsanoen sitä ei tee pakana.
Kun he odottavat israelilaisten kääntymystä niin he vain unohtavat sen tosiasia että kun Israeliin tuli nälänhätä niin Joosef ruokki heitä mutta Josef ei olekaan pakana vaan Aabrahamin siemenestä Israelilainen lihan jälkeen juutalainen, omaisuuskansaa viemään eteenpäin sen valtakunnan voimaa joka Kristuksessa Jeesuksessa ilmoitetaan! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ottaahan se tietenkin päähän joitakin ihmisiä myöntää se tosi asia että jos Israel tahtoo ruokaa niin Joosef on sitten lestaadiolais seurakunnassa. Tai seurakunnasta.
Kyllähän se koville ottaa ettei luterilainen pakana ole Israelin lasten ruokkija vaan Joosef Israelin heimosta.
Kun Israel sitten viimein ruokitaan elävällä ruoalla ja totisella viinillä niin sen tekee tämä Josef toinen Israelilainen eli juutalainen, eli toisinsanoen sitä ei tee pakana.
Kun he odottavat israelilaisten kääntymystä niin he vain unohtavat sen tosiasia että kun Israeliin tuli nälänhätä niin Joosef ruokki heitä mutta Josef ei olekaan pakana vaan Aabrahamin siemenestä Israelilainen lihan jälkeen juutalainen, omaisuuskansaa viemään eteenpäin sen valtakunnan voimaa joka Kristuksessa Jeesuksessa ilmoitetaan!Toki luterilainen pakana saa yrittää sitä ruokintaa ja vaatettamista mutta mahtaakohan se onnistua?
Sillä Israelin lasten vaatettaja ja ruokkija on Josef Israelin heimosta lihan jälkeen juutalainen Aabrahamin siemenestä uskon ja lihan kautta.
Ja niin siinäpäs teille vähän totuutta ja nielkää se ja karvastelkoon se teidän mahassanne. Aamen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerron vielä uudestaan tästä tapauksesta ihan vain siksi että on hyvä kertoa Facebookissa istuvien paavilaisten luontoa ettei se pimeenä pysyisi seurakunnalta.
Ensinnäkin minä olen elämäni aikana rakastunut kolme kertaa kaksi kertaa uskottomaan ja kolmas kerta oli ihminen joka on jo avioliitossa mutta hän ei ole kukaan kenestä olisin täällä puhunut.
Mutta minä olen huomannut sen että minusta ei ole kukaan kiinnostunut silloin kun en käy seuroissa.
Mutta kun minä kävin seuroissa niin minusta oli kovasti kiinnostunut kaksi naista ja he olivat todella kiinnostuneita. Mutta minulla oli sidottu omatunto ja olin murheellinen siitä kaipasin vain saada syntini anteeksi en ollut silloin siitä niin paljon kiinnostunut että voisinko saada jonkun vaimon mutta olin kiinnostunut voisinko saada syntini anteeksi jota en tietenkään osannut kysyä.
Mutta näiden kahden Simolin kiinnostus oli niin suurta että jos vaikka lapsenakin tuli puolen vuoden tauko tai vuoden siitä kun viimeksi olin seuroissa tai viimeksi niin kuitenkin se kiinnostus se aina pysyi sen pitkänkin tauon jälkeen mutta se tuli ilmi aina vasta sitten kun tulin seuroihin jossa kaipasin ainoastaan saada syntini anteeksi.
Ja sitten jossakin vaiheessa yksinkertaisesti en enään pystynyt tulla niin syntisenä seuroihin ilman Kristuksen häävaatetta se raja tuli vastaan että nyt on tarpeeksi monta vuotta kuljettu alastomana kristittyjen edessä ja nyt riitti nyt minä en pysty enään kun häpeä on liian suuri jos joutuu liian monta vuotta kulkemaan alasti puetettujen edessä.
Niin sitten tuli hyvin pitkä tauko seuroista mutta kristitty oli kuitenkin sama kuin mitä oli silloin kuin hän kävi seuroissa eli sieluntilassa ei tapahtunut mitään muutosta ainoastaan seuroissa käyminen loppui julki huoruutta ei ollut tapahtunut sama puhdas mies sinänsä mutta alaston hengellisesti ja likainen itsensä kanssa.
Mutta mikä oli ihmeellistä? Nämä naiset jotka äsken olivat kiinnostuneita, niin heistä ei ole sen jälkeen kuulunut yhtään mitään vaikka tämä kristitty mies on täysin 100% sama mies ja samalla sieluntilalla kuin silloin kuin kävi seuroissa.
Niin eikö se teistä ole hieman omituista?
Ja mitä ajattelette oliko ne kaksi hämähäkkiä siinä suihkun lattialla jotka tyhjästä ilmestyi kesken suihkun käynnin liikkumatta paikoilleen tuijottivat vain minua olikohan ne rukous vastaus?
En minä tiedä, mutta näistä palavasti minuun rakastuneista naisista ei kuitenkaan kuulunut mitään sen jälkeen mutta he olivat hyvin kiinnostuneita minusta silloin kuin tulin rukoushuoneelle ja kaipasin saada syntejäni myös Lumikki täällä Lahden rukoushuoneella hän oli minusta hyvin kiinnostunut kun olin juuri saanut syntini anteeksi mutta sitten kun lankesin häntä ajattelemalla ja ei ollut enään voimaa tulla alastomana seuroihin niin eipä ole tästä lumikistakaan mitään kuulunut 3 vuoteen ja varmaan löysi jo jonkun toisen eipä se minua kiinnosta.
Mutta minä ihmettelen sitä, kuinka joillakin ihmisillä on kova kiinnostus niitä kohtaan jotka tahtoo tulla lähemmäksi Jumalaa mutta kun he sitten siinä kiinnostuksessa niin kuin horjahtaa ja menee vähän kauemmaksi Jumalasta mutta vastoin omaa tahtoa niin tämä suuri kiinnostus joka oli äsken ja joka oli todella suurta kiinnostusta niin se häviää kuin savuna ilmaan siitä ei kuulu enään yhtään mitään se vain hävisi. Mutta jos taas tulen seuroihin ja taas haluan päästä lähemmäksi Jumalaa niin tuleekohan taas joku nainen ja onko taas kiinnostus kovin suurta niin kauan kun on A armon tunto tai b synnintunto?
Ja mitä siitä kiinnostuksesta seuraa, siitähän seuraa huoruuden himot. Ja mitä siitä seuraa? No siitähän seuraa se että tämä A armon tunto tai B synnintunto se niinkuin lakkaa ja tulee niinkuin huoruus ja siinä eläminen. Niinhän siinä käy.
Ja sehän on todella mielenkiintoista olla kiinnostunut niin kauan kun asiat menee niinkuin hyvin, ja olla sitten vähemmän kiinnostunut kun asiat menee vähän huonommin.
Mutta tämä on nyt sitten tätä sanotaan että lestaadiolaisuutta kun eroitetaan se 1% siitä 99%sta. Niin on kova kiinnostus näillä 99% niitä kohtaan jotka tahtoo taivaaseen ja kiinnostus on niin kauan kun niinkuin näyttää että on mahdollista että hän pääsee lähemmäksi Jumalaa.
Mutta sitten kun Joosef jää kuoppaan missä käärme makaa niin kuinka moni onkaan häntä sieltä nostamassa. Odottakaas minä lasken. 0. Sen verran. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerron vielä uudestaan tästä tapauksesta ihan vain siksi että on hyvä kertoa Facebookissa istuvien paavilaisten luontoa ettei se pimeenä pysyisi seurakunnalta.
Ensinnäkin minä olen elämäni aikana rakastunut kolme kertaa kaksi kertaa uskottomaan ja kolmas kerta oli ihminen joka on jo avioliitossa mutta hän ei ole kukaan kenestä olisin täällä puhunut.
Mutta minä olen huomannut sen että minusta ei ole kukaan kiinnostunut silloin kun en käy seuroissa.
Mutta kun minä kävin seuroissa niin minusta oli kovasti kiinnostunut kaksi naista ja he olivat todella kiinnostuneita. Mutta minulla oli sidottu omatunto ja olin murheellinen siitä kaipasin vain saada syntini anteeksi en ollut silloin siitä niin paljon kiinnostunut että voisinko saada jonkun vaimon mutta olin kiinnostunut voisinko saada syntini anteeksi jota en tietenkään osannut kysyä.
Mutta näiden kahden Simolin kiinnostus oli niin suurta että jos vaikka lapsenakin tuli puolen vuoden tauko tai vuoden siitä kun viimeksi olin seuroissa tai viimeksi niin kuitenkin se kiinnostus se aina pysyi sen pitkänkin tauon jälkeen mutta se tuli ilmi aina vasta sitten kun tulin seuroihin jossa kaipasin ainoastaan saada syntini anteeksi.
Ja sitten jossakin vaiheessa yksinkertaisesti en enään pystynyt tulla niin syntisenä seuroihin ilman Kristuksen häävaatetta se raja tuli vastaan että nyt on tarpeeksi monta vuotta kuljettu alastomana kristittyjen edessä ja nyt riitti nyt minä en pysty enään kun häpeä on liian suuri jos joutuu liian monta vuotta kulkemaan alasti puetettujen edessä.
Niin sitten tuli hyvin pitkä tauko seuroista mutta kristitty oli kuitenkin sama kuin mitä oli silloin kuin hän kävi seuroissa eli sieluntilassa ei tapahtunut mitään muutosta ainoastaan seuroissa käyminen loppui julki huoruutta ei ollut tapahtunut sama puhdas mies sinänsä mutta alaston hengellisesti ja likainen itsensä kanssa.
Mutta mikä oli ihmeellistä? Nämä naiset jotka äsken olivat kiinnostuneita, niin heistä ei ole sen jälkeen kuulunut yhtään mitään vaikka tämä kristitty mies on täysin 100% sama mies ja samalla sieluntilalla kuin silloin kuin kävi seuroissa.
Ja mitä ajattelette oliko ne kaksi hämähäkkiä siinä suihkun lattialla jotka tyhjästä ilmestyi kesken suihkun käynnin liikkumatta paikoilleen tuijottivat vain minua olikohan ne rukous vastaus?
En minä tiedä, mutta näistä palavasti minuun rakastuneista naisista ei kuitenkaan kuulunut mitään sen jälkeen mutta he olivat hyvin kiinnostuneita minusta silloin kuin tulin rukoushuoneelle ja kaipasin saada syntejäni myös Lumikki täällä Lahden rukoushuoneella hän oli minusta hyvin kiinnostunut kun olin juuri saanut syntini anteeksi mutta sitten kun lankesin häntä ajattelemalla ja ei ollut enään voimaa tulla alastomana seuroihin niin eipä ole tästä lumikistakaan mitään kuulunut 3 vuoteen ja varmaan löysi jo jonkun toisen eipä se minua kiinnosta.
Mutta minä ihmettelen sitä, kuinka joillakin ihmisillä on kova kiinnostus niitä kohtaan jotka tahtoo tulla lähemmäksi Jumalaa mutta kun he sitten siinä kiinnostuksessa niin kuin horjahtaa ja menee vähän kauemmaksi Jumalasta mutta vastoin omaa tahtoa niin tämä suuri kiinnostus joka oli äsken ja joka oli todella suurta kiinnostusta niin se häviää kuin savuna ilmaan siitä ei kuulu enään yhtään mitään se vain hävisi. Mutta jos taas tulen seuroihin ja taas haluan päästä lähemmäksi Jumalaa niin tuleekohan taas joku nainen ja onko taas kiinnostus kovin suurta niin kauan kun on A armon tunto tai b synnintunto?
Ja mitä siitä kiinnostuksesta seuraa, siitähän seuraa huoruuden himot. Ja mitä siitä seuraa? No siitähän seuraa se että tämä A armon tunto tai B synnintunto se niinkuin lakkaa ja tulee niinkuin huoruus ja siinä eläminen. Niinhän siinä käy.
Ja sehän on todella mielenkiintoista olla kiinnostunut niin kauan kun asiat menee niinkuin hyvin, ja olla sitten vähemmän kiinnostunut kun asiat menee vähän huonommin.
Mutta tämä on nyt sitten tätä sanotaan että lestaadiolaisuutta kun eroitetaan se 1% siitä 99%sta. Niin on kova kiinnostus näillä 99% niitä kohtaan jotka tahtoo taivaaseen ja kiinnostus on niin kauan kun niinkuin näyttää että on mahdollista että hän pääsee lähemmäksi Jumalaa.
Mutta sitten kun Joosef jää kuoppaan missä käärme makaa niin kuinka moni onkaan häntä sieltä nostamassa. Odottakaas minä lasken. 0. Sen verran.Vaikka pakko sanoa rehellisesti ettei simolineista tulee huoruuden himoa ei millään pahalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka pakko sanoa rehellisesti ettei simolineista tulee huoruuden himoa ei millään pahalla.
Mutta heillä oli tarvetta saada mies minusta siksi että kun minä avioliitossa kaipaan saada syntejä anteeksi niin minun vierellä ei ole ketään joka voisi todistaa.
Siinähän heidän päämääränsä oli. Ja pitää hauskaa maailmassa. Ja istua Facebookissa ja kertoa maailmalle kuinka minä olen maailman keskipiste.
En voi sietää yhtäkään naista jonka löydän Facebookista vaikka ei siinä ei minuakaan siedä kukaan nainen näitten kirjoitusten jälkeen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta heillä oli tarvetta saada mies minusta siksi että kun minä avioliitossa kaipaan saada syntejä anteeksi niin minun vierellä ei ole ketään joka voisi todistaa.
Siinähän heidän päämääränsä oli. Ja pitää hauskaa maailmassa. Ja istua Facebookissa ja kertoa maailmalle kuinka minä olen maailman keskipiste.
En voi sietää yhtäkään naista jonka löydän Facebookista vaikka ei siinä ei minuakaan siedä kukaan nainen näitten kirjoitusten jälkeenTule tunnustamaan vaan kiinnostuksesi niin menen Facebookiin ja katson löydänkö sinut sieltä ja oksennan päällesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tule tunnustamaan vaan kiinnostuksesi niin menen Facebookiin ja katson löydänkö sinut sieltä ja oksennan päällesi.
On aika pitkä kokemus näistä Facebook issa olevista kristityistä ja saarnaajista.
Heistä saa apua elämän tiellä näin paljon; - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta sitten kun Joosef jää kuoppaan missä käärme makaa niin kuinka moni onkaan häntä sieltä nostamassa. Odottakaas minä lasken. 0. Sen verran.Mutta jos nyt me leikisti kuvitellaan että se oli oikeaa kiinnostusta eikä sitä että oli vain tarkoitus tappaa toisen heräys/ olla sellainen kivi tulevassa avioliitossa josta ei saa elämän vettä tarpeeseen niin jos se ei ollutkaan niin
Niin kyllä minä heillekin annoin mahdollisuuden minä sanoin nyt kun minä en käy seuroissa niin ensimmäinen nainen kuka ottaa yhteyttä minun niin saa minusta miehen.
Mutta kuinka on ollut kiinnostunut nyt? Aivan ei yksikään.
Niin ei voi minulle sanoa etten minä antanut mahdollisuutta eikä voi sanoa että minä poljin rakkautta kun 15 vuotta on ollut aikaa olla kiinnostunut myöskin seurakunnan ulkopuolella eikä ainoastaan kun näyttää siltä että nyt se mies nyt se saattaa käsittää kristillisyyden että pitäisikö minun nyt tulla tuohon väliin ja vähän sekoittaa sitä että se unohtaa Jumalan.
Samahan mies minä olen ollut tässä tämän 15 vuotta kun en ole käynyt seuroissa sama mies mutta ei nyt tunnukaan kiinnostavan kun ei mies ole lähenemässä Jumalaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta jos nyt me leikisti kuvitellaan että se oli oikeaa kiinnostusta eikä sitä että oli vain tarkoitus tappaa toisen heräys/ olla sellainen kivi tulevassa avioliitossa josta ei saa elämän vettä tarpeeseen niin jos se ei ollutkaan niin
Niin kyllä minä heillekin annoin mahdollisuuden minä sanoin nyt kun minä en käy seuroissa niin ensimmäinen nainen kuka ottaa yhteyttä minun niin saa minusta miehen.
Mutta kuinka on ollut kiinnostunut nyt? Aivan ei yksikään.
Niin ei voi minulle sanoa etten minä antanut mahdollisuutta eikä voi sanoa että minä poljin rakkautta kun 15 vuotta on ollut aikaa olla kiinnostunut myöskin seurakunnan ulkopuolella eikä ainoastaan kun näyttää siltä että nyt se mies nyt se saattaa käsittää kristillisyyden että pitäisikö minun nyt tulla tuohon väliin ja vähän sekoittaa sitä että se unohtaa Jumalan.
Samahan mies minä olen ollut tässä tämän 15 vuotta kun en ole käynyt seuroissa sama mies mutta ei nyt tunnukaan kiinnostavan kun ei mies ole lähenemässä Jumalaa.ookko nää saanut sillee ikkää ???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ookko nää saanut sillee ikkää ???
Daavid. Syntyi kuningas aasin ja varsan yhdistelmästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska Jeesus istui sen päällä niin se oli kuningas aasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aasi=tyhmä=hulluus
Kuningas aasin päällä= kuninkaan hulluus
Varsa= nuorukainen,poikanen =
Kuninkuus poikasen päällä hulluudessa.
Kuningas=valtakunta
Kuningas aasi= valtakunta hulluudessa yhdistelmä + varsa= valtakunta hulluudessa poikasen Jeesuksen Kristuksen päällä.
Varsa on siis Jeesus.
Se hämää koska Jeesus istui sen päällä mutta se on vertauskuva fariseuksille.
Todellisuudessa Jeesus oli se varsa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aasi=tyhmä=hulluus
Kuningas aasin päällä= kuninkaan hulluus
Varsa= nuorukainen,poikanen =
Kuninkuus poikasen päällä hulluudessa.
Kuningas=valtakunta
Kuningas aasi= valtakunta hulluudessa yhdistelmä varsa= valtakunta hulluudessa poikasen Jeesuksen Kristuksen päällä.
Varsa on siis Jeesus.
Se hämää koska Jeesus istui sen päällä mutta se on vertauskuva fariseuksille.
Todellisuudessa Jeesus oli se varsaDaavid siis syntyi kuninkaan hullutuksen kautta ja varsan eli poikasen Jeesuksen Kristuksen yhdistelmästä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Daavid siis syntyi kuninkaan hullutuksen kautta ja varsan eli poikasen Jeesuksen Kristuksen yhdistelmästä
Oliko sekavasti sanottu? Fariseus tosin ei pysty ymmärtämään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko sekavasti sanottu? Fariseus tosin ei pysty ymmärtämään
Fariseuksille on hulluus kun kuningas istuu kuningas aasin päällä, ja sanoo varsalle kuningas siis kanna minun valtakuntaani...
