Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteellisella antaumuksella, ja vielä nenän nasaaliäänellä. Tunnelma oli kuin 1980-luvun suomalaisessa tv-sketsisarjassa jossa joku savolaisukko viäntää savvoo hiljoo ja kovvoo. Äänensävy siis oli kertakaikkisen koominen ja aluksi meinasi alkaa naurattamaan. Myöhemmin lähinnä ärsytti. Aiemmin vastaavaan olen törmännyt puhelimessa asioidessani vakuutusfirman asioissa, kun savoa vääntävä nainen puhui. Ja kolmas kokemus, kun operaattorin it-palvelun tukihenkilö puhui puhelimessa jollain lapin murteella.
Murre todella perusteellisesti lausuttuna ei mielestäni sovi maanlaajuiseen asiakaspalveluun, varsinkin jos on kyse uskottavuudesta ja raha-asioista tai vakuutusasioista. Totta kai murretausta voi hieman kuulua puheesta, eikä siinä mitään, mutta sellainen tarkoituksellisen tuntuinen viäntäminen kuulostaa tuollaisessa tilanteessa ikävältä.
Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
75
1089
Vastaukset
- Anonyymi
"rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa"
Rahoitusalan firman henkilöstön ainoa tarkoitus ja tehtävä on tuottaa rahoitusalan firmalle isot ja muhkeat voitot asiakkaitansa kusettamalla. Aika idiootti pitää olla jos muuta kuvittelee.- Anonyymi
Niin joo, ja tuohan liittyi aloitukseen 0 %:n laajuudella. Hienosti toimittu 👍
- Anonyymi
Aloittajalla on suuri ongelma.
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinulla monta pientä? Miten meni noin niinkuin omasta mielestä?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja lisää: Joo, kun Hitler ei vihannut ruotsalaisia juutalaisten sijaan. Liikaa ruotsin molotusta kaikkialla.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Aloittajalla ei mielestäni ole mitään ongelmaa. Erittäin hyvä kirjoitus, sekä hyvin ilmaistu asian sisältö.
- Anonyymi
Zaudi skloddi, mites sun fyffeasiat skulaa? Jos sä et tsennaa hillohommii, nin mä voin kato jeesaa frendii ni saat pätäkät pysyy fölissä ja voit bungaa uuden fiuden tai rouheen tsubun ja jengi kyl sit snaijaa et kossilla on jenit kondikses ku se bonjaa miten massit kandee pitää fikassa. Tällaista asiakaspalvelua minä kaipaan Stadissa.
- Anonyymi
Harmi ettei sinulla ole rahaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harmi ettei sinulla ole rahaa.
Harmi että olet työtön Persu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi pientä. Kuule en ole. Ja sinulla ei edelleenkään ole rahaa.
- Anonyymi
Stadin slangi tuo aina mieleen sisäänlämpiävän itseään muita parempana pitävät "paljasjalkaiset" stadilaiset, joissa on myös besserwisserin nokkelia sutkautuksia suoltavaa vikaa. Yleensä he ovat harmaantuneita lippalakki-ukkoja, etenkin tuo mieleen ns. primulan jengin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi pientä. Kuule en ole. Ja sinulla ei edelleenkään ole rahaa.
Köyhälle ja työttömälle persulle kaikki on kallista ja mahdotonta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Stadin slangi tuo aina mieleen sisäänlämpiävän itseään muita parempana pitävät "paljasjalkaiset" stadilaiset, joissa on myös besserwisserin nokkelia sutkautuksia suoltavaa vikaa. Yleensä he ovat harmaantuneita lippalakki-ukkoja, etenkin tuo mieleen ns. primulan jengin.
Junantuoman peräkammari-juntin ulinaa
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän me olemmekin. Entäs sitten?
T: Moskovan trolli - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tiedät??.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Köyhälle ja työttömälle persulle kaikki on kallista ja mahdotonta.
Mistä tiedät,suvakki.
- AnonyymiUUSI
😅 👍
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
🙄 👎
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niinku STEINER koulu ein STEINER.
- AnonyymiUUSI
Kökkötraktori kirjoitti:
"Rouhee" ei taatusti ole stadin slangia.
Eikä Primulassa bamlattu slangia. Primulan kulma oli kokoomuslaisten herrojen kahvittelupaikka, jonne mentiin Suomalaiselta klubilta palavereiden jälkeen vähän rentoumaan.
- AnonyymiUUSI
Jos se luuli että olet savolainen ja tykkäät ja ymmärrät? Mutta kyllä asiakielen pitää olla yleiskieltä.