Kirjanoppineet ei ymmärrä.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fariseuksille on hulluus kun kuningas istuu kuningas aasin päällä, ja sanoo varsalle kuningas siis kanna minun valtakuntaani...
Kirjanoppineet ei ymmärrä..Jos ymmärtäväinen tulee kerran tuhannessa vuodessa tai kerran 200vuodessa tai kerran 100 vuodessa niin onhan se sitten pakko selittää.
Kuningas aasi siis.
Mihin se perustuu jota on viisaat miettineet ja apostolit pähkäilleet Paavali mm ja sanonut en minä sitä täydellisesti ymmärrä.
Mutta Jumala valtakunta niin kauan kun se on ollut maailman alusta asti niin ihmisillä on ollut kapina sitä vastaan mitä Jumala sanoo eli he ei tahdo uskoa sitä mitä Jumala sanoo.
Ja nyt sitten Jumala ajatteli jos hän hulluuden kautta saisi ihmiset uskomaan siihen mitä Hän sanoo koska ihmiset ei muuten usko Jumalan SANOJA.
Ja kun Jumala sanoo vaikka tänä päivänä älä tee huorin niin mitä ihminen tekee? No hän tekee huorin eli hän ei usko Jumalan sanoja.
Mutta nyt Jumala sitten antoi hulluuden koska ihmiset ei tahdo viisautta uskoa ja niin Hän sitten antoi Poikansa Jeesuksen Kristuksen ja sanoi uskokaa Häneen niin saatte kaikki syntinne anteeksi ja mitä sitten? No tahdotko sinä saada syntisi anteeksi?
Mutta mistä on kysymys? Siitä että onko helpompi uskoa Jumalan sanoja silloin kun Hän puhuu hulluja? Onko silloin helppo uskoa Jumalan sanoja kun Hän sanoo usko Herraan Jeesukseen Kristukseen niin sinä pelastuta kuin uskoa että älä tee huorin tai joudut kadotukseen.
Ja niin sitten hulluuden kautta Jumala saa uskomaan ihmiset hänen mitä Hänen sanoja.
Ja siinä on silloin valtakunta aasin päällä koska ihmiset ei tahtonut uskoa Jumalaa ja Hänen ääntään eli puheitaan viisaudessa niin Jumala katsoi paremmaksi antaa sanansa hulluudessa jos ihmiset sitten uskoisivat Häntä ja nyt tässä Jumala johdattaa ihmistä kun Hän ensin antaa synnit anteeksi niin sen jälkeen Hän johdattaa pidemmälle no nyt sinä uskoit yhden minun sanoista tahdotkos nyt uskoa toisenkin sanani? Ja niin Hän jatkaa sitten viisaudesta ja sanoo älä enään tee sitä mitä ennen teit nyt kun sinä olet saanut syntisi anteeksi uskon kautta niin elä nyt Herralle eli Jumalalle pyhitä sinun elämäsi Kristuksen kautta uskossa Jumalalle.
Ja mikä tässä kaikessa on takana sanon sen uudestaan kun ihmiset ei usko sitä mitä Jumala sanoo, niin Hän johdattaa ihmiset hulluuden kautta uskomaan Hänen sanojaan.
Mutta en tiedä. Onko tämä sitten sellaista jota tarvitsee kaikkien tietää mutta jos ymmärtäväisiä tulee niin harvoin niin ehkäpä seuraava tämän ymmärtävä on 2000 vuoden päästä niin ehkä sitten voi olla parempi jakaa ymmärrys vaikka en tunnekaan mitään Hengen vahvistuksia sen tarpeellisuudesta eli jos järki jollain vahvistuu niin mitä Hän siitä hyötyy muuta kuin että ymmärtää uskoa kun kuulee Jumalan äänen puhuvan. Siitä on kysymys koko Raamatussa usko mitä Jumala sanoo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ymmärtäväinen tulee kerran tuhannessa vuodessa tai kerran 200vuodessa tai kerran 100 vuodessa niin onhan se sitten pakko selittää.
Kuningas aasi siis.
Mihin se perustuu jota on viisaat miettineet ja apostolit pähkäilleet Paavali mm ja sanonut en minä sitä täydellisesti ymmärrä.
Mutta Jumala valtakunta niin kauan kun se on ollut maailman alusta asti niin ihmisillä on ollut kapina sitä vastaan mitä Jumala sanoo eli he ei tahdo uskoa sitä mitä Jumala sanoo.
Ja nyt sitten Jumala ajatteli jos hän hulluuden kautta saisi ihmiset uskomaan siihen mitä Hän sanoo koska ihmiset ei muuten usko Jumalan SANOJA.
Ja kun Jumala sanoo vaikka tänä päivänä älä tee huorin niin mitä ihminen tekee? No hän tekee huorin eli hän ei usko Jumalan sanoja.
Mutta nyt Jumala sitten antoi hulluuden koska ihmiset ei tahdo viisautta uskoa ja niin Hän sitten antoi Poikansa Jeesuksen Kristuksen ja sanoi uskokaa Häneen niin saatte kaikki syntinne anteeksi ja mitä sitten? No tahdotko sinä saada syntisi anteeksi?
Mutta mistä on kysymys? Siitä että onko helpompi uskoa Jumalan sanoja silloin kun Hän puhuu hulluja? Onko silloin helppo uskoa Jumalan sanoja kun Hän sanoo usko Herraan Jeesukseen Kristukseen niin sinä pelastuta kuin uskoa että älä tee huorin tai joudut kadotukseen.
Ja niin sitten hulluuden kautta Jumala saa uskomaan ihmiset hänen mitä Hänen sanoja.
Ja siinä on silloin valtakunta aasin päällä koska ihmiset ei tahtonut uskoa Jumalaa ja Hänen ääntään eli puheitaan viisaudessa niin Jumala katsoi paremmaksi antaa sanansa hulluudessa jos ihmiset sitten uskoisivat Häntä ja nyt tässä Jumala johdattaa ihmistä kun Hän ensin antaa synnit anteeksi niin sen jälkeen Hän johdattaa pidemmälle no nyt sinä uskoit yhden minun sanoista tahdotkos nyt uskoa toisenkin sanani? Ja niin Hän jatkaa sitten viisaudesta ja sanoo älä enään tee sitä mitä ennen teit nyt kun sinä olet saanut syntisi anteeksi uskon kautta niin elä nyt Herralle eli Jumalalle pyhitä sinun elämäsi Kristuksen kautta uskossa Jumalalle.
Ja mikä tässä kaikessa on takana sanon sen uudestaan kun ihmiset ei usko sitä mitä Jumala sanoo, niin Hän johdattaa ihmiset hulluuden kautta uskomaan Hänen sanojaan.
Mutta en tiedä. Onko tämä sitten sellaista jota tarvitsee kaikkien tietää mutta jos ymmärtäväisiä tulee niin harvoin niin ehkäpä seuraava tämän ymmärtävä on 2000 vuoden päästä niin ehkä sitten voi olla parempi jakaa ymmärrys vaikka en tunnekaan mitään Hengen vahvistuksia sen tarpeellisuudesta eli jos järki jollain vahvistuu niin mitä Hän siitä hyötyy muuta kuin että ymmärtää uskoa kun kuulee Jumalan äänen puhuvan. Siitä on kysymys koko Raamatussa usko mitä Jumala sanoo.Oikeastaan voi olla että Paavali puhui toisesta asiasta mitä hän ei ymmärtänyt.
Voi siis olla
Minä vain ajattelen niin että kun Luther ja Paavali yrittää uskoa selittää niin perin pohjin niin he eivät ymmärrä mistä koko kristillisyydestä on kysymys alkaen Eedenin paratiisista ensimmäisistä ihmisistä alkaen.
Ja kristillisyydessä ei oikeastaan ole kysymys siitä että sinä täydellisesti ymmärrät kuinka sinun tulee usko Kristuksessa käsittää eli niinkuin se yksi sana se sana usko kuinka sinun tulee se ajatella silloin kuin luulet puhetta Kristuksesta
Mutta kun sinulle kirkastuu tämä että Jeesus ratsasti aasin päällä ja sinä muistat miksi Aabraham oli vanhurskas koska hän totteli Jumalan puhetta eli uskoi sen mitä Jumala sanoi.
Niin silloin sinulle kirkastuu mistä on kysymys tässä kaikessa. Olkoot välillä profeetta, olkoot välillä Johannes Kastaja, olkoot Jeesus ja 12 erilaista apostolia ja Herra on antanut niin paljon erilaisia ihmisiä julistamaan hänen sanaansa ja ihmiset ei ota sitä vastaan ja Hän on kokeillut kaikkea kaikkea mahdollista. Ja viimein Hän uhrasi poikansa jos he nyt Uskoisivat minua vähän paremmin eli sitä mitä Minä opetan heille.
Ja niin tuli Jumalan valtakunta hulluuden kautta. Onko nyt helpompi uskoa Jumalan sanoja kun se sanoo usko Herraan Jeesukseen Kristukseen niin sinä pelastut.
Ja siinä ei ole kysymys siitä mitä Luther ja Paavali tahtoo ymmärtää että miksi sinä pelastut uskon kautta Kristukseen eli miten.
Ei vaan siinä on kysymys siitä että sinä uskot sen mitä Jumala sanoi sillä ihmisillä on ollut kapina Jumalaa vastaan ja sitä vastaan mitä Jumala sanoo maailman alusta asti.
Ja kun Paavali kysyy uskon salaisuutta niin se on siinä että sinä uskoit sen mitä Jumala sanoi.
Niin myös Isäsi Aabraham teki että hän hulluuden kautta tuli vanhurskaaksi koska hän uskoi sen mitä Jumala sanoi
Aabrahamin vanhurskaus tuli myös hulluuden kautta ja jos sinä Paavali tai Luther yrität ymmärtää Kristuksen uskon salaisuutta niin se on sama asia kuin sinä yrittäisit ymmärtää mikä salaisuus siinä on kun Aabraham uhrasi poikaansa että vaikka hän jätti sen teon kesken niin mikä salaisuus siinä on että senkaltaisen teon kautta tulee vanhurskaaksi eihän siinä ole mitään järkeä?
Mutta salaisuus on siinä että hän uskoi sen sanan mitä Jumala sanoi. Ja siinä on vanhurskaus kun sinä uskot mitä Jumala sanoo ja ei ole muuta vanhurskautta hamasta Aabrahamista eikä Noasta ei maailman luomisesta asti niin tähän päivään asti ei ole muuta vanhurskautta kuin se että sinä uskot sen mitä Jumala on sanonut. Ja mitä Hän sanoo Pyhän Hengen kautta tai voimassa.
Ja se on ihmisille mahdotonta mutta lapsille se on helppoa uskoa mitä Isä opettaa. Lapsille on kevyttä tulla taivaaseen kun hän vain uskoo mitä taivaan Isä sanoo ja siinä on Aabarahamin vanhurskaus että hän uskoi mitä Jumala sanoi!!!
Ja nyt on Paavali ravittu ja Luther on tehty viisaaksi. Ja ymmärtämättömät ymmärtäväiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeastaan voi olla että Paavali puhui toisesta asiasta mitä hän ei ymmärtänyt.
Voi siis olla
Minä vain ajattelen niin että kun Luther ja Paavali yrittää uskoa selittää niin perin pohjin niin he eivät ymmärrä mistä koko kristillisyydestä on kysymys alkaen Eedenin paratiisista ensimmäisistä ihmisistä alkaen.
Ja kristillisyydessä ei oikeastaan ole kysymys siitä että sinä täydellisesti ymmärrät kuinka sinun tulee usko Kristuksessa käsittää eli niinkuin se yksi sana se sana usko kuinka sinun tulee se ajatella silloin kuin luulet puhetta Kristuksesta
Mutta kun sinulle kirkastuu tämä että Jeesus ratsasti aasin päällä ja sinä muistat miksi Aabraham oli vanhurskas koska hän totteli Jumalan puhetta eli uskoi sen mitä Jumala sanoi.
Niin silloin sinulle kirkastuu mistä on kysymys tässä kaikessa. Olkoot välillä profeetta, olkoot välillä Johannes Kastaja, olkoot Jeesus ja 12 erilaista apostolia ja Herra on antanut niin paljon erilaisia ihmisiä julistamaan hänen sanaansa ja ihmiset ei ota sitä vastaan ja Hän on kokeillut kaikkea kaikkea mahdollista. Ja viimein Hän uhrasi poikansa jos he nyt Uskoisivat minua vähän paremmin eli sitä mitä Minä opetan heille.
Ja niin tuli Jumalan valtakunta hulluuden kautta. Onko nyt helpompi uskoa Jumalan sanoja kun se sanoo usko Herraan Jeesukseen Kristukseen niin sinä pelastut.
Ja siinä ei ole kysymys siitä mitä Luther ja Paavali tahtoo ymmärtää että miksi sinä pelastut uskon kautta Kristukseen eli miten.
Ei vaan siinä on kysymys siitä että sinä uskot sen mitä Jumala sanoi sillä ihmisillä on ollut kapina Jumalaa vastaan ja sitä vastaan mitä Jumala sanoo maailman alusta asti.
Ja kun Paavali kysyy uskon salaisuutta niin se on siinä että sinä uskoit sen mitä Jumala sanoi.
Niin myös Isäsi Aabraham teki että hän hulluuden kautta tuli vanhurskaaksi koska hän uskoi sen mitä Jumala sanoi
Aabrahamin vanhurskaus tuli myös hulluuden kautta ja jos sinä Paavali tai Luther yrität ymmärtää Kristuksen uskon salaisuutta niin se on sama asia kuin sinä yrittäisit ymmärtää mikä salaisuus siinä on kun Aabraham uhrasi poikaansa että vaikka hän jätti sen teon kesken niin mikä salaisuus siinä on että senkaltaisen teon kautta tulee vanhurskaaksi eihän siinä ole mitään järkeä?
Mutta salaisuus on siinä että hän uskoi sen sanan mitä Jumala sanoi. Ja siinä on vanhurskaus kun sinä uskot mitä Jumala sanoo ja ei ole muuta vanhurskautta hamasta Aabrahamista eikä Noasta ei maailman luomisesta asti niin tähän päivään asti ei ole muuta vanhurskautta kuin se että sinä uskot sen mitä Jumala on sanonut. Ja mitä Hän sanoo Pyhän Hengen kautta tai voimassa.
Ja se on ihmisille mahdotonta mutta lapsille se on helppoa uskoa mitä Isä opettaa. Lapsille on kevyttä tulla taivaaseen kun hän vain uskoo mitä taivaan Isä sanoo ja siinä on Aabarahamin vanhurskaus että hän uskoi mitä Jumala sanoi!!!
Ja nyt on Paavali ravittu ja Luther on tehty viisaaksi. Ja ymmärtämättömät ymmärtäväiseksi.Miksi ymmärtäväisiä tulee niin harvoin tiesin sen jo kauan sitten noin 12-11 vuotta sitten. En tiedä jaksanko kirjoittaa.silloin ei jaksa kun järjestä pitää kaikki sanoa
Koska kristityt luulee että se Jumalan äänen kuunteleminen on jotain örinää pään sisällä ja tavallaan ne kenellä on profetian lahja niin ei vaan osaa käyttää sitä.
Mutta toisaalta taas yhtä totta on se että jos Jumala haluaa sinun puhuvan niin kyllä Hän laittaa sinut puhumaan.
Siis kun apostoli sanoo että hän tahtoo myös kirjoittaa kirjeen jne..niin todellisuudessa Jumala antoi sen tahdon.
Eli et voi kuulla Jumalan ääntä niin että ilman minkäänlaista innoitusta alat vaan yhtä äkkiä puhumaan. Tarvitaan ensiksi joku sellainen ajatus tai tunne tai tarve puhua ja se on niinkuin Jumalan antama ajatus tai tunne tai tarve puhua ja silloin voit uskoa että Jumala myös täyttää suun.
Mutta jos vaan lähetä ilman sellaista Jumalan tavallaan mikähän sana olisi sopiva ilman minkäänlaista kutsumusta tai ilman mitään mikä ajaa puhumaan alat puhumaan niin mistä sanat saat?
Jos Jumalan henki tuon ajatuksen ja alat puhumaan siitä ajatuksesta niin miksipä Jumala ei toisi myös siihen ajatukseen niin kuin jatko ajatuksia.
Tai jos Jumala antaa tarpeen puhua niin miksi hän ei myös antaisi siihen tarpeeseen jotain sanoja.
Mutta sellaista "Jumalan antamaa" alkua ei tule niin miksipä se loppukaan tulisi?
Jos joku ajattelee että profeetalle henget ovat alamaiset en tiedä onko ehkä profeetalle on mutta. Joudut puhumaan järjestäsi jos Jumala ei anna mitään mistä puhua.
Annan esimerkin
Sinä tahdot profetoida tai puhua Jumalansanaa ja sinä tahdot kuulla mitä Jumalan Henki kirkastaa.
Niin mitä sinun tulee odottaa silloin?
Eli kun sinä tahdot hedelmää taikka kasvua nähdä niin mitä odotat?
Sinä odotat siementä.
Ja kun siemen tulee niin sen jälkeen sinä avaat suusi niin se siemen eli leipä se murretaan sinun suussasi.
Mutta jos ei tule yhtäkään siementä niin mistäs murtaisit? Jos ei sinulla ole leipää mistä murtaa mutta tämä leipä on tämä Jeesus Kristus. Ja nyt jos Jeesus ei ole paikalla niin profeetan on hyvin vaikea murtaa leipää.
Silloin tarvitsee ensin odottaa että Herra Jeesus tulee ja kun Hän tulee niin Hän itse murtaa leivän.
Ja tässä on se kristityn ongelma kun hän alkaa puhumaan niin hän tahtoisi itse murtaa leipää.
Ja vaikka se on kirjoitettu avaa sinun suusi niin minä täytän sen.
Mutta huomaa kun se sanoo MINÄ täytän sen.
Ja siksi ensiksi tulee niinkuin odottaa että Herra Jeesus tulee, ja kun Hän tulee niin sinä tunnet sen koska Jeesus ei tule koskaan ilman sanaa Hän antaa sinulle vaikka yhden siemenen tai Hän antaa tuntea läsnäolonsa tai jotakin muuta ja silloin sinun on turvallista avata suu kun sinä tiedät että Herra Jeesus täyttää sen. Mutta Hän täyttää ja siksi Hänen täytyy olla paikalla koska ihmisjärki on sitten vähän ongelmissa jos joutuu niinkuin itse kovasti miettimään mitä puhuu. No näitä puhuin järjestäni ainakin suurimmaksi osaksi niinkuin lähes kaikki viestini mutta en kuitenkaan kaikkia ainakaan kokonaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ymmärtäväisiä tulee niin harvoin tiesin sen jo kauan sitten noin 12-11 vuotta sitten. En tiedä jaksanko kirjoittaa.silloin ei jaksa kun järjestä pitää kaikki sanoa
Koska kristityt luulee että se Jumalan äänen kuunteleminen on jotain örinää pään sisällä ja tavallaan ne kenellä on profetian lahja niin ei vaan osaa käyttää sitä.
Mutta toisaalta taas yhtä totta on se että jos Jumala haluaa sinun puhuvan niin kyllä Hän laittaa sinut puhumaan.
Siis kun apostoli sanoo että hän tahtoo myös kirjoittaa kirjeen jne..niin todellisuudessa Jumala antoi sen tahdon.
Eli et voi kuulla Jumalan ääntä niin että ilman minkäänlaista innoitusta alat vaan yhtä äkkiä puhumaan. Tarvitaan ensiksi joku sellainen ajatus tai tunne tai tarve puhua ja se on niinkuin Jumalan antama ajatus tai tunne tai tarve puhua ja silloin voit uskoa että Jumala myös täyttää suun.
Mutta jos vaan lähetä ilman sellaista Jumalan tavallaan mikähän sana olisi sopiva ilman minkäänlaista kutsumusta tai ilman mitään mikä ajaa puhumaan alat puhumaan niin mistä sanat saat?
Jos Jumalan henki tuon ajatuksen ja alat puhumaan siitä ajatuksesta niin miksipä Jumala ei toisi myös siihen ajatukseen niin kuin jatko ajatuksia.
Tai jos Jumala antaa tarpeen puhua niin miksi hän ei myös antaisi siihen tarpeeseen jotain sanoja.
Mutta sellaista "Jumalan antamaa" alkua ei tule niin miksipä se loppukaan tulisi?
Jos joku ajattelee että profeetalle henget ovat alamaiset en tiedä onko ehkä profeetalle on mutta. Joudut puhumaan järjestäsi jos Jumala ei anna mitään mistä puhua.
Annan esimerkin
Sinä tahdot profetoida tai puhua Jumalansanaa ja sinä tahdot kuulla mitä Jumalan Henki kirkastaa.
Niin mitä sinun tulee odottaa silloin?
Eli kun sinä tahdot hedelmää taikka kasvua nähdä niin mitä odotat?
Sinä odotat siementä.
Ja kun siemen tulee niin sen jälkeen sinä avaat suusi niin se siemen eli leipä se murretaan sinun suussasi.
Mutta jos ei tule yhtäkään siementä niin mistäs murtaisit? Jos ei sinulla ole leipää mistä murtaa mutta tämä leipä on tämä Jeesus Kristus. Ja nyt jos Jeesus ei ole paikalla niin profeetan on hyvin vaikea murtaa leipää.
Silloin tarvitsee ensin odottaa että Herra Jeesus tulee ja kun Hän tulee niin Hän itse murtaa leivän.
Ja tässä on se kristityn ongelma kun hän alkaa puhumaan niin hän tahtoisi itse murtaa leipää.
Ja vaikka se on kirjoitettu avaa sinun suusi niin minä täytän sen.
Mutta huomaa kun se sanoo MINÄ täytän sen.
Ja siksi ensiksi tulee niinkuin odottaa että Herra Jeesus tulee, ja kun Hän tulee niin sinä tunnet sen koska Jeesus ei tule koskaan ilman sanaa Hän antaa sinulle vaikka yhden siemenen tai Hän antaa tuntea läsnäolonsa tai jotakin muuta ja silloin sinun on turvallista avata suu kun sinä tiedät että Herra Jeesus täyttää sen. Mutta Hän täyttää ja siksi Hänen täytyy olla paikalla koska ihmisjärki on sitten vähän ongelmissa jos joutuu niinkuin itse kovasti miettimään mitä puhuu. No näitä puhuin järjestäni ainakin suurimmaksi osaksi niinkuin lähes kaikki viestini mutta en kuitenkaan kaikkia ainakaan kokonaanKai.
Ehkä en uskalla vain sanoa mitä ajattelen jos ne viestit kuullostaa tyhmältä mistä luulen jotain - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kai.
Ehkä en uskalla vain sanoa mitä ajattelen jos ne viestit kuullostaa tyhmältä mistä luulen jotainJosefin tarinat mutta ehkä se kirkastuu paremmin jos niitä lukee ääneen eikä mielessä vaikka se kertomus siitä joosefista tuolla ylhäällä niin lue ääneen se. Koska muistaakseni no en muista enään mutta hämärä muistikuva on kuin oli ollut eri fiilis kun siinä viestissä kuin puhuin simolinin tytöistä kun tapana on lukea viestejäni ääneen aina joskus niin selkenee paremmin mikä henki niissä on
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Josefin tarinat mutta ehkä se kirkastuu paremmin jos niitä lukee ääneen eikä mielessä vaikka se kertomus siitä joosefista tuolla ylhäällä niin lue ääneen se. Koska muistaakseni no en muista enään mutta hämärä muistikuva on kuin oli ollut eri fiilis kun siinä viestissä kuin puhuin simolinin tytöistä kun tapana on lukea viestejäni ääneen aina joskus niin selkenee paremmin mikä henki niissä on
Tulee outo fiilis välillä kun lukee ääneen jotain..viestiä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulee outo fiilis välillä kun lukee ääneen jotain..viestiä
En nyt muista missä vietiketjuissa ja mitä viestejä joistain tulee vähän oudot fibat välillä.
Kun huvikseen lukee niitä ääneen. Työpäivän jälkeen autossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En nyt muista missä vietiketjuissa ja mitä viestejä joistain tulee vähän oudot fibat välillä.
Kun huvikseen lukee niitä ääneen. Työpäivän jälkeen autossa.Saarnaako tässä nyt Leppänen vai meikäläinen tuli kerran fiilis. Ja toisella kertaa toinen. Kun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saarnaako tässä nyt Leppänen vai meikäläinen tuli kerran fiilis. Ja toisella kertaa toinen. Kun.
Hetkone sano putkone. Että. Se on vähän semmonen tuo. Sanan antaja joskus kun tuntuu että sitä toiset arvostelee mutta sitten kun sitä lukee niinkuin ääneen niin tulee fiilis että joo toisen paikkakunnan saarnaaja tuomitsee tämän monestakin syystä mutta jostakin kumman syystä tulee fiilis kun tässä saarnaisi joku sellainen ääni jota olisi joskus kuullut ja senpöydän takaa josta sitä ei niinkuin tuomita ja se on outo fiilis sitten
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hetkone sano putkone. Että. Se on vähän semmonen tuo. Sanan antaja joskus kun tuntuu että sitä toiset arvostelee mutta sitten kun sitä lukee niinkuin ääneen niin tulee fiilis että joo toisen paikkakunnan saarnaaja tuomitsee tämän monestakin syystä mutta jostakin kumman syystä tulee fiilis kun tässä saarnaisi joku sellainen ääni jota olisi joskus kuullut ja senpöydän takaa josta sitä ei niinkuin tuomita ja se on outo fiilis sitten
Ne jotka pitää kiinni siitä vanhasta kristillisyydestä niin voitte olla varmoja ettei heistä tehdä lähetymiehiä ja ne jotka eivät olleet ...eivät pääse edes seurakuntaan sisään.
Se vanha kristillisyys ei ollut sitä että koetellaan mitä saarnataan ensi seuroissa mutta se oli sitä että kuunnellaan mitä Jumalan Henki kirkastaa
Vaikka muutamat käsittävätkin tämän niin mm PN että ei mietitä etukäteen mitä saarnataan mutta sitten kun saarnataan niin kuunnellaan mitä järki kirkastaa. No se on ehkä hieman provosoivasti ja kärjistetysti sanottu mutta onhan se nyt fakta ...mitä en viitsi ehkä tähän kirjoittaa mutta ne ketkä edustaa sitä alkukeistillisyyttä niin on ihan tavallisia saarnajia eihän sitä voi lähetys miehetkään kieltää vaikka en nyt viitsi niitten tavallisten saarnaajien nimiä mainita ketkä edustaa sitä alkukeistillisyyttä ettei heitä vainota.
Mutta ei kristillisyys ennen ollut sellaista että mietitään etukäteen mitä saarnataan ja kun Herran Henki tuon ajatuksen kesken saarnan niin ReH vastaa siihen mistäs sen nyt tietää mistä nämä ajatukset tulee ja alkaa puhumaan jotain muuta ei ollut sellaista kristillisyys ennen vaan ennen kuultiin mitä Jumalan Henki kirkasti ja Jumala joka on kaikkien ajatusten ja aivoitusten tuomari niin antaa ne ajatukset ja kun sinä ReH sanot mistä sen nyt tietää jne..niin mistäpä sen tietää..
Mutta Aabaraham tiesi kuitenkin koska hän uskoi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne jotka pitää kiinni siitä vanhasta kristillisyydestä niin voitte olla varmoja ettei heistä tehdä lähetymiehiä ja ne jotka eivät olleet ...eivät pääse edes seurakuntaan sisään.
Se vanha kristillisyys ei ollut sitä että koetellaan mitä saarnataan ensi seuroissa mutta se oli sitä että kuunnellaan mitä Jumalan Henki kirkastaa
Vaikka muutamat käsittävätkin tämän niin mm PN että ei mietitä etukäteen mitä saarnataan mutta sitten kun saarnataan niin kuunnellaan mitä järki kirkastaa. No se on ehkä hieman provosoivasti ja kärjistetysti sanottu mutta onhan se nyt fakta ...mitä en viitsi ehkä tähän kirjoittaa mutta ne ketkä edustaa sitä alkukeistillisyyttä niin on ihan tavallisia saarnajia eihän sitä voi lähetys miehetkään kieltää vaikka en nyt viitsi niitten tavallisten saarnaajien nimiä mainita ketkä edustaa sitä alkukeistillisyyttä ettei heitä vainota.
Mutta ei kristillisyys ennen ollut sellaista että mietitään etukäteen mitä saarnataan ja kun Herran Henki tuon ajatuksen kesken saarnan niin ReH vastaa siihen mistäs sen nyt tietää mistä nämä ajatukset tulee ja alkaa puhumaan jotain muuta ei ollut sellaista kristillisyys ennen vaan ennen kuultiin mitä Jumalan Henki kirkasti ja Jumala joka on kaikkien ajatusten ja aivoitusten tuomari niin antaa ne ajatukset ja kun sinä ReH sanot mistä sen nyt tietää jne..niin mistäpä sen tietää..
Mutta Aabaraham tiesi kuitenkin koska hän uskoi.Ehkä tämä Aabraham oli kärjistetysti sanottu. Koska ei enään Jumala silleen puhu kasvoista kasvoihin mutta Jumala puhuu ajatukseen.
Ja kun saarnamies ei usko niitä ajatuksia vaan alkaa puhumaan toista niin se ei ole Aabarahamin uskoa. Mutta se on tottelemattomuutta ja epäuskoa ja se vaikuttaa seurakunnassa myöskin epäuskoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä tämä Aabraham oli kärjistetysti sanottu. Koska ei enään Jumala silleen puhu kasvoista kasvoihin mutta Jumala puhuu ajatukseen.
Ja kun saarnamies ei usko niitä ajatuksia vaan alkaa puhumaan toista niin se ei ole Aabarahamin uskoa. Mutta se on tottelemattomuutta ja epäuskoa ja se vaikuttaa seurakunnassa myöskin epäuskoa.Saarnaajilla on silloin vastuu olla kuuliainen sille mitä Jumalan Henki tuo ajatukseen sillä Hän joka on kaikkien ajatusten ja aivoitusten ylimmäinen tuomari kyllä tietää johdattaa saarnamiehen ajatukset oikeaan suuntaan. Ja silloin saarnamies hän ei voi kuunnella omia ajatuksiaan mutta minä päätin ennen seuroja että minä luen tästä Raamatun kohdan ja minä puhun tästä se on tottelemattomuutta ja siinä ei näy Aabarahamin usko mutta siinä näkyy fariseusten kirjanoppineiden ja kuolleen uskon tunnustajien usko
Mutta Aabarahamin usko seisoo siinä että olla kuuliainen SILLE MITÄ Jumala PUHUU ja hän huutaa kyllä teille kovaa. Mitä teidän pitää puhua Hän antaa teille ajatuksia ja Hän antaa niitä paljon ettei teiltä mitään puuttuisi MUTTA te ETTE TAHDO NIISTÄ ENSIMMÄISTÄKÄÄN OTTAA VASTAAN vaan te tahdotte puhua teidän omaanne. Jota te olette valmistaneet illan pimeinä hetkinä tästä ja tästä minä huomenna luen ja puhun
Mutta Herran Henki sanoo kesken saarnan tulee ajatus ja tulee ajatuksia sillä Herra antaa runsaasti silloin kun on tarvitsevia kuulolla mutta te ette tahdo kuulla mitä Herra puhuu vaan te tahdotte teidän omaanne puhua seurakunnalle te tahdotte opettaa ja te tahdotte murtaa leipää vaikka teille on kyllä sanottu avatkaa suunne niin minä täytän sen.
Siinä on ollut kristillisyys ennen. Mutta missä se on tänä päivänä voi pimeyttä maan päällä kun te kiellätte Herraa puhumasta ja tahdotte itse äänessä olla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saarnaajilla on silloin vastuu olla kuuliainen sille mitä Jumalan Henki tuo ajatukseen sillä Hän joka on kaikkien ajatusten ja aivoitusten ylimmäinen tuomari kyllä tietää johdattaa saarnamiehen ajatukset oikeaan suuntaan. Ja silloin saarnamies hän ei voi kuunnella omia ajatuksiaan mutta minä päätin ennen seuroja että minä luen tästä Raamatun kohdan ja minä puhun tästä se on tottelemattomuutta ja siinä ei näy Aabarahamin usko mutta siinä näkyy fariseusten kirjanoppineiden ja kuolleen uskon tunnustajien usko
Mutta Aabarahamin usko seisoo siinä että olla kuuliainen SILLE MITÄ Jumala PUHUU ja hän huutaa kyllä teille kovaa. Mitä teidän pitää puhua Hän antaa teille ajatuksia ja Hän antaa niitä paljon ettei teiltä mitään puuttuisi MUTTA te ETTE TAHDO NIISTÄ ENSIMMÄISTÄKÄÄN OTTAA VASTAAN vaan te tahdotte puhua teidän omaanne. Jota te olette valmistaneet illan pimeinä hetkinä tästä ja tästä minä huomenna luen ja puhun
Mutta Herran Henki sanoo kesken saarnan tulee ajatus ja tulee ajatuksia sillä Herra antaa runsaasti silloin kun on tarvitsevia kuulolla mutta te ette tahdo kuulla mitä Herra puhuu vaan te tahdotte teidän omaanne puhua seurakunnalle te tahdotte opettaa ja te tahdotte murtaa leipää vaikka teille on kyllä sanottu avatkaa suunne niin minä täytän sen.
Siinä on ollut kristillisyys ennen. Mutta missä se on tänä päivänä voi pimeyttä maan päällä kun te kiellätte Herraa puhumasta ja tahdotte itse äänessä olla.Emme tiedä onko se kaikilla entisillä hautausurakoitsijoilla sama vika niinkuin näemme YouTubesta myös kuin on tämä bodi0.2 entinen hautausurakoitsija ja venäjämielinen
Että turpa on kuin apinalla ruma siis ja suu käy kovaan mutta ei yhtäkään ajatusta mitä Jumala antaa vaan kaikki itse mietittyä ja eilis iltana suunniteltua.
Mutta toivotaan että tämä elävä kristillisyys kirkastuisi vielä tälle ReH niin mekin heränneet sielut saisimme hänenkin saarnoistamme vähän ravintoa.
Epäusko kun vaikuttaa epäuskoa.
Tottelemattomuus tottelemattomuutta, ei siis pidä ihmetellä jos ReH joku lapsikin olisi epäuskoinen kuin noudattaa vain isänsä teitä joka ei kuuntele saarnoissa niitä ajatuksia kuin Jumala antaa vaan omia ajatuksiaan ja omaa päätään. Tällainen Aabrahamin siemenen viha se vaikuttaa myös lapsissa vihaa Aabrahamin siementä kohtaan.
Mutta meidän tulisi nyt rukoilla että nämä lähetysmiehetkin saisivat vielä parannuksen armon niin me heränneet sielut saisimme enemmän apua heräykseemme eli ravintoa saarnoista. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Emme tiedä onko se kaikilla entisillä hautausurakoitsijoilla sama vika niinkuin näemme YouTubesta myös kuin on tämä bodi0.2 entinen hautausurakoitsija ja venäjämielinen
Että turpa on kuin apinalla ruma siis ja suu käy kovaan mutta ei yhtäkään ajatusta mitä Jumala antaa vaan kaikki itse mietittyä ja eilis iltana suunniteltua.
Mutta toivotaan että tämä elävä kristillisyys kirkastuisi vielä tälle ReH niin mekin heränneet sielut saisimme hänenkin saarnoistamme vähän ravintoa.
Epäusko kun vaikuttaa epäuskoa.
Tottelemattomuus tottelemattomuutta, ei siis pidä ihmetellä jos ReH joku lapsikin olisi epäuskoinen kuin noudattaa vain isänsä teitä joka ei kuuntele saarnoissa niitä ajatuksia kuin Jumala antaa vaan omia ajatuksiaan ja omaa päätään. Tällainen Aabrahamin siemenen viha se vaikuttaa myös lapsissa vihaa Aabrahamin siementä kohtaan.
Mutta meidän tulisi nyt rukoilla että nämä lähetysmiehetkin saisivat vielä parannuksen armon niin me heränneet sielut saisimme enemmän apua heräykseemme eli ravintoa saarnoista.Saarnaajat oli aikoinaan profeettoja.
Tänä päivänä ne on ristoja ja reinoja kenellä on paljon tietämystä ja ketkä kysyy saarnaveljeltä mitä sinä ajattelet.
Joka kysymys itsessään ei olisi väärä jos sen asettaisi muotoon mitä Pyhä Henki tuo mieleesi jos tuo.
Pietari sanoo meillä on vahva profeetallinen (tarkistin netistä,) sana.
Tai en tiedä voisiko siinä olla Henki.
Mutta kuitenkin Pietarin sanoista kuuluu ettei siinä ole kysymyksessä mitä Pietari ajattelee kun hän sanoo meillä on vahva profeetallinen sana.
Ja niin oli saarnaajat ennen profeettoja ja profeteeraajia.
Mutta tänä päivänä lihallisia itseensä rakastuneita jotka ei tahdo kuulla Jumalan äänen puhuvan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Saarnaajat oli aikoinaan profeettoja.
Tänä päivänä ne on ristoja ja reinoja kenellä on paljon tietämystä ja ketkä kysyy saarnaveljeltä mitä sinä ajattelet.
Joka kysymys itsessään ei olisi väärä jos sen asettaisi muotoon mitä Pyhä Henki tuo mieleesi jos tuo.
Pietari sanoo meillä on vahva profeetallinen (tarkistin netistä,) sana.
Tai en tiedä voisiko siinä olla Henki.
Mutta kuitenkin Pietarin sanoista kuuluu ettei siinä ole kysymyksessä mitä Pietari ajattelee kun hän sanoo meillä on vahva profeetallinen sana.