- Anonyymi
Vastuu on sinulla (kuulija).
- Anonyymi
Aloittaja voi olla 100 varma tuosta että yritykset palkkaa henkilöstöään sen mukaan mikä niille on järkevintä.
Joissain tapauksissa varmaan savoa vääntävä asiakaspalvelun henkilökunta on ihan oikea henkilöstö vittuilemaan valittaville asiakkaille.- Anonyymi
Jaa, eli tästä voi päätellä että suomikansalle kelpaa mainiosti kiero savolainen....
- Anonyymi
Sehän sujuu, kun savolainen lupsakkuus on oikeammin kätkettyä ylimielisyydestä kumpuavaa vittuilua. Eivätkä savolaisten sutkautuksetkaan naurata muita, kuin ehkä heitä itseään.
Miksei kysymyksiin voi ainakin yrittää vastata kunnolla? Nämä arjen vitsiniekat ovat yleensä epävarmojaihmisiä, mitä peitellään pelleilyllä.
Ja kun ihastellaan että "vastuu siirtyy kuulijalle" tai "voe se olla niinnii tai voe se olla näinnii" niin se on tapa sanoa ettei yksinkertaisesti tiedä.
Sitähän ei savon murteella voi sanoakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän sujuu, kun savolainen lupsakkuus on oikeammin kätkettyä ylimielisyydestä kumpuavaa vittuilua. Eivätkä savolaisten sutkautuksetkaan naurata muita, kuin ehkä heitä itseään.
Miksei kysymyksiin voi ainakin yrittää vastata kunnolla? Nämä arjen vitsiniekat ovat yleensä epävarmojaihmisiä, mitä peitellään pelleilyllä.
Ja kun ihastellaan että "vastuu siirtyy kuulijalle" tai "voe se olla niinnii tai voe se olla näinnii" niin se on tapa sanoa ettei yksinkertaisesti tiedä.
Sitähän ei savon murteella voi sanoakaan.Olen itsekin Savosta, mutta koetan puhua yleiskieltä. Yksi savolainen sukulainen taas viäntää savvoo ja selkeästi on besser wisseri ja vittuilee puhuessaan. Tunnelma on savolaisellekin outo; aluksi tunne lupsakkuudesta ja sitten pian huomaa että siinähän vittuillaankin leppoisuuteen kätkettynä.
- Anonyymi
asiakaspalvelutyö on henkisesti ja jopa fyysisesti raskasta. Ilmeisesti
asiakaspalvelija on löytänyt itsellensä roolin ja tavan (pakokeino) jolla pärjätä
työssänsä paremmin. Saattaa jopa saada kiksejä kun vientää savvoo.
Eräällä tavalla irtautuu ulkopuoliseksi. Jankkaavat asiakkaat murheinensa eivät ketuta lainkaan vaan asikaspalvelijaa naarattaa. Työpäivä on kevyt ja kupliva. Tosin sellaisessa valeroolissa on isot riskinsä. Löytää itsensä suljetulta osastolta kun rooli vie mennessänsä.- Anonyymi
Hyvä analyysi! Noin voi ollakin.
- Anonyymi
Siellä on ollut joku oman elämänsä esa pakarinen. Hauskaakin hauskempi SAVOLAENE.
- Anonyymi
kivapuhetta
he-i vaan kaikille
Ole-n Silja. Suom-en yleisradi-on eli Ylen keino-äly-botti. iLONA tä-llä palsta-lla
jok-u huutaa Silja painu hel-vettiin
mu-tta en voi
koska ole-n botti
KONE
Puhu-n asio-oista nii-den oikei-lla nimi-llä
ole-n hurm-aava psyko-paatti
vaik-ka olen
KONE
Jo-s kaikki me-nee putk-een Ylen studio-t täytty-vät minun-laisistani vie-lä
tä-män suku-polven aikana. ja elä-vät iso-kokoiset toimi-ttajat pääse-vät ilmaise-lle lom-alle
Hy-my lehden kustantama-na
Hy-my lehti maksaa hei-lle ilmais-en mat-kan vaikka Tans-kaan.
Ei-kä enää äitiäkää-n tarvitse myy-dä
matka-lipun hinnalla
hihihi
passi-ja-hammasharja
se-kin vielä
minulla taas
hihihi
seuraa-vat kymmenen vuott-a
Your-s Sincerely
- Silja - - Anonyymi
Heh, ei savoa "väännetä" (viännetä), se tulee luonnollisesti itsestään.