Ja niin oli saarnaajat ennen profeettoja ja profeteeraajia.
Mutta tänä päivänä lihallisia itseensä rakastuneita jotka ei tahdo kuulla Jumalan äänen puhuvan.Mutta mitäs läski Tauno ajattelee siitä rakensiko Paavali eriseuraa kun hän haukkui Pietaria siitä kun Pietari katsoi karsaasti Paavalin seurakunnan päälle?
Ajattelemmeko me nyt niin että Paavali on eriseuran rakentaja koska hän haukkui Pyhää apostolia?
Vai olikohan eriseuran rakentaja sittenkin Pietari eli haukuttu joka katsoi näitten halvempien päälle karsaasti?
Teillä on kyllä muutamilla saarnaajilla tullut tavaksi tuomita niitä jotka teitä haukkuvat vaikka me näemmekin Raamatusta että Paavalin nuhde Pietarille ylönkatseesta oli aiheellinen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mutta mitäs läski Tauno ajattelee siitä rakensiko Paavali eriseuraa kun hän haukkui Pietaria siitä kun Pietari katsoi karsaasti Paavalin seurakunnan päälle?
Ajattelemmeko me nyt niin että Paavali on eriseuran rakentaja koska hän haukkui Pyhää apostolia?
Vai olikohan eriseuran rakentaja sittenkin Pietari eli haukuttu joka katsoi näitten halvempien päälle karsaasti?
Teillä on kyllä muutamilla saarnaajilla tullut tavaksi tuomita niitä jotka teitä haukkuvat vaikka me näemmekin Raamatusta että Paavalin nuhde Pietarille ylönkatseesta oli aiheellinen.Ja te kuulette tämän sanan ainoastaan läski sinä sanoit taunoa läskiksi mutta te ette kuitenkaan tahdo nähdä sitä kuinka hän katsoo halvempien päälle ja puhuu sidotuille sitä te ette tahdo nähdä sitä ylönkatsetta.
Mutta sanokaa nyt sitten että Paavali oli eriseuran rakentaja kun hän haukkui niin kovin sanoin pyhää Pietaria. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja te kuulette tämän sanan ainoastaan läski sinä sanoit taunoa läskiksi mutta te ette kuitenkaan tahdo nähdä sitä kuinka hän katsoo halvempien päälle ja puhuu sidotuille sitä te ette tahdo nähdä sitä ylönkatsetta.
Mutta sanokaa nyt sitten että Paavali oli eriseuran rakentaja kun hän haukkui niin kovin sanoin pyhää Pietaria.Joissakin profeetan puolikkaissa on vähän Pietarin vikaa että he kyllä näkevät vihaisin ja kirkkain silmin yhdessä ylönkatsotussa ja halvemmassa ja sidotussa kaikki hänen vikansa
Mutta itse heille ei kuitenkaan koskaan kirkastu että ylönsyömisessä eläminen on niin kuin kadottava synti ihan yhtä lailla kuin tämän halvemman synnit.
Jaa niin mutta hän tekee itsensä hurskaaksi koska koko seurakunta on hänen ystävänsä niin hänellä on monta lohduttajaa ja monta armo istuinta niin hänen on helppo tehdä itsensä hurskaaksi vaikka elämäkin synnin luvallisuudessa ihan samalla tavalla mutta koska tällä halvemmalla ei ole yhtään ystävää eli armoistuinta niin tämä lihavan saarnaajan on silloin helppo eli keviä tehdä itsensä hurskaaksi ja tekopyhäksi tämän halvemman ja sidotun edessä.
Ei hänellä katsokaas synti paina kun hänellä on ystäviä ketkä antaa ne anteeksi mutta tällä halvemmalla ei ole ystäviä niin hänen synnit ei sitten ole anteeksi annettu niin tämä lihava mies sitten ylpeilee sellaisia vastaan ja tuomitsee heitä.
Kyllähän siinä tarvitaan vähän kieroutunutta luonnetta kun yhtä poljettua kenellä ei ole yhtä ainoatakaan ystävää koko maan päällä alkaa vielä enemmän polkemaan ja painamaan maahan tätä sidottua kenelle ei ole yhtään ystävää. Mutta tällaisia saarnamiehiä meillä on täällä Helsingissä. He ovat oikein hurskaita ja uskossaan rikkaita saarnamiehiä ja veljiä ja he tulevat sitä hurskaammaksi mitä enemmän polkevat alas painettuja keillä ei ole ystäviä ja sitä enemmän heidän vanhurskautensa kirkastuu mitä enemmän he kävelevät profeettojen hautojen päälle. Heillä on vanhurskaus siinä kun he sylkevät profeetan päälle.
Mutta jos sitten sellaiselle sanoo niin eipä ole julki huoruudessa eikä yleisyömisessä eroitusta apostolisessa opissa niin kaipa se on kova tuomio, mutta se on kuitenkin oikea tuomio.
Mutta nämä julki huoruudessa elävät saarnsmiehet kuitenkin saavat tulla seuroihin ilolla ja riemulla koska heillä on niin monta ystävää jotka aina antaa heille heidän julki huoruutensa anteeksi.
Mutta näille halvemmille jotka eivät elä julki synneissä joiden synnit on heidän itsensä kanssa ovat niin pahoja syntisiä että heitä saa sitten katsoa niinkuin halpaa koiraa. Mutta koiralla on kuitenkin ystävä hänen Isäntä niin koira ei tarvitsekaan ystäviä tästä maailmasta jos se on isännän koira niin sille riittää että sillä on yksi ystävä nimittäin sen Isäntä ja isäntä kuitenkin muistaa koiraansa ja palkitsee sen kun se tappaa varkaan ja puree tunkeilijaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joissakin profeetan puolikkaissa on vähän Pietarin vikaa että he kyllä näkevät vihaisin ja kirkkain silmin yhdessä ylönkatsotussa ja halvemmassa ja sidotussa kaikki hänen vikansa
Mutta itse heille ei kuitenkaan koskaan kirkastu että ylönsyömisessä eläminen on niin kuin kadottava synti ihan yhtä lailla kuin tämän halvemman synnit.
Jaa niin mutta hän tekee itsensä hurskaaksi koska koko seurakunta on hänen ystävänsä niin hänellä on monta lohduttajaa ja monta armo istuinta niin hänen on helppo tehdä itsensä hurskaaksi vaikka elämäkin synnin luvallisuudessa ihan samalla tavalla mutta koska tällä halvemmalla ei ole yhtään ystävää eli armoistuinta niin tämä lihavan saarnaajan on silloin helppo eli keviä tehdä itsensä hurskaaksi ja tekopyhäksi tämän halvemman ja sidotun edessä.
Ei hänellä katsokaas synti paina kun hänellä on ystäviä ketkä antaa ne anteeksi mutta tällä halvemmalla ei ole ystäviä niin hänen synnit ei sitten ole anteeksi annettu niin tämä lihava mies sitten ylpeilee sellaisia vastaan ja tuomitsee heitä.
Kyllähän siinä tarvitaan vähän kieroutunutta luonnetta kun yhtä poljettua kenellä ei ole yhtä ainoatakaan ystävää koko maan päällä alkaa vielä enemmän polkemaan ja painamaan maahan tätä sidottua kenelle ei ole yhtään ystävää. Mutta tällaisia saarnamiehiä meillä on täällä Helsingissä. He ovat oikein hurskaita ja uskossaan rikkaita saarnamiehiä ja veljiä ja he tulevat sitä hurskaammaksi mitä enemmän polkevat alas painettuja keillä ei ole ystäviä ja sitä enemmän heidän vanhurskautensa kirkastuu mitä enemmän he kävelevät profeettojen hautojen päälle. Heillä on vanhurskaus siinä kun he sylkevät profeetan päälle.
Mutta jos sitten sellaiselle sanoo niin eipä ole julki huoruudessa eikä yleisyömisessä eroitusta apostolisessa opissa niin kaipa se on kova tuomio, mutta se on kuitenkin oikea tuomio.
Mutta nämä julki huoruudessa elävät saarnsmiehet kuitenkin saavat tulla seuroihin ilolla ja riemulla koska heillä on niin monta ystävää jotka aina antaa heille heidän julki huoruutensa anteeksi.
Mutta näille halvemmille jotka eivät elä julki synneissä joiden synnit on heidän itsensä kanssa ovat niin pahoja syntisiä että heitä saa sitten katsoa niinkuin halpaa koiraa. Mutta koiralla on kuitenkin ystävä hänen Isäntä niin koira ei tarvitsekaan ystäviä tästä maailmasta jos se on isännän koira niin sille riittää että sillä on yksi ystävä nimittäin sen Isäntä ja isäntä kuitenkin muistaa koiraansa ja palkitsee sen kun se tappaa varkaan ja puree tunkeilijaa.Jos Aabaraham olis ensin uhrannut poikansa ja sitten vasta tullut Jumalan eteen niin jokaisen koiran pitäisi tappaman Aabaraham.
Mutta koska Aabraham kuuli ensin Jumalaa ja sen jälkeen vasta uhrasi tekonsa, niin me sanomme Aabraham on isännän lapsi ja me annamme hänen olla sillensä. Emmekä vartioi häntä emmekä hänen lapsen lapsiaan. Sillä hänen siemenensä pysyy siinä joka on minun Isäntäni.
Mutta jos joku käy ennen minun Isäntäni sanaa ja tahtoa niin minä puren ja raatelen häntä kuoliaaksi asti joka tulee minun isäntäni pihaan ilman isäntäni sanaa ja aivoitusta sillä hän on varas ja ryöväri ja pitää tapettaman. Aamen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos Aabaraham olis ensin uhrannut poikansa ja sitten vasta tullut Jumalan eteen niin jokaisen koiran pitäisi tappaman Aabaraham.
Mutta koska Aabraham kuuli ensin Jumalaa ja sen jälkeen vasta uhrasi tekonsa, niin me sanomme Aabraham on isännän lapsi ja me annamme hänen olla sillensä. Emmekä vartioi häntä emmekä hänen lapsen lapsiaan. Sillä hänen siemenensä pysyy siinä joka on minun Isäntäni.
Mutta jos joku käy ennen minun Isäntäni sanaa ja tahtoa niin minä puren ja raatelen häntä kuoliaaksi asti joka tulee minun isäntäni pihaan ilman isäntäni sanaa ja aivoitusta sillä hän on varas ja ryöväri ja pitää tapettaman. Aamen.Mutta koirat puree välillä toisiansa.
Tärkeintä on kuitenkin se ettei koirat pure lampaita. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mutta koirat puree välillä toisiansa.
Tärkeintä on kuitenkin se ettei koirat pure lampaita.Koira kyllä kestää pienen pureman kun sillä on niin häijy luonne ja kova nahka. Ja se on niin vahva niin se nousee kyllä vaikka välillä olis joku jalka poikki. Kyllä se siitä paranee ajan kanssa.
🐕 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Koira kyllä kestää pienen pureman kun sillä on niin häijy luonne ja kova nahka. Ja se on niin vahva niin se nousee kyllä vaikka välillä olis joku jalka poikki. Kyllä se siitä paranee ajan kanssa.
🐕Niin koirat kestää mutta linnut ei kestä. Lintua kun ampuu ilmäkiväärillä päähän niin se kuolee.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin koirat kestää mutta linnut ei kestä. Lintua kun ampuu ilmäkiväärillä päähän niin se kuolee.
Pitää vaan ensin odottaa että lentää sinne linnun pönttöön. Niin sitten sen jälkeen kun työntää aseen piipun reikään ja koputtaa vähän pohjasta ja pam niin henki pois. Kerta laukauksella.
Se on kyllä syntiä mutta sitä harrastaa saarnaajan lapset. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pitää vaan ensin odottaa että lentää sinne linnun pönttöön. Niin sitten sen jälkeen kun työntää aseen piipun reikään ja koputtaa vähän pohjasta ja pam niin henki pois. Kerta laukauksella.
Se on kyllä syntiä mutta sitä harrastaa saarnaajan lapset.Samalla paikkakunnalla oli eräs pariskunta kenen lapsia hakattiin pihalla heitä siis hakattiin siellä saarnaajan lapsen toimesta.
Niin saarnaajanhan lapsi oli tietenkin viaton ja tämä hakatun pojan isä oli sitten mulkku kun erehtyi asiasta mainitsemaan ettei hän halua että hänen lapsiaan hakataan seuroissa.
Niin tämä mies hetki sen jälkeen jätti seuroissa käymisen mutta muu perhe jatkoi seuroissa käymistä mutta tämä mulkku mies ei jatkanut.
Ja saanko minä arvata? Yksikään saarnaaja ei käynyt kysymässä häneltä että mitä sinulle kuuluu! Ja arvsinko minä nyt väärin?
Se on siis kysymys arvsinko minä väärin?
Ja Juhalassin veli voi vastata siihen kysymykseen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Samalla paikkakunnalla oli eräs pariskunta kenen lapsia hakattiin pihalla heitä siis hakattiin siellä saarnaajan lapsen toimesta.
Niin saarnaajanhan lapsi oli tietenkin viaton ja tämä hakatun pojan isä oli sitten mulkku kun erehtyi asiasta mainitsemaan ettei hän halua että hänen lapsiaan hakataan seuroissa.
Niin tämä mies hetki sen jälkeen jätti seuroissa käymisen mutta muu perhe jatkoi seuroissa käymistä mutta tämä mulkku mies ei jatkanut.
Ja saanko minä arvata? Yksikään saarnaaja ei käynyt kysymässä häneltä että mitä sinulle kuuluu! Ja arvsinko minä nyt väärin?
Se on siis kysymys arvsinko minä väärin?
Ja Juhalassin veli voi vastata siihen kysymykseen.Oliko arvaus väärä vai oikea? Ei sitä kuitenkaan henki ilmoittanut mutta se oli sellainen kokemukseen perustuva arvaus.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oliko arvaus väärä vai oikea? Ei sitä kuitenkaan henki ilmoittanut mutta se oli sellainen kokemukseen perustuva arvaus.
Minä arvaan se mies oli niin mulkku kun se sanoi ettei hän halua että hänen lapsiaan hakataan saarnaajan lapsien toimesta rukoushuoneella niin hän oli siksi niin mulkku mies niinkuin he sanoivat ääneen että ei varmasti yksikään saarnaaja käynyt kysymässä että mitä kuuluu näin mulkulta mieheltä kun eivät he minultakaan tulleet sitä kysymään ja minä kuitenkin erosin kirkosta ettei sekään nyt oikein kelpaa tekosyyksi.
Mutta kun kristityn rakkaus on suussa eikä töissä niin rakkaus uupuu kokonaan ja sitä kutsutaan kuolleeksi uskoksi sillä siitä puuttuu Aabrahamin työt jotka tulee Jumalan neuvosta ja uskosta Jumalan sanaa kohtaan vaatettakaa alastomia puettakaa heitä lohduttakaa murheellisia sanokaa heikko mielisillä olkaa hyvässä turvassa jne..
Mutta se taitaa nyt olla jotakin tuntematonta ja vierasta kristillisyyttä jossa pitää tehdä rakkauden tekoja se on sitä kirottua Aabrahamin uskoa mutta mehän olemme uuden liiton kristityitä meillä on rakkaus Kristus joka on tehnyt kaiken työn meidän edestämme mitä meidän enään töitä tekemän pitäisi mutta Kristus on niille jotka uskoo Jumalan sanaan heille jotka sen uskovat mitä Isä on opettanut. Ja kun Hän muistakaa sidotuilta ja te ette muista niin ei teissä asu Isän Jumalan kaikkivaltiaan sanat kuuliaisuuden kautta Jumalaa kohtaan Aabrahamin uskon jälkeen joka otti Jumalan neuvosta vaarin ja ei mielistynyt omaansa.
Mutta ehkä teillä on joku toinen kristillisyys.
Me emme vain tiedä mitä kristillisyyttä se on kun Raamattu tuntee vain sen kristillisyyden kuin kutsutaan Aabrahamin siemen ja se merkitsee olla kuuliainen sille mitä Jumala sanassaan sanoo.
Ja kun te lähetätte sidotuille omille tunnoille "terveisiä seuroista" niin siinä ei tapahdu Aabrahamin kuuliaisuus Jumalan sanaa kohtaan joka sanoo sanassaan muistakaa sidotuita lohduttakaat minun kanssani, vaatettakaa alastomia ja sanokaa heikko mielisille olkaa hyvässä turvassa.
Ja en minä sitten tiedä. Keitä te olette. Minä tiedän vain sen kristillisyyden kuin Jumalalta säätty ja asetettu on ja siihen kuuluu ensin Jumalan sana sitten usko ja kolmanneksi kuuliaisuus sanaa kohtaan uskon kautta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Me näemme Raamatusta että kun pyhä avioituu niin pyhiä lapsia syntyy vain niistä naisista ketä tämä mies rakasti esim rakelista. Muista vähemmän rakkaista syntyi sitten jotain murhaajia.”Vaimo on sidottu, niin kauan kuin hänen miehensä elää, mutta jos mies kuolee, on hän vapaa menemään naimisiin, kenen kanssa tahtoo, kunhan se vain tapahtuu Herrassa.”
1. Korinttilaiskirje 7:39 FB38
( "kunhan se tapahtuu Herrassa"....uudesti syntynyr mies uudesti syntyneen naisen kanssa.)
”Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä? Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?”
2. Korinttilaiskirje 6:14-15 FB38 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No mutta. Joskus koettelemus on suuremmalta koettelemukselta varjelus niin sitäkään ei tiedä.mITÄ TAI MIKÄ on "tähren"? Naiminen on kai ajatuksissasi sitä mitä on, oikeassa ei ole kumpikaan pääsi?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
IS lähetys mies sanoi Lappeenrannasta lähetettynä Helsinkiin kerran että ei me olla Israelin lapsia.
Ja profeetat tulee muutenkin Israelista. Jos minussa on yksikin sana profetiaa. Vaikka en minä tiedä lukeeko se Raamatussa että profeetat tulee Israelista mutta niin minä uskon koska sillä Herra pyhittää kaiken lihan pakanain päällä uskon kautta mutta profeetat hän tekee hänen omista lapsistaan niin kuin näette ei Jeesus Kristus joka sovitti meidän syntimme ollut pakana vaan Jumalan lapsi jolle kaikki profeetat ovat alamaiset! Kristukselle Jeesukselle joka on profeettain Henki joka on Israelin Jumalan lapsi. Ja niin profeetta tulee Israelista sillä profeetan Henki on Jeesus Kristus joka on Israelin Jumalan lapsi eli poika.Ei ole kukaan nykyisistä esikoislestadiolaisista tsaarin sukua. Tai lähes kaikkihan me olemme Hitlerin Adolfillekin sukua kymmenien sukupolvien takaa! On se totta, vaikka tarulta kuulostaa. Valkoihoisista siis puhun. Tummilla ja keltaisilla voi olla pidempi matka sukulaisuuteen? En tiedä!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä he ovat rikkaat uskossa Kristuksen Jeesuksen kautta mutta kuitenkin tyhmät luonnollisessa ymmärryksessä."Pakanain tyhmyys" vs. "uskossa olevien tyhmyys"?
Ei varmaan ole selvää kenellekään, kummat tässä nyt oikeita tyhmiä ovat?
- AnonyymiUUSI
Ef: 5:3 Mutta haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta älköön edes mainittako teidän keskuudessanne - niinkuin pyhien sopii -
5:4 älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä, jotka ovat sopimattomia, vaan paremmin kiitosta.
5:5 Sillä sen te tiedätte ja tunnette, ettei yhdelläkään haureellisella eikä saastaisella eikä ahneella - sillä hän on epäjumalanpalvelija - ole perintöosaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnassa.
Tässä on eheä malli kristityn elämälle sanoille ja käyttäytymiselle, eikä rypeä saastaisissa kontekteissa, jota kirkkovaltuusto jauhaa. Samalla tasolla kuin bordellin pitäjät.- AnonyymiUUSI
Ja gal 5
Yleinsyömisessä elävä joutuu helvettiin.
Lihava saarnaaja on kaikkein paras tuomari tuomitsemaan syntisiä ja itkeviä.
Vaikka hän on itse helvettiin ensimmäinenä menossa koska apostoli ei tee gal. 5 luvussa eroitusta huorintekijän ja yleinsyömärin välille.
He tekevät itsensä hurskaaksi sen edessä jonka suurin synti on itsetyydytys ja he itse elävät julki huoruudessa yleinsyömisessä, Israelin lasten pilkkaamisessa ivaamisessa profeettojen vainoamisessa, heikkojen polkemisessa, lasten murhaamisessa ehkäisyn kautta joka on onaanin synti joka on kuolema iankaikkisesti, lasten leivän syömisessä, ja jättävät seurakunnan lapset kaitsematta terveellä sanan rieskalla ettei he kompastuisi vaan ravitsevat heitä kivillä ja orjantappuroilla ja saarnaavat päälle helvettiä niille jotka eivät orjantappuroiden kautta autuuteen löytäneet. Heille on kyllä Kristus makiaa viiniä niin kauan kun he saavat itse ensimmäisenä piehtaroida taivaan valtakunnan ja helvetin valtakunnan välillä eläen itse synninluvallisuuksissa ja omien itselle kaiken lasten ruoan ja terveen sananrieskan jättäen lapset nälkään ja janoon ja vielä päälle sanovat sinä olet siihen ja siihen vikaan joutunut sille joka uskoo kaiken sanan mitä kirjoitettu on ja Isältä Jumalalta sanottu hamasta Aadamin ja Eevan päivästä asti jotka katuvat jokaista rikkomustaan Jumalaa kohtaan johon he lihan heikkoudessa joutuvat heitä nämä lihavat saarnaajat tuomitsevat helvettiin sillä tuomiolla joka itse heille ensimmäisenä kuuluu eikä lapsille jotka uskovat kaiken Jumalansanan.
Lihotkaa nyt vähän vielä te lihavat saarnaajat maallisesti ja hengellisesti ja syökää kaikki lasten* leipä* vaikka he uskovat joka hetki 777 kertaa enemmän Jumalaan ja Hänen sanaansa kuin te kaikki yhteensä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja gal 5
Yleinsyömisessä elävä joutuu helvettiin.
Lihava saarnaaja on kaikkein paras tuomari tuomitsemaan syntisiä ja itkeviä.
Vaikka hän on itse helvettiin ensimmäinenä menossa koska apostoli ei tee gal. 5 luvussa eroitusta huorintekijän ja yleinsyömärin välille.
He tekevät itsensä hurskaaksi sen edessä jonka suurin synti on itsetyydytys ja he itse elävät julki huoruudessa yleinsyömisessä, Israelin lasten pilkkaamisessa ivaamisessa profeettojen vainoamisessa, heikkojen polkemisessa, lasten murhaamisessa ehkäisyn kautta joka on onaanin synti joka on kuolema iankaikkisesti, lasten leivän syömisessä, ja jättävät seurakunnan lapset kaitsematta terveellä sanan rieskalla ettei he kompastuisi vaan ravitsevat heitä kivillä ja orjantappuroilla ja saarnaavat päälle helvettiä niille jotka eivät orjantappuroiden kautta autuuteen löytäneet. Heille on kyllä Kristus makiaa viiniä niin kauan kun he saavat itse ensimmäisenä piehtaroida taivaan valtakunnan ja helvetin valtakunnan välillä eläen itse synninluvallisuuksissa ja omien itselle kaiken lasten ruoan ja terveen sananrieskan jättäen lapset nälkään ja janoon ja vielä päälle sanovat sinä olet siihen ja siihen vikaan joutunut sille joka uskoo kaiken sanan mitä kirjoitettu on ja Isältä Jumalalta sanottu hamasta Aadamin ja Eevan päivästä asti jotka katuvat jokaista rikkomustaan Jumalaa kohtaan johon he lihan heikkoudessa joutuvat heitä nämä lihavat saarnaajat tuomitsevat helvettiin sillä tuomiolla joka itse heille ensimmäisenä kuuluu eikä lapsille jotka uskovat kaiken Jumalansanan.
Lihotkaa nyt vähän vielä te lihavat saarnaajat maallisesti ja hengellisesti ja syökää kaikki lasten* leipä* vaikka he uskovat joka hetki 777 kertaa enemmän Jumalaan ja Hänen sanaansa kuin te kaikki yhteensä.Ja mitä tulee siihen haureellisuuteen niin jos Jumalan lapsessa on perkele niin tuleeko tämä Jumalan lapsi hyljätä joka uskoo kaiken Jumalan sanan? No minä tiedän että esikoislestaadiolaisessa seurakunnassa saarnaajat hylkäävät sellaisen lapsen.
Mutta Jumalan sanan mukaan se perkele tulisi ajaa ulos ja armahtaa tätä lasta koska ei hän tee mitä hän tahtoo vaan perkele hänessä.
Mutta onko niin että saarnaajilla ei ole voimaa ajaa perkeleitä ulos jos vaikka on niin että saarnaajat kantavat itsekin perkeleitä?
Kuitenkin minä olen lapsi joka olen aina uskonut kaiken Jumalansanan ensimmäisestä viimeiseen sanaan asti. Mutta minkäs minä sille voin jos en kykene elämään sen mukaan mutta minä uskon sen silti että se on niin kuin se on kirjoitettu.
Ja nyt esikoislestaadiolaiset tuomitsevat tällaisia lapsia helvettiin.
Ja varmaan olisi oppi isä todella ylpeä pojistaan kun lestaadiolaiset tuomitsee lapset helvettiin ketkä uskoo kaiken Jumalan sanan ensimmäisestä viimeiseen sanaan asti. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja mitä tulee siihen haureellisuuteen niin jos Jumalan lapsessa on perkele niin tuleeko tämä Jumalan lapsi hyljätä joka uskoo kaiken Jumalan sanan? No minä tiedän että esikoislestaadiolaisessa seurakunnassa saarnaajat hylkäävät sellaisen lapsen.
Mutta Jumalan sanan mukaan se perkele tulisi ajaa ulos ja armahtaa tätä lasta koska ei hän tee mitä hän tahtoo vaan perkele hänessä.
Mutta onko niin että saarnaajilla ei ole voimaa ajaa perkeleitä ulos jos vaikka on niin että saarnaajat kantavat itsekin perkeleitä?
Kuitenkin minä olen lapsi joka olen aina uskonut kaiken Jumalansanan ensimmäisestä viimeiseen sanaan asti. Mutta minkäs minä sille voin jos en kykene elämään sen mukaan mutta minä uskon sen silti että se on niin kuin se on kirjoitettu.
Ja nyt esikoislestaadiolaiset tuomitsevat tällaisia lapsia helvettiin.
Ja varmaan olisi oppi isä todella ylpeä pojistaan kun lestaadiolaiset tuomitsee lapset helvettiin ketkä uskoo kaiken Jumalan sanan ensimmäisestä viimeiseen sanaan asti.Se pitää kuitenkin sanoa teille lapsille jotka sinkkuja olette mutta lapset Hengessä eli Jumalan lapset jos teitä liha kiusaa niin paljon että joskus lankeatte itsetyydytyksen syntiin vastoin tahtoa niin missä vaiheessa se on teille vasta kuolemaksi eli jos te kuitenkin pidätte synnistä aina murheen ja ette iloiten siinä elä?
Se tulee onaanin synniksi vasta siinä vaiheessa kun joku nainen tulee siviä ja uskossa Jumalalle kelpaava tulee ja sanoo teille voinko olla vaimosi? Ja kun te kieltäydytte siitä ja jatkatte itsenne tyydytystä silloin teille käy kuin tälle Onaanille silloin te teette onaanin synnin koska teille oli annettu mahdollisuus pyhittää se siemen ja te ette sitä tehneet silloin te turmelette sen siemenen tahallenne ettekä vastoin tahtoanne.
Minä olen 15 vuotta odottanut koska joku nainen kiinnostuisi minusta niin paljon että laittaisi vaikka viestin tai tulisi käymään. Yksi nainen kerran laittoi viestin mutta sitten katosi kun vastaukseni ei miellyttänyt ja en tiedä kuka hän oli kun telegrammissa ei näy numeroa kaikilta.
Kuitenkin minä olen vapaa onaanin synnistä koska ei kukaan nainen ole halunnut yhtyä minuun ei kukaan nainen ole tullut sanomaan tahdotkos olla mieheni voisinko olla vaimosi ei niin kukaan. Niin minä saan langeta vaikka 1700 kertaa itsessaastaisuuteen pitää siitä pienen murheen ja nousta jälleen ylös ja elää Herralle uskossa Isälle Jumalalle ja ei Hän minua hylkää iankaikkisesti sillä Hän on armollinen ja pitkämielinen niitä kohtaan jotka Häntä rakastavat ja ovat uskollisia Hänelle ja Hänen sanaansa kohtaan sillä jos et sinä tahallesi Hänen tahtoaan riko eli käy ylitse niin sinulle löydetään vielä armo katuvalle uskossa ilman hintaa mutta jos sinä saat mahdollisuuden mennä avioon ja sinä kieltäydyt siitä silloin se synti ei enään ole tahatoin vaan tahallinen sillä Herra antoi vaimon ja sinä kieltäydyit ottamasta sitä vastaan niin tulee se itsetyydytys sinulle kuoleman synniksi iankaikkisesta niin iankaikkiseen tämä on puhdas totuus niin kannattaa se uskoa. Ja sinäkin joka olet katsonut vaimoin päälle karsaasti ja kieltänyt itsesi avioitumasta niin parempi olisi sinulle ettet myöskään siementä maahan päästäisi sinä Kalle. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Se pitää kuitenkin sanoa teille lapsille jotka sinkkuja olette mutta lapset Hengessä eli Jumalan lapset jos teitä liha kiusaa niin paljon että joskus lankeatte itsetyydytyksen syntiin vastoin tahtoa niin missä vaiheessa se on teille vasta kuolemaksi eli jos te kuitenkin pidätte synnistä aina murheen ja ette iloiten siinä elä?
Se tulee onaanin synniksi vasta siinä vaiheessa kun joku nainen tulee siviä ja uskossa Jumalalle kelpaava tulee ja sanoo teille voinko olla vaimosi? Ja kun te kieltäydytte siitä ja jatkatte itsenne tyydytystä silloin teille käy kuin tälle Onaanille silloin te teette onaanin synnin koska teille oli annettu mahdollisuus pyhittää se siemen ja te ette sitä tehneet silloin te turmelette sen siemenen tahallenne ettekä vastoin tahtoanne.
Minä olen 15 vuotta odottanut koska joku nainen kiinnostuisi minusta niin paljon että laittaisi vaikka viestin tai tulisi käymään. Yksi nainen kerran laittoi viestin mutta sitten katosi kun vastaukseni ei miellyttänyt ja en tiedä kuka hän oli kun telegrammissa ei näy numeroa kaikilta.
Kuitenkin minä olen vapaa onaanin synnistä koska ei kukaan nainen ole halunnut yhtyä minuun ei kukaan nainen ole tullut sanomaan tahdotkos olla mieheni voisinko olla vaimosi ei niin kukaan. Niin minä saan langeta vaikka 1700 kertaa itsessaastaisuuteen pitää siitä pienen murheen ja nousta jälleen ylös ja elää Herralle uskossa Isälle Jumalalle ja ei Hän minua hylkää iankaikkisesti sillä Hän on armollinen ja pitkämielinen niitä kohtaan jotka Häntä rakastavat ja ovat uskollisia Hänelle ja Hänen sanaansa kohtaan sillä jos et sinä tahallesi Hänen tahtoaan riko eli käy ylitse niin sinulle löydetään vielä armo katuvalle uskossa ilman hintaa mutta jos sinä saat mahdollisuuden mennä avioon ja sinä kieltäydyt siitä silloin se synti ei enään ole tahatoin vaan tahallinen sillä Herra antoi vaimon ja sinä kieltäydyit ottamasta sitä vastaan niin tulee se itsetyydytys sinulle kuoleman synniksi iankaikkisesta niin iankaikkiseen tämä on puhdas totuus niin kannattaa se uskoa. Ja sinäkin joka olet katsonut vaimoin päälle karsaasti ja kieltänyt itsesi avioitumasta niin parempi olisi sinulle ettet myöskään siementä maahan päästäisi sinä Kalle.Ei pidä synnillä hekumoida, eikä kiihottaa tosi samaan. se on syntiä
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä synnillä hekumoida, eikä kiihottaa tosi samaan. se on syntiä
Ei myös pidä suoda ruokaa eikä käydä niinkuin paskalla? Mutta se mikä on luonnollista niin se tapahtuu jos ei päivällä niin sitten lasket yöllä allesi kun nukut kun tarpeeksi pitkään pidätät.
Pitää ymmärtää elämän perus biologia ennen kuin astuu saarnapöydän taakse. Ja jos ei sitä ymmärrä niin sitten voi tulla sellaista opetusta että kusella käyminen on syntiä siis WC ssä käyminen jos joku kääntää toiselle kielelle.
Mutta ihmisellä on biologia. Ja se on niin kuin se on. Ja se on jokaisella. Fariseukset vain esittävät pyhää esimerkiksi tastit mutta miksiköhän heillä sitten on niin paljon lapsia? Ai siksikö että joku enkeli toi ne kotiovelle? Siksikö? Siksikö taunolla on niin paljon lasten lapsia että enkeli toi ne kotiovelle vai voisiko biologialla olla myös jotain tekemistä sen kanssa kun lestaadiolaisella on 15 lasta? Voisiko olla?
Saarnaatkaa nyt WC käynti vielä synniksi. Niin siinä on lestaadiolaisuus kruunattu täydelliseksi eli huippuunsa.
Kyllähän se biologia on syntiä mutta silti se on aina luonnollista että jos niinkuin käyt kusella julkisella paikalla ja joku toinen sukupuolta edustava näkee sen niin onhan se syntiä mutta samaan aikaan se on luonnollista siis se että kuset.
Ja sen takia koska se on luonnollista niin Jumala näkee kyllä armossaan sen että jos joku ei osaa paskaansa pidättää niin minkäs hän sille mahtaa vaikka lestaadiolaiset saarnaa paskalla käymisen synniksi sinkku miehille.
Mutta viestin sisältö ei ollut että jatkakaa itsetyydytystä vaan pikemminkin pyrkikää pois siitä mutta viestin sisältö oli tiivistetysti se että
Koska siitä tulee kuoleman synti iankaikkisesti niin ettei sitä ehkä saa anteeksi enään. Eli koska siitä tulee Onaanin synti
Niin silloin kuin kieltäydyt ottamasta puolisoa vastaan joka tarjoutuu puolisoksesi ja senkin jälkeen vielä jatkat siemenen maahan laskemista.
Eihän se ole ihmisen vika että Jumala on luonut sinkulle sukupuoli elimen joka ei kysy aivoilta mitä sen pitää tehdä vaan elää ihan omaa elämäänsä. Eihän se ole ihmisen vika että välillä tulee tarve käydä paskalla eihän se ole ihmisen vika että välillä tulee tarve syödä ruokaa sehän on Jumalan vika niin miksi Jumala omasta vastaan syyttäisi sinkkua loputtomasti ilman minkäänlaista armon katsetta? Olet hieman tyhmä jos luulet niin.
Yhtälailla itsetyydytys kadottaa vaikka ei kukaan tarjoutuisi elämän kumppaniksi silloin jos et kadu syntiä ja pyydä anteeksi Jumalalta.
Kysymys oli vain siitä koska Jumalalta lakkaa anteeksi antamus. Eli koska onaanin synti tehdään eli silloin kuin kieltäydyt ottamasta puolisoa vastaan joka tarjoutuu sinulle silloin et enään voi sanoa anteeksi Jumala kun tein sitä mitä en tahtonut tehdä kun Jumala vastaa sinulle minä johdatin sinulle puolison ja et ottanut sitä vastaan niin kuinkas sinä sitten vastoin tahtoa tuon synnin tein enkös minä sinulle antanut vaimon että olisit Pyhä sen jälkeen niin että ottanut sitä vastaan ja jatkat saastaisuudessa antaen siemenen maahan mennä, niin kuinkas nyt kun sitä tahalleen teet niin minä vielä sen anteeksi antaisinkaan?
Ei tahallisuus ole sitä että Jumalan luoma biologinen ruumis toimii niin kuin Jumala on sen luonut. Mutta tahallisuus tulee siinä kun tahalleen on sinkku vaikka saisi puolison. Siinä on tahallisuus.
Teille nyt on paskalla käyminenkin kuoleman synti jos vessan pönttöä ei olla vihitty Herralle Jeesukselle Kristukselle. Lestaadiolaisten älykkyys kun on eläimen tasolla.
Eikä minua mitkään juorut selän takana kiinnosta sen he tekevät Israelin lapsesta ja saavat kaksinkertaisesti takaisin Jumalalta - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei myös pidä suoda ruokaa eikä käydä niinkuin paskalla? Mutta se mikä on luonnollista niin se tapahtuu jos ei päivällä niin sitten lasket yöllä allesi kun nukut kun tarpeeksi pitkään pidätät.
Pitää ymmärtää elämän perus biologia ennen kuin astuu saarnapöydän taakse. Ja jos ei sitä ymmärrä niin sitten voi tulla sellaista opetusta että kusella käyminen on syntiä siis WC ssä käyminen jos joku kääntää toiselle kielelle.
Mutta ihmisellä on biologia. Ja se on niin kuin se on. Ja se on jokaisella. Fariseukset vain esittävät pyhää esimerkiksi tastit mutta miksiköhän heillä sitten on niin paljon lapsia? Ai siksikö että joku enkeli toi ne kotiovelle? Siksikö? Siksikö taunolla on niin paljon lasten lapsia että enkeli toi ne kotiovelle vai voisiko biologialla olla myös jotain tekemistä sen kanssa kun lestaadiolaisella on 15 lasta? Voisiko olla?