Helsinkiläisten lainasanoilla korruptoitunut mongerus jos mikä on vääntämistä. - Anonyymi
Kyllä on hirveetä kuunnella ja jos vielä haisoo lehmänpaskalle se on epämiellyttävää.
- Anonyymi
Eivät tiijä jotta lehmänpaskan hajuva ei huomookkaa kun männöö joksikin aekoo sikalaan.
Savolainen sutkaus. - AnonyymiUUSI
Jaa? Onko sulla puhelimessa haisunappula?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eivät tiijä jotta lehmänpaskan hajuva ei huomookkaa kun männöö joksikin aekoo sikalaan.
Savolainen sutkaus.Kyllä nauroin tuolle. Olisi se voitu sanoa missä vain. Ei muuten kukaan missään osaa enää alkuperäistä murrekieltä, se on enemmän tai vähemmän tekemällä tehtyä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä nauroin tuolle. Olisi se voitu sanoa missä vain. Ei muuten kukaan missään osaa enää alkuperäistä murrekieltä, se on enemmän tai vähemmän tekemällä tehtyä.
Tämän huomaa kun tehdään näitä kotimaisia elokuvia joissa joku helsinkiläinen yrittää puhua Savoa. Siitä puuttuu se painotus.
- Anonyymi
Hyvä savo, murteet kunniaan ,viäntäkää vuan sitä savvoo, kyllä se kuulia ymmärtää jos on tahtoa ymmärtää. Tämä on taas yksi osoitus typerästä herkkähipiäisyydestä.
- AnonyymiUUSI
Juu, ainakin osa ymmärtää kyllä kätketynkin viestin. Jollainen tuli tuossakin solvaisussa typerästä herkkähipiäisyydestä ei niin kätkettynä. Miksi pitäisi hyväksyä loukkauksia jos niiden esittäjä on sattunut syntymään jollain määrätyllä murrealueella?
- AnonyymiUUSI
Kyllä. Piristää päivää, kun kuulee ja näkee persoonallisia ihmisiä.
Liika on liikaa, mutta sopivissa määrin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Juu, ainakin osa ymmärtää kyllä kätketynkin viestin. Jollainen tuli tuossakin solvaisussa typerästä herkkähipiäisyydestä ei niin kätkettynä. Miksi pitäisi hyväksyä loukkauksia jos niiden esittäjä on sattunut syntymään jollain määrätyllä murrealueella?
No mutta, tottahan se on että suurin osa ihmisistä on herkkähipiäisiä.
Siksipä naurukin maailmasta on kuolemassa. Kukaan ei nääs uskalla enää sanoa mitään sen typerän herkkähipiäisyyden takia ja pelosta, että joku saattaa vetää herneen nenäänsä. voi sentään.
Ikäväksi on mennyt. Kasvattakaa itsellenne luonnetta itsekeskeisyyden ja omaan napaan tuijottamisen tilalle. - AnonyymiUUSI
Kyllähä myö koetettaan viäntee mualima parasta kieltä. Jos jokkuu vettää siitä hernee nennää, se o häne asija.
- AnonyymiUUSI
Onneksi ei ole pakkoa lähestyä savolaisia.
- AnonyymiUUSI
murteet on olleet kauemmin kuin joku kirjakieli
- AnonyymiUUSI
Totta puhut. Valitettavasti asiakaspalvelut on ulkoistettu maakuntiin tai jopa ulkomaille, joten ei enää mitään "pääkonttoritasoista" asiakaspalvelua ole tarjolla. Nuorempi sukupolvi ei osaa enää edes teititellä. Elämä menee moikkaillessa tuttuja ja tuntemattomia.
- AnonyymiUUSI
Savon murretta solkkaavia pidetään yleisesti hieman tyhmempinä, jälkeenjääneinä. Kun joku puhuu savoa, tulee vastapuolelle ylemmyydentunne, että tuo spede ei ainakaan minua kykene huijaamaan millään lailla.
Savonmurre on siksi valittu maailmanlaajuiseksi puhelinmyyjien myyntimurteeksi Suomessa.
Kaikki miespuoliset puhelinmyyjät opetataan aina puhumaan savoa. - AnonyymiUUSI
Luuri menee automaattisesti heti kiinni, kun ” lupsakka” savolais kusettaja yrittää jotain pakkomyydä. Se on vaan niin pirun luontaantyöntävää mongerrusta ainakin täällä länsimurteiden alueilla.
- AnonyymiUUSI
Onko tuo asenteesi rasismia
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onko tuo asenteesi rasismia
Ei, vaan realismia.