Saarnaatkaa nyt WC käynti vielä synniksi. Niin siinä on lestaadiolaisuus kruunattu täydelliseksi eli huippuunsa.
Kyllähän se biologia on syntiä mutta silti se on aina luonnollista että jos niinkuin käyt kusella julkisella paikalla ja joku toinen sukupuolta edustava näkee sen niin onhan se syntiä mutta samaan aikaan se on luonnollista siis se että kuset.
Ja sen takia koska se on luonnollista niin Jumala näkee kyllä armossaan sen että jos joku ei osaa paskaansa pidättää niin minkäs hän sille mahtaa vaikka lestaadiolaiset saarnaa paskalla käymisen synniksi sinkku miehille.
Mutta viestin sisältö ei ollut että jatkakaa itsetyydytystä vaan pikemminkin pyrkikää pois siitä mutta viestin sisältö oli tiivistetysti se että
Koska siitä tulee kuoleman synti iankaikkisesti niin ettei sitä ehkä saa anteeksi enään. Eli koska siitä tulee Onaanin synti
Niin silloin kuin kieltäydyt ottamasta puolisoa vastaan joka tarjoutuu puolisoksesi ja senkin jälkeen vielä jatkat siemenen maahan laskemista.
Eihän se ole ihmisen vika että Jumala on luonut sinkulle sukupuoli elimen joka ei kysy aivoilta mitä sen pitää tehdä vaan elää ihan omaa elämäänsä. Eihän se ole ihmisen vika että välillä tulee tarve käydä paskalla eihän se ole ihmisen vika että välillä tulee tarve syödä ruokaa sehän on Jumalan vika niin miksi Jumala omasta vastaan syyttäisi sinkkua loputtomasti ilman minkäänlaista armon katsetta? Olet hieman tyhmä jos luulet niin.
Yhtälailla itsetyydytys kadottaa vaikka ei kukaan tarjoutuisi elämän kumppaniksi silloin jos et kadu syntiä ja pyydä anteeksi Jumalalta.
Kysymys oli vain siitä koska Jumalalta lakkaa anteeksi antamus. Eli koska onaanin synti tehdään eli silloin kuin kieltäydyt ottamasta puolisoa vastaan joka tarjoutuu sinulle silloin et enään voi sanoa anteeksi Jumala kun tein sitä mitä en tahtonut tehdä kun Jumala vastaa sinulle minä johdatin sinulle puolison ja et ottanut sitä vastaan niin kuinkas sinä sitten vastoin tahtoa tuon synnin tein enkös minä sinulle antanut vaimon että olisit Pyhä sen jälkeen niin että ottanut sitä vastaan ja jatkat saastaisuudessa antaen siemenen maahan mennä, niin kuinkas nyt kun sitä tahalleen teet niin minä vielä sen anteeksi antaisinkaan?
Ei tahallisuus ole sitä että Jumalan luoma biologinen ruumis toimii niin kuin Jumala on sen luonut. Mutta tahallisuus tulee siinä kun tahalleen on sinkku vaikka saisi puolison. Siinä on tahallisuus.
Teille nyt on paskalla käyminenkin kuoleman synti jos vessan pönttöä ei olla vihitty Herralle Jeesukselle Kristukselle. Lestaadiolaisten älykkyys kun on eläimen tasolla.
Eikä minua mitkään juorut selän takana kiinnosta sen he tekevät Israelin lapsesta ja saavat kaksinkertaisesti takaisin JumalaltaNiin kauan kun sinä sinkku Mies tai nainen sanot Jumala anna minulle puoliso ja Jumala ei anna eli hän ei johdata ketään kysymään sinulta voitko olla mieheni tai voitko olla vaimoni tai voinko olla miehesi tai voinko olla vaimosi niin mitä syntiä silloin siinä on iankaikkiseen kuolemaan jonka synnin Jumala on itse luonut?
Sanooko Jumala luodulleen koska sinä olet niinkuin minä sinut loin niin sen tähden tulkoon kirous ja kuolema sinun päällesi?
Ei se sitä tarkoita etteikö itsetyydytys olisi syntiä kyllä se on syntiä se on sama kuin Raamatun heittäisit metsään ja antaisit eläimien talloa sen mutta Jumalan sana on tarkoitettu vaimo seurakuntaan että se vaimon eli seurakunnan kohdussa siittäisi Jumalan lapsia Jumalalle mutta jos Jumala ei ole antanut seurakuntaa niin minkäs sille mahtaa sitten jos Jumalan sanaa sitten saarnataan seurakunnan ulkopuolella koska kyllä sitä kuitenkin saarnataan oli seurakuntaa tai ei.
Mutta seurakunta on lihassa eli saarnaisko Jumala sanaansa ilman ihmistä? Mihinkä se siemen menee silloin?
Kyllä Jumala aluksi saarnasi pilvestä ilman ihmistä kasvoista kasvoihin. Tekikö Jumala syntiä? Koska Hän saarnasi siemenen ilman vaimoa eli seurakuntaa? Vai oliko seurakunta se yksi mies kenelle Hän saarnasi? No taisi olla.
Jumalansana on aina vaimo seurakunnassa oli yksi tai useampi ihminen se seurakunta niin myös miehen siemen ei ole pyhä ilman vaimoa ja se ei ole tarkoitettu maahan vaan vaimoon eli seurakuntaan jonka kautta sen pitää siittää elämää eli lapsia Jumalalle.
Tämä on totuus
Mutta anna silti Jumala ensin seurakunta jos sinä tahdot siemenes pyhyydessä olevan.
Niin anna siis yksinäisille elämän kumppani niin siemen tulee pyhitetyksi sitä ennen se on saastaisuudessa mutta tahattomasti kunnes vaimo eli seurakunta ilmaantuu.
Ei se ole yksinäiselle tuomioksi että Jumala on pimittänyt häneltä seurakunnan, koska se on Jumalan vastuulla antaa se seurakunta niin kuin Hän antoi seurakunnan eli Kristuksen ruumiin. Mutta ennen sitä oli ihmisillä sen päälle toivo ja usko että se vielä tulee, eikö he myös uskon kautta pelastetut ja eikö heillä myös ollut elämä ja autuus Kristuksen tulemisen toivossa? Kuinka siis heidän siemenensä oli epäpyhä? Eikös he yhden vaimon päälle toivoneet vaikka eivät sitä saaneetkaan? Ettei siinä toivossa silleen elämää ollut että se olis synnyttänyt, mutta sanotteko te sen kuolemaksi siksi koska ei vaimoa eli Kristusta vielä annettu oltu? Eli mitä he sille olisivat mahtaneetkaan, eli olisko heidän pitänyt olla puhumatta Jumalansanaa siksi ettei vaimo ollut vielä ilmaantunut? Eikös Jumalalla ole valta siemeneen eli sanaan? Jos Hän sen pidättää tahtoo.
Miksi te sanotte että sillä jolla ei ole Kristusta olisi epäpyhä itsessään, eli ikäänkuin te jotka Kristuksessa olette olisitte pyhät itsenne tähden ette vaan Kristuksen Jeesuksen tähden
Niin myös yksinäinen ei ole epäpyhä itsessään jos hän vikaan joutuu sillä ei silleen ole siemenessä epäpyhyyttä on vain pyhyys joka Kristuksessa Jeesuksessa ilmoitetaan joka on vaimo eli seurakunta eli pyhyys Kristuksen seurakunnassa eli sillä jolla on luonnollinen vaimo on pyhyys siis hänen siemenellään vaimonsa tähden mutta ei siemen itsessään ole sen pyhempi vaan vaimo pyhittää siemenen eli seurakunta eli Kristus pyhitti sen siemenen joka ennen oli kuollut niin se tuli Kristuksen kautta eläväksi nyt Jumalan armosta.
Niin myös sinkku kun hän heikkoudessa laskee siemenensä maahan koska hän ei ole saanut vaimoa vaikka olisi halunnut niin ei siemen itsessään ole epäpyhä mutta se on kuollut siemen missä ei ole elämää mutta vaimon kautta se pyhittyy ja tulee eläväksi. Ehkä se on saastainen siinä mielessä että siinä ainoastaan on hekuma mutta ei voimaa synnyttää, ja hekuma on synnytyksen edellä, eli saastaisuus lihassa mutta kuka teille on sanonut jotka pyhät olette että teidän lihanne saastaisuus on otettu pois? Eikö apostoli Pietari sano kasteesta ei niin että siinä lihan saastaisuus pois otettaisiin?
Eli kuin seurakuntaa eli Kristuksen ruumista ei ollut ennen niin ei Jumalan siemen ollut epäpyhä silloin vaan se ei vain vaikuttanut elämää. Muuten Jumala olisi epäpyhä.
Ei sinkku ole epäpyhä koska häntä ei olla turmeltu toisen ihmisen kanssa. Hän on koskematon eli puhdas miksi te sitä sanotte epäpyhäksi sanotteko te myös Jumalaa epäpyhäksi silloin kun Kristus ei vielä ollut kuollut? Koska ei Jumalalla ollut vaimoa ja Hän silti antoi sanansa eli siemenensä maan päälle!
Ja oletteko te vaimoin kanssa makaavat lihassa puhtaat? Kuka teille on niin opettanut?
Pois se että yksinäinen itsensä tyydyttäjä olisi lihassa puhdas päin vastoin likainen, mutta ei hänen lihansa saastaisuus ole sen suurempaa kuin teilläkään jotka vaimoin kautta pyhitetään jotka myös itse lihassa saastaiset olette mutta pyhitetään Hengessä Jumalan armon kautta!
21. Se nyt meitäkin kasteessa autuaaksi tekee*, joka sitä aavisti (ei että lihan saastaisuudet pannaan pois, vaan että se on hyvän omantunnon liitto Jumalan tykönä) Jesuksen Kristuksen - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin kauan kun sinä sinkku Mies tai nainen sanot Jumala anna minulle puoliso ja Jumala ei anna eli hän ei johdata ketään kysymään sinulta voitko olla mieheni tai voitko olla vaimoni tai voinko olla miehesi tai voinko olla vaimosi niin mitä syntiä silloin siinä on iankaikkiseen kuolemaan jonka synnin Jumala on itse luonut?
Sanooko Jumala luodulleen koska sinä olet niinkuin minä sinut loin niin sen tähden tulkoon kirous ja kuolema sinun päällesi?
Ei se sitä tarkoita etteikö itsetyydytys olisi syntiä kyllä se on syntiä se on sama kuin Raamatun heittäisit metsään ja antaisit eläimien talloa sen mutta Jumalan sana on tarkoitettu vaimo seurakuntaan että se vaimon eli seurakunnan kohdussa siittäisi Jumalan lapsia Jumalalle mutta jos Jumala ei ole antanut seurakuntaa niin minkäs sille mahtaa sitten jos Jumalan sanaa sitten saarnataan seurakunnan ulkopuolella koska kyllä sitä kuitenkin saarnataan oli seurakuntaa tai ei.
Mutta seurakunta on lihassa eli saarnaisko Jumala sanaansa ilman ihmistä? Mihinkä se siemen menee silloin?
Kyllä Jumala aluksi saarnasi pilvestä ilman ihmistä kasvoista kasvoihin. Tekikö Jumala syntiä? Koska Hän saarnasi siemenen ilman vaimoa eli seurakuntaa? Vai oliko seurakunta se yksi mies kenelle Hän saarnasi? No taisi olla.
Jumalansana on aina vaimo seurakunnassa oli yksi tai useampi ihminen se seurakunta niin myös miehen siemen ei ole pyhä ilman vaimoa ja se ei ole tarkoitettu maahan vaan vaimoon eli seurakuntaan jonka kautta sen pitää siittää elämää eli lapsia Jumalalle.
Tämä on totuus
Mutta anna silti Jumala ensin seurakunta jos sinä tahdot siemenes pyhyydessä olevan.
Niin anna siis yksinäisille elämän kumppani niin siemen tulee pyhitetyksi sitä ennen se on saastaisuudessa mutta tahattomasti kunnes vaimo eli seurakunta ilmaantuu.
Ei se ole yksinäiselle tuomioksi että Jumala on pimittänyt häneltä seurakunnan, koska se on Jumalan vastuulla antaa se seurakunta niin kuin Hän antoi seurakunnan eli Kristuksen ruumiin. Mutta ennen sitä oli ihmisillä sen päälle toivo ja usko että se vielä tulee, eikö he myös uskon kautta pelastetut ja eikö heillä myös ollut elämä ja autuus Kristuksen tulemisen toivossa? Kuinka siis heidän siemenensä oli epäpyhä? Eikös he yhden vaimon päälle toivoneet vaikka eivät sitä saaneetkaan? Ettei siinä toivossa silleen elämää ollut että se olis synnyttänyt, mutta sanotteko te sen kuolemaksi siksi koska ei vaimoa eli Kristusta vielä annettu oltu? Eli mitä he sille olisivat mahtaneetkaan, eli olisko heidän pitänyt olla puhumatta Jumalansanaa siksi ettei vaimo ollut vielä ilmaantunut? Eikös Jumalalla ole valta siemeneen eli sanaan? Jos Hän sen pidättää tahtoo.
Miksi te sanotte että sillä jolla ei ole Kristusta olisi epäpyhä itsessään, eli ikäänkuin te jotka Kristuksessa olette olisitte pyhät itsenne tähden ette vaan Kristuksen Jeesuksen tähden
Niin myös yksinäinen ei ole epäpyhä itsessään jos hän vikaan joutuu sillä ei silleen ole siemenessä epäpyhyyttä on vain pyhyys joka Kristuksessa Jeesuksessa ilmoitetaan joka on vaimo eli seurakunta eli pyhyys Kristuksen seurakunnassa eli sillä jolla on luonnollinen vaimo on pyhyys siis hänen siemenellään vaimonsa tähden mutta ei siemen itsessään ole sen pyhempi vaan vaimo pyhittää siemenen eli seurakunta eli Kristus pyhitti sen siemenen joka ennen oli kuollut niin se tuli Kristuksen kautta eläväksi nyt Jumalan armosta.
Niin myös sinkku kun hän heikkoudessa laskee siemenensä maahan koska hän ei ole saanut vaimoa vaikka olisi halunnut niin ei siemen itsessään ole epäpyhä mutta se on kuollut siemen missä ei ole elämää mutta vaimon kautta se pyhittyy ja tulee eläväksi. Ehkä se on saastainen siinä mielessä että siinä ainoastaan on hekuma mutta ei voimaa synnyttää, ja hekuma on synnytyksen edellä, eli saastaisuus lihassa mutta kuka teille on sanonut jotka pyhät olette että teidän lihanne saastaisuus on otettu pois? Eikö apostoli Pietari sano kasteesta ei niin että siinä lihan saastaisuus pois otettaisiin?
Eli kuin seurakuntaa eli Kristuksen ruumista ei ollut ennen niin ei Jumalan siemen ollut epäpyhä silloin vaan se ei vain vaikuttanut elämää. Muuten Jumala olisi epäpyhä.
Ei sinkku ole epäpyhä koska häntä ei olla turmeltu toisen ihmisen kanssa. Hän on koskematon eli puhdas miksi te sitä sanotte epäpyhäksi sanotteko te myös Jumalaa epäpyhäksi silloin kun Kristus ei vielä ollut kuollut? Koska ei Jumalalla ollut vaimoa ja Hän silti antoi sanansa eli siemenensä maan päälle!
Ja oletteko te vaimoin kanssa makaavat lihassa puhtaat? Kuka teille on niin opettanut?
Pois se että yksinäinen itsensä tyydyttäjä olisi lihassa puhdas päin vastoin likainen, mutta ei hänen lihansa saastaisuus ole sen suurempaa kuin teilläkään jotka vaimoin kautta pyhitetään jotka myös itse lihassa saastaiset olette mutta pyhitetään Hengessä Jumalan armon kautta!
21. Se nyt meitäkin kasteessa autuaaksi tekee*, joka sitä aavisti (ei että lihan saastaisuudet pannaan pois, vaan että se on hyvän omantunnon liitto Jumalan tykönä) Jesuksen KristuksenEi niin että teidän lihanne pyhittyisi vaimoin kautta vaan teidän siemenenne
Niinkuin Jumalan siemen pyhittyi Kristuksen Jeesuksen kautta joka on vaimo eli seurakunta!
Älkää enään olko tyhmät. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei niin että teidän lihanne pyhittyisi vaimoin kautta vaan teidän siemenenne
Niinkuin Jumalan siemen pyhittyi Kristuksen Jeesuksen kautta joka on vaimo eli seurakunta!
Älkää enään olko tyhmät.Et sinä Tauno tai tastin saarnaaja ole minua pyhempi lihassa.
Koska makaat aviossa ja minä olen tehnyt saman teon yksinäisyydessä.
Turhaan ylpeilette sillä pyhyydellä sillä ainoastaan teidän siemenenne pyhittyy ette itse te. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Et sinä Tauno tai tastin saarnaaja ole minua pyhempi lihassa.
Turhaan ylpeilette sillä pyhyydellä sillä ainoastaan teidän siemenenne pyhittyy ette itse te.Ja miksi se on niin vakava synti sitten kieltäytyä siitä vaimosta jos kerran Jumala katsoo läpi silmien sen että sinkku lankeaa itsetyydytykseen joka synti ei ole siemenessä vaan lihassa?
Niin oikeastaan se on sama asia kuin Jumala olisi kielttäytynyt Kristuksesta eli Hän olis sanonut en minä tahdo poikaani antaa teille jonka kautta teille on elämä eli jonka kautta syntyy Jumalan lapsia.
Ja määrättyyn aikaan asti Jumala oli ilman vaimoa ja niin myös sinä nuori tyttö tai poika määrättyyn aikaan asti olet ilman elämän kumppania ja et sinä kuitenkaan ole ilman siementä ei myös Jumala ollut ilman sanaansa ennen Kristusta. Mutta se tapahtui yksinäisyydessä ja Jumalalla ei ollut vaimoa eli seurakuntaa kun Hän antoi sanaansa vanhan testamentin aikana joka sana on siis vertauskuvannollisesti siemen.
Ja määrätyn ajan jälkeen Jumala sitten otti vaimon eli seurakunnan joka on Kristus tai Kristuksessa.
Ja niin myös sinun miehen tulee määrätyn ajan jälkeen ottaa vaimo eli seurakunta jonka kautta syntyy lapsia
Ja nyt jos sinä kieltäydyt tästä niin ne lapset jää syntymättä.
Eli kuinka sinä sitten luuletkaan kun sinä et tahdo antaa niille syntymättömille lapsille armoa syntyä niin kuinka luuletkaan että Jumala antaa sinun elää Kristuksen kautta?
Eli kun sinun miehen luokse tulee vaimo ja sanoo voimmeko mennä yhteen ja sinä mies kiellät sen, niin kielsikö Jumalan poika Kristuksen uhrin eli kielsikö Jumala vaimon? Eli saammeko me nyt syntyä Jumalanlapseksi vaimon eli Kristuksen kautta?
Eli tahdommekos me nyt ottaa vaimon ja antaa elämän syntyä?
Vai tahdommekos kieltää sen?
Ja nyt jos tällainen kieltäytyjä jatkaa siemen maahan laskemista niin se on kuin kuin vanhan testamentin aika jatkuisi yhä eli Jumala viivyttäisi lupaustaan elämästä. Ja kuka odottaa sitä elämää?
Emmekös me odota Jumalalta iankaikkista elämää me ihmiset?
Ja kukahan odottaa myös elämää?
Odottaisko se pieni vauva että se saa syntyä? Emme tiedä odottaako se vai tahtooko enään kukaan syntyä näin rumaan maailmaan mutta on aika Julmaa sanoa naiselle joka tahtoo avioon en minä suostu.
Eli kielsikö Jumala meiltä Kristuksen?
Se on aika Julmaa. Ja silloin kannattaa miettiä että kun tekee mieli tyydyttää itseään että minkä tähden sinä kuollutta siementä lasket maahan minkä tähden sinä teet sinä joka ei elämää synnytä! Sitä on hyvä miettiä, ja voi olla että Jumala ottaa armon pois jos kieltäytyy vaimosta vaikka saisi sellaisen ja kuitenkin jatkaa itsetyydytystä ikäänkuin Jumala jatkaisi sanansa puhumista ilman armoa Kristuksessa jonka kautta syntyy elävän Jumalan lapsia.
Niin sinä joka kiellät kaikki vaimosi tyköäsi niin toivottavasti sinulla on sitten kyky pidättäytyä koska siemen on kuitenkin itsessään pyhä olkoot aviossa tai sen ulkopuolella ja Jumala haluaa että siemenestä tulee elämä ja jos siitä ei tule niin silloin ei kannata tahalleen sitä kylvää eli vihoittaa Jumalaa sillä ei Jumalakaan katsonut omaansa vaan antoi ainokaisen Poikansa että te saisitte elää ja niin myös sinä jolla on tarve tyydyttää itseäsi niin myös sinun tulee ottaa elämänkumppani jos Jumala sellaisen johdattaa luoksesi koska silloin myös sinun tulee ajatella muuta kuin itseäsi silloin sinun tulee katsoa Jumalan poikaa kuinka paljon hän ajatteli itseään lasten tähden katso ristin puulle katso nyt Golgatan ristille kuinka paljon näet siellä Jumalan itsekkyyttä?
Mutta Hän antoi omastaan että lapset saisi elää.
Ja sinäkin itsekäs mies jos et voi pidättää ja joku vaimo haluaa sinut niin sinun tulee katsoa Jeesusta ristin puulla ja ajatella lapsia että he haluavat elää vaikka sinä ajatteletkin itseäsi niin lapset ne odottavat isä koska me saamme syntyä!!! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja miksi se on niin vakava synti sitten kieltäytyä siitä vaimosta jos kerran Jumala katsoo läpi silmien sen että sinkku lankeaa itsetyydytykseen joka synti ei ole siemenessä vaan lihassa?
Niin oikeastaan se on sama asia kuin Jumala olisi kielttäytynyt Kristuksesta eli Hän olis sanonut en minä tahdo poikaani antaa teille jonka kautta teille on elämä eli jonka kautta syntyy Jumalan lapsia.
Ja määrättyyn aikaan asti Jumala oli ilman vaimoa ja niin myös sinä nuori tyttö tai poika määrättyyn aikaan asti olet ilman elämän kumppania ja et sinä kuitenkaan ole ilman siementä ei myös Jumala ollut ilman sanaansa ennen Kristusta. Mutta se tapahtui yksinäisyydessä ja Jumalalla ei ollut vaimoa eli seurakuntaa kun Hän antoi sanaansa vanhan testamentin aikana joka sana on siis vertauskuvannollisesti siemen.
Ja määrätyn ajan jälkeen Jumala sitten otti vaimon eli seurakunnan joka on Kristus tai Kristuksessa.
Ja niin myös sinun miehen tulee määrätyn ajan jälkeen ottaa vaimo eli seurakunta jonka kautta syntyy lapsia
Eli kuinka sinä sitten luuletkaan kun sinä et tahdo antaa niille syntymättömille lapsille armoa syntyä niin kuinka luuletkaan että Jumala antaa sinun elää Kristuksen kautta?
Eli kun sinun miehen luokse tulee vaimo ja sanoo voimmeko mennä yhteen ja sinä mies kiellät sen, niin kielsikö Jumalan poika Kristuksen uhrin eli kielsikö Jumala vaimon? Eli saammeko me nyt syntyä Jumalanlapseksi vaimon eli Kristuksen kautta?
Ja nyt jos tällainen kieltäytyjä jatkaa siemen maahan laskemista niin se on kuin kuin vanhan testamentin aika jatkuisi yhä eli Jumala viivyttäisi lupaustaan elämästä. Ja kuka odottaa sitä elämää?
Odottaisko se pieni vauva että se saa syntyä? Emme tiedä odottaako se vai tahtooko enään kukaan syntyä näin rumaan maailmaan mutta on aika Julmaa sanoa naiselle joka tahtoo avioon en minä suostu.
Se on aika Julmaa. Ja silloin kannattaa miettiä että kun tekee mieli tyydyttää itseään että minkä tähden sinä kuollutta siementä lasket maahan minkä tähden sinä teet sinä joka ei elämää synnytä! Sitä on hyvä miettiä, ja voi olla että Jumala ottaa armon pois jos kieltäytyy vaimosta vaikka saisi sellaisen ja kuitenkin jatkaa itsetyydytystä ikäänkuin Jumala jatkaisi sanansa puhumista ilman armoa Kristuksessa jonka kautta syntyy elävän Jumalan lapsia.
Niin sinä joka kiellät kaikki vaimosi tyköäsi niin toivottavasti sinulla on sitten kyky pidättäytyä koska siemen on kuitenkin itsessään pyhä olkoot aviossa tai sen ulkopuolella ja Jumala haluaa että siemenestä tulee elämä ja jos siitä ei tule niin silloin ei kannata tahalleen sitä kylvää eli vihoittaa Jumalaa sillä ei Jumalakaan katsonut omaansa vaan antoi ainokaisen Poikansa että te saisitte elää ja niin myös sinä jolla on tarve tyydyttää itseäsi niin myös sinun tulee ottaa elämänkumppani jos Jumala sellaisen johdattaa luoksesi koska silloin myös sinun tulee ajatella muuta kuin itseäsi silloin sinun tulee katsoa Jumalan poikaa kuinka paljon hän ajatteli itseään lasten tähden katso ristin puulle katso nyt Golgatan ristille kuinka paljon näet siellä Jumalan itsekkyyttä?
Ja sinäkin itsekäs mies jos et voi pidättää ja joku vaimo haluaa sinut niin sinun tulee katsoa Jeesusta ristin puulla ja ajatella lapsia että he haluavat elää vaikka sinä ajatteletkin itseäsi niin lapset ne odottavat isä koska me saamme syntyä!!!Läpi sormien*
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Et sinä Tauno tai tastin saarnaaja ole minua pyhempi lihassa.
Turhaan ylpeilette sillä pyhyydellä sillä ainoastaan teidän siemenenne pyhittyy ette itse te.Tai oikeastaan uudessa valossa siitä tulee ainoastaan elämä.
Oikeastaan siemen on pyhä yksinäisyydessä myös. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tai oikeastaan uudessa valossa siitä tulee ainoastaan elämä.
Oikeastaan siemen on pyhä yksinäisyydessä myös.Sillä muuten Jumala olis puhunut epäpyhää sanaa ennen Kristusta joka todistaa ettei itsetyydytys ole syntiä. Mutta se on kuolemaksi silloin jos ei suostu ottamaan vaimoa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sillä muuten Jumala olis puhunut epäpyhää sanaa ennen Kristusta joka todistaa ettei itsetyydytys ole syntiä. Mutta se on kuolemaksi silloin jos ei suostu ottamaan vaimoa.
Mutta se itsetyydytys lakkaa sitten Kristuksessa eli sitten kun on vaimo niin se tulee synniksi. Ja toiseksi jos on mahdollista saada vaimo niin silloin se on otettava se on laki ja profeetat. Aamen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mutta se itsetyydytys lakkaa sitten Kristuksessa eli sitten kun on vaimo niin se tulee synniksi. Ja toiseksi jos on mahdollista saada vaimo niin silloin se on otettava se on laki ja profeetat. Aamen.
Mutta lihan himot on syntiä. Niin se on vähän häilyvä se raja. Voitko päästää siemenen ulos ilman himoa eli ilman syntiä?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mutta lihan himot on syntiä. Niin se on vähän häilyvä se raja. Voitko päästää siemenen ulos ilman himoa eli ilman syntiä?
Koska siemen on Jumalansana mutta Jumala ei puhu sitä himoissa eli huoruuden haluissa mutta pyhyydessä myös silloin kuin oli ilman vaimoa eli seurakuntaa.
Niin jos siis saat siemenesi ulos ilman syntiä pyhyydessä niin ei siemenen ulos tuleminen itsessään tee sinua epäpyhäksi vaan synti eli himo eli rietas halaus eli epäjumalanpalvelus. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Koska siemen on Jumalansana mutta Jumala ei puhu sitä himoissa eli huoruuden haluissa mutta pyhyydessä myös silloin kuin oli ilman vaimoa eli seurakuntaa.
Niin jos siis saat siemenesi ulos ilman syntiä pyhyydessä niin ei siemenen ulos tuleminen itsessään tee sinua epäpyhäksi vaan synti eli himo eli rietas halaus eli epäjumalanpalvelus.Mutta ei minusta tule ikinä omavoimaista kristittyä jos kristityt ei kanna minua niinkuin eivät ole kantaneetkaan niin ei minusta ikinä tule seurakuntalaista. Ja jos vaimoja ei kiinnosta seurakunnan ulkopuolella oleva mies niin ei minusta sitten myöskään tule aviomiestä.
Valitan.
Mutta en voi sietää kun tulen rukoushuoneelle alasti ja saarnaajat aloittaa tuijottamisen tuolta se meitä arvostellut koira tulee ilman Jeesuksen häävaatteita noin hyvä se on todellisuudessa. En anna sitä iloa niille IT varsinkin saa suurtakin nautintoa kun pääsee alastonta arvostelemaan. En voi sietää sitä.
Mieluummin olen alasti kotona ja menen alasti iankaikkisuuteen kun arvosteltavaksi jonnekin lestaadiolaisten seurakuntaan. Niin sairaita ihmisiä päästään ettei oikeasti ole missään kun häväistyä ja pilkattua ja poljettua vielä polkee enemmän. Ja mulkoilee kuin halpaa koiraa.
Ja toiseksi esikoislestaadiolaisten häävaate pysyy puhtaana noin 3 päivää niin niitä kantajia pitäisi olla joka kolmannelle päivälle plus heidän oma elämänsä. Niin se on sitten mahdoton yhtälö kun heillä on omakin elämänsä.
Ei sille voi mitään eikä paljon kiinnosta kaan enään kun on 15 vuotta ollu ulkona niin entinen koti tuntuu ihan vieraalta paikalta kun ei tunne 9/10 osaa seurakunnasta enään kasvoista niin tuntuu vain siltä että jotain otettiin pois tavallaan niinkun otettiin pois kuin lapselta. Hänen kotinsa.
Mutta olkaa nyt sitten siellä keskenänne aikuiset niin lapset seuraa Paimenta jossain muualla ja saarnaa parannusta seinille. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja miksi se on niin vakava synti sitten kieltäytyä siitä vaimosta jos kerran Jumala katsoo läpi silmien sen että sinkku lankeaa itsetyydytykseen joka synti ei ole siemenessä vaan lihassa?
Ja sinäkin itsekäs mies jos et voi pidättää ja joku vaimo haluaa sinut niin sinun tulee katsoa Jeesusta ristin puulla ja ajatella lapsia että he haluavat elää vaikka sinä ajatteletkin itseäsi niin lapset ne odottavat isä koska me saamme syntyä!!!Yks pervertti ei ottanu vaimoa kun se kysy että voidaako olla yhdessä. yrittää vielä päästä taivaaseen
Näyttää siltä, että aloituksesta on loitottu ainakin vähän erilleen. Kun nämä asiat kiinnostavat ja askarruttavat mieltä, saanen osallistua. Olen myös ollut nuori vaikkakin kauan sitten, mutta muistan niitä kamppailuja mitä oli pakko käydä aikuistumisen varhaisvaiheessa. Ongelma on siis se, että on valmius parisuhteeseen fyysisesti, mutta monet asiat estävät. On ikärajat ja ei ole vielä kypsä ottamaan vastuuta omasta elämästäänkään taloudellisesti. Siinä on ongelmallinen vaihe. Ihmisen ikävä toisen luo on lahjaa Jumalalta. Se on siis hyvä asia.
Vain syntiinlankeemus teki siitä ongelman halu, joka on lahja muuttui himoksi, jota on vaikea hallita. Siihen on tullut Luciferin osuus, joka tekee asiasta hallitsemattoman ja sikäli ongelman. Mieleeni tulee joku keskustelu Olavi Simoliin kanssa aiheesta. Hän kertoi vanhempain-illan tapahtumia. Jo varsin aikaisinalettiin påuhua, että itsetyydytys on hienoa ja terveellistä hommaa, josta ei pidä kokea syyllisyyttä. Hän sanoi sanoneensa, että eikö ole hyvä, että syyllisyyttä kärsinyttä voidaan lohduttaa syntien anteeksiannolla eli synninpäästöllä.
Asian ongelma on siinä, että kaikki korvaavva toiminta voi johtaa ihmisen sivuun terveeltä elämän tavalta. Jumala tarkoitti yhden miehen ja yhden naisen elävän Jumalan siunaamassa liitossa koko elämän ajan. Siinä toteutuu monta hyvää asiaa: On jollekin tarpeellinen ja voi palvella toista rakkaudessa.. Sukupuolielämä on siis sinetti, joka sitoo kaksi ihmistä yhteen niin, että on jotain vain meidän keskeistä, johon ei sovi ketään väliin. Rakkaus saa täyttymyksensä silloin, kun suhde on terveellä pohjalla ja kumpikin tekee siinä parhaansa. Siinä on myös velvoite lisääntyä ja kantaa huolta seuraavasta ja siitä seuraavasta sukupolvesta. Jos apsia ei siunaannu, ei pidä masentua, koska lapseton voi ottaa vastuuta sellaisista asioista, joihin perheelliset eivät ylety.- AnonyymiUUSI
"Asian ongelma on siinä, että kaikki korvaavva toiminta voi johtaa ihmisen sivuun terveeltä elämän tavalta. Jumala tarkoitti yhden miehen ja yhden naisen elävän Jumalan siunaamassa liitossa koko elämän ajan. Siinä toteutuu monta hyvää asiaa: On jollekin tarpeellinen ja voi palvella toista rakkaudessa.. Sukupuolielämä on siis sinetti, joka sitoo kaksi ihmistä yhteen niin, että on jotain vain meidän keskeistä, johon ei sovi ketään väliin. Rakkaus saa täyttymyksensä silloin, kun suhde on terveellä pohjalla ja kumpikin tekee siinä parhaansa. Siinä on myös velvoite lisääntyä ja kantaa huolta seuraavasta ja siitä seuraavasta sukupolvesta. Jos apsia ei siunaannu, ei pidä masentua, koska lapseton voi ottaa vastuuta sellaisista asioista, joihin perheelliset eivät ylety."
Tuossa ihan alussa on se tärkeä "voi johtaa ihmisen sivuun......". Siis minun mielestäni tärkeä asia, hän ei tuomitse. Yksi sana, joka saa minut yhä enemmän arvostamaan tätä kirjoittajaa.
Kiitos Lauri, että jaksat jakaa ajatuksiasi tänne, jossa meitä lukijoita, kommentoisjista puhumattakaan ei tosin paljon ole! Anonyymi kirjoitti:
"Asian ongelma on siinä, että kaikki korvaavva toiminta voi johtaa ihmisen sivuun terveeltä elämän tavalta. Jumala tarkoitti yhden miehen ja yhden naisen elävän Jumalan siunaamassa liitossa koko elämän ajan. Siinä toteutuu monta hyvää asiaa: On jollekin tarpeellinen ja voi palvella toista rakkaudessa.. Sukupuolielämä on siis sinetti, joka sitoo kaksi ihmistä yhteen niin, että on jotain vain meidän keskeistä, johon ei sovi ketään väliin. Rakkaus saa täyttymyksensä silloin, kun suhde on terveellä pohjalla ja kumpikin tekee siinä parhaansa. Siinä on myös velvoite lisääntyä ja kantaa huolta seuraavasta ja siitä seuraavasta sukupolvesta. Jos apsia ei siunaannu, ei pidä masentua, koska lapseton voi ottaa vastuuta sellaisista asioista, joihin perheelliset eivät ylety."
Tuossa ihan alussa on se tärkeä "voi johtaa ihmisen sivuun......". Siis minun mielestäni tärkeä asia, hän ei tuomitse. Yksi sana, joka saa minut yhä enemmän arvostamaan tätä kirjoittajaa.
Kiitos Lauri, että jaksat jakaa ajatuksiasi tänne, jossa meitä lukijoita, kommentoisjista puhumattakaan ei tosin paljon ole!Johannes 3: 17. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan, tuomitsemaan maailmaa, mutta että maailma pitää hänen kauttansa vapahdettaman. biblia.
Apostoli Paavali puhuu tästä asiasta Room 8. alussa. Kiellot ja tuomitsemiset eivät voi pelastaa ihmistä, siihen tarvitaan Jumalan käsittämätön rakkaus Jeesuksessa Kristuksessa. Siksi omienkin kokemusten nojalla tiedän, että herännyt omatunto tietää mikä on syntiä. Näin opetti myös Veikko Viljanen aikanaan Helsingissä.
Jos ajattelisin tämän foorumin keskeistä sisältöä, niin lihallisuus sanoisi ei koskaan yhtään sanaa tuohon joukkoon Kun tiedän, että joukossa on myös aina etsiviä,niin haluan tuoda oman uskontunnustukseni hänelle joka kaipaa jotain todellista.
- AnonyymiUUSI
Niin maailma kiittää aina kun niitä ei tuomitse. Samanlaista paskaa ollu aina. Seuraavan kerran kun tulen seuroihin niin. Jatkakaa siitä mihin jäitte eli tuomitkaa minua. Alkaa ärsyttä nämä vihervasemmisto hipit ketkä vihaa aina profeettoja ketkä sanoo totuuden. Tuomitsee nyyhnyyh nyyj nyyh.