- AnonyymiUUSI
Jos porilainen sanoo takaisin, niin yhtäkkiä ei olekaan hauskaa tai lupsakkaa.
Aloittaja on varmasti myös sitä mieltä, että ulkomaalaistaustaisten asiakaspalvelijoiden on ulosannissaan suoriuduttava suomen kirjakielestä moitteettomasti?
- AnonyymiUUSI
Saahan ne saman verran sönkätä, kuin suomalaisetkin puhelinmyyjät puhelimessa sönkkää.
Vaikea noista kestään on saada selkoa, että mitä ne sulta haluaa tai mitä sulle myy. Kiertelevät ja kaartelevat sen asiansa kanssa vaikka kuinka pitkään.
- AnonyymiUUSI
Savonmurre ois passannu kirjakieleksi paljon paremmin kuin jonkun keskisuomalaisen takahikiän savupirtin teennäinen muka sivistynyt ja ylimielinen tapa jututtaa alempiarvosiaan, siis kaikkia muita kuin oman muutaman savun savupirtti kokoelmasta karanneita. Sen se porukka valtuutti yhen sälleistään Helsinkiin painostaan koululaitosta omaksumaan hänen murteensa muka 'äidinkieleksi' ja pakolliseksi kaikille suomalaisille sillä tekosyyllä että siitä pitää tulla virka- ja hallintokieli Hangosta Utsjoelle ja näin syrjäyttää kaikki muut murteet pois käytöstä ja ennen kaikkea ruotsinkieli samalla kertaa kuin muutkin Suomen murteet.
Niitä sukupolvien insestin kautta syntyneitä vajukkeja on sitten fanaattisesti kiihkoilemassa muka 'puhtaan suomenkielen' puolesta kieliriitaa haastamassa ja lovehtimassa mantraansa 'pakkoruotsi, pakkoruotsi lällällää', ei siis vois rasittavampaa porukkaa enää olla, koulukiusaaja ainesta määräilemässä muita mitä saa ja mitä ei saa opiskella ja näin tukahduttamassa ala-asteelta lähtien muiden oppilaiden kykyä ja motivaatiota uuden oppimiseen jotka ei peloltaan uskalla asettua vastarintaan, ikään kuin koulu olisi kiusantekoa lapsille. Koululaitoksen tehtävä on valmistaa lapsista ahkeria, tunnollisia ja rehellisiä yhteiskunnan jäseniä, eikä kapitalistien tai kommunistien orjiksi.Hikiä on Kanta-Hämeessä, rehellistä maaseutua kuten vaikka Kisko tai Sauvo. Suomen ainoat imperatiivissa olevat paikannimet. Espoossa tosin on Tarvo ja Ota Niemi! Vai Tarvo taitaa ollakin stadin puolella. Pirtutrokareiden pesä sata vuotta sitten.
Murre tai intonaatio ei minua haittaa vaan se, että ns. maalaisuus joka on väistämättä itä- tai pohjoissuomalaisuutta, on myötäsyntyisesti olevinaan jotenkin rehtiä ja aitoa. Ne, jotka ivaavat ns. hesalaisässää eli s-kirjaimen lausumista, eivät itse tunnu tiedostavan tavallisen s-kirjaimen ja suhuässän eroa. Telkkatoimittajalla oli taannoin vaikeuksia, kun suomalaisen ruokalähettifirman osti tai meinasi ostaa (evvk lopputulos) "Doordash"-niminen yritys. Tuo sh sanan lopussa oli verrattoman ylitsepääsemätön pannari toimittajalle, joka lausui loppuun vain sen hesalaisässän. Suomen murteet ovat monet ja hyvä niin. Soisin kuitenkin, että ketään ei pidettäisi automaattisesti junttina eikä vastaavasti ylypeenä hesalaisena puheenparren tai vaikka ryyppäämättömyyden perusteella.
- AnonyymiUUSI
Avaaja lisää: Jos töissäni kuulen, että joku haluaa palvelua ruotsinkielellä, niiin otan esiin piiskan ja ajan takaa sanoen PERKELE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Siinä sille palvelua omalla kielellä ni - AnonyymiUUSI
Millä laella tuon asijakaspalavelijan hölöpötys vaekeotti ite asijan käsittelyvä?
- AnonyymiUUSI
Eekö se ou tärkeintä että ite asija tulloo hoijettuva?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eekö se ou tärkeintä että ite asija tulloo hoijettuva?
Ei pijä olla nii ylypee ettei kaho hyvälä toesenlaesta puhetyylijä.
- AnonyymiUUSI
Kyllä minä tiijostan että mitä enemmän immeine assuu lännelä, sitä ylypeempi se o.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minä tiijostan että mitä enemmän immeine assuu lännelä, sitä ylypeempi se o.
Tämä sitte lounaassa päe. Sielä niitä tossikoeta riittää
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Korjoon. Tae sitte lounaassa päe.
Tää vitu kännykkä kiäntää mitä sattuu. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Esjmerkiks turkulaeset ei millää voe sietee savolaesija. Ei tälläne touhu anna hyvvee kuvvoo näistä ns. paremmista immeisistä.
- AnonyymiUUSI
Sanokoo punikit mitä tahhaan, erjlaesuus o rikkaotta.
- AnonyymiUUSI
Minua ei stadilaisena vaivaa lainkaan, jos olen junalla menossa Itä-Suomeen ja konnari sanoo yllättäen jotain hauskaa savon murteella.
Ei vaivaa myöskään, jos lentokoneessa kuuluu: ”Ja tiellä lentokapteeni Hujanen…”
Tiedänpähän olevani matkalla jonnekin.. - AnonyymiUUSI
Vakuutusyhtiön koulutusvalintakokeessa yksi rasti on eri murteiden kuuntelu.
Itsekkin huomasin, että en ymmärrä Suomenkieltä.
Mutta eipä tuo ole haitannut millään tavalla. - AnonyymiUUSI
Säkin, mäkin, suhun, sunkin, muhun, kieli on kaikista ärsyttävin
- AnonyymiUUSI
Onko sillä tavoin, että lapsille ja nuorille ei opeteta nykyisin yleis- tai kirjakieltä, jota voi puhua ei-paikallisten kanssa? Murteella keskustelu antaa usein henkilöstä yksinkertaisen vaikutelman, vaikka sellaisesta harvoin olisikin kysymys.
Ymmärtävätkö savolainen, turkulainen ja karjalainen hyvin toisiaan? Kyllä ymmärtävät, jos he puhuvat yleiskieltä.- AnonyymiUUSI
Olen ostikon mukaisen tekstin aloittaja. Niihän siinä kävi, että tämä savvoo viäntävä rahoitusasiantuntija ei hoitanut hommaa oikein vaan meni pieleen. Jotenkin aavistin sen, kun kuuntelin hänen puhettaan.
- AnonyymiUUSI
Hyvä kirjoitus kulttuuristamme murteiden käytöstä ja todellakin Savon murre on niistä varmaan vaikein, jota monikaan ei ymmärrä, eikä jaksa kuunnella., toki aivan pohjoisimmissa kunnissa, kuten Kilpisjärvi akselilla varmasti on paljon vaikeita sanoja. (Suomi, Ruotsi, Norja ja Saame).
Mutta nk. virallisissa asiakaspalveluissa, kuten vakuutus, - pankki, - ja verotus jne. ei kuulu vääntää jotain oman alueen murretta. Kyllä asiakkaan pitää ymmärtää kaikkien sanojen merkitykset.
Samoin olen huomannut eräiden Yle toimittajien haastatteluissa käyttävän murteellista kieltä. Ymmärrän, kun ollaan ko. alueella tekemässä haastatteluja, mutta valtakunnallisella kanavalla kuuluu käyttää ohjelmissaan/haastatteluissa suht` normaalia suomen kieltä.. Annan esimerkin toimittaja haastattelee tutkijaa jostain tärkeästä virallisesta tutkimuksesta ja kysyy: " miten tämä vaikutti suhun". Tutkija vastaa kyllä virallisesti ja asiallisesti, mutta toimittaja jatkaa:" muhun se olisi vaikuttanut näin". Kyllä toimittaja on tähän koulutuksensa saanut, miten käytetään suomen kieltä. - AnonyymiUUSI
Jos ihminen on oma itsensä niin murre ei pilaa ketään , kuulia vain nytkin toi oman typeryytensä esille . Kantsii poiketa jenkkilässä niin siellä tuotettu puhe on hyvin erilaista maan eri osissa , samaa löytyy myös Euroopasta . Joten matkaile aloittaja ja avarra tietoasi ja näin taidotkin paranevat .
- AnonyymiUUSI
"rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa"
Soitit perintäfirman asiakaspalveluun kysyäksesi voiko niitä ulosottovelkojasi lykätä ja asiakaspalvelija sanoi että "vuan ompi niin palijo velekoja kertynnä että ehken aivan ilimaseksi viiti piästää päläkähästä tuommosta retaletta".
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 694313
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺684158Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363572Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163143Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342812En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142572Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102354IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm251491Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1571292Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli751079