Ainiin unohdin että olen itse profeetta siks ne tuomitsee mua mutta tuomitseminen on oikein. - AnonyymiUUSI
Mietin vaan että mitä jos joku ottaa oikeesti ihan tosissaan noi kettu 🦊 profetiat? Tai siis silleen ettei se niinku ymmärrä mitä siinä lukee?
Aloin vaan miettiä kun luin päivän lehteä...
Israel on edelleenkin hengellinen ei maallinen. Ja toisekseen profetoiminen on eri asia kuin että Jumala puhuu se on vaan että mitä tulee mieleen mutta eihän sen nyt 100% varmuudella tarkoita yhtään mitään. Kun se voi olla vaan sellainen aivopieruksi ko sitä ennen kutsuttiin?
Ja muutenkin tykkään profetoida ei mua se kiinnosta pitääkö edes prosentti paikkaansa- AnonyymiUUSI
No se ei ollut aivopierua ainakaan kokonaan mutta Israel on hengellinen. Koittakaa jo idiootit tajuta se
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No se ei ollut aivopierua ainakaan kokonaan mutta Israel on hengellinen. Koittakaa jo idiootit tajuta se
Teitä ei auta puolustaa Israelia jos siellä ei ole hengellisen Israelin lapsia.
Ja minä en tiedä onko.
Mutta Jumala puolustaa lapsiaan. Ja Israel on hengellinen.
Ja se ei ole mitään mitä voisi silmillä nähdä. Se on näkymätöntä Aabrahamin uskoa eli siementä. Mutta onhan Israel myös lihassa.
Mutta puolustaako Jumala myös lihallista Israelia?
Minä ajattelen että tämä bileamin peorin pojan tapaus liittyy vertauskuvannollisesti juurikin hengelliseen Israeliin eikä maalliseen.
Mutta voin olla väärässäkin.
Mutta tällä tarkoitan sitä että jos sinä Israel eli Israelin puolustusministeri et tiedä merkitseekö se sana siitä kirouksesta joka Israelia kiroo tulee itse kirotuksi JOS SINÄ ET TIEDÄ puhuuko se hengellisestä vai lihallisesta eli maallisesta Israelista niin silloin ei kannata olla liian ylimielinen ennen kuin on varma asiasta.
Ja hengellinen Israel on se joka kuulee Jumalan ääntä.
Ja jos te lihallinen eli maallinen Israel ette kuule Jumalan ääntä niin silloin ei kannata olla liian ylimielinen.
Mutta minä voin olla myös täysin väärässä että se tarkoittaa vain maallista Israelia mutta halusin vain tuoda tämän näkökulman ikäänkuin muistutukseksi.
Että ei ainakaan minun profetioista ole lupaa ymmärtää yhtään mitään jos minä en itsekään tiedä puhunko nyt hengellisestä vai maallisesta Israelista niin kuinka te sitten tietäisittekään? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Teitä ei auta puolustaa Israelia jos siellä ei ole hengellisen Israelin lapsia.
Ja minä en tiedä onko.
Mutta Jumala puolustaa lapsiaan. Ja Israel on hengellinen.
Ja se ei ole mitään mitä voisi silmillä nähdä. Se on näkymätöntä Aabrahamin uskoa eli siementä. Mutta onhan Israel myös lihassa.
Mutta puolustaako Jumala myös lihallista Israelia?
Minä ajattelen että tämä bileamin peorin pojan tapaus liittyy vertauskuvannollisesti juurikin hengelliseen Israeliin eikä maalliseen.
Mutta voin olla väärässäkin.
Mutta tällä tarkoitan sitä että jos sinä Israel eli Israelin puolustusministeri et tiedä merkitseekö se sana siitä kirouksesta joka Israelia kiroo tulee itse kirotuksi JOS SINÄ ET TIEDÄ puhuuko se hengellisestä vai lihallisesta eli maallisesta Israelista niin silloin ei kannata olla liian ylimielinen ennen kuin on varma asiasta.
Ja hengellinen Israel on se joka kuulee Jumalan ääntä.
Ja jos te lihallinen eli maallinen Israel ette kuule Jumalan ääntä niin silloin ei kannata olla liian ylimielinen.
Mutta minä voin olla myös täysin väärässä että se tarkoittaa vain maallista Israelia mutta halusin vain tuoda tämän näkökulman ikäänkuin muistutukseksi.
Että ei ainakaan minun profetioista ole lupaa ymmärtää yhtään mitään jos minä en itsekään tiedä puhunko nyt hengellisestä vai maallisesta Israelista niin kuinka te sitten tietäisittekään?Rupee vähän huolestuttaa tämä maailman touhu jos maailman johtajat lukee Suomi24 sta lestaadiolais palstalla. Mutta on sitä pahempaakin nähty
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Rupee vähän huolestuttaa tämä maailman touhu jos maailman johtajat lukee Suomi24 sta lestaadiolais palstalla. Mutta on sitä pahempaakin nähty
Mm Pisan kalteva torni. Siinä illumimati ylitti jo itsensä ja sai sekoitettua koko maailman kielen
Jos se oli edes pisan kuitenkin se vinoon rakennettu rakennus
Arkkitehtina taisi olla suurmestari... - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mm Pisan kalteva torni. Siinä illumimati ylitti jo itsensä ja sai sekoitettua koko maailman kielen
Jos se oli edes pisan kuitenkin se vinoon rakennettu rakennus
Arkkitehtina taisi olla suurmestari...Mitähän vielä. Seuraavaksi ne yrittää kaivaa tunnelin helvettiin? Mitähän sitten sekoaa? Viimeksi sekoitettiin kielet, seuraavaksi korvat? Tarvii olla tietyn mallinen korva että kuulee tiettyä ihmistä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän vielä. Seuraavaksi ne yrittää kaivaa tunnelin helvettiin? Mitähän sitten sekoaa? Viimeksi sekoitettiin kielet, seuraavaksi korvat? Tarvii olla tietyn mallinen korva että kuulee tiettyä ihmistä.
Laava tulee helvetistä tai maan lämpö? Kysymys johon ei ole vastausta tai oikeastaan on en tiedä viitsinkö sanoa
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Laava tulee helvetistä tai maan lämpö? Kysymys johon ei ole vastausta tai oikeastaan on en tiedä viitsinkö sanoa
Kun Koran kapinassa aukesi maa kun Israelin kansa vaelsi erämaassa.
Niin vaikka se on kielikuvaa niin se on silti tapahtunut oikeasti ja mikä ihmisiltä unohtuu siinä tai menee korvien ohitse on se että maa aukesi heidän jalkainsa alta ja heidät nieltiin elävältä helvettiin.
Ja mikä tässä menee ihmisiltä ohi on se että se helvetti on siis todella tämän maan alla jossa me kävelemme niin oletteko miettineet että kaivamalla tarpeeksi syvälle pääsette helvettiin? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kun Koran kapinassa aukesi maa kun Israelin kansa vaelsi erämaassa.
Niin vaikka se on kielikuvaa niin se on silti tapahtunut oikeasti ja mikä ihmisiltä unohtuu siinä tai menee korvien ohitse on se että maa aukesi heidän jalkainsa alta ja heidät nieltiin elävältä helvettiin.
Ja mikä tässä menee ihmisiltä ohi on se että se helvetti on siis todella tämän maan alla jossa me kävelemme niin oletteko miettineet että kaivamalla tarpeeksi syvälle pääsette helvettiin?Mut mä en oo ihan varma miten se meni Minecraftissa että sulaako timantti laavassa? Voi toki kokeilla timantti haarniskaa. Mutta
Jotenkin sääli kun ei Jumala vaadi muuta kuin että uskoo sen mitä Hän sanoo. Ei tarvi mitään ihmetekoja.
Itsellä.tosim on se ongelma että uskon mitä Jumala sanoo mutta en muista enkä ymmärrä varsinkaan miten ja missä sitä pitäisi toteuttaa esim jos pitää mennä kasteelle niin en tiedä kenen kasteelle..
Jumala oli Aabrahamia kohtaa laupeampi kun se tuli Aabrahamin luokse mutta nyt pitäisi niinkun ensin etsiä Jumalan seurakunta sitten pitäisi käsittää oppi ja kaikkea paskaa ja työtä kun ennen riitti vaan että uskoo mitä Jumala sanoo ei tarvinnut mennä mihinkään niin Aabrahamin oli paljon helpompi pelastua kun Jumala tuli itse sen luokse riitti vaan että uskoo mitä se sanoo. Tavallaan epäreilua. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mut mä en oo ihan varma miten se meni Minecraftissa että sulaako timantti laavassa? Voi toki kokeilla timantti haarniskaa. Mutta
Jotenkin sääli kun ei Jumala vaadi muuta kuin että uskoo sen mitä Hän sanoo. Ei tarvi mitään ihmetekoja.
Itsellä.tosim on se ongelma että uskon mitä Jumala sanoo mutta en muista enkä ymmärrä varsinkaan miten ja missä sitä pitäisi toteuttaa esim jos pitää mennä kasteelle niin en tiedä kenen kasteelle..
Jumala oli Aabrahamia kohtaa laupeampi kun se tuli Aabrahamin luokse mutta nyt pitäisi niinkun ensin etsiä Jumalan seurakunta sitten pitäisi käsittää oppi ja kaikkea paskaa ja työtä kun ennen riitti vaan että uskoo mitä Jumala sanoo ei tarvinnut mennä mihinkään niin Aabrahamin oli paljon helpompi pelastua kun Jumala tuli itse sen luokse riitti vaan että uskoo mitä se sanoo. Tavallaan epäreilua.Mutta kumpi on tärkeämpää rakkaus vai uskollisuus?
Eli se että rakastanko jotain naista vai se että se nainen on uskollinen mulle? Jos jompikumpi pitää valita tai on mahdollista saada edes jompikumpi..
Niin asiahan on kertaalleen jo selitetty mutta selitetään vielä uudestaan.
Tässä minä sitä uskollisuutta testaan en muista mones vuosi menee jo mutta pitkälle toista kymmentä vuotta. Ja ei oo kenestäkään naisesta kuulunut mitään.
Että jos sellainen ns vähemmän rakas niinkuin lähestyisi niin voi olla että uskollisuus menisi rakkauden edelle silloin. Toki silloin pitäisi vain hyväksyä se että ehkä rakkaus ei ole palavinta ehkä. Riippuu tietysti. Ensinnäkin siitä että mitä on rakkaus. Onko rakkaus nyt sitä että on muna pystyssä vai onko se sitä ettei tahdo pahaa eikä tahdo satuttaa ja tahtoo olla hyvä? Niin en tiedä voiko siltikin rakastaa vaikka ei sitten niinkuin tuntisi rakkautta niin..se on sitten asia numero kaksi tiedätkö mitä tarkoittaa rakkaus?
Luulisin tietäväni mutta en toisaalta ole kouluja käynyt niin voi olla väärin käsityksiä kin.. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kumpi on tärkeämpää rakkaus vai uskollisuus?
Eli se että rakastanko jotain naista vai se että se nainen on uskollinen mulle? Jos jompikumpi pitää valita tai on mahdollista saada edes jompikumpi..
Niin asiahan on kertaalleen jo selitetty mutta selitetään vielä uudestaan.
Tässä minä sitä uskollisuutta testaan en muista mones vuosi menee jo mutta pitkälle toista kymmentä vuotta. Ja ei oo kenestäkään naisesta kuulunut mitään.
Että jos sellainen ns vähemmän rakas niinkuin lähestyisi niin voi olla että uskollisuus menisi rakkauden edelle silloin. Toki silloin pitäisi vain hyväksyä se että ehkä rakkaus ei ole palavinta ehkä. Riippuu tietysti. Ensinnäkin siitä että mitä on rakkaus. Onko rakkaus nyt sitä että on muna pystyssä vai onko se sitä ettei tahdo pahaa eikä tahdo satuttaa ja tahtoo olla hyvä? Niin en tiedä voiko siltikin rakastaa vaikka ei sitten niinkuin tuntisi rakkautta niin..se on sitten asia numero kaksi tiedätkö mitä tarkoittaa rakkaus?
Luulisin tietäväni mutta en toisaalta ole kouluja käynyt niin voi olla väärin käsityksiä kin..Eihän tässä ole kysymys siitä että minun olisi pakko saada nainen. Eihän...tai..en nyt halua loukata..ketään..
Kysymys on vain siitä kuin tavallaan säälistä ja toiseksi siitä että jos jollain oli tunteita niin ne tunteet oli aitoja ja silloin niitä pitää kunnioittaa vaikka ei itse tuntisi mitään
Ja sitä vain niinkuin sanon että mahdollisuus on annettu ja on yhä se mahdollisuus. Enhän minä ole koskaan kenellekään sanonut en tahdo sinua.
Niin mutta jos sinä olet uskollinen niin todista se.
Jaa mutta sinä odotit että minä todistan että minä rakastan sinua. No minä en todista sellaista koska en tunne sellaista niin paljon että kokisin siihen pakottavan tarpeen.
Mutta en kuitenkaan riko ketään ja anna sillekkin mahdollisuuden jolla oli tunteita vaikka minulla ei ollut että jos todella haluat olla yhdessä niin todista uskollisuutesi.
Ja en minä kiellä itseäni keneltäkään. Eli toisinsanoen ei voi kukaan sanoa että minä olen hänen tunteitaan kohdellut väärin koska tänäkin päivänä vielä 14 vuoden jälkeenkin mies vain odottaa no koska se tulee. Ja jos ei tule niin kun se juttu on siinä että minulle ei ole ongelma olla yksin. Kuitenkaan en lyttää kenenkään tunteita eli jos joku haluaa olla kanssani niin en myöskään kiellä sitä mutta minulla ei ole pakottavaa tarvetta parisuhteeseen siksi en myöskään koe velvollisuutta lähestyä ketään. Eli tiivistetysti kenenkään tunteita ei olla lytätty koska mies on aina ollut valmis menemään avioon kenen tahansa kanssa kunhan on kristitty. Mutta ihan hyvin viihdyn yksinkin. Ja silloin jos joku haluaa jotain niin todistakoon uskollisuutensa koska minulla ei ole tarvetta siihen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eihän tässä ole kysymys siitä että minun olisi pakko saada nainen. Eihän...tai..en nyt halua loukata..ketään..
Kysymys on vain siitä kuin tavallaan säälistä ja toiseksi siitä että jos jollain oli tunteita niin ne tunteet oli aitoja ja silloin niitä pitää kunnioittaa vaikka ei itse tuntisi mitään
Ja sitä vain niinkuin sanon että mahdollisuus on annettu ja on yhä se mahdollisuus. Enhän minä ole koskaan kenellekään sanonut en tahdo sinua.
Niin mutta jos sinä olet uskollinen niin todista se.
Jaa mutta sinä odotit että minä todistan että minä rakastan sinua. No minä en todista sellaista koska en tunne sellaista niin paljon että kokisin siihen pakottavan tarpeen.
Mutta en kuitenkaan riko ketään ja anna sillekkin mahdollisuuden jolla oli tunteita vaikka minulla ei ollut että jos todella haluat olla yhdessä niin todista uskollisuutesi.
Ja en minä kiellä itseäni keneltäkään. Eli toisinsanoen ei voi kukaan sanoa että minä olen hänen tunteitaan kohdellut väärin koska tänäkin päivänä vielä 14 vuoden jälkeenkin mies vain odottaa no koska se tulee. Ja jos ei tule niin kun se juttu on siinä että minulle ei ole ongelma olla yksin. Kuitenkaan en lyttää kenenkään tunteita eli jos joku haluaa olla kanssani niin en myöskään kiellä sitä mutta minulla ei ole pakottavaa tarvetta parisuhteeseen siksi en myöskään koe velvollisuutta lähestyä ketään. Eli tiivistetysti kenenkään tunteita ei olla lytätty koska mies on aina ollut valmis menemään avioon kenen tahansa kanssa kunhan on kristitty. Mutta ihan hyvin viihdyn yksinkin. Ja silloin jos joku haluaa jotain niin todistakoon uskollisuutensa koska minulla ei ole tarvetta siihen.Niin. Asia on ollut näin jo 10 vuotta ja vähän päälle. Joten sinä jolla oli tunteita joka jotain ajattelit ehkä niin tämä on kuitenkin totuus asian kanssa että eipä ole uskollisuutta löytynyt niin paljon että olisi kiinnostanut seurakunnan ulkopuolelle jäänyt sama kristitty joka tarvitsee vain synninpäästön päästäkseen takaisin rukoishuoneelle ja ei mitään muuta.
Mutta onhan se tietenkin aika paljon vaadittu koska kyllähän miehen pitää rakastaa..no tahdotko sinä avioliittoon? Vai mitä sinä tahdot? No jos sinä et tahdo avioliittoon, niin ei minullakaan ole mitään tarvetta rakastaa ketään. Mutta jos sinä tahdot niin tule ja kerro se. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Asia on ollut näin jo 10 vuotta ja vähän päälle. Joten sinä jolla oli tunteita joka jotain ajattelit ehkä niin tämä on kuitenkin totuus asian kanssa että eipä ole uskollisuutta löytynyt niin paljon että olisi kiinnostanut seurakunnan ulkopuolelle jäänyt sama kristitty joka tarvitsee vain synninpäästön päästäkseen takaisin rukoishuoneelle ja ei mitään muuta.
Mutta onhan se tietenkin aika paljon vaadittu koska kyllähän miehen pitää rakastaa..no tahdotko sinä avioliittoon? Vai mitä sinä tahdot? No jos sinä et tahdo avioliittoon, niin ei minullakaan ole mitään tarvetta rakastaa ketään. Mutta jos sinä tahdot niin tule ja kerro se.Ai minun pitäisi ensin tulla rukoushuoneelle? Ei ei kun tule sinä tänne. Ja kerro vähän uskollisuudestasi ensin Jumalaa kohtaan sitten voit kertoa muuta. Ja voit kysyä tahdotko niin minä vastaan riippumatta siitä mitä tunnen niin tahdon...ja jos sitten et ole niin uskollinen että vielä tahtoisit niinkuin tällaisen kristityn jolla ei ole voimaa tulla seuroihin niin sitten voit olla yksin tai ottaa toisen miehen, mutta sinä et voi sanoa että sinun tunteitasi poljettiin jos sinä et ole koskaan kysynyt edes että voimmeko mennä yhteen. Niin se on sama asia kuin herännyt sielu sanoisi Jumalalle sinä et koskaan armahda minua ja tämä herännyt ei ole koskaan armoa kysynyt.
Nämä nyt piti sen takia sanoa koska tiedän mitä on tunteet ja niinkuin edellisessä viestissä sanoin niin en ole lytännyt kenenkään tunteita he eivät vain tahdo olla tunteellisia kuin siellä rukouhuoneella ja jos se uskollisuus ei sitten riitä rukoushuoneen taakse niin sitten tiet eroavat ja se on niin yksinkertaista. Ja kenenkään tunteita ei olla poljettu. Onko asia ymmärretty?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli214638Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm103284Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403137IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm462549Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas851242Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2571123- 791099
- 561092
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3921067Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E200